Dit laat zich niet goed vergelijken zeker bij een Schouten die het meerendeel van die medailles heeft behaald met nieuwe (team)onderdelen.quote:Op maandag 19 februari 2024 16:58 schreef Aguero het volgende:
Jeetje, had ik niet verwacht maar ergens toch wel logisch.
Waar plaatsen we Schouten op de ranking van beste schaatsters?
Op de medaillespiegel van het WK afstanden staat ze vijfde, eerder is sowieso voor mijn tijd maar een Enke heeft bijvoorbeeld ook veel gewonnen en records gereden.
[ afbeelding ]
WK Afstanden is altijd een moeilijk vergelijk, omdat die pas sinds de jaren 90 bestaan. Iemand als Niemann had toen al alles gewonnen wat er te winnen viel. En met de massastart en TP erbij kun je ook sneller aan medailles komen.quote:Op maandag 19 februari 2024 16:58 schreef Aguero het volgende:
Op de medaillespiegel van het WK afstanden staat ze vijfde, eerder is sowieso voor mijn tijd maar een Enke heeft bijvoorbeeld ook veel gewonnen en records gereden.
[ afbeelding ]
Niet zo heel hoog. Ze was heel goed maar wel inderdaad in een kort tijdsbestek. Eigenlijk had ze nog wat moeten winnen bij volgende OS. En uit mn hoofd te vaak allround geskipt.quote:Op maandag 19 februari 2024 16:58 schreef Aguero het volgende:
[ afbeelding ]
Maar was dat skippen of gewoon (nog) niet goed genoeg om echt mee te doen op een allroundtoernooi?quote:Op maandag 19 februari 2024 17:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Niet zo heel hoog. Ze was heel goed maar wel inderdaad in een kort tijdsbestek. Eigenlijk had ze nog wat moeten winnen bij volgende OS. En uit mn hoofd te vaak allround geskipt.
Of ze is het alquote:Op maandag 19 februari 2024 16:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Die is voor het einde van het jaar zwanger.
Ja dit is wel erg jammer.quote:Op maandag 19 februari 2024 17:56 schreef Fietsertje70 het volgende:
Kut, is er eindelijk een achtervolgingsteam zonder gezeik, stopt schouten ermee.
Ik herinner me Amaro Antunes nog met een heel zielig verhaal. "Ook de vroege dood van mijn moeder is een belangrijke reden om ermee te stoppen". Dat bleek later niet de echte reden.quote:Op maandag 19 februari 2024 16:39 schreef Mani89 het volgende:
De vlucht vooruit, over een paar weken een bericht over schommelende bloedwaarden bij Irene.
Toch zitten we alweer vrij dicht bij de volgende Spelen, waar ze waarschijnlijk nog steeds de topfavoriet zou zijn op 3 onderdelen. Vind ik altijd wel vreemd als dat niet doorgetrokken wordt (zeker als je relatief rijkelijk voor beloond wordt), niet zelden blijkt achteraf dat er dan andere redenen waren om te stoppen. Dat zou zwangerschap kunnen zijn, maar daar kun je ook weer vrij snel van terugkomen.quote:Op maandag 19 februari 2024 16:28 schreef DeeBee het volgende:
Stoppen als je nog de beste bent heeft wel wat
Wat hierboven al werd gezegd, ze had alleen nog wel even een Romme-achtige wereldrecord op de 5 kilometer moeten schroeien eigenlijk, het blijft raar dat ze dat nooit gepakt heeft
Benieuwd waar Irene vanavond zit.quote:Op maandag 19 februari 2024 16:58 schreef Zipportal het volgende:
[x]https://twitter.com/sophieenjeroen/status/1759562575447015470[/x]
Geil wijf dus. Heerlijkquote:Op maandag 19 februari 2024 16:06 schreef AgnesGru het volgende:
Drievoudig olympisch kampioen Schouten (31) stopt met schaatsen
https://nos.nl/l/2509557
Aan de andere kant, het is nog wel weer twee jaar waarin je geen moment echt normaal kunt leven en constant op alles moet letten. Als de koek eigenlijk al op is, worden dat wel twee héle lange jaren nog.quote:Op maandag 19 februari 2024 18:47 schreef wimderon het volgende:
[..]
Toch zitten we alweer vrij dicht bij de volgende Spelen, waar ze waarschijnlijk nog steeds de topfavoriet zou zijn op 3 onderdelen. Vind ik altijd wel vreemd als dat niet doorgetrokken wordt (zeker als je relatief rijkelijk voor beloond wordt), niet zelden blijkt achteraf dat er dan andere redenen waren om te stoppen. Dat zou zwangerschap kunnen zijn, maar daar kun je ook weer vrij snel van terugkomen.
Denk dat ze überhaupt nog niet in NL is, of wel?quote:Op maandag 19 februari 2024 18:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Benieuwd waar Irene vanavond zit.
Humberto? Beau? Renze? Jinek? Op1? Nieuwsuur? Vandaag Inside? EenVandaag? Omroep Fryslân? Holland Sport special zonder Matthijs (rustig maar!)?
Alhoewel ze zat in de NOS podcast vannacht, is dat live?, misschien is het daar al besproken.
Acht de kans ook wel reeel dat ze in 2026 “gewoon’ meedoet aan de Spelen ja. Zelfde geldt voor vd Poelquote:Op maandag 19 februari 2024 18:47 schreef wimderon het volgende:
[..]
Toch zitten we alweer vrij dicht bij de volgende Spelen, waar ze waarschijnlijk nog steeds de topfavoriet zou zijn op 3 onderdelen. Vind ik altijd wel vreemd als dat niet doorgetrokken wordt (zeker als je relatief rijkelijk voor beloond wordt), niet zelden blijkt achteraf dat er dan andere redenen waren om te stoppen. Dat zou zwangerschap kunnen zijn, maar daar kun je ook weer vrij snel van terugkomen.
Dan hadden NOS journaal en RTL Nieuws van 18:00 ongetwijfeld beelden van de aankomst.quote:Op maandag 19 februari 2024 18:54 schreef franklop het volgende:
[..]
Denk dat ze überhaupt nog niet in NL is, of wel?
Zo doordacht schat ik Schouten niet in eigenlijk.quote:Op maandag 19 februari 2024 18:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Acht de kans ook wel reeel dat ze in 2026 “gewoon’ meedoet aan de Spelen ja. Zelfde geldt voor vd Poel
Bedoel ook niet dat ze nu al weet dat ze terugkomt voor de Spelen, maar dat ze de sport toch meer gaat missen dan gedacht en de Spelen dan een doel kunnen worden. Zoals bij Dumoulin bijvoorbeeldquote:Op maandag 19 februari 2024 19:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zo doordacht schat ik Schouten niet in eigenlijk.
Hoezo? Als je er nog 5 wilt maken dan moet je echt flink doorwerken de komende jaren hoor. Natuurlijk zijn er wel vrouwen waar het op je 40ste ook nog wel lukt, maar is niet iedereen gegeven.quote:Op maandag 19 februari 2024 16:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Niet helemaal goed opgelet bij de biologielessen?
Denk dat je dan toch graag eerst een kindje geworpen wilt hebben voor je 34ste als die kinderwens zo groot is. Dat scenario zie ik ook nog wel voor me, eerst een kind krijgen en dan nog 1 Spelen meedoen.quote:Op maandag 19 februari 2024 18:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Acht de kans ook wel reeel dat ze in 2026 “gewoon’ meedoet aan de Spelen ja. Zelfde geldt voor vd Poel
quote:Al komt nu de leeftijd dat er een paar kinderen hebben en dan is het wat moeilijker.’’
Speelt dat ook door jouw gedachten? Met een zus en vriendinnen die kinderen hebben.
,,Eerst niet echt. Rond de 30 beginnen heel veel meiden ermee, maar ik was echt nog puur met de Spelen bezig. Maar nu heeft mijn zus een kleine en merk ik: het is zo leuk. Mijn nichtje Feline is nu bijna 1,5 jaar en is superlief. Ze wonen dichtbij, ik zie haar opgroeien. Ik ga, als ik thuis ben, bijna dagelijks langs. Al maak ik alleen de leuke dingen mee, niet de slapeloze nachten. Ik zou in de toekomst ook heel graag kinderen willen. Maar ik wil daarvoor nu nog geen afscheid nemen van het schaatsen.’’
De laatste jaren zie je ook vaker vrouwen die op topniveau terugkeren na een zwangerschap.
,,Als ik tegen mijn coach zeg ‘Jillert (Anema, red.), ik stop er even mee, ik neem een kind, maar mag ik daarna weer terugkeren?’, dan denk ik dat hij antwoordt: ‘Tuurlijk.’ Maar ik woon in Noord-Holland en het schaatsen is in Friesland. Mijn partner heeft een eigen bedrijf. Ik denk dat ik me heel erg schuldig zou voelen als we een kind hebben en ik er daarna door het sporten heel veel niet ben. Dan kan ik mijn kind ook niet goed zien opgroeien. Ik denk nu nog: dit is de mooiste baan ever, het liefst ga je hier nog even mee door. En als je een kind hebt, heb je voor mijn gevoel een nieuw doel.’’
Volgens mij heb je er al heel goed over nagedacht.
,,Jazeker. Ik heb met Carien Kleibeuker geschaatst. Ik had er echt respect voor dat zij zoveel van huis was, weg bij haar dochter. Dus mijn gedachte nu is: hoe leuk het ook is, nu nog even niet. Ik vind het nog leuk om te racen. En als ik verlies, sta ik meteen weer op scherp.’’
Eem afpompen op de Bonkevaert zou ironisch zijn.quote:Op maandag 19 februari 2024 19:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Denk dat je dan toch graag eerst een kindje geworpen wilt hebben voor je 34ste als die kinderwens zo groot is. Dat scenario zie ik ook nog wel voor me, eerst een kind krijgen en dan nog 1 Spelen meedoen.
Ik ben vaak fan van je humor maar deze begrijp ik niet. Een verwijzing naar de Elfstedentocht ofzo?quote:Op maandag 19 februari 2024 19:22 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Eem afpompen op de Bonkevaert zou ironisch zijn.
2026 ken dan toch? Zoals Veldhuis bijvoorbeeld. 2030 lijkt me sowieso te ver weg. Al vindt Pechstein vast van nietquote:Op maandag 19 februari 2024 19:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Denk dat je dan toch graag eerst een kindje geworpen wilt hebben voor je 34ste als die kinderwens zo groot is. Dat scenario zie ik ook nog wel voor me, eerst een kind krijgen en dan nog 1 Spelen meedoen.
Bonken definitiesquote:Op maandag 19 februari 2024 19:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik ben vaak fan van je humor maar deze begrijp ik niet. Een verwijzing naar de Elfstedentocht ofzo?
quote:Op maandag 19 februari 2024 19:42 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Bonken definities
geslachtsgemeenschap hebben - Jaar van herkomst: 1988 (Joustra, Homo-erotisch wrdb. )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door heywoodu op 19-02-2024 20:03:13 ]
Als je naar Lollobrigida kijkt, die is eigenlijk 2 seizoenen kwijt door haar zwangerschap. Dan is Schouten pas weer klaar om te schaatsen na de Olympische spelen. Dan had ze dat beter een jaar geleden moeten plannen (als het uberhaupt al lukt om gelijk zwanger te worden)quote:Op maandag 19 februari 2024 19:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
2026 ken dan toch? Zoals Veldhuis bijvoorbeeld. 2030 lijkt me sowieso te ver weg. Al vindt Pechstein vast van niet
Hoe zou jij je dochter of zoon noemen of voedt jij het nonbinair op?quote:Op maandag 19 februari 2024 19:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waarom moet het perse over zwanger worden gaan jemig.
Mag ze ook gewoon genieten van haar vrije tijd nu? Of zullen we het hebben over haar carriere?
Vrouwelijke sporters kunnen natuurlijk alleen maar stoppen omdat ze een kind willen. Of, om een wat minder fijnbesnaarde te citeren, "te werpen".quote:Op maandag 19 februari 2024 19:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mag ze ook gewoon genieten van haar vrije tijd nu? Of zullen we het hebben over haar carriere?
Omdat ze zelf heeft aangegeven dat dit een groot thema voor haar is. Ze zal vast nog een keer gaan zuipen op de kermis maar daarna wordt het gewoon tijd voor een gezin.quote:Op maandag 19 februari 2024 19:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nou enquote:Op maandag 19 februari 2024 20:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Omdat ze zelf heeft aangegeven dat dit een groot thema voor haar is. Ze zal vast nog een keer gaan zuipen op de kermis maar daarna wordt het gewoon tijd voor een gezin.
Mogen die elkaar niet?quote:Op maandag 19 februari 2024 20:08 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
De wederzijdse genegenheid spat ervan af.
Een van 's lands succesvolste topsporters stopt ermee op een totaal onverwacht moment. Het is toch logisch dat daar dan over gepraat wordt? En gezien haar eigen toelichting is een kinderwens echt niet zo'n vreemde gedachte.quote:Op maandag 19 februari 2024 20:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nou en
[ afbeelding ]
Het is haar leven. Ze moet lekker zelf weten wat ze nu gaat doen. Waar komt de drang vandaan om het over priveleven van een ander te hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |