Dat hebben jouw ouders allemaal gedaan ja?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:15 schreef Glazenmaker het volgende:
Redenen waarom ik de boomer generatie stom vindt.
1) Pochen met de prestaties van hun ouders. "Wij hebben het land opgebouwd!!"
2) Iedere nieuwe generatie is dom en slap terwijl ze er zelf op hun 50e met pensioen zijn gegaan.
3) Het is een generatie die netto het meeste geld van de overheid heeft gekregen en dan loopt te zeiken dat de grootste netto betalers (1980-2000) nog wat meer moet gaan betalen voor de oude dag van de boomers.
4) Geen enkele zelfreflectie over de eigen daden en stapels problemen veroorzaakt en achtergelaten voor de volgende generatie, maar wel heel wat verouderd en ongewenst advies geven.
5) Ze hebben het onderwijs zo verneukt dat de schrijver van ik vindt gewoon een voldoende voor Nederlands op het vwo kon krijgen.
Mijn ouders zijn geen boomers.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat hebben jouw ouders allemaal gedaan ja?
Mijn opa's en oma's waren geen boomers.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
OK.
Dat hebben jouw opa en oma gedaan ja?
OK.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mijn opa's en oma's waren geen boomers.
vertel wat klopt er nietquote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien moet je eens je posts terug gaan lezen. Er klopt echt helemaal niks meer van met je tegenstrijdige verhalen...![]()
De jaren 60/70 zijn misschien een beter vertrekpunt.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wat dacht je dat in de jaren 80 160.000 gulden waard was. 160.000 gulden voor een premie C kon ik niet betalen. Dat was een gigantisch bedrag in due tjd met een salaris van 1100 tot 1500 gulden als starter in de engineering. In mijn geval dan 1100 tot 1500 D mark.
Ik heb eerst jaren moeten sparen alvorens ik mijn eerste huis kon kopen.
Die waren al helemaal geen boomers. Je kon geboren zijn voor de oorlog en kinderen gekregen hebben na 1955.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
OK.
Dat hebben jouw overgrootpa en ma allemaal gedaan?
Ofwel; je kent zelf persoonlijk niemand die verantwoordelijk is voor die ongein, het zijn weer anonieme 'derden'.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die waren al helemaal geen boomers. Je kon geboren zijn voor de oorlog en kinderen gekregen hebben na 1955.
Nou, hoef hier de straat maar door en de genoemde clichés vliegen je om de oren.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ken sowieso bar weinig boomers die 'een huis lieten zetten' en 'jaarlijks op vakantie gingen'.
Ik vraag me af waar je dit soort bullshit vandaan haalt.
Wellicht omdat ik gewoon uit een familie van hoofdzakelijk bestaande uit arbeiders, boeren en kleine middenstanders kom. En Brabant, natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nou, hoef hier de straat maar door en de genoemde clichés vliegen je om de oren.
Allemaal dikke woning, vroegpensioen, campertje. Lekkere bijvangst in onroerend goed.
Het bevreemdt mij dat jij dat beeld überhaupt niet herkent.
Oké, en kom je ook uit een grote familie/gezin?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wellicht omdat ik gewoon uit een familie van hoofdzakelijk bestaande uit arbeiders, boeren en kleine middenstanders kom. En Brabant, natuurlijk.
Anoniem? Ik ken ene Otto van het het internet.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ofwel; je kent zelf persoonlijk niemand die verantwoordelijk is voor die ongein, het zijn weer anonieme 'derden'.
Die is ook geen boomer.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Anoniem? Ik ken ene Otto van het het internet.
Naar huidige maatstaven: ja.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oké, en kom je ook uit een grote familie/gezin?
Ik durf te wedden als jongeren met de luxe en omstandigheden moeten leven zoals de oudere generaties die hadden, kwam men daar snel op terug. Het vroeger was alles beter is gelul op een paar zaken na.quote:
Oh ja, ik had al zo'n vermoeden dat je het zo bedoelde.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mentaal wel en dat is eigenlijk nog wel het ergste.
Interessant. Je bouwt hem zelf al in: naar huidige maatstaven.quote:
Omdat de generaties na de boomers minder kinderen hebben gekregen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Interessant. Je bouwt hem zelf al in: naar huidige maatstaven.
Zou je ook voorbeelden van een oorzakelijk verband kunnen noemen waarom het verschil zo groot is met vroeger?
En als je daar even op reflecteert. Zou een gunstige economische periode daar ook een effect op hebben gehad, of is dat allemaal, ik citeer: een sprookjesverhaal. ?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat de generaties na de boomers minder kinderen hebben gekregen.
Het is een sprookje dat de generatie geboren rond 1970 minder kinderen heeft genomen omdat dat 'financieel niet aantrekkelijk' zou zijn geweest. De reden dat men minder kinderen nam lag in een toegenomen persoonlijke vrijheid en het wegvallen van kerkelijke en sociale druk. Plus natuurlijk de emancipatie van de vrouw. Zaken waar die boomers trouwens voor geijverd hebben en die ik enkel als zegening kan beschouwen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En als je daar even op reflecteert. Zou een gunstige economische periode daar ook een effect op hebben gehad, of is dat allemaal, ik citeer: een sprookjesverhaal. ?
Daarom vroeg ik jou ook of dat effect gehad zou kunnen hebben. Uiteraard naast evidente andere redenen zoals ontkerkelijking en dergelijke.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is een sprookje dat de generatie geboren rond 1970 minder kinderen heeft genomen omdat dat 'financieel niet aantrekkelijk' zou zijn geweest. De reden dat men minder kinderen nam lag in een toegenomen persoonlijke vrijheid en het wegvallen van kerkelijke en sociale druk.
Of denk jij echt dat mensen anno 2024, ook al zou het hier luilekkerland zijn, nog opteren voor vijf, zes kinderen?
Jij doet een idiote aanname dat alle boomers pochen met die prestaties van hun ouders, dat ze allemaal geen zelfreflectie hebben en dat ze allemaal de nieuwe generaties slap vinden.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:15 schreef Glazenmaker het volgende:
Redenen waarom ik de boomer generatie stom vindt.
1) Pochen met de prestaties van hun ouders. "Wij hebben het land opgebouwd!!"
2) Iedere nieuwe generatie is dom en slap terwijl ze er zelf op hun 50e met pensioen zijn gegaan.
3) Het is een generatie die netto het meeste geld van de overheid heeft gekregen en dan loopt te zeiken dat de grootste netto betalers (1980-2000) nog wat meer moet gaan betalen voor de oude dag van de boomers.
4) Geen enkele zelfreflectie over de eigen daden en stapels problemen veroorzaakt en achtergelaten voor de volgende generatie, maar wel heel wat verouderd en ongewenst advies geven.
5) Ze hebben het onderwijs zo verneukt dat de schrijver van ik vindt gewoon een voldoende voor Nederlands op het vwo kon krijgen.
Uhm nee. Economische redenen hebben inderdaad tussen 1970 en 2012 nul effect gehad op het wel of niet krijgen van kinderen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik jou ook of dat effect gehad zou kunnen hebben. Uiteraard naast evidente andere redenen zoals ontkerkelijking en dergelijke.
Maar zelfs daar wil je niet in mee. Dat is niet erg geloofwaardig Etto.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |