abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 februari 2024 @ 22:47:49 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212603192
Wat zijn dubbele standaarden in de moderne samenleving wat jij persoonlijke ervaringen mee hebt als man of vrouw, dat jij heel onrechtvaardig en oneerlijk vindt? Deel je persoonlijke ervaringen hiermee als man of als vrouw. Dus als je man bent vertel je een anekdote wat je hebt meegemaakt als man of van dichtbij heb gezien dat je heel onrechtvaardig vindt ten nadele van mannen.als je vrouw bent, deel je een anecdote wat je hebt meegemaakt of van dichtbij heb gezien dat oneerlijk is ten nadele van vrouwen. Ik geef twee voorbeelden hier beneden:

Dubbel standaard man:

Als een man een vrouw fysiek mishandeld, vinden we het allemaal een kwade zaak en iedereen keert zich tegen de man en terecht. Maar als een vrouw een man fysiek mishandeld, vinden veel mensen dat de man een watje is en vaak denken ze dat de man het heeft verdiend om geslagen te worden door die vrouw.

Dubbel standaard vrouw:

Als een man is gelukt om met veel vrouwen naar bed te gaan, vinden we hem stoer en kijken anderen naar hem op. Als een vrouw veel sekspartners heeft gehad, vinden we haar een slet en daalt ze in status bij anderen.

Begrijpen jullie het? Hopelijk gaat het goed met jullie reacties.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 26 februari 2024 @ 22:53:31 #2
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212603246
Als man zijnde kan je random vrouwen op straat aanspreken.

Als ik dat als vrouw doe dan kijken mannen mij aan alsof ik gestoord/psycho ben.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_212603387
Van de week was er een klein kindje op straat alleen huilend 'mama, mama' aan het roepen. Mijn vaderhart breekt dan, dus ik wil dat kindje niet alleen overstuur laten rondlopen. Ik vond het kindje overigens sowieso al te jong om alleen op de stoep te laten lopen.
Maar goed, als man ben ik me er ook hyperbewust van dat ik niet wat voor schijn dan ook tegen moet krijgen. In dit geval was ik met een vrouwelijke stagiaire op stap dus die kon dat kindje even bij de hand kon nemen totdat de familie opdook.

Ik weet niet of het een dubbele standaard is, ik begrijp het ook wel, maar het is in ieder geval één van de weinige, min of meer regelmatig terugkerende, situaties die ik mij in de praktijk kan indenken dat ik als man in het 'nadeel' ben.
  maandag 26 februari 2024 @ 23:07:00 #4
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212603390
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 22:53 schreef britneycheers het volgende:

Als ik dat als vrouw doe dan kijken mannen mij aan alsof ik gestoord/psycho ben.
Is dat echt zo? Ik zou heel positief reageren als een vrouw mij aanspreekt. Ik ben weleens aangesproken door vrouwen op straat en ik heb ze nooit raar aangekeken daarvoor. :{
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 26 februari 2024 @ 23:08:06 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212603399
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 23:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
Van de week was er een klein kindje op straat alleen huilend 'mama, mama' aan het roepen. Mijn vaderhart breekt dan, dus ik wil dat kindje niet alleen overstuur laten rondlopen. Ik vond het kindje overigens sowieso al te jong om alleen op de stoep te laten lopen.
Maar goed, als man ben ik me er ook hyperbewust van dat ik niet wat voor schijn dan ook tegen moet krijgen. In dit geval was ik met een vrouwelijke stagiaire op stap dus die kon dat kindje even bij de hand kon nemen totdat de familie opdook.

Ik weet niet of het een dubbele standaard is, ik begrijp het ook wel, maar het is in ieder geval één van de weinige, min of meer regelmatig terugkerende, situaties die ik mij in de praktijk kan indenken dat ik als man in het 'nadeel' ben.
Je bent bang dat mensen je gaan zien als pedofiel of zoiets?
pi_212603405
quote:

Volgens mij wordt het van mannen ook niet per se gewaardeerd als ze vrouwen op straat random aanspreken.
  maandag 26 februari 2024 @ 23:09:16 #7
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212603413
quote:

Zelden zulke onzin gelezen.
Je bent een waardeloze agent.
pi_212603465
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 23:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Je bent bang dat mensen je gaan zien als pedofiel of zoiets?
Ja, daarom ben ik erg terughoudend met kinderen die ik niet ken.

Ook als ze kei -en keihard vallen in de speeltuin en het uitgillen, ik ga zeker kijken en vragen hoe het gaat, maar als ze niet doodbloeden raap ik ze niet op, ik kijk om me heen waar de ouders blijven. Meestal komen ze snel aanrennen.

Ik heb ook wel eens mijn dochter gevraagd om een meisje dat haar ouders kwijt was, dan zo'n kindje aan de hand te nemen...en dan liepen we met zijn drieën naar de receptie om dat kindje over te dragen.

Misschien ben ik hyperbewust, maar ik pas wel op.
  maandag 26 februari 2024 @ 23:17:11 #9
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212603490
-nee-

[ Bericht 49% gewijzigd door Lenny77 op 27-02-2024 07:20:59 ]
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212603953
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 22:47 schreef Keep_Walking het volgende:
Hopelijk gaat het goed met jullie reacties.
Wat is dit nou weer? :{
pi_212603957
quote:

:?
pi_212604234
Als een vrouw kinderen heeft en ze werkt is ze een loedermoeder want ze zorgt niet de hele dag voor de kinderen en als ze niet werkt is ze lui.
Als man dit doet wordt ie geprezen om het harde werk of omdat ie zo'n geweldige papa is dat hij thuis blijft voor de kinderen.
Life is a highway...let's ride it!
pi_212604662
quote:
Nooit geweten dit. Thanks
  dinsdag 27 februari 2024 @ 08:40:35 #14
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_212604721
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 23:09 schreef cabe0002 het volgende:

[..]
Precies. Het is willekeurig, niet random.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 09:00:31 #15
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212604878
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 07:12 schreef Luuntje het volgende:
Als een vrouw kinderen heeft en ze werkt is ze een loedermoeder want ze zorgt niet de hele dag voor de kinderen en als ze niet werkt is ze lui.
Als man dit doet wordt ie geprezen om het harde werk of omdat ie zo'n geweldige papa is dat hij thuis blijft voor de kinderen.
Ja, dit is een goeie. Of de term ‘papadag’. Alsof dat wel heeeel speciaal is, dat papa eens tijd vrij maakt.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 27 februari 2024 @ 09:03:01 #16
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_212604896
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 09:00 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, dit is een goeie. Of de term ‘papadag’. Alsof dat wel heeeel speciaal is, dat papa eens tijd vrij maakt.
"Papadag" is inmiddels wat gedateerd aan het worden, toch?
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_212604962
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 09:03 schreef Rostrup het volgende:

[..]
"Papadag" is inmiddels wat gedateerd aan het worden, toch?
En niet genderneutraal, dus moet worden gecanceld :P
Grote onzin inderdaad, "papadag". Je bent toch altijd papa, of je nou van je kinderen houdt of niet?
pi_212605331
2024: Vrouwen kunnen niks verkeerds doen en mannen niks goed. Daar heb je het dan wel mee opgesomd. :O
  dinsdag 27 februari 2024 @ 13:36:54 #19
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_212607310
quote:
Mannen kiezen er niet altijd voor om papa te worden, ik vind het altijd wel bewonderenswaardig dat een man bij zo'n ongepland kind dan toch een groot deel van zijn toekomst en sociale leven opoffert om een vader te zijn.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 13:38:58 #20
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212607339
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:36 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Mannen kiezen er niet altijd voor om papa te worden, ik vind het altijd wel bewonderenswaardig dat een man bij zo'n ongepland kind dan toch een groot deel van zijn toekomst en sociale leven opoffert om een vader te zijn.
Oké, maar de meeste kinderen zijn gewoon gewenst, ook bij de vaders. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212607529
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 23:09 schreef cabe0002 het volgende:

[..]
Wellicht dat britneycheers zo wordt aangekeken, wat mij niet zou verbazen gezien "haar" PoHi.
pi_212610613
Het is mij inmiddels opgevallen dat mannen die continu bezig zijn met kritiek op vrouwen steeds op de verkeerde types vallen. Althans, het verkeerde type voor hen. Ik steek de hand wat dat betreft in eigen boezem en ik geef toe dat ik tot kort dat zelf ook deed.

Totdat ik op een goeie dag wakker werd en een ging nadenken over wat ik wel in een vrouw zocht en wat niet, en welk type nu eigenlijk het beste bij mij zou passen.
Sindsdien stem ik daarop af en laat de overige links liggen.

Ik moet zeggen dat het me steeds beter af gaat. Ik kan het iedereen aanraden.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 20:09:45 #23
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_212612145
Ik zie dat vooral bij kleine dingen. Bij de afdeling expeditie bijvoorbeeld, pakketje zwaarder dan 5 kilogram.

Vrouw zegt het niet te willen optillen en meteen zal er een man aangewezen worden die het moet doen. Zelfde functie, alleen andere eisen.

Zegt de man het niet te willen doen dan is het "stel je niet aan, jij bent man".
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 20:12:02 #24
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_212612194
quote:
Ja, of je vult je leven gewoon in zoals jij en je partner dat willen en trekt je niks aan van een stel verzuurde mensen of "de maatschappij", dat kunnen mannen in mijn ervaring best aardig.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 20:14:10 #25
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_212612225
quote:

Kan je wel doen als man, maar dat is vaak niet zonder gevolgen.
pi_212614752
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 23:06 schreef Hatseflats22 het volgende:

Hierop voortbordurend. Mannen die in de kinderopvang werken. Ik betrap mijzelf er ook op dat ik die nog wat beter “scan” dan vrouwen in de kinderopvang. Of mannen die leider zijn bij de scouting. Gelukkig zelf nooit iets vreemds meegemaakt.

Een vooroordeel over vrouwen. Wij zijn aan het kijken naar een nieuwe auto. Het valt mij op dat ik als vrouw zijnde in de garage bijna genegeerd wordt en de verkopers zich duidelijk tot mijn man richten. Ik kan het op zo’n moment dan ook niet laten om allerlei rolbevestigende vragen te stellen en dan begin ik over welke kleuren er zijn, of hij automatisch kan inparkeren omdat ik dat zooo moeilijk vind en of er ook instelbare verlichting is en dat soort onzin.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 22:59:20 #27
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212614851
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 18:27 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Totdat ik op een goeie dag wakker werd en een ging nadenken over wat ik wel in een vrouw zocht en wat niet, en welk type nu eigenlijk het beste bij mij zou passen.
Sindsdien stem ik daarop af en laat de overige links liggen.

