Wat is erger: een denkbeeldige vriend, of megalomanie waarin je jezelf een god waant? Waarin je je gebrek aan liefde compenseert met de illusie dat je uberhaupt geen liefde nodig hebt omdat je alles overstegen hebt?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:20 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Best vreemd dat een volwassen man een denkbeeldige vriend verzint omdat hij liefde nodig heeft.
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik er nog even aan toegevoegd voor de duidelijkheid.
Maar dat is het wat mij betreft, in de kern.
In deze wereld is simpelweg een grondig gebrek aan liefde.
Dat werkt zich door in de manier waarop we worden opgevoed, waarop we door anderen worden behandeld, waardoor we anderen behandelen, enzovoorts.
Het is een oneindige aaneenschakeling van spirtuele droogte door een gebrek aan liefde, geborgenheid, en aarding, omdat we disconnected zijn van onze eigen Schepper die de bron van alle liefde is.
Jezus Christus is de brug naar God om die liefde ten volle te ontvangen, en die liefde heeft een genezende werking. God helpt ons om onze trauma's te overkomen, mensen die ons onrecht hebben aangedaan of ons slehct hebben behandeld te vergeven, en daarmee stappen we over die zaken heen en krijgen we een fris nieuw begin.
God vult de leegte in ons met Zijn liefde. Wij zijn als glazen en Gods liefde als water. Als het glas overloopt, delen we die liefde ook met anderen.
God is de ultieme therapeut, de ultieme geneesheer, die precies weet wat wij nodig hebben voor onze emotionele en spirituele genezing.
Om een voorbeeld te geven: ik haatte mijn vader vroeger. Omdat het iemand is met persoonlijkheidstrekken die simpelweg onwenselijk zijn. Dat heeft zo zijn effecten gehad.
Maar ik besefte mij dat God, die mij vergeven had, wil dat ik ook anderen vergeef. Toen ben ik gaan bidden om daartoe in staat te zijn.
Geleidelijk aan is mijn compassie voor hem gegroeid, en ben ik meer in gaan zien hoe ook hij een slachtoffer is van de situatie waarin hij is geboren en opgegroeid.
Ik heb daarom geen wrok meer jegens hem, ben niet meer gefrustreerd. Ik kan oprecht zeggen dat ik van hem houd.
Echter heb ik nu ook voldoende liefde voor mijzelf om hem erop te wijzen als hij mijn grenzen overschrijdt, en dat ik dat niet tolereer, vader of geen vader.
Dit soort dingen zorgt voor harmonie en vrede.
Ik hoop dat mijn vader op een dag zelf ook de liefde van God mag ontvangen, zodat hij wordt bevrijd van zijn eigen demonen.
Liefde vind je intern, middels meditatie. Een denkbeeldige vriend lost niets op.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat is erger: een denkbeeldige vriend, of megalomanie waarin je jezelf een god waant? Waarin je je gebrek aan liefde compenseert met de illusie dat je uberhaupt geen liefde nodig hebt?
Dan ben je wat mij betreft volledig losgezongen van de realiteit.
Hoe kan het dan dat ik liefde heb gevonden zonder meditatie?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:34 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
[..]
Liefde vind je intern, middels meditatie. Een denkbeeldige vriend lost niets op.
En ja, ik geloof dat God ons bewustzijn is. Jij bent evenveel God als ik, zelfs mijn huiskat is God. Dat heeft niks met megalomanie te maken.
Jouw gebeden lijken op meditatie. Je hebt je aandacht gevestigd in je geest, in die staat tracht jij met jouw zogenaamde God te communiceren.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat ik liefde heb gevonden zonder meditatie?
Blijkbaar is die denkbeeldige vriend niet zo denkbeeldig.
Gebed is naar buiten gericht, in nederigheid richting God, om genade smeken, om kracht smeken, prijzen van Zijn grootsheid en goedheid, verzoeken om zegeningen voor anderen, eventueel met lofzang. Het heeft niets met meditatie te maken.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:44 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Jouw gebeden lijken op meditatie. Je hebt je aandacht gevestigd in je geest, in die staat tracht jij met jouw zogenaamde God te communiceren.
Alle liefde is afkomstig uit je eigen bewustzijn. Het is de gratie van Shiva.
Het is nergens naar gericht, hoe richt jij je op iets dat niet bestaat?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Gebed is naar buiten gericht, in nederigheid richting God, om genade smeken, om kracht smeken, prijzen van Zijn grootsheid en goedheid, verzoeken om zegeningen voor anderen, eventueel met lofzang. Het heeft niets met meditatie te maken.
Ja, want het antwoord vinden buiten jezelf is key, iets waar įlle spirituele leren juist het tegenovergestelde leren en mensen ook tot zichzelf komen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Gebed is naar buiten gericht, in nederigheid richting God, om genade smeken, om kracht smeken, prijzen van Zijn grootsheid en goedheid, verzoeken om zegeningen voor anderen, eventueel met lofzang. Het heeft niets met meditatie te maken.
Het doel van het Christelijke geloof is dan ook niet om tot jezelf te komen, maar om tot God te komen, want God bevindt zich op de eerste plaats buiten ons, en niet in ons. Wij zijn schepsels, God is schepper.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:16 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ja, want het antwoord vinden buiten jezelf is key, iets waar įlle spirituele leren juist het tegenovergestelde leren en mensen ook tot zichzelf komen.
Kingdom of God is within, and those who know theyself will find it.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het doel van het Christelijke geloof is dan ook niet om tot jezelf te komen, maar om tot God te komen, want God bevindt zich op de eerste plaats buiten ons, en niet in ons. Wij zijn schepsels, God is schepper.
Het koninkrijk van God. Dat is iets anders dan god = jij.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:41 schreef Mijk het volgende:
[..]
Kingdom of God is within, and those who know theyself will find it.
Egypte, en zie ook griekse filosofie.
Jep, die oneindige God, waar jij onderdeel van bent, anders is het niet meer oneindigquote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het koninkrijk van God. Dat is iets anders dan god = jij.
God moeten wij opnieuw in ons ontvangen. Maar we spreken met de God die boven alles staat.
Zonder God zouden we allemaal onmiddellijk dood neervallen. In die zin is God inderdaad oneindig, Hij houdt ons in leven met Zijn geest. Maar dat wil niet zeggen dat wij god zijn.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:55 schreef Mijk het volgende:
[..]
Jep, die oneindige God, waar jij onderdeel van bent, anders is het niet meer oneindig
Klopt, the source of all life, en jij hebt een spark daarvan , en zonder dat, is het klaarie idd.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zonder God zouden we allemaal onmiddellijk dood neervallen. In die zin is God inderdaad oneindig, Hij houdt ons in leven met Zijn geest. Maar dat wil niet zeggen dat wij god zijn.
Dat is geen 'spark', dat is Gods geest die alles in stand houdt. Niet alleen jij en ik, maar het hele universum.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:10 schreef Mijk het volgende:
[..]
Klopt, the source of all life, en jij hebt een spark daarvan , en zonder dat, is het klaarie idd.
Exact, you are not a drop in the ocean, you are the entire ocean in a drop.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is geen 'spark', dat is Gods geest die alles in stand houdt. Niet alleen jij en ik, maar het hele universum.
Waarom die constante behoefte om jezelf zo op te hemelen tot meer dan een zak vlees en botten?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:12 schreef Mijk het volgende:
[..]
Exact, you are not a drop in the ocean, you are the entire ocean in a drop.
Zonder die geest val je idd dood neer, dat geeft al aan dat je een deel ervan bent, dat kan niet anders.
Daar is geen behoefte toe, ik kwam vanuit het Atheisme, dan is daar al helemaal geen behoefte toe. Ik kan er ook niets aan doen dat ik dat ervaren heb. Jezus was dan ook het voorbeeld, niet een bovennatuurlijk "mens".quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom die constante behoefte om jezelf zo op te hemelen tot meer dan een zak vlees en botten?
1Nadat God voorheen vele malen en op vele wijzen tot de vaderen gesproken had door de profeten, heeft Hij in deze laatste dagen tot ons gesproken door de Zoon,
2Die Hij Erfgenaam gemaakt heeft van alles, door Wie Hij ook de wereld gemaakt heeft.
3 Hij, Die de afstraling van Gods heerlijkheid is en de afdruk van Zijn zelfstandigheid, Die alle dingen draagt door Zijn krachtig woord, heeft, nadat Hij de reiniging van onze zonden door Zichzelf tot stand had gebracht, Zich gezet aan de rechterhand van de Majesteit in de hoogste hemelen.
Maar dat was een hallucinatie.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:15 schreef Mijk het volgende:
[..]
Daar is geen behoefte toe, ik kwam vanuit het Atheisme, dan is daar al helemaal geen behoefte toe. Ik kan er ook niets aan doen dat ik dat ervaren heb. Jezus was dan ook het voorbeeld, niet een bovennatuurlijk "mens".
Als je dat als hallucinatie ziet, twijfel ik ook sterk aan je ervaring met psychedelics. Buiten dat heb ik het ook buiten psychedelics gezien, dat was voor mij 100% doorslaggevend.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar dat was een hallucinatie.
Als je god bent, mag je een universum voor me maken.
Als je dat niet kunt, ben je geen god.
Je hoeft het alleen maar te geloven, immers jij zag god ook het universum niet maken.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
hier is het universum, het universum bestaat dankzij onze observatie. Als wij niet observeren, bestaat het universum niet. Dit is ook belachelijk duidelijk in de kwantumfysica (consciousness collapses the wave function).quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waar twijfel je aan? Dat ik ervaring met psychedelica heb?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:17 schreef Mijk het volgende:
[..]
Als je dat als hallucinatie ziet, twijfel ik ook sterk aan je ervaring met psychedelics. Buiten dat heb ik het ook buiten psychedelics gezien, dat was voor mij 100% doorslaggevend.
Of heb jij Jezus ook een universum zien maken?
En dit zijn dus gewoon smoesjes.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:39 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
hier is het universum, het universum bestaat dankzij onze observatie. Als wij niet observeren, bestaat het universum niet. Dit is ook belachelijk duidelijk in de kwantumfysica (consciousness collapses the wave function).
Het universum is slechts een reflectie van bewustzijn
Nee, het is diepgrondige en geavanceerde kennis.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En dit zijn dus gewoon smoesjes.
Jij begrijpt de importantie van bewustzijn niet. Zonder bewustzijn is er niets, inclusief God.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je kunt geen universum voor me maken. En dus ben je niet god.
En jij kunt god niet bewijzen, dus bestaat deze niet.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En dit zijn dus gewoon smoesjes.
Je kunt geen universum voor me maken. En dus ben je niet god.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |