Buiten de deur zal zeker geen goed idee zijn. Voor geen van beiden denk ik. Ik heb de gevoelens al meegedeeld. De ene keer meer gefrustreerd, de andere keer duidelijk en heel rustig voorzichtig en open. Toch blijft er een gevoel van ooggerol en "het is weer over die seks, loop wat minder achter je piet aan" van haar kant komen naar mij toe.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 13:56 schreef Scorpie het volgende:
Nou dat je hier depressief en gefrustreerd van wordt kan ik me goed voorstellen. Dat lijkt me ook niet meer dan normaal. Zeker als iets wat in het verleden zo goed ging nu eigenlijk helemaal niet meer gebeurd.
Je voelt je denk ik ook afgewezen door haar ? Heb je haar al verteld wat dit allemaal met jou doet? Dus niet op een beschuldigende manier maar meer dat je jouw gevoelens met haar kan delen?
In het meest extreem geval kan je met elkaar afspreken of het oké is als je buiten de deur mag shoppen, maar vaak is dat een brug te ver voor 1 van de partners. Maar goed, dit lijkt wel af te koersen op een groter relatieprobleem waarbij je misschien wel uit elkaar gaat….
Succes in ieder geval.
Ze geeft geen borstvoeding meer en is fysiek wel hersteld. Het is eerder mentaal. Geeft ook al lang geen borstvoeding meer. Ik probeer inderdaad de verwachting naar seks er niet te laten opliggen. Ik ga ook niet kwaad zijn als het er niet van komt. Maar het doet achteraf wel veel pijn, want eer er weer een kans komt, zijn we weer zoveel verder. Als er geen hele date aan vasthangt gaat het vrees ik nooit gebeuren.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:01 schreef miss_sly het volgende:
Je bent meer dan een jaar geleden vader geworden, maar je hebt het wel over 'voor de kinderen'. Was dat meer dan een jaar geleden niet het eerste kind? Was het een tweeling?
Fijn dat jullie de relatie en elkaar belangrijk genoeg vinden om naar de seksuoloog te gaan samen. Wat zegt de seksuoloog hierover? Het is natuurlijk heel fijn dat jullie de verbinding al weer terug hebben gevonden.
Zoals je het hier post, lijk je heel erg je best te doen en op te pakken waarvan wordt aangegeven dat je vrouw het nodig heeft: meer hulp, aandacht, cadeautjes. Wat wel begrijpelijk is, maar ook niet heel goed kan overkomen, is dat je dat hotelletje etc, regelt met het oog op seks. Dat verwacht je. Het kan ook zijn dat ze daar nog niet mee bezig was, dat ze alleen al blij was om even weg te zijn, samen met jou iets anders leuks te doen. Dat is nog steeds die verbinding tussen jullie die gevoed moet blijven worden.
En dan zijn en blijven jonge kinderen (en oudere soms ook) in veel gevallen wel moodkillers. Ruim een jaar lijkt lang, maar er verandert ook ontzettend veel als je een kind krijgt. Ook lichamelijk, bijvoorbeeld, voor de vrouw. Is ze daarin al weer helemaal hersteld? Geeft ze nog borstvoeding?
Ja maar ja, weet je wat het is - zij heeft misschien die losbandige periode achter zich gelaten, heeft nu huisje boompje beestje, en dan “hoeft” het niet meer. Dus dan zal het er ook niet meer zo snel van komen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:08 schreef PereTotal het volgende:
[..]
Buiten de deur zal zeker geen goed idee zijn. Voor geen van beiden denk ik. Ik heb de gevoelens al meegedeeld. De ene keer meer gefrustreerd, de andere keer duidelijk en heel rustig voorzichtig en open. Toch blijft er een gevoel van ooggerol en "het is weer over die seks, loop wat minder achter je piet aan" van haar kant komen naar mij toe.
Hoe gaan jullie in het dagelijks leven met elkaar om? Knuffelen jullie, geef je elkaar een kus als je weggaat of thuiskomt, zit je knus samen op de bank een film te kijken, lig je dicht tegen elkaar aan in bed? En dat alles zonder seksuele bijgedachte, maar gewoon uit verbinding?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:11 schreef PereTotal het volgende:
[..]
Ze geeft geen borstvoeding meer en is fysiek wel hersteld. Het is eerder mentaal. Geeft ook al lang geen borstvoeding meer. Ik probeer inderdaad de verwachting naar seks er niet te laten opliggen. Ik ga ook niet kwaad zijn als het er niet van komt. Maar het doet achteraf wel veel pijn, want eer er weer een kans komt, zijn we weer zoveel verder. Als er geen hele date aan vasthangt gaat het vrees ik nooit gebeuren.
Dit was vroeger veel minder, nu echt veel meer. Zeker sinds het kind er is heb ik wel altijd mijn best gedaan om die kleine momenten verbindend te maken. Altijd een kus, knuffelen, ... Alleen samen gaan slapen gaat wat moeilijker omdat we vaak andere werkschemas hebben. Als ik dan mee ga slapen maakt ze het ook heel duidelijk "1 minuutje knuffelen dan echt slapen. Ben moe.". Dus dan heb ik hier eigenlijk wat de hoop in laten zakken.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe gaan jullie in het dagelijks leven met elkaar om? Knuffelen jullie, geef je elkaar een kus als je weggaat of thuiskomt, zit je knus samen op de bank een film te kijken, lig je dicht tegen elkaar aan in bed? En dat alles zonder seksuele bijgedachte, maar gewoon uit verbinding?
Maar in haar achterhoofd is die druk er natuurlijk wel, want dat is de reden voor de date. Ik zou dan persoonlijk ook helemaal dichtslaan eigenlijk.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:11 schreef PereTotal het volgende:
[..]
Ik probeer inderdaad de verwachting naar seks er niet te laten opliggen.
Ik bedoel met knuffelen en samen slapen ook echt alleen knuffelen en samen slapen. Dat is óók intimiteit, en als die er niet is, is de weg terug naar seks best lastig.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:17 schreef PereTotal het volgende:
Dai
[..]
Dit was vroeger veel minder, nu echt veel meer. Zeker sinds het kind er is heb ik wel altijd mijn best gedaan om die kleine momenten verbindend te maken. Altijd een kus, knuffelen, ... Alleen samen gaan slapen gaat wat moeilijker omdat we vaak andere werkschemas hebben. Als ik dan mee ga slapen maakt ze het ook heel duidelijk "1 minuutje knuffelen dan echt slapen. Ben moe.". Dus dan heb ik hier eigenlijk wat de hoop in laten zakken.
Ja laten we dit gedrag van de vrouw maar normaliseren. Sjezus zeg, je mag niks meer tegenwoordig. In een relatie hoort seks. Moet van beide kanten komen hoor. Anders zou het voor mij ook niet meer hoeven.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar in haar achterhoofd is die druk er natuurlijk wel, want dat is de reden voor de date. Ik zou dan persoonlijk ook helemaal dichtslaan eigenlijk.
We doen dit wel allemaal zonder bijhorende verwachting, enkel het samen in bed kruipen wat minder door de lastige schema's. Zijzelf geeft ook aan dat ze dit merkt dat ik hier veel in gebeterd ben en ze daar ook deugd van heeft. elationeel gaat het ondertussen dus wel al veel beter, geeft zij zelf ook aan, maar puur seksueel brengt dit niet zoveel verandering.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik bedoel met knuffelen en samen slapen ook echt alleen knuffelen en samen slapen. Dat is óók intimiteit, en als die er niet is, is de weg terug naar seks best lastig.
Dat jij zegt dat je de hoop hebt laten varen, betekent dat je dus knuffelt en bij elkaar kruipt met een achterliggende gedachte.
Juist buiten het kind om is het belangrijk te behouden wat jullie samen bindt, buiten jullie kind. Juist in de jaren dat je kind nog jong is, is dat heel belangrijk. Dadelijk is je kind weer ouder en zijn jullie weer meer samen en dan wil je het ook nog steeds/weer leuk hebben samen.
Wil je dan misschien niet net wat sneller dan zij? Als jullie relationeel alweer zoveel beter gaan en zij dat ook aangeeft, is het misschien zo dat zij nog net wat meer tijd nodig heeft om weer meer seksueel te zijn dan jij. Wat ook niet zo gek is. Het krijgen van een kind is best een heftige ervaring. De zwangerschap, bevalling, borstvoeding, de gevoelens die bij het moederschap komen kijken. De een heeft daar nou eenmaal meer tijd voor nodig dan de ander.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:27 schreef PereTotal het volgende:
[..]
We doen dit wel allemaal zonder bijhorende verwachting, enkel het samen in bed kruipen wat minder door de lastige schema's. Zijzelf geeft ook aan dat ze dit merkt dat ik hier veel in gebeterd ben en ze daar ook deugd van heeft. elationeel gaat het ondertussen dus wel al veel beter, geeft zij zelf ook aan, maar puur seksueel brengt dit niet zoveel verandering.
Ik zorg natuurlijk dat ik altijd getrimd, gewassen ben omdat ik daardoor geen kans wil missen. Ik probeer ook de weinige tijd die er is vrij te maken voor sport om er strak genoeg uit te zien.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zijn er dingen die je zelf anders doet? Scheer/trim je nog? Ben je schoon en fris als je het bed in stapt?
Hoe is het samenspel overdag, zowel met elkaar als in het huishouden en met het kind?
Het speelde voor de zwangerschap al, die heeft er dus niet zo veel mee te maken. Afgezien de herstelperiode dan.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wil je dan misschien niet net wat sneller dan zij? Als jullie relationeel alweer zoveel beter gaan en zij dat ook aangeeft, is het misschien zo dat zij nog net wat meer tijd nodig heeft om weer meer seksueel te zijn dan jij. Wat ook niet zo gek is. Het krijgen van een kind is best een heftige ervaring. De zwangerschap, bevalling, borstvoeding, de gevoelens die bij het moederschap komen kijken. De een heeft daar nou eenmaal meer tijd voor nodig dan de ander.
En haar verleden heeft daar verder niets mee te maken.
Daar heb je een punt. Hoewel het op zich niet heel raar is als het vermindert en niet meer iedere dag is na verloop van tijd. Bijna niet meer is het andere uiterste.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het speelde voor de zwangerschap al, die heeft er dus niet zo veel mee te maken. Afgezien de herstelperiode dan.
Ja dat grote verschil in single life en in relatie is wel duidelijk en zou inderdaad bijzonder jammer zijn. Maar wat is dat dan juist? En wat is er dan precies met die groep die er 100 hebben geneukt en onzekerheid? Zou toch net veel zekerheid moeten vragen?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:56 schreef PiyeReloaded het volgende:
Sommige vrouwen hun seksualiteit komt juist voort uit diepe onzekerheid. Zeker binnen de groep die er 100 hebben geneukt in hun single fase. Dat zou kunnen betekenen dat haar libido juist zo is verminderd omdat jullie juist een goeie relatie hebben en ze blij is met zichzelf. Dat zou wel jammer zijn natuurlijk.
Nee niet perse, onzekere mensen doen dat om steeds weer bevestigd te krijgen dat ze toch wel leuk/lekker zijn (anders dan wat ze zelf denken).quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:01 schreef PereTotal het volgende:
[..]
Ja dat grote verschil in single life en in relatie is wel duidelijk en zou inderdaad bijzonder jammer zijn. Maar wat is dat dan juist? En wat is er dan precies met die groep die er 100 hebben geneukt en onzekerheid? Zou toch net veel zekerheid moeten vragen?
Ja, dit dus.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee niet perse, onzekere mensen doen dat om steeds weer bevestigd te krijgen dat ze toch wel leuk/lekker zijn (anders dan wat ze zelf denken).
daar heeft ze steeds wat issues over gehad. Ik vind haar natuurlijk super aantrekkelijk en weet dat veel andere mannen dat ook vinden (anders zou ze vroeger niet zoveel succes gehad hebben en nu nog vaak aangesproken worden) maar ze is niet slank, wat ook niet hoeft. Ze is echter niet super veel veranderd door de zwangerschap. En ik probeer ook zoveel mogelijk complimentjes te geven omdat ze dit wel nodig heeft.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:57 schreef MissButterflyy het volgende:
Is ze wel tevreden met zichzelf en haar lichaam? Voelt ze zich nog wel aantrekkelijk? Misschien veel kilo’s aangekomen en een lichaam wat na de zwangerschap en bevalling verandert is?
Veel. We zijn verder echt wel een goede match. Daar maakt geen van beide zich echt zorgen over.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:58 schreef kwiwi het volgende:
Wat hebben jullie eigenlijk gemeen behalve de seks (in het begin)? Zelfde hobby's, zelfde interesses?
Jij staat kennelijk altijd aan. Dat klinkt niet heel sexy, eigenlijk.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:39 schreef PereTotal het volgende:
[..]
Ik zorg natuurlijk dat ik altijd getrimd, gewassen ben omdat ik daardoor geen kans wil missen. Ik probeer ook de weinige tijd die er is vrij te maken voor sport om er strak genoeg uit te zien.
Het huishouden is uiteraard druk, maar ook hierin geeft ze aan dat ze mijn bijdrage echt wel duidelijk merkt, veel meer dan vroeger.
Hier zou ik dus eens mee stoppenquote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:03 schreef PereTotal het volgende: En ik probeer ook zoveel mogelijk complimentjes te geven omdat ze dit wel nodig heeft.
Dit dus. Zie ook:quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee niet perse, onzekere mensen doen dat om steeds weer bevestigd te krijgen dat ze toch wel leuk/lekker zijn (anders dan wat ze zelf denken).
quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja maar ja, weet je wat het is - zij heeft misschien die losbandige periode achter zich gelaten, heeft nu huisje boompje beestje, en dan “hoeft” het niet meer. Dus dan zal het er ook niet meer zo snel van komen.
Waarom schuif je haar onwelwillendheid nu bij hem in zijn schoenen?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij staat kennelijk altijd aan. Dat klinkt niet heel sexy, eigenlijk.
Wat doen jullie samen, behalve samen leven, een kind opvoeden en een nachtje naar een hotel met de hoop op seks?
Ik probeer niet maar kan er eigenlijk echt niet echt aan doen. Vroeger was dit niet zo omdat ik niet depressief was van de frustratie. Dat is net het hele probleem. Als er die ene date niets gebeurt weet ik dat er weer minstens een maand wachten bijkomt. Dan sta je op die enkele momenten natuurlijk "aan". Als ze dagelijks het vuil zouden komen ophalen ga je ook niet vloeken als je het een keer vergeten bent om buiten te zetten. Als ze maar eens in de maand komen en je mist dan juist weet je dat je nog een maand met een hoop vuilzakken in je tuin zit.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij staat kennelijk altijd aan. Dat klinkt niet heel sexy, eigenlijk.
Wat doen jullie samen, behalve samen leven, een kind opvoeden en een nachtje naar een hotel met de hoop op seks?
beide 31quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:07 schreef kwiwi het volgende:
Hoe oud zijn jullie? Of heb ik daar overheen gelezen
Dat het losbandige wat ze deed met andere mannen onbewust een manier kan zijn geweest om haar zelfvertrouwen op te krikken. Immers als zij zich gewenst en gewild voelt - is dat een boost voor haar ego.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:06 schreef PereTotal het volgende:
[..]
Dus wat wil je nu precies duidelijk maken?
Maar dan lijkt het net of ze nooit echt genoten heeft van seks diep van binnen en dat lees ik toch niet terug.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat het losbandige wat ze deed met andere mannen onbewust een manier kan zijn geweest om haar zelfvertrouwen op te krikken. Immers als zij zich gewenst en gewild voelt - is dat een boost voor haar ego.
Nu hoeft dat niet meer. Ze heeft een omgeving met kinderen en een vent die haar voorzien in alles wat ze nu nodig denkt te hebben. De sex is dan voor haar niet langer “vereist” in haar hoofd.
Misschien moet TS dat de volgende keer eens vragen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar dan lijkt het net of ze nooit echt genoten heeft van seks diep van binnen en dat lees ik toch niet terug.
Als je werkelijk depressief aan het worden bent, lijkt het me juist zaak om te proberen uit die cirkel te komen waar jullie in zitten. Ga leuke dingen doen met je vrienden, lekker sporten, verzet je zinnen. Maak zelf plezier en zorg dat je zelf op die manier weer beter in je vel komt te zitten. Hoe begrijpelijk ook, want seks is natuurlijk onderdeel van een gezonde relatie. het is niet de bedoeling dat jij jezelf toestaat dat je depressief wordt. Dus verzet je zinnen en doe andere leuke dingen. Ga niet vreemd, dat lijkt me de doodsteek voor hetgeen je nog wel hebt.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:10 schreef PereTotal het volgende:
[..]
Ik probeer niet maar kan er eigenlijk echt niet echt aan doen. Vroeger was dit niet zo omdat ik niet depressief was van de frustratie. Dat is net het hele probleem. Als er die ene date niets gebeurt weet ik dat er weer minstens een maand wachten bijkomt. Dan sta je op die enkele momenten natuurlijk "aan". Als ze dagelijks het vuil zouden komen ophalen ga je ook niet vloeken als je het een keer vergeten bent om buiten te zetten. Als ze maar eens in de maand komen en je mist dan juist weet je dat je nog een maand met een hoop vuilzakken in je tuin zit.
Dat doe ik niet.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom schuif je haar onwelwillendheid nu bij hem in zijn schoenen?
Nou ja, leuk dat hij aan zichzelf dient te werken, maar denk je niet dat degene met het daadwerkelijke issue ook wel eens aan zichzelf mag gaan werken? Want TS kan hele weekenden weg gaan met zijn vrienden, als er dan nog steeds geen sex in de relatie komt is het probleem er nog steeds hè.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je werkelijk depressief aan het worden bent, lijkt het me juist zaak om te proberen uit die cirkel te komen waar jullie in zitten. Ga leuke dingen doen met je vrienden, lekker sporten, verzet je zinnen. Maak zelf plezier en zorg dat je zelf op die manier weer beter in je vel komt te zitten. Hoe begrijpelijk ook, want seks is natuurlijk onderdeel van een gezonde relatie. het is niet de bedoeling dat jij jezelf toestaat dat je depressief wordt. Dus verzet je zinnen en doe andere leuke dingen. Ga niet vreemd, dat lijkt me de doodsteek voor hetgeen je nog wel hebt.
Nou ja seksualiteit is gek. Sommige mensen worden geil van vernedering. Of van zichzelf moeten bewijzen. Of van taboes. Dan kan een goeie relatie, met iemand waarvan je toch wel weet dat ie je wil en dat je er niet zoveel voor hoeft te doen, in een vrij voorspelbare situatie juist de moodkiller zijn.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:01 schreef PereTotal het volgende:
[..]
Ja dat grote verschil in single life en in relatie is wel duidelijk en zou inderdaad bijzonder jammer zijn. Maar wat is dat dan juist? En wat is er dan precies met die groep die er 100 hebben geneukt en onzekerheid? Zou toch net veel zekerheid moeten vragen?
Of de seks is niet meer nodig, omdat ze zich geliefd, gewenst en gewild voelt. Niet omdat ze een vent heeft die haar in alles voorziet, maar iemand waarbij ze het gevoel heeft dat ze goed is zoals ze is.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat het losbandige wat ze deed met andere mannen onbewust een manier kan zijn geweest om haar zelfvertrouwen op te krikken. Immers als zij zich gewenst en gewild voelt - is dat een boost voor haar ego.
Nu hoeft dat niet meer. Ze heeft een omgeving met kinderen en een vent die haar voorzien in alles wat ze nu nodig denkt te hebben. De sex is dan voor haar niet langer “vereist” in haar hoofd.
Dit ja. Werkte alleen maar averechts. Is uiteindelijk ook uitgegaan, ging niet meer goedkomen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat doe ik niet.
Maar het is heel onaantrekkelijk en voelt enorm als dwang als er een man om je heen hangt waarvan je constant voelt dat hij seks wil. Tenminste, ik werd daar erg ongelukkig van in een eerder relatie. Als echt alles gericht is op seks....brrrr.
Dat werkt twee kanten op toch? Als jouw partner seksueel aangetrokken is tot jou dan is het aan jou om daar wat van te vinden. Het alternatief is een broer-zus relatie, maar dan moet TS gewoon de eer aan zichzelf houden en ermee kappen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat doe ik niet.
Maar het is heel onaantrekkelijk en voelt enorm als dwang als er een man om je heen hangt waarvan je constant voelt dat hij seks wil. Tenminste, ik werd daar erg ongelukkig van in een eerder relatie. Als echt alles gericht is op seks....brrrr.
Klopt, maar dan voelt hij zich in ieder geval beter.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, leuk dat hij aan zichzelf dient te werken, maar denk je niet dat degene met het daadwerkelijke issue ook wel eens aan zichzelf mag gaan werken? Want TS kan hele weekenden weg gaan met zijn vrienden, als er dan nog steeds geen sex in de relatie komt is het probleem er nog steeds hè.
Ja, linksom of rechtsom denk ik persoonlijk niet dat deze relatie nog te redden valt, want ze vertoont al het gedrag wat jij hierboven schetst: de buit is binnen dus het hoeft niet meer zonodig.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of de seks is niet meer nodig, omdat ze zich geliefd, gewenst en gewild voelt. Niet omdat ze een vent heeft die haar in alles voorziet, maar iemand waarbij ze het gevoel heeft dat ze goed is zoals ze is.
Dat moet natuurlijk niet resulteren in een seksloze relatie.
Dat is ook zo niet. Ze heeft daar ook steeds open over gecommuniceerd. Vroeger was zij ook zot van seks, ook in onze relatie. Nu kan het haar precies niets meer schelen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar dan lijkt het net of ze nooit echt genoten heeft van seks diep van binnen en dat lees ik toch niet terug.
Nou, hij verdringt dan een natuurlijke emotie. Of je je dan “beter” voelt, dat weet ik zo net nog niet.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, maar dan voelt hij zich in ieder geval beter.
Ik kan haar geen adviezen geven, he, want zij post hier niet.
Ik snap niet wat je bedoelt met dat het twee kanten op werkt.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat werkt twee kanten op toch? Als jouw partner seksueel aangetrokken is tot jou dan is het aan jou om daar wat van te vinden. Het alternatief is een broer-zus relatie, maar dan moet TS gewoon de eer aan zichzelf houden en ermee kappen.
Mijn idee omdat er iets moest veranderen. Uithouden werd echt moeilijk. En is het nu nog steedsquote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:18 schreef Scorpie het volgende:
Wiens idee was het om bij de seksuoloog aan te kloppen trouwens?
Met masturbatie kan hij de seksuele spanning in ieder geval verlichten voor zichzelf. En met het doen van leuke dingen verlegt hij zijn aandacht ook naar andere zaken. amuseert zich, is bezig. Daarvan voelt hij zich vast beter dan de hele tijd achter haar aanlopen in de hoop dat er iets van seks komt.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, hij verdringt dan een natuurlijke emotie. Of je je dan “beter” voelt, dat weet ik zo net nog niet.
Kijk hij hoeft ook geen ziekelijke obsessie met sex te hebben, maar dat hij duidelijk communiceert dat hij haar aantrekkelijk vind kan geen bezwaar zijn toch? Communicatie in een relatie is belangrijk, je behoeftes verzwijgen lijkt me niet de bedoeling.
Is zij niet depressief?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:24 schreef PereTotal het volgende:
[..]
Dat is ook zo niet. Ze heeft daar ook steeds open over gecommuniceerd. Vroeger was zij ook zot van seks, ook in onze relatie. Nu kan het haar precies niets meer schelen.
Hij dwingt haar toch niet? Hij zorgt er gewoon voor dat mocht het zover zijn hij schoon, netjes verzorgd en goed over kan komen. Dat de vrouw dat dan als dwang opvat, is hem toch niet aan te rekenen? Het alternatief is dat hij harig, ongeschoren en stinkend ene keertje aan de beurt is waardoor de hele ervaring nog minder aantrekkelijk wordt. Ik lees niets in dat hij haar “dwingt”.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoelt met dat het twee kanten op werkt.
Zoals ik het lees, is hij altijd klaar om meteen over te gana op seks omdat hij dat heel, heel, heel graag wil. Begrijpelijk misschien, maar als de ander in ieder geval op dit moment niet in de fase van veel seks willen zit, voelt dat heel erg als dwang.
Daarom denk ik ook wel dat deze relatie verleden tijd is. En dan zal je zien dat beiden met een nieuwe partner een vernieuwd seksueel interesse krijgen.quote:Ik heb overigens beide meegemaakt: zowel dat ik minder wilde en me ontzettend gedwongen voelde omdat hij altijd maar liet weten dat hij wel zover was, maar ook dat ik wel wilde, maar er inderdaad een broer-zus relatie ontstaan was. Beide waren niet goed voor me, en beide relaties zijn verleden tijd.
Masturbeert ze zelf wel ?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:26 schreef PereTotal het volgende:
[..]
Mijn idee omdat er iets moest veranderen. Uithouden werd echt moeilijk. En is het nu nog steeds
Ik denk dat je hier best wel eens gelijk in kan hebben, met betrekking tot die mentale dwang. En als zij het gevoel heeft dat dit eigenlijk niet goed is, die mentale dwang alleen maar groter wordt. Het kan best een complex gebeuren zijn. Voor veel mannen zal het niet herkenbaar zijn, het zal meer een vrouwending zijn.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij dwingt haar toch niet? Hij zorgt er gewoon voor dat mocht het zover zijn hij schoon, netjes verzorgd en goed over kan komen. Dat de vrouw dat dan als dwang opvat, is hem toch niet aan te rekenen? Het alternatief is dat hij harig, ongeschoren en stinkend ene keertje aan de beurt is waardoor de hele ervaring nog minder aantrekkelijk wordt. Ik lees niets in dat hij haar “dwingt”.
Ik denk dat de mentale dwang vooral komt van het feit dat zij ook wel weet dat deze situatie niet “klopt” en het niet erg natuurlijk is om totaal geen seksuele aantrekkingskracht meer te voelen voor je partner (wat ik van haar zo lees).
Mja, ik vind dat gezien het feit dat er een kind is, ze wel eerst heel erg hun best moeten doen om te kijken of het echt niet om te draaien is.quote:[..]
Daarom denk ik ook wel dat deze relatie verleden tijd is. En dan zal je zien dat beiden met een nieuwe partner een vernieuwd seksueel interesse krijgen.
Met 'uithouden werd echt moeilijk' bedoel je geen seks?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:26 schreef PereTotal het volgende:
[..]
Mijn idee omdat er iets moest veranderen. Uithouden werd echt moeilijk. En is het nu nog steeds
Ik bedoel uiteraard geen seks. Masturberen gebeurt hier meer en meer maar lost minder en minder op.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met 'uithouden werd echt moeilijk' bedoel je geen seks?
Masturbeer je wel?
en doet zij wel aan zelfbevrediging?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:48 schreef PereTotal het volgende:
[..]
Ik bedoel uiteraard geen seks. Masturberen gebeurt hier meer en meer maar lost minder en minder op.
Oh, dat vind ik juist heel prettig.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat doe ik niet.
Ik denk ook dat de buit binnen is voor deze vrouw. TS is volgens mij ook een heel lieve jongen die nu noodgedwongen in sekstherapie moet omdat zijn hyperseksuele vrouw hem niet meer wil. Ik denk eerlijk gezegd dat dit op een hellend vlak staat.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:01 schreef fokexpert het volgende:
Niet lullig bedoeld trouwens, maar weer je zeker dat ze niet buiten de deur neukt?
Vroeger had ze continu een ander. Kan door onzekerheid komen maar ook omdat ze (seksueel) uitgekeken raakt op iemand.
Kan ze jou prima hartstikke leuk vinden, maar de seks gewoonweg niet aantrekkelijk meer omdat het "hetzelfde" is.
Wat voor anticonceptie heeft ze?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:24 schreef PereTotal het volgende:
[..]
Dat is ook zo niet. Ze heeft daar ook steeds open over gecommuniceerd. Vroeger was zij ook zot van seks, ook in onze relatie. Nu kan het haar precies niets meer schelen.
Klopt allemaal wel maar als je in een mega libido dip zit voor wat voor reden dan ook dan is het net heel vervelend en heb je alleen nog maar het gevoel dat hij naar je kijkt alsof je een gat bent en niets anders meer. Dit zet een grote druk op jezelf. Zeer onaantrekkelijk ook, hoe goed bedoelt ook van de ander die ook niet meer weet wat te doen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:11 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik juist heel prettig.
Hoeft echt niet bij wijze van spreken drie keer per dag in seks uit te lopen. Maar dat verlangen, die waarderende blik die je voelt, een hand die even afdwaalt. Dat zorgt er al een soort van opbouw is ipv dat je als je naar bed gaat je dan nog eerst op moet warmen zeg maar.
Het geeft ruimte voor spontanere seks, maar ook voor dat nog eventjes lekker voor het slapen gaan als er wat minder tijd is.
Er is dan niet zo'n keuze moment van gaan we nu bezig met opgewonden raken/seks hebben. Het vloeit dan gewoon voort uit al opgebouwde spanning.
Maar dit zijn natuurlijk wel dingen die van haar uit moeten komen om op te lossen. Het lijkt dat al het initiatief van TS komt. Als zij het niet als een probleem ziet ben je gewoon klaarquote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:15 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Wat voor anticonceptie heeft ze?
En heeft ze er weleens aan gedacht om naar haar hormonen te laten kijken bij een arts?
Misschien is er op dat gebied wel wat aan de hand. Zo kan het bv ook zijn dat er bv vaginale droogheid ontstaat na een zwangerschap waardoor de seks minder fijn is. Er kan vanalles lichamelijk veranderen na een zwangerschap.
Wat vaak ook opgelost kan worden gelukkig.
Ja, dat is zo naar (vind ik). En dat proef ik ook aan dit verhaal. Alles is gericht op seks willen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat doe ik niet.
Ik geloof het niet maar hoe kan je zoiets 100% zeker weten? Het zal in elk geval heel strak getimed moeten zijn.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:01 schreef fokexpert het volgende:
Niet lullig bedoeld trouwens, maar weer je zeker dat ze niet buiten de deur neukt?
Vroeger had ze continu een ander. Kan door onzekerheid komen maar ook omdat ze (seksueel) uitgekeken raakt op iemand.
Kan ze jou prima hartstikke leuk vinden, maar de seks gewoonweg niet aantrekkelijk meer omdat het "hetzelfde" is.
Dat is dus heel verschillend.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:11 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik juist heel prettig.
Hoeft echt niet bij wijze van spreken drie keer per dag in seks uit te lopen. Maar dat verlangen, die waarderende blik die je voelt, een hand die even afdwaalt. Dat zorgt er al een soort van opbouw is ipv dat je als je naar bed gaat je dan nog eerst op moet warmen zeg maar.
Het geeft ruimte voor spontanere seks, maar ook voor dat nog eventjes lekker voor het slapen gaan als er wat minder tijd is.
Er is dan niet zo'n keuze moment van gaan we nu bezig met opgewonden raken/seks hebben. Het vloeit dan gewoon voort uit al opgebouwde spanning.
Hoe bedoel je dat het strak getimed zou moeten zijn?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:24 schreef PereTotal het volgende:
[..]
Ik geloof het niet maar hoe kan je zoiets 100% zeker weten? Het zal in elk geval heel strak getimed moeten zijn.
Ze gaan samen ook naar een seksuoloog. En heb niet echt het idee dat dat zo afgedwongen is door de ts.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:21 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Maar dit zijn natuurlijk wel dingen die van haar uit moeten komen om op te lossen. Het lijkt dat al het initiatief van TS komt. Als zij het niet als een probleem ziet ben je gewoon klaar
Dat is net als het voorportaal van relatiepsycholoog inschakelen, het voorportaal van het onvermijdelijke einde.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:28 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ze gaan samen ook naar een seksuoloog.
ja dat wordt scheidenquote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:30 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Dat is net als het voorportaal van relatiepsycholoog inschakelen, het voorportaal van het onvermijdelijke einde.
Anticonceptie en hormonen zijn natuurlijk ook wel een groot ding ja. Mss zit ze tijdelijk aan de minipil omdat deze genomen kan worden tijdens borstvoeding en deze staat er wel bekend voor om redelijk libido dodend te zijn. Of toch nog steeds een verstoorde balans na de zwangerschap.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:28 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ze gaan samen ook naar een seksuoloog. En heb niet echt het idee dat dat zo afgedwongen is door de ts.
Ze lijkt zelf toch ook naar een oplossing te zoeken.
Misschien lees ik dat verkeerd, maar mocht dat zo zijn is het een idee om bv aan andere of geen hormonale anticonceptie te denken, de hormoonhuishouding na te laten kijken e.d.
Of andere lichamelijke zaken zoals bekkenbodem oefeningen om evt het 'oude' gevoel weer wat terug te brengen (niet perse omdat het losser is daar beneden, het kan ook maar zo stugger zijn waardoor meer soepelheid juist fijner is).
Jij hebt vast veel verstand van relaties. Toch?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:32 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ja dat wordt scheiden
hij is nu haar prooi
Ik moest er ook even aan denken!quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:34 schreef Lenny77 het volgende:
Maar zoals ik mij goed kan herinneren is er een tijd terug eenzelfde topic geweest waar het ook ging over jaloezie naar de oude vlammen van de partner en het ontbreken van seks nu.
Dezelfde Topicstarter?
Niet perse.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:30 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Dat is net als het voorportaal van relatiepsycholoog inschakelen, het voorportaal van het onvermijdelijke einde.
Maar deze TS wil duidelijk anoniem blijven, dus laat dat andere topic even gaan .quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:34 schreef Lenny77 het volgende:
Maar zoals ik mij goed kan herinneren is er een tijd terug eenzelfde topic geweest waar het ook ging over jaloezie naar de oude vlammen van de partner en het ontbreken van seks nu.
Dezelfde Topicstarter?
nee maar bij 'n familielid ging 't ook zo, eerst naar de relatietherapeut en dan scheidenquote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jij hebt vast veel verstand van relaties. Toch?
Ik heb ook al eens gevraagd wat de seksuoloog zegt, maar daar heb ik ook geen reactie op gekregen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:36 schreef prunus het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er uit de gesprekken met de seksuoloog komt?
Misschien moet jij je gewoon niet begeven in serieuze topics.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:39 schreef sturmpie het volgende:
misschien heeft 't met de zwangerschap te maken, nu ze 'n kind heeft heeft ze geen zin meer
het zou zelfs kunnen dat ze in 'n soort shock verkeerd
Dit is geen topic voor jouquote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:39 schreef sturmpie het volgende:
misschien heeft 't met de zwangerschap te maken, nu ze 'n kind heeft heeft ze geen zin meer
het zou zelfs kunnen dat ze in 'n soort shock verkeerd
Het ging er mij meer over dat dit misschien een vervolg was en dat bv die seksuoloog één van de dingen waren die ze ondertussen geprobeerd hebben. Dan was het wel interessant om de stappen te zien.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Maar deze TS wil duidelijk anoniem blijven, dus laat dat andere topic even gaan .
Goed punt. Het kan ook zijn dat vriendin van TS haar rol als moeder moet gaan ontdekken en dat na een aantal gesprekken alles wel los loopt. De geschiedenis van zijn vriendin zou hij moeten loslaten, dat was toen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:36 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Niet perse.
Er wordt wat teveel gedacht dat libido altijd goed zit als het verder mentaal goed zit in een relatie.
Maar dat is lang niet altijd zo, er zijn lichamelijke redenen die het kunnen verstoren of mentale zaken die geheel bij jezelf liggen en niets te maken hebben met hoe je over je partner denkt.
En dan is het ook nog eens een samenloop van omstandigheden vaak.
Zonder een greintje schuldgevoel.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:12 schreef Harvest89 het volgende:
Ik was al lang zonder te zeggen naar de hoeren gegaan of ergens buiten de stad te daten.
Seks is geen relationele plicht. Ik heb verder het filmpje niet gekeken maar schat zo in dat het verre van vrouwvriendelijk is.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:02 schreef Elan het volgende:
Je moet hier absoluut geen genoegen mee nemen TS. Seks is onderdeel van elke gezonde relatie tenzij je samen afspreekt dat het ok is zonder.
Laat haar aan haar zelf gaan werken of stel een open relatie voor. Seks is een relationele plicht. Anders ben je gewoon vrienden of huisgenoten whatever. Kies voor jezelf kerel.
Vrouwen zijn er expert in om kutsmoezen te bedenken. Er is meer dan neuken alleen. Als zij je niet wil seksueel bevredigen is dat een keuze van haar .
Dit kanaal heeft een aantal uitstekende video's die uitleg geven hoe vrouwen mannen falen door te besluiten gewoon met seks te stoppen. Echt een aanrader.
Mja, toegegeven dat is een beetje mijn dingetje. Niet iedereen kan dat.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Zonder een greintje schuldgevoel.
Als vrouw faal je wel echt gruwelijk hard als je weet dat je vent nog wel gewoon behoeftes heeft.
Nu focust iedereen zich op de bevalling/hormonen/ouderschap als oorzaak, terwijl het vóór de zwangerschap ook al niet lekker ging.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 13:42 schreef PereTotal het volgende:
Na een jaar of twee is dat plots enorm geminderd. Van dagelijks, naar wekelijks naar plots 1 a 2 keer in de maand. Gelukkig, als de nood echt hoog was en zij niet veel zin had, kregen we dit opgelost met een blowjob. Hoewel ik ook merkte dat alle extraatjes die daar vroeger bijkwamen ook afnamen (oogcontact, ballen likken, teasen, ...) Dan dacht ik soms al, oei dit is al lang geleden dat diezelfde passie er was, die ze blijkbaar wel had voor die 100 random mannen op toilet, maar nu niet meer voor mij.
Oh zat vrouwen die dat wel om die reden doen hoorquote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Seks is geen relationele plicht. Ik heb verder het filmpje niet gekeken maar schat zo in dat het verre van vrouwvriendelijk is.
Vrouwen doen het niet om mannen te laten falen of te pesten ofzo. Vaak is er een dieper onderliggend probleem.
Voor mij persoonlijk zou dat geen oplossing zijn denk dat ik dan de relatie zou beëindigen en iemand zou zoeken die wel op mijn intimiteit zit te wachten.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mja, toegegeven dat is een beetje mijn dingetje. Niet iedereen kan dat.
Maar het is alleen maar seks natuurlijk, en geen seks met liefde.
Wat een complete nonsensquote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:02 schreef Elan het volgende:
Je moet hier absoluut geen genoegen mee nemen TS. Seks is onderdeel van elke gezonde relatie tenzij je samen afspreekt dat het ok is zonder.
Laat haar aan haar zelf gaan werken of stel een open relatie voor. Seks is een relationele plicht. Anders ben je gewoon vrienden of huisgenoten whatever. Kies voor jezelf kerel.
Vrouwen zijn er expert in om kutsmoezen te bedenken. Er is meer dan neuken alleen. Als zij je niet wil seksueel bevredigen is dat een keuze van haar .
Dit kanaal heeft een aantal uitstekende video's die uitleg geven hoe vrouwen mannen falen door te besluiten gewoon met seks te stoppen. Echt een aanrader.
Nee, op geen enkele manier op mij van toepassing. Maar wat jij hier post is niet la anders dan vrouwonvriendelijk gezever. Vrijgezel, neem ik aan?quote:
Zak legen kan ook met je handjes.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:26 schreef Harvest89 het volgende:
Ik snap dat een vrouw opgewarmd moet worden en zich aangetrokken moet blijven voelen tot haar partner, en dat het vaak de schuld is van de man dat hij om wat voor reden dan ook zijn eigen vrouw niet meer kan verleiden.
Aan de andere kant, een man moet gewoon zijn zak kunnen legen. Dat is een van de hoofdreden waarom hij een vrouw heeft. Als het na een lange werkweek niet in zijn eigen vrouw kan, dan maar in een ander.
Rekening betalen en werken is een mannelijke plicht? Wat.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:26 schreef Elan het volgende:
Eigenlijk moet je gewoon stoppen met je mannelijke plichten in zo'n geval.
Rekeningen betalen en werken bijvoorbeeld.
Ja sorry ff geen zin schat.
Is voor mij niet genoeg.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zak legen kan ook met je handjes.
niet echt, 7 jaar samenquote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind het lijken uit de OP, maar ik kan me vergissen, dat jullie vrij snel al een kind hebben gekregen, klopt dat?
Al 15 jaar gelukkig samen. Vrouwen moeten gewoon aan hun plichten voldoen. Zorgen dat de man seksueel zijn ei kwijt kan is daar een essentieel onderdeel van. Dus niet stoppen met neuken als de buit binnen is.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, op geen enkele manier op mij van toepassing. Maar wat jij hier post is niet la anders dan vrouwonvriendelijk gezever. Vrijgezel, neem ik aan?
Ze neemt geen anticonceptie, dus als het gebeurt is het met condoom.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:32 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Anticonceptie en hormonen zijn natuurlijk ook wel een groot ding ja. Mss zit ze tijdelijk aan de minipil omdat deze genomen kan worden tijdens borstvoeding en deze staat er wel bekend voor om redelijk libido dodend te zijn. Of toch nog steeds een verstoorde balans na de zwangerschap.
Helaas niet!quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:34 schreef Lenny77 het volgende:
Dezelfde Topicstarter?
Plicht als partner, je weet best wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:28 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Rekening betalen en werken is een mannelijke plicht? Wat.
Hoe komen 2 vrouwen die een relatie hebben aan hun geld
Helemaal eens dat je er samen aan moet blijven werken. Maar als dat niet goed gaat, dan beëindig je de relatie en gaat dan pas met een ander in zee.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is voor mij niet genoeg.
Beide partijen moeten aan hun (seksuele) relatie blijven werken.
Anders is het een kwestie van tijd tot 1 van de 2 iemand anders gaat wippen met of zonder goedkeuring.
Dat was Masberum na ongeveer 22:30quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:34 schreef Lenny77 het volgende:
Dezelfde Topicstarter?
Eensquote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Helemaal eens dat je er samen aan moet blijven werken. Maar als dat niet goed gaat, dan beëindig je de relatie en gaat dan pas met een ander in zee.
Dat klopt, dat is het fatsoenllijke om te doen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:32 schreef miss_sly het volgende:
Maar als dat niet goed gaat, dan beëindig je de relatie en gaat dan pas met een ander in zee.
Mijn punt is meer. Er is niet zoiets als mannen of vrouwen plicht. Er zijn geen spelregels voor een relatie.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Plicht als partner, je weet best wat ik bedoel.
Noem me gerust ouderwets of vrouwonvriendelijk maar ik vind dat je daar geen genoegen mee hoeft te nemen als kerel.
Aan de seksuele behoeften van je partner proberen te voldoen vind ik wel een plicht, of zoals jij het omschrijft een spelregel.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Mijn punt is meer. Er is niet zoiets als mannen of vrouwen plicht. Er zijn geen spelregels voor een relatie.
Aangezien elke relatie weer anders is. Gaat er om wat jij met je partner bespreekt.
Of dat nou over seks gaat. Of over wie er werkt. Of wat jij dan ook vind dat een plicht is.
Je kan niet zomaar gaan eisen dat je seks moet hebben.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Aan de seksuele behoeften van je partner proberen te voldoen vind ik wel een plicht, of zoals jij het omschrijft een spelregel.
Je kan niet zomaar zonder overleg of toelichting uitchecken en je partner gefrustreerd achter laten. Je hoeft niet op commando met je benen gespreid te gaan maar je moet er wel energie in stoppen of communiceren waarom je iets dat zo belangrijk is voor de ander ineens niet meer kan of wil opbrengen.
Dit dus.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Mijn punt is meer. Er is niet zoiets als mannen of vrouwen plicht. Er zijn geen spelregels voor een relatie.
Aangezien elke relatie weer anders is. Gaat er om wat jij met je partner bespreekt.
Of dat nou over seks gaat. Of over wie er werkt. Of wat jij dan ook vind dat een plicht is.
Ik vermoed dat we uiteindelijk wel aardig op een lijn zitten. Ik bedoel niet opeisen in de zin van gedwongen seks of gaan lopen drammen als een klein kind maar wel als voorwaarde voor het voortbestaan van de relatie. Zeker als seks er altijd onderdeel van is geweest.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:48 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je kan niet zomaar gaan eisen dat je seks moet hebben.
Nee seks hebben is geen plicht. Voor de meeste mensen wel essentieel voor een goede relatie. Maar zeker geen plicht.
En je goed recht dat als je het belangrijk genoeg vind om de relatie te beëindigen. Maar maakt het nog geen plicht.
Dat je er over moet communiceren met elkaar helemaal mee eens. Is ook wat ik bedoelde over dat het er om gaat wat je met je partner bespreekt.
Ik denk dat hiermee wel een erg mooie consensus is bereikt in dit topic.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee ik was dat niet, maar ben nu wel benieuwd naar welk topic eigenlijk. Misschien nog interessantquote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:44 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het ging er mij meer over dat dit misschien een vervolg was en dat bv die seksuoloog één van de dingen waren die ze ondertussen geprobeerd hebben. Dan was het wel interessant om de stappen te zien.
Maar ok, klopt wel wat je zegt..
Nuja dat was bij mijn weten ook verander in een oorlog dus ja..quote:Op vrijdag 23 februari 2024 19:52 schreef PereTotal het volgende:
N
[..]
Nee ik was dat niet, maar ben nu wel benieuwd naar welk topic eigenlijk. Misschien nog interessant
Ik herken hier veel van en dat zijn ook dingen die we besproken hebben en waarom ik de eerste 7 maanden na de bevalling geen woord over seks heb gezegd. Daarna begon het wel weer e jeuken, zeker als we beiden het gevoel hadden dat de baby geen echte baby meer was maar zijn ritme wat vond en ons terug wat meer ruimte liet. Jou baby is ook nog jonger dan die van ons en we zijn echt nog niet toe aan standjes proberen die comfortabeler kunnen zijn.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:56 schreef Ed1234 het volgende:
Vervelend TS en ik kan mij goed voorstellen dat dit frustratie oplevert. Bij deze even een verhaal van de andere kant (dit hoeft niet dezelfde ervaring te zijn als jouw vriendin) die je blikt misschien wat verbreed. Iets minder dan een jaar geleden ben ik voor het eerst moeder geworden, en dat heeft een behoorlijke impact gehad. Zowel mentaal als fysiek.
Na een maand of twee merkte ik dat mijn partner echt wel weer toe was aan seks. Bij mij was die behoefte minder. De eerste paar keer deed de penetratie dan ook zeer, niet echt iets waar je meer lust van krijgt. Ook het gevoel was heel anders. Klaarkomen voelde niet prettig maar juist ongemakkelijk en verder was alles wat gevoelloos. Gelukkig is dat na een tijd weer helemaal hersteld maar dat zorgde wel voor een voorzichtig begin en weinig zin vanaf mijn kant.
Naast het lichamelijke ongemak was er in mijn hoofd eigenlijk geen plek voor iemand anders dan de baby. De baby was het enige waar ik aan dacht zo ongeveer. Seks kwam amper in mij op. En als ik er al over nadacht was er nog de vermoeidheid, want die voelde ik best intens die eerste periode. Als de baby eindelijk sliep dan wilde ik gewoon even rust. Geen gedoe aan mijn lijf want de baby zat daar al de hele dag aan vast geplakt. Gewoon even nutteloos op mijn telefoon scrollen of met een vriendin bellen.
Het meest lastige vond ik die beginperiode dat mijn seksuele fantasieën niet meer bevredigend waren. Dingen die je vriendin heeft uitgespookt zoals met een onbekende naar bed gaan zijn leuk om over de fantaseren. Maar vlak na die zwangerschap zat ik nog zo bomvol hormonen dat zulke gedachtes ineens beangstigend waren in plaats van opwindend. De gedachte even zonder de baby te zijn en dan ook nog in een situatie die mogelijk schade op kan leveren aan de thuissituatie of mijzelf in gevaar konden brengen vond ik verschrikkelijk. En daardoor lukte het mij niet om mijzelf over te geven aan een seksuele fantasie. Daardoor kwam ik in een soort cirkeltje van geen fantasieën of zelfbevrediging, en daardoor ook minder behoefte aan seks met mijn partner. Weinig seks leid tot nog minder seks is daarin mijn ervaring.
Nu de baby bijna een jaar is merk ik dat ik weer steeds vaker zin heb en ook zelf zo nu en dan weer het initiatief neem. We hebben er regelmatig over gepraat en ook wat andere standjes geprobeerd die prettiger waren. Daarnaast vind ik het fijn als mijn vriend dingen uit handen neemt. Niet met de achterliggende gedachte om seks te hebben later op de dag. Maar zodat ik ook even tot rust kom en kan ontspannen, dan komt de zin ook sneller.
Ik zou niet te veel druk erop leggen maar wel doorgaan met erover praten en zorgen dat je vriendin zich ook even echt kan ontspannen. Een kind krijgen heeft zo’n grote impact dat het soms ook gewoon wat meer tijd nodig heeft.
Hoewel ik met het meeste van dit soort uitspraken hier niet eens ben, er zit wel een waarheid in dat masturberen echt niet voldoende is en mijn vriendin de enige is die me daarmee kan helpenquote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is voor mij niet genoeg.
Beide partijen moeten aan hun (seksuele) relatie blijven werken.
Anders is het een kwestie van tijd tot 1 van de 2 iemand anders gaat wippen met of zonder goedkeuring.
Moet ze alleen niet gepusht worden of in een postnatale depressie raken. En ja sommige vers gebakken moeders vinden het best lastig om weer seks te hebben na een vaginale bevalling. Je kunt er echt wel onzeker door raken. Er is een heel mens uitgekomen en dat laat natuurlijk wel schade achter, ja die verdwijnt ook weer, en je lichaam is veranderd. Dat kan het zelfbeeld van een vrouw behoorlijk aantasten. Dus je libido daalt dan wel.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 23:54 schreef VEM2012 het volgende:
Het probleem is al 5 jaar oud. Na een goed begin is in stappen haar zin verminderd.
Dan vraag ik mij af: was de seks wel bevredigend voor haar? Want dat is natuurlijk vaak wel de oorzaak als het na een goed begin zo steeds minder wordt.
Of is er een andere reden geweest dat haar libido is gedaald? Is voor haar monogamie wel geschikt?
Dat lijken mij op zichzelf dingen die met de seksuoloog boven tafel moeten komen.
Het is ook helemaal niet zo standaard dat de zin enorm afneemt. Natuurlijk, als je elkaar net kent dan heb je wel een fase dat het extreem is en je wel 5x op een dag seks hebt. Dat normaliseert dan wel (naar wat bij je past), maar dan is het toch vrij normaal dat het dan constant blijft, mits beide partners ook tevreden zijn met de kwaliteit. Ook een bevalling en hebben van kleine kinderen hoeft geen belemmering te zijn. Natuurlijk, net na de bevalling… Maar na enkele weken is de boel wel weer hersteld in de meeste gevallen. Dat hoeft geen half jaar te duren (kan in bijzondere gevallen, maar is niet normaal).
Het lijkt er overigens op dat zij het allemaal wel best vindt. Slecht teken.
Het probleem speelt al 5 jaar, kind is 1 jaar. Ik zou de oorzaak dus niet bij de bevalling zoeken.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:05 schreef Luuntje het volgende:
[..]
Moet ze alleen niet gepusht worden of in een postnatale depressie raken. En ja sommige vers gebakken moeders vinden het best lastig om weer seks te hebben na een vaginale bevalling. Je kunt er echt wel onzeker door raken. Er is een heel mens uitgekomen en dat laat natuurlijk wel schade achter, ja die verdwijnt ook weer, en je lichaam is veranderd. Dat kan het zelfbeeld van een vrouw behoorlijk aantasten. Dus je libido daalt dan wel.
TS, laat je vrouw zich weer sexy voelen zonder dat je seks verwacht.
Lastig maar je zult zien dat het libido dan ook weer stijgt, ze voelt zich nu voornamelijk moeder en niet die seksbom die ze ooit was.
Nou idd daar staat normaal een week of 6 voor, geen 6 maanden. Dan is er veel meer aan de hand.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het probleem speelt al 5 jaar, kind is 1 jaar. Ik zou de oorzaak dus niet bij de bevalling zoeken.
Ja joh....als het zo moet pak ik nog liever een komkommer.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh zat vrouwen die dat wel om die reden doen hoor
Ik vind het wel een plicht. Als jouw kerel behoefte aan seks heeft en je wijst hem af ben je gewoon een gemene heks en verdien je hem niet. Andersom net zo trouwens.
Filmpje komt van een vrouw die zelf in de positie zat en haar man afwees het is erg inspirerend. Een tegengeluid tegen walgelijk westers feminisme dat helaas veel te veel de standaard is geworden.
7 maanden amper seks of jezelf degraderen tot een dumpplek voor zaad is nogal een nuance verschilletje hequote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:52 schreef Luuntje het volgende:
[..]
Ja joh....als het zo moet pak ik nog liever een komkommer.
Seks moet fijn zijn en geen plicht, daarmee zakt het libido nog lager dan de temperatuur op Antartica in de winter.
Als je een vrouw verplicht c.q dwingt neigt het lichtelijk naar verkrachting, althans zo voelt het dan wel.
Als ik geen zin heb dan heb ik geen zin. En als er een veilige ruimte is in de relatie om dat aan te kunnen geven is dat juist eerder stimulerend om dan weer de draad op te pakken.
Vrouwen zijn geen dumpbakken voor zaad.
Je moet over je behoeftes kunnen praten, een vrouw moet eerst even opgewarmd worden en zich geliefd, geborgen en veilig voelen.
Geen idee hoe dit relevant is om te benoemen maar ik zal je maar gerust stellen... wij hebben drie keer per week uitgebreid seks. Al zijn er ook geen kinderen in het spel die de boel kunnen verstoren. Intimiteit en seks zijn voor ons extreem belangrijkquote:Zoals jij het schetst lijkt het wel alsof je al jaren droog staat.
Dit soort feministisch geneuzel werkt helaas altijd maar een kant op . Namelijk richting de vrouw. De behoeften van TS doen er niet toe. Dus mag je het hem onthouden.quote:Je moet over je behoeftes kunnen praten, een vrouw moet eerst even opgewarmd worden en zich geliefd, geborgen en veilig voelen
Verkrachting nog wel, het is je eigen kerel met wie je een liefdesrelatie hebt en samen een baby hebt gefabriceerd door te neukenquote:Seks moet fijn zijn en geen plicht, daarmee zakt het libido nog lager dan de temperatuur op Antartica in de winter.
Als je een vrouw verplicht c.q dwingt neigt het lichtelijk naar verkrachting, althans zo voelt het dan wel.
Ah, dat klinkt best verdrietig. Je partner wil geen seks met je (of niet de hoeveelheid die jij zou willen) en dan ga je een vreemde vrouw betalen voor seks, maar die vrouw zou waarschijnlijk uit ‘vrije wil’ (zonder geld) ook geen seks met je willen. Voelt dat niet dubbel zo naar?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:12 schreef Harvest89 het volgende:
Ik was al lang zonder te zeggen naar de hoeren gegaan of ergens buiten de stad te daten.
Dat laatste zeker.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:13 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Goed punt. Het kan ook zijn dat vriendin van TS haar rol als moeder moet gaan ontdekken en dat na een aantal gesprekken alles wel los loopt. De geschiedenis van zijn vriendin zou hij moeten loslaten, dat was toen.
Wij leven van uitkeringenquote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:28 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Rekening betalen en werken is een mannelijke plicht? Wat.
Hoe komen 2 vrouwen die een relatie hebben aan hun geld
In veel van jouw posts klinkt het alsof vrouwen alleen seks hebben omdat de man zo graag wil of omdat het erbij hoort.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:02 schreef Elan het volgende:
En jezelf!quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In veel van jouw posts klinkt het alsof vrouwen alleen seks hebben omdat de man zo graag wil of omdat het erbij hoort.
Meestal, als de seks goed is en de partner leuk, doen wij het gewoon omdat we het leuk vinden hoor. Dan heeft het niet te maken met Als zij je niet wil seksueel bevredigen maar dat je elkaar een plezier doet.
Naast dat het me een treurig leven lijkt, waarin seks maar voor 1 van de partners is, help je TS echt niet met steeds roepen hoe zijn vrouw het voor hem moet doen. Hij moet juist samen met haar ontdekken hoe ze het weer voor haar eigen lol kan gaan doen. Hij wil wel. Pas als zij weer wil, gaan ze samen de lol hebben waar hij zo naar snakt.
Meestal, als er sprake is van een bevalling zonder complicaties, is het fysiek en medisch mogelijk om weer seks te hebben. Dat is heel iets anders dan dat er 'normaal een week of 6 voor staat'.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou idd daar staat normaal een week of 6 voor, geen 6 maanden. Dan is er veel meer aan de hand.
Zou kunnen dat penetratie alsnog pijn doet maar dan heb je toch handen en een mond?
Verdomd, natuurlijk. En jezelf!quote:
Zoals staat in het laatste gedeelte van mijn zin, je kunt ook daten (meid uit de kroeg, badoo, tinder), dat zou ik dan wel buiten de stad doen en niet in het plaatselijke dorp.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 01:19 schreef prunus het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt best verdrietig. Je partner wil geen seks met je (of niet de hoeveelheid die jij zou willen) en dan ga je een vreemde vrouw betalen voor seks, maar die vrouw zou waarschijnlijk uit ‘vrije wil’ (zonder geld) ook geen seks met je willen. Voelt dat niet dubbel zo naar?
En dan ook nog met in het achterhoofd dat je je partner bedriegt. Niet het beste advies denk ik!
Ja prima maar die vlieger gaat hier niet op.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In veel van jouw posts klinkt het alsof vrouwen alleen seks hebben omdat de man zo graag wil of omdat het erbij hoort.
Meestal, als de seks goed is en de partner leuk, doen wij het gewoon omdat we het leuk vinden hoor. Dan heeft het niet te maken met Als zij je niet wil seksueel bevredigen maar dat je elkaar een plezier doet.
Naast dat het me een treurig leven lijkt, waarin seks maar voor 1 van de partners is, help je TS echt niet met steeds roepen hoe zijn vrouw het voor hem moet doen. Hij moet juist samen met haar ontdekken hoe ze het weer voor haar eigen lol kan gaan doen. Hij wil wel.
Zin kun je maken, en als je zelf niet wil hoef je zijn gevoelens en behoeften nog niet compleet ter zijde te schuiven. Als vaginale seks om wat voor reden dan ook pijn doet kun je ook besluiten je partner een sensuele blowjob geven of op andere manieren aan de slag. Zoals TS aangeeft zij in het verleden ook deed. Niet omdat hij dat eist maar uit liefde. Of tenminste omdat je je relatie graag wil houden.quote:Pas als zij weer wil, gaan ze samen de lol hebben waar hij zo naar snakt.
Feministisch geneuzelquote:Op zaterdag 24 februari 2024 01:03 schreef Elan het volgende:
[..]
7 maanden amper seks of jezelf degraderen tot een dumpplek voor zaad is nogal een nuance verschilletje he
Wat win je er mee om seks weg te houden terwijl het voor de meeste mannen plek 1 of in elk geval top 3 is in een relatie? Smoesjes over gedaald libido geloof ik geen zak van als ze vroeger naast TS seks met 100(!) Andere mannen heeft gehad . Je libido verdwijnt echt niet spontaan en volledig als je een kind hebt gehad.
[..]
Geen idee hoe dit relevant is om te benoemen maar ik zal je maar gerust stellen... wij hebben drie keer per week uitgebreid seks. Al zijn er ook geen kinderen in het spel die de boel kunnen verstoren. Intimiteit en seks zijn voor ons extreem belangrijk.
[..]
Dit soort feministisch geneuzel werkt helaas altijd maar een kant op . Namelijk richting de vrouw. De behoeften van TS doen er niet toe. Dus mag je het hem onthouden.
[..]
Verkrachting nog wel, het is je eigen kerel met wie je een liefdesrelatie hebt en samen een baby hebt gefabriceerd door te neuken.
Maar zulke vrouwen bestaan echt, die dan gaan roepen dat je haar niet respecteert. Laten je een pervert voelen omdat je een hand op haar borst of billen legt. Je eigen partner bij wie je je veilig zou moeten voelen....
Beste is in zo'n geval zorgen dat het financieel geregeld is en je spullen pakken en nooit meer achterom kijken. Er zijn genoeg vrouwen of mannen die je aanwezigheid en intimiteit wel op prijs stellen. Structurele seksuele afwijzing van de eigen partner om welke reden dan ook is een van de laagste dingen die kunt doen.
quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja prima maar die vlieger gaat hier niet op.
In geval van TS heeft zij bewust of onbewust nagenoeg volledig uitgecheckt van de seks om wat voor reden dan ook. Dat is dus al heel lang geen normale gezonde seksuele relatie meer met wederzijdse behoefren zoals jij omschrijft.
Dat is de oplossing.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:11 schreef Vanyel het volgende:
Als mijn vrouw structureel geen of echt te weinig seks meer zou willen, zou ik daar samen iets aan willen doen (been there, done that). Daar is altijd wel een reden voor, ook als de vrouw zelf op dat moment niet weet wat die reden is. Die kun je samen vinden, al dan niet met hulp.
Het oppakken als gezamenlijk probleem, je hebt immers, tijdelijk, een te groot verschil in libido en dat verschil is waar het mis gaat, daar ligt imo het begin van de oplossing.
Juist ja. Iets over hebben voor elkaar dus. Dat mis ik van haar kant totaal in dit verhaal. Ondanks gesprekken therapie en het feit dat ze een jaar verder zijn is zij seksueel gewoon compleet uitgecheckt. Stel ( hypothetisch scenario want TS heeft dit nooit gezegd) dat de penetratie pijn doet kan je hem ook op andere manieren plezieren. Wat geeft haar het recht om dat compleet na te laten en hem zo te verwaarlozen terwijl ze weet dat hij die gevoelens en frustraties heeft?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:28 schreef Luuntje het volgende:
[..]
Feministisch geneuzel
Ik kan bijvoorbeeld hele gesprekken voeren met mijn partner over wat we beiden wel of niet willen.
En ja, dat soms alleen hij zijn pleziertje krijgt en soms alleen ik moet kunnen.
Maar verplichten tot seks zal nooit gebeuren.
En als de man seks verwacht zodra hij een hand op je borst legt omdat hij denkt dat dat je opwindt.....dan ben je gauw klaar.
Bij voorspel komt zo veel meer kijken dan alleen een aanraking.
Maar goed...ik merk dat ik tegen blindemans ogen schrijf.
Volgens mij heeft TS haar alle tijd en ruimte van de wereld gegeven gezien het geduld dat hij inmiddels reeds heeft opgebracht.quote:Respect voor elkaar hebben en elkaar de ruimte geven is net zo belangrijk.
Noem jij het maar geneuzel maar je veilig voelen moet van beide kanten komen.
Dat is ook gewoon een oplossing hoor, als ze dat zou doen had Ts dit topic niet hoeven openen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[..]
Dat is de oplossing.
Niet als een trad wife dan maar de pik van je kerel verdragen omdat hij het recht denkt te hebben zijn zaad in je te dumpen of je wil of niet.
Als ze er om welke reden dan ook geen behoefte aan heeft, dan is het belangrijk dat ze daar eerlijk in is. En dan helpt het niet om ‘zin te maken’ en bepaalde handelingen maar te doen om hem plezier te geven, terwijl ze er zelf geen behoefte aan heeft.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Juist ja. Iets over hebben voor elkaar dus. Dat mis ik van haar kant totaal in dit verhaal. Ondanks gesprekken therapie en het feit dat ze een jaar verder zijn is zij seksueel gewoon compleet uitgecheckt. Stel ( hypothetisch scenario want TS heeft dit nooit gezegd) dat de penetratie pijn doet kan je hem ook op andere manieren plezieren. Wat geeft haar het recht om dat compleet na te laten en hem zo te verwaarlozen terwijl ze weet dat hij die gevoelens en frustraties heeft?
[..]
Volgens mij heeft TS haar alle tijd en ruimte van de wereld gegeven gezien het geduld dat hij inmiddels reeds heeft opgebracht.
Die zaadcontainer ben je sowieso.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[..]
Dat is de oplossing.
Niet als een trad wife dan maar de pik van je kerel verdragen omdat hij het recht denkt te hebben zijn zaad in je te dumpen of je wil of niet.
Ja stel je toch voor dat je wat over hebt voor je partnerquote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:48 schreef prunus het volgende:
[..]
Als ze er om welke reden dan ook geen behoefte aan heeft, dan is het belangrijk dat ze daar eerlijk in is. En dan helpt het niet om ‘zin te maken’ en bepaalde handelingen maar te doen om hem plezier te geven, terwijl ze er zelf geen behoefte aan heeft.
Wat een frustratie heb je dan in je zitten, dat je als man zo wanhopig en egoïstisch bent dat je het oké vindt dat er vrouwen zijn die seks tegen hun zin in met je hebben. Of dat nou hun eigen vrouw is of een prostituée. Alles voor je eigen genot.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja stel je toch voor dat je wat over hebt voor je partner
Maar tegelijk natuurlijk wel zelf alle begrip van de wereld eisen van hem. Want de relatie draait om jouw gevoelens, jouw perceptie.
Stel je toch voor dat enthousiastic consent belangrijk was.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja stel je toch voor dat je wat over hebt voor je partner
Maar tegelijk natuurlijk wel zelf alle begrip van de wereld eisen van hem. Want de relatie draait om jouw gevoelens, jouw perceptie.
Bah.. ik neem aan dat mijn bijdrage aan een relatie toch groter zal zijn? Dat ik ook een hoop andere dingen voor hem doe? Dat ik als persoon ook mee tel en graag gezien ben?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Die zaadcontainer ben je sowieso.
Mannen vinden seks over het algemeen vrij belangrijk in de relatie dus wanneer jij besluit zijn zaadcontainer niet meer te zijn voor whatever reason kijk dan niet raar dat je einde van de rit bedrogen en/of alleen achter blijft.
Je gaat er heel stereotiep vanuit dat een seksloze relatie voor vrouwen wel oké is, maar voor mannen een hel. We zijn toch anno 2024 wel verder geevolueerd en weten dat vrouwen net zo goed seksuele wezens zijn. Als de relatie goed is, en de vrouw zit goed in haar vel, heeft zij net zoveel behoefte aan seks (binnen de relatie) als een man. En haalt er net zoveel plezier uit. Dat lijkt me waar je binnen een relatie dan ook samen aan moet werken, dat dat zo is en biljft. Als dat tijdelijk even anders is bij een van beiden (want ook mannen kunnen periodes hebben waarin dat minder is, om wat voor reden dan ook) probeer je daar samen op een goede manier uit te komen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:11 schreef Vliegbaard het volgende:
Een de loze relatie zal voor sommigen een uitkomst zijn maar voor de meeste mannen een hel. En als de vrouw constant in het spelletje mee moet om de man te plezieren gaat het op termijn ook best wel vervelen.
Ik zou nog begrip op kunnen brengen als de vrouw om whatever reason tijdelijk een lager libido heeft. Maar als ze dan aan zou komen met oneliners als : “jij met je sex elke keer”, dan houdt het denk ik wel snel op.
Succes met je broer/zus-relatie in zo’n geval.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:18 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Bah.. ik neem aan dat mijn bijdrage aan een relatie toch groter zal zijn? Dat ik ook een hoop andere dingen voor hem doe? Dat ik als persoon ook mee tel en graag gezien ben?
Dus als ik om wat voor reden ook geen zin heb en daar 'verzaak in mijn plicht' (:r ) dan gaat hij er vandoor?
Nuja weet je wat? Dan gaat m maar. Als ik enkel goed ben voor zaadopvang en al mijn andere acties en zorgen voor hem niet genoeg zijn, dan zoekt m maar een ander gat en zoek ik wel iemand die mij leuk vindt voor mij en niet voor mijn opslagzone.
Zo een man moet je niet willen.
Toch maar seks hebben omdat je anders bang bent dat je man ervandoor gaat omdat dat het enige is wat jullie bindt is ook geen succesrelatie..quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Succes met je broer/zus-relatie in zo’n geval.
Dat enthousiasme en gevoel kan je er alsnog inleggen lijkt me. Een sensuele BJ uit liefde en erkentelijkheid. Over je eigen schaduw heen durven stappen en je eigen sores los laten.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Stel je toch voor dat enthousiastic consent belangrijk was.
In zo'n wereld moet je niet willen leven
Seks geven. Seks uit erkentelijkheid. Daar droog je toch instant zo volledig van op dat de Sahara een vochtige omgeving lijkt.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat enthousiasme en gevoel kan je er alsnog inleggen lijkt me. Een sensuele BJ uit liefde en erkentelijkheid. Over je eigen schaduw heen durven stappen en je eigen sores los laten.
En wie weet wakker je daarmee je eigen seksualiteit ook weer aan.
Maar de makkelijkste weg is natuurlijk gewoon zeggen geen zin te hebben en denken dat daarmee de kous af is.
Je zal je er toch echt over heen moeten zetten op enig moment. Of hem ruimte geven het bij een ander te halen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Toch maar seks hebben omdat je anders bang bent dat je man ervandoor gaat omdat dat het enige is wat jullie bindt is ook geen succesrelatie..
Ik ga daar niet stereotype van uit, ik relateerde het aan de situatie van TS. En in die zin kennen we 1 kant van het verhaal en toevallig is dat een man wat ik dan weer kan spiegelen aan mijzelf als man zijnde.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je gaat er heel stereotiep vanuit dat een seksloze relatie voor vrouwen wel oké is, maar voor mannen een hel. We zijn toch anno 2024 wel verder geevolueerd en weten dat vrouwen net zo goed seksuele wezens zijn. Als de relatie goed is, en de vrouw zit goed in haar vel, heeft zij net zoveel behoefte aan seks (binnen de relatie) als een man. En haalt er net zoveel plezier uit. Dat lijkt me waar je binnen een relatie dan ook samen aan moet werken, dat dat zo is en biljft. Als dat tijdelijk even anders is bij een van beiden (want ook mannen kunnen periodes hebben waarin dat minder is, om wat voor reden dan ook) probeer je daar samen op een goede manier uit te komen.
Als dat langer duurt, kun je daar hulp bij vragen. Dat heeft TS gedaan, wat een goed teken is. Ik vind het alleen jammer dat hij niet wil aangeven wat de seksuoloog zegt hierover. Wat de adviezen zijn.
Of hij gebruikt zijn handen eens een tijdje.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Je zal je er toch echt over heen moeten zetten op enig moment. Of hem ruimte geven het bij een ander te halen.
Een relatie zonder intimiteit en seks is wel een lang leven beschoren denk je? Ongetwijfeld zullen er mannen zijn die dat accepteren. Ik kan alleen van mijzelf uit gaan en van mijn eigen omgeving en dan kom ik tot de conclusie dat een relatie zonder sex niet werkt.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Toch maar seks hebben omdat je anders bang bent dat je man ervandoor gaat omdat dat het enige is wat jullie bindt is ook geen succesrelatie..
Wel eens hoor.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Seks geven. Seks uit erkentelijkheid. Daar droog je toch instant zo volledig van op dat de Sahara een vochtige omgeving lijkt.
Je begreep me kennelijk verkeerd, want ik bedoelde dat het voor mannen en vrouwen geldt. Doe niet zo narrig, joh.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:32 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een relatie zonder intimiteit en seks is wel een lang leven beschoren denk je? Ongetwijfeld zullen er mannen zijn die dat accepteren. Ik kan alleen van mijzelf uit gaan en van mijn eigen omgeving en dan kom ik tot de conclusie dat een relatie zonder sex niet werkt.
Maar voor de zekerheid maar even de voetnoot dat dat niet voor elke man geldt want anders ben ik weer aan het stereotyperen.
Er overheen zetten? Het gaat niet om de keukenvloer dweilen waar je geen zin in hebt he?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Je zal je er toch echt over heen moeten zetten op enig moment. Of hem ruimte geven het bij een ander te halen.
Kan ja, een tijdje. Doet hij ook. Maar.op een gegeven moment raak je dat beu. Je zit niet in een seksuele relatie om vervolgens alleen nog maar te masturberen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of hij gebruikt zijn handen eens een tijdje.
Als je van elkaar houdt, en je wil samen verder, dan ga je samen op zoek naar de oorzaak, is er wat aan te veranderen, hoe kunnen we verder inhoud geven aan onze relatie en seksleven. En als dat niet lukt, kijk je naar hoe nu verder. Wel samen, maar met opties voor de partner die wel behoefte heeft aan seks om het elders te houden of het verbreken van de relatie.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel eens hoor.
Maar wat als je evengoed een Sahara bent? Moet je partner (man of vrouw) dan maar genoegen nemen met een seksloos huwelijk? Dat werkt ook niet.
Vind dat TS best veel geduld en respect heeft opgebracht voor deze dame.
Ok maar draai het eens om? Ze was al een Sahara. En toch heeft ts besloten om samen kinderen te krijgen. Wat had hij verwacht?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel eens hoor.
Maar wat als je evengoed een Sahara bent? Moet je partner (man of vrouw) dan maar genoegen nemen met een seksloos huwelijk? Dat werkt ook niet.
Vind dat TS best veel geduld en respect heeft opgebracht voor deze dame.
Echt, begin hier niet aan TS. Laat je niet gijzelen in een seksloze relatie.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:35 schreef Viesdik het volgende:
Misschien is het de kunst om jezelf op het gebied van seks de komende paar jaar even op de tweede plek
Als er iets is dat zorgt dat haar Sahara nooit meer vochtig wordt, is het wel blijven vragen naar iets wat de normaalste zaak van de wereld is en haar zelf een oplossing laten zoekenquote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Echt, begin hier niet aan TS. Laat je niet gijzelen in een seksloze relatie.
Zij heeft een probleem schijnbaar waardoor haar seksualiteit weg is dus laat haar naar een oplossing zoeken. Je kunt haar steunen maar stopt nooit met vragen om iets dat de normaalste zaak van de wereld is.
Ik doe niet narrig maar ik kan niet voor de vrouwen praten net zo goed als jij dat voor mannen niet kan zonder daarbij te stereotyperen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je begreep me kennelijk verkeerd, want ik bedoelde dat het voor mannen en vrouwen geldt. Doe niet zo narrig, joh.
Overigens kan intimiteit ook zonder seks, en zijn beide heel belangrijk binnen een relatie.
Als dat de casus was heb je een goed punt, echter ze was geen Sahara omschrijft hij. Aan het begin van de relatie was er aan seks geen gebrek zowel kwantitatief als kwalitatief.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:37 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ok maar draai het eens om? Ze was al een Sahara. En toch heeft ts besloten om samen kinderen te krijgen. Wat had hij verwacht?
Had hij niet beter eerder een einde aan de relatie kunnen breien? Toen het al niets meer was tussen de lakens?
Ja maar na 2j was dat mooie liedje ook gedaan. 5j later was er een kind.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Als dat de casus was heb je een goed punt, echter ze was geen Sahara omschrijft hij. Aan het begin van de relatie was er aan seks geen gebrek zowel kwantitatief als kwalitatief.
.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er iets is dat zorgt dat haar Sahara nooit meer vochtig wordt, is het wel blijven vragen naar iets wat de normaalste zaak van de wereld is en haar zelf een oplossing laten zoeken
Hoi schat, heb je al ene oplossing? Nee? Ik wil wel evne seks hoor, dat hoort erbij, dat is de normaalste zaak van de wereld.
Zoals @Vanyel al aangaf: er is een verschil in libido, dat is een probleem dat je SAMEN hebt.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:49 schreef Elan het volgende:
[..]
.
Dat laatste klinkt idioot maar is wel hoe het gemiddelde mannenbrein ongeveer werkt.
Het probleem ligt ook bij haar. En als hij het probleem is moet ze er lekker mee kappen.
Zoiets gaat heel geleidelijk. Het is niet dat ze van de ene op de andere dag is gestopt met caren. Je kan hem ook complimenteren dat hij altijd in haar is blijven geloven in de zin dat het tussen de lakens wel weer zou komen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja maar na 2j was dat mooie liedje ook gedaan. 5j later was er een kind.
Dat zijn 5 jaren voor hem geweest om zich eens goed achter de oren te krabben om te kijken of hij dit wel zou willen.
Ook zonder libido kun je hem op tal van manieren plezieren. Alleen moet je dan geestelijk niet op de stoel zitten dat die sukkel weer wat van je nodig heeft maar het oprecht doen uit liefde en erkenning voor zijn behoeften.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoals @:Vanyel al aangaf: er is een verschil in libido, dat is een probleem dat je SAMEN hebt.
Ja dat is ook mooiquote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Zoiets gaat heel geleidelijk. Het is niet dat ze van de ene op de andere dag is gestopt met caren. Je kan hem ook complimenteren dat hij altijd in haar is blijven geloven in de zin dat het tussen de lakens wel weer zou komen.
Maar zonder libido heb je ook geen zin in hand/mondwerk hequote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook zonder libido kun je hem op tal van manieren plezieren. Alleen moet je dan geestelijk niet op de stoel zitten dat die sukkel weer wat van je nodig heeft maar het oprecht doen uit liefde en erkenning voor zijn behoeften.
Nou als je er zo instaat kan je er beter direct een einde aan maken.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:10 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar zonder libido heb je ook geen zin in hand/mondwerk he![]()
Al het seksuele is weg uit je hele lijf.
En dan blijft dat gevoel van een 'moetje'.
Je voorziet hem al in zijn behoeften door kinderen op te voeden, eten te maken, zijn kledij te wassen, het huis schoon te houden, waarschijnlijk mee te gaan werken en geld mee in het laaitje te brengen, boodschappen doen, administratie, voor hem te zorgen op andere manieren. Dan moet je dus ook nog verantwoordelijk zijn voor zijn zaad?
Het kan, maar het is ook geen verplichting dat een vrouw een man af en toe aftapt als ze zelf een tijd geen behoefte heeft.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook zonder libido kun je hem op tal van manieren plezieren. Alleen moet je dan geestelijk niet op de stoel zitten dat die sukkel weer wat van je nodig heeft maar het oprecht doen uit liefde en erkenning voor zijn behoeften.
Nee, de makkelijkste weg is natuurlijk de posts over samen je probleem fixen en samen goeie seks hebben negeren omdat je een vent bent die alleen een zaadcontainer zoekt.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat enthousiasme en gevoel kan je er alsnog inleggen lijkt me. Een sensuele BJ uit liefde en erkentelijkheid. Over je eigen schaduw heen durven stappen en je eigen sores los laten.
En wie weet wakker je daarmee je eigen seksualiteit ook weer aan.
Maar de makkelijkste weg is natuurlijk gewoon zeggen geen zin te hebben en denken dat daarmee de kous af is.
je kan instinct en biologie niet forcerenquote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Echt, begin hier niet aan TS. Laat je niet gijzelen in een seksloze relatie.
Zij heeft een probleem schijnbaar waardoor haar seksualiteit weg is dus laat haar naar een oplossing zoeken. Je kunt haar steunen maar stopt nooit met vragen om iets dat de normaalste zaak van de wereld is.
Nuja mss is dat ook wel het beste voor TS?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou als je er zo instaat kan je er beter direct een einde aan maken.
Ik denk dat het verleden aan hem knaagt, anders zou je dat niet zo prominent beschrijven. Ik weet niet of dat nog goed gaat komen nee.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:15 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nuja mss is dat ook wel het beste voor TS?
Het is jammer dat er niet wat meer antwoorden zijn gekomen op het stukje van de seksuoloog en de 5 jaren voor het kind.
Er is duidelijk iets aan de hand en zo te lezen weet TS niet wat het probleem is. Dus buiten het seksuele stuk zijn er wel meer problemen in deze relatie.
Dat heeft ze al in de vorm van die babyquote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:10 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je voorziet hem al in zijn behoeften door kinderen op te voeden, eten te maken, zijn kledij te wassen, het huis schoon te houden, waarschijnlijk mee te gaan werken en geld mee in het laaitje te brengen, boodschappen doen, administratie, voor hem te zorgen op andere manieren. Dan moet je dus ook nog verantwoordelijk zijn voor zijn zaad?
Maar dat zou al helemaal stom zijn om dat verleden mee te slepen. Eerst vond hij het namelijk wel leuk want hij plukte de voordelen ervan. Maar nu hij in het nadeel zit is dat ineens een probleem?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik denk dat het verleden aan hem knaagt, anders zou je dat niet zo prominent beschrijven. Ik weet niet of dat nog goed gaat komen nee.
Samen goede seks gaat niet werken als een van beide partners om wat voor reden dan ook seksueel is uitgecheckt.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee, de makkelijkste weg is natuurlijk de posts over samen je probleem fixen en samen goeie seks hebben negeren omdat je een vent bent die alleen een zaadcontainer zoekt.
Voor wederzijds genot is wel polariteit nodig en affectie van twee kanten. Stop jij maar een lange tijd met je partner seks geven en je gaat zien dat ook jij uiteindelijk net zo goed een zaadcontainer was. Alleen is het nu geen issue omdat beiden er niet moeilijk over doen en er plezier uithalen.quote:Veel plezier dan met je opblaaspop, ik amuseer me verder wel met mijn makkelijke wederzijdse genot
Ben jij toevallig nog alleen?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:10 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nouja hij pent het zelf uitgebreid neer in de OP nota bene. En het is een wederkerend thema in R&P.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:24 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar dat zou al helemaal stom zijn om dat verleden mee te slepen. Eerst vond hij het namelijk wel leuk want hij plukte de voordelen ervan. Maar nu hij in het nadeel zit is dat ineens een probleem?
Ik hoop oprecht niet dat hij dat al voor haar voeten heeft gegooid, in de trant van: vroeger kon je wel neuken met jan en allemaal maar voor mij kan je niet je benen even spreiden.
Want dan zou DAT het moment voor mij zijn dat de knop om was gegaan.
Hij wist van haar verleden, hij vond het duidelijk niet erg. Om dat dan later te gaan 'gebruiken'
Maar nu ben ik wel enorme aannames aan het maken, dus deze post mag eigenlijk als 'niet aan de orde zijn' beschouwd worden.
En ik vind sowieso dat we dat verleden moeten laten rusten in dit topic tot er bevestiging van TS komt of dit stukje meespeelt in zijn gevoelens op dit moment.
Want dit zijn dingen die een heel topic laten ontsporen.. en laat ik dit topic nu graag willen openhouden en alle meningen en input van de users willen laten staan, ook al zijn ze niet altijd even netjes.
Ja dit dus...quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:24 schreef prunus het volgende:
De specifieke details over haar seksverleden vind ik sowieso een beetje vreemd staan in het verhaal.
quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ben jij toevallig nog alleen?
Ik denk dat je de importantie van seks voor de man in de relatie niet moet onderschatten. Maakt dat je dan primair een lustobject? Natuurlijk niet! Ik las ooit ergens dat bij voldoende en gelukkige seks het voor mannen 10% van de relatie is maar als het wegvalt is het 90%.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:28 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee.
Ik wil gewoon duidelijk maken dat een vrouw hopelijk meer betekent in een relatie dan zaadopvang spelen.
Maar ik ontken het belang van seksualiteit toch ook niet? Ook voor vrouwen inderdaad.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik denk dat je de importantie van seks voor de man in de relatie niet moet onderschatten. Maakt dat je dan primair een lustobject? Natuurlijk niet! Ik las ooit ergens dat bij voldoende en gelukkige seks het voor mannen 10% van de relatie is maar als het wegvalt is het 90%.
Misschien geld dit ook wel voor vrouwen die ongewenst in een seksloze relatie zitten.
Zijn er zat hij wie dat niet terug komt hoor.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:14 schreef Viesdik het volgende:
[..]
je kan instinct en biologie niet forceren
als je daar als man geen respect/empathie voor kan opbrengen, ben je gewoon een egoïst
De sloot is nu gedempt, maar de vloedgolf komt vast wel weer een keer aanzetten
Waarmee je het seks gedeelte zomaar af doet als een moetje wat even tussen de bedrijven door moet gebeuren. En ik mag aannemen dat dat voor de meeste vrouwen ook niet het geval is.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:28 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee.
Ik wil gewoon duidelijk maken dat een vrouw hopelijk meer betekent in een relatie dan zaadopvang spelen.
Vind je dat TS dit nu al mag voorstellen? Of zou je je daar als vrouw alleen maar door voelen opgejaagd?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:39 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar ik ontken het belang van seksualiteit toch ook niet? Ook voor vrouwen inderdaad.
Ik blijf toch zeggen: er is daar duidelijk een probleem en als er niet tot een oplossing kan gekomen worden dan gaat dit waarschijnlijk mis lopen?
Alternatieve oplossingen kunnen ook he? De relatie open breken, betaalde seks.
Stel dat ik ooit een ongeval krijg of een ziekte of wat dan ook waardoor ik fysiek niet meer in staat ben om intimiteit te hebben dan ga ik mijn partner ook een vrijkaart geven naar seks buiten de deur (er vanuit gaande dat hij zou blijven bij mij terwijl ik eigenlijk alleen nog maar een 'last' ben).
Het hoort inderdaad niet een moetje te zijn, lijkt mij voor de partner ook een echte afknapper. Maar het gaat hier over iemand die totaal geen libido meer heeft.. en dan voelt het wel als moetjes.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waarmee je het seks gedeelte zomaar af doet als een moetje wat even tussen de bedrijven door moet gebeuren. En ik mag aannemen dat dat voor de meeste vrouwen ook niet het geval is.
Maar als dan nog, als dat af en toe een keer nodig is om je relatie op peil te houden en je laat dat dan na… dan weet je als man in ieder geval waar je aan toe bent.
Ik hoop dat TS nog wat ophelderingen komt geven alleszins.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind je dat TS dit nu al mag voorstellen? Of zou je je daar als vrouw alleen maar door voelen opgejaagd?
Hij lijkt me wel oprecht een goeie gozer. Misschien zelfs wel iets te lief.
Ik lees nergens dat zij zelf niet meer masturbeert, heb ik daar overheen gelezen?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:42 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het hoort inderdaad niet een moetje te zijn, lijkt mij voor de partner ook een echte afknapper. Maar het gaat hier over iemand die totaal geen libido meer heeft.. en dan voelt het wel als moetjes.
Dat is gevraagd geweest dacht ik maar geen antwoord op gekomen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat zij zelf niet meer masturbeert, heb ik daar overheen gelezen?
Doet hij post #138quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat is gevraagd geweest dacht ik maar geen antwoord op gekomen.
Edit: is zelfs door jou gevraagd
Ja precies maar geen antwoord, zou wel een hoop ophelderen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat is gevraagd geweest dacht ik maar geen antwoord op gekomen.
Edit: is zelfs door jou gevraagd
Dat ging over hem en zijn masturberen, niet of zij het nog doet.quote:
Het is jammer dat zo'n goede post zo weinig aandacht krijgt.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:56 schreef Ed1234 het volgende:
Vervelend TS en ik kan mij goed voorstellen dat dit frustratie oplevert. Bij deze even een verhaal van de andere kant (dit hoeft niet dezelfde ervaring te zijn als jouw vriendin) die je blikt misschien wat verbreed. Iets minder dan een jaar geleden ben ik voor het eerst moeder geworden, en dat heeft een behoorlijke impact gehad. Zowel mentaal als fysiek.
[...]
Het is een theorie:quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:42 schreef Elan het volgende:
Hij lijkt me wel oprecht een goeie gozer. Misschien zelfs wel iets te lief.
Oh ja duh.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat ging over hem en zijn masturberen, niet of zij het nog doet.
Wat ook nog een optie kan zijn iddquote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh ja duh.
Denk alleen niet dat ze daar eerlijk over zal zijn want de directe implicatie is dan dat TS iets grondig verkeerd aanpakt tussen of buiten de lakens.
Iets meer achtergrondinformatie zou wel prettig zijn.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:29 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wat ook nog een optie kan zijn idd
Je had de post over hoe mijn vrouw lange tijd stopte met 'mij seks geven'quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Samen goede seks gaat niet werken als een van beide partners om wat voor reden dan ook seksueel is uitgecheckt.
[..]
Voor wederzijds genot is wel polariteit nodig en affectie van twee kanten. Stop jij maar een lange tijd met je partner seks geven en je gaat zien dat ook jij uiteindelijk net zo goed een zaadcontainer was. Alleen is het nu geen issue omdat beiden er niet moeilijk over doen en er plezier uithalen.
Klinkt alsof je er een dagje op past en het dan teruggeeftquote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:28 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee.
Interessante theorie die ook wel wat consensus heeft in de psychologie. Masculiniteit versus feminiteit = polariteit. Als je je heel vrouwelijk en afhankelijk gaat gedragen worden kan dat zeker gevolgen hebben.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is een theorie:
TS stelt zich te slaafs op. Beetje de pleaser uithangen maar daar wordt ze eigenlijk niet echt opgewonden meer van. Het initiatief ligt overduidelijk bij TS en zijn vriendin is in die zin dominant dat ze de ‘macht’ heeft af te wijzen. Door de teleurstellingen komt TS wanhopiger over hetgeen niet de aantrekkingskracht oplevert die zijn vriendin misschien wel nodig heeft om opgewonden te raken.
Als die seksuoloog niks uit haalt of heeft gehaald, blijven er eigenlijk nog 3 opties over.
1-direct kappen met deze relatie
2-accepteren en er zonder een lustig sexleven het beste van maken
3-je als een alpha op gaan stellen en je wat minder als een slaaf gedragen. Praat eens met andere vrouwen. Ga niet als een halve tamme op de bank zitten wachten tot er wat gebeurd. Ga eens een keer uitbundig stappen. Kortom; stel je als een klootzak op (gedraag je er niet meteen naar) en stel je wat onafhankelijker op en zorg dat zij weer de behoefte krijgt om jou opnieuw “te veroveren”. Als dat niet werkt kun je altijd terug naar optie 1 of 2.
En hoe is dat uiteindelijk goedgekomen door er over te lullen of door te poetsen in de slaapkamer?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je had de post over hoe mijn vrouw lange tijd stopte met 'mij seks geven'![]()
![]()
even gemist hè?
En hoe we dat samen hebben opgelost en nu weer samen toffe seks hebben? Omdat ik inderdaad vond dat we samen een probleem hadden toen er een verschil was in libido omdat het mijne duizend hoger was dan het hare en niet zij alleen er iets aan moest doen? En ik dus nooit van haar heb verwacht dat ze me even bevredigde uit schuldgevoel
Dat is een optie, maar daar hoort wat mij betreft ook wel bij dat beide partners erkennen dat er een probleem is als de een wel en de ander geen libido heeft en dat beide partners er alles aan doen om dat op te lossen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of hij gebruikt zijn handen eens een tijdje.
Dat doet hij al 5 vd 7 jaar… Op de verkeerde manier, maar toch.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:35 schreef Viesdik het volgende:
Misschien is het de kunst om jezelf op het gebied van seks de komende paar jaar even op de tweede plek te zetten.
Af en toe beetje afberen als noodoplossing moet kunnen, desnoods in de keuken als ze aan het koken is.
Heb het gewoon leuk samen.
Volgens mij is het voor jou erg opwindend om het maar lekker dominant te hebben over de vrouw en haar rol om seksueel dienstbaar te zijn aan de man. Wat afschwuelijk als je er zo in staat of als je zo'n partner hebt.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:45 schreef Elan het volgende:
[..]
En hoe is dat uiteindelijk goedgekomen door er over te lullen of door te poetsen in de slaapkamer?
Praatjes vullen geen gaatjes, je kan 10 jaar in therapie gaan als je er vervolgens niet letterlijk de daad bij het woord voegt blijft je tegen exact dezelfde issues aanlopen.
Uiteindelijk moet er gewoon weer geneukt worden en je zaadcontainer beschikbaar zijn voor de wederhelft.
Dat TS ‘te slaafs’ is geweest kan best, maar het alternatief is niet ‘de klootzak uitgangen’.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is een theorie:
TS stelt zich te slaafs op. Beetje de pleaser uithangen maar daar wordt ze eigenlijk niet echt opgewonden meer van. Het initiatief ligt overduidelijk bij TS en zijn vriendin is in die zin dominant dat ze de ‘macht’ heeft af te wijzen. Door de teleurstellingen komt TS wanhopiger over hetgeen niet de aantrekkingskracht oplevert die zijn vriendin misschien wel nodig heeft om opgewonden te raken.
Als die seksuoloog niks uit haalt of heeft gehaald, blijven er eigenlijk nog 3 opties over.
1-direct kappen met deze relatie
2-accepteren en er zonder een lustig sexleven het beste van maken
3-je als een alpha op gaan stellen en je wat minder als een slaaf gedragen. Praat eens met andere vrouwen. Ga niet als een halve tamme op de bank zitten wachten tot er wat gebeurd. Ga eens een keer uitbundig stappen. Kortom; stel je als een klootzak op (gedraag je er niet meteen naar) en stel je wat onafhankelijker op en zorg dat zij weer de behoefte krijgt om jou opnieuw “te veroveren”. Als dat niet werkt kun je altijd terug naar optie 1 of 2.
Die man legt in een paar woorden heel goed uit wat ik bedoel inderdaad. Ik heb daar verder geen psychische onderbouwing bij die hij wel heeft.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Interessante theorie die ook wel wat consensus heeft in de psychologie. Masculiniteit versus feminiteit = polariteit. Als je je heel vrouwelijk en afhankelijk gaat gedragen worden kan dat zeker gevolgen hebben.
Wat dan wel interessant is dat onder dit.filmpje een vrouw reageert die tegen dezelfde issues aan loopt met haar man
Dat suggereert dat het toch wel wat complexer ligt dan dat. Nog los daar van vind ik niet dat je je (seksuele) gevoelens en behoeften zou moeten onderdrukken in een relatie om iets (of dat nu seks of iets anders is) proberen te forceren. Daarmee ben je jezelf keihard aan het verloochenen. Haar voor het blok zetten zou ik doen en als dat je dan de relatie kost is het ook duidelijk. Maar zo rol ik, wellicht zou voor een ander een open relatie of zelfs een seksloze relatie meer soelaas bieden.
Zo dan lekker aan het framen?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij is het voor jou erg opwindend om het maar lekker dominant te hebben over de vrouw en haar rol om seksueel dienstbaar te zijn aan de man. Wat afschwuelijk als je er zo in staat of als je zo'n partner hebt.
Ik krijg nooit seks van mijn vrouw. We hebben wel heel veel seks, maar dan samen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die man legt in een paar woorden heel goed uit wat ik bedoel inderdaad. Ik heb daar verder geen psychische onderbouwing bij die hij wel heeft.![]()
In post 5 en 12 probeer ik hier al enigszins op te hinten maar daar komt dan helemaal geen reactie op van TS.
Maar in essentie is het heel plat gezegd toch een beetje de kunst om fuck you tegen je vrouwtje te zeggen als je een keer geen seks krijgt en gewoon lekker wat anders gaan doen.
Ook geeft de man in het filmpje heel duidelijk aan dat er in principe een verschil bestaat tussen mannelijke en vrouwelijke hormonen. Mannen en vrouwen zijn niet hetzelfde.
Het verbaast mij dan ook weinig dat TS in het begin vooral reageert op de “vrouwelijke” reacties.
Dat is het naar mijn idee (en in nettere bewoordingen ook die internet psycholoog die elan post) toch wel.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat TS ‘te slaafs’ is geweest kan best, maar het alternatief is niet ‘de klootzak uitgangen’.
Dan is de balans bij jullie goed. Maar het blijkt wel dat dat dus niet voor iedereen automatisch het geval is. Of dat die balans voor altijd goed blijft.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik krijg nooit seks van mijn vrouw. We hebben wel heel veel seks, maar dan samen.
En als ik merk dat mijn vrouw een keer minder zin heeft, dan ebt bij mij de zin ook weg. Dat gaat allemaal heel natuurlijk.
Nee hoor, voor mij is er juist ontzettend veel denkbaar. Voor jou lijkt dat veel moeilijker. Seks, en als je daar geen zin in hebt, dan doe je dat toch maar, want ik moet mijn zaad kwijt. Dat is nogal eendimensionaal.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo dan lekker aan het framen?![]()
Heeft niks met dominantie te maken of vrouwonvriendelijk gedrag maar seks is gewoon ontzettend belangrijk voor mij. Gelukkig heb ik een partner die daar net zo over denkt anders zou het heel snel problematisch worden.
Misschien ondenkbaar voor jou maar zoveel mensen zoveel wensen, leven en laten leven.
Exact.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat is het naar mijn idee (en in nettere bewoordingen ook die internet psycholoog die elan post) toch wel.
Ik bedoel niet dat je je daadwerkelijk als een totale neanderthaler op moet stellen maar meer in de zin dat je een beetje schijt moet hebben. Jezelf heel nederig opstellen als heeft in deze situatie niet echt gewerkt.
Waar pleit ik voor nederig?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat is het naar mijn idee (en in nettere bewoordingen ook die internet psycholoog die elan post) toch wel.
Ik bedoel niet dat je je daadwerkelijk als een totale neanderthaler op moet stellen maar meer in de zin dat je een beetje schijt moet hebben. Jezelf heel nederig opstellen als heeft in deze situatie niet echt gewerkt.
Dat is toch al helemaal de verkeerde start "als je een keer geen seks krijgt"?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die man legt in een paar woorden heel goed uit wat ik bedoel inderdaad. Ik heb daar verder geen psychische onderbouwing bij die hij wel heeft.![]()
In post 5 en 12 probeer ik hier al enigszins op te hinten maar daar komt dan helemaal geen reactie op van TS.
Maar in essentie is het heel plat gezegd toch een beetje de kunst om fuck you tegen je vrouwtje te zeggen als je een keer geen seks krijgt en gewoon lekker wat anders gaan doen.
Ook geeft de man in het filmpje heel duidelijk aan dat er in principe een verschil bestaat tussen mannelijke en vrouwelijke hormonen. Mannen en vrouwen zijn niet hetzelfde.
Het verbaast mij dan ook weinig dat TS in het begin vooral reageert op de “vrouwelijke” reacties.
Denk je dat het automatisch zo gaat?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dan is de balans bij jullie goed. Maar het blijkt wel dat dat dus niet voor iedereen automatisch het geval is. Of dat die balans voor altijd goed blijft.
Is het werkelijk nou zo moeilijk om niet elke letter of zin zodanig op te vatten dat er geen enkele nuance mogelijk is? Ik heb bij jou altijd het idee dat ik een disclaimer moet plaatsen omdat het anders weer te letterlijk wordt op gevat.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is toch al helemaal de verkeerde start "als je een keer geen seks krijgt"?
Het zou toch moeten zijn "als je samen niet voldoende zin hebt om seks te hebben"?
En van een keer moet je al helemaal niet overspannen raken. Tjonge...
Dan reageer je op de verkeerde want ik beweer niet dat het, van welke kant dan ook, als een moetje zou moeten worden gezien. Op het moment dat dat het geval is zit er ergens al iets fout.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Denk je dat het automatisch zo gaat?
Om het libido op peil te houden is bevredigende seks nodig. Daar gaat het gewoon vaak mis. En dat kun je al verneuken door seks te hebben als je merkt dat de ander het doet als ‘klusje’. Want zodra je het als klusje gaat zien…
Zo moeilijk is dat toch niet?
Ik denk dat het handig is om te posten wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Is het werkelijk nou zo moeilijk om niet elke letter of zin zodanig op te vatten dat er geen enkele nuance mogelijk is? Ik heb bij jou altijd het idee dat ik een disclaimer moet plaatsen omdat het anders weer te letterlijk wordt op gevat.
Het is toch duidelijk dat het in dit geval niet om “een keertje geen seks krijgen” gaat? Of moet ik dan in elke post benadrukken wat TS in zijn OP al aangeeft.
Dat is dan maar net welke definitie je aan het woord klootzak geeft. Er zijn meer dan genoeg vrouwen die juist enorm opgewonden worden van het type “klootzak”.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:23 schreef VEM2012 het volgende:
Klootzak impliceert allesbehalve gelijkwaardigheid. Laat staan een situatie waar iemand geil van pleegt te worden.
Ik denk dat je slim genoeg bent om te begrijpen wat ik bedoel en in welke context je dit moet plaatsen. Je kiest er zelf bewust voor om te reageren op dat ene zinnetje maar de rest compleet te negeren.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat het handig is om te posten wat je bedoelt.
seks krijgen
een keertje
Dan klinkt het toch alsof het problematisch is als je 'een keertje' geen seks 'krijgt'? Of hoe moet ik het dan lezen? Als dat niet is wat je bedoelt, moet je het wellicht zeggen zoals je het wel bedoelt?
Toch is de gedachte achter de woorden ‘seks krijgen’ een zeer ongelijkwaardige.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dan reageer je op de verkeerde want ik beweer niet dat het, van welke kant dan ook, als een moetje zou moeten worden gezien. Op het moment dat dat het geval is zit er ergens al iets fout.
Ik stel ook nergens dat je er als koppel ook niet over moet communiceren. Feit is wel dat niet iedereen of elk stel daar op dezelfde manier over communiceert.
Ik probeer geen aannames te doen van wat mensen bedoelen, maar af te gaan op wat men zegt.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat je slim genoeg bent om te begrijpen wat ik bedoel en in welke context je dit moet plaatsen. Je kiest er zelf bewust voor om te reageren op dat ene zinnetje maar de rest compleet te negeren.
Ik ben benieuwd of er hier vrouwen zijn die daadwerkelijk aangeven te vallen op het zijn van een ‘klootzak’.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat is dan maar net welke definitie je aan het woord klootzak geeft. Er zijn meer dan genoeg vrouwen die juist enorm opgewonden worden van het type “klootzak”.
Dat is goedgekomen door eerst te lullen over oorzaken, daarna pas te lullen over poetsen en uiteindelijk wordt er meer en grondiger gepoetst dan ooit tevoren.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:45 schreef Elan het volgende:
[..]
En hoe is dat uiteindelijk goedgekomen door er over te lullen of door te poetsen in de slaapkamer?
Praatjes vullen geen gaatjes, je kan 10 jaar in therapie gaan als je er vervolgens niet letterlijk de daad bij het woord voegt blijft je tegen exact dezelfde issues aanlopen.
Uiteindelijk moet er gewoon weer geneukt worden en je zaadcontainer beschikbaar zijn voor de wederhelft.
Dat houden veel mannen zich voor. Vaak om voor zichzelf te verdedigen dat ze niet zo interessant zijn ('ik ben geen klootzak, dus ze moeten me niet').quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat is dan maar net welke definitie je aan het woord klootzak geeft. Er zijn meer dan genoeg vrouwen die juist enorm opgewonden worden van het type “klootzak”.
Misschien is de definitie wel: hij heeft succes bij de vrouw die ik wil, wat een klootzak!quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat houden veel mannen zich voor. Vaak om voor zichzelf te verdedigen dat ze niet zo interessant zijn ('ik ben geen klootzak, dus ze moeten me niet').
Met jou zou ik zó veel vaker seks hebben dan met die zogenaamde alfajongens in dit topicquote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik krijg nooit seks van mijn vrouw. We hebben wel heel veel seks, maar dan samen.
En als ik merk dat mijn vrouw een keer minder zin heeft, dan ebt bij mij de zin ook weg. Dat gaat allemaal heel natuurlijk.
Ik leg in de post toch uit wat ik bedoel met opstellen als een klootzak of had je over de rest heen gelezen en sla je alleen aan op het woord klootzak?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Misschien is de definitie wel: hij heeft succes bij de vrouw die ik wil, wat een klootzak!
Het initiatief ligt in de praktijk vrijwel altijd bij de ene of de andere.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor, voor mij is er juist ontzettend veel denkbaar. Voor jou lijkt dat veel moeilijker. Seks, en als je daar geen zin in hebt, dan doe je dat toch maar, want ik moet mijn zaad kwijt. Dat is nogal eendimensionaal.
En je leest kennelijk maar de helft of slaat het niet op, want er is al door verschillende vrouwen in dit topic aangegeven dat zij seks ook heel belangrijk vinden, dat ze in een relatie hebben gezeten waarin dat ongelijk was en hoe ze daarmee om zijn gegaan.
De term zaadcontainer komt bij een van de dames vandaan. Ik heb dat slechts overgenomen.quote:Je zou ook gewoon wat aan je taalgebruik kunnen doen en wat minder provocerende woorden kunnen gebruiken om een normaal gesprek te kunnen voeren.
Oprecht fijn voor jullie en dat meen ik maar TS en zijn partner zijn dus al uitgebreid in therapie geweest. Dus dat lullen lijkt me een gepasseerd station.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is goedgekomen door eerst te lullen over oorzaken, daarna pas te lullen over poetsen en uiteindelijk wordt er meer en grondiger gepoetst dan ooit tevoren.
Uiterst effectief dus, dat lullen. Praatjes die prima gaatjes vullen ook. Ik kan je garanderen dat het lang niet zo effectief was geweest als ik bij het poetsen was begonnen ipv bij het lullen.
En nee, toevallig lag de oorzaak niet bij onze seks. Niet bij seks in het algemeen zelfs, had er geen hol mee te maken. Maar door daar te beginnen heb ik nu wel precies wat ik zocht, en mijn vrouw ook. En nergens in het proces heeft zij het gevoel gehad dat ze gedwongen werd tot iets waar ze geen zin in had
Je vult steeds dingen in voor anderen en roept de meest denigrerend dingen gaat vervolgens gepikeerd lopen doen als mensen je van repliek dienen. Kap daar gewoon mee.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik probeer geen aannames te doen van wat mensen bedoelen, maar af te gaan op wat men zegt.
Maar ik zal proberen jou verder te negeren. Dat is wellicht handiger, als jij niet in staat bent om je duidelijker uit te drukken, of dat niet wil. Ik ga niet proberen te bedenken wat je zou kunnen bedoelen, want dan begrijp ik het verkeerd, en is het weer niet goed. Daar pas ik voor.
Projectie much.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 14:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Je vult steeds dingen in voor anderen en roept de meest denigrerend dingen gaat vervolgens gepikeerd lopen doen als mensen je van repliek dienen. Kap daar gewoon mee.
Blijft straks niemand over. Maar het zal vast allemaal niet aan jou liggen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 14:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Projectie much.
Maar goed, nummer twee waarmee geen gewoon gesprek gevoerd kan worden. Ik zal proberen niet meer op je te reageren. Daar word ik blijer van.
Op basis van wat je schrijft denk ik nog steeds dat het niet alleen om woordkeuze gaat.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik leg in de post toch uit wat ik bedoel met opstellen als een klootzak of had je over de rest heen gelezen en sla je alleen aan op het woord klootzak?
Die zou wel eens van mij geweest kunnen zijn.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 14:50 schreef -Spring het volgende: Ik las laatst de quote: "Het voorspel begint direct na de laatste vrijpartij" en die was op mij wel erg van toepassing.
Je doet net alsof je namens alle vrouwen spreekt. Zat vallen op fout, neuken met fout en komen pas rond hun dertigste als de eierstokken beginnen te rammen al dan niet tijdelijk tot inzicht dat fout niet betrouwbaar is laat staan praktisch en settelen zich dan met een brave Hendrik. Om vervolgens later zichzelf geconfronteerd zien in het feit dat zo'n relatie met relatief weinig spanning en gevaar ook niet helemaal is wat ze uiteindelijk willen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op basis van wat je schrijft denk ik nog steeds dat het niet alleen om woordkeuze gaat.
Vrouwen (en mannen) zoeken niet een klootzak, maar een partner die volwassen is.
En dat toegepast op wat ik lees zou dat bv voor mij hebben ingehouden dat TS niet een kind verwerkt als de relatie op een belangrijk punt al drie jaar niet goed loopt. Dat is onvolwassen gedrag. Je begint pas aan kinderen als de fundering staat. Dan is het nog lastig zat.
En waarschijnlijk heeft TS het probleem laten versloffen omdat het ‘net genoeg was’ toen en hij het lastig vond om het echt aan te pakken. Hij zal wellicht wel commentaar geleverd hebben, maar dus niet op een volwassen manier. Een volwassen manier waarbij je grenzen aangeeft, empathisch bent naar de ander en niet met verwijten strooit.
Allesbehalve een klootzak zijn dus.
Prima dat dat voor jou zo werkt.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op basis van wat je schrijft denk ik nog steeds dat het niet alleen om woordkeuze gaat.
Vrouwen (en mannen) zoeken niet een klootzak, maar een partner die volwassen is.
En dat toegepast op wat ik lees zou dat bv voor mij hebben ingehouden dat TS niet een kind verwerkt als de relatie op een belangrijk punt al drie jaar niet goed loopt. Dat is onvolwassen gedrag. Je begint pas aan kinderen als de fundering staat. Dan is het nog lastig zat.
En waarschijnlijk heeft TS het probleem laten versloffen omdat het ‘net genoeg was’ toen en hij het lastig vond om het echt aan te pakken. Hij zal wellicht wel commentaar geleverd hebben, maar dus niet op een volwassen manier. Een volwassen manier waarbij je grenzen aangeeft, empathisch bent naar de ander en niet met verwijten strooit.
Allesbehalve een klootzak zijn dus.
Lijkt me ook super ackward als je de hele tijd aan het pleasen bent met als achterliggend motief dat je er heeeeeeel misschien wel ff op mag een keer (maar waarschijnlijk niet)quote:Op zaterdag 24 februari 2024 16:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Prima dat dat voor jou zo werkt.
Maar voor TS werkt het in ieder geval niet om als een half zacht ei 1 minuut per dag te knuffelen en zich compleet over te geven aan zijn vriendin.
Een verlangen of behoefte creëren vanuit haar doet TS iig niet door te communiceren (wil ze niet) en door huishoudelijke taakjes over te nemen of romantische dates in te plannen.
En hoe meer je je best doet hoe kleiner de kans wordtquote:Op zaterdag 24 februari 2024 16:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me ook super ackward als je de hele tijd aan het pleasen bent met als achterliggend motief dat je er heeeeeeel misschien wel ff op mag een keer (maar waarschijnlijk niet)
No way. Sterker nog, als ik reacties als die van @Vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of er hier vrouwen zijn die daadwerkelijk aangeven te vallen op het zijn van een ‘klootzak’.
Dat complimentje steek ik in mijn zak, tnx, met een grijnzende mention @Clubsodaquote:Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
No way. Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val.
Seksheld is ook beter dan mulch-held zijn, vind je niet?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 16:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat complimentje steek ik in mijn zak, tnx, met een grijnzende mention @:clubsoda
Ik dacht dat ik het was, die Esther Perel quotetequote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die zou wel eens van mij geweest kunnen zijn.
quote:Op zaterdag 24 februari 2024 16:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Seksheld is ook beter dan mulch-held zijn, vind je niet?
Situatie speelt al ruim voor de zwangerschap.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 17:48 schreef sturmpie het volgende:
ik denk dat TS niet de eerste is die dit meemaakt met 'n vrouw die na de zwangerschap geen zin meer heeft in sex, volgens mij is dat heel normaal voor 'n vrouw om na de zwangerschap geen zin meer te hebben in sex. alles draait nu namelijk om 't kind
is volgens mij bekend verhaal en vaak 'n reden tot scheiding, de vrouw heeft nu 'n kind en is niet meer geinteresseerd in sex.
ja, ik lees dit:quote:Op zaterdag 24 februari 2024 17:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Situatie speelt al ruim voor de zwangerschap.
quote:Op zaterdag 24 februari 2024 18:01 schreef sturmpie het volgende:
al met al denk ik dat het einde relatie is voor TS
ze was 'n geil sletje tot groot genoegen van TS maar alles kan veranderen.
Kwestie van prioriteiten stellen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 18:30 schreef Vanyel het volgende:
al is dezelfde frequentie halen wat moeilijker met een kind.
als ze geen zin heeft, moet je haar dan dwingen om zin te hebben ?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 18:30 schreef Vanyel het volgende:
Nu heeft ze een periode geen libido. Het is de vraag waar dat aan ligt. Als ze de oorzaak kan achterhalen, zal ze hopelijk weer met evenveel plezier van seks genieten, al is dezelfde frequentie halen wat moeilijker met een kind.
je kan haar toch niet dwingenquote:Op zaterdag 24 februari 2024 18:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kwestie van prioriteiten stellen.
Dwingen is krankzinnig en strafbaar.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 18:44 schreef sturmpie het volgende:
[..]
je kan haar toch niet dwingen
draai 't eens om, stel je voor dat jij geen zin meer hebt in sex, om wat voor reden dan ook, dan wil je toch ook niet gedwongen worden tot sex omdat 't moet
Nou nee daar zou ik ook weinig zin in hebben nu je t zo vraagt. De andere kant is wel dat het bij mij toch heel gek moet lopen wil ik haar afwijzen als zij zin heeft. Ik durf eigenlijk zelfs te stellen dat wij meer seks hebben sinds we twee kinderen hebben. Het hebben van kinderen staat niet per definitie synoniem voor een verminderd seksleven.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 18:44 schreef sturmpie het volgende:
[..]
draai 't eens om, stel je voor dat jij geen zin meer hebt in sex, om wat voor reden dan ook, dan wil je toch ook niet gedwongen worden tot sex omdat 't moet
Nee maar je kunt wel voorstellen dat je dan dus met iemand anders seks gaat hebben. Het is het 1 of het ander lijkt me. Ik zou in iedere geval direct aangeven dat geen seks geen optie is.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 18:44 schreef sturmpie het volgende:
[..]
1 dag al onacceptabel meen je dit?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 19:26 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Nee maar je kunt wel voorstellen dat je dan dus met iemand anders seks gaat hebben. Het is het 1 of het ander lijkt me. Ik zou in iedere geval direct aangeven dag geen seks geen optie is.
Die g moest een t zijn maar opzich kun je maar het best meteen duidelijk zijn…quote:
quote:Op zaterdag 24 februari 2024 19:36 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Die g moest een t zijn maar opzich kun je maar het best meteen duidelijk zijn…
Ik doe helemaal niet alsof ik namens vrouwen spreek, ik geloof simpelweg niet in dat vrouwen op zoek zijn naar een klootzak.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 16:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Je doet net alsof je namens alle vrouwen spreekt. Zat vallen op fout, neuken met fout en komen pas rond hun dertigste als de eierstokken beginnen te rammen al dan niet tijdelijk tot inzicht dat fout niet betrouwbaar is laat staan praktisch en settelen zich dan met een brave Hendrik. Om vervolgens later zichzelf geconfronteerd zien in het feit dat zo'n relatie met relatief weinig spanning en gevaar ook niet helemaal is wat ze uiteindelijk willen.
Er zit werkelijk geen enkel verband tussen wat ik schreef en jouw reactie daarop. Spreek jij geen Nederlands ofzo?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 16:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Prima dat dat voor jou zo werkt.
Maar voor TS werkt het in ieder geval niet om als een half zacht ei 1 minuut per dag te knuffelen en zich compleet over te geven aan zijn vriendin.
Een verlangen of behoefte creëren vanuit haar doet TS iig niet door te communiceren (wil ze niet) en door huishoudelijke taakjes over te nemen of romantische dates in te plannen.
O, komt het van haar? Nou ja, dan hebben wij het beiden wel eens gezegd.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 16:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik het was, die Esther Perel quotete
Waarom vallen zoveel vrouwen dan op expliciet op foutere types? Zie het zo vaak bij programma's als Lang leve de Liefde voorbij komen dat een meidje dan een enorm leuke date heeft maar fysiek niets voelt omdat hij te soft is. Of eigenlijk alleen kijkt naar zijn looks en totaal niet naar de inhoud.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik doe helemaal niet alsof ik namens vrouwen spreek, ik geloof simpelweg niet in dat vrouwen op zoek zijn naar een klootzak.
Dat laat onverlet dat een klootzak eigenschappen kan hebben waar vrouwen op vallen, maar dat is weer iets anders.
Ze willen geen klootzak. Maar zijn misschien verblind door zijn looks.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom vallen zoveel vrouwen dan op expliciet op foutere types? Zie het zo vaak bij programma's als Lang leve de Liefde voorbij komen dat een meidje dan een enorm leuke date heeft maar fysiek niets voelt omdat hij te soft is. Of eigenlijk alleen kijkt naar zijn looks en totaal niet naar de inhoud.
Vaak gezien hoe waardelozer en horkeriger zich gedragen des te meer ze hem willen. En dan zeg jij dat ze geen klootzak willen...
In reactie op de post over vreemdgaan zei je dat ze het dan wel heel goed zou moeten timen, of zoiets. Wat bedoel je daarmee? Dat ze het zo druk heeft met van alles dat ze voor zoiets simpelweg geen tijd zou hebben?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:22 schreef PereTotal het volgende:
Kleine update want ik heb het te druk om actief op elke post te antwoorden:
1: Nee ik heb haar verleden nooit voor de voeten gegooid. Ik heb gewoon opgemerkt dat die sinds de frustratie zo hoog loopt plots wel in mijn hoofd zit terwijl dit er vroeger niet toe deed.
2: Ze masturbeert ook niet meer heeft ze mij verteld.
3: De seksuoloog heeft het vooral op de relatie eerst beter maken en zorgen dat er voor haar genoeg ruimte is om weer aan seks te kunnen denken. Dat probeer ik ook echt te doen en heeft mijn vriendin ook al late weten dat ze die moeite opmerkt. Daarnaast heeft de seksuoloog ook gezegd: in geval van seks is het natuurlijk vooral de trein van de traagste die gevolgd moet worden, maar ze heeft ook al enkele keren voorgesteld of er niet iets mogelijk is om een compromis te sluiten als bijvoorbeeld letterlijk een handje helpen, maar dit ziet ze niet zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |