Is dat echt zo? Ik zou heel positief reageren als een vrouw mij aanspreekt. Ik ben weleens aangesproken door vrouwen op straat en ik heb ze nooit raar aangekeken daarvoor.quote:Op maandag 26 februari 2024 22:53 schreef britneycheers het volgende:
Als man zijnde kan je random vrouwen op straat aanspreken.
Als ik dat als vrouw doe dan kijken mannen mij aan alsof ik gestoord/psycho ben.
Je bent bang dat mensen je gaan zien als pedofiel of zoiets?quote:Op maandag 26 februari 2024 23:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
Van de week was er een klein kindje op straat alleen huilend 'mama, mama' aan het roepen. Mijn vaderhart breekt dan, dus ik wil dat kindje niet alleen overstuur laten rondlopen. Ik vond het kindje overigens sowieso al te jong om alleen op de stoep te laten lopen.
Maar goed, als man ben ik me er ook hyperbewust van dat ik niet wat voor schijn dan ook tegen moet krijgen. In dit geval was ik met een vrouwelijke stagiaire op stap dus die kon dat kindje even bij de hand kon nemen totdat de familie opdook.
Ik weet niet of het een dubbele standaard is, ik begrijp het ook wel, maar het is in ieder geval één van de weinige, min of meer regelmatig terugkerende, situaties die ik mij in de praktijk kan indenken dat ik als man in het 'nadeel' ben.
Volgens mij wordt het van mannen ook niet per se gewaardeerd als ze vrouwen op straat random aanspreken.quote:Op maandag 26 februari 2024 22:53 schreef britneycheers het volgende:
Als ik dat als vrouw doe dan kijken mannen mij aan alsof ik gestoord/psycho ben.
Zelden zulke onzin gelezen.quote:Op maandag 26 februari 2024 22:53 schreef britneycheers het volgende:
Ja, daarom ben ik erg terughoudend met kinderen die ik niet ken.quote:Op maandag 26 februari 2024 23:08 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je bent bang dat mensen je gaan zien als pedofiel of zoiets?
Wat is dit nou weer?quote:Op maandag 26 februari 2024 22:47 schreef Keep_Walking het volgende:
Hopelijk gaat het goed met jullie reacties.
quote:Op maandag 26 februari 2024 22:53 schreef britneycheers het volgende:
Nooit geweten dit. Thanksquote:Op maandag 26 februari 2024 22:53 schreef britneycheers het volgende:
Precies. Het is willekeurig, niet random.quote:
Ja, dit is een goeie. Of de term ‘papadag’. Alsof dat wel heeeel speciaal is, dat papa eens tijd vrij maakt.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 07:12 schreef Luuntje het volgende:
Als een vrouw kinderen heeft en ze werkt is ze een loedermoeder want ze zorgt niet de hele dag voor de kinderen en als ze niet werkt is ze lui.
Als man dit doet wordt ie geprezen om het harde werk of omdat ie zo'n geweldige papa is dat hij thuis blijft voor de kinderen.
"Papadag" is inmiddels wat gedateerd aan het worden, toch?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 09:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, dit is een goeie. Of de term ‘papadag’. Alsof dat wel heeeel speciaal is, dat papa eens tijd vrij maakt.
En niet genderneutraal, dus moet worden gecanceldquote:Op dinsdag 27 februari 2024 09:03 schreef Rostrup het volgende:
[..]
"Papadag" is inmiddels wat gedateerd aan het worden, toch?
Mannen kiezen er niet altijd voor om papa te worden, ik vind het altijd wel bewonderenswaardig dat een man bij zo'n ongepland kind dan toch een groot deel van zijn toekomst en sociale leven opoffert om een vader te zijn.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 07:12 schreef Luuntje het volgende:
Als een vrouw kinderen heeft en ze werkt is ze een loedermoeder want ze zorgt niet de hele dag voor de kinderen en als ze niet werkt is ze lui.
Als man dit doet wordt ie geprezen om het harde werk of omdat ie zo'n geweldige papa is dat hij thuis blijft voor de kinderen.
Oké, maar de meeste kinderen zijn gewoon gewenst, ook bij de vaders.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:36 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Mannen kiezen er niet altijd voor om papa te worden, ik vind het altijd wel bewonderenswaardig dat een man bij zo'n ongepland kind dan toch een groot deel van zijn toekomst en sociale leven opoffert om een vader te zijn.
Ja, of je vult je leven gewoon in zoals jij en je partner dat willen en trekt je niks aan van een stel verzuurde mensen of "de maatschappij", dat kunnen mannen in mijn ervaring best aardig.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 07:12 schreef Luuntje het volgende:
Kan je wel doen als man, maar dat is vaak niet zonder gevolgen.quote:Op maandag 26 februari 2024 22:53 schreef britneycheers het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |