Dat lukt mij ook niet, daarom maar een printscreen gemaakt.quote:Op woensdag 21 februari 2024 07:33 schreef GeorgeM het volgende:
Joost heeft een blauwe knuffel op Insta gepost, maar ik kan ‘m hier niet posten.
Dat wilde ik ook, maar ik was te laatquote:Op woensdag 21 februari 2024 08:10 schreef summer52 het volgende:
[..]
Dat lukt mij ook niet, daarom maar een printscreen gemaakt.
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:26 schreef Guanabana het volgende:
Oh zie dit nu pas.
Nou ben benieuwd
Heb overigens nog helemaal geen enkele inzending gezien of gehoord van dit jaar. Ik begrijp dat het veel schijtlol is?
Nee hoor. We hebben nu 20 inzendingen waarvan als ik het goed geteld heb:quote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:26 schreef Guanabana het volgende:
Oh zie dit nu pas.
Nou ben benieuwd
Heb overigens nog helemaal geen enkele inzending gezien of gehoord van dit jaar. Ik begrijp dat het veel schijtlol is?
Ik hoop echt dat dat giro/EU-blauwe ook on stage terug komt straks want het staat hem zo goed!quote:Op woensdag 21 februari 2024 08:10 schreef summer52 het volgende:
[..]
Dat lukt mij ook niet, daarom maar een printscreen gemaakt.
[ afbeelding ]
Aangezien onze inzending momenteel al wordt gezien als juist zo’n ‘joke’/gimmick act (zonder dat iemand het nummer gehoord heeft) en Cornald zijn ongenoegen over dat soort nummers uit terwijl hij juist onderdeel van de selectiecommissie is, laat me wel denken dat er echt een diepere betekenis achter Europapa (en de act) gaat zijn.quote:Ook Cornald is aangenaam verrast: ‘Zeker in het (nogal middelmatige) deelnemersveld tot nog toe, met veel uptempo songs die soms zielloos zijn en soms bezwijken onder een gimmick-achtig karakter. Ik vind het de beste song tot nu toe.
Ik vind dat mensen ook wel snel dingen circus of gimmick act vinden. Ook als goed totaal product is. Ook wel heel Nederlands om "Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg" erbij te roepen. Maar dan denk ik vroeger had je toch ook een David Bowie, Kiss, Freddie Mercury, Madonna die grenzen opzochten. En ik zie vooral "oudere mensen" mopperen dat ze iets al heel snel gek vinden.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:10 schreef Cee het volgende:
Oké oké![]()
Overigens ook interessant wat Cornald in dit artikel zegt (ben het niet met ‘m eens hierin):
https://songfestival.be/l(...)ste-song-tot-nu-toe/
[..]
Aangezien onze inzending momenteel al wordt gezien als juist zo’n ‘joke’/gimmick act (zonder dat iemand het nummer gehoord heeft) en Cornald zijn ongenoegen over dat soort nummers uit terwijl hij juist onderdeel van de selectiecommissie is, laat me wel denken dat er echt een diepere betekenis achter Europapa (en de act) gaat zijn.
Het is inderdaad een beetje Joost in een Avrotros-jasje. Zonder backstory lijkt het gewoon een soort Käärijä, maar dan thema blauw ipv thema groen. Die vergelijking is niet zo moeilijk te maken, en die maken de Eurofans dan ook meteen. Maar in combinatie met die pop heeft het misschien iets te maken met herinneringen aan vroeger ofzo. Zou kunnen, we zien het volgende week.quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:53 schreef Cee het volgende:
Oké ik heb er even over nagedacht en er is toch iets dat me nog wel wat zorgen maakt. Ik bedoel, het nummer gaat love it or hate it worden, sowieso, dus daar dealen we gewoon mee, met middelmaat krijg je geen stemmen.
Ik heb toch wel een klein beetje een soort van (hopelijk ongegronde) vrees dat AvroTros het probeert te over-stylen, met dat pak en die (leuke! maar) gelikte aankondigingen waardoor die ogenschijnlijk spontane slordigheid van Joost minder echt overkomt. Die knip/plak posts en bij elkaar geraapte outfits van hem vind ik juist zo vrij en echt overkomen en het lijkt er nu een beetje op dat de omroep het naar een hoger plan probeert te trekken door het allemaal nog frivoler en opvallender te maken waardoor het meer een karikatuur aan het worden is en mensen die niet met hem bekend zijn op die manier gaan denken dat het allemaal echt een grap is.
Oké dat was het, roept u maar, Cee je bazelt.
Vroeger vonden ouwe lullen David Bowie en T-Rex volgens mij ook niksquote:Op woensdag 21 februari 2024 10:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind dat mensen ook wel snel dingen circus of gimmick act vinden. Ook als goed totaal product is. Ook wel heel Nederlands om "Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg" erbij te roepen. Maar dan denk ik vroeger had je toch ook een David Bowie, Kiss, Freddie Mercury, Madonna die grenzen opzochten. En ik zie vooral "oudere mensen" mopperen dat ze iets al heel snel gek vinden.
En nu lees ik commentaren als dat kleur pak wat een gekkigheid
Het punt is natuurlijk enerzijds dat één rotte appel de hele mand bederft. Maar anderzijds ook dat als er vijf heel normale liedjes zijn, en er komt er dan één zingen in een regenboog-trui of een trompettist met een grote zonnebril, dan is het “allemaal” één groot circus. Het “die puntmutsen zijn wel door”-effect zogezegd. Het lijkt me verspilde energie dat te bestrijden. Er is nu eenmaal een grote groep, en ook wel een deel van de media, die elke afwijking van de standaard niet trekken, en zweren bij muziek van Bløf, Suzan en Freek, Guus Meeuwis, Maan en die talentloze dochter van Hazes enzo.quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee hoor. We hebben nu 20 inzendingen waarvan als ik het goed geteld heb:
10x dame met up-tempo popsong
4x mannelijke uptempo's
2x man met ballad
1x damesduo folk/rap
1x band met zangeres met folk/metal
1x man met ballad/gospel achtig
1x dame met alternatiever lied (stijl lastig te omschrijven)
Dus als er iets al veel is zijn het vooral de dames met de popsongs.
Ik vind 'schijtlol' sowieso zoiets lastigs, want was Trenulețul bijvoorbeeld in de ogen van anderen schijtlol want hé ho let's go óf was het gewoon een zalig aanstekelijk up-tempo lied vans artiesten die veel plezier hadden op het podium waardoor de zaal ontplofte van plezier en geluk en thuis kennelijk ook want enorm hoog bij televotes?
Was Netta schijtlol omdat ze met haar armen wapperde?
Ik vind het een prima jaar qua inzendignen tot nu toe, echt voor elk wat wils.
Je vergeet Ierland, dat is geen dame. Voor de rest is dit een prachtige opsomming en ben ik blij dat we niet voor Numidia of iets dergelijks gegaan zijn :xquote:Op woensdag 21 februari 2024 09:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee hoor. We hebben nu 20 inzendingen waarvan als ik het goed geteld heb:
10x dame met up-tempo popsong
4x mannelijke uptempo's
2x man met ballad
1x damesduo folk/rap
1x band met zangeres met folk/metal
1x man met ballad/gospel achtig
1x dame met alternatiever lied (stijl lastig te omschrijven)
Oh excuus, ik had oprecht niet in de gaten dat Ierland geen dame is. Heb de show zelf niet gezien en qua zang en foto dacht ik echt een goth dame. Zag ook een stukje video en het was allemaal vrij donker. My bad.quote:Op woensdag 21 februari 2024 11:44 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Je vergeet Ierland, dat is geen dame. Voor de rest is dit een prachtige opsomming en ben ik blij dat we niet voor Numidia of iets dergelijks gegaan zijn :x
Ik dacht precies hetzelfde toen ik die show zagquote:Op woensdag 21 februari 2024 12:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh excuus, ik had oprecht niet in de gaten dat Ierland geen dame is. Heb de show zelf niet gezien en qua zang en foto dacht ik echt een goth dame. Zag ook een stukje video en het was allemaal vrij donker. My bad.
Ja ik lees nu 'non-binary', alleen omdat jij er iets over zei. Anders had ik het echt niet geweten.quote:Op woensdag 21 februari 2024 12:14 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik dacht precies hetzelfde toen ik die show zag(en ik was verrast dat het ineens wat diverser bleek!)
Niet mee eens, Roxeanne maakt toffe muziek en de meest normale van die hele kliek.quote:Op woensdag 21 februari 2024 11:31 schreef Zigsky het volgende:
Talentloze dochter van Hazes, mijn koffie
Helemaal mee eens. Rox heeft meer talent in haar pink dan haar mediageile broer. En dan menig andere Nederlandse artiest. Die zou ook zonder haar achternaam haar weg wel hebben gevonden.quote:Op woensdag 21 februari 2024 12:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Niet mee eens, Roxeanne maakt toffe muziek en de meest normale van die hele kliek.
Ieder zijn smaakquote:Op woensdag 21 februari 2024 12:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Niet mee eens, Roxeanne maakt toffe muziek en de meest normale van die hele kliek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |