Iedereen kan meedoen, dus succesquote:1 De hoogste temperatuur (graden C):
2 De laagste temperatuur (graden C):
3 Hoeveelheid Neerslag (mm):
4 Zon (uren):
5 Gemiddelde Windsnelheid (m/s):
6 Aantal warme dagen:
7 Aantal ijsdagen: (dag dat de temperatuur niet boven nul komt)
8 Aantal vorstdagen (aantal dagen waarbij de temperatuur onder nul is geweest):
quote:29 maart 2013
De afgelopen maand was zeer koud en droog. Maart is sinds 1987 niet zo koud geweest. De laatste decade was de koudste in ruim honderd jaar sinds de meetgegevens bekend zijn.
De maand begon echter met lenteachtig weer. Op 5 en 6 maart lagen de temperaturen tussen 15 en 18 graden. Eindhoven was de warmste plaats met 18,8 graden.
Daarna was het tot het einde van de maand beduidend kouder met bijna dagelijks lichte of matige vorst en soms ook sneeuw of ijzel. Het weer herinnerde in alles aan de winter. Door de krachtige tot soms stormachtige oostenwind was het vooral voor het gevoel bijzonder koud. Tussen 22 en 26 maart lagen de gevoelstemperaturen tussen -10 en -15 graden, waarden die eind maart zelden voorkomen. De laagste werkelijk gemeten temperatuur was -13,3 graden op 13 maart.
Het KNMI noteerde in De Bilt op 11 maart zowaar nog een ijsdag, heel uitzonderlijk zo laat in het seizoen. Op een ijsdag blijft de temperatuur gedurende het hele etmaal onder nul. Langs de oostgrens werden tussen 10 en 12 maart zelfs drie ijsdagen op rij gemeld, terwijl de maand ook hier gewoonlijk geen ijsdagen telt. De Bilt noteerde 19 vorstdagen met een minimumtemperatuur onder nul tegen acht dagen normaal (gemiddeld over het tijdvak 1981-2010).
lees hier verder
1 De hoogste temperatuur (graden C): 20.4quote:Op donderdag 29 februari 2024 23:02 schreef Houtenbeen het volgende:
1 De hoogste temperatuur (graden C): 20.4
2 De laagste temperatuur (graden C): -4.1
3 Hoeveelheid Neerslag (mm): 57
4 Zon (uren): 80
5 Gemiddelde Windsnelheid (m/s): 3.5
6 Aantal warme dagen:2
7 Aantal ijsdagen: 0
8 Aantal vorstdagen (aantal dagen waarbij de temperatuur onder nul is geweest): 5
Nee. Jij was wel de laatste van wie ik verwacht had dat ie mij zou vergetenquote:Op zondag 3 maart 2024 21:39 schreef aloa het volgende:
![]()
![]()
![]()
@:butz0rs / @:dick_laurent / @:Elan / @:grimselman / @:Houtenbeen / @:MissHobje / @:SpeedyGJ / @:Starhopper / @:Stephan5 / @:Dven / @:core2duo / @:summer2bird / @:kwiwi
Heb ik iedereen?
Oepsquote:Op maandag 4 maart 2024 20:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee. Jij was wel de laatste van wie ik verwacht had dat ie mij zou vergeten
Klopt dat dit idd eerder aan bod is geweest, voor deze keer gooi em er maar in en de lijst idd even in de OP gooien zodat je zeker weet dat je iedereen hebt.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:32 schreef Frutsel het volgende:
Nee ik was gewoon te laat. Ben er in het weekend altijd minder. Vandaar dat ik soms al op zaterdag wat in vul.
Onlangs zelf gezegd dat een ieder er zelf op moet letten maar deze maand voorspelling had ik gemist.
ik ook niet hoor. Ook al is dit topic er al bijna veertien dagenquote:Op maandag 4 maart 2024 23:47 schreef Nattekat het volgende:
Ik had heel dit topic nog niet eens ontdekt tot ik hem vanmorgen toevalig zag
Weet dat het laat is maar als je dit leest, vul nog effe snel inquote:
Dus eigenlijk dag van te voren nog even een mention doen?quote:Op maandag 4 maart 2024 23:47 schreef Nattekat het volgende:
Ik had heel dit topic nog niet eens ontdekt tot ik hem vanmorgen toevalig zag
Weekends ben ik meestal iets meer op FOK! dan door de weeksquote:Op maandag 4 maart 2024 23:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik ook niet hoor. Ook al is dit topic er al bijna veertien dagenHet is me ontgaan .
Meestal loop ik WKN wel even langs maar wat ik zeg: ik ben er gewoon minder op zaterdag en zondag. En dan gaat zoiets sneller aan mij voorbij maar uiteindelijk is het mijn pakkie an en is die mention gewoon een handig extraatje
En op de mobiel FOK ik amper.
Top ik zal ze invoerenquote:Op dinsdag 5 maart 2024 08:53 schreef Stephan5 het volgende:
Heel veel dank!![]()
Hier de cijfers!
1 De hoogste temperatuur (graden C): 18.8
2 De laagste temperatuur (graden C): 0,7
3 Hoeveelheid Neerslag (mm): 42
4 Zon (uren): 167
5 Gemiddelde Windsnelheid (m/s): 3,8
6 Aantal warme dagen: 0
7 Aantal ijsdagen: (dag dat de temperatuur niet boven nul komt) 0
8 Aantal vorstdagen : 3
Ik heb van die alerts in mijn agenda, vergeet het steeds bijnaquote:Op maandag 4 maart 2024 21:32 schreef Frutsel het volgende:
Nee ik was gewoon te laat. Ben er in het weekend altijd minder. Vandaar dat ik soms al op zaterdag wat in vul.
Onlangs zelf gezegd dat een ieder er zelf op moet letten maar deze maand voorspelling had ik gemist.
Kan er geen Fok agenda worden geïmplementeerd?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:26 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik heb van die alerts in mijn agenda, vergeet het steeds bijna
Nou de volgende maand dan weer en meteen een podium plekquote:Op zondag 7 april 2024 14:36 schreef Stephan5 het volgende:
Proficiat!
Waarom ik april gemist heb.. geen idee... te druk denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |