abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212505097
Woordvoerder Jan Bakelants is terug:

https://www.hln.be/wielre(...)-te-winnen~a0bd72a6/

Wout van Aert staat bijzonder scherp. Dat zag Jan Bakelants deze ochtend bij een trainingsritje met de man zelf. “Normaal zie ik hem alleen zo scherp als hij naar de Tour de France vertrekt”, zegt Bakelants.

"Het klinkt raar, maar je kan ook te fris aan de start staan van een koers. Maar dat zal bij Van Aert niet het geval zijn. Want de voorbije week heeft Van Aert de benen perfect op spanning gezet.”
  dinsdag 20 februari 2024 @ 00:40:18 #102
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_212505522
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 22:50 schreef Marcoss het volgende:
Ze zijn gewoon verkeerd begrepen!

https://www.ad.nl/wielren(...)-verbieden~a90536e3/
Raadslid Alain Hamaekers (Nuj Lies Vroemen)
Wat _O-

Die wethouder kan ook maar beter een andere baan zoeken als je zo hard bakzeil haalt na alle praatjes in de krant.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_212505809
quote:
Cucked @de_boswachter

Waar is z'n andere tweede naam gebleven? Wat een ellende dat naamsysteem daar
Jack does it in real time...
pi_212505817
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 04:42 schreef DeeBee het volgende:

[..]
Cucked @:de_boswachter

:')
U MAD?
  dinsdag 20 februari 2024 @ 07:41:02 #105
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_212506085
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 04:42 schreef DeeBee het volgende:

[..]
Cucked @:de_boswachter

Wat gebeurt er met de naam Rasmussen?
  dinsdag 20 februari 2024 @ 08:11:08 #106
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_212506335
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 07:41 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Wordt geschorst
pi_212507597
quote:
15s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:34 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Hij start pas in MSR heb ik begrepen.
Van MSR naar Luik, dat lijkt mij prima ^O^
Ik zag gisteren een trainingsfilmpje over hem van die Oekraiense stalker. Mathieu lijkt mij al klaar voor de Cipresso en de Poggio.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 12:14:38 #108
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_212509338
Er staat een artikel in de Gazet van Antwerpen vandaag over de mindere prestaties van Biniam Girmay vorig jaar en hoe ze dit bij Intermarche proberen om te draaien. Hij heeft nu full-time een babysitter in Eritrea gekregen genaamd Rein Taaramae en nog veel belangrijker: ze hebben hem zijn zondagsrust afgepakt (lol).
Put these foolish ambitions to rest.
pi_212509474
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 07:41 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Het schijnt dat Cassani Jonas Vingegaard Rasmussen gewoon nog heeft zien fietsen in de Dolomieten gisteren.
pi_212510085
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Er staat een artikel in de Gazet van Antwerpen vandaag over de mindere prestaties van Biniam Girmay vorig jaar en hoe ze dit bij Intermarche proberen om te draaien. Hij heeft nu full-time een babysitter in Eritrea gekregen genaamd Rein Taaramae en nog veel belangrijker: ze hebben hem zijn zondagsrust afgepakt (lol).
Hij gaat nu ook trainen na de zondagsmis”

In 2022 verbaasde Biniam Girmay (23) in Vlaanderen de wielerwereld, een jaar later kende hij er zijn grootste desillusie. Met een nieuwe aanpak hoopt hij nu zijn liefde voor Vlaanderen terug te vinden, te beginnen zaterdag in de Omloop. “Alles verloopt nu veel efficiënter.”

Aike Visbeek, performance manager van Intermarché-Wanty, kan het beeld zo weer oproepen. “Het was na Gent-Wevelgem vorig jaar. De koers die hij een jaar eerder nog had gewonnen. Bevangen door de kou was het helemaal niks geworden. Alle euforie van een jaar eerder was omgeslagen in doffe ellende. Biniam was doodongelukkig. In de ontbijtzaal van ons hotel zat iedereen naar hem te kijken, als naar een vis in een aquarium. Nog diezelfde dag hebben we hem daar weggehaald.”
2024 moet voor Biniam Girmay het jaar van de heropstanding worden. Tenminste, dat hopen ze bij zijn ploeg Intermarché-Wanty. Met lede ogen hebben ze bij de Belgische ploeg gezien hoe de Eritrese voorjaarssensatie van 2022 zijn vorige lente helemaal de mist zag ingaan. Waar liep het fout? “Een optelsom van allerlei zaken”, zegt Visbeek. “Voor Sanremo vocht hij al tegen een ziekte. Nadien kregen we in Vlaanderen heel slecht weer, wat nooit zijn ding zal worden. En dan viel hij ook nog eens in de Ronde van Vlaanderen.”
Maar de grootste oorzaak voor zijn flinke dip zocht en vond de ploeg bij wat ze vandaag “een te rommelige trainingsaanpak” noemen. “Biniam pendelt voortdurend tussen zijn thuis Eritrea, zijn Europese uitvalsbasis San Marino en de wedstrijden”, knikt Visbeek. “Alleen: bij elke reisdag verlies je twee tot drie goede trainingsdagen. Ik herinner mij hoe hij voor Tirreno-Adriatico in Italië wilde trainen. Dat verliep zo rommelig. Dat werkte helemaal niet. Daar hebben we uit geleerd.”
Dit jaar moet het allemaal strakker en strikter. Minder tijdverlies, meer uitgebalanceerde trainingen, een doordachter reisschema. Reden waarom de ploeg hem in januari al richting Australië stuurde – hij won er meteen een wedstrijd. “Daar kon hij wedstrijden rijden en trainen in goed weer, belangrijk voor hem. En vanuit Australië is hij rechtstreeks naar Eritrea gevlogen, waar hij de voorbije weken thuis op grote hoogte heeft kunnen trainen. Heel efficiënt allemaal.”
Minister van Sport
Nochtans verliep het ook in zijn thuisland Eritrea vorig jaar niet altijd vlekkeloos. “Een simpel voorbeeld: Biniam is orthodox katholiek en gaat op zondag naar de kerk. Dat is voor hem een rustdag, maar dat zorgde voor gaten in zijn trainingsblokken. Doe je dat zes weken op een rij, ben je wel zes trainingsdagen kwijt. Dus zijn we deze winter met hem in discussie gegaan. Of daar toch geen mouw aan te passen was. Uiteindelijk vind je dan een compromis: tussen zijn kerkbezoek en de lunch met zijn familie maakt hij voortaan enkele uren vrij om te trainen.”
Nog een euvel: zijn trainingspartners. Zowel in San Marino als in Eritrea traint Girmay graag met landgenoten, zoals Amanuel Ghebreigzabhier van Lidl-Trek of zijn broer Meweal Girmay van het Development Team van Intermarché. Visbeek: “In theorie een goed idee, maar in de praktijk werkte het niet. Probleem is dat Biniam de enige Eritreeër is die volop op het Vlaamse werk mikt. Die anderen bereidden zich voor op de Strade of het rondewerk. Da’s een heel andere belasting. Hetzelfde in Eritrea: hij traint daar met een groepje waarvan er velen vaak niet van zijn niveau zijn. Niet echt bevorderlijk.”
Reden waarom Intermarché-Wanty de voorbije weken nog een nieuwigheid doorvoerde en iemand met Girmay meestuurde naar Eritrea. Geen soigneur of mecanicien – Eritrea is niet het meest toegankelijke land –, wel ploegmaat Rein Taramaë. “Die gaat al jaren op hoogtestage in Rwanda en heeft een goede reputatie in Afrika”, legt Visbeek uit. “En Biniam heeft sowieso een lijntje met de minister van Sport in Eritrea. Dat zal misschien ook geholpen hebben. Feit is dat de aanwezigheid van Rein de kwaliteit van de trainingen omhoog jaagt.”
Woensdag landt Girmay opnieuw in Vlaanderen. Of het allemaal zal volstaan om zaterdag én zondag – hij start zowel in de Omloop als in Kuurne – meteen een hoofdrol te spelen? Visbeek hoopt voorzichtig van wel. “In ieder geval merken we nu al dat de trainingen systematischer verlopen. Plus, thuis traint Biniam sowieso automatisch op hoogte. Biniam is meestal onmiddellijk goed als hij weerkeert uit Eritrea. Bovendien voorspellen ze warm weer voor zaterdag. Een plek in de top tien in de Omloop moet realistisch zijn.”
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 20:54:43 #111
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_212516642

Rein is inderdaad lekker aan het trainen met Bini in Eritrea en hij waarschuwt ons alvast voor het nieuwe fenomeen, Mewael Girmay.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_212516699
Lefevere weer ruzie aan het maken met Alaphilippe :D

https://www.hln.be/wielre(...)dere-jaren~a15fb1eb/
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 21:01:20 #113
pi_212516724
Dus Julian is een drinker?
  dinsdag 20 februari 2024 @ 21:03:48 #114
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212516767
Je zou maar door PatLef ontslagen worden vanwege te veel alcohol gebruik
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 februari 2024 @ 21:10:05 #115
284411 crew  heywoodu
pi_212516850
Vraagje: ik ben even wat achterstallig wielrennen aan het kijken, maar op de PLAYER staat bij 16 februari etappe 1 van de Ruta del Sol (een tijdrit over 5km?)...terwijl PCS die op 14 februari heeft staan. Wat klopt er niet? :P
pi_212516879
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:10 schreef heywoodu het volgende:
Vraagje: ik ben even wat achterstallig wielrennen aan het kijken, maar op de PLAYER staat bij 16 februari etappe 1 van de Ruta del Sol (een tijdrit over 5km?)...terwijl PCS die op 14 februari heeft staan. Wat klopt er niet? :P

Dat is uiteindelijk de enige etappe die gereden is in die ronde.. etappe 3 was dus etappe 1.

Overige etappes werden afgelast wegens onvoldoende politie door de boerenprotesten
pi_212516881
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:10 schreef heywoodu het volgende:

Voor 16 februari en na 16 februari hoef je niet te kijken. Is dat duidelijk genoeg?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 februari 2024 @ 21:14:10 #118
284411 crew  heywoodu
pi_212516901
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:12 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Dat is uiteindelijk de enige etappe die gereden is in die ronde.. etappe 3 was dus etappe 1
Oh :D

Kutboeren zo te zien :r

Bedankt!
pi_212517656
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 20:58 schreef Marcoss het volgende:

Wat een genotsinterview is dit weer _O_

https://www.humo.be/nieuw(...)=https://www.hln.be/
pi_212518061
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 22:06 schreef TheArt het volgende:

[..]
Wat een genotsinterview is dit weer _O_

https://www.humo.be/nieuw(...)=https://www.hln.be/
Spoiler? :@
pi_212524315
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 20:58 schreef Marcoss het volgende:

https://www.instagram.com/p/C3nDuYrtcSl/?igsh=OTBxOGIwZ2k3b2d1

Mijn Frans is niet zo best, kan iemand dit vertalen? Marion met een reactie
pi_212524477
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:34 schreef franklop het volgende:

[..]

Dit is onaanvaardbaar.
Ik drink nooit alcohol.
Ik ga niet zoals je me vroeg stoppen met werken om Julian te ondersteunen.
Toon wat respect en klasse en praat niet over mijn privéleven.
  Moderator woensdag 21 februari 2024 @ 15:07:21 #123
pi_212524801
quote:

[..]

Marion is echt ziedend.
pi_212524816
quote:

[..]

twitter
pi_212524851
Niet kunnen drinken of feesten omdat je een 3 jarig kind heb is wel een non-excuus overigens.
pi_212524900
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 22:26 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Spoiler? :@
Gewoon even door archive.is halen en je hebt het complete interview. Het hele interview is goud, maar deze vond ik mooi:

quote:
HUMO Als ploegmaat zou ik er niet mee opgezet zijn als iemand zegt dat de ploeg vier à vijf keer beter moet worden.
LEFEVERE «Dat zijn de woorden van zijn vader, niet die van Remco. Ik kan je verzekeren dat de relatie met Remco heel professioneel verloopt. Hij is zelfs té goed voor zijn ploegmaats. Hij compenseert ze financieel voor hun werk. Uit eigen zak. Net voor het WK in Australië zei zijn vader tegen mij: ‘Wout van Aert heeft een bedrag genoemd dat hij aan de ploegmaats zal geven als hij wint. Ik heb tegen Remco gezegd dat hij het dubbele of het driedubbele moet geven.’ Waarop ik: ‘Nee, je moet dat juist níét doen. Geef hetzelfde als Wout. Als Remco de beste is, zal hij toch winnen.’ Ze moeten bij de nationale ploeg toch voor elkaar rijden? Als je op voorhand begint op te bieden, heb je geen ploeg meer.»
Ach, pa Evenepoel.
pi_212525893
PatLef die iemand beschuldigd van alcoholgebruik :s)

pi_212526078
Nog 3 nachtjes slapen voor de Omloop. 👀
pi_212527047
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 16:55 schreef Coos het volgende:
Nog 3 nachtjes slapen voor de Omloop. 👀
Voetnoot in het wielerseizoen.
  woensdag 21 februari 2024 @ 20:03:32 #130
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_212528362
Geen motorrijweer dit weekend.
Dus Omloop het Nieuwsblad en KBK maar op TV kijken.

Ben wel benieuwd welk parcours er dit jaar bij de Volta Limburg Classic is.
Zeer summiere info tot nu toe, terwijl wedstrijd over 5 weken is.
Net efkes anges
pi_212528906
quote:
Patrick Lefevere nuanceert forse uitspraken over Julian Alaphilippe: “Er waren te veel feestjes, maar sinds november 2022 drinkt hij geen druppel meer”

“Te veel feesten, te veel alcohol… Hij ligt serieus onder de sloef bij Marion Rousse. Misschien wel té veel.” Het is een van de uitspraken die Patrick Lefevere in gesprek met Humo heeft gedaan over zijn renner Julian Alaphilippe. Uitspraken die uiteraard niet in stilte passeerden. Lefevere zelf reageert.

“Ik overweeg om op Twitter een statement te maken, want eens te meer klinken mijn woorden in het Engels – zonder de context van het interview – zwaarder dan ik ze in het Nederlands heb uitgesproken”, zo vertelt Lefevere over de ophef die is ontstaan, onder andere op sociale media, over zijn uitspraken in de Humo. De CEO van Soudal - Quick-Step betreurt vooral dat zijn uitspraken verkeerd gesitueerd zijn in de tijd.

Andere timing
“Wat ik heb gezegd? José De Cauwer is mijn getuige: niet vorig jaar (zoals in Humo stond, red.), maar in november 2022 heb ik Julian Alaphilippe apart genomen in Diegem (op de teamdagen, red.). Om te zeggen: zo kan het niet verder. Of ik laat je gaan, of we gaan het vanaf nu anders doen. Mijn boodschap was: ‘op talent alleen lukt niet meer. Je wordt ouder en moet anders gaan leven’. Julian heeft grote nummers opgevoerd in de Tour, maar toen waren er nog geen of toch minder uitgesproken klasbakken als Mathieu Van der Poel, Tadej Pogacar en Primoz Roglic waar hij nu tegen uitkomt.”

De timing - niet vorig jaar, maar 2022 - is belangrijk want: “Er is een periode geweest met te veel feestjes, maar ik moet zeggen: sinds ons gesprek in november 2022 heeft hij niet meer gedronken. Niet binnen de ploeg en ook niet buiten de ploeg. Ik heb mensen gesproken die met hem mee waren op de stage in Sierra Nevada: geen druppel meer. En trainen is nooit een probleem geweest, dat is hij altijd blijven doen.“ De feestjes “met te veel alcohol” waar Lefevere in Humo aan refereert, gaan dus terug naar de periode voor 2022.

Zelfvertrouwen verloren
In levensstijl zijn er op dit moment geen problemen meer, maar Lefevere stelt wel vast dat Alaphilippe sportief niet meer zijn beste niveau haalt. “Op een bepaald moment is Julian zijn zelfvertrouwen verloren. Hij blijft waardevol voor de ploeg. Hij zegt wel dat hij stress krijgt van persconferenties, maar hij is eigenlijk een perfecte sandwichman. Recent is hij nog naar Köln geweest voor een publicitaire opdracht bij Safety Jogger, allemaal geen probleem. Publicitair blijft hij God in Frankrijk. Alleen: daarnaast wil ik ook resultaten en die zijn er te weinig geweest. Het moet meer zijn dan de Faun-Ardèche Classic.”
  woensdag 21 februari 2024 @ 20:45:41 #132
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_212528994
Pat :')

Dus Alaphilippe leeft al twee winters als een voorbeeldprof en alsnog moet ie voor de bus :')
  woensdag 21 februari 2024 @ 20:46:54 #133
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212529012
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
Pat :')

Dus Alaphilippe leeft al twee winters als een voorbeeldprof en alsnog moet ie voor de bus :')
Hij had vast weer een hypo tijdens het interview
  Moderator woensdag 21 februari 2024 @ 20:54:17 #134
pi_212529125
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:37 schreef wimderon het volgende:

[..]

