Is dat echt zo? Ik zou heel positief reageren als een vrouw mij aanspreekt. Ik ben weleens aangesproken door vrouwen op straat en ik heb ze nooit raar aangekeken daarvoor.quote:Op maandag 26 februari 2024 22:53 schreef britneycheers het volgende:
Als man zijnde kan je random vrouwen op straat aanspreken.
Als ik dat als vrouw doe dan kijken mannen mij aan alsof ik gestoord/psycho ben.
Je bent bang dat mensen je gaan zien als pedofiel of zoiets?quote:Op maandag 26 februari 2024 23:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
Van de week was er een klein kindje op straat alleen huilend 'mama, mama' aan het roepen. Mijn vaderhart breekt dan, dus ik wil dat kindje niet alleen overstuur laten rondlopen. Ik vond het kindje overigens sowieso al te jong om alleen op de stoep te laten lopen.
Maar goed, als man ben ik me er ook hyperbewust van dat ik niet wat voor schijn dan ook tegen moet krijgen. In dit geval was ik met een vrouwelijke stagiaire op stap dus die kon dat kindje even bij de hand kon nemen totdat de familie opdook.
Ik weet niet of het een dubbele standaard is, ik begrijp het ook wel, maar het is in ieder geval één van de weinige, min of meer regelmatig terugkerende, situaties die ik mij in de praktijk kan indenken dat ik als man in het 'nadeel' ben.
Volgens mij wordt het van mannen ook niet per se gewaardeerd als ze vrouwen op straat random aanspreken.quote:Op maandag 26 februari 2024 22:53 schreef britneycheers het volgende:
Als ik dat als vrouw doe dan kijken mannen mij aan alsof ik gestoord/psycho ben.
Zelden zulke onzin gelezen.quote:Op maandag 26 februari 2024 22:53 schreef britneycheers het volgende:
Ja, daarom ben ik erg terughoudend met kinderen die ik niet ken.quote:Op maandag 26 februari 2024 23:08 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je bent bang dat mensen je gaan zien als pedofiel of zoiets?
Wat is dit nou weer?quote:Op maandag 26 februari 2024 22:47 schreef Keep_Walking het volgende:
Hopelijk gaat het goed met jullie reacties.
quote:Op maandag 26 februari 2024 22:53 schreef britneycheers het volgende:
Nooit geweten dit. Thanksquote:Op maandag 26 februari 2024 22:53 schreef britneycheers het volgende:
Precies. Het is willekeurig, niet random.quote:
Ja, dit is een goeie. Of de term ‘papadag’. Alsof dat wel heeeel speciaal is, dat papa eens tijd vrij maakt.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 07:12 schreef Luuntje het volgende:
Als een vrouw kinderen heeft en ze werkt is ze een loedermoeder want ze zorgt niet de hele dag voor de kinderen en als ze niet werkt is ze lui.
Als man dit doet wordt ie geprezen om het harde werk of omdat ie zo'n geweldige papa is dat hij thuis blijft voor de kinderen.
"Papadag" is inmiddels wat gedateerd aan het worden, toch?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 09:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, dit is een goeie. Of de term ‘papadag’. Alsof dat wel heeeel speciaal is, dat papa eens tijd vrij maakt.
En niet genderneutraal, dus moet worden gecanceldquote:Op dinsdag 27 februari 2024 09:03 schreef Rostrup het volgende:
[..]
"Papadag" is inmiddels wat gedateerd aan het worden, toch?
Mannen kiezen er niet altijd voor om papa te worden, ik vind het altijd wel bewonderenswaardig dat een man bij zo'n ongepland kind dan toch een groot deel van zijn toekomst en sociale leven opoffert om een vader te zijn.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 07:12 schreef Luuntje het volgende:
Als een vrouw kinderen heeft en ze werkt is ze een loedermoeder want ze zorgt niet de hele dag voor de kinderen en als ze niet werkt is ze lui.
Als man dit doet wordt ie geprezen om het harde werk of omdat ie zo'n geweldige papa is dat hij thuis blijft voor de kinderen.
Oké, maar de meeste kinderen zijn gewoon gewenst, ook bij de vaders.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:36 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Mannen kiezen er niet altijd voor om papa te worden, ik vind het altijd wel bewonderenswaardig dat een man bij zo'n ongepland kind dan toch een groot deel van zijn toekomst en sociale leven opoffert om een vader te zijn.
Ja, of je vult je leven gewoon in zoals jij en je partner dat willen en trekt je niks aan van een stel verzuurde mensen of "de maatschappij", dat kunnen mannen in mijn ervaring best aardig.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 07:12 schreef Luuntje het volgende:
Kan je wel doen als man, maar dat is vaak niet zonder gevolgen.quote:Op maandag 26 februari 2024 22:53 schreef britneycheers het volgende:
Hierop voortbordurend. Mannen die in de kinderopvang werken. Ik betrap mijzelf er ook op dat ik die nog wat beter “scan” dan vrouwen in de kinderopvang. Of mannen die leider zijn bij de scouting. Gelukkig zelf nooit iets vreemds meegemaakt.quote:Op maandag 26 februari 2024 23:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
Van de week was er een klein kindje op straat alleen huilend 'mama, mama' aan het roepen. Mijn vaderhart breekt dan, dus ik wil dat kindje niet alleen overstuur laten rondlopen. Ik vond het kindje overigens sowieso al te jong om alleen op de stoep te laten lopen.
Maar goed, als man ben ik me er ook hyperbewust van dat ik niet wat voor schijn dan ook tegen moet krijgen. In dit geval was ik met een vrouwelijke stagiaire op stap dus die kon dat kindje even bij de hand kon nemen totdat de familie opdook.
Ik weet niet of het een dubbele standaard is, ik begrijp het ook wel, maar het is in ieder geval één van de weinige, min of meer regelmatig terugkerende, situaties die ik mij in de praktijk kan indenken dat ik als man in het 'nadeel' ben.
Mooie gewaarwording en ook vooral wat het je heeft gebracht. Dat moet rust bieden.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:27 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Totdat ik op een goeie dag wakker werd en een ging nadenken over wat ik wel in een vrouw zocht en wat niet, en welk type nu eigenlijk het beste bij mij zou passen.
Sindsdien stem ik daarop af en laat de overige links liggen.
Ik moet zeggen dat het me steeds beter af gaat. Ik kan het iedereen aanraden.
Hier maak ik me wel een beetje schuldig aan.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:09 schreef Id_do_her het volgende:
Ik zie dat vooral bij kleine dingen. Bij de afdeling expeditie bijvoorbeeld, pakketje zwaarder dan 5 kilogram.
Vrouw zegt het niet te willen optillen en meteen zal er een man aangewezen worden die het moet doen. Zelfde functie, alleen andere eisen.
Zegt de man het niet te willen doen dan is het "stel je niet aan, jij bent man".
Denk niet dat je de enige bent. Niet voor niets dat je veel minder mannen ziet in beroepen die draaien rondom kleinere kinderen. Onbewust is er toch nog het idee dat er een grote kans is dat een man pedo is als hij veel tijd doorbrengt rondom kleine kinderen.quote:Op maandag 26 februari 2024 23:13 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ja, daarom ben ik erg terughoudend met kinderen die ik niet ken.
Ook als ze kei -en keihard vallen in de speeltuin en het uitgillen, ik ga zeker kijken en vragen hoe het gaat, maar als ze niet doodbloeden raap ik ze niet op, ik kijk om me heen waar de ouders blijven. Meestal komen ze snel aanrennen.
Ik heb ook wel eens mijn dochter gevraagd om een meisje dat haar ouders kwijt was, dan zo'n kindje aan de hand te nemen...en dan liepen we met zijn drieën naar de receptie om dat kindje over te dragen.
Misschien ben ik hyperbewust, maar ik pas wel op.
Ik wou net zeggen. Grote kans dat je als een creep gezien word. Denk juist dat het voor mannen minder erg is om aangesproken te worden door een vrouw op straat. Tenzij je een fokker bent natuurlijk; dan zit je het liefst op je zolderkamer en het liefst tref je niemand op straat die iets tegen je zegtquote:Op maandag 26 februari 2024 23:08 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het van mannen ook niet per se gewaardeerd als ze vrouwen op straat random aanspreken.
Maar is het een luxeprobleem als je op zoek bent naar een relatie ipv seks?quote:Op woensdag 28 februari 2024 07:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik ken de clichés wel dat mannen vaker uit zijn op seks enzo maar dat lijkt me voor vrouwen nog altijd een luxeprobleem.
Ik ben exact het omgekeerdequote:Op woensdag 28 februari 2024 02:30 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Hier maak ik me wel een beetje schuldig aan.
Gaat dan wel over zwaarder dan dat, maar dan vraag ik wel op het werk of een man dat wil doen.
Dan zeg ik kan jij dat doen? Het is zo zwaar!
Kratjes en fusten doe ik wel, maar nog zwaarder vraag ik wel aan de heren. Maar he, ik ben echt best een kabouter.
Vrouwen die werken als zij geworpen hebben = carriëre maken over de rug van kinderen:quote:Op dinsdag 27 februari 2024 07:12 schreef Luuntje het volgende:
Ik ben best sterk voor een kabouter. Maar die fusten zijn al 30 kilo, dat vind ik echt wel een beetje de max. Ik loop al tussen de 10 en 20 km op een werkdag, draag zware dienbladen, kratten met flesjes, fusten. Het is wel zat.quote:Op woensdag 28 februari 2024 15:53 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik ben exact het omgekeerde![]()
Al breek ik mijn rug, ik zal en moet het zelf doen
En heb in mijn leven al tonnen door mijn handen laten gaan (nog steeds trouwens).
Ik ben wel geen kabouter en gemeen sterk
Lichaamslengte is zeker wel een graadmeter voor kracht. Het is niet de enige variabele die je kracht beïnvloed maar met alle andere factoren gelijk neemt je baseline en potentiële kracht per toegevoegde cm lichaamslengte toe.quote:Op woensdag 28 februari 2024 16:01 schreef Stepperoller het volgende:
Lichaamslengte hoeft geen graadmeter te zijn voor je kracht. En als je regelmatig aan krachttraining doet ben je al gauw sterker dan collega's die geen krachttraining doen. Los van m/v.
Maar voor iedereen geldt dat boven het hoofd moeten tillen zwaarder is dan schouderhoogte of lager, dus bij hoge schappen die voor een klein persoon boven hun hoofd zijn, maar voor een lang persoon niet is een wissel logisch.
Er is trouwens niks mis mee om te weigeren arbo-onverantwoord dingen te tillen op je werk als dat wordt gevraagd. Dat je geen kracht tekort komt is geen reden om blessures te riskeren of je rug te verslijten ten behoeve van je werkgever.
Ja, ben ik ook. Dus waarom kan het dan niet gewoon samen? Dat scheelt voor beide partijen.quote:Op woensdag 28 februari 2024 02:30 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Hier maak ik me wel een beetje schuldig aan.
Gaat dan wel over zwaarder dan dat, maar dan vraag ik wel op het werk of een man dat wil doen.
Dan zeg ik kan jij dat doen? Het is zo zwaar!
Kratjes en fusten doe ik wel, maar nog zwaarder vraag ik wel aan de heren. Maar he, ik ben echt best een kabouter.
Euh, ik vraag het dan gewoon he? En help echt wel mee als het nodig is.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 23:58 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja, ben ik ook. Dus waarom kan het dan niet gewoon samen? Dat scheelt voor beide partijen.
En waarom mag mijn rug wel kapot?
Wil je het over dubbele standaarden hebben of is dit gewoon weer een vehikel om epistels over je eigen leven aan te hangen?quote:Daarin zal ik toelichten waarom ik vind dat mijn sociaal-psychologische perspectief heel uniek en zeldzaam is, waardoor het hopelijk heel interessant gevonden zal worden voor de mensen die sociaal-wetenschappelijke onderwerpen leuk vinden om te lezen.
quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:33 schreef Keep_Walking het volgende:
ik wil nu meteen alvast heel duidelijk maken dat ik totaal geen vrouwenhater of misogynist ben en ik heb heel veel respect en empathy voor vrouwen vanaf mijn geboorte tot nu in het heden..
Alright.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:42 schreef Keep_Walking het volgende:
We moeten terug naar de tijden dat er specifieke wetten waren voor hoe een man zijn vrouw mocht mishandelen.![]()
Geen wapen dikker dan je duim, niet in het gezicht waar iedereen de blauwe plekken kan zien!
De ervaring leert (het is nou eenmaal zo, ik kan er niks aan doen, ik constateer het alleen maar) dat dat bij deze TS altijd het geval lijkt te zijn. Het is nooit 'zomaar', het wordt vroeg of laat altijd op hemzelf betrokken.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wil je het over dubbele standaarden hebben of is dit gewoon weer een vehikel om epistels over je eigen leven aan te hangen?
Het grootste gedeelte van zijn post gaat nu al over hemzelf. Rinse, repeat.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De ervaring leert (het is nou eenmaal zo, ik kan er niks aan doen, ik constateer het alleen maar) dat dat bij deze TS altijd het geval lijkt te zijn. Het is nooit 'zomaar', het wordt vroeg of laat altijd op hemzelf betrokken.
Heb je dit nou geplakt uit een topic dat is dichtgegooid?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:33 schreef Keep_Walking het volgende:
1. Disclaimer (Algemeen): Wat zijn mijn standpunten en ideen over gender issues en man/vrouw verhoudingen in zijn algemeenheid?
Ik schrijf deze disclaimer nu om te voorkomen dat mijn tegenstanders (afgunstige users die mij gewoon heel onsympathiek vinden) mij gaan beschuldigen dat ik heel ontwetend of heel bekrompen bent over alles wat te maken heeft met gender issues en/of de huidige man/vrouw verhoudingen in onze moderne samenleving en de geschiedenis dat vooraf heeft plaatsgevonden wat de huidige situatie nu heeft veroorzaakt.
ik wil nu meteen alvast heel duidelijk maken dat ik totaal geen vrouwenhater of misogynist ben en ik heb heel veel respect en empathy voor vrouwen vanaf mijn geboorte tot nu in het heden. Ik heb met een open mind de tijd genomen om in mijn vrije tijd te verdiepen in de verschillende stromingen van het moderne feminisme inclusief de radicale feministische ideologieen. Ik ben heel bewust dat vrouwen op heel veel gebieden van het leven het heel moeilijk hebben of heeft gehad in menselijke geschiedenis. Het is algemeen bekend bij iedereen met een beetje algemene kennis van geschiedenis en kennis van gender issues dat vrouwen al eeuwen of zelfs millennia onderdrukt werden door mannen en nog steeds worden ze onderdrukt in veel landen en culturen globaal. Hier in Nederland hebben vrouwen het relatief gezien heel goed vergeleken met vrijwel alle landen in de wereld denk ik, naast de Scandinavische Landen misschien in het Noorden kan ik geen andere land bedenken waar vrouwen meer gelijkheid, vrijheid, kansen op zelfontplooiing en carriere nastreven, privileges, invloed, macht en veiligheid dan in Nederland. Is iedereen met mij eens dat Nederland een van de beste plekken op aarde is om een vrouw te zijn nu in onze moderne wereld?
Helaas heb ik zelf hele zware tegenslagen en moeilijkheden gehad in mijn leven, waarvan ik tot de dag van vandaag nog steeds gebroken en beschadigd ben als volwassen man. Het is echter niet mijn bedoeling om gebroken en beschadigd te blijven, ik werk hard aan mezelf en mijn herstel, ik geloof nog steeds in mijn eigen kracht en potentie om mijn persoonlijke dromen en ambities te verwezenlijken. Ik kan mijn ideale toekomst nog krijgen en een inspiratie zijn voor velen, zolang ik niet opgeef en bepaalde schadelijke leefstijlgewoontes definitief kan verbreken. Als je meer wil weten over alles wat ik heb meegemaakt en nog steeds mee worsteld, kan je uitgebreid erover lezen in dit topic: VER / Mijn verhaal: De complete werken of als je niet zoveel van lezen houdt kan je op onderstaande youtube mijn presentatie zien en luisteren waar ik openhartig mijn verhaal vertelt aan een publiek:
29 december 2023
29 december 2023
Ik verwacht niet dat iedereen mijn verhaal zal lezen of bekijken op video, zoals ik eerder aangaf wil ik niet dat dit topic weer gaat draaien om mijn karakter of mijn gebreken als persoon. De reden waarom ik mijn verhaaltopic en video wel met jullie net heb gedeeld hierboven, is omdat het heel handig zal zijn om te begrijpen vanuit welke ‘lens’ of paradigma ik mijn hoofdstandpunt in dit topic ga opschrijven.
Ik geloof dat ik rustig kan beweren dat mijn levensverhaal en sociale achtergrond in zijn geheel mij een hele unieke en zeldzame perspectief geeft over een overvloed van onderwerpen en maatschappelijke thema’s die heel bruikzaam en interessant zal zijn voor sociologen/psychologen/culturele anthropologen en andere sociaal-wetenschappelijke benaderingen of invalshoeken die sommige mensen leuk vinden om over na te denken. Vinden jullie dat mijn perspectieven en analyses over dit soort zaken interessant zijn om te lezen of juist niet? Ik geef nu hieronder 3 redenen waarom ik vind dat mijn perspectief heel zeldzaam en uniek is voor de meeste mensen in Nederland: om te lezen en analyseren:
Ik ben opgegroeid in het Caribische deel van het Nederlandse koninkrijk en woon vanaf mijn 21st definitief in Europees-Nederland, dus ik heb letterlijk in twee culturen gewoond waarvan ik beiden heel goed ken en kan vergelijken met haar. Curacaose cultuur en Nederlandse zijn echt heel verschillend, op sommige vlakken zijn ze zelfs tegenpolen van elkaar. Om als voorbeeld de sociale interactie tussen mannen en vrouwen te benoemen, die is echt wezenlijk anders en verschillend op de Caribische eilanden vergeleken met hoe dat is in Europees-Nederland. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat ik letterlijk het tegenovergestelde gedragen of zeggen tegen vrouwen hier in Nederland dan wat ik intuitief heb geleerd om tegen Curacaose vrouwen te doen of zeggen om goed in de smaak te vallen bij hen.
Mijn psychiatrische achtergrond en jarenlange lidmaatschap in de publieke GGZ systemen van Utrecht en andere provincies of steden, gecombineerd met het feit dat het mij ook nog lukte om op hoog niveau te studeren en mee te doen met de reguliere mainstream samenleving is ook heel erg bijzonder, uniek en bewonderingswaardig heb ik van vrijwel iedereen die ik ken of hebt gekend gehoord. Alle mensen om mij heen vonden mijn prestatie om met honours af te studeren van mijn studie rechten op de Hogeschool Utrecht indrukwekkend gaaf en stoer dat ik dat gewoon deed. Het is schijnbaar ongehoord en ongekend dat een neger uit Curacao met schizofrenie zo’n moeilijke studie als rechten succesvol behaald, heb tussen neus en lippen door begrepen de mensen om mij heen. Ik zeg dit heel nederig nu, want het is mij nog steeds niet gelukt om een adequare carriere te starten helaas.
Derde reden wat ik nu ga geven over waarom mijn perspectief zo zeldzaam en interessant kan zijn voor de mensen die het inherent leuk vinden om psychologische/sociologische condundrums te peinzen en debatteren in hun hoofd of met anderen, is omdat juist ik beide kanten ken van extreem uitersten van de ‘Dominance Hierarchy’ binnen mensengroepen en sociale aantrekkelijkheid. Snap je nu wat ik wil uitleggen? Ik heb periodes gehad in mijn leven dat zo extreem populair en aantrekkelijk geweest binnen sociale groepen en gemeenschappen waaraan ik toebehoorde, als periodes dat ik op de absolute bottom heb gezeten dat letterlijk geen enkele vrouw mij kon uitstaan en andere mannen niet met mij wilde associeren omdat ze voor mij schaamden.
Vind je het moeilijk om voor te stellen wat ik hiermee bedoel? Lees mijn tweede disclaimerdit ik straks zal posten.Daarin zal ik toelichten waarom ik vind dat mijn sociaal-psychologische perspectief heel uniek en zeldzaam is, waardoor het hopelijk heel interessant gevonden zal worden voor de mensen die sociaal-wetenschappelijke onderwerpen leuk vinden om te lezen.
Het begin één groot circus te worden. Met hem als clown in de hoofdrol.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:27 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Het grootste gedeelte van zijn post gaat nu al over hemzelf. Rinse, repeat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |