abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 26 februari 2024 @ 09:35:02 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_212592460

quote:
PostNL wil langer de tijd om brieven te bezorgen

Postbedrijf PostNL wil langer de tijd krijgen om brieven te bezorgen. Het bedrijf wil dat twee dagen toegestaan wordt in plaats van binnen 24 uur zoals nu verplicht is. Op termijn wil het bedrijf brieven binnen drie dagen gaan bezorgen.

Bestuursvoorzitter Herna Verhagen deed die oproep bij de presentatie van de jaarcijfers van het bedrijf.

Het lukt het bedrijf niet om brieven in Nederland op tijd te bezorgen, voornamelijk vanwege een personeelstekort bij bezorgers. Eind vorig jaar kwam 82 procent van de brieven op tijd, terwijl het bedrijf verplicht is om 95 procent op tijd te bezorgen.

Boete
Jarenlang heeft het bedrijf aanpassingen gedaan in het netwerk om te voldoen aan de regelgeving, zegt Verhagen. Meer mogelijkheden om de bedrijfsactiviteiten aan te passen zijn er niet. Verhagen wil dat de postregelgeving verandert om de dienstverlening financieel gezond te houden.

Die regelgeving is niet vrijblijvend. PostNL heeft in 2019 een boete gekregen van de Autoriteit Consument en Markt omdat het bedrijf toen niet 95 procent maar 94 procent van de brieven op tijd bezorgde. Het bedrijf moest toen 2 miljoen euro betalen.

PostNL moet volgens de wet de basisvoorziening van postbezorging in de lucht houden, maar dat is een krimpende markt. Vorig jaar werden er 1,7 miljard brieven verstuurd. Een jaar eerder nog 1,8 miljard. PostNL verwacht dat het aantal brieven dit jaar met 7 tot 9 procent daalt.

Chinese webshops
Het aantal bezorgde pakketten bleef dit jaar met 343 miljoen ongeveer gelijk aan vorig jaar. Dat is minder dan het bedrijf had verwacht. Vooral de pakketten van binnenlandse webshops bleef achter. Pakketten van internationale webwinkels, uit bijvoorbeeld China, groeiden wel. Het bedrijf verwacht dat dat komend jaar ook doorzet.

PostNL worstelt met de inflatie waardoor de kosten bij het bedrijf oplopen, voornamelijk vanwege loonsverhogingen. Een jaar geleden kondigde PostNL daarom aan honderden kantoorbanen te schrappen om te bezuinigen.

De omzet van PostNL was afgelopen jaar 3,1 miljard euro, ongeveer gelijk aan 2022.
https://nos.nl/artikel/25(...)-brieven-te-bezorgen
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_212592496
Schrijven mensen nog brieven?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 26 februari 2024 @ 09:39:32 #3
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212592510
Terecht. Voor snelle post stuur je een E-Mail of je moet de telegram weer introduceren.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_212592520
POSTNL wil nogal veel. Tarieven elk jaar verhogen en de service verlagen. Parasieten zijn het.
U MAD?
pi_212592532
Weer een succesvol voorbeeld van privatisering. Alles voor de winst.
pi_212592542
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:39 schreef de_boswachter het volgende:
POSTNL wil nogal veel. Tarieven elk jaar verhogen en de service verlagen. Parasieten zijn het.
Is toch de standaard met alles in de samenleving, de laatste jaren is een duidelijke trend zichtbaar dat we meer moeten betalen voor minder kwaliteit en service, de postsector is geen uitzondering helaas.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  maandag 26 februari 2024 @ 09:44:04 #7
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212592566
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Weer een succesvol voorbeeld van privatisering. Alles voor de winst.
Als jij werkt wil je aan het einde van de maand ook iets overhouden. Dat is voor een bedrijf niet anders om levensvatbaar te zijn.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 26 februari 2024 @ 09:44:07 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212592568
Gewoon werken voor je geld.
pi_212592577
Als ze de arbeidsomstandigheden nou eens zouden verbeteren, dan hebben ze misschien ook iets minder personeelstekort.

Maar nee die worden waarschijnlijk nog kutter, en de service dus ook. Race to the bottom!
  maandag 26 februari 2024 @ 09:47:20 #10
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_212592595
Ik zag zaterdag een postbesteller een stapel van >5cm aan brieven in een brievenbus stouwen met de opmerking "Dan kan ik tenminste op tijd stoppen". Ook nog eens in de sleuf voor de "Overige postcodes". De volgende lichting is maandag einde van de middag, dus brieven die hij zaterdag had moeten bezorgen komen nu op zijn vroegst woensdag aan. Als je maar bezig blijft om steeds meer brieven in dezelfde tijd te laten bezorgen, krijg je dit soort acties.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 26 februari 2024 @ 09:47:42 #11
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212592600
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:45 schreef Farenji het volgende:
Als ze de arbeidsomstandigheden nou eens zouden verbeteren, dan hebben ze misschien ook iets minder personeelstekort.
Er moet geld bij dus. Nog meer betalen voor je postzegel.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 26 februari 2024 @ 09:50:18 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212592621
Hef post gewoon op. Dient geen enkel doel
Laffe huichelaar
  maandag 26 februari 2024 @ 09:50:26 #13
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_212592624
Dat krijg je dus met een vrouwelijke CEO!
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_212592632
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Weer een succesvol voorbeeld van privatisering. Alles voor de winst.
Snap niet waarom ze elke dag moeten bezorgen. Vind twee maal per week ook wel goed.
pi_212592677
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:47 schreef mvdejong het volgende:
Ik zag zaterdag een postbesteller een stapel van >5cm aan brieven in een brievenbus stouwen met de opmerking "Dan kan ik tenminste op tijd stoppen". Ook nog eens in de sleuf voor de "Overige postcodes". De volgende lichting is maandag einde van de middag, dus brieven die hij zaterdag had moeten bezorgen komen nu op zijn vroegst woensdag aan. Als je maar bezig blijft om steeds meer brieven in dezelfde tijd te laten bezorgen, krijg je dit soort acties.
Die postbezorger is dan de klos. Je kunt geen brieven die al gestempeld zijn terug in de brievenbus stoppen. Die beste man is zijn baan kwijt
pi_212592688
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:44 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Als jij werkt wil je aan het einde van de maand ook iets overhouden. Dat is voor een bedrijf niet anders om levensvatbaar te zijn.
Dat was dan ook mijn punt.
pi_212592729
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:51 schreef Chadi het volgende:

[..]
Snap niet waarom ze elke dag moeten bezorgen. Vind twee maal per week ook wel goed.
Dat komt, omdat brieven nog steeds de enige manier is om iemand officieel te informeren. Dat heeft mede te maken met het briefgeheim (je mag post dus nooit openmaken, alleen in bepaalde gevallen na tussenkomst van de officier van justitie).
pi_212592738
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:55 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Die postbezorger is dan de klos. Je kunt geen brieven die al gestempeld zijn terug in de brievenbus stoppen. Die beste man is zijn baan kwijt
ik denk ook niet dat de betreffende user helemaal de waarheid vertelt in zijn anakdote....
pi_212592792
Nog een artikel op Nu.nl

Ook deze zin:
"Dat tempo past niet meer bij de wensen van de klant", zegt een woordvoerder van PostNL.

Klanten willen liever dat de post er langer over doet? Kom op toch...
  maandag 26 februari 2024 @ 10:04:44 #20
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212592832
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:58 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Dat komt, omdat brieven nog steeds de enige manier is om iemand officieel te informeren. Dat heeft mede te maken met het briefgeheim (je mag post dus nooit openmaken, alleen in bepaalde gevallen na tussenkomst van de officier van justitie).
Daarom kan het wel een dagje wachten. Voor snelle bezorging heb je prioriteitspost met een hoger tarief.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_212592843
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:39 schreef ACT-F het volgende:
Terecht. Voor snelle post stuur je een E-Mail of je moet de telegram weer introduceren.
Rooksignalen ftw _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 26 februari 2024 @ 10:07:12 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_212592880
Lijkt mij beter voor het milieu
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 26 februari 2024 @ 10:09:28 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212592917
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:03 schreef Morri2 het volgende:
Nog een artikel op Nu.nl

Ook deze zin:
"Dat tempo past niet meer bij de wensen van de klant", zegt een woordvoerder van PostNL.

Klanten willen liever dat de post er langer over doet? Kom op toch...
Nee: klanten willen liever minder betalen. Het resultaat is dan dat de post er langer over doet.
Huilen dan.
  maandag 26 februari 2024 @ 10:10:39 #24
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212592939
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:05 schreef StateOfMind het volgende:
Rooksignalen ftw _O_
Ik heb slecht nieuws voor u.

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_212592949
:'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212592966
quote:
3s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:04 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Daarom kan het wel een dagje wachten. Voor snelle bezorging heb je prioriteitspost met een hoger tarief.
Ehhhh? De vraag vanuit PostNL komt, omdat er geen personeel is. Als er volgens jou wel personeel is voor spoedbezorging, dan is er ook geen probleem met de normale bezorging...

Door 2 dagen te doen over de postbezorging, kan je dus met 1 persoon een groter gebied laten bezorgen.
pi_212592967
Dan maar alles :Y vertalen naar enen en nullen en per postduif emeeuw versturen
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212592971
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:39 schreef de_boswachter het volgende:
POSTNL wil nogal veel. Tarieven elk jaar verhogen en de service verlagen. Parasieten zijn het.
Dit. Stelletje faalhazen.

In hun bedrijfsvoering zelf zitten zoveel verbeterpunten, maar ze willen dat zelf niet. Steo fossielen.
Dus dan maar afwimpelen op de buitenwereld.

Dus serieus nog een dag? Hier wordt al lang niet meer iedere dag post bezorgd en duurt het al langer dan hun voorgestelde timing, dus nog langer?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 26 februari 2024 @ 10:13:13 #29
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212592975
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee: klanten willen liever minder betalen. Het resultaat is dan dat de post er langer over doet.
Heb je de prijsontwikkeling van de postzegel gevolgd de laatste jaren? :)
Where law ends, tyrrany begins.
pi_212592985
2 dagen over een brief heb ik geen problemen mee.
Waar ik wel problemen mee heb is dat urgente brieven zoals bv rouwkaarten dat die extra belast worden en dat vind ik dus niet nodig.
pi_212593008
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:03 schreef Morri2 het volgende:
Nog een artikel op Nu.nl

Ook deze zin:
"Dat tempo past niet meer bij de wensen van de klant", zegt een woordvoerder van PostNL.

Klanten willen liever dat de post er langer over doet? Kom op toch...
I call bullshit idd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212593050
Ik vind jullie wel erg hard richting PostNL...

1. Personeel vinden voor dit soort banen is erg lastig. Het is relatief zwaar: de hele dag in beweging en je hebt ook geen collega's die je spreekt. Het spreekt mensen niet snel aan.

2. We versturen elk jaar minder post, maar er komen elk jaar meer huizen bij. Het oppervlakte en het aantal adressen waar post moet worden bezorgd stijgt dus jaarlijks. Je hebt dus met de natuurlijke groei van woningen elk jaar MEER postbezorgers nodig. De kostprijs stijgt dus flink zonder inflatie.

3. Door inflatie stijgen ook alle kosten voor PostNL boven op de behoefte naar meer personeel.

PostNL is met de briefbezorging gewoon fucked.. zonder subsidie gaan ze hier vanzelf door kapot.
pi_212593057
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee: klanten willen liever minder betalen. Het resultaat is dan dat de post er langer over doet.
Dan gaat postnl zelf maar een keer wat aan zn interne kosten doen. Inefficient klote bedrijf.
Ook al wordt dit ingevoerd, nevernooitniet dat de consumentenprijs naar beneden gaat en volgend jaar komen ze weer met een prijsverhoging.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 26 februari 2024 @ 10:21:02 #34
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212593069
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:12 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Ehhhh? De vraag vanuit PostNL komt, omdat er geen personeel is. Als er volgens jou wel personeel is voor spoedbezorging, dan is er ook geen probleem met de normale bezorging...

Door 2 dagen te doen over de postbezorging, kan je dus met 1 persoon een groter gebied laten bezorgen.
Personeel is er altijd, maar je hebt een tekort als je meer wil inzetten dan beschikbaar. Prioriteitspost is maar een heel klein aandeel die je door een enkele bezorger kan laten doen voor een relatief groot gebied.

Je efficiëntieslag zit in de grote bulk waar je zoveel mogelijk post per tijdseenheid wilt bezorgen. Dat lukt niet meer als het aandeel post van gemiddeld 3x per dag naar 4x per week is gegaan. Tenzij je de hoofdprijs wil betalen, want dan wil iedereen wel postbode worden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_212593127
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:19 schreef dudewhereismycar het volgende:

2. We versturen elk jaar minder post, maar er komen elk jaar meer huizen bij. Het oppervlakte en het aantal adressen waar post moet worden bezorgd stijgt dus jaarlijks. Je hebt dus met de natuurlijke groei van woningen elk jaar MEER postbezorgers nodig. De kostprijs stijgt dus flink zonder inflatie.

Als ik naar de woningnood kijk, dan valt dat 'meer huizen' toch wel mee :+
  maandag 26 februari 2024 @ 10:28:03 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212593152
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:13 schreef Gunner het volgende:

[..]
Heb je de prijsontwikkeling van de postzegel gevolgd de laatste jaren? :)
Nee, want ik verstuur praktisch geen post (en dat geldt voor meer mensen... misschien heeft die prijsontwikkeling van je daar wel iets mee te maken) en persoonlijk het boeit me geen flikker of een postzegel nou 0.50 of 1.50 kost. Persoonlijk boeit het me ook geen flikker of dat poststuk er nou 1 of 3 dagen over doet.
Huilen dan.
pi_212593154
quote:
9s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:10 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik heb slecht nieuws voor u.

[ afbeelding ]
Aah ik kan dat lezen. Rook zegt "er is brand aan de horizon".
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_212593163
Post NL zou er goed aan hun personeel beter te behandelen naast de slechte betaling worden bezorgers steeds geconfronteerd met beslissingen van mensen die naar mijn idee nog nooit een brief in de handen gehad, de secundaire arbeidsomstandigheden zijn ook waardeloos, bijvoorbeeld geld voor fietsonderhoud
  maandag 26 februari 2024 @ 10:31:23 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212593186
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:29 schreef Cupfighter het volgende:
Post NL zou er goed aan hun personeel beter te behandelen naast de slechte betaling worden bezorgers steeds geconfronteerd met beslissingen van mensen die naar mijn idee nog nooit een brief in de handen gehad, de secundaire arbeidsomstandigheden zijn ook waardeloos, bijvoorbeeld geld voor fietsonderhoud
Race to the bottom.

Gaaf land.
pi_212593201
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Weer een succesvol voorbeeld van privatisering. Alles voor de winst.
Alleen lukt het met die winst niet echt.

Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_212593216
Hier komt de laatste tijd zo'n 25% van de poststukken überhaupt niet aan. Opvallend genoeg is dat altijd wanneer het een andere inhoud heeft dan slechts een brief of kaart.
pi_212593226
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:32 schreef recursief het volgende:

[..]
Alleen lukt het met die winst niet echt.

[ afbeelding ]
Precies, en dan komt de onvermijdelijke ontslaggolf, nog langere levertijden, klanten die weglopen en een uiteindelijk faillissement of overname.
pi_212593227
PostNL binnen 24u bezorgen? Dat gebeurt al jaren niet meer. Als ik een brief post dan duurt dat altijd enkele dagen voor hij aankomt. Als ik een iets bestel dat in een envelop past (Magic kaartjes, doe ik nogal vaak), duurt dat ook dagen. Onzin statement dus. Wist niet eens dat het verplicht was blijbaar. Had ik al die tijd kunnen klagen.

Sterker nog, veel brievenbussen worden maar 2x per week geleegd dus dan kun je sowieso niet binnen 24u bezorgen.

Dat gezegd hebben boeit 24u me totaal niet. Ik betaal liever 1 euro voor postzegel als het er 3 dagen over doet, dan 3 euro om het binnen 24u te bezorgen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_212593234
Er zou een regeling moeten komen die het verbied om pakketdiensten te laten adverteren met vandaag besteld, morgen in huis en dat soort fratsen. Dan kan een deel van de pakketbezorgers wellicht als postbode aan de slag. Vroeger was het een eervol beroep, maar dat is ondertussen helemaal uitgekleed. Vind de post wel iets belangrijker dan pakketdiensten.
't Echte en 't ware!
  maandag 26 februari 2024 @ 10:37:44 #45
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_212593267
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:58 schreef Korenfok het volgende:

[..]
ik denk ook niet dat de betreffende user helemaal de waarheid vertelt in zijn anakdote....
Jammer voor jou, maar het is 100% wat ik zaterdag waarnam.

Maar het is inderdaad een trend aan het worden op Fok! om alles als fake te betitelen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_212593312
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:35 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Precies, en dan komt de onvermijdelijke ontslaggolf, nog langere levertijden, klanten die weglopen en een uiteindelijk faillissement of overname.
Die overname is al een tijdje gaande, in slow motion. De grootste aandeelhouder is een Tjechische miljardair die af en toe wat aandelen opkoopt en zo in drie jaar tijd bijna een derde van PostNL in handen heeft gekregen.

Meer info: https://www.rtlnieuws.nl/(...)retinsky-vesa-equity
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_212593331
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dan gaat postnl zelf maar een keer wat aan zn interne kosten doen. Inefficient klote bedrijf.
Ook al wordt dit ingevoerd, nevernooitniet dat de consumentenprijs naar beneden gaat en volgend jaar komen ze weer met een prijsverhoging.
Je schreeuwt weer eens veel zonder met enige bronnen te komen waarom ze inefficiënt en een klote bedrijf zouden zijn. :')
pi_212593351
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:47 schreef mvdejong het volgende:
Ik zag zaterdag een postbesteller een stapel van >5cm aan brieven in een brievenbus stouwen met de opmerking "Dan kan ik tenminste op tijd stoppen". Ook nog eens in de sleuf voor de "Overige postcodes". De volgende lichting is maandag einde van de middag, dus brieven die hij zaterdag had moeten bezorgen komen nu op zijn vroegst woensdag aan. Als je maar bezig blijft om steeds meer brieven in dezelfde tijd te laten bezorgen, krijg je dit soort acties.
Daar geloof ik helemaal niets van. De enveloppen zijn gescand en gefotografeerd en dat kun je als postbezorger dus één keer doen en daarna is de kans heel groot dat je op het matje wordt geroepen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_212593357
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:19 schreef dudewhereismycar het volgende:
Ik vind jullie wel erg hard richting PostNL...

Personeel vinden voor dit soort banen is erg lastig. Het is relatief zwaar: de hele dag in beweging en je hebt ook geen collega's die je spreekt. Het spreekt mensen niet snel aan.
Lees even hoe ze hun personeel behandelen en het is een godswonder dat ze überhaupt nog personeel hebben:
WGR / [Centraal] PostNL medewerkerstopic #324 Het wordt erg slecht
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 26 februari 2024 @ 10:47:51 #50
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_212593372
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:45 schreef recursief het volgende:

[..]
Daar geloof ik helemaal niets van. De enveloppen zijn gescand en gefotografeerd en dat kun je als postbezorger dus één keer doen en daarna is de kans heel groot dat je op het matje wordt geroepen.
Jammer voor jou dan.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_212593498
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:45 schreef recursief het volgende:

[..]
Daar geloof ik helemaal niets van. De enveloppen zijn gescand en gefotografeerd en dat kun je als postbezorger dus één keer doen en daarna is de kans heel groot dat je op het matje wordt geroepen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)verstoppen-groningen
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-schuur-breda-postnl
https://www.bnnvara.nl/ka(...)klachten-over-postnl
https://www.omroepbrabant(...)en-post-in-den-bosch

En dit gaat bijna alleen maar over de persoonlijk achtergehouden post. Het topje van de ijsberg. Want ook op bedrijfsniveau wordt er vaak genoeg de kantjes afgelopen. Er is een regel dat de vloer leeg moet zijn 'en dan is het klaar', maar hoe vaak die postkarren even ergens anders worden opgeslagen is niet op een hand te tellen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 26 februari 2024 @ 11:13:43 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212593667
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:51 schreef Chadi het volgende:

[..]
Snap niet waarom ze elke dag moeten bezorgen. Vind twee maal per week ook wel goed.
Op zich wel, op rouwpost na.
***
pi_212593679
quote:
januari 2020

quote:
oktober 2019

quote:
oktober 2012

quote:
januari 2013

Poststukken die zoek raken/achtergehouden worden is iets anders dan post die een tweede keer het sorteerproces in gaat. Overigens helpt het in beide gevallen dat individuele poststukken worden gefotografeerd. Ik weet niet precies wanneer ze daar mee begonnen zijn, maar ik denk dat de foto's bij bovengenoemde gevallen nog niet in de PostNL app getoond werden want dat gebeurt nog niet zo heel lang. En als je niet weet dat je post had moeten ontvangen valt het ook minder snel op.

quote:
En dit gaat bijna alleen maar over de persoonlijk achtergehouden post. Het topje van de ijsberg. Want ook op bedrijfsniveau wordt er vaak genoeg de kantjes afgelopen. Er is een regel dat de vloer leeg moet zijn 'en dan is het klaar', maar hoe vaak die postkarren even ergens anders worden opgeslagen is niet op een hand te tellen.
Er gaat ontzettend veel mis bij PostNL, dat is zeker waar. Maar een postbode die anno 2024 een stapel enveloppen opnieuw in de brievenbus stopt, dat geloof ik niet zo snel. En zeker niet dat ie daar nog bij roept dat ie dan lekker vroeg naar huis kan. De meeste ellende bij PostNL (en bij andere bezorgdiensten idem) wordt veroorzaakt door de werkgever en niet door de bezorgers. Dan moet je denken aan werknemers die in een ZZP-constructie zijn gedwongen en dan prestatieloon krijgen dat stimuleert om je werk af te raffelen, slechte ICT, ondermaatse vergoedingen voor pakketpunten en wegbezuinigen van klantenservice.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_212593695
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:47 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Jammer voor jou dan.
Zo, nu heb je me hoor!
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_212593744
Twee dagen, dan een hele week tot je er nooit meer van op aan kunt, lekker bezig. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_212593798
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:39 schreef de_boswachter het volgende:
POSTNL wil nogal veel. Tarieven elk jaar verhogen en de service verlagen. Parasieten zijn het.
:')
Omdat ook zij hun personeel fatsoenlijk moeten betalen maakt en te maken hebben met hogere kosten maakt dat ze nog geen parasieten.
blablablabla
pi_212593825
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:15 schreef recursief het volgende:

[..]
januari 2020
[..]
oktober 2019
[..]
oktober 2012
[..]
januari 2013

Poststukken die zoek raken/achtergehouden worden is iets anders dan post die een tweede keer het sorteerproces in gaat. Overigens helpt het in beide gevallen dat individuele poststukken worden gefotografeerd. Ik weet niet precies wanneer ze daar mee begonnen zijn, maar ik denk dat de foto's bij bovengenoemde gevallen nog niet in de PostNL app getoond werden want dat gebeurt nog niet zo heel lang. En als je niet weet dat je post had moeten ontvangen valt het ook minder snel op.
[..]
Er gaat ontzettend veel mis bij PostNL, dat is zeker waar. Maar een postbode die anno 2024 een stapel enveloppen opnieuw in de brievenbus stopt, dat geloof ik niet zo snel. En zeker niet dat ie daar nog bij roept dat ie dan lekker vroeg naar huis kan. De meeste ellende bij PostNL (en bij andere bezorgdiensten idem) wordt veroorzaakt door de werkgever en niet door de bezorgers. Dan moet je denken aan werknemers die in een ZZP-constructie zijn gedwongen en dan prestatieloon krijgen dat stimuleert om je werk af te raffelen, slechte ICT, ondermaatse vergoedingen voor pakketpunten en wegbezuinigen van klantenservice.
Zo vreemd is een enorm dossier aan klachten toch niet als je ziet hoeveel werk ze verzetten?

Ze behandelen dagelijks miljoenen poststukken en er kan van alles mis gaan. In de bezorging, in de afhandeling, tussen verzender en ontvanger en ga zo maar door.

PostNL is echt een zegen vergeleken met DHL.
blablablabla
  maandag 26 februari 2024 @ 11:36:03 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212593868
Ik kijk nog maar 1 keer per drie dagen in mijn brievenbus of zo. Dus wat mij betreft prima. Ik vind de gedachte dat als het haast is, de post per 24 uur bezorgd moet worden extreem ouderwets. Als iets haast heeft dan informeer ik over Whatsapp. Alles wat per post gaat heeft per definitie geen haast en mag en wat mij betreft een week over doen.
The End Times are wild
pi_212593893
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:13 schreef BE het volgende:

[..]
Op zich wel, op rouwpost na.
En medische post.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 26 februari 2024 @ 11:42:33 #60
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212593923
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:36 schreef LXIV het volgende:
Ik kijk nog maar 1 keer per drie dagen in mijn brievenbus of zo. Dus wat mij betreft prima. Ik vind de gedachte dat als het haast is, de post per 24 uur bezorgd moet worden extreem ouderwets. Als iets haast heeft dan informeer ik over Whatsapp. Alles wat per post gaat heeft per definitie geen haast en mag en wat mij betreft een week over doen.
Precies dit. Het gebeurt regelmatig dat ik een week lang de brievenbus niet controleer. Soms blijkt die na een week nog steeds leeg.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_212593928
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Zo vreemd is een enorm dossier aan klachten toch niet als je ziet hoeveel werk ze verzetten?

Ze behandelen dagelijks miljoenen poststukken en er kan van alles mis gaan. In de bezorging, in de afhandeling, tussen verzender en ontvanger en ga zo maar door.

PostNL is echt een zegen vergeleken met DHL.
Mijn persoonlijke ervaring is idd dat DHL nog wel even wat beroerder is dan PostNL maar ook bij PostNL gaat veel mis en bij klachten word je standaard van het kastje naar de muur gestuurd. Denk o.a. aan post waarvoor getekend moet worden waar de bezorger zelf voor tekent (maar wel de verzender laten betalen voor een dienst die niet geleverd wordt), pakketpunten die wegbezuinigd worden en vervangen worden door pakket- en briefautomaten waar je een flink deel van de post niet af kan leveren of verzekerde post die kwijtraakt en dan niet of nauwelijks vergoed wordt. Het gaat minder vaak fout dan bij DHL (bron: eigen ervaring) maar als het fout gaat moet je hemel en aarde bewegen om dingen recht te zetten.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_212593929
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:47 schreef mvdejong het volgende:
Ook nog eens in de sleuf voor de "Overige postcodes".
Het is toch wat.
pi_212593930
Hallo allemaal, ik ben PostNL en dit is mijn spreekbeurt. Ik heb korte zinnen en simpele plaatjes gebruikt zodat ook de langzamere kinderen mijn spreekbeurt begrijpen.

https://eu-assets.content(...)st-februari-2024.pdf
pi_212594127
Ik krijg weinig post nog tegenwoordig.
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_212594145
quote:
9s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hallo allemaal, ik ben PostNL en dit is mijn spreekbeurt. Ik heb korte zinnen en simpele plaatjes gebruikt zodat ook de langzamere kinderen mijn spreekbeurt begrijpen.

https://eu-assets.content(...)st-februari-2024.pdf
Wollah :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212594205
quote:
9s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hallo allemaal, ik ben PostNL en dit is mijn spreekbeurt. Ik heb korte zinnen en simpele plaatjes gebruikt zodat ook de langzamere kinderen mijn spreekbeurt begrijpen.

https://eu-assets.content(...)st-februari-2024.pdf
WTF is het publiek groep 4?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212594235
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:15 schreef recursief het volgende:

[..]
januari 2020
[..]
oktober 2019
[..]
oktober 2012
[..]
januari 2013

Poststukken die zoek raken/achtergehouden worden is iets anders dan post die een tweede keer het sorteerproces in gaat. Overigens helpt het in beide gevallen dat individuele poststukken worden gefotografeerd. Ik weet niet precies wanneer ze daar mee begonnen zijn, maar ik denk dat de foto's bij bovengenoemde gevallen nog niet in de PostNL app getoond werden want dat gebeurt nog niet zo heel lang. En als je niet weet dat je post had moeten ontvangen valt het ook minder snel op.
[..]
Er gaat ontzettend veel mis bij PostNL, dat is zeker waar. Maar een postbode die anno 2024 een stapel enveloppen opnieuw in de brievenbus stopt, dat geloof ik niet zo snel. En zeker niet dat ie daar nog bij roept dat ie dan lekker vroeg naar huis kan. De meeste ellende bij PostNL (en bij andere bezorgdiensten idem) wordt veroorzaakt door de werkgever en niet door de bezorgers. Dan moet je denken aan werknemers die in een ZZP-constructie zijn gedwongen en dan prestatieloon krijgen dat stimuleert om je werk af te raffelen, slechte ICT, ondermaatse vergoedingen voor pakketpunten en wegbezuinigen van klantenservice.
Als het over een langere periode zo is, dan is het van alle tijden. Vrij naïef om te denken dat het nu niet zo is.

Voor de rest ben ik het wel met je eens dat veel oorzaken van het gekloot bij postNL worden veroorzaakt door management. Alleen gum niet uit hoeveel fossielen er nog zitten die gewoon niet willen dat dingen anders gaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 26 februari 2024 @ 12:07:13 #68
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_212594250
quote:
9s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hallo allemaal, ik ben PostNL en dit is mijn spreekbeurt. Ik heb korte zinnen en simpele plaatjes gebruikt zodat ook de langzamere kinderen mijn spreekbeurt begrijpen.

https://eu-assets.content(...)st-februari-2024.pdf
Waarom staan er meer gekleurde mensen dan blanke in die pdf :?

