Gebakken lucht, of wordt dit de toekomst voor alle tunnels?quote:Amsterdam probeert beleving fietstunnel met sinaasappelgeur te verbeteren
https://nos.nl/artikel/25(...)elgeur-te-verbeteren
In vier tunnels in Amsterdam werd gistermiddag een proef gehouden om te kijken of fietsers zich veiliger kunnen voelen. De tunnels worden als onprettig ervaren, bleek eerder uit een enquête van de gemeente. Aanpassingen in geur, licht, geluid en gevoel zouden kunnen bijdragen aan een fijnere fietservaring.
Althans, dat is de hypothese van mobiliteitsbureau Goudappel, dat als winnaar uit de bus kwam bij een zoektocht naar het slimste idee om fietsers zich veiliger te laten voelen. De zoektocht was in opdracht van de gemeente Amsterdam en Vervoerregio Amsterdam.
In elk van de vier tunnels in het stadsdeel Noord stond een ander zintuig centraal, schrijft AT5. Vogelgeluiden voor horen, kleurrijke verlichting voor zien, een ventilator die een briesje in de rug geeft voor voelen en een sinaasappelgeur voor reuk.
Dat laatste kwam niet bij iedereen binnen. "Ik dacht dat het een schoonmaaklucht was", zegt een voorbijganger. "Maar dat bleek sinaasappel te zijn." Twee jongens hadden niets in de gaten. "Ik rook niks, gewoon lucht", zegt een van hen tegen de Amsterdamse nieuwszender.
Dan zou je tunnels moeten sluiten.quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:29 schreef Pendule het volgende:
101 problemen, maar het geld wordt gebruikt voor het verspreiden van een sinasappelgeur in tunnels.
Weer symptoombestreiding. Pak de oorzaak aan waardoor mensen zich onveilig voelen in tunnels.
Nee, sinaasappels!quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:05 schreef Aether het volgende:
[..]
Gebakken lucht, of wordt dit de toekomst voor alle tunnels?
Is ook symptoombestrijding. Tunnels worden geassocieerd met criminaliteit.quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:33 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dan zou je tunnels moeten sluiten.
Gewoon gefrituurde kip. Daar komen ze ook op af heb ik gelezen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Kunnen ze niet beter wat noorderlijker vruchten nemen dan Sinaasappels, bananen en meloenen enzo?
Criminaliteit is ook een symptoom enzovoortsquote:Op donderdag 29 februari 2024 21:17 schreef Pendule het volgende:
[..]
Is ook symptoombestrijding. Tunnels worden geassocieerd met criminaliteit.
GoudAppelsientjequote:Op donderdag 29 februari 2024 20:10 schreef herverwijderd het volgende:
Mobiliteitsbureau Goudappel promoot Sinaasappelgeur. Ik zeg: nepotisme!
Dit ja.quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:19 schreef timmmmm het volgende:
Tunnels zijn onveilig. Laten we zorgen dat het naar sinaasappels ruikt zodat mensen het wel wel als veilig ervaren
Only in...
Nou ... als dat onveiligheidsgevoel grotendeels gebaseerd zou zijn op gebakken lucht (dwz, uit data blijkt dat die tunnels helemaal niet onveilig zijn) dan zeg ik, ja leuk, meteen doen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:23 schreef Hatseflats22 het volgende:
Oh nee, men probeert in Amsterdam wat uit om de leefomgeving wat prettiger te maken.
Het is geen grof schandaal!!
probeer hetquote:Op donderdag 29 februari 2024 22:35 schreef probeer het volgende:
Al kan het natuurlijk best zijn dat die sinaasappelgeur naast gegoede burgers veilig laat voelen, ook criminelen wegdrijft. Wie weet ...
Ik ken mensen die in de buurt van een van die tunnels wonen en die zijn best pissig dat er geen geld is voor afdoende afvalcontainers maar wel voor dit soort experimenten.quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:23 schreef Hatseflats22 het volgende:
Oh nee, men probeert in Amsterdam wat uit om de leefomgeving wat prettiger te maken.
Het is geen grof schandaal!!
Ik zal binnenkort kijken of ik me daar nu minder op mijn gemak voel om iemand te beroven en/of aan te randen.quote:
Als die naar mandarijntjes had geroken, was Jack vast niet doorgedraaid.quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:39 schreef heywoodu het volgende:
Oei, er is wat aan de hand in het Overlook Hotel?
Beter rotte eieren dan.quote:Op donderdag 29 februari 2024 22:35 schreef probeer het volgende:
Al kan het natuurlijk best zijn dat die sinaasappelgeur naast gegoede burgers veilig laat voelen, ook criminelen wegdrijft. Wie weet ...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |