abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 februari 2024 @ 10:23:44 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212629853


quote:
John en Anjo (61) hadden veel te veel vuurwerk in huis, nu moeten ze huurhuis uit

In de woning van John en Anjo in Elst werd vorig jaar een grote hoeveelheid vuurwerk gevonden. John (61) werd gearresteerd. Hij en zijn vrouw Anjo (61) moeten nu na 38 jaar hun huurhuis uit. Maar ze hebben beiden een slechte gezondheid en kunnen door de negatieve verklaring van de woningbouwvereniging niet elders een huis huren. ,,We kunnen toch niet naar een daklozenopvang?’’

Eerst terug naar 18 december 2023. Een agent met een huiszoekingsvevel op zak belde aan. Hij wilde de woning onderzoeken, omdat er een vermoeden is dat er gevaarlijke stoffen in de woning aanwezig zijn. Bij de achtertuin staat nog een agent, voor het geval er iemand de benen wil nemen.

Te veel vuurwerk
De politieagent wordt binnengelaten en treft bij zijn huiszoeking zo'n 330 kilogram vuurwerk. Terwijl bij particulieren maar maximaal 25 kilo vuurwerk mag worden opgeslagen.

John moet gelijk mee naar het politiebureau, en mocht anderhalve dag de cel in.

De politie, Explosieven Opruimingsdienst Defensie, brandweer en voor de zekerheid een ambulance worden ingeschakeld,ook Anjo het huis uit. De hele dag is een team bezig het huis over hoop te halen en het aangetroffen vuurwerk in te laden.

Volgens John was het voornamelijk regulier consumentenvuurwerk en voor een deel om professioneel vuurwerk. John is geen handelaar, maar een echte vuurwerk liefhebber. ,,Het was allemaal bedoeld voor eigen gebruik." Maa dat hij illegaal bezig was, wist hij eigenlijk wel.

Maar nu raken John en Anjo waarschijnlijk niet alleen hun huis kwijt. John staat nog een mogelijke celstraf van zes tot negen maanden te wachten.

De burgemeester van Overbetuwe, Patricia Hoytink-Roubos, laat een aantal dagen na de vuurwerkvondst weten dat ze het niet noodzakelijk vindt de woning dan al te sluiten. Het (tijdelijk) afgrendelen van een woning is namelijk in dit soort gevallen niet ongebruikelijk. Wel krijgen John en Anjo van de gemeente te horen dat als ze binnen twee jaar nog een keer de fout in gaan, ze een boete kunnen krijgen van 22.500 euro en dat er periodieke controles volgen.

Politie komt hem op spoor
John had het vuurwerk gekocht bij verschillende winkels. Het contact met een verkoper verliep via WhatsApp en zo is de politie hem op het spoor gekomen. De politie onderzocht vanuit Rotterdam de handel in illegaal vuurwerk. Agenten deden een inval in een vuurwerkwinkel en namen allerlei apparatuur mee. Een paar dagen later stonden ze ineens voor de deur bij John en Anjo, midden in de woonwijk in Elst.

Tweeënhalve week na de inval plofte dus die brief van de woningbouwvereniging op de mat. Ze moeten voor 15 januari hun huis uit, Vivare. Ze kunnen het beste zelf hun huur opzeggen, wordt hen geadviseerd. Doen ze dat niet, dan schakelt Vivare een advocaat in. Dat gebeurt, want John en Anjo kunnen geen kant op, zeggen ze.

De negatieve verhuurdersverklaring betekent dat ze niet kunnen huren bij andere woningbouwcorporaties en veelal ook niet bij particuliere verhuurders. In de brief van Vivare die op 5 januari is verstuurd is te lezen: ‘Wij vermelden dat er criminele activiteiten hebben plaatsgevonden in de woning’.

Dit kan niet waar zijn, dachten we. We verliezen na 38 jaar ons huis. We hebben nooit problemen veroorzaakt, maar nu staan we machteloos.”

Met een broze gezondheid op straat
Extra vervelend is de situatie voor Anjo en John vanwege hun gezondheid, zeggen ze. ,,Ik heb reuma”, vertelt Anjo. ,,En ik heb steunkousen die ik met behulp van een machine aantrek, daar heb ik elektriciteit voor nodig.” En John heeft moeite met ademhalen. ,,Daarom slaap ik ’s nachts met een apneu-apparaat.” Ook daar is elektriciteit voor nodig. ,,En ik heb een nekhernia, waar ik dit jaar een gevaarlijke operatie voor moet ondergaan. Waar moet ik dan revalideren? Dat kan niet als we op straat komen te staan.”

John: ,,Ik heb uit wanhoop zelfs de burgemeester gebeld. Die liet via een woordvoerder weten dat ze het heel vervelend voor ons vindt, maar dat zij daar niet over gaat. Dat is aan Vivare.’’

Een woordvoerder van Vivare meldt per e-mail dat vermeende daders ‘vrijwel altijd eerst de kans wordt gegeven om zelf het huurcontract op te zeggen en met stille trom te vertrekken. Dit scheelt veel juridische kosten en gedoe’. Want die zijn voor de huurders.

Ook ontbindt Vivare niet zomaar een huurcontract, zegt de woordvoerder, maar er wordt op drugs en vuurwerk een zerotolerancebeleid gevoerd.

Ontploffingsgevaar is enorm
Dat Vivare niet in gesprek is gegaan met John en Anjo, spreekt de woordvoerder tegen. ‘Er zijn juist meerdere gesprekken gevoerd. Dat dit niet de gewenste uitkomst heeft gehad voor de huurders, zal kloppen. Uiteraard begrijpt Vivare dat de huurders deze situatie als zeer vervelend ervaren. Dit geldt voor Vivare net zo goed: het brand- en ontploffingsgevaar van 330 kilo vuurwerk is enorm. Dit had volledig verkeerd af kunnen lopen. Buren en buurtgenoten zijn ongewild in gevaar gekomen. Vivare neemt dit hoog op en daarom zijn we gekomen tot dit besluit.’

Volgens John en Anjo hebben ze nog nooit face to face met iemand van Vivare mogen spreken. Op 13 februari stuurden ze zelfs een ‘smeekbrief’ of ze er álsjeblieft samen mondeling uit kunnen komen. Daarop kregen ze als antwoord dat dat mag, maar dat het standpunt van Vivare niet zal veranderen. Toch gaan ze nog in gesprek.

John en Anjo snappen het besluit van Vivare om hen uit huis te zetten niet. ,,Misschien wil Vivare een voorbeeld stellen?” vraagt Anjo zich af. ,,Maar geef ons met die verhuurdersverklaring, dan in ieder geval de mogelijkheid om ons leven in een ander huis op te pakken.”

Reacties uit de buurt
Al zouden ze liever in hun eigen buurt blijven wonen. ,,Vanuit die buurt krijgen we ook alleen maar steunbetuigingen en hopen ze dat we ons huis mogen houden”, zegt John.

Wanneer de rechtszaken over de uithuiszetting en het opslaan van het vuurwerk zijn, is nog niet bekend.
Bron nu.nl

Een typisch gevalletje, spijt van gepakt worden, maar niet spijt van je daden. Er wordt alleen maar over gezeurd dat ze zo dadelijk geen woning meer hebben.

330 kilo vuurwerk is niet niets, daar blaas je zo je huis en de huizen van de buren mee aan gort.

En dat Anjo van niets wist vind ik ook ongeloofwaardig. Je moet toch doorhebben dat je man grote hoeveelheden vuurwerk opslaat? En daarbij, dat vuurwerk moest ook weer verplaatst worden als John zijn jaarlijkse vuurwerkshow gaf. Een vuurwerkshow waar hij zo naartoe leefde. Dan heb je als echtgenoot toch wel iets door?
pi_212629886
POLL
  donderdag 29 februari 2024 @ 10:28:45 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212629901
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 09:38 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Wow.

De NSB, die Joden aangaf puur en alleen maar omdat ze Joods waren, vergelijken met een corporatie die mensen er uit zet omdat ze genoeg vuurwerk in huis hadden om het blok op te blazen.

Jij bent echt compleet geschift.
Ik bedoel niet dat ze dit huis uit worden gezet. Maar wel dat ze door het systeem ook nog even gebrandmerkt worden zodat ze ernstig in hun woonrecht worden aangetast. En dan ook nog eens besloten door een niet democratisch gelegitimeerde macht.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 09:41 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Als je dit niet snapt dan houdt het op.
Nou leg eens uit. Waarom is het bittere noodzaak om deze mensen te weren uit iedere sociale huurwoning, maar is het bij een koopwoning of particuliere verhuurder die geen lastige vragen stelt, ineens geen probleem?
  donderdag 29 februari 2024 @ 10:31:52 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_212629938
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik bedoel niet dat ze dit huis uit worden gezet. Maar wel dat ze door het systeem ook nog even gebrandmerkt worden zodat ze ernstig in hun woonrecht worden aangetast. En dan ook nog eens besloten door een niet democratisch gelegitimeerde macht.
[..]
Nou leg eens uit. Waarom is het bittere noodzaak om deze mensen te weren uit iedere sociale huurwoning, maar is het bij een koopwoning of particuliere verhuurder die geen lastige vragen stelt, ineens geen probleem?
Wil jij deze mensen in jouw appartementencomplex?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_212629976
quote:
10s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Wil jij deze mensen in jouw appartementencomplex?
Ze lijken mij gezellige rustige buren die netjes rekening houden met anderen in de wijk en als je het even zwaar hebt ze naast hun druk betaalde baan nog even extra komen helpen of een maaltijdje voor je koken als je bv ziek bent.
pi_212630013
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 06:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Volgens mij is wonen uiteindelijk nog altijd een recht, ondanks de situatie op de woningmarkt. Ook voor veroordeelde criminelen zoals dit stel.

Dus dan knaagt er bij mij toch iets dat woningcorporaties/verhuurders blijkbaar een soort verkliksysteem hebben opgetuigd om iemand het buitengewoon moeilijk te maken. Zo'n "Haha net goed, zal maar in de stront"-mentaliteit staat mij ook tegen.
Ja, leuk, maar volgens mij weten jij en ik prima dat dat geen individueel opeisbaar recht is, ipv niet veel meer dan een algemene inspanningsverplichting voor de overheid om belang aan woningen te hechten.

En een verkliksysteem? Hoe zie je dat? De oude verhuurder gaat niet lopen rondbazuinen dat niemand aan dat stel mag verhuren omdat ze 13x de toegestane hoeveelheid aan vuurwerk hielden. In die zin is het beter te vergelijken met 'een slechte referentie op een cv'. Heeft niets met verklikken te maken.

Verder staat het elke verhuurder helemaal vrij om te zeggen 'och, zon negatieve verhuurdersverklaring, daar hechten we hier niet zoveel waarde aan, hier is je nieuwe woning'.

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 29-02-2024 10:45:18 ]
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 29 februari 2024 @ 10:42:38 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212630054
quote:
10s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Wil jij deze mensen in jouw appartementencomplex?
Ik woon niet in een appartementencomplex. Maar gelukkig is het woonrecht niet afgestemd op mij persoonlijk.

Het lijkt me beter dat de politie zorgt dat die man niet opnieuw een vuurwerkhandel in een woonhuis op zet. Daar zijn andere manieren voor dan iemand het woonrecht ontzeggen.
  donderdag 29 februari 2024 @ 10:47:34 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_212630150
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik woon niet in een appartementencomplex. Maar gelukkig is het woonrecht niet afgestemd op mij persoonlijk.
Klopt. het woonrecht is afgestemd om de veiligheid van de bewoners.

Gelukkig maar.

quote:
Het lijkt me beter dat de politie zorgt dat die man niet opnieuw een vuurwerkhandel in een woonhuis op zet. Daar zijn andere manieren voor dan iemand het woonrecht ontzeggen.
Een sociale huurwoning is een privilege die je wat mij betreft kan kwijtraken. Deze mensen waren aan het scheefwonen met hun handeltje.

[ Bericht 24% gewijzigd door SpecialK op 29-02-2024 10:55:07 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_212630285
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik woon niet in een appartementencomplex. Maar gelukkig is het woonrecht niet afgestemd op mij persoonlijk.

Het lijkt me beter dat de politie zorgt dat die man niet opnieuw een vuurwerkhandel in een woonhuis op zet. Daar zijn andere manieren voor dan iemand het woonrecht ontzeggen.
Het woonrecht wordt niemand ontzegd. Ze krijgen gewoon geen positieve referentie van hun oude verhuurder.

Is dat heel zuur? Jazeker. Maakt dat de boel een stuk lastiger? Jup. Maar er wordt niemand iets ontzegd.

En trouwens .. de enige manier waarop die twee uberhaupt een sociale huurwoning zouden bemachtigen (met of zonder negatieve verhuurdersverklaring) is wanneer ze zich 20-25 jaar geleden nogmaals ingeschreven hadden.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 29 februari 2024 @ 10:59:32 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212630311
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:39 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, leuk, maar volgens mij weten jij en ik prima dat dat geen individueel opeisbaar recht is, ipv niet veel meer dan een algemene inspanningsverplichting voor de overheid om belang aan woningen te hechten.
Nou het beschermen van het woonrecht tegen systemen die mensen met een vlekje uitsluiten, lijkt me daar ook onderdeel van.

quote:
En een verkliksysteem? Hoe zie je dat? De oude verhuurder gaat niet lopen rondbazuinen dat niemand aan dat stel mag verhuren omdat ze 13x de toegestane hoeveelheid aan vuurwerk hielden. In die zin is het beter te vergelijken met 'een slechte referentie op een cv'. Heeft niets met verklikken te maken.
Uiteindelijk vormt het een systeem waardoor deze mensen nergens terecht kunnen. En als dat de uitkomst is dan klopt het systeem niet. Zeker als dat zomaar besloten kan worden zonder dat er ook maar een rechter aan te pas komt. Die corporaties hebben ook nog altijd een verantwoordelijkheid met betrekking tot het woonrecht. Het is als een leerling die van school wordt verwijderd. Prima, maar dan blijft die zijn recht op onderwijs behouden en zou die op een andere school het opnieuw moeten moeten proberen.

quote:
Verder staat het elke verhuurder helemaal vrij om te zeggen 'och, zon negatieve verhuurdersverklaring, daar hechten we hier niet zoveel waarde aan, hier is je nieuwe woning'.
Het is nogal raar dat het dan ineens niet een probleem zou zijn. Als men werkelijk vind dat deze mensen nooit meer ergens te handhaven zijn dan moet er een oplossing komen zoals de Skaeve Huse of iets dergelijks.
pi_212631903
quote:
John staat nog een mogelijke celstraf van zes tot negen maanden te wachten.
Heeft 'ie in ieder geval - tijdelijk - onderdak...
pi_212631941


Het is gewoon een dekmantel waar ik direct doorheen prik.
Handgemaakt
pi_212632011
Tjah het is heel makkelijk tegenaan schoppen van de zijlijn. 'Eigen schuld dikke bult' enzo.

Ben benieuwd hoeveel mensen er volgens ons 'roomser dan de paus' fokkertjes wel in hun huurhuis mogen blijven wonen. Mensen die vogels hebben? Af en toe een hondje fokken? Hennep op zolder? Af en toe een feestje?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_212632176
Misschien kunnen ze in een kruithuis terecht
pi_212632198
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 12:41 schreef inslagenreuring het volgende:
Tjah het is heel makkelijk tegenaan schoppen van de zijlijn. 'Eigen schuld dikke bult' enzo.

Ben benieuwd hoeveel mensen er volgens ons 'roomser dan de paus' fokkertjes wel in hun huurhuis mogen blijven wonen. Mensen die vogels hebben? Af en toe een hondje fokken? Hennep op zolder? Af en toe een feestje?
Er is geen sprake van dat iedereen die zich een keer niet aan een regel houdt uit de woning wordt gezet. Dat schrijft de woningcorporatie zelf ook: alleen ten aanzien van drugs en vuurwerk wordt een zerotolerancebeleid gehanteerd.

Geweldig, eindelijk eens een corporatie die in het belang van de omwonenden handelt. Laat er een afschrikwekkende boodschap aan anderen vanuit gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 29-02-2024 13:35:24 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212632202
quote:
10s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Wil jij deze mensen in jouw appartementencomplex?
In een appartementencomplex zonder lift en berging waar ze dan op de bovenste verdieping wonen lijkt me trouwens prima. Gewoon een camera in het trappenhuis en dan moet het te doen zijn erop toe te zien dat die nekhernia geen grote hoeveelheden vuurwerk naar zijn appartement laat brengen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  donderdag 29 februari 2024 @ 13:05:33 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212632425
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 12:41 schreef inslagenreuring het volgende:
Tjah het is heel makkelijk tegenaan schoppen van de zijlijn. 'Eigen schuld dikke bult' enzo.

Ben benieuwd hoeveel mensen er volgens ons 'roomser dan de paus' fokkertjes wel in hun huurhuis mogen blijven wonen. Mensen die vogels hebben? Af en toe een hondje fokken? Hennep op zolder? Af en toe een feestje?
Ja die "Haha, net goed. Jij zal verdoemd zijn!"-mentaliteit staat me ook tegen.

Deze mensen (in ieder geval die John) verdienen gestraft te worden door de rechter. Maar ze via een systeem tot woonparia's verklaren gaat toch wel weer wat grenzen over.
pi_212632432
quote:
10s.gif Op donderdag 29 februari 2024 12:51 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
In een appartementencomplex zonder lift en berging waar ze dan op de bovenste verdieping wonen lijkt me trouwens prima. Gewoon een camera in het trappenhuis en dan moet het te doen zijn erop toe te zien dat die nekhernia geen grote hoeveelheden vuurwerk naar zijn appartement laat brengen.
Dan kun je hem ook in zijn eigen huis laten wonen, ga je in december een paar keer onverwachts langs met een explosieven hond rekening huurder en tussen Kerst en 1 januari mogen ze zich melden op het bureau.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_212632451
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:35 schreef streamjohan het volgende:

[..]
Ze lijken mij gezellige rustige buren die netjes rekening houden met anderen in de wijk en als je het even zwaar hebt ze naast hun druk betaalde baan nog even extra komen helpen of een maaltijdje voor je koken als je bv ziek bent.
Ze lijken mij vieze uitkeringstrekkers die al 40 jaar lang een sociale huurwoning bezet houden maar wel genoeg geld hebben om elk jaar 300+ KG vuurwerk af te steken, waar dit jaar dus de EOD aan te pas moet komen om het illegale vuurwerk weg te halen.

Verder lijken ze me wel vrij rustig ja.
pi_212632468
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja die "Haha, net goed. Jij zal verdoemd zijn!"-mentaliteit staat me ook tegen.

Deze mensen (in ieder geval die John) verdienen gestraft te worden door de rechter. Maar ze via een systeem tot woonparia's verklaren gaat toch wel weer wat grenzen over.
Ik denk dat de les ook wel geleerd is en er betere manieren zijn dan mensen dakloos maken.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_212632473
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 12:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Er is geen sprake van dat iedereen die zich een keer niet aan een regel houdt uit de woning van gezet. Dat schrijft de woningcorporatie zelf ook: alleen ten aanzien van drugs en vuurwerk wordt een zerotolerancebeleid gehanteerd.

Geweldig, eindelijk eens een corporatie die in het belang van de omwonenden handelt. Laat er een afschrikwekkende boodschap aan anderen vanuit gaan.
Precies, de woningcorporatie voert dat beleid omdat ze ook de woonbelangen van al hun andere huurders moeten behartigen.

Ik heb regelmatig de andere kant van het verhaal gelezen: iemand vindt eindelijk een woning en vervolgens kunnen ze er niet prettig wonen door wat de buren allemaal uitspoken. En dat kan dan van alles zijn en een heel onveilig gevoel geven terwijl ze ook geen alternatief hebben om ergens anders te gaan wonen. Vervolgens blijkt dan vaak dat de vorige bewoners ook vertrokken zijn vanwege die buren.

Dus de harde grens voor strafbare feiten omtrent vuurwerk en drugs is vaak broodnodig om een veilige woonomgeving te kunnen garanderen. En de andere huurders moeten ook op die handhaving kunnen vertrouwen om zich veilig te kunnen voelen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  donderdag 29 februari 2024 @ 13:09:56 #22
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_212632510
Terecht
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_212632531
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja die "Haha, net goed. Jij zal verdoemd zijn!"-mentaliteit staat me ook tegen.

Deze mensen (in ieder geval die John) verdienen gestraft te worden door de rechter. Maar ze via een systeem tot woonparia's verklaren gaat toch wel weer wat grenzen over.
Deze johnnie wordt ook gestraft door de rechter, mogelijk 6 tot 9 maanden cel.

Daarnaast heeft hij de regels van de sociale woningbouw overtreden en daar wordt een zero tolerance beleid op gevoerd. Het helpt dan ook niet dat hij niet 1 of 2 KG meer had liggen, je mag maximaal 25KG hebben en hij heeft meer dan 10x zoveel. En dan ook nog eens illegaal vuurwerk buiten de landsgrenzen gehaald.

Heel sneu, sneu verhaal ook allemaal, maar er is hier maar 1 persoon verantwoordelijk voor. En dat is John zelf, niet de woningbouw, niet de rechter, niet de burgemeester.
pi_212632567
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja die "Haha, net goed. Jij zal verdoemd zijn!"-mentaliteit staat me ook tegen.

Deze mensen (in ieder geval die John) verdienen gestraft te worden door de rechter. Maar ze via een systeem tot woonparia's verklaren gaat toch wel weer wat grenzen over.
Vind ik ook.
  donderdag 29 februari 2024 @ 13:15:00 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212632581
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:11 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Deze johnnie wordt ook gestraft door de rechter, mogelijk 6 tot 9 maanden cel.

Daarnaast heeft hij de regels van de sociale woningbouw overtreden en daar wordt een zero tolerance beleid op gevoerd. Het helpt dan ook niet dat hij niet 1 of 2 KG meer had liggen, je mag maximaal 25KG hebben en hij heeft meer dan 10x zoveel. En dan ook nog eens illegaal vuurwerk buiten de landsgrenzen gehaald.

Heel sneu, sneu verhaal ook allemaal, maar er is hier maar 1 persoon verantwoordelijk voor. En dat is John zelf, niet de woningbouw, niet de rechter, niet de burgemeester.
Ja mooi dat je het systeem nog eens uitlegt, maar dat wil ook niet zeggen dat het systeem ook goed is. Helaas is het bestaan van een regeltje voor veel mensen aanleiding om per direct te stoppen met zelf nadenken.

En dat gaat het niet om hun huisuitzetting, maar om een systeem met verhuurdersverklaringen dat iemand tot woonparia kan maken.
pi_212632607
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:08 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ik denk dat de les ook wel geleerd is en er betere manieren zijn dan mensen dakloos maken.
Wellicht dat de les is geleerd, maar wellicht ook niet. Feit blijft dat er een zero tolerance beleid wordt gevoerd en het gaat niet om 1 of 2 KG teveel, significant teveel en ook nog eens illegaal vuurwerk. Je kind zal maar naast de kamer slapen waar sjon zijn vuurwerk opslaat, als dat misgaat is je kind ook weg. Idem met een hennepkwekerij, risico dat het hele huis / blok affikt is dermate groot dat er een zero tolerance wordt gevoerd. Ik heb er helaas geen medelijden mee.

Mooie praatjes dat hij nooit in de problemen is geweest, ziek is, altijd een mooie vuurwerkshow, de hele buurt begrijpt het niet etc. Maar daar gaat het niet om. Het gaat 99% van de keren goed, totdat het ineens niet goed gaat en het halve blok is opgeblazen.

Met een urgentieverklaring zal het vast wel lukken ergens anders te wonen op korte termijn. Heel vervelend natuurlijk om na 40 jaar te moeten verhuizen, maar wederom - er is maar 1 persoon hiervoor verantwoordelijk, en dat is John.
pi_212632621
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja mooi dat je het systeem nog eens uitlegt, maar dat wil ook niet zeggen dat het systeem ook goed is. Helaas is het bestaan van een regeltje voor veel mensen aanleiding om per direct te stoppen met zelf nadenken.

En dat gaat het niet om hun huisuitzetting, maar om een systeem met verhuurdersverklaringen dat iemand tot woonparia kan maken.
Dat ben ik met je eens, daar moet wel wat voor geregeld worden. Wellicht kan de huidige verhuurder iets voor ze betekenen m.b.t. het vinden van nieuwe woonruimte, vooral omdat ze, volgens John, al 40 jaar uitstekende huurders zijn geweest.

Het verworden tot een woonparia is wederom de schuld van 1 persoon, en dat is beste john. Dan kan je het systeem wel de schuld geven en dat hij daardoor dus niet kan worden uitgezet, maar waar trek je de grens?

Heb begrepen dat John een urgentieverklaring heeft voor onderstaande woning.
  donderdag 29 februari 2024 @ 13:19:10 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212632637
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:08 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Precies, de woningcorporatie voert dat beleid omdat ze ook de woonbelangen van al hun andere huurders moeten behartigen.

Maar volgens mij hebben die corporaties ook de maatschappelijke taak om te zorgen dat voldaan wordt aan het woonrecht voor de Nederlander. Daar worden die bestuurders ook vorstelijk voor betaald.

Daar past een systeem inrichten waarbij je lastige gevallen even uit de taakstelling van jou en jouw concullega's kan dumpen niet bij.
pi_212632682
Gewoon terecht uit huis gezet.
Vuurwerk is gewoon belachelijk, sowieso al. En dan denkt die vent dat 330kg vuurwerk wel even thuis zou horen in een rijtjeswoning? Dan denk je ook niet even verder na of wel dan....
Je moet er niet aan denken dat daar iets mis zou gaan.

Dat je dan volledig gebrandmerkt wordt, tja dat is misschien wat anders per situatie.
Eigen schuld natuurlijk daar niet van.
pi_212633077
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja die "Haha, net goed. Jij zal verdoemd zijn!"-mentaliteit staat me ook tegen.

Deze mensen (in ieder geval die John) verdienen gestraft te worden door de rechter. Maar ze via een systeem tot woonparia's verklaren gaat toch wel weer wat grenzen over.
Nouja dat dus.

Deze mensen wonen er al 40 jaar. Heb een beetje het gevoel dat dit geval onevenredig hard wordt aangepakt. En daarvoor liggen er 8 dossiers in de la waar ze geen fuck mee doen.

Maarja kan er in ieder geval weer een asielzoeker geplaatst worden.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_212633106
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 12:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Er is geen sprake van dat iedereen die zich een keer niet aan een regel houdt uit de woning wordt gezet. Dat schrijft de woningcorporatie zelf ook: alleen ten aanzien van drugs en vuurwerk wordt een zerotolerancebeleid gehanteerd.

Geweldig, eindelijk eens een corporatie die in het belang van de omwonenden handelt. Laat er een afschrikwekkende boodschap aan anderen vanuit gaan.
Wat een feest. Is in 40 jaar helemaal niets gebeurd. Maar deze criminelen hebben ze er maar mooi uitgewerkt.

Kunnen ze drugsdealer mo en hennepteler Hansie nog een jaar laten zitten. Het voorbeeld is al gesteld.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_212633121
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:49 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Wat een feest. Is in 40 jaar helemaal niets gebeurd. Maar deze criminelen hebben ze er maar mooi uitgewerkt.

Kunnen ze drugsdealer mo en hennepteler Hansie nog een jaar laten zitten. Het voorbeeld is al gesteld.
Kunnen ze Mo en Hans ook eruit trappen. Weer drie woningen vrij voor nette mensen. ^O^
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212633135
Misschien dat er zo'n Tokkiecontainer voor hen geregeld kan worden?


Kun je ook niet veel vuurwerk in kwijt als je er ook nog wil kunnen wonen. :)
pi_212633157
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Kunnen ze Mo en Hans ook eruit trappen. Weer drie woningen vrij voor nette mensen. ^O^
Tot zover de aflevering sociale huur
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_212633214
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:54 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Tot zover de aflevering sociale huur
Het is niet sociaal maar asociaal om mensen die criminele activiteiten ontplooien of anderszins veel overlast veroorzaken in hun huurwoning te laten blijven ten koste van anderen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212633245
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar volgens mij hebben die corporaties ook de maatschappelijke taak om te zorgen dat voldaan wordt aan het woonrecht voor de Nederlander. Daar worden die bestuurders ook vorstelijk voor betaald.

Daar past een systeem inrichten waarbij je lastige gevallen even uit de taakstelling van jou en jouw concullega's kan dumpen niet bij.
Die taak richt zich natuurlijk op de gehele groep huurders van een woningbouw en niet specifieke gevallen zoals deze figuren. Verhuurdersverklaring is ook een papieren tijger, er is geen wettelijke basis voor en of je echt nergens meer iets kunt huren hangt af van het geval. Ze zullen vast wel iets kunnen vinden, maar dat gaat meer kosten dan waar ze nu (volledig terecht) uit geknikkerd zijn.

Dat je het oneerlijk vind, sja....jammer dan. Het zou richting de overige huurders in die wijk ook niet heel handig zijn ze te laten te zitten en het gaat alsnog een keer fout. Snap sowieso niet helemaal waarom ze zo als slachtoffers worden weggezet, ze zijn in deze situatie beland door hun eigen handelen (beetje vergelijkbaar als dat stel in Arnhem wat uit hun koopwoning met hypotheek werd gezet).

Vergelijk het met proberen je verzekering op te lichten, wordt je er ook uit geknald en kun je nog maar bij een partij terecht. Wel tegen 3-4 keer zo hoge premie. Zoals Dr Phil vroeger zei "own your choices"
pi_212633274
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou het beschermen van het woonrecht tegen systemen die mensen met een vlekje uitsluiten, lijkt me daar ook onderdeel van.
Ja, ok, aardig punt. De overheid kan, en imo mag, best wel wat aan dat systeem van verhuurdersverklaringen binnen sociale huur doen. Wellicht een max aan de tijd dat zo'n negatieve verhuurdersverklaring meegenomen mag worden. Net zoals bij een VOG. Al kijken de meeste woco's in de praktijk nu ook al maar een x aantal jaar terug. Bij Vivare is dat 5 jaar. Maar bv de woco in Wageningen, laat een negatieve verklaring 3 jaar meewegen.

quote:
Uiteindelijk vormt het een systeem waardoor deze mensen nergens terecht kunnen. En als dat de uitkomst is dan klopt het systeem niet.
Nee, het vormt een systeem waardoor het een stuk moeilijker wordt (maar nog steeds mogelijk bij de gratie van een nieuwe verhuurder, eventueel icm aanvullende voorwaarden) om in ~30% van de woningen in dit land terecht te kunnen. En laten we eerlijk wezen; als ze niet al 10+ jaar ergens ingeschreven staan (hell, volgens de Gelderlander is de wachttijd in Elst zelfs 27 jaar), hadden ze sowieso geen nieuwe sociale huurwoning gekregen. In die zin maakt die negatieve verhuurdersverklaring dus geen zak uit.

quote:
Zeker als dat zomaar besloten kan worden zonder dat er ook maar een rechter aan te pas komt.
Alle eenzijdige contractuele opzeggingen, zouden in vervolg eerst standaard langs de rechter moeten? Als ik hier Ziggo internet op wil zeggen omdat ze het contract niet nakomen, moet ik eerst verplicht langs de rechter? Als ik iets jat bij de AH en ze smeren me die boete plus winkelverbod aan, moeten ze eerst langs de rechter voordat dat mag?

Lijkt me niet bevorderlijk voor de werklast van onze gerechtelijke macht.

Maar het staat John en Anjo vrij om naar de rechter te gaan, die vervolgens zal toetsen of de gevolgen (uithuiszetting en geen positieve verhuurdersverklaring) wel redelijk zijn tov het gepleegde feit. En zoals ik het bericht in de OP lees, gaan ze dat ook doen.

quote:
Die corporaties hebben ook nog altijd een verantwoordelijkheid met betrekking tot het woonrecht.
Klopt. Ze achten echter veelal het recht op veiligheid van hun andere huurders, belangrijker dan het vaag omschreven en niet afdwingbare woonrecht van nieuwe/potentiele huurders.

quote:
Het is als een leerling die van school wordt verwijderd. Prima, maar dan blijft die zijn recht op onderwijs behouden en zou die op een andere school het opnieuw moeten moeten proberen.
Nee, het is niet als een leerling die van school wordt verwijderd. De een is een kind, de ander volwassen. En over het algemeen doen we bij kinderen toch net even wat minder moeilijk over mogelijke consequenties van onveilig gedrag. Leuk weetje; wanneer een school een kind wil verwijderen, zijn ze zelfs medeverantwoordelijk om er voor te zorgen dat het kind op een andere school terecht kan. Als die nieuwe school niet gevonden wordt mag dat kind niet van de oude school verwijderd worden.

En als we dan toch een leuke vergelijking tussen kind en volwassene willen trekken, wordt het wellicht ook eens tijd dat werkgevers een werknemer pas mogen ontslaan nadat de werkgever er voor gezorgd heeft dat diegene weer ergens anders aan de bak kan. Dán zou je vergelijking met een van school verwijderde leerling wel op gaan.

quote:
Het is nogal raar dat het dan ineens niet een probleem zou zijn. Als men werkelijk vind dat deze mensen nooit meer ergens te handhaven zijn dan moet er een oplossing komen zoals de Skaeve Huse of iets dergelijks.
Nou, dan kunnen ze wellicht in Ressen aankloppen, waar enkele van die asohuisjes staan. Is vlak naast de deur van Elst.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja die "Haha, net goed. Jij zal verdoemd zijn!"-mentaliteit staat me ook tegen.
Volgens mij zet de meerderheid van de posters in op 'ja, zuur maar terecht' en is vrijwel niemand (uitzonderingen daargelaten, het is toch fok he..) op de 'haha lekker voor je' tour bezig.

quote:
Deze mensen (in ieder geval die John) verdienen gestraft te worden door de rechter. Maar ze via een systeem tot woonparia's verklaren gaat toch wel weer wat grenzen over.
Ze worden dan ook niet tot woonparia's verklaard, dat is louter hoe jij het nu al tig posts probeert te framen. Ze krijgen gewoon geen positieve huurdersverklaring. Net zoals iemand die op staande voet wordt ontslagen wegens het grof in gevaar brengen van collega's, ook geen positieve referentie hoeft te verwachten. Zijn alle ontslagen mensen dan ook werkparia's? Moeten we een negatieve werkgeversreferentie per wet gaan verbieden, omdat het mensen straft buiten de rechter om? Ditto met VOG's?

Het is bijna alsof je een positieve referentie als een soort recht ziet.

En nogmaals, er is gewoon de mogelijkheid om die uithuiszetting te laten toetsen door de rechter, wat ook in deze zaak gaat gebeuren. Wat je hele 'buiten de rechter om' gedoe nogal onzinnig maakt.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 29-02-2024 14:19:25 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_212633315
quote:
10s.gif Op donderdag 29 februari 2024 12:51 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
In een appartementencomplex zonder lift en berging waar ze dan op de bovenste verdieping wonen lijkt me trouwens prima. Gewoon een camera in het trappenhuis en dan moet het te doen zijn erop toe te zien dat die nekhernia geen grote hoeveelheden vuurwerk naar zijn appartement laat brengen.
In die zin is het inderdaad denk ik minder desastreus om een vuurwerkexplosie te hebben op de bovenste verdieping, dan op de begane grond. Als het pand niet in elkaar stort hebben de andere bewoners dan iig nog enigszins kans om het gebouw uit te komen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_212633351
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:08 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Precies, de woningcorporatie voert dat beleid omdat ze ook de woonbelangen van al hun andere huurders moeten behartigen.

Ik heb regelmatig de andere kant van het verhaal gelezen: iemand vindt eindelijk een woning en vervolgens kunnen ze er niet prettig wonen door wat de buren allemaal uitspoken. En dat kan dan van alles zijn en een heel onveilig gevoel geven terwijl ze ook geen alternatief hebben om ergens anders te gaan wonen. Vervolgens blijkt dan vaak dat de vorige bewoners ook vertrokken zijn vanwege die buren.

Dus de harde grens voor strafbare feiten omtrent vuurwerk en drugs is vaak broodnodig om een veilige woonomgeving te kunnen garanderen. En de andere huurders moeten ook op die handhaving kunnen vertrouwen om zich veilig te kunnen voelen.
Een kennis van me is mediator in dat soort kwesties tussen bewoners. Komt er eigenlijk altijd op neer dat er heel lief om verbetering gevraagd wordt dmv inzet op wederzijds begrip, maar wanneer de overlastgever daar niet aan meewerkt, het uiteindelijk toch zeer vaak een kwestie van 'hoe dik is het overlastdossier en kunnen we al naar de rechter ivm uithuiszetting' wordt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_212633382
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar volgens mij hebben die corporaties ook de maatschappelijke taak om te zorgen dat voldaan wordt aan het woonrecht voor de Nederlander. Daar worden die bestuurders ook vorstelijk voor betaald.

Daar past een systeem inrichten waarbij je lastige gevallen even uit de taakstelling van jou en jouw concullega's kan dumpen niet bij.
Ok, dus wat, x% van de sociale woningvoorraad voor de aso-gevallen? En dan zodanig dat ze dus de andere, wel goede, huurders niet in gevaar brengen (dus afgezonderd van andere woningen)? Nou, stel het Hugo voor.
"Pools are perfect for holding water"
pi_212633398
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:15 schreef probeer het volgende:

[..]
Ok, dus wat, x% van de sociale woningvoorraad voor de aso-gevallen? En dan zodanig dat ze dus de andere, wel goede, huurders niet in gevaar brengen (dus afgezonderd van andere woningen)? Nou, stel het Hugo voor.
Gebeurt allang, in Rotterdam Alexander staan er een 4-tal flats redelijk afgezonderd van overige woningen (vroeger stonden ze bijna volledig geisoleerd voordat de wijk er omheen werd opgetrokken) waar vervelende huurders worden gedumpt. Daar woonde ook de figuur die het meisje van Nulde heeft vermoord.
pi_212633482
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:17 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Gebeurt allang, in Rotterdam Alexander staan er een 4-tal flats redelijk afgezonderd van overige woningen (vroeger stonden ze bijna volledig geisoleerd voordat de wijk er omheen werd opgetrokken) waar vervelende huurders worden gedumpt. Daar woonde ook de figuur die het meisje van Nulde heeft vermoord.
Dat gebeurt inderdaad door het hele land al. Zoals Hexa al zei heet die woonvorm officieel Skaeve Huse. Zullen we er toch wel een héél stuk meer van nodig hebben, als we alle slechte/overlastgevende/verwijderde huurders middels die woonvorm van onderdak willen voorzien. Dat worden er dan een heel stuk meer dan '4 flatgebouwen voor een stad ter grootte van Rotterdam'.

Heb ik ook nog een buurman die ik voor wil dragen. Die gooit zijn afvalzakken in de Vecht (verlengde van de gracht in Utrecht) omdat de ondergrondse container te ver weg is (~100m verderop). Maarja, geen heterdaadje en ze hebben blijkbaar geen zin om die zakken op te vissen en te checken, dus de (milieu)politie en woco doen niets.

Momentje, ik zal even checken of er momenteel eentje boven het water uitsteekt. Gebeurt wel vaker namelijk. Laats voer er nog een plezierbootje tegenaan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_212633519
Tokkie struggles.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_212633521
Jammer dat het artikel van 18 december uit de Stentor niet in de OP kan (vanwege betaalmuur) want daarin staan wel iets duidelijkere omschrijvingen over het gevaar van de situatie.

quote:
Grote hoeveelheid zwaar, geknutseld vuurwerk gevonden in rijtjeshuis, bewoner aangehouden

Een 61-jarige inwoner van Elst is maandag aangehouden nadat in zijn woning een grote hoeveelheid illegaal vuurwerk is aangetroffen. Dat zorgde bij omwonenden voor veel onrust.

Het vuurwerk werd in verschillende busjes afgevoerd. Verpakkingen met nog dicht en ingepakt vuurwerk werden door een gespecialiseerd bedrijf afgevoerd. In de woning was ook ‘knutselvuurwerk’ aanwezig. ,,Vuurwerk waarmee is gerommeld. Dan heb je het over samenvoegingen en over het aanbrengen van andere lonten”, aldus een woordvoerder van de Explosieven Opruimingsdienst (EOD). ,,Echt gevaarlijk spul dat wij zelf apart afvoeren en elders tot ontploffing brengen.” Dat laatste gebeurt ook met het vuurwerk dat nog in de verpakking zat.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_212633537
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:25 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat gebeurt inderdaad door het hele land al. Zoals Hexa al zei heet die woonvorm officieel Skaeve Huse. Zullen we er toch wel een héél stuk meer van nodig hebben, als we alle slechte/overlastgevende/verwijderde huurders middels die woonvorm van onderdak willen voorzien. Dat worden er dan een heel stuk meer dan '4 flatgebouwen voor een stad ter grootte van Rotterdam'.

Heb ik ook nog een buurman die ik voor wil dragen. Die gooit zijn afvalzakken in de Vecht (verlengde van de gracht in Utrecht) omdat de ondergrondse container te ver weg is (~100m verderop). Maarja, geen heterdaadje en ze hebben blijkbaar geen zin om die zakken op te vissen en te checken, dus de (milieu)politie en woco doen niets.

Momentje, ik zal even checken of er momenteel eentje boven het water uitsteekt. Gebeurt wel vaker namelijk. Laats voer er nog een plezierbootje tegenaan.
Ok, kende het niet maar goed.... als dat soort figuren in dit soort woningen terecht komen, prima.
Deze flats zijn volgens mij gewoon van een van de grotere WBC in R'dam, maar pin me er niet op vast. Ik woonde er vlakbij, maar zelf niet IN gewoond :D Maar was altijd feest en enorm vaak politie langs.

Anyway, er is dus een prima oplossing voor dit soort mensen. Of ze er zelf gelukkig van worden, tjsa....#dontcare
pi_212633583
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:30 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Ok, kende het niet maar goed.... als dat soort figuren in dit soort woningen terecht komen, prima.
Deze flats zijn volgens mij gewoon van een van de grotere WBC in R'dam, maar pin me er niet op vast. Ik woonde er vlakbij, maar zelf niet IN gewoond :D Maar was altijd feest en enorm vaak politie langs.

Anyway, er is dus een prima oplossing voor dit soort mensen. Of ze er zelf gelukkig van worden, tjsa....#dontcare
Dat soort woonruimte is er veel te weinig.
"Pools are perfect for holding water"
pi_212633592
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:34 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat soort woonruimte is er veel te weinig.
Yep, helaas neemt het aantal idioten hand over hand toe.
pi_212633788
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar volgens mij hebben die corporaties ook de maatschappelijke taak om te zorgen dat voldaan wordt aan het woonrecht voor de Nederlander. Daar worden die bestuurders ook vorstelijk voor betaald.

Daar past een systeem inrichten waarbij je lastige gevallen even uit de taakstelling van jou en jouw concullega's kan dumpen niet bij.
Corporaties zijn sinds Stef Blok afgeknepen en niet meer in staat om die maatschappelijke taak te vervullen, dus ze moeten er het beste van maken met wat wel binnen hun macht ligt. En het falen van onze overheid op het gebied van volkshuisvesting afwentelen op onschuldige huurders zodat zij inleveren op hun woonrecht ipv de criminelen is geen oplossing.

Ik ben een grote voorstander van 'housing first', dus dat inderdaad ook John en Anjo uiteindelijk ergens kunnen wonen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stepperoller op 29-02-2024 15:03:05 (linkje ter verduidelijking concept) ]
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_212633890
quote:
3s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is niet sociaal maar asociaal om mensen die criminele activiteiten ontplooien of anderszins veel overlast veroorzaken in hun huurwoning te laten blijven ten koste van anderen.
Want de buurtjes zijn allemaal brandschoon?

De dubbele straf die er wordt opgelegd is gewoon onevenredig in mijn ogen.

Die man heeft niemand vermoord, verkracht, geen hennep of methlab op zolder. Met je criminele activiteiten :')

Hij wordt er tevens voor gestraft.

God wat zitten er een hoop refo's op dit forum zeg.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 29 februari 2024 @ 15:04:34 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212633894
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:52 schreef ToT het volgende:
Misschien dat er zo'n Tokkiecontainer voor hen geregeld kan worden?
[ afbeelding ]

Kun je ook niet veel vuurwerk in kwijt als je er ook nog wil kunnen wonen. :)
Dat zou in ieder geval al 100% meer een oplossing zijn dan "Wij flikkeren u uit onze taakstelling, doei!" die ze nu hebben ingericht met hun systeem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')