Overigens is deze manier van presenteren ook echt typisch PostNL.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_212594473
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:35 schreef Japepk het volgende:
Er zou een regeling moeten komen die het verbied om pakketdiensten te laten adverteren met vandaag besteld, morgen in huis en dat soort fratsen. Dan kan een deel van de pakketbezorgers wellicht als postbode aan de slag. Vroeger was het een eervol beroep, maar dat is ondertussen helemaal uitgekleed. Vind de post wel iets belangrijker dan pakketdiensten.
Ik ben vorige maand tijdens de Webwinkel Vakdagen bij een lezing geweest van de CEO van PostNL (Herna Verhagen): zij gaf aan dat voor de komende 5-10 jaar eigenlijk alle pijlen gericht worden op het klimaat. Dat wil zeggen dat PostNL zwaar gaat investeren in openbare afhaalmuren (bijvoorbeeld in supermarkten) zodat er steeds minder behoefte / mogelijkheid komt om dus pakketten aan huis af te leveren. Persoonlijk vind ik dat een goede ontwikkeling want als we allemaal zo graag online willen blijven bestellen, dan moeten we ook maar meer moeite gaan doen om het dus af te halen op een moment dat het ons uitkomt. Scheelt ook een hoop frustratie van het wachten op de bezorger.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 26 februari 2024 @ 12:32:29 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212594606
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:42 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Precies dit. Het gebeurt regelmatig dat ik een week lang de brievenbus niet controleer. Soms blijkt die na een week nog steeds leeg.
Alles wat ik digitaal kan doen ipv via papieren post laat ik ook digitaal doen.
The End Times are wild
  maandag 26 februari 2024 @ 12:36:24 #71
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_212594666
quote:
9s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hallo allemaal, ik ben PostNL en dit is mijn spreekbeurt. Ik heb korte zinnen en simpele plaatjes gebruikt zodat ook de langzamere kinderen mijn spreekbeurt begrijpen.

https://eu-assets.content(...)st-februari-2024.pdf
Dat bizar suggestieve plaatje met vlaggetjes in bezorgtijden. Vlaggetje boven binnen 2 dagen en dan een nauwelijks zichtbaar vlaggenmastje in binnen 1 dag. _O-
pi_212595224
Meest post is toch blauw. Ze maken er maar 1001 jaren van. All good.
Go hard or go home
pi_212596619
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik ben vorige maand tijdens de Webwinkel Vakdagen bij een lezing geweest van de CEO van PostNL (Herna Verhagen): zij gaf aan dat voor de komende 5-10 jaar eigenlijk alle pijlen gericht worden op het klimaat. Dat wil zeggen dat PostNL zwaar gaat investeren in openbare afhaalmuren (bijvoorbeeld in supermarkten) zodat er steeds minder behoefte / mogelijkheid komt om dus pakketten aan huis af te leveren. Persoonlijk vind ik dat een goede ontwikkeling want als we allemaal zo graag online willen blijven bestellen, dan moeten we ook maar meer moeite gaan doen om het dus af te halen op een moment dat het ons uitkomt. Scheelt ook een hoop frustratie van het wachten op de bezorger.
Gaan ze dan ook even een optie geven voor aan huis MOETEN bezorgen ivm ziekte, gebroken poot, onmogelijk kunnen afhalen? Er zijn ook wel eens redenen dat mensen graag iets (op tijd) in de brievenbus of aan huis geleverd krijgen. Ze droppen nu al bij het minste of geringste pakketten maar bij een afhaalpunt, omdat geen tijd/zin meer. Post doet er ook al 3 dagen over of nog langer.

PostNL komt vooral over als een zeurende tiener die geen zin heeft in z'n werk en liever iets anders zou gaan doen. :(
  Forum Admin maandag 26 februari 2024 @ 14:44:14 #74
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212596722
Ik snap dat die branche zwaar onder druk staat, maar dit is echt Calimero gedrag. Check voor de grap eens wat het salaris is van een postbezorger.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin maandag 26 februari 2024 @ 14:46:03 #75
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212596754
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Weer een succesvol voorbeeld van privatisering. Alles voor de winst.
Ja PostNL heeft eens "tegenvallend" jaar achter de rug. De winst was slechts 90 miljoen ipv de geraamde 110.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212596828
quote:
10s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:36 schreef Nobu het volgende:

[..]
Dat bizar suggestieve plaatje met vlaggetjes in bezorgtijden. Vlaggetje boven binnen 2 dagen en dan een nauwelijks zichtbaar vlaggenmastje in binnen 1 dag. _O-
De bewering dat PostNL "elke dag in elke straat" komt is in de praktijk ook al niet meer waar.
pi_212597036
quote:
15s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:35 schreef Maerwynn het volgende:
Gaan ze dan ook even een optie geven voor aan huis MOETEN bezorgen ivm ziekte, gebroken poot, onmogelijk kunnen afhalen?
Ik denk dat we op den duur wel de optie krijgen voor thuisbezorging tegen een (fikse) meerprijs. Men wil gewoon zo snel mogelijk af van al die klotebusjes die door het hele land scheuren om pakketjes te bezorgen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212597062
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik snap dat die branche zwaar onder druk staat, maar dit is echt Calimero gedrag. Check voor de grap eens wat het salaris is van een postbezorger.
Maar dat is toch de kern van het probleem hier en bij vele andere bedrijven/branches? Onder aanvoering van een bepaalde Limburger schreeuwt het halve land steeds maar om meer meer meer (pun intended) zonder ook maar een beetje na te denken over wat dat meer voor iedereen voor gevolgen heeft.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_212597076
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In hun bedrijfsvoering zelf zitten zoveel verbeterpunten, maar ze willen dat zelf niet. Steo fossielen.
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik ben vorige maand tijdens de Webwinkel Vakdagen bij een lezing geweest van de CEO van PostNL (Herna Verhagen): zij gaf aan dat voor de komende 5-10 jaar eigenlijk alle pijlen gericht worden op het klimaat. Dat wil zeggen dat PostNL zwaar gaat investeren in openbare afhaalmuren (bijvoorbeeld in supermarkten) zodat er steeds minder behoefte / mogelijkheid komt om dus pakketten aan huis af te leveren. Persoonlijk vind ik dat een goede ontwikkeling want als we allemaal zo graag online willen blijven bestellen, dan moeten we ook maar meer moeite gaan doen om het dus af te halen op een moment dat het ons uitkomt. Scheelt ook een hoop frustratie van het wachten op de bezorger.
De onderbuik versus de praktijk ^O^.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Forum Admin maandag 26 februari 2024 @ 15:19:00 #80
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212597094
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Maar dat is toch de kern van het probleem hier en bij vele andere bedrijven/branches? Onder aanvoering van een bepaalde Limburger schreeuwt het halve land steeds maar om meer meer meer (pun intended) zonder ook maar een beetje na te denken over wat dat meer voor iedereen voor gevolgen heeft.
Wat je zegt klopt in de kern wel, maar in geval van PostNL is het dat ze en zichzelf klem hebben gespeeld en dat dat ook nog eens komt door wanbeleid.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 26 februari 2024 @ 15:35:49 #81
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212597261
24-uursbezorging 2 postzegels. 96-uursbezorging 1 postzegel. De sorteermachine doet de rest van het werk. Per wijk wijs je bezorgdagen aan zodat er efficiënt gelopen wordt. Je voldoet nog steeds aan de postwet omdat de mogelijkheid van 24-uursbezorging er nog steeds is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_212597345
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:21 schreef Red_85 het volgende:
Ik heb het over interne efficiencyverbeteringen.
Zoals?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212597366
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ag gossie, maar weer eens niet verder lezen natuurlijk. Puur met iemand anders' veren gaan pronken.
Je bent weer aan het zoeken, sfeertje maken.
Succes man. ^O^
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit. Stelletje faalhazen.

In hun bedrijfsvoering zelf zitten zoveel verbeterpunten, maar ze willen dat zelf niet.
Zoals? En heb je bronnen dat ze dat niet willen?

quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dan gaat postnl zelf maar een keer wat aan zn interne kosten doen. Inefficient klote bedrijf.
Ook al wordt dit ingevoerd, nevernooitniet dat de consumentenprijs naar beneden gaat en volgend jaar komen ze weer met een prijsverhoging.
Kun je aangeven waar de inefficiëntie precies in zit onderbouwd met bronnen? Waarom zou de consumentenprijs naar beneden moeten gaan in een tijd dat alles duurder wordt en de salarissen van medewerkers stijgen?

quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)verstoppen-groningen
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-schuur-breda-postnl
https://www.bnnvara.nl/ka(...)klachten-over-postnl
https://www.omroepbrabant(...)en-post-in-den-bosch

En dit gaat bijna alleen maar over de persoonlijk achtergehouden post. Het topje van de ijsberg. Want ook op bedrijfsniveau wordt er vaak genoeg de kantjes afgelopen. Er is een regel dat de vloer leeg moet zijn 'en dan is het klaar', maar hoe vaak die postkarren even ergens anders worden opgeslagen is niet op een hand te tellen.
Je geeft vier voorbeelden uit ruim tien jaar tijd. Hoe vaak blijven die postkarren ergens anders opgeslagen, heb je daar cijfers van?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_212597381
quote:
3s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:35 schreef ACT-F het volgende:
24-uursbezorging 2 postzegels. 96-uursbezorging 1 postzegel. De sorteermachine doet de rest van het werk. Per wijk wijs je bezorgdagen aan zodat er efficiënt gelopen wordt. Je voldoet nog steeds aan de postwet omdat de mogelijkheid van 24-uursbezorging er nog steeds is.
Gaat het om de mogelijkheid van buiten die 24 uur/werkdag of gaat het om de hoeveelheid?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 26 februari 2024 @ 15:49:15 #85
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212597409
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gaat het om de mogelijkheid van buiten die 24 uur/werkdag of gaat het om de hoeveelheid?
Ik snap je vraag niet?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_212597416
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zoals?
In de tijd dat ik met ze te maken had was het vooral de handmatigheid die er nog heerste in de bedrijfsprocessen. Hoeveel er nog met de hand gedaan werd ipv automatisch verbaasde me echt heel erg. Totaal niet schaalbaar en als het drukker was, was het afhankelijk van het aantal uitzendkrachten wat het binnen kon trekken.
Als je afhankelijk blijft van 'poppetjes' kan je echt heel moeilijk kosten besparen. En als slimme mensen daar iets aan willen doen, berg je maar voor de tegenwerking van de operatie en lokale koninkjes.

Dat soort.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212597424
quote:
5s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:49 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik snap je vraag niet?
Moet de mogelijkheid er zijn van 24 uurs post bezorging of gaat het om alle brieven binnen 24 uur? Dus mag je niet zomaar je assortiment aanpassen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 26 februari 2024 @ 15:53:29 #88
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212597461
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Moet de mogelijkheid er zijn van 24 uurs post bezorging of gaat het om alle brieven binnen 24 uur? Dus mag je niet zomaar je assortiment aanpassen?
Waarom niet? Wat maakt het uit dat de mededeling van je definitieve aanslag niet binnen 24 uur bezorgd wordt. Dat scheelt flink in de kosten.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_212597473
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
In de tijd dat ik met ze te maken had was het vooral de handmatigheid die er nog heerste in de bedrijfsprocessen. Hoeveel er nog met de hand gedaan werd ipv automatisch verbaasde me echt heel erg. Totaal niet schaalbaar en als het drukker was, was het afhankelijk van het aantal uitzendkrachten wat het binnen kon trekken.
Als je afhankelijk blijft van 'poppetjes' kan je echt heel moeilijk kosten besparen.

Dat soort.
Wanneer was dit?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Forum Admin maandag 26 februari 2024 @ 15:55:44 #90
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212597483
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Moet de mogelijkheid er zijn van 24 uurs post bezorging of gaat het om alle brieven binnen 24 uur? Dus mag je niet zomaar je assortiment aanpassen?
Er is geen differentiatie, alleen rouw en medische post heeft prioriteit in de zin dat dat "absoluut" binnen 24 uur bezorgd moet zijn.

Reguliere post heeft die 24u regel ook.
quote:
3s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:53 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Waarom niet? Wat maakt het uit dat de mededeling van je definitieve aanslag niet binnen 24 uur bezorgd wordt. Dat scheelt flink in de kosten.
Binnen het bedrijf zijn dit soort dingen al vaker geopperd. Er is ontzettend veel (nuttige)feedback vanuit de werkvloer aangeleverd, maar daar is helemaal niets mee gedaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212597489
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wanneer was dit?
Dit moet toch al een flinke tijd geleden zijn want PostNL is al jaren bezig met automatisering/robotisering van dat soort processen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212597504
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er is geen differentiatie, alleen rouw en medische post heeft prioriteit in de zin dat dat "absoluut" binnen 24 uur bezorgd moet zijn.

Reguliere post heeft die 24u regel ook.
Alles is dus gelijk, maar de medische en rouwpost is iets gelijker.

Dus dan kan je niet differentiëren op basis van bezorgingsproducten voor brieven. Dat gaat niet.

quote:
3s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:53 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Waarom niet? Wat maakt het uit dat de mededeling van je definitieve aanslag niet binnen 24 uur bezorgd wordt. Dat scheelt flink in de kosten.
Scheelt mij ook geen moer. Echter als ik een kaart verstuur voor iemands verjaardag, reken ik er wel op dat die de volgende dag wordt afgeleverd. Je kan dus wel zeggen dat er een behoefte is aan verschillende postbezorgingsproducten, echter is de afspraak nu: binnen x tijd alles bezorgd, en x tijd = 24 uur op werkdagen. Wat jij beschrijft gaat dus ook niet zomaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 26 februari 2024 @ 15:59:10 #93
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212597522
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Binnen het bedrijf zijn dit soort dingen al vaker geopperd. Er is ontzettend veel (nuttige)feedback vanuit de werkvloer aangeleverd, maar daar is helemaal niets mee gedaan.
Ik denk dat het vooral een politieke kwestie is vanwege de interpretatie van de postwet. Tijd voor kamervragen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_212597528
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dit moet toch al een flinke tijd geleden zijn want PostNL is al jaren bezig met automatisering/robotisering van dat soort processen.
Dit is nog geen 5 jaar geleden en heb geen enkele reden te bedenken dat het nu opeens volledig anders is, waar ik nog steeds contact heb met oud collega's.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin maandag 26 februari 2024 @ 16:00:47 #95
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212597536
quote:
3s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:59 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik denk dat het vooral een politieke kwestie is vanwege de interpretatie van de postwet. Tijd voor kamervragen.
Ook, maar er is ook echt een mentaliteitskwestie bij PostNL
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 26 februari 2024 @ 16:00:56 #96
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212597540
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Alles is dus gelijk, maar de medische en rouwpost is iets gelijker.

Dus dan kan je niet differentiëren op basis van bezorgingsproducten voor brieven. Dat gaat niet.
[..]
Scheelt mij ook geen moer. Echter als ik een kaart verstuur voor iemands verjaardag, reken ik er wel op dat die de volgende dag wordt afgeleverd. Je kan dus wel zeggen dat er een behoefte is aan verschillende postbezorgingsproducten, echter is de afspraak nu: binnen x tijd alles bezorgd, en x tijd = 24 uur op werkdagen. Wat jij beschrijft gaat dus ook niet zomaar.
Vandaar mijn voorstel om te differentiëren door middel van het aantal postzegels.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Forum Admin maandag 26 februari 2024 @ 16:01:31 #97
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212597550
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit is nog geen 5 jaar geleden en heb geen enkele reden te bedenken dat het nu opeens volledig anders is, waar ik nog steeds contact heb met oud collega's.
Jij hebt het over post verdelers of niet?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 26 februari 2024 @ 16:25:43 #98
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_212597894
Weer een (voormalig) staatsbedrijf wat zo min mogelijk klanten lijkt te willen.

Het lijkt de NS wel.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_212597948
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Jij hebt het over post verdelers of niet?
Ik heb het over het luchtpostsorteercentrum op schiphol. Ben daar betrokken geweest in de opzet toen ze klant bij ons werden in mijn vorige baan. PostNL wilde geen loods meer zelf en ging het uitbesteden, dat werden wij. Luchtpostverwerking, pakketten en kleine pakketjes. Aan mij de taak de loodsen in te richten adhv procesbeschrijvingen, kostprijsberekeningen te maken en het project te leiden. Had dus ook te maken met meerdere divisies binnen PostNL en kreeg wel een leuk kijkje in hoe ze te werk gaan daar. Mooi voorbeeld is dat wij in de projectoverleggen zaten met 3 personen waarvan 1 commercie en 2 projectleiders die als elkaar backup fungeerde en tegenover ons zat een groep van ongeveer 40 PostNL'ers met allemaal hun eigen koninkrijkje en owee als iemand iets te ver over de lijn ging van een ander. Daarbij was samenwerken bij die groep echt iets wat nog uitgevonden moest worden.

Dit was 10 jaar terug en tot 4 jaar geleden betrokken geweest als er weer eens een verandering op stapel stond, maar in de tussentijd was er weinig echt te merken van een omslag bij ze. Altijd gekloot in de marge en nooit een echte revolutie. Een werkwijzetje hier, iets overslaan en samenvoegen daar. Nooit echt een automatische scanner of sorteerder neergezet. Zonde, want die ruimte hadden ze met 6.000m2.

Daarna nieuwe baan gekregen en nog steeds wel nog steeds contact met wat oud collega's. Vorig jaar een keer terug geweest toen ik 'toch in de buurt was' en kon zien in die loods dat qua inrichting 90% hetzelfde, plus nog steeds dezelfde soort verhalen van mijn oud collega's.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212598140
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:39 schreef de_boswachter het volgende:
POSTNL wil nogal veel. Tarieven elk jaar verhogen en de service verlagen. Parasieten zijn het.
Mensen vergeten het proces in een sorteercentrum. Een brief/pakketje komt niet uit zichzelf op je adres.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')