Ik moet zeggen dat het me steeds beter af gaat. Ik kan het iedereen aanraden.
Mooie gewaarwording en ook vooral wat het je heeft gebracht. Dat moet rust bieden.
Le Diable
  dinsdag 27 februari 2024 @ 23:16:14 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212614961
Dat mensen in mijn omgeving er iets van vinden dat ik de verantwoordelijkheid voor de zindelijkheidstraining van onze zoon bij mijn man leg.

Hij werkt niet, ik werk fulltime. Ik kan niet ff 2 weken vrij nemen om dit op me te nemen en als de rolverdeling omgedraaid was, dan had echt niemand mijn man er op aangesproken.
Resistance is futile.
pi_212615461
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 20:09 schreef Id_do_her het volgende:
Ik zie dat vooral bij kleine dingen. Bij de afdeling expeditie bijvoorbeeld, pakketje zwaarder dan 5 kilogram.

Vrouw zegt het niet te willen optillen en meteen zal er een man aangewezen worden die het moet doen. Zelfde functie, alleen andere eisen.

Zegt de man het niet te willen doen dan is het "stel je niet aan, jij bent man".
Hier maak ik me wel een beetje schuldig aan.

Gaat dan wel over zwaarder dan dat, maar dan vraag ik wel op het werk of een man dat wil doen.
Dan zeg ik kan jij dat doen? Het is zo zwaar!

Kratjes en fusten doe ik wel, maar nog zwaarder vraag ik wel aan de heren. Maar he, ik ben echt best een kabouter.
pi_212615793
Laat ik er als man dan eens 2 noemen,

1. Ik merk dat het een voordeel is dat je als man toch wat serieuzer wordt genomen als het om kennis gaat. Mensen praten liever met mij over de oorlog in Oekraïne (om maar een voorbeeld te geven) dan met een vrouw. Terwijl die vrouw in theorie er net zoveel over kan weten. Dus als man heb je toch net wat meer autoriteit, is mijn ervaring.

2. Ik heb in het verleden gemerkt dat de datingmarkt een soort vrouwenbolwerk is geworden waar vrouwen bepalen en mannen na 20 rondjes afwijzing al lang blij mogen zijn dat er een keer iemand een volgende date wil of überhaupt iets zegt op datingapps. Maten van mij lopen hier nog steeds tegenaan en gaan er kapot aan.

Ik ken de clichés wel dat mannen vaker uit zijn op seks enzo maar dat lijkt me voor vrouwen nog altijd een luxeprobleem.
  woensdag 28 februari 2024 @ 12:43:21 #31
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_212618576
Toen ik begin 20 was heb ik samen met mijn (nu) ex een huis gebouwd terwijl ik full-time werkte en hij met een 'blessure' in de ziektewet zat. De verantwoordelijkheid dat er koffie, koekjes etc. aanwezig was in de schaftkeet bleek compleet bij mij te liggen. Mijn ex kon met zijn blessure best boodschappen doen maar ja, hij was een man en die hoeven zich daar niet mee bezig te houden. (hij voelde zich alleen verantwoordelijk voor het grasmaaien en dat de containers aan de weg kwamen te staan, heb nog geen 10 maand samengewoond:-)

Verder had ik het huis getekend en heb alles geregeld. De eerste bouwbeurs waar ik (alleen) was werd ik als vrouw compleet genegeerd door de standhouders terwijl ik 350.000,- op mijn rekening had staan om te kunnen bouwen. Dan voelde heel apart.

Toen de stucadoors belden en ik opnam vroegen ze naar mijn ex, toen vroegen ze hem hoeveel m2 er precies was en dergelijke wat hij vervolgens weer aan mij moest vragen want ik was degene die de 'projectleider' was aangezien mijn ex geen verantwoordelijkheden durfde te dragen. Vreemd telefoongesprek werd dat.

Ook bij de aanvraag van de hypotheek en ik als vrouw het 'hoofdinkomen' had was dat lastig in te voeren omdat de aanvraag staandaard de man bij het hoofdinkomen stond. De template moest worden aangepast om dit te veranderen.
To BG or not to BG!
pi_212619903
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 23:13 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ja, daarom ben ik erg terughoudend met kinderen die ik niet ken.

Ook als ze kei -en keihard vallen in de speeltuin en het uitgillen, ik ga zeker kijken en vragen hoe het gaat, maar als ze niet doodbloeden raap ik ze niet op, ik kijk om me heen waar de ouders blijven. Meestal komen ze snel aanrennen.

Ik heb ook wel eens mijn dochter gevraagd om een meisje dat haar ouders kwijt was, dan zo'n kindje aan de hand te nemen...en dan liepen we met zijn drieën naar de receptie om dat kindje over te dragen.

Misschien ben ik hyperbewust, maar ik pas wel op.
Denk niet dat je de enige bent. Niet voor niets dat je veel minder mannen ziet in beroepen die draaien rondom kleinere kinderen. Onbewust is er toch nog het idee dat er een grote kans is dat een man pedo is als hij veel tijd doorbrengt rondom kleine kinderen.

quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 23:08 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Volgens mij wordt het van mannen ook niet per se gewaardeerd als ze vrouwen op straat random aanspreken.
Ik wou net zeggen. Grote kans dat je als een creep gezien word. Denk juist dat het voor mannen minder erg is om aangesproken te worden door een vrouw op straat. Tenzij je een fokker bent natuurlijk; dan zit je het liefst op je zolderkamer en het liefst tref je niemand op straat die iets tegen je zegt :P

En inderdaad wat er in de OP staat: veel mensen die (on)bewust nog het idee hebben dat mannen niet mishandeld/verkracht kunnen worden en dat het anders gewoon watjes zijn.
pi_212620364
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 07:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik ken de clichés wel dat mannen vaker uit zijn op seks enzo maar dat lijkt me voor vrouwen nog altijd een luxeprobleem.
Maar is het een luxeprobleem als je op zoek bent naar een relatie ipv seks? ;)
Het lijkt idd voor mannen mss dat het een luxeprobleem is voor ons.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_212620381
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 02:30 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Gaat dan wel over zwaarder dan dat, maar dan vraag ik wel op het werk of een man dat wil doen.

Kratjes en fusten doe ik wel, maar nog zwaarder vraag ik wel aan de heren. Maar he, ik ben echt best een kabouter.
Ik ben exact het omgekeerde :D
Al breek ik mijn rug, ik zal en moet het zelf doen :P
En heb in mijn leven al tonnen door mijn handen laten gaan (nog steeds trouwens).
Ik ben wel geen kabouter en gemeen sterk :@
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_212620478
Lichaamslengte hoeft geen graadmeter te zijn voor je kracht. En als je regelmatig aan krachttraining doet ben je al gauw sterker dan collega's die geen krachttraining doen. Los van m/v.

Maar voor iedereen geldt dat boven het hoofd moeten tillen zwaarder is dan schouderhoogte of lager, dus bij hoge schappen die voor een klein persoon boven hun hoofd zijn, maar voor een lang persoon niet is een wissel logisch.

Er is trouwens niks mis mee om te weigeren arbo-onverantwoord dingen te tillen op je werk als dat wordt gevraagd. Dat je geen kracht tekort komt is geen reden om blessures te riskeren of je rug te verslijten ten behoeve van je werkgever.
pi_212623129
quote:
Vrouwen die werken als zij geworpen hebben = carriëre maken over de rug van kinderen:

Mannen die thuis blijven/ pappadag = slappe zak hooi.
pi_212627633
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 15:53 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik ben exact het omgekeerde :D
Al breek ik mijn rug, ik zal en moet het zelf doen :P
En heb in mijn leven al tonnen door mijn handen laten gaan (nog steeds trouwens).
Ik ben wel geen kabouter en gemeen sterk :@
Ik ben best sterk voor een kabouter. Maar die fusten zijn al 30 kilo, dat vind ik echt wel een beetje de max. Ik loop al tussen de 10 en 20 km op een werkdag, draag zware dienbladen, kratten met flesjes, fusten. Het is wel zat.

En de heren uit de keuken helpen meestal graag. Ik ga mezelf niet uit trots in de kreukels werken als er gewoon hulp is.
pi_212631226
Ik heb enkele bekenden die bij scoutingsverenigingen of andere vrijwilligersdingen doen. En wat ik dan sneu voor mannen vind, is dat ze enorm in hun achterhoofd moeten houden dat ze nooit alleen met die kinderen of meisjes ergens zijn omdat er zo snel verhalen ontstaan bij bijv. andere vrijwilligers of ouders die ze niet mogen oid.

Is de kans groot dat het gebeurd? nee, maar als zo'n verhaal de wereld in komt dan ben je genekt.

Neem als voorbeeld op de middelbare school, op bijna elke school gaan er wel 'verhalen' rond over docenten, omdat ze met sommige leerlingen misschien geen klik of ruzie hebben oid.
Lachen joh.
pi_212631662
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 16:01 schreef Stepperoller het volgende:
Lichaamslengte hoeft geen graadmeter te zijn voor je kracht. En als je regelmatig aan krachttraining doet ben je al gauw sterker dan collega's die geen krachttraining doen. Los van m/v.

Maar voor iedereen geldt dat boven het hoofd moeten tillen zwaarder is dan schouderhoogte of lager, dus bij hoge schappen die voor een klein persoon boven hun hoofd zijn, maar voor een lang persoon niet is een wissel logisch.

Er is trouwens niks mis mee om te weigeren arbo-onverantwoord dingen te tillen op je werk als dat wordt gevraagd. Dat je geen kracht tekort komt is geen reden om blessures te riskeren of je rug te verslijten ten behoeve van je werkgever.
Lichaamslengte is zeker wel een graadmeter voor kracht. Het is niet de enige variabele die je kracht beïnvloed maar met alle andere factoren gelijk neemt je baseline en potentiële kracht per toegevoegde cm lichaamslengte toe.
Ook staat het zeker niet los van m/v, de gemiddelde vrouw moet echt heel stevig voor langere tijd aan krachttraining doen, wil ze sterker zijn dan de gemiddelde man die dat niet doet. Las een verhaaltje over een stel die ongeveer net zo lang waren, en zij deed al een paar jaar krachttraining en die gozer nooit, en met stoeien hakte hij haar nog steeds zonder pardon in de pan
  vrijdag 1 maart 2024 @ 23:58:33 #40
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_212654739
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 02:30 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Ja, ben ik ook. Dus waarom kan het dan niet gewoon samen? Dat scheelt voor beide partijen.

En waarom mag mijn rug wel kapot?
pi_212656138
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 23:58 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Ja, ben ik ook. Dus waarom kan het dan niet gewoon samen? Dat scheelt voor beide partijen.

En waarom mag mijn rug wel kapot?
Euh, ik vraag het dan gewoon he? En help echt wel mee als het nodig is.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 17:23:07 #42
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212662076
Mijn hoofdstandpunt kort samengevat:
Ik vind dat de huidige Westerse samenleving en cultuur van Nederland op sommige cruciale en belangrijke manieren veel te lief en begripvol is voor behoeftes, wensen, gevoelens en ervaringen van vrouwen, maar andersom is onze samenleving te hard en meedogenloos is voor de gevoelens en ervaringen van mannen.
Ik denk dat dit op korte en lange termijn schadelijk is voor beide geslachten en de sociale cohesie van Nederland als geheel. Nederlanders zouden hiervan meer bewust mogen zijn en erkennen, wat hopelijk zal leiden dat er goede gesprekken ontstaan in het publieke debat over dit onderwerp, wat weer zal leiden naar veranderingen in denkwijze en gedrag ten gunste van onze Nederlandse samenleving en gezamelijke toekomst.

Ik verwacht nu al dat dit een controversieel topic gaat worden en ik ben er bewust van dat ik inmiddels al bekend sta als een controversiële gebruiker hier op fok forum. Toch wil ik dit topic schrijven omdat het een onderwerp is waar ik al jaren over zit te peinzen (ik ben een echte piekeraar en het is bijna nooit rustig in mijn hoofd). Een belangrijke reden waarom ik graag deze topic wil schrijven is vanwege alles wat ik heb meegemaakt in mijn leven, zeker in de afgelopen 17 jaren dat ik psychosegevoelig ben geworden en oneindig diep verwikkeld bent geraakt in de ziel verwoestende GGZ systemen van Nederland en Curaçao. Ik heb helaas de pech (of juist een zegen van God?)dat ik zo vaak en regelmatig in de zwaarste ellendigste levensverhalen die denkbaar is in alle soorten en maten mogen zien, horen en ervaren bij mijn mede patiënten, cliënten en andere lotgenoten in de psychiatrie.

Ik ga twee waargebeurde casussen uit mijn persoonlijke leven gebruiken om mijn standpunten helder te illustreren later in dit betoog. Ik heb jammer genoeg in de afgelopen twee jaren twee hele goede vrienden verloren aan zelfmoord. Deze twee mannelijke vrienden van mij waren essentiële onderdelen van mijn vriendengroep en het grotere netwerk hier in Utrecht. Ik kende deze twee vrienden heel goed en bij de laatste werd ik zelfs gevraagd door zijn moeder om een afscheidsspeech te geven bij zijn begrafenis omdat ik werd gezien als zijn allerbeste vriend die het meest dicht bij hem stond voordat hij stierf. Later in dit topic ga ik deze twee dode vrienden van mij gebruiken als casusvoorbeelden om mijn standpunten duidelijker te illustreren.

Ik zal misschien ook af en toe ervaringen uit mijn eigen leven gebruiken als voorbeeld, maar ik wil voorkomen dat ik weer heel veel persoonlijke aanvallen en kritiek krijg over mijn karakter en persoonlijkheid. Dit topic hoort niet specifiek over mij alleen te gaan. Het zijn wel mijn standpunten en perspectieven gebaseerd op mijn levenservaringen en observaties, maar ik wil van jullie vragen om je reacties te geven, los van wie ik ben of wat je van mij vindt als persoon. Is dat mogelijk voor iedereen die wilt reageren in mijn topic hier nadat ze alles hebben gelezen?

Wat ik wil en hoop te bereiken met dit topic is een luchtige, eerlijke en open intellectuele discussie waar iedereen wederzijdse respect en begrip laat zien voor de meningen en perspectieven van anderen op dit onderwerp. Wat ik graag wil lezen zijn de meningen met redelijkgeformuleerde en goed doordachte argumenten van intelligente vrouwen en mannen op mijn standpunt (zie TT), of ze nou met mij eens zijn of juist oneens maakt mij niet uit. Als je denkt dat ik wezenlijk fout heb met alles wat ik in dit topic schrijf, wil ik juist heel graag dat je mij probeert te overtuigen waarom ik verkeerd zit. Ik ben heel redelijk en als ik vind dat je goede argumenten hebt die ik niet kan weerleggen dan zal ik dat ook toegeven. Maar verwacht ook andersom dat ik mijn best gaat doen om jouw argumenten te weerleggen als ik nog overtuigd ben van mijn gelijk.

Voordat ik verder ga met mijn standpunt uitgebreid toe te lichten met mijn rationele argumenten inclusief echt gebeurde casussen uit mijn leven als voorbeelden,ga ik straks twee disclaimers-hoofstukken posten.

tot straks! Voel je vrij om alvast op deze eerste deel te reageren als je iets wil zeggen erop. Doeg
pi_212662164
Als je denkt dat de westerse maatschappij zo begripvol is over de ervaringen van vrouwen zou je eens moeten opzoeken hoe vaak verkrachtingen daadwerkelijk tot een rechtsvonnis leiden.
Twiddel
  zaterdag 2 maart 2024 @ 17:33:23 #44
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212662266
1. Disclaimer (Algemeen): Wat zijn mijn standpunten en ideen over gender issues en man/vrouw verhoudingen in zijn algemeenheid?

Ik schrijf deze disclaimer nu om te voorkomen dat mijn tegenstanders (afgunstige users die mij gewoon heel onsympathiek vinden) mij gaan beschuldigen dat ik heel ontwetend of heel bekrompen bent over alles wat te maken heeft met gender issues en/of de huidige man/vrouw verhoudingen in onze moderne samenleving en de geschiedenis dat vooraf heeft plaatsgevonden wat de huidige situatie nu heeft veroorzaakt.

ik wil nu meteen alvast heel duidelijk maken dat ik totaal geen vrouwenhater of misogynist ben en ik heb heel veel respect en empathy voor vrouwen vanaf mijn geboorte tot nu in het heden. Ik heb met een open mind de tijd genomen om in mijn vrije tijd te verdiepen in de verschillende stromingen van het moderne feminisme inclusief de radicale feministische ideologieen. Ik ben heel bewust dat vrouwen op heel veel gebieden van het leven het heel moeilijk hebben of heeft gehad in menselijke geschiedenis. Het is algemeen bekend bij iedereen met een beetje algemene kennis van geschiedenis en kennis van gender issues dat vrouwen al eeuwen of zelfs millennia onderdrukt werden door mannen en nog steeds worden ze onderdrukt in veel landen en culturen globaal. Hier in Nederland hebben vrouwen het relatief gezien heel goed vergeleken met vrijwel alle landen in de wereld denk ik, naast de Scandinavische Landen misschien in het Noorden kan ik geen andere land bedenken waar vrouwen meer gelijkheid, vrijheid, kansen op zelfontplooiing en carriere nastreven, privileges, invloed, macht en veiligheid dan in Nederland. Is iedereen met mij eens dat Nederland een van de beste plekken op aarde is om een vrouw te zijn nu in onze moderne wereld?

Helaas heb ik zelf hele zware tegenslagen en moeilijkheden gehad in mijn leven, waarvan ik tot de dag van vandaag nog steeds gebroken en beschadigd ben als volwassen man. Het is echter niet mijn bedoeling om gebroken en beschadigd te blijven, ik werk hard aan mezelf en mijn herstel, ik geloof nog steeds in mijn eigen kracht en potentie om mijn persoonlijke dromen en ambities te verwezenlijken. Ik kan mijn ideale toekomst nog krijgen en een inspiratie zijn voor velen, zolang ik niet opgeef en bepaalde schadelijke leefstijlgewoontes definitief kan verbreken. Als je meer wil weten over alles wat ik heb meegemaakt en nog steeds mee worsteld, kan je uitgebreid erover lezen in dit topic: VER / Mijn verhaal: De complete werken of als je niet zoveel van lezen houdt kan je op onderstaande youtube mijn presentatie zien en luisteren waar ik openhartig mijn verhaal vertelt aan een publiek:

Ik verwacht niet dat iedereen mijn verhaal zal lezen of bekijken op video, zoals ik eerder aangaf wil ik niet dat dit topic weer gaat draaien om mijn karakter of mijn gebreken als persoon. De reden waarom ik mijn verhaaltopic en video wel met jullie net heb gedeeld hierboven, is omdat het heel handig zal zijn om te begrijpen vanuit welke ‘lens’ of paradigma ik mijn hoofdstandpunt in dit topic ga opschrijven.

Ik geloof dat ik rustig kan beweren dat mijn levensverhaal en sociale achtergrond in zijn geheel mij een hele unieke en zeldzame perspectief geeft over een overvloed van onderwerpen en maatschappelijke thema’s die heel bruikzaam en interessant zal zijn voor sociologen/psychologen/culturele anthropologen en andere sociaal-wetenschappelijke benaderingen of invalshoeken die sommige mensen leuk vinden om over na te denken. Vinden jullie dat mijn perspectieven en analyses over dit soort zaken interessant zijn om te lezen of juist niet? Ik geef nu hieronder 3 redenen waarom ik vind dat mijn perspectief heel zeldzaam en uniek is voor de meeste mensen in Nederland: om te lezen en analyseren:

Ik ben opgegroeid in het Caribische deel van het Nederlandse koninkrijk en woon vanaf mijn 21st definitief in Europees-Nederland, dus ik heb letterlijk in twee culturen gewoond waarvan ik beiden heel goed ken en kan vergelijken met haar. Curacaose cultuur en Nederlandse zijn echt heel verschillend, op sommige vlakken zijn ze zelfs tegenpolen van elkaar. Om als voorbeeld de sociale interactie tussen mannen en vrouwen te benoemen, die is echt wezenlijk anders en verschillend op de Caribische eilanden vergeleken met hoe dat is in Europees-Nederland. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat ik letterlijk het tegenovergestelde gedragen of zeggen tegen vrouwen hier in Nederland dan wat ik intuitief heb geleerd om tegen Curacaose vrouwen te doen of zeggen om goed in de smaak te vallen bij hen.
Mijn psychiatrische achtergrond en jarenlange lidmaatschap in de publieke GGZ systemen van Utrecht en andere provincies of steden, gecombineerd met het feit dat het mij ook nog lukte om op hoog niveau te studeren en mee te doen met de reguliere mainstream samenleving is ook heel erg bijzonder, uniek en bewonderingswaardig heb ik van vrijwel iedereen die ik ken of hebt gekend gehoord. Alle mensen om mij heen vonden mijn prestatie om met honours af te studeren van mijn studie rechten op de Hogeschool Utrecht indrukwekkend gaaf en stoer dat ik dat gewoon deed. Het is schijnbaar ongehoord en ongekend dat een neger uit Curacao met schizofrenie zo’n moeilijke studie als rechten succesvol behaald, heb tussen neus en lippen door begrepen de mensen om mij heen. Ik zeg dit heel nederig nu, want het is mij nog steeds niet gelukt om een adequare carriere te starten helaas.
Derde reden wat ik nu ga geven over waarom mijn perspectief zo zeldzaam en interessant kan zijn voor de mensen die het inherent leuk vinden om psychologische/sociologische condundrums te peinzen en debatteren in hun hoofd of met anderen, is omdat juist ik beide kanten ken van extreem uitersten van de ‘Dominance Hierarchy’ binnen mensengroepen en sociale aantrekkelijkheid. Snap je nu wat ik wil uitleggen? Ik heb periodes gehad in mijn leven dat zo extreem populair en aantrekkelijk geweest binnen sociale groepen en gemeenschappen waaraan ik toebehoorde, als periodes dat ik op de absolute bottom heb gezeten dat letterlijk geen enkele vrouw mij kon uitstaan en andere mannen niet met mij wilde associeren omdat ze voor mij schaamden.

Vind je het moeilijk om voor te stellen wat ik hiermee bedoel? Lees mijn tweede disclaimerdit ik straks zal posten.Daarin zal ik toelichten waarom ik vind dat mijn sociaal-psychologische perspectief heel uniek en zeldzaam is, waardoor het hopelijk heel interessant gevonden zal worden voor de mensen die sociaal-wetenschappelijke onderwerpen leuk vinden om te lezen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Keep_Walking op 02-03-2024 19:09:41 ]
pi_212662401
quote:
Daarin zal ik toelichten waarom ik vind dat mijn sociaal-psychologische perspectief heel uniek en zeldzaam is, waardoor het hopelijk heel interessant gevonden zal worden voor de mensen die sociaal-wetenschappelijke onderwerpen leuk vinden om te lezen.
Wil je het over dubbele standaarden hebben of is dit gewoon weer een vehikel om epistels over je eigen leven aan te hangen?
pi_212662544
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 17:33 schreef Keep_Walking het volgende:

ik wil nu meteen alvast heel duidelijk maken dat ik totaal geen vrouwenhater of misogynist ben en ik heb heel veel respect en empathy voor vrouwen vanaf mijn geboorte tot nu in het heden..
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:42 schreef Keep_Walking het volgende:
We moeten terug naar de tijden dat er specifieke wetten waren voor hoe een man zijn vrouw mocht mishandelen. :(

Geen wapen dikker dan je duim, niet in het gezicht waar iedereen de blauwe plekken kan zien! :6
Alright.
Twiddel
  Moderator zaterdag 2 maart 2024 @ 18:23:17 #47
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_212663003
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 17:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wil je het over dubbele standaarden hebben of is dit gewoon weer een vehikel om epistels over je eigen leven aan te hangen?
De ervaring leert (het is nou eenmaal zo, ik kan er niks aan doen, ik constateer het alleen maar) dat dat bij deze TS altijd het geval lijkt te zijn. Het is nooit 'zomaar', het wordt vroeg of laat altijd op hemzelf betrokken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_212663053
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 18:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
De ervaring leert (het is nou eenmaal zo, ik kan er niks aan doen, ik constateer het alleen maar) dat dat bij deze TS altijd het geval lijkt te zijn. Het is nooit 'zomaar', het wordt vroeg of laat altijd op hemzelf betrokken.
Het grootste gedeelte van zijn post gaat nu al over hemzelf. Rinse, repeat.
pi_212663379
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 17:33 schreef Keep_Walking het volgende:
1. Disclaimer (Algemeen): Wat zijn mijn standpunten en ideen over gender issues en man/vrouw verhoudingen in zijn algemeenheid?

Ik schrijf deze disclaimer nu om te voorkomen dat mijn tegenstanders (afgunstige users die mij gewoon heel onsympathiek vinden) mij gaan beschuldigen dat ik heel ontwetend of heel bekrompen bent over alles wat te maken heeft met gender issues en/of de huidige man/vrouw verhoudingen in onze moderne samenleving en de geschiedenis dat vooraf heeft plaatsgevonden wat de huidige situatie nu heeft veroorzaakt.

ik wil nu meteen alvast heel duidelijk maken dat ik totaal geen vrouwenhater of misogynist ben en ik heb heel veel respect en empathy voor vrouwen vanaf mijn geboorte tot nu in het heden. Ik heb met een open mind de tijd genomen om in mijn vrije tijd te verdiepen in de verschillende stromingen van het moderne feminisme inclusief de radicale feministische ideologieen. Ik ben heel bewust dat vrouwen op heel veel gebieden van het leven het heel moeilijk hebben of heeft gehad in menselijke geschiedenis. Het is algemeen bekend bij iedereen met een beetje algemene kennis van geschiedenis en kennis van gender issues dat vrouwen al eeuwen of zelfs millennia onderdrukt werden door mannen en nog steeds worden ze onderdrukt in veel landen en culturen globaal. Hier in Nederland hebben vrouwen het relatief gezien heel goed vergeleken met vrijwel alle landen in de wereld denk ik, naast de Scandinavische Landen misschien in het Noorden kan ik geen andere land bedenken waar vrouwen meer gelijkheid, vrijheid, kansen op zelfontplooiing en carriere nastreven, privileges, invloed, macht en veiligheid dan in Nederland. Is iedereen met mij eens dat Nederland een van de beste plekken op aarde is om een vrouw te zijn nu in onze moderne wereld?

Helaas heb ik zelf hele zware tegenslagen en moeilijkheden gehad in mijn leven, waarvan ik tot de dag van vandaag nog steeds gebroken en beschadigd ben als volwassen man. Het is echter niet mijn bedoeling om gebroken en beschadigd te blijven, ik werk hard aan mezelf en mijn herstel, ik geloof nog steeds in mijn eigen kracht en potentie om mijn persoonlijke dromen en ambities te verwezenlijken. Ik kan mijn ideale toekomst nog krijgen en een inspiratie zijn voor velen, zolang ik niet opgeef en bepaalde schadelijke leefstijlgewoontes definitief kan verbreken. Als je meer wil weten over alles wat ik heb meegemaakt en nog steeds mee worsteld, kan je uitgebreid erover lezen in dit topic: VER / Mijn verhaal: De complete werken of als je niet zoveel van lezen houdt kan je op onderstaande youtube mijn presentatie zien en luisteren waar ik openhartig mijn verhaal vertelt aan een publiek:
29 december 2023
29 december 2023

Ik verwacht niet dat iedereen mijn verhaal zal lezen of bekijken op video, zoals ik eerder aangaf wil ik niet dat dit topic weer gaat draaien om mijn karakter of mijn gebreken als persoon. De reden waarom ik mijn verhaaltopic en video wel met jullie net heb gedeeld hierboven, is omdat het heel handig zal zijn om te begrijpen vanuit welke ‘lens’ of paradigma ik mijn hoofdstandpunt in dit topic ga opschrijven.

Ik geloof dat ik rustig kan beweren dat mijn levensverhaal en sociale achtergrond in zijn geheel mij een hele unieke en zeldzame perspectief geeft over een overvloed van onderwerpen en maatschappelijke thema’s die heel bruikzaam en interessant zal zijn voor sociologen/psychologen/culturele anthropologen en andere sociaal-wetenschappelijke benaderingen of invalshoeken die sommige mensen leuk vinden om over na te denken. Vinden jullie dat mijn perspectieven en analyses over dit soort zaken interessant zijn om te lezen of juist niet? Ik geef nu hieronder 3 redenen waarom ik vind dat mijn perspectief heel zeldzaam en uniek is voor de meeste mensen in Nederland: om te lezen en analyseren:

Ik ben opgegroeid in het Caribische deel van het Nederlandse koninkrijk en woon vanaf mijn 21st definitief in Europees-Nederland, dus ik heb letterlijk in twee culturen gewoond waarvan ik beiden heel goed ken en kan vergelijken met haar. Curacaose cultuur en Nederlandse zijn echt heel verschillend, op sommige vlakken zijn ze zelfs tegenpolen van elkaar. Om als voorbeeld de sociale interactie tussen mannen en vrouwen te benoemen, die is echt wezenlijk anders en verschillend op de Caribische eilanden vergeleken met hoe dat is in Europees-Nederland. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat ik letterlijk het tegenovergestelde gedragen of zeggen tegen vrouwen hier in Nederland dan wat ik intuitief heb geleerd om tegen Curacaose vrouwen te doen of zeggen om goed in de smaak te vallen bij hen.
Mijn psychiatrische achtergrond en jarenlange lidmaatschap in de publieke GGZ systemen van Utrecht en andere provincies of steden, gecombineerd met het feit dat het mij ook nog lukte om op hoog niveau te studeren en mee te doen met de reguliere mainstream samenleving is ook heel erg bijzonder, uniek en bewonderingswaardig heb ik van vrijwel iedereen die ik ken of hebt gekend gehoord. Alle mensen om mij heen vonden mijn prestatie om met honours af te studeren van mijn studie rechten op de Hogeschool Utrecht indrukwekkend gaaf en stoer dat ik dat gewoon deed. Het is schijnbaar ongehoord en ongekend dat een neger uit Curacao met schizofrenie zo’n moeilijke studie als rechten succesvol behaald, heb tussen neus en lippen door begrepen de mensen om mij heen. Ik zeg dit heel nederig nu, want het is mij nog steeds niet gelukt om een adequare carriere te starten helaas.
Derde reden wat ik nu ga geven over waarom mijn perspectief zo zeldzaam en interessant kan zijn voor de mensen die het inherent leuk vinden om psychologische/sociologische condundrums te peinzen en debatteren in hun hoofd of met anderen, is omdat juist ik beide kanten ken van extreem uitersten van de ‘Dominance Hierarchy’ binnen mensengroepen en sociale aantrekkelijkheid. Snap je nu wat ik wil uitleggen? Ik heb periodes gehad in mijn leven dat zo extreem populair en aantrekkelijk geweest binnen sociale groepen en gemeenschappen waaraan ik toebehoorde, als periodes dat ik op de absolute bottom heb gezeten dat letterlijk geen enkele vrouw mij kon uitstaan en andere mannen niet met mij wilde associeren omdat ze voor mij schaamden.

Vind je het moeilijk om voor te stellen wat ik hiermee bedoel? Lees mijn tweede disclaimerdit ik straks zal posten.Daarin zal ik toelichten waarom ik vind dat mijn sociaal-psychologische perspectief heel uniek en zeldzaam is, waardoor het hopelijk heel interessant gevonden zal worden voor de mensen die sociaal-wetenschappelijke onderwerpen leuk vinden om te lezen.
Heb je dit nou geplakt uit een topic dat is dichtgegooid? :o
pi_212663397
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 18:27 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Het grootste gedeelte van zijn post gaat nu al over hemzelf. Rinse, repeat.
Het begin één groot circus te worden. Met hem als clown in de hoofdrol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')