Dat klinkt alsof je vindt dat het zo zou moeten zijn, maar ik vermoed dat de rechter en advocaten van de openbaar aanklager de wet in New York op dit punt beter kennen.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die waardering is in principe iets tussen kredietverstrekker en kredietnemer. Als die besluiten dat Mar-el-Lago op 40 miljoen gewaardeerd wordt als onderpand dan is dat hun zaak.
Een flink deel van de Nikki Haley stemmers zijn absoluut tegen Donald Trump en zullen desnoods Joe Biden stemmen.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 09:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zijn fans zijn irrelevant. Debieltjes die je moet negeren. Waar het omdraait zijn de mensen die zowel Trump als Biden debiel vinden. Zullen deze mensen weigeren te gaan stemmen, of gaan ze voor Biden of Trump.
Wat gaan bijvoorbeeld de Nikki Haley sympathisanten doen als het uiteindelijk echt een verkiezing wordt tussen Trump en Biden (ik sluit niet uit dat Trump toch nog teruggeroepen wordt).
In principe is een te laag gewaardeerd onderpand een nadeel voor de kredietverstrekker. Want in het geval van een faillissement kan dan niet alles worden terugbetaald bij liquidatie.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar de New Yorkse overheid/belastingdienst kon het niet zo heel erg waarderen. En die zijn natuurlijk ook een partij. Daarnaast: met die te hoge inschattingen en de naam Trump erbij hebben banken misschien ook wel een voordeeltje gehad. Ik denk dat dit voor de waarde van het onderpand geen goed nieuws is.
Dat klinkt logisch maar is niet zo. Mijn ozb waarde is ook lager dan mijn taxatie waarde. Over het eerste betaal ik belasting, het tweede bepaalt mijn rentevoet en leencapaxiteitquote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Da's prima. En de belastingdienst die vindt daar dan wat van. Namelijk dat het 40 miljoen waard is, en dat over dat bedrag belasting moet worden betaald. Als je vervolgens op je aangifte gaat invullen dat het maar 2 miljoen waard is, dan pleeg je fraude.
Ja, Z je zegt dat er onjuistheden in een stuk staan en als ik dan vraag wat dan , dan weet je het niet..quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:48 schreef recursief het volgende:
[..]
Nee, dit soort spelletjes speel ik niet mee.
Dat is niet gebeurd. Trump heeft de banken voorgespiegeld dat zijn bezit meer waard was om zo hogere leningen af te sluiten. Als de bank dat accepteert is dat prima. Maar dan moet je op je belastingaangifte hetzelfde bedrag invullen.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
In principe is een te laag gewaardeerd onderpand een nadeel voor de kredietverstrekker. Want in het geval van een faillissement kan dan niet alles worden terugbetaald bij liquidatie.
Maar zoals al gezegd beschouwden de kredietverstrekkers dit niet zo.
Het is vergelijkbaar met dat ik jou en auto verkoop voor 10.000 euro en dat jij verklaart dat tevreden mee te zijn, maar dat ik aangeklaagd wordt omdat de auto in werkelijkheid maar 5.000 euro waard was.
Terwijl jij een professionele autohandelaar bent die gewoon wettest die waard is.
In New York?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klinkt logisch maar is niet zo. Mijn ozb waarde is ook lager dan mijn taxatie waarde. Over het eerste betaal ik belasting, het tweede bepaalt mijn rentevoet en leencapaxiteit
Nee, dat hoeft dus niet. Ik doe dat ook niet.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is niet gebeurd. Trump heeft de banken voorgespiegeld dat zijn bezit meer waard was om zo hogere leningen af te sluiten. Als de bank dat accepteert is dat prima. Maar dan moet je op je belastingaangifte hetzelfde bedrag invullen.
Omdat de waardepeildatum voor de WOZ wettelijk (!) op 1 januari het jaar vóór het huidige belastingjaar is vastgesteld.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klinkt logisch maar is niet zo. Mijn ozb waarde is ook lager dan mijn taxatie waarde. Over het eerste betaal ik belasting, het tweede bepaalt mijn rentevoet en leencapaxiteit
??? Wat maakt dat uit??quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat de waardepeildatum voor de WOZ wettelijk (!) op 1 januari het jaar vóór het huidige belastingjaar is vastgesteld.
WOZ-waarde voor 2024 (waar de ozb voor 2024 op gebaseerd is) = de waarde vd woning op 01-01-2023.
Dat je voorbeeld gaat over iets wat wettelijk bepaald is i.t.t. de fraude die Trump heeft gepleegd.quote:
Maar die zijn politiek bevooroordeeld, snap dat dan!quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof je vindt dat het zo zou moeten zijn, maar ik vermoed dat de rechter en advocaten van de openbaar aanklager de wet in New York op dit punt beter kennen.
Mijn god! We hebben een wereldregering!quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook daar zullen dat 2 verschillende zaken zijn, net als overal.
Je weet niet waarover we het hebbenquote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat je voorbeeld gaat over iets wat wettelijk bepaald is i.t.t. de fraude die Trump heeft gepleegd.
Nee dat zeg ik niet, en daarom speel ik dit soort spelletjes niet mee. Ik zeg dat er weinig feitelijkheden in staan, en veel gekleurde uitspraken. Dat het met (feitelijke) journalistiek niet zoveel te maken heeft.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, Z je zegt dat er onjuistheden in een stuk staan en als ik dan vraag wat dan , dan weet je het niet..
Of jij niet.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je weet niet waarover we het hebben
Overal ter wereld taxeert de lokale gemeente blijkbaar al het vastgoed en schat ze de waarde daarvan ook nog eens consequent veel te laag in. Snap dat dan!quote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mijn god! We hebben een wereldregering!
Ok..quote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik bedoelde: jij weet niet waarover het überhaupt gaat.
Snap jij het wel met je dubieuze Telegraafstukjes en vergelijkingen met de Nederlandse WOZ die hier geen klap mee te maken hebben?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik bedoelde: jij weet niet waarover het überhaupt gaat.
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mijn god! We hebben een wereldregering!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |