Natuurlijk! Als mensen met een probleem je niet kunnen bereiken dan hoef je ook geen problemen op te lossen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nergens meer balie's en nergens meer een mens aan de andere kant van de telefoon.
Zoekt u het maar uit, digitaal.
Wilt u informatie over de nieuwe dienstregeling, toets 1quote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Natuurlijk! Als mensen met een probleem je niet kunnen bereiken dan hoef je ook geen problemen op te lossen.
Talloze bedrijven met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid zijn inmiddels tot dit geniale inzicht gekomen.
Nog leuker: een chatbot die louter in staat is tot het oplepelen van antwoorden uit de FAQ. Als je geluk hebt en de chatbot is je gunstig gezind, dan mag je daarna aansluiten achter 300 wachtenden die ook hopen een mens (veelal werkzaam in één of ander Spaans callcenter, want laag minimumloon hè) van vlees en bloed te spreken. In de praktijk kunnen die ook niks voor je betekenen wanneer iets op een onvoorziene manier fout gaat, want alle processen zijn dichtgetimmerd. Efficiëntie noemen ze dat.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wilt u informatie over de nieuwe dienstregeling, toets 1
Wilt u informatie over stationfaciliteiten, toets 2
Wilt u informatie over reizen met korting, toets 3
....
....
....
...
...
...
...
...
...
Wilt u informatie over de ontstaansgeschiedenis van de NS en de wijze waarop het spoorwegennetwerk door de tijd heen is aangelegd, toets #349*&^^
Wilt u peroonlijk iemand spreken, toets #349*&^^^
Je maakt producten voor de Nederlandse bevolking... meerderheden, minderheden.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:26 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik denk dat het aandeel klanten dat geen telefoon heeft of geen app kan installeren en gebruik wil maken van de samenreiskorting klein is en eerder een uitzondering is dan de regel.
Je kan niet alles zo maken voor de uitzonderingen. Je maakt producten voor de meerderheid.
Dit.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:35 schreef GerryDV het volgende:
Anders ga je gewoon met je tijd mee. Bestaan er anno 2024 uberhaupt nog bejaarden zonder smartphone? Volgens mij is die generatie al overleden toch?
Kan wel. Je moet contact opnemen met de NS hiervoor, gezien zij het probleem zijn.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:19 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik hoor niemand over de reeks aan vage kortingsabo's voor bussen. Die overigens niet op dezelfde chipkaart kunnen als het NS abo. En deze abo's zijn ook alleen maar verkrijgbaar via sites.
Krijg ik wel korting in bepaalde regio's met weer een paar uitzonderingen van lijnen.
Is ook korting waar ik moeite voor moet doen.
Echt niet moeilijk nee, als je gewend bent met apps te werken en het aanschaffen van een e-ticket etc.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit.
Hier is echt niets moeilijks aan.
Verwend gedrag om hier over te gaan klagen.
Het door jou zo bekritiseerde openbaar vervoer is wel superieur aan Duitslandquote:Op woensdag 21 februari 2024 02:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het OV is hier bizar duur. Een maandabonnement voor een enkel traject is al snel een paar honderd Euro. In Duitsland kun je voor 49 Euro per maand onbeperkt reizen. En dat is bij lange na niet de goedkoopste van de EU.
Het wordt ook steeds verder uitgekleed. Met de privatisering moet het allemaal veel geld opbrengen, dus onrendabele verbindingen worden opgeheven of in frequentie verminderd. Met als resultaat, dat het OV steeds minder een optie is en je vaak toch echt een auto moet kopen, ook als je dat niet kunt betalen.
Want ja, er moet overal wel geld aan verdiend worden. De burger is melkkoe en staat puur in dienst van het bedrijfsleven om de winsten te verhogen. En aan auto's kun je nu eenmaal veel meer geld verdienen.
De NS moet een grote boete betalen en de reizigers hun geld terug geven als een trein meer dan een kwartier vertraging heeft. Dus als dat dreigt te gebeuren, laten ze de trein uitvallen. Hij rijd dan gewoon niet verder en is daardoor niet te laat.quote:Op woensdag 21 februari 2024 11:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het door jou zo bekritiseerde openbaar vervoer is wel superieur aan Duitsland
1 op de 3 Duitse langeafstand treinen vertraagd
In 2022 vielen 4,7% van de treinen uit, bijna 10% reed niet optijd. Al met al is 14,7 toch nog heel wat anders dan één op de drie.quote:Op donderdag 22 februari 2024 15:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De NS moet een grote boete betalen en de reizigers hun geld terug geven als een trein meer dan een kwartier vertraging heeft. Dus als dat dreigt te gebeuren, laten ze de trein uitvallen. Hij rijd dan gewoon niet verder en is daardoor niet te laat.
In Duitsland doen ze moeite om de reizigers naar hun plaats van bestemming te brengen, in plaats van ze gewoon op een station te dumpen of te laten staan.
Maar inderdaad, er was vast een politicus in Den Haag heel trots dat hij er voor heeft gezorgd, dat de treinen hier op tijd rijden. Alleen rijden ze nu een stuk minder vaak.
Als de trein uitvalt, is hij op alle volgende stations niet te laat. Dat is het hele idee.quote:Op donderdag 22 februari 2024 15:12 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In 2022 vielen 4,7% van de treinen uit, bijna 10% reed niet optijd. Al met al is 14,7 toch nog heel wat anders dan één op de drie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |