abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 februari 2024 @ 18:39:33 #76
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212555464
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 12:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Misschien staat hier iets voor je tussen: https://meerbomen.nu/bomensale/
Geprobeerd om me aan te melden maar ik kom niet op een pagina waar ik vervolgens bevestiging krijg. We gaan het zien.
Resistance is futile.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 18:45:05 #77
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212555523
Wij zijn weer in gesprek met 2 partijen over tuin offertes. Er zitten aanzienlijke verschillen in de bestrating.

De één gaat uit van 15-20 cm gebroken puin + 10 cm zand (en geeft ook aan: minder dan dat doen wij gewoon niet ivm kwaliteit, punt). De ander gaat uit van 10 cm gebroken puin met 5 cm zand want de grond is in de afgelopen 40 jaar ingeklonken dus dan kom je met minder ook prima weg.

We gaan maar eens googelen, en ondertussen hoor ik ook graag ervaringen hiermee.
Resistance is futile.
pi_212557093
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 18:45 schreef Seven. het volgende:
Wij zijn weer in gesprek met 2 partijen over tuin offertes. Er zitten aanzienlijke verschillen in de bestrating.

De één gaat uit van 15-20 cm gebroken puin + 10 cm zand (en geeft ook aan: minder dan dat doen wij gewoon niet ivm kwaliteit, punt). De ander gaat uit van 10 cm gebroken puin met 5 cm zand want de grond is in de afgelopen 40 jaar ingeklonken dus dan kom je met minder ook prima weg.

We gaan maar eens googelen, en ondertussen hoor ik ook graag ervaringen hiermee.
Ik heb nog nooit puin onder mn bestrating gestort, dus geen advies vanaf deze kant.
pi_212557224
Hier ook gewoon zand onder de bestrating.
Spoilers!
pi_212557334
Hier ligt ook gewoon zand onder de bestrating. Het is niet alsof er vrachtwagens over het terras hoeven :+ .
pi_212558829
Dit lijkt me meer een vraag voor K&W dan dit topic.

Hier wordt gebroken puin ook toegepast in verband met verzakkingen. Als wij onze oprit gaan vervangen, gaan we waarschijnlijk een lichtgewicht alternatief gebruiken. Mijn theorie is: minder gewicht, minder verzakkingen. Ik dacht aan lavakorrels, maar laatst las ik iets over argex. Ik merk dat de vaklui bij mij in de buurt erg conservatief zijn en altijd met puin werken. Maar alleen zand? Nee.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212558999
Team geen puin eronder. Ook onze oprit heeft alleen zand.
Klinkers op dat zand.
Net als de paadjes in de tuin (betontegels, klinkers). Die onderdeel zijn van de tuin. Dus tuintopic :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212559125
Puin onder de oprit, niet onder de bestrating hier. Als die hovenier z’n werk nou eens kwam afmaken….
pi_212559162
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Puin onder de oprit, niet onder de bestrating hier. Als die hovenier z’n werk nou eens kwam afmaken….
Wat een gebed zonder eind met die hovenier van jullie :X
Spoilers!
  zaterdag 24 februari 2024 @ 06:32:01 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212560796
Het gaat trouwens over de oprit als we het hebben over gebroken puin. Onder het pad komt geen gebroken puin, alleen zand. En hier op de Veluwse zandgronden hebben we geen last van verzakkingen. Maar het zou wel fijn zijn als de bestrating een jaar of 40 meegaat.
Resistance is futile.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 06:32:26 #86
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212560797
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat moet hij nog doen?
Resistance is futile.
pi_212561381
De sleedoorn ontbot

En zo ook de ranonkelstruik
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212561556
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 06:32 schreef Seven. het volgende:
Het gaat trouwens over de oprit als we het hebben over gebroken puin. Onder het pad komt geen gebroken puin, alleen zand. En hier op de Veluwse zandgronden hebben we geen last van verzakkingen. Maar het zou wel fijn zijn als de bestrating een jaar of 40 meegaat.
Dan moet je sowieso niet voor betonklinkers/waaltjes gaan ;) .
pi_212561803
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 06:32 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wat moet hij nog doen?
Er staat nog geen plant/haag/boom in en de kas moet nog opgebouwd worden. Een deel van de bestrating moet opnieuw en sowieso moet de bestrating nog ingeveegd en getrild, het ligt allemaal nog los.
We zitten al sinds oktober met alleen bestrating en de pergola etc, ik ben het zo beu. Door de regen kon hij weinig tot niets, maar inmiddels hebben we ook prima dagen gehad maar kennelijk heeft hij z’n prioriteiten niet helemaal op orde.
pi_212562718
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:32 schreef Claudia_x het volgende:
Hier wordt gebroken puin ook toegepast in verband met verzakkingen. Als wij onze oprit gaan vervangen, gaan we waarschijnlijk een lichtgewicht alternatief gebruiken. Mijn theorie is: minder gewicht, minder verzakkingen. Ik dacht aan lavakorrels, maar laatst las ik iets over argex. Ik merk dat de vaklui bij mij in de buurt erg conservatief zijn en altijd met puin werken. Maar alleen zand? Nee.
Argex zijn hydrokorrels, het is een merk. Werkt goed, wij hebben het gebruikt als ondergrond voor de vloeren in de schuur, je mixt het met cement.

Ik weet niet of die korrels de druk van een auto erop aankunnen, dat zou je uit moeten zoeken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Managarm op 24-02-2024 11:14:18 ]
pi_212563387
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 10:58 schreef Managarm het volgende:

[..]
Argex zijn hydrokorrels, het is een merk. Werkt goed, wij hebben het gebruikt als ondergrond voor de vloeren in de schuur, je mixt het met cement.

Ik weet niet of die korrels de druk van een auto erop aankunnen, dat zou je uit moeten zoeken.

[ afbeelding ]
Interessant, die toepassing kende ik niet. Het zijn inderdaad kleikorrels en het soortgelijk gewicht is veel lager dan zelfs dat van lavagruis. Volgens hun eigen website kun je argex voor parkeerplaatsen en opritten gebruiken. Ik vraag me wel af wat er gebeurt bij langdurige, zware belasting. Worden de korrels dan niet een dikke kleilaag?

Ik heb nu al met vier partijen gesproken over de oprit en over een zo licht mogelijke opbouwlaag. Ze kijken me steeds glazig aan als ik erover begin. Wat ik al zei: het is een conservatief wereldje. En ze verdienen natuurlijk geld aan het herstellen van verzakte bestrating.

Zelf ben ik dus nog steeds op zoek naar iemand die onze oprit op een manier kan vervangen waar ik vertrouwen in heb.
pi_212563891
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 11:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Interessant, die toepassing kende ik niet. Het zijn inderdaad kleikorrels en het soortgelijk gewicht is veel lager dan zelfs dat van lavagruis. Volgens hun eigen website kun je argex voor parkeerplaatsen en opritten gebruiken. Ik vraag me wel af wat er gebeurt bij langdurige, zware belasting. Worden de korrels dan niet een dikke kleilaag?

Ik heb nu al met vier partijen gesproken over de oprit en over een zo licht mogelijke opbouwlaag. Ze kijken me steeds glazig aan als ik erover begin. Wat ik al zei: het is een conservatief wereldje. En ze verdienen natuurlijk geld aan het herstellen van verzakte bestrating.

Zelf ben ik dus nog steeds op zoek naar iemand die onze oprit op een manier kan vervangen waar ik vertrouwen in heb.
Ik denk door het mengen met cement dat de kleikorrel een stuk harder wordt. Je zou eens contact op kunnen met het bedrijf of ze klanten in Nederland hebben die ermee werken.
pi_212565507
Vandaag ( en t/m ) morgen online is Wolff gereedschap in de aanbieding bij de Welkoop met 30%.
Mn.AnneX kwam dat toevallig tegen nu hij op zoek is naar tuingereedschap voor de
‘historische’ tuin, die wordt onderhouden.
Hij is nu shoppen met nog twee mensen, die erbij ‘horen’.
https://www.welkoop.nl/tu(...)zEAAYASAAEgL_gvD_BwE
pi_212566655
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 15:05 schreef AnneX het volgende:
Vandaag ( en t/m ) morgen online is Wolff gereedschap in de aanbieding bij de Welkoop met 30%.
Mn.AnneX kwam dat toevallig tegen nu hij op zoek is naar tuingereedschap voor de
‘historische’ tuin, die wordt onderhouden.
Hij is nu shoppen met nog twee mensen, die erbij ‘horen’.
https://www.welkoop.nl/tu(...)zEAAYASAAEgL_gvD_BwE
Oh jammer, ik ben net naar de Welkoop geweest en dat was me niet opgevallen!

Ik kwam er om potten te kopen omdat ik wat zaailingen cadeau wilde geven aan iemand:

Nu maar hopen dat ik gelijk heb en de bovenste wolfsmelk is. :+
  Moderator / Colorchick zaterdag 24 februari 2024 @ 16:14:13 #95
382129 crew  Donna
pi_212566717
Ik vroeg laatst naar hogere mooie struiken, toen werd glansmispel genoemd. Nog bedankt voor deze tip. Die ga ik kopen!
pi_212566748
Oh, en ik zag bij de Welkoop de carex waar ik naar op zoek was, de 'Prairie Fire'! Mooi meegenomen. Het was een wat groter en duurder exemplaar, dus ik heb 'em in drieën gescheurd. :+

Hier nog geen bloeiende sleedoorn trouwens, @sigme . Volgens mij is alles hier ongeveer een week later dan bij jou.
pi_212566948
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 16:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Oh jammer, ik ben net naar de Welkoop geweest en dat was me niet opgevallen!

Evt. kun je online nog terecht…zij kochten 30 artikelen voor +/- ¤ 345,— w/

Leuk idee om zaailingen kado te doen.
pi_212567096
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 16:32 schreef AnneX het volgende:

Leuk idee om zaailingen kado te doen.
De tuin belandt nu in de fase dat ik steeds vaker zaailingen heb waar ik zelf niets mee kan. Ik heb er nog drie van wolfsmelk (euphorbia characias subs. wulfenii) waarvan ik er maar één laat staan. Van stipa tenuissima 'Ponytails' heb ik er nog meer. Op de composthoop gooien doet pijn.
pi_212568500
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 16:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De tuin belandt nu in de fase dat ik steeds vaker zaailingen heb waar ik zelf niets mee kan. Ik heb er nog drie van wolfsmelk (euphorbia characias subs. wulfenii) waarvan ik er maar één laat staan. Van stipa tenuissima 'Ponytails' heb ik er nog meer. Op de composthoop gooien doet pijn.
Hier in de buurt zijn er best wat mensen die een stekjesbieb/ruilkast hebben staan, misschien is dat nog een leuk idee
pi_212568699
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 16:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb wel interesse in stipa. Maarja, versturen in een envelop gaat em niet worden denk ik ;) .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')