Oftewel, Pat is tot de orde geroepen en gooit er nu een stukje damage control in.
pi_212529275
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Oftewel, Pat is tot de orde geroepen en gooit er nu een stukje damage control in.
Zit Pat nu al onder de duim van de nieuwe führer Jurgen Foré?
The owls are not what they seem
  Moderator woensdag 21 februari 2024 @ 21:08:17 #136
pi_212529323
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 21:04 schreef DiegoFuser het volgende:

[..]
Zit Pat nu al onder de duim van de nieuwe führer Jurgen Foré?
Of de Korsakov grijpt langzaam om zich heen.
pi_212530175
Mevrouw Gilbert mengt zich ook

pi_212530919
Goede catfight dit.

Wel typisch dat de vrouw (Marion) in dit verhaal nu aan alle kanten verdedigd wordt, zelfs door de meeste mannen, en dan komt er een andere vrouw om haar nog een trap na te geven. :D
  woensdag 21 februari 2024 @ 22:51:37 #139
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_212530926
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:50 schreef Chiappucci het volgende:
Goede catfight dit.

Wel typisch dat de vrouw (Marion) in dit verhaal nu aan alle kanten verdedigd wordt, zelfs door de meeste mannen, en dan komt er een andere vrouw om haar nog een trap na te geven. :D
Wat staat er?
pi_212531232
Ik sta vo- volledig achter mevrouw Gilbert in dezen. Ik vertrouw de op de publieke opinie inspelende Marion niet.
pi_212531289
Who cares?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_212531356
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 23:33 schreef Steven184 het volgende:
Who cares?
Het houdt de gemoederen behoorlijk bezig, zo te zien.
  donderdag 22 februari 2024 @ 00:03:26 #143
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_212531468
Dit kan langzamerhand wel naar WLR-shownieuws
pi_212531931
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 23:43 schreef wimderon het volgende:

[..]
Het houdt de gemoederen behoorlijk bezig, zo te zien.
WLR Story. Misschien moeten we een roddel en achterklap topic krijgen.
  donderdag 22 februari 2024 @ 06:18:48 #145
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_212531967
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 04:49 schreef Steven184 het volgende:

[..]
WLR Story. Misschien moeten we een roddel en achterklap topic krijgen.
WLR / WLR Shownieuws
pi_212532097
quote:
Waarom staat die rommel daar dan niet?
pi_212532595
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 07:27 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Waarom staat die rommel daar dan niet?
Mja, in dit geval begint het met een opmerking van Lefevere over het niet presteren van een renner
pi_212534317
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:51 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Wat staat er?
Dat noemen ze de keerzijde van de medaille, Marion, en dan onthult Patrick nog maar een derde van het gedrag van je vent. Je zou je beter koest houden over dit onderwerp... Hij zegt gewoon hardop wat hij denkt en wat veel mensen rondom jou ook denken! Een renner die een fortuin betaald krijgt is ook iets aan zijn baas verschuldigd. Zo werkt het nu eenmaal. Jij houdt je van achter je microfoon, verborgen in je studio, bezig met slecht spreken over mensen, en als je daarover verantwoording moet afleggen ben je nooit op de afspraak... Jouw post weerspiegelt wat jou ook geraakt heeft, oftewel jou en jouw imago.

Er is een spreekwoord dat luidt "je wilde schaap eten en nu poep je wol". Was getekend mevrouw El Farès Gilbert.

Zoiets ;)
pi_212534706
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:37 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Mja, in dit geval begint het met een opmerking van Lefevere over het niet presteren van een renner
Ok, ok, ok. Ik geef mijn ongelijk toe.
pi_212535299
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 11:18 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Ok, ok, ok. Ik geef mijn ongelijk toe.
;)

Al is het wel een soap geworden inmiddels ja. Maar dan is PatLef toch weer even in het nieuws
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')