abonnement Unibet Coolblue
pi_212565360
De interesse in New Age in al zijn vormen lijkt sinds COVID enorm te zijn gegroeid.

Mensen beschouwen zichzelf als 'wakker', 'bewust', 'ontwaakt' of 'verlicht'.

Men acht zichzelf in staat de misleidingen van de New World Order / Globalisme / Wereldregering / Great Reset (wat in wezen allemaal op hetzelfde neerkomt) te doorzien en uit de 'matrix te zijn ontsnapt', of 'wakker te zijn' via een 'hoger bewustzijn'.

De stelling van mijn topic is dat deze mensen wellicht bepaalde zaken wat betreft de NWO hebben doorzien, maar nog steeds misleid zijn.

Daar zijn een aantal redenen voor:

1. New Age is een mengelmoes van oosterse en westerse spiritualiteit die sterk is gepropageerd door esoterische/occulte organisaties, met name de Vrijmetsarij en de Theosofie.
Zo heette het blad van de Schotse Rite van de vrijmetselarij in de VS 'The New Age'. Bron: https://onlinebooks.libra(...)erial?id=newagemason
De oprichter van de Theosofie Mme Blavatsky wordt ook wel de 'peetmoeder van de New Age' genoemd: https://daily.jstor.org/s(...)us-madame-blavatsky/

2. Deze occulte genootschappen propageren een spiritualiteit die door henzelf Luciferianisme wordt genoemd: het idee dat de mens zichzelf door zijn rede en intelligentie redt van zijn staat als dier, door zijn goddelijkheid te beseffen. Lucifer betekent lichtbrenger en het beseffen van goddelijkheid is dus het worden verlicht met het licht van Lucifer.

3. Het beseffen van deze goddelijkheid gaat gepaard met een ervaring van ultieme eenheid met het universum en alle andere mensen. Dit wordt ook wel egodood genoemd. Men ervaart hierin dat alles 1 bewustzijn is en er geen onderscheid meer is tussen 'ik' en alles buiten 'ik'. Het 'ik' is slechts een subjectieve ervaring van het collectieve bewustzijn.

4. Het idee van een collectief bewustzijn vormt de grondslag voor een filosofie waarin geen plaats meer is voor individualiteit. Als alles 1 bewustzijn is, is iedereen die zich niet naar dit bewustzijn conformeert immers tegendraads en werkt god tegen met zijn egoisme. Dit geeft een autoriteit als de staat het recht om fundamentele individuele rechten te ontkennen ten gunste van collectivisme, waarbij individuele vrijheden en rechten moeten worden opgeofferd ten gunste van het algemene of collectieve belang.

5. Het idee van een collectief bewustzijn vormt ook de grondslag voor de hele klimaatagenda. Want als alles 1 bewustzijn is, het hele universum inclusief de natuur, dient de mens in perfecte harmonie met de natuur te leven, en is iedereen die zich daar tegen verzet automatisch iemand die zich tegen god verzet. Dingen als populatievermindering, inperking van industrie, mobiliteit, welvaart en consumptie worden allemaal gerechtvaardigd om de mensheid in harmonie met het collectieve goddelijke bewustzijn te brengen, waar de natuur onderdeel van is. De natuur is tevens een manier om mensen zich constant schuldig te laten voelen vanwege dingen als 'klimaatzonden'. Door op schuldgevoelens in te spelen, is het makkelijk voor autoriteiten om de vrijheden van mensen te beperken, hogere belastingen te heffen, enzovoorts.

6. New Age vormt de basis voor een regerende, verlichte elitekaste. Immers is niet iedereen even 'verlicht'. Sommige mensen zouden in contact staan met hogere verlichte wezens en speciaal zijn uitgekozen om de mensheid te leiden. Er zijn dingen als 'sterrenkinderen' en andere speciale mensen. Al deze zaken leiden tot een speciale regerende kaste van goeroes die zogenaamd de wijsheid zouden bezitten om als goden te regeren en voor de rest van de mensheid te besluiten hoe zij hun leven moeten inrichten ten gunste van het algemene belang.

7. New Age verenigt mensen van verschillende religies door te claimen dat alle religies in de kern verschillende paden naar hetzelfde zijn, ongeacht hoe tegenstrijdig geschriften van die religies zijn. Het claimt een hogere kennis en interpretatie van die schriften op basis van ervaring, waarbij verschillen en tegenstrijdigheden simpelweg worden weggewuifd als dingen die je niet te letterlijk of serieus moet nemen, omdat het daar niet om zou gaan. Volgens die interpretatie kunnen alle religies worden samengevoegd tot een wereldreligie. Voor een universeel regeermodel is dat ideaal om mensen met sterk verschillende opvattingen bij elkaar te brengen.

8. New Age, net als alle andere esoterische en occulte filosofie, is gebaseerd op het idee dat er twee tegenstrijdige polen in de wereld zijn, die constant interactie met elkaar hebben om tot voouitgang te komen. Zo is er yin yang, zwart wit, goed kwaad, man vrouw, enzovoorts. Door de wereld steeds in twee (of meer) kampen te verdelen, worden mensen tot conflict gedreven, wat uiteindelijk tot een synthese moet leiden. Hegel noemde dit dialectiek: er is een these en een antithese, en die leidt vervolgens tot synthese. We zien dit in de hele wereld: er is het oosten en westen, links vs rechts, zwart vs blank, vax vs niet-vax, Oekraiene vs Rusland, Palestina vs Israel, man vs vrouw, homo vs hetero, enzovoorts. Door mensen constant in een ideologisch kamp te drijven, worden conflicten zo sterk, dat er uit de chaos uiteindelijk een synthese moet ontstaan waarin een verlichte, allesoverheersende macht de morele politieagent van de wereld moet zijn. De conflicten en polarisatie van de afgelopen jaren zijn dan ook geen toevallige gebeurtenissen, maar zorgvuldig georchestreerde conflicten met het doel om mensen op allerlei vlakken te scheiden en in conflict met elkaar te brengen, zodat de pijn van eenheid uiteindelijk minder groot zal zijn dan de pijn van gescheidenheid. En dit is gebaseerd op het occulte idee van de twee tegenstrijdige polen die tot een fusie komen, want die fusie is ultiem evenwicht oftewel goddelijkheid.

9. Een uitstekend voorbeeld waarbij alles wat ik hierboven heb gezegd in de praktijk is gebracht, is de Verenigde Naties. Het spirituele hart van de Verenigde Naties zijn de geschriften van Alice Bailey, een Theosofe. Ook de werken van de New Age Jezuiet Pierre Teilhard de Chardin hebben een enorme invloed gehad op de spirituele en politieke koers van de VN. De VN speelt in wezen al morele politieagent door middel van 'mensenrechten', die nationale soevereiniteit overstijgen. Alle landen, of ze nu kapitalistisch of communistisch of anders zijn, worden in dit politieke lichaam verenigd. Veel machthebbers, waaronder de paus, roepen al jaren dat de VN 'meer tanden' moet krijgen, oftewel meer macht en zeggenschap. De VN is dus een typisch voorbeeld van New Age in de praktijk. Maar iedereen die zich door Covid is gaan interesseren voor New Age, weet dat deze organisatie niet te vertrouwen is.

Bron over Alice Bailey: https://www.scribd.com/do(...)orks-of-Alice-Bailey
http://muslimprophets.com/article.php?aid=130
NGO die boeken van Alice Bailey verspreidt: https://www.lucistrust.org/
Bronnen over de paus en de VN: https://www.vaticannews.v(...)ons-war-ukraine.html
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8137849.stm
Bron over Teilhard de Chardin en de VN: https://search.archives.u(...)00-0004-21-00003.pdf


Samengevat: New Age biedt een oplossing voor het probleem van verdeeldheid door mensen een ervaring te bieden waarin zij het idee hebben op te lossen in een collectief bewustzijn en daarmee een 'hogere staat van bewustzijn' te hebben bereikt of 'wakker' te zijn. Deze ervaring is niet gebaseerd op feiten of waarheid, maar puur subjectief, niet te bewijzen, en niet falsificeerbaar, maar wel in strijd met daadwerkelijke religieuze geschriften. Deze ervaring biedt echter de basis voor een systeem waarin geen plaats is voor individualiteit en andere gedachten, omdat die met ego en dus het kwaad geassocieerd worden. In plaats daarvan is de mens vereist om zichzelf uit te wissen in naam van een algemeen belang, dat opgelegd wordt door een almachtige staat, die wordt geleid door zelfbenoemde verlichte god-mensen (en uiteindelijk een ultieme god-mens). Aangezien dit precies is waar de NWO om draait, is de promotie en groei van New Age 100% onderdeel van de opbouw van de NWO.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 24-02-2024 15:33:06 ]
pi_212566127
Mwah, kom maar op met die NWO dan! ^O^

Beter dan slaafs naar meneer pastoor te luisteren die dingen uit een boekje voorleest waar ook absoluut geen bewijzen voor zijn.
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_212566497
Maintain humanity under 500,000,000 in perpetual balance with nature.
Guide reproduction wisely – improving fitness and diversity.
Unite humanity with a living new language.
Rule passion – faith – tradition – and all things with tempered reason.
Protect people and nations with fair laws and just courts.
Let all nations rule internally resolving external disputes in a world court.
Avoid petty laws and useless officials.
Balance personal rights with social duties.
Prize truth – beauty – love – seeking harmony with the infinite.
Be not a cancer on the Earth – Leave room for nature – Leave room for nature.

Kan ik het ook echt niet mee oneens zijn. :) Jammer dat dat ding opgeblazen is.
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_212566582
Verder ben ik een Tera Mai Reiki & Seichem teacher & master; ben redelijk New Age bezig, zou je zeggen.
Een ex-vriendin van me was wiccan. Dat was me wel wat te wazig.
Oude vrienden van me deden aan runenmagie.
Ik heb veel mensen gekend die helende stenen e.d. gebruikten.
Ben ook naar paranormale genezers geweest en ik schijn die gave zelf ook te hebben.

Maar er zijn zo veel geloofsstromingen die zo veel ouder zijn dan het christendom, en New Age mensen die vandaag de dag in die dingen geloven, zijn door de NWO misleid?

Overigens heb ik dat hele spirituele wereldje al jaren achter me gelaten; ik geloof in wat aantoonbaar is, of wat ik echt zelf kan ervaren. Er kan wel meer bestaan, maar er is geen reden daar in te geloven zonder bewijs.
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_212566623
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 15:58 schreef ToT het volgende:
Maintain humanity under 500,000,000 in perpetual balance with nature.
Guide reproduction wisely – improving fitness and diversity.
Unite humanity with a living new language.
Rule passion – faith – tradition – and all things with tempered reason.
Protect people and nations with fair laws and just courts.
Let all nations rule internally resolving external disputes in a world court.
Avoid petty laws and useless officials.
Balance personal rights with social duties.
Prize truth – beauty – love – seeking harmony with the infinite.
Be not a cancer on the Earth – Leave room for nature – Leave room for nature.

Kan ik het ook echt niet mee oneens zijn. :) Jammer dat dat ding opgeblazen is.
De vraag is natuurlijk waar die 6,5 miljard andere mensen gebleven zouden zijn, en hoe je mensen dwingt om geen kinderen te krijgen.

Zoals we zien is New Age ook genocidaal en dictatoriaal.
pi_212566641
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 16:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
De vraag is natuurlijk waar die 6,5 miljard andere mensen gebleven zouden zijn.
Och als dit hypothetisch is na een natuurramp is het gewoon een prima setje voorschriften. :)
Mocht er echt actief naar aangestuurd worden (waar de meesten in BNW in geloven) door middel van burgeroorlogen uitlokken en mensen verzwakken met pesticiden en het uitbannen van vitaminen e.d., dan is het natuurlijk wel weer iets minder netjes.
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_212566713
Ow en ik had je edit niet gezien. Je hebt gelijk: mensen die aan yoga doen haten vrijheid en willen het grootste deel van de mensheid uitroeien! :Y
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_212566716
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 16:09 schreef ToT het volgende:

[..]
Och als dit hypothetisch is na een natuurramp is het gewoon een prima setje voorschriften. :)
Mocht er echt actief naar aangestuurd worden (waar de meesten in BNW in geloven) door middel van burgeroorlogen uitlokken en mensen verzwakken met pesticiden en het uitbannen van vitaminen e.d., dan is het natuurlijk wel weer iets minder netjes.
'iets minder netjes'.

Maar niet heel erg?

Over de andere doelen:

Guide reproduction wisely – improving fitness and diversity: eugenetica. Komt rechtstreeks uit nazi-Duitsland.
Unite humanity with a living new language: oftewel: vernietig diversiteit en culturen. Babylon 2.
Rule passion – faith – tradition – and all things with tempered reason: dus de rede van de mens als opperste raadgever. De Franse revolutie laat zien waar dat toe leidt: moordpartijen, staatsreligie, enzovoorts.
Protect people and nations with fair laws and just courts: oftewel einde nationale soevereiniteit, wat betekent dat je als individu geen enkele inspraak meer hebt op overheidsbeleid.
Let all nations rule internally resolving external disputes in a world court: dat hebben we al, heeft nauwelijks ergens to geleid
Avoid petty laws and useless officials: geen idee waar ze hiermee naar verwijzen.
Balance personal rights with social duties: collectivisme
Prize truth – beauty – love – seeking harmony with the infinite: wereldreligie
Be not a cancer on the Earth – Leave room for nature – Leave room for nature: wat ik hierboven schreef: manipulatie van je schuldgevoel om je klein te krijgen.
pi_212566755
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 16:13 schreef ToT het volgende:
Ow en ik had je edit niet gezien. Je hebt gelijk: mensen die aan yoga doen haten vrijheid en willen het grootste deel van de mensheid uitroeien! :Y
Nee, dat bedoel ik natuurlijk niet.

Wat ik bedoel is dat mensen worden misleid door een filosofie van 'liefde' en 'vrede', terwijl het eigenlijk om een genocidale en dictatoriale filosofie gaat.

De normale mens die wat aan yoga doet enzo, die weet dat natuurlijk niet.

Maar de vraag is waar je op den duur in mee wordt gezogen, in wat voor beweging.

Wat ik in mijn OP heb proberen aan te geven is waar deze filosofie vandaan komt, en waar hij uiteindleijk toe leidt. En dat hij dus juist zal verwezenlijken waar veel mensen voor vrezen.

Dat mensen dus simpelweg om de tuin worden geleid. Mensen die oprecht een betere wereld willen en goed willen doen.

Dat vind ik er zo kwalijk en geniepig aan.

Overigens was ik vroeger zelf ook new ager.
pi_212566808
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 16:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
'iets minder netjes'.

Maar niet heel erg?

Over de andere doelen:

Guide reproduction wisely – improving fitness and diversity: eugenetica. Komt rechtstreeks uit nazi-Duitsland.
Unite humanity with a living new language: oftewel: vernietig diversiteit en culturen. Babylon 2.
Rule passion – faith – tradition – and all things with tempered reason: dus de rede van de mens als opperste raadgever. De Franse revolutie laat zien waar dat toe leidt: moordpartijen, staatsatheisme, enzovoorts.
Protect people and nations with fair laws and just courts: oftewel einde nationale soevereiniteit, wat betekent dat je als individu geen enkele inspraak meer hebt op overheidsbeleid.
Let all nations rule internally resolving external disputes in a world court: dat hebben we al, heeft nauwelijks ergens to geleid
Avoid petty laws and useless officials: geen idee waar ze hiermee naar verwijzen.
Balance personal rights with social duties: collectivisme
Prize truth – beauty – love – seeking harmony with the infinite: wereldreligie
Be not a cancer on the Earth – Leave room for nature – Leave room for nature: wat ik hierboven schreef: manipulatie van je schuldgevoel om je klein te krijgen.
Die eerste: stimuleren om zo veel mogelijk genetische variatie te krijgen. Laat de rassen zo veel mogelijk met elkaar mengen. Niet afdwingen, maar stimuleren zoals het nu al met al die propaganda gebeurt. Staat me nu heel erg tegen dat het je zo door de strot geduwd wordt, maar meteen kleinere genetische pool is het juist veel verstandiger.
2e: Voorkomt wel oorlogen. Ik weet dat het christendom niet zo van broederschap houdt, maar het is wel goed.
3e Elkaar haten omdat ze andere onzichtbare figuurtjes aanbidden klinkt idd beter dan je gezonde verstand te gebruiken.
4e Eerlijke wetten en rechtvaardige rechtbanken moet je inderdaad niet hebben, nee.
5e Het klinkt wel goed dat er overkoepelende instanties kunnen zijn. De huidige EU is behoorlijk kut voor de rijkere landen, maar na een grote ramp moet je de boel weer eerlijk opbouwen.
6e Er zijn genoeg overtollige wetten en opperbobo's die er alleen zijn om hun eigen zak te spekken en kinderachtig dingen aan te sturen zoals zij dat persoonlijk willen.
7e Ja beetje communistisch idee, maar na een grote catastrofe zal het wel nodig zijn dat iedereen een steentje bijdraagt aan de wederopbouw, en als eenmaal alles goed loopt, wil je ook niet dat alles weer afzakt. Doe wat je kunt voor de maatschappij. Blijf productief, en dan krijg je hopelijk geen grote verschillen in rijke en arme landen e.d.
8e Waarheid, schoonheid, liefde en harmonie zijn uiteraard walgelijke dingen waar niemand naar moet kijken. :N
9e Schurft aan de natuur idd! ^p^

Ow, heb ik er ergens eentje overgeslagen? :?
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_212566879
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 16:23 schreef ToT het volgende:

[..]
Die eerste: stimuleren om zo veel mogelijk genetische variatie te krijgen. Laat de rassen zo veel mogelijk met elkaar mengen. Niet afdwingen, maar stimuleren zoals het nu al met al die propaganda gebeurt. Staat me nu heel erg tegen dat het je zo door de strot geduwd wordt, maar meteen kleinere genetische pool is het juist veel verstandiger.
2e: Voorkomt wel oorlogen. Ik weet dat het christendom niet zo van broederschap houdt, maar het is wel goed.
3e Elkaar haten omdat ze andere onzichtbare figuurtjes aanbidden klinkt idd beter dan je gezonde verstand te gebruiken.
4e Eerlijke wetten en rechtvaardige rechtbanken moet je inderdaad niet hebben, nee.
5e Het klinkt wel goed dat er overkoepelende instanties kunnen zijn. De huidige EU is behoorlijk kut voor de rijkere landen, maar na een grote ramp moet je de boel weer eerlijk opbouwen.
6e Er zijn genoeg overtollige wetten en opperbobo's die er alleen zijn om hun eigen zak te spekken en kinderachtig dingen aan te sturen zoals zij dat persoonlijk willen.
7e Ja beetje communistisch idee, maar na een grote catastrofe zal het wel nodig zijn dat iedereen een steentje bijdraagt aan de wederopbouw, en als eenmaal alles goed loopt, wil je ook niet dat alles weer afzakt. Doe wat je kunt voor de maatschappij. Blijf productief, en dan krijg je hopelijk geen grote verschillen in rijke en arme landen e.d.
8e Waarheid, schoonheid, liefde en harmonie zijn uiteraard walgelijke dingen waar niemand naar moet kijken. :N
9e Schurft aan de natuur idd! ^p^

Ow, heb ik er ergens eentje overgeslagen? :?
Ik heb de eerste niet geciteerd (van de 500 miljoen bewoners).

Net als alle propaganda klinken sommige van deze doelstellingen best mooi. De vraag is echter hoe iedereen als invididu er baat bij heeft, of het daadwerkelijk tot een eerlijkere wereld leidt. Ik ben ervan overtuigd dat dat niet zo is, omdat er geen ruimte zal zijn voor mensen die hun leven willen inrichten volgens hun eigen overtuigingen en doelstellingen. Dat is altijd zo als een bevolking wordt vermorzeld door een oppermachtige staat.

Zodra je in collectivisme of een staatsreligie vervalt, is er simpelweg geen ruimte meer voor andersdenkenden en die worden dan ook zo snel mogelijk opgeruimd of de kop ingedrukt.
pi_212566919
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 15:38 schreef ToT het volgende:
Mwah, kom maar op met die NWO dan! ^O^

Beter dan slaafs naar meneer pastoor te luisteren die dingen uit een boekje voorleest waar ook absoluut geen bewijzen voor zijn.
Old Age is inderdaad ook niet alles

Verder is new age meer een containerstempel, een slaatje van alles en nogwat en niet werkelijk een stroming die dit allemaal ter harte neemt.

Ik praktiseer geen new age en ben bijvoorbeeld niet extreem in woke (dat van Google was belachelijk). Maar ik vind wel dat iedereen zich mag uiten. Iemand met mannelijke of vrouwelijke geslachtsorganen mag zich van mij best anders identificeren. Ook al zou het slechts een periode zijn. Subculturen zijn ook een ding en als iemand zich daar prettiger bij voelt, be my guest. Je leeft maar één keer en je bent binnen wettelijke kaders vrij om te leven.

Ik vind het verder ook ab-so-luut prima als we dat soort uitingen verbieden omdat het door sommige stromingen als fantasie wordt gezien.

Maar ja.. dan moet je ook consequent zijn en hand in eigen boezem steken en ander soorten vrijheid van fantasie in religie uitbannen met iedereen die zich “identificeert als Hindu, christen, moslim, joods etc”.

Zie de boekverbanning in de VS waarbij men boeken met vulgaire uitingen is gaan blacklisten. En die ene ouder die op dezelfde gronden de Bijbel op de lijst kreeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 24-02-2024 16:43:34 ]
pi_212567145
Zou het nog mogelijk zijn. Een totaalverbod op uitingen. Gezellig met z’n allen in Noord Korea onder de vlag en zingen?. Of ook maar een verbod op uiting van communisme?

Dan moet ‘iedereen’ gewoon z’n mond houden :)
pi_212567220
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 16:46 schreef Beathoven het volgende:
Zou het nog mogelijk zijn. Een totaalverbod op uitingen. Gezellig met z’n allen in Noord Korea onder de vlag en zingen?. Of ook maar een verbod op uiting van communisme?

Dan moet ‘iedereen’ gewoon z’n mond houden :)
Onder de juiste condities wel degelijk. Zie hoe makkelijk iedereen tijdens covid werd gemanipuleerd tot stigmatisatie en dehumanisering van iedereen met twijfels over de maatregelen en vaccinatie.

De stap naar juridische actie en vervolging met volledige steun van de bevolking is dan echt niet zo groot.

Vooral niet als men is gehersenspoeld met het idee dat die andersdenkenden letterlijk het kwaad vertegenwoordigen en het beter voor iedereen en de aarde is om ze vroegtijdig om zeep te helpen.
pi_212567591
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 16:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Onder de juiste condities wel degelijk. Zie hoe makkelijk iedereen tijdens covid werd gemanipuleerd tot stigmatisatie en dehumanisering van iedereen met twijfels over de maatregelen en vaccinatie.

De stap naar juridische actie en vervolging met volledige steun van de bevolking is dan echt niet zo groot.

Vooral niet als men is gehersenspoeld met het idee dat die andersdenkenden letterlijk het kwaad vertegenwoordigen en het beter voor iedereen en de aarde is om ze vroegtijdig om zeep te helpen.
Leuk dat je de coronacrisis aanhaalt. In de VS waren het de anti-democraten die voor dat het begon riepen om een lockdown (lekker ontregelen / anarchistisch idee) en mondkapjes wel een goed idee vonden. Tót het niet cool meer was omdat de werkelijkheid ze had ingehaald.

Hier waren het Wilders en Baudet (maart ‘20) nog die als eerste om een lockdown riepen, toen de regering het nog aan het aankijken was. Puur om een 180* tegengeluid te hebben, die keerden vervolgens weer 180* toen die werkelijke lockdown er kwam en de opinie draaide.

Ik ben het verder wel met je eens dat de crisis niet goed gemanaged is, maar het verschil in meedenken en tegen iedere vorm van beleid strijden waarbij de logica zoek raakt in het anti-geluid is ook niet iets waar je een land op kunt besturen. Verder was het in Nederland ook maar kwakkelbeleid. Als er werkelijk eens een zware epidemie overtrekt weet ik dat we weer lekker halfbakken gaan polderen en geen Wilders & Baudet lockdown of geen lockdown doen. Maar weer van beide een beetje met veel op en aanmerkingen.
pi_212567675
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 17:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Leuk dat je de coronacrisis aanhaalt. In de VS waren het de anti-democraten die voor dat het begon riepen om een lockdown (lekker ontregelen / anarchistisch idee) en mondkapjes wel een goed idee vonden. Tót het niet cool meer was omdat de werkelijkheid ze had ingehaald.

Hier waren het Wilders en Baudet (maart ‘20) nog die als eerste om een lockdown riepen, toen de regering het nog aan het aankijken was. Puur om een 180* tegengeluid te hebben, die keerden vervolgens weer 180* toen die werkelijke lockdown er kwam en de opinie draaide.

Ik ben het verder wel met je eens dat de crisis niet goed gemanaged is, maar het verschil in meedenken en tegen iedere vorm van beleid strijden waarbij de logica zoek raakt in het anti-geluid is ook niet iets waar je een land op kunt besturen.
Ik weet niet precies hoe dat in Amerika verliep.

In Nederland riep Baudet om een lockdown uit voorzorgsmaatregel om meer informatie te krijgen over de ziekte, zodat er een fatsoenlijke aanpak kon worden gekozen.

Maar al kort daarna zagen ze daarvan af.

Ik denk niet dat hij dit deed om tegendraads te doen.

Wat Wilders wilde herinner ik me niet.

Maar dit is verder allemaal niet zo relevant lijkt me.

Wat relevanter is, is hoe mensen kunnen worden aangespoord tot het toelaten, aanmoedigen of deelnemen aan onmenselijke daden.

En collectivisme is daar het middel bij uitstek voor, altijd al geweest. Immers is er bij collectivisme geen ruimte voor individualiteit. In New Age wordt dit gelijkgesteld aan 'ego', en 'ego' is slecht. Het idee dat je geen individu bent, maar onderdeel van een collectief bewustzijn, is de ultieme vorm van collectivisme. Niet slechts door de staat opgelegd, maar daadwerkelijk beleefd.

Ik denk dat het streven naar transhumanisme, dus mensen koppelen aan machines, uiteindelijk tot doel heeft om deze ervaring van een collectief bewustzijn, die je normaal alleen onder zeer specifieke meditatieve toestanden en/of drugs ervaart, universeel te maken. Mensen met een druk op de knop tot collectivistische zombies maken, die daadwerkelijk geen individuele wensen of kritiek op het staatsapparaat meer hebben. De perfecte slaaf die denkt dat 'ie god is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 24-02-2024 17:27:26 ]
pi_212567821
Maar goed, stel dat het westen helemaal into meditatie gaat worden, chakra's gaat balanceren, Horus en Odin gaat aanroepen in Wicca rituelen, het 9e Nirvana bereikt enz; dan heb je nog zeer veel islamitische landen die hier absoluut niet in mee zullen gaan, net als de hindoes, boeddhisten, en de christenen die in Afrika wonen.

Wil de NWO deze gebieden platbombarderen?
Of is het verwelkomen van ladingen vluchtelingen een onderdeel van het plan? Bevolking decimeren door burgeroorlogen uit te lokken en hopen dat de overlevenden helemaal Zen worden en in een lotushouding zich "Ommmmmm"-zeggend laten domineren door een wereldregering?

Overigens leefde Boeddha van ca. 450 v.Chr. tot ca. 370 v.Chr.
Veel New Age-aanhangers zijn met boeddhisme bezig. Was Boeddha de grondlegger van de NWO?

[ Bericht 4% gewijzigd door ToT op 24-02-2024 17:36:06 ]
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_212567982
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 17:28 schreef ToT het volgende:
Maar goed, stel dat het westen helemaal into meditatie gaat worden, chakra's gaat balanceren, Horus en Odin gaat aanroepen in Wicca rituelen, het 9e Nirvana bereikt enz; dan heb je nog zeer veel islamitische landen die hier absoluut niet in mee zullen gaan, net als de hindoes, boeddhisten, en de christenen die in Afrika wonen.

Wil de NWO deze gebieden platbombarderen?
Of is het verwelkomen van ladingen vluchtelingen een onderdeel van het plan? Bevolking decimeren door burgeroorlogen uit te lokken en hopen dat de overlevenden helemaal Zen worden en in een lotushouding zich "Ommmmmm"-zeggend laten domineren door een wereldregering?

Overigens leefde Boeddha van ca. 450 v.Chr. tot ca. 370 v.Chr.
Veel New Age-aanhangers zijn met boeddhisme bezig. Was Boeddha de grondlegger van de NWO?
Dit heb ik in de OP al genoemd:

" De conflicten en polarisatie van de afgelopen jaren zijn dan ook geen toevallige gebeurtenissen, maar zorgvuldig georchestreerde conflicten met het doel om mensen op allerlei vlakken te scheiden en in conflict met elkaar te brengen, zodat de pijn van eenheid uiteindelijk minder groot zal zijn dan de pijn van gescheidenheid."

Boeddha was geen grondlegger van de NWO, maar boeddhisme maakt wel deel uit van de filosofien de uiteindelijk binnen de NWO passen.
pi_212568024
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 17:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dit heb ik in de OP al genoemd:

" De conflicten en polarisatie van de afgelopen jaren zijn dan ook geen toevallige gebeurtenissen, maar zorgvuldig georchestreerde conflicten met het doel om mensen op allerlei vlakken te scheiden en in conflict met elkaar te brengen, zodat de pijn van eenheid uiteindelijk minder groot zal zijn dan de pijn van gescheidenheid."
Wil jouw God dat we in conflict met elkaar blijven? Eenheid is blijkbaar pijnlijk en niet het ultieme doel?
Dus na de Dag des Oordeels blijft de mensheid in het paradijs elkaar ook nog de harses inslaan omdat vrede en naastenliefde onverdraaglijk zijn (alleen net iets minder ondraaglijk dan de conflicten die er nu zijn)?

Conflicten zijn er altijd geweest en zullen altijd blijven. Het valt tegenwoordig door social media vooral meer op dan vroeger, en ja: eeuwig gekwetste zeikers zwepen elkaar wel op op die platformen.
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_212568081
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 14:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Mensen beschouwen zichzelf als 'wakker', 'bewust', 'ontwaakt' of 'verlicht'.
dar heb je overigens een goed punt ...

Inderdaad is het goed mogelijk dat een heel groot deel van de mensen die claimen zelf 'verlicht' te zijn en aanhangers van de Enige Echte Waarheid eigenlijk gewoon een twijfelachtige ideologie te volgen en dardor zeer beinvloedbaar zijn door bepaalde krachten ...

Enkel;
Dat geld dus voor vrijwel _alle_ Religies en zelfs de meeste politieke ideologieen...
inclusief een hoog complot-theorieen of politieke motivate op basis van aangepraate angsten (angst voor buitenlanders, angst voor economische neergang, angst voor een veranderende samenleving, zelfs angst voor onoplosbare milieuproblemen of eindigheid van resources)

Ik zou zelfs best durven claimen dat de mate waarin de volgelingen claimen de 'Enige Waarheid' te volgen en meer zelf beweren dat zij 'wakker' zouden zijn en waarin ze anderen pogen te overtuigen, recht evenredig is met de mate van beinvloedding door een bepaalde machts-elite.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_212568143
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 17:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik weet niet precies hoe dat in Amerika verliep.

In Nederland riep Baudet om een lockdown uit voorzorgsmaatregel om meer informatie te krijgen over de ziekte, zodat er een fatsoenlijke aanpak kon worden gekozen.

Maar al kort daarna zagen ze daarvan af.

Ik denk niet dat hij dit deed om tegendraads te doen.

Wat Wilders wilde herinner ik me niet.

Maar dit is verder allemaal niet zo relevant lijkt me.
Wilders en Baudet zijn populisten. Als de regering werkelijk had gezegd “goed advies, laten we een totale lockdown doen om het aan te kijken” dan was er kritiek vanuit de samenleving gekomen. Vermoedelijk niet op Baudet en Wilders, want die nemen nooit ergens verantwoordelijkheid voor.

quote:
Wat relevanter is, is hoe mensen kunnen worden aangespoord tot het toelaten, aanmoedigen of deelnemen aan onmenselijke daden.

En collectivisme is daar het middel bij uitstek voor, altijd al geweest. Immers is er bij collectivisme geen ruimte voor individualiteit. In New Age wordt dit gelijkgesteld aan 'ego', en 'ego' is slecht.
Maar individualiteit en ego zijn niet hetzelfde.

Disclaimer: Ik hang niet in dit soort groepen rond en vind sommige preken rondom ego tot op zekere hoogte ok, tot ze het punt voorbij gaan en geen hout meer snijden. Vooral als iemand daardoor zelf een leidersrol wil gaan opeisen.

Maar met dat ego slecht kan zijn ben ik het wel eens. Dat een agressief rijdend iemand met een Audi of BMW denkt dat hij de enige weggebruiker is en altijd op het randje zit van iemand de dood inrijden is een ego-kwestie.

Of dat iemand uit z’n slof schiet om domme onbenulligheden en daaruit een persoonlijke oorlog of erger start. Dat we als generatie ook een beetje een mooie omgeving voor onze nabestaanden creeeren zou al een mooie opzijzetting van ego zijn. Dan denk ik aan het echtpaar dat een redelijk kolossaal bos plante. Maar ja, dat is soms kleinschalig best te doen; op globale schaal is dat soms een ander verhaal.

Als je een paus hebt die ergens persoonlijk geloofde dat katten het kwaad waren en daardoor een heel continent aanspoorde om katten te doden, dan heb je daar je uitwerking van iemand z’n ego. Verder is landjepik ook ergens uit een gekrenkt ego ontstaan. Dictators willen nog weleens naar de buren kijken als ze hun eigen huis niet helemaal op orde krijgen.

Het gevaar met alle stromingen is dat ze evangelische trekjes kunnen krijgen en dan op het gebied van de balans overhellen. En dan is het aan de totaliteit van een maatschappij om daarin als katalysator op te treden.
pi_212568354
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 17:42 schreef ToT het volgende:

[..]
Wil jouw God dat we in conflict met elkaar blijven? Eenheid is blijkbaar pijnlijk en niet het ultieme doel?
Dus na de Dag des Oordeels blijft de mensheid in het paradijs elkaar ook nog de harses inslaan omdat vrede en naastenliefde onverdraaglijk zijn (alleen net iets minder ondraaglijk dan de conflicten die er nu zijn)?

Conflicten zijn er altijd geweest en zullen altijd blijven. Het valt tegenwoordig door social media vooral meer op dan vroeger, en ja: eeuwig gekwetste zeikers zwepen elkaar wel op op die platformen.
Eenheid in zonde is niet het doel nee.
pi_212568373
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 18:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Eenheid in zonde is niet het doel nee.
En met "in zonde" bedoel je "niet naar meneer pastoor luisteren"?
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_212568382
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 17:48 schreef RM-rf het volgende:

[..]
dar heb je overigens een goed punt ...

Inderdaad is het goed mogelijk dat een heel groot deel van de mensen die claimen zelf 'verlicht' te zijn en aanhangers van de Enige Echte Waarheid eigenlijk gewoon een twijfelachtige ideologie te volgen en dardor zeer beinvloedbaar zijn door bepaalde krachten ...

Enkel;
Dat geld dus voor vrijwel _alle_ Religies en zelfs de meeste politieke ideologieen...
inclusief een hoog complot-theorieen of politieke motivate op basis van aangepraate angsten (angst voor buitenlanders, angst voor economische neergang, angst voor een veranderende samenleving, zelfs angst voor onoplosbare milieuproblemen of eindigheid van resources)

Ik zou zelfs best durven claimen dat de mate waarin de volgelingen claimen de 'Enige Waarheid' te volgen en meer zelf beweren dat zij 'wakker' zouden zijn en waarin ze anderen pogen te overtuigen, recht evenredig is met de mate van beinvloedding door een bepaalde machts-elite.
Dan moet er eerst sprake zijn van een machtselite waaraan je onderworpen kunt zijn.

Anders volg je gewoon je eigen overtuigingen en deel je die met anderen.

Zoals ik hierboven aangeef is er wel degelijk sprake van een machtselite achter new age: esoterische genootschappen met verstrekkende invloed in het grootste politieke orgaan ter wereld.
pi_212568392
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 18:19 schreef ToT het volgende:

[..]
En met "in zonde" bedoel je "niet naar meneer pastoor luisteren"?
Je onderstreept wel mijn punt uit de OP met dit soort kinderachtige opmerkingen.
pi_212568424
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 18:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Je onderstreept wel mijn punt uit de OP met dit soort kinderachtige opmerkingen.
Iedere religie beweert de enige juiste te zijn.
Ik vind het veel gezonder om dogma's los te laten en te kijken wat men zelf het meest geloofwaardig vindt.
Pik uit ieder oud boekje wat je wil. Er zijn nauwelijks geschriften beschikbaar die echt duizenden jaren onveranderd zijn. Zeker de Bijbel is enorm aan verandering onderhevig geweest.

Het is juist goed je horizon te verbreden en te kijken wat het beste bij je past.
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_212568489
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 17:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wilders en Baudet zijn populisten. Als de regering werkelijk had gezegd “goed advies, laten we een totale lockdown doen om het aan te kijken” dan was er kritiek vanuit de samenleving gekomen. Vermoedelijk niet op Baudet en Wilders, want die nemen nooit ergens verantwoordelijkheid voor.
Ik vind dit te hypothetisch om dat aan te nemen. Toen Baudet om een lockdown vroeg, was er immers vanuit de overheid en andere partijen nog helemaal geen aandacht voor covid. Ik heb dus geen reden om aan te nemen dat hij dat om een andere reden voorstelde dan oprechte zorg om wat ons te wachten zou kunnen staan. Verder hecht ik niet zoveel waarde aan het label 'populist'. Dat is een label dat de heersende macht plakt op iedereen die voor de belangen van nationale bevolkingen opkomt. Ik neem dat niet serieus, want de heersende macht is globalistisch en doet er dus juist alles aan om die nationale belangen te ondermijnen.

quote:
Maar individualiteit en ego zijn niet hetzelfde.
Helemaal mee eens. Dat is dan ook de denkfout die wordt gemaakt. Door individualisme gelijk te stellen aan egoisme, wordt iedereen die opstaat voor individuele rechten, vrijheden, keuzes als een egoist beschouwd. Je moet dingen immers doen voor het algemene belang, niet voor je eigen belang. Dit is erg kort door de bocht, want in de praktijk komt dit er doorgaans op neer dat niemands belangen worden behartigd omdat de staat enorm veel controle en macht uitoefent. Maar als je mensen ertoe kan drijven om daadwerkelijk te geloven dat hun indidvidualiteit een illusie is, wordt het een stek makkelijker om mensen over te halen dergelijke macht te accepteren, want dat is 'in het algemene belang'. Zoals hierboven al genoemd is klimaat en duurzaamheid natuurlijk een perfect voorbeeld hiervan. Kaag: 'we worden allemaal een beetje armer'. En tijdens covid: draag je masker voor een ander. Dit soort ideeen worden makkelijker ondersteund door de bevolking als men echt gelooft dat men egoistisch is als men er niet in meegaat.

quote:
Disclaimer: Ik hang niet in dit soort groepen rond en vind sommige preken rondom ego tot op zekere hoogte ok, tot ze het punt voorbij gaan en geen hout meer snijden. Vooral als iemand daardoor zelf een leidersrol wil gaan opeisen.

Maar met dat ego slecht kan zijn ben ik het wel eens. Dat een agressief rijdend iemand met een Audi of BMW denkt dat hij de enige weggebruiker is en altijd op het randje zit van iemand de dood inrijden is een ego-kwestie.

Of dat iemand uit z’n slof schiet om domme onbenulligheden en daaruit een persoonlijke oorlog of erger start. Dat we als generatie ook een beetje een mooie omgeving voor onze nabestaanden creeeren zou al een mooie opzijzetting van ego zijn. Dan denk ik aan het echtpaar dat een redelijk kolossaal bos plante. Maar ja, dat is soms kleinschalig best te doen; op globale schaal is dat soms een ander verhaal.

Als je een paus hebt die ergens persoonlijk geloofde dat katten het kwaad waren en daardoor een heel continent aanspoorde om katten te doden, dan heb je daar je uitwerking van iemand z’n ego. Verder is landjepik ook ergens uit een gekrenkt ego ontstaan. Dictators willen nog weleens naar de buren kijken als ze hun eigen huis niet helemaal op orde krijgen.

Het gevaar met alle stromingen is dat ze evangelische trekjes kunnen krijgen en dan op het gebied van de balans overhellen. En dan is het aan de totaliteit van een maatschappij om daarin als katalysator op te treden.
Ik geloof ook dat het uiteindelijk de bedoeling is dat we elkaar met onzelfzuchtige liefde behandelen.

Het probleem is dat we in een wereld leven waarin leugens, misleiding, onduidelijkheid, verwarring, gebrek aan kennis enzovoorts aan de orde van de dag is.

In beschaafde westerse landen hebben we daarom landen opgezet waarin mensen vrijheid van geloof, meningsuiting, pers enzovoorts hebben en iedereen voor de wet gelijk is (of zou moeten zijn). Dat leidt dus tot een situatie waarin mensen met sterk verschillende opvattingen verantwoordelijk worden gehouden voor hun daden en iedereen elkaars individualiteit en integriteit dient te respecteren (in theorie).

Ook is er scheiding van kerk en staat, zodat de staat geen geloof, religie of filosofie kan opleggen.

In een wereld als de onze is dat de beste oplossing om mensen met respect voor elkaar en constructief samen te laten leven.

Het 'ego' wordt hierin ook aan banden gelegd. Als iemand grenzen overschrijdt, kun je die daar aansprakelijk voor stellen en bestraffen. Verder is het aan de mensen zelf om een constructieve bijdrage aan de maatschappij als geheel te leveren, vanuit hun eigen geweten.

Het wordt echter anders als vanuit de overheid een dogma wordt opgelegd dat zo ver gaat, dat van individuele kezevrijheid, geloofsvrijheid enzovoorts geen sprake meer is, omdat de staat heeft bepaald wat voor iedereen waar moet zijn.

En dat is waar de NWO uiteindelijk om draait.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 24-02-2024 18:36:59 ]
pi_212568522
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 18:23 schreef ToT het volgende:

[..]
Iedere religie beweert de enige juiste te zijn.
Ik vind het veel gezonder om dogma's los te laten en te kijken wat men zelf het meest geloofwaardig vindt.
Pik uit ieder oud boekje wat je wil. Er zijn nauwelijks geschriften beschikbaar die echt duizenden jaren onveranderd zijn. Zeker de Bijbel is enorm aan verandering onderhevig geweest.

Het is juist goed je horizon te verbreden en te kijken wat het beste bij je past.
Wat heeft dit met 'luisteren naar je pastoor' te maken. Hoe weet jij nou of ik klakkeloos aanneem wat mijn pastoor zegt. Nutteloze bijdrage.

Verder is de bijbel niet aan 'enorme verandering onderhevig geweest'. Dit zijn typisch fabeltjes die in New Age-kringen worden verspreid.

Ik ben van mening dat we naar de waarheid moeten zoeken, zelfs als dat niet is wat direct 'het beste bij ons past'.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ali_Kannibali op 24-02-2024 18:48:31 ]
pi_212568528
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 18:23 schreef ToT het volgende:

[..]
Iedere religie beweert de enige juiste te zijn.
Ik vind het veel gezonder om dogma's los te laten en te kijken wat men zelf het meest geloofwaardig vindt.
Pik uit ieder oud boekje wat je wil. Er zijn nauwelijks geschriften beschikbaar die echt duizenden jaren onveranderd zijn. Zeker de Bijbel is enorm aan verandering onderhevig geweest.

Het is juist goed je horizon te verbreden en te kijken wat het beste bij je past.
De bijbel is inderdaad niet in steen gegoten. De Koran met z’n Neerlandse vertaling overigens ook niet. Die scheen niet vanuit oud Arabisch vertaalt te mogen worden ook, maar jaaa. Whatever :)
pi_212568612
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 18:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De bijbel is inderdaad niet in steen gegoten. De Koran met z’n Neerlandse vertaling overigens ook niet. Die scheen niet vanuit oud Arabisch vertaalt te mogen worden ook, maar jaaa. Whatever :)
De Koran is een slap aftreksel van een slap aftreksel van een verzameling oude volksverhalen.
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_212568847
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 18:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Wat heeft dit met 'luisteren naar je pastoor' te maken. Hoe weet jij nou of ik klakkeloos aanneem wat mijn pastoor zegt. Nutteloze bijdrage.

Verder is de bijbel niet aan 'enorme verandering onderhevig geweest'. Dit zijn typisch fabeltjes die in New Age-kringen worden verspreid.

Ik ben van mening dat we naar de waarheid moeten zoeken, zelfs als dat niet is wat direct 'het beste bij ons past'.
Dus je zoekt naar waar jij het meeste in kunt geloven, tussen de woorden van meneer pastoor?
Klinkt aardig New Age! :Y

En verder:

ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_212568899
Tot zit nog steeds in de militant atheist fase, jammer :(
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212568953
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 19:03 schreef ToT het volgende:

[..]
Dus je zoekt naar waar jij het meeste in kunt geloven, tussen de woorden van meneer pastoor?
Klinkt aardig New Age! :Y

En verder:

Zie hier waar de 'liefde' van new age toe leidt.

Discussieren doen we met argumenten, niet met youtube-video's.
pi_212569017
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 19:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Zie hier waar de 'liefde' van new age toe leidt.

Discussieren doen we met argumenten, niet met youtube-video's.
Ah, je wil geen bronnen en bewijs, en doet boehoe dat dit geen liefde is? _O-
Ik wil je kontje niet, ik wil duidelijk maken dat je ongelijk hebt.
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_212569028
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 19:19 schreef ToT het volgende:

[..]
Ah, je wil geen bronnen en bewijs, en doet boehoe dat dit geen liefde is? _O-
Ik wil je kontje niet, ik wil duidelijk maken dat je ongelijk hebt.
Sorry hoor maar ik ben eigenlijk op zoek naar een volwassen discussie, niet dit soort kinderachtig gedoe. Echt, get a life.
pi_212569051
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 19:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Sorry hoor maar ik ben eigenlijk op zoek naar een volwassen discussie, niet dit soort kinderachtig gedoe. Echt, get a life.
Ja, jij loopt dramatisch te doen over de liefde der New Age-personen omdat in met een Youtube-filmpje kom met nuttige informatie! :')
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_212569125
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 19:22 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja, jij loopt dramatisch te doen over de liefde der New Age-personen omdat in met een Youtube-filmpje kom met nuttige informatie! :')
Ik zie geen liefde, dat is het probleem nu juist. Je drijft de spot met me. Dat mag best hoor, maar ik ga daar verder geen aandacht meer aan besteden. Als het niet normaal kan, dan maar niet.
pi_212569132
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 19:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik zie geen liefde, dat is het probleem nu juist. Je drijft de spot met me. Dat mag best hoor, maar ik ga daar verder geen aandacht meer aan besteden. Als het niet normaal kan, dan maar niet.
Jij loopt dramatisch naar me te wijzen alsof je een groot publiek aanspreekt en doet alsof ik liefdeloos ben omdat ik een bron laat zien.

Maar goed, have fun met je topic! :W
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_212570656
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 18:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:


Dan moet er eerst sprake zijn van een machtselite waaraan je onderworpen kunt zijn.
Wat bedoel je?
Betwijfel je nu het bestaan van een 'machts-elite'...?

Moedige stelling in BNW :D
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_212572968
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 20:43 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Wat bedoel je?
Betwijfel je nu het bestaan van een 'machts-elite'...?

Moedige stelling in BNW :D
Mag toch? Mag jij ook zeggen, of niet. Eigen mening..
Lach met een schone bips
pi_212573154
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 22:03 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Mag toch? Mag jij ook zeggen, of niet. Eigen mening..
Het is wel héél erg in tegenspraak met alles wat hij anders beweert...

Maar dat zal wel eraan liggen dat als het om andere religies of overtuigingen gaat, hij wél gelooft dat dat alles door een machts-elite gecontroleerd wordt...

Terwijl zijn eigen overtuiging in 'De Enige Waarheid' dan weer iets voor mensen die wél 'wakker' en 'verlicht' zijn.

Het is vooral typisch voor een denkwijze waarin je eigen 'geloof' een ultieme waarheid is, maar alles waarin anderen geloven iets is waarop neergekeken wordt als 'domme, beinvloedbare schapen'...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_212573219
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 22:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Het is wel héél erg in tegenspraak met alles wat hij anders beweert...

Maar dat zal wel eraan liggen dat als het om andere religies of overtuigingen gaat, hij wél gelooft dat dat alles door een machts-elite gecontroleerd wordt...

Terwijl zijn eigen overtuiging in 'De Enige Waarheid' dan weer iets voor mensen die wél 'wakker' en 'verlicht' zijn.

Het is vooral typisch voor een denkwijze waarin je eigen 'geloof' een ultieme waarheid is, maar alles waarin anderen geloven iets is waarop neergekeken wordt als 'domme, beinvloedbare schapen'...
Blijft een mening van een individu en daar mag best een discussie over :) Meningen, meningen, meningen. We hebben er allemaal zoveel. Wel mooi dat we daarover hier vrij in discussie kunnen :)

Ik duidde ook meer op je opmerking over "moedige stelling in BNW". Wat mij betreft kan iedereen hier zijn/haar/they eigen stelling hebben zolang we netjes blijven naar elkaar :)
Lach met een schone bips
pi_212577396
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 20:43 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Wat bedoel je?
Betwijfel je nu het bestaan van een 'machts-elite'...?

Moedige stelling in BNW :D
Wat ik bedoelde is dat dat karikatuur van 'braaf naar je pastoor luisteren' helemaal niet opgaat. In de katholieke kerk misschien, maar in heel veel kerken wordt er helemaal niet van je verwacht dat je 'braaf naar je pastoor luistert' en is er dus ook helemaal geen sprake van een machtselite. Dat zijn echt karikaturen of in het beste geval komt dat overeen met hoe de katholieke kerk te werk gaat. Daar wordt inderdaad gehoorzaamheid aan katholieke autoriteiten verwacht.

Maar er is dus geen 'centrale christelijke elite' die de hele christelijke kerk aanstuurt of iets dergelijks.

Terwijl achter new age en de verspreiding ervan wel degelijk een agenda zit die ik hierboven heb uiteengezet: het westen voorbereiden op de NWO door christelijke normen en waarden en atheisme te vervangen door esoterie.

Die machtselite heb ik hierboven ook benoemd: esoterische genootschappen, wereldwijde politieke organisaties, en Rooms Katholieke kerk. Dit zijn de drie vleugels zo je wil die tezamen de wereld richting een NWO duwen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 25-02-2024 07:21:55 ]
pi_212579308
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 07:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Wat ik bedoelde is dat dat karikatuur van 'braaf naar je pastoor luisteren' helemaal niet opgaat. In de katholieke kerk misschien, maar in heel veel kerken wordt er helemaal niet van je verwacht dat je 'braaf naar je pastoor luistert' en is er dus ook helemaal geen sprake van een machtselite. Dat zijn echt karikaturen of in het beste geval komt dat overeen met hoe de katholieke kerk te werk gaat. Daar wordt inderdaad gehoorzaamheid aan katholieke autoriteiten verwacht.

Maar er is dus geen 'centrale christelijke elite' die de hele christelijke kerk aanstuurt of iets dergelijks.

Terwijl achter new age en de verspreiding ervan wel degelijk een agenda zit die ik hierboven heb uiteengezet: het westen voorbereiden op de NWO door christelijke normen en waarden en atheisme te vervangen door esoterie.

Die machtselite heb ik hierboven ook benoemd: esoterische genootschappen, wereldwijde politieke organisaties, en Rooms Katholieke kerk. Dit zijn de drie vleugels zo je wil die tezamen de wereld richting een NWO duwen.
De katholieke kerk? Diezelfde kerk van de oude wereldorde? Doen die nu ook de "nieuwe wereldorde" erbij? :)

Wat er nu in de VS plaatsvindt met boekverbanning, "pro life", megakerken, priesters met prive jets en keihard evangelisme is dezelfde oude wijn van de middeleeuwen in nieuwe zakken. En dat is niet katholiek meer.

Het begon met New Age. Nu de katholieke kerk erbij. Ik heb wel een beetje het idee dat NWO hier vooral heel veel dingen op je eigen gecreeerde stapel is. Een stapel met dingen waar je niet zo achter staat. Kunnen we natuurlijk een discussie over hebben, maar vind het wel wat makkelijk om alles maar te groeperen.

Maar laten we het tegenbeeld van de NWO schetsen volgens jouw ideaal.

Evangelische Christenen die cherry picken op wetenschap, anti-abortus zijn, boeken willen verbannen etc. En daar populisten als Wilders en Baudet, Trump, Orban etc boven willen zien, zodat je lekker veel gerommel houdt waardoor er degressie optreedt. Afschaffing van AVG waardoor deze evangelisten vrijspel krijgen en ook dat men een oog gaat toeknijpen bij piramidespelen en vuile marketing. Zie Zuid Amerika waar diverse christelijke tegenbewegingen ontstaan, zie delen van de VS.

Als dat is waar we naartoe moeten dan teken ik liever voor jouw beeld van de NWO.

En heb je zelf niet zoiets dat je naar zo'n beloofd land of beloofde staat wil waar niet Katholieke Christenen met de skepter zwaaien?

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 25-02-2024 11:19:43 ]
pi_212579705
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 10:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De katholieke kerk? Diezelfde kerk van de oude wereldorde? Doen die nu ook de "nieuwe wereldorde" erbij? :)

Wat er nu in de VS plaatsvindt met boekverbanning, "pro life", megakerken, priesters met prive jets en keihard evangelisme is dezelfde oude wijn van de middeleeuwen in nieuwe zakken. En dat is niet katholiek meer.

Het begon met New Age. Nu de katholieke kerk erbij. Ik heb wel een beetje het idee dat NWO hier vooral heel veel dingen op je eigen gecreeerde stapel is. Een stapel met dingen waar je niet zo achter staat. Kunnen we natuurlijk een discussie over hebben, maar vind het wel wat makkelijk om alles maar te groeperen.

Maar laten we het tegenbeeld van de NWO schetsen volgens jouw ideaal.

Evangelische Christenen die cherry picken op wetenschap, anti-abortus zijn, boeken willen verbannen etc. En daar populisten als Wilders en Baudet, Trump, Orban etc boven willen zie, zodat je lekker veel gerommel houdt waardoor evangelisten vrijspel krijgen.
De spiritualiteit van de RKK is in zekere zin ook New Age. Mystiek Rooms Katholicisme komt sterk overeen met het boeddhisme. De RKK pretendeert zich met alle andere religies te kunnen verenigen. De RKK wijst een letterlijke interpretatie van de geschriften af. In heel veel dingen zijn de RKK en de spiritualiteit van New Age één pot nat.

Zo leert de RKK bijv. dat "De zoon van God mens is geworden opdat de mens God wordt". Dus zelfde doctrine als new age. Zie https://www.vatican.va/ar(...)ord,men%20gods.%2281

De meeste katholieken weten niet eens dat de kerk dit onderwijst.

Wat betreft die evangelische kerken, ook daar zul je allerlei esoterische invloeden in terugvinden, met name het idee dat de mens zelf goddelijk is bijvoorbeeld. Dat zijn wat mij betreft geen Christelijke kerken maar bedrieglijke instanties, vaak geleid door zeer dubieuze personen met hele aparte doctrines die rechtstreeks uit boeken van bijv. de vrijmetselarij lijken te komen, of uit Rooms Katholieke werken. Ze zijn alleen in naam nog 'evangelisch' of 'protestants', qua praktijken en doctrines sluiten ze zich aan bij Rome.

Het is te veel om hier nu in detail op in te gaan, maar als je dit boeiend vind, is dit een erg interessante presentatie waarin dit wordt behandeld:
Uiteindelijk is het doel van de NWO om alle naties maar ook alle religies samen te brengen, inclusief de Christelijke, in een religio-politiek systeem dat geen tegenspraak duldt, zoals ik in de OP ook beschreef. New Age is daar één aspect van, maar alle andere religies moeten daar natuurlijk ook bij worden gevoegd. Hoe doe je dat? Door ze van binnenuit te corrumperen.

Bijbels Christelijk geloof is niet verenigbaar met zo'n systeem. Daarom moet het worden gecorrumpeerd.

En in wezen is de NWO inderdaad oude wijn in nieuwe zakken. Rome heeft altijd geclaimd dat het zeggenschap over de hele aarde heeft, dat de paus de plaatsvervanger van Christus is, dat elk wereldse autoriteit de wil van de kerk moet uitvoeren, en dat er geen verlossing is buiten gehoorzaamheid aan de paus. In wezen is de paus ook een new age 'god-mens', een verlichte, een Caesar of Farao zo je wil, want er wordt geclaimd dat hij als 'plaatsvervanger van Christus' speciale inspiratie heeft om als morele spreekbuis voor God op te treden, en dat iedereen hem daarom moet gehoorzamen. Daarom wordt vaak naar de paus verwezen door allerlei politiek leiders als iemand die richting geeft in 'climate change', of in de oorlogen. De paus als morele autoriteit. Zie bijv.:


Wat je dus uiteindelijk krijgt, is een wereldreligie waarin iedereen zich verbonden met elkaar moet voelen, vooral rondom 'klimaat' en 'natuur' aangezien iedereen daarin leeft, en waarin bepaalde principes die de autoriteit van Rome bevestigen in de praktijk worden gebracht om de autoriteit van Rome op te leggen, zoals dat vroeger ook ging, alleen dit keer over de hele aarde.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ali_Kannibali op 25-02-2024 11:36:28 ]
pi_212580374
OP klinkt als een haatvolle en bange christen.
Conscience do cost.
pi_212588114
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 11:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
De spiritualiteit van de RKK is in zekere zin ook New Age. Mystiek Rooms Katholicisme komt sterk overeen met het boeddhisme. De RKK pretendeert zich met alle andere religies te kunnen verenigen. De RKK wijst een letterlijke interpretatie van de geschriften af. In heel veel dingen zijn de RKK en de spiritualiteit van New Age één pot nat.

Zo leert de RKK bijv. dat "De zoon van God mens is geworden opdat de mens God wordt". Dus zelfde doctrine als new age. Zie https://www.vatican.va/ar(...)ord,men%20gods.%2281

De meeste katholieken weten niet eens dat de kerk dit onderwijst.

Wat betreft die evangelische kerken, ook daar zul je allerlei esoterische invloeden in terugvinden, met name het idee dat de mens zelf goddelijk is bijvoorbeeld. Dat zijn wat mij betreft geen Christelijke kerken maar bedrieglijke instanties, vaak geleid door zeer dubieuze personen met hele aparte doctrines die rechtstreeks uit boeken van bijv. de vrijmetselarij lijken te komen, of uit Rooms Katholieke werken. Ze zijn alleen in naam nog 'evangelisch' of 'protestants', qua praktijken en doctrines sluiten ze zich aan bij Rome.

Het is te veel om hier nu in detail op in te gaan, maar als je dit boeiend vind, is dit een erg interessante presentatie waarin dit wordt behandeld:
Uiteindelijk is het doel van de NWO om alle naties maar ook alle religies samen te brengen, inclusief de Christelijke, in een religio-politiek systeem dat geen tegenspraak duldt, zoals ik in de OP ook beschreef. New Age is daar één aspect van, maar alle andere religies moeten daar natuurlijk ook bij worden gevoegd. Hoe doe je dat? Door ze van binnenuit te corrumperen.

Bijbels Christelijk geloof is niet verenigbaar met zo'n systeem. Daarom moet het worden gecorrumpeerd.

En in wezen is de NWO inderdaad oude wijn in nieuwe zakken. Rome heeft altijd geclaimd dat het zeggenschap over de hele aarde heeft, dat de paus de plaatsvervanger van Christus is, dat elk wereldse autoriteit de wil van de kerk moet uitvoeren, en dat er geen verlossing is buiten gehoorzaamheid aan de paus. In wezen is de paus ook een new age 'god-mens', een verlichte, een Caesar of Farao zo je wil, want er wordt geclaimd dat hij als 'plaatsvervanger van Christus' speciale inspiratie heeft om als morele spreekbuis voor God op te treden, en dat iedereen hem daarom moet gehoorzamen. Daarom wordt vaak naar de paus verwezen door allerlei politiek leiders als iemand die richting geeft in 'climate change', of in de oorlogen. De paus als morele autoriteit. Zie bijv.:


Wat je dus uiteindelijk krijgt, is een wereldreligie waarin iedereen zich verbonden met elkaar moet voelen, vooral rondom 'klimaat' en 'natuur' aangezien iedereen daarin leeft, en waarin bepaalde principes die de autoriteit van Rome bevestigen in de praktijk worden gebracht om de autoriteit van Rome op te leggen, zoals dat vroeger ook ging, alleen dit keer over de hele aarde.

Je gaat slechts op een aspect in. En of je nu voor de pinkstergemeente staat of een van de andere smaken vertegenwoordigd is om het even.

Het is aardig te weten dat jij vindt dat met het Christelijke geloof niet te verenigen valt. Mogen we daaruit concluderen dat de weg vrij moet komen voor anti-wetenschap, boekverbanning, anti-abortus en dat vrouwen weer een ondergeschikte rol moeten krijgen.

Doorhalen wat niet van toepassing is.
pi_212590260
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_212590532
quote:
Jammer dat het penetreren op macroschaal niet zo gaat lukken met al dat new age als cockblocker.
pi_212590647
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 22:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Jammer dat het penetreren op macroschaal niet zo gaat lukken met al dat new age als cockblocker.
Steeds meer mensen worden juist wakker aangaande new age, youtube staat er vol mee, voorbeeld:
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')