ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen. DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dienstmededeling
eerlijk is eerlijk:hoe zou jij je business anders aanpakken dan? kortere of minder treinen jaag je klanten ook weg, wat je ook doet, je jaagt klanten weg als je probeert te bezuinigen
Toen de lamp weer recht hing, kon de brug weer draaien. Je ziet eigenlijk helemaal niets meer aan de brug zelf. Mensen hier weten dat hij net geverfd is. Hun conclusie: het was goede verf.
Misschien hadden ze de Friesenbrücke ook met die verf moeten insmeren. Overigens is het regelmatig raak op het Prinses Magrietkanaal en vaak is de schade wel degelijk groot.
We kunnen ook gewoon accepteren dat het een maatschappelijke functie heeft en dus geld mag kosten.
Afgezien daarvan... iedere procent auto's minder kan zorgen voor tientallen procenten minder filedruk. Als de infrastructuur nog niet optimaal gebruikt wordt, wat lang niet overal zo is, in ieder geval zitten niet alle treinen vol, dan is het verhogen van de prijzen juist géén goed idee. En dan heb ik het alleen nog maar over wat voor verlichting het voor hen die *niet* naar het OV kunnen overstappen zou kunnen betekenen. Het is te beargumenteren dat het een zeer positief effect op de volksgezondheid heeft. Daarnaast is het goed voor de vergroening/energietransitie.
Maar als je vooral autorijden, wat met de huidige brandstofprijzen juist weer goedkoper is geworden, wil stimuleren, dan is dit de weg om te gaan jah.
Éénmensbediening in het sprintersegment* lijkt me een voor de hand liggende keuze, maar dat is iets waar NS haar vingers niet echt aan durft te branden.
* M.u.v. de langeafstandssprinters zoals Zwolle - Groningen
[..] Éénmensbediening in het sprintersegment* lijkt me een voor de hand liggende keuze, maar dat is iets waar NS haar vingers niet echt aan durft te branden.
* M.u.v. de langeafstandssprinters zoals Zwolle - Groningen
[..] We kunnen ook gewoon accepteren dat het een maatschappelijke functie heeft en dus geld mag kosten.
In bijvoorbeeld Spanje is door goedkopere kaartjes (30% korting vanuit Madrid, vaak aangevuld met 20% vanuit de lokale overheden) een opleving te zien van het ov-gebruik. Duitsland ook, al hebben ze daar last van overbelaste en verouderde infrastructuur.Ik vind het jammer dat Nederland een andere koers vaart.
[..] Éénmensbediening in het sprintersegment* lijkt me een voor de hand liggende keuze, maar dat is iets waar NS haar vingers niet echt aan durft te branden.
* M.u.v. de langeafstandssprinters zoals Zwolle - Groningen
Mijn redenering hiervoor is afstand tussen stations en hoe makkelijk het is voor bijvoorbeeld hulpdiensten om bij een trein te komen wanneer er stront aan de knikker is.
In de Randstad is dat vaak wat makkelijker dan in het noorden.
That's a first. Nog niet eerder meegemaakt dat ik paspoort controle kreeg in de trein tussen Emmerich en Arnhem. Hij was wel zo attent om nog even te vragen of ik wel wist dat hij volgende maand verloopt? Ja hoor meneer, ik heb al een afspraak om een nieuwe aan te vragen.
Op maandag 4 maart 2024 13:10 schreef DJMO het volgende: That's a first. Nog niet eerder meegemaakt dat ik paspoort controle kreeg in de trein tussen Emmerich en Arnhem. Hij was wel zo attent om nog even te vragen of ik wel wist dat hij volgende maand verloopt? Ja hoor meneer, ik heb al een afspraak om een nieuwe aan te vragen.
Door de Polizei of door een conducteur? Ik moest me (net als de iedereen met een D-ticket) ook een keer legitimeren vorig jaar december. Een keer eerder moest ik dat met een NDS ticket ook, totdat de man zag dat m'n ticket al eens gestempeld was. "Oh u bent al gecontroleerd" Niet dat die man toen m'n legitimatie heeft gevraagd, maar die man dacht waarschijnlijk van wel.
Heb daar wel vaker paspoortcontrole gekregen, wel zeldzaam en netzoals in de trein vanuit Venlo steekproefsgewijs (politie vroeg niet van iedereen de paspoort) Wel een keer in venlo meegemaakt dat ze een 100% paspoort controle deden op het perron waar iedereen in een fuik liep
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
Op maandag 4 maart 2024 14:56 schreef ikweetnietwat het volgende: Heb daar wel vaker paspoortcontrole gekregen, wel zeldzaam en netzoals in de trein vanuit Venlo steekproefsgewijs (politie vroeg niet van iedereen de paspoort) Wel een keer in venlo meegemaakt dat ze een 100% paspoort controle deden op het perron waar iedereen in een fuik liep
In de richting van duitsland met controle door de duitsers komt dat neer op uiterlijk+bagage. Ik overweeg soms maar een lege koffer mee te nemen omdat mensen met weinig bagage veel sneller gecontroleerd worden , ik met een simpele messengerbag wordt er direct uitgepikt
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
Op maandag 4 maart 2024 15:02 schreef ikweetnietwat het volgende: In de richting van duitsland met controle door de duitsers komt dat neer op uiterlijk+bagage. Ik overweeg soms maar een lege koffer mee te nemen omdat mensen met weinig bagage veel sneller gecontroleerd worden , ik met een simpele messengerbag wordt er direct uitgepikt
Wat is het probleem? Laat je je paspoort zien en in een halve minuut uiterlijk mag je weer doorlopen.