Ik had speciaal daarvoor een soort van onderzetters gekocht voor mijn banken zodat mijn robot net wel daar onder kon komenquote:Op zondag 18 februari 2024 15:28 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
zo is de bank en de salon tafel te laag
Dat laatste voornamelijk.quote:Op zondag 18 februari 2024 15:35 schreef liesje1979 het volgende:
Hier ook een roborock, met dweilfunctie maar dat gebruik ik echt nooit. Hij gaat dagelijks zijn rondje door mijn kleine huis en soms zet ik hem handmatig nog eens aan. Hij kan ongeveer overal wel komen en als ik er aan denk schuif ik de stoelen bij mijn eetkamer soms even aan de kant zodat hij dan daar ook onder kan komen. Ik ben heel blij met het ding en stofzuig zelf eigenlijk nooit meer echt.
Wat ook echt een groot bijkomend voordeel is, is dat andere dingen ook veel minder snel stoffig lijken te worden.
Dus euh ja, ik zou het zeker aanraden!
Ik heb de S5, waarschijnlijk een voorloper van de S55. De dweilfunctie is niet superefficient, maar ik merk wel dat een beetje helpt. Net zoals met de hand stofzuigen efficiënter is dan een robot, een robot scheelt een hoop tijd.quote:Op zondag 18 februari 2024 15:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb een Xiaomi Roborock S55.
De dweilfunctie is meer een gimmick, 1x gebruikt en niet heel bijzonder.
Truequote:Op zondag 18 februari 2024 15:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat laatste voornamelijk.
Omdat je vaker stofzuigt met zo'n ding komt er ook minder in de hoeken terecht.
Want wat er uiteindelijk in de hoeken en onder kasten ligt begon vaak in het "midden".
Toen ik nog geen laminaat met ondervloer in de gang had kon de roborock de gang niet uitkomen omdat dan de drempels te hoog waren. Toen had ik dunne stroken van een buitenmat geknipt en die langs de drempels met ducktape eronder vastgezet. Zag er niet uit maar dat woog niet op tegen het genot van de stofzuiger.quote:Op zondag 18 februari 2024 15:32 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik had speciaal daarvoor een soort van onderzetters gekocht voor mijn banken zodat mijn robot net wel daar onder kon komen
Ik had vroeger een drempeltje naar de keuken. Mijn roborock kon er wel over, maar alleen als die in een bepaalde richting kwam. Dus dat ding stond soms een minuut te proberen om er over te komen, maar het lukte uiteindelijk wel.quote:Op zondag 18 februari 2024 15:38 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Toen ik nog geen laminaat met ondervloer in de gang had kon de roborock de gang niet uitkomen omdat dan de drempels te hoog waren. Toen had ik dunne stroken van een buitenmat geknipt en die langs de drempels met ducktape eronder vastgezet. Zag er niet uit maar dat woog niet op tegen het genot van de stofzuiger.
Ja naja zo neemt hij bij mij nu ook de drempels. Gister zei ik nog tegen hem: kom op hoor, je kan dit gewoon.quote:Op zondag 18 februari 2024 15:40 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik had vroeger een drempeltje naar de keuken. Mijn roborock kon er wel over, maar alleen als die in een bepaalde richting kwam. Dus dat ding stond soms een minuut te proberen om er over te komen, maar het lukte uiteindelijk wel.
Nu klinkt het of ik een grappig huisdier aan het beschrijven ben
Hehe, wel herkenbaar. Van keuken naar kamer gaat soms ook moeizaam maar hij komt er altijd wel.quote:Op zondag 18 februari 2024 15:40 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik had vroeger een drempeltje naar de keuken. Mijn roborock kon er wel over, maar alleen als die in een bepaalde richting kwam. Dus dat ding stond soms een minuut te proberen om er over te komen, maar het lukte uiteindelijk wel.
Nu klinkt het of ik een grappig huisdier aan het beschrijven ben
Daarom had ik via Marktplaats iets gekochtquote:Op zondag 18 februari 2024 15:31 schreef devzero het volgende:
Ik had voor het merk Roborock gekozen omdat het goedkoper is dan Rumba en even goed werkt. In een ver verleden had ik een Rumba, maar dat ding was uitermate dom. Het ging random door het huis en sloeg soms gedeeltes over.
Onder de tafel kan de mijne ook niet. Maar dat doe ik een keer in de week op de hand wel ff.quote:Op zondag 18 februari 2024 15:28 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Voor mijn huis onpraktisch omdat er veel plekken zijn waar hij niet kan komen, zo is de bank en de salon tafel te laag, kan hij niet goed onder de eettafel komen omdat daar stoelen met poten staan en de stofzuiger daar niet overal kan komen, hij kan ook de huiskamer niet uit door de drempel, als ik hem iedere keer moet verplaatsen kan ik net zo goed even met de stofzuiger rond gaan.
Dat soort dingen worden ook doorgaans beweerd door mensen die het zelf niet hebbenquote:Op zondag 18 februari 2024 16:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Er is hier in die 6 jaar geen enkel meubelstuk of plint of deur beschadigd door de goedkope domme robot van destijds nog geen ¤80
Ik kan me voorstellen dat goedkopere modellen minder zuigkracht hebben en dus minder goed opruimen als het echt een puinhoop is. Maar om meubels te beschadigen, moet er wel erg veel kracht gebruikt worden en dat hebben die robots niet. Of het waren al wankele meubelsquote:Op zondag 18 februari 2024 16:48 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Dat soort dingen worden ook doorgaans beweerd door mensen die het zelf niet hebben
Dit is dus ongeveer ook mijn mening, toch zijn veel mensen er enthousiast over.quote:Op maandag 19 februari 2024 07:51 schreef Kreator het volgende:
Ik had ooit (13 jaar geleden) de allereerste Samsung met mapping e.d.
Net zo duur als een huis. Werkte voor geen meter. Geen hoekjes, geen drempels, geen tapijt, niet onder de lage banken. Zuigkracht van een dooie hoer.
Het klinkt leuk maar het doet bijna niks. Uiteindelijk betaal je honderden euros voor een apparaat dat hooguit wat toevals kruimels uit het pad haalt en je moet alsnog zelf stofzuigen.
2/10 would not recommend.
Je moet een dertien jaar oude robotstofzuiger niet vergelijken met een wat meer hedendaags model.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:30 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dit is dus ongeveer ook mijn mening, toch zijn veel mensen er enthousiast over.
Mijn samsung had meer functies dan de gemiddelde nieuwe.quote:Op maandag 19 februari 2024 20:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je moet een dertien jaar oude robotstofzuiger niet vergelijken met een wat meer hedendaags model.
Het is een robotstofzuiger, hè. Na dertien jaar en vele generaties later is een recente robotstofzuiger echt niet meer vergelijkbaar met dat antieke ding.
Je zegt net dat je samsung de eerste generatie met mapping was.quote:Op maandag 19 februari 2024 20:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mijn samsung had meer functies dan de gemiddelde nieuwe..
quote:Op maandag 19 februari 2024 20:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mijn samsung had meer functies dan de gemiddelde nieuwe..
Ik weet niet of je enig idee hebt wat de huidige kunnen, maar die van mij van bijna 3 jaar oud doet gewoon hoekjes, kan over drempels en kan gewoon op tapijt. Kan ook beter onder mn tv meubel (pootjes 10cm) dan ik er zelf met de stofzuiger bij kan zonder moeilijk te hoeven doen. Prima zuigkracht ook. Ik stofzuig zelden nog zelf in de woonkamer, alleen de stoelen, bank en trap doe ik daarmee.quote:Op maandag 19 februari 2024 07:51 schreef Kreator het volgende:
Net zo duur als een huis. Werkte voor geen meter. Geen hoekjes, geen drempels, geen tapijt, niet onder de lage banken. Zuigkracht van een dooie hoer.
Het klinkt leuk maar het doet bijna niks. Uiteindelijk betaal je honderden euros voor een apparaat dat hooguit wat toevals kruimels uit het pad haalt en je moet alsnog zelf stofzuigen.
Proficiatquote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:07 schreef prunus het volgende:
Bedankt voor al jullie reacties! Ik heb inmiddels de Roborock aangeschaft (mede dankzij jullie positieve feedback). Gisteravond heb ik hem voor het eerst gebruikt en ik ben er nu al ontzettend blij mee. Het is echt een aanwinst. Ik ben van plan om hem straks uit te proberen onder mijn bed, waar ik zelf nooit goed bij kan en dat zal vast ook goed werken.
Dweilfunctie heb ik ook meteen getest, dat lijkt me nog wel een klus waarvan ik denk dat ik het beter zelf kan doen.. maar al met al blij!
^^ Dit. Ik dacht dat het een mooie stok achter de deur zou zijn om de vloer wat netter te houden (lees: minder speelgoed dat rondslingert), maar dat heeft slechts 2 weken gewerkt denk ik. Het is sneller om handmatig een rondje te stofzuigen rond wat bouwsels heen dan dat de kinderen ik alles opruim om de robot te laten rijden.quote:Op zondag 18 februari 2024 15:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als je vloer bezaaid is met speelgoed, kabels of andere spullen dan is het niet zo ideaal denk ik.
Oh jullie hebben een mannetje?quote:Op zondag 18 februari 2024 15:42 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja naja zo neemt hij bij mij nu ook de drempels. Gister zei ik nog tegen hem: kom op hoor, je kan dit gewoon.
Ik heb een Rosiequote:Op donderdag 22 februari 2024 13:52 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Oh jullie hebben een mannetje?Dat hadden wij ook maar hij kreeg steeds ruzie met bezoekers dus nu hebben we een Laura
Dan probeert die het een aantal keren en maakt die verder zijn ronde af, de volgende keer probeert die het gewoon weer opnieuw.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:06 schreef Barry1986 het volgende:
Hoe gaan ze om met verschillende ruimtes en dat eens een deur dicht zit terwijl die open hoort te zijn?
Raken ze dan van de leg, of “volgende keer beter”
Mijn bovenverdieping bestaat uit 7 ruimtes. Trekt zo’n robot dat?
Is dat zo'n seksrobot?quote:Op donderdag 22 februari 2024 16:40 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik heb een Rosie[ afbeelding ] https://i0.wp.com/www.sis(...)0167.jpg?w=540&ssl=1
Leuk, stats.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 07:48 schreef Mickytjuh het volgende:
Voor die 75 euro die mijn tweedehands Roomba heeft gekost heen ik al
501 stofzuig beurten gekregen
418 uur en 19 minuten hard werken
En 1729 keer vuil gedetecteerd en opgeruimd door dat lieve beestje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |