abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 februari 2024 @ 22:47:49 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212603192
Wat zijn dubbele standaarden in de moderne samenleving wat jij persoonlijke ervaringen mee hebt als man of vrouw, dat jij heel onrechtvaardig en oneerlijk vindt? Deel je persoonlijke ervaringen hiermee als man of als vrouw. Dus als je man bent vertel je een anekdote wat je hebt meegemaakt als man of van dichtbij heb gezien dat je heel onrechtvaardig vindt ten nadele van mannen.als je vrouw bent, deel je een anecdote wat je hebt meegemaakt of van dichtbij heb gezien dat oneerlijk is ten nadele van vrouwen. Ik geef twee voorbeelden hier beneden:

Dubbel standaard man:

Als een man een vrouw fysiek mishandeld, vinden we het allemaal een kwade zaak en iedereen keert zich tegen de man en terecht. Maar als een vrouw een man fysiek mishandeld, vinden veel mensen dat de man een watje is en vaak denken ze dat de man het heeft verdiend om geslagen te worden door die vrouw.

Dubbel standaard vrouw:

Als een man is gelukt om met veel vrouwen naar bed te gaan, vinden we hem stoer en kijken anderen naar hem op. Als een vrouw veel sekspartners heeft gehad, vinden we haar een slet en daalt ze in status bij anderen.

Begrijpen jullie het? Hopelijk gaat het goed met jullie reacties.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 26 februari 2024 @ 22:53:31 #2
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212603246
Als man zijnde kan je random vrouwen op straat aanspreken.

Als ik dat als vrouw doe dan kijken mannen mij aan alsof ik gestoord/psycho ben.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_212603387
Van de week was er een klein kindje op straat alleen huilend 'mama, mama' aan het roepen. Mijn vaderhart breekt dan, dus ik wil dat kindje niet alleen overstuur laten rondlopen. Ik vond het kindje overigens sowieso al te jong om alleen op de stoep te laten lopen.
Maar goed, als man ben ik me er ook hyperbewust van dat ik niet wat voor schijn dan ook tegen moet krijgen. In dit geval was ik met een vrouwelijke stagiaire op stap dus die kon dat kindje even bij de hand kon nemen totdat de familie opdook.

Ik weet niet of het een dubbele standaard is, ik begrijp het ook wel, maar het is in ieder geval één van de weinige, min of meer regelmatig terugkerende, situaties die ik mij in de praktijk kan indenken dat ik als man in het 'nadeel' ben.
  maandag 26 februari 2024 @ 23:07:00 #4
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212603390
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 22:53 schreef britneycheers het volgende:

Als ik dat als vrouw doe dan kijken mannen mij aan alsof ik gestoord/psycho ben.
Is dat echt zo? Ik zou heel positief reageren als een vrouw mij aanspreekt. Ik ben weleens aangesproken door vrouwen op straat en ik heb ze nooit raar aangekeken daarvoor. :{
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 26 februari 2024 @ 23:08:06 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212603399
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 23:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
Van de week was er een klein kindje op straat alleen huilend 'mama, mama' aan het roepen. Mijn vaderhart breekt dan, dus ik wil dat kindje niet alleen overstuur laten rondlopen. Ik vond het kindje overigens sowieso al te jong om alleen op de stoep te laten lopen.
Maar goed, als man ben ik me er ook hyperbewust van dat ik niet wat voor schijn dan ook tegen moet krijgen. In dit geval was ik met een vrouwelijke stagiaire op stap dus die kon dat kindje even bij de hand kon nemen totdat de familie opdook.

Ik weet niet of het een dubbele standaard is, ik begrijp het ook wel, maar het is in ieder geval één van de weinige, min of meer regelmatig terugkerende, situaties die ik mij in de praktijk kan indenken dat ik als man in het 'nadeel' ben.
Je bent bang dat mensen je gaan zien als pedofiel of zoiets?
pi_212603405
quote:

Volgens mij wordt het van mannen ook niet per se gewaardeerd als ze vrouwen op straat random aanspreken.
  maandag 26 februari 2024 @ 23:09:16 #7
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212603413
quote:

Zelden zulke onzin gelezen.
Je bent een waardeloze agent.
pi_212603465
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 23:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Je bent bang dat mensen je gaan zien als pedofiel of zoiets?
Ja, daarom ben ik erg terughoudend met kinderen die ik niet ken.

Ook als ze kei -en keihard vallen in de speeltuin en het uitgillen, ik ga zeker kijken en vragen hoe het gaat, maar als ze niet doodbloeden raap ik ze niet op, ik kijk om me heen waar de ouders blijven. Meestal komen ze snel aanrennen.

Ik heb ook wel eens mijn dochter gevraagd om een meisje dat haar ouders kwijt was, dan zo'n kindje aan de hand te nemen...en dan liepen we met zijn drieën naar de receptie om dat kindje over te dragen.

Misschien ben ik hyperbewust, maar ik pas wel op.
  maandag 26 februari 2024 @ 23:17:11 #9
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212603490
-nee-

[ Bericht 49% gewijzigd door Lenny77 op 27-02-2024 07:20:59 ]
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212603953
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 22:47 schreef Keep_Walking het volgende:
Hopelijk gaat het goed met jullie reacties.
Wat is dit nou weer? :{
pi_212603957
quote:

:?
pi_212604234
Als een vrouw kinderen heeft en ze werkt is ze een loedermoeder want ze zorgt niet de hele dag voor de kinderen en als ze niet werkt is ze lui.
Als man dit doet wordt ie geprezen om het harde werk of omdat ie zo'n geweldige papa is dat hij thuis blijft voor de kinderen.
Life is a highway...let's ride it!
pi_212604662
quote:
Nooit geweten dit. Thanks
  dinsdag 27 februari 2024 @ 08:40:35 #14
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_212604721
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 23:09 schreef cabe0002 het volgende:

[..]
Precies. Het is willekeurig, niet random.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 09:00:31 #15
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212604878
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 07:12 schreef Luuntje het volgende:
Als een vrouw kinderen heeft en ze werkt is ze een loedermoeder want ze zorgt niet de hele dag voor de kinderen en als ze niet werkt is ze lui.
Als man dit doet wordt ie geprezen om het harde werk of omdat ie zo'n geweldige papa is dat hij thuis blijft voor de kinderen.
Ja, dit is een goeie. Of de term ‘papadag’. Alsof dat wel heeeel speciaal is, dat papa eens tijd vrij maakt.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 27 februari 2024 @ 09:03:01 #16
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_212604896
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 09:00 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, dit is een goeie. Of de term ‘papadag’. Alsof dat wel heeeel speciaal is, dat papa eens tijd vrij maakt.
"Papadag" is inmiddels wat gedateerd aan het worden, toch?
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_212604962
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 09:03 schreef Rostrup het volgende:

[..]
"Papadag" is inmiddels wat gedateerd aan het worden, toch?
En niet genderneutraal, dus moet worden gecanceld :P
Grote onzin inderdaad, "papadag". Je bent toch altijd papa, of je nou van je kinderen houdt of niet?
pi_212605331
2024: Vrouwen kunnen niks verkeerds doen en mannen niks goed. Daar heb je het dan wel mee opgesomd. :O
  dinsdag 27 februari 2024 @ 13:36:54 #19
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_212607310
quote:
Mannen kiezen er niet altijd voor om papa te worden, ik vind het altijd wel bewonderenswaardig dat een man bij zo'n ongepland kind dan toch een groot deel van zijn toekomst en sociale leven opoffert om een vader te zijn.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 13:38:58 #20
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212607339
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:36 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Mannen kiezen er niet altijd voor om papa te worden, ik vind het altijd wel bewonderenswaardig dat een man bij zo'n ongepland kind dan toch een groot deel van zijn toekomst en sociale leven opoffert om een vader te zijn.
Oké, maar de meeste kinderen zijn gewoon gewenst, ook bij de vaders. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212607529
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 23:09 schreef cabe0002 het volgende:

[..]
Wellicht dat britneycheers zo wordt aangekeken, wat mij niet zou verbazen gezien "haar" PoHi.
pi_212610613
Het is mij inmiddels opgevallen dat mannen die continu bezig zijn met kritiek op vrouwen steeds op de verkeerde types vallen. Althans, het verkeerde type voor hen. Ik steek de hand wat dat betreft in eigen boezem en ik geef toe dat ik tot kort dat zelf ook deed.

Totdat ik op een goeie dag wakker werd en een ging nadenken over wat ik wel in een vrouw zocht en wat niet, en welk type nu eigenlijk het beste bij mij zou passen.
Sindsdien stem ik daarop af en laat de overige links liggen.

Ik moet zeggen dat het me steeds beter af gaat. Ik kan het iedereen aanraden.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 20:09:45 #23
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_212612145
Ik zie dat vooral bij kleine dingen. Bij de afdeling expeditie bijvoorbeeld, pakketje zwaarder dan 5 kilogram.

Vrouw zegt het niet te willen optillen en meteen zal er een man aangewezen worden die het moet doen. Zelfde functie, alleen andere eisen.

Zegt de man het niet te willen doen dan is het "stel je niet aan, jij bent man".
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 20:12:02 #24
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_212612194
quote:
Ja, of je vult je leven gewoon in zoals jij en je partner dat willen en trekt je niks aan van een stel verzuurde mensen of "de maatschappij", dat kunnen mannen in mijn ervaring best aardig.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 20:14:10 #25
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_212612225
quote:

Kan je wel doen als man, maar dat is vaak niet zonder gevolgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')