abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212462557
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 18:39 schreef capricia het volgende:
Ik ben er gewoon onpasselijk van.
Navalny was niet mijn held, maar dat doet er niet toe. Dit is echt afschuwelijk.

Ik hoop zo dat Poetin in Den Haag eindigt. Wat heeft die man een bloed aan zijn handen.

Navalny is eigenlijk gewoon dood gemarteld.
Ik heb te doen met de Russen. Hoe kun je ooit misstanden van een regime aan de kaak stellen als je geen persvrijheid hebt of vrije verkiezingen? Ik weet niet of ik zo dapper zou zijn om nu de straat op te gaan en bloemen te leggen.

Tegelijk moet ik ook zeggen dat het me steekt dat Westerse leiders het niet of nauwelijks over Snowden en Assange hebben. Ik behoor niet tot die groep relativisten die vindt dat het Westen geen recht van spreken heeft - ik leef vele malen liever hier dan in Rusland - maar het braafste jongetje van de klas zijn we niet bepaald.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212463129
Waarom is mijn command van gisteren verwijderd? Het enige wat ik zei is dat het lachwekkond is, dat wanneer het team van Navalny zijn dood nog niet eens kan bevestigen, Westerse politici al de wijsheid in pacht menen te hebben om onomwonden te kunnen stellen dat hij vermoord zou zijn door Putin. Dat is toch krankzinnig? Dat mag hier niet gezegd worden? We worden WWIII ingezogen door een stelletje totale idioten. Laten ze eerst de "weapons of mass destruction" van Saddam Hussein eens gaan zoeken. Oh nee, die bestonden niet. Een heel land platgegooid en een regio gedestabiliseerd om niks. Hoor je niemand meer over. Nu is meneer Putin de bad guy. Op basis waarvan?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_212463166
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 08:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb te doen met de Russen. Hoe kun je ooit misstanden van een regime aan de kaak stellen als je geen persvrijheid hebt of vrije verkiezingen? Ik weet niet of ik zo dapper zou zijn om nu de straat op te gaan en bloemen te leggen.

Tegelijk moet ik ook zeggen dat het me steekt dat Westerse leiders het niet of nauwelijks over Snowden en Assange hebben. Ik behoor niet tot die groep relativisten die vindt dat het Westen geen recht van spreken heeft - ik leef vele malen liever hier dan in Rusland - maar het braafste jongetje van de klas zijn we niet bepaald.
Ze kunnen niets meer doen omdat de Russen zelf het zover hebben laten komen. Poetin had niet altijd de absolute macht. Dat kreeg hij in kleine stapjes en niemand wilde er wat aan doen toen je nog wel de straat op kon.

Daarom: geen genade voor het Russische volk. Een grotere vijand sinds de nazi's heeft de beschaafde wereld niet gehad.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 09:27:10 #279
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212463186
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 09:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Waarom is mijn command van gisteren verwijderd? Het enige wat ik zei is dat het lachwekkond is, dat wanneer het team van Navalny zijn dood nog niet eens kan bevestigen, Westerse politici al de wijsheid in pacht menen te hebben om onomwonden te kunnen stellen dat hij vermoord zou zijn door Putin. Dat is toch krankzinnig? Dat mag hier niet gezegd worden? We worden WWIII ingezogen door een stelletje totale idioten. Laten ze eerst de "weapons of mass destruction" van Saddam Hussein eens gaan zoeken. Oh nee, die bestonden niet. Een heel land platgegooid en een regio gedestabiliseerd om niks. Hoor je niemand meer over. Nu is meneer Putin de bad guy. Op basis waarvan?
Putin was inderdaad voor dit gebeuren de good guy ofzo?
En er gaat verder weinig gebeuren hoor, zet WW3 nog maar ff in de koelkast.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212463194
quote:
Als jij niet weet waarom Poetin de bad guy is, valt jou niet veel meer uit te leggen. Dan ben jij een verloren zaak.
Цой жив
pi_212463205
Het zal wel aan mij liggen, maar de kans dat Poetin hierachter zit net nadat hij in een interview heeft aangegeven te willen praten met de VS over het beëindigen van de oorlog is eigenlijk niet zo heel groot. Eerder dat iemand dat een slecht idee vond en in het Westen is er toch niemand die verder nadenkt en meteen de schuld aan Poetin geeft (net zoals met de pijplijn).
pi_212463208
quote:
Nu is meneer Putin de bad guy. Op basis waarvan?
Ben je dom, naïef of kwaadaardig? Of krijg je hiervoor betaald?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_212463309
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 09:29 schreef VEM2012 het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar de kans dat Poetin hierachter zit net nadat hij in een interview heeft aangegeven te willen praten met de VS over het beëindigen van de oorlog is eigenlijk niet zo heel groot. Eerder dat iemand dat een slecht idee vond en in het Westen is er toch niemand die verder nadenkt en meteen de schuld aan Poetin geeft (net zoals met de pijplijn).
Poetin wil de oorlog helemaal niet beëindigen. Dat was alleen meer om in het westen het beeld te creëren dat Rusland een oplossing zoekt, terwijl Zelensky alleen maar oorlog en meer doden wil. En jij trapt erin.
Цой жив
  zaterdag 17 februari 2024 @ 09:49:16 #284
438527 MissButterflyy
pi_212463381
quote:
Natuurlijk heeft het regime van Putin te maken met zijn dood.
pi_212463422
Oh ja, het opblazen van de Nord Stream pijplijn. Rusland kan dat ding gewoon dichtdraaien als ze dat willen. Mensen in Rusland krijgen ongetwijfeld een gekleurd beeld voorgespiegeld maar dat geldt voor ons in het Westen net zo. Putin wordt neergezet als een soort kwaadaardige James Bond villain terwijl zijn argumenten negen van de tien keer goed te volgen zijn.
pi_212463471
quote:
pi_212463514
quote:
Ach Putin, als hij wat zegt, doet hij de dag daarna volstrekt het tegengestelde.

Die gast, die een eerder executiebevel heeft overleefd, was aan het afsterven in een cel. Of Putin dan nog een laatste trap heeft gegeven eergisteren kan men over discussiëren. Maar het resultaat is hetzelfde.

Met de (schijn)verkiezing in aantocht komt het wonderbaarlijk goed uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jed1Gam op 17-02-2024 10:24:12 ]
pi_212463515
Laat maar
pi_212463559
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 09:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Oh ja, het opblazen van de Nord Stream pijplijn. Rusland kan dat ding gewoon dichtdraaien als ze dat willen. Mensen in Rusland krijgen ongetwijfeld een gekleurd beeld voorgespiegeld maar dat geldt voor ons in het Westen net zo. Putin wordt neergezet als een soort kwaadaardige James Bond villain terwijl zijn argumenten negen van de tien keer goed te volgen zijn.
Ga vooral een regime verdedigen dat iedereen die verdacht wordt van kritiek op de Grote Leider oppakt en met een beetje pech voor 10 jaar of langer opsluit in een soort concentratiekamp op de poolcirkel. Of als kanonnenvlees naar het front stuurt. Waar mensen die kritiek hebben op Poetin vergiftigd worden en uit ramen vallen. Minstens de helft van je woorden lijkt me overigens met de gekende propaganda van het Kremlin overeen te komen. Kopieer je dat uit je bubbel of wordt het je voorgezegd?
pi_212463687
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 10:09 schreef recursief het volgende:

[..]
Ga vooral een regime verdedigen dat iedereen die verdacht wordt van kritiek op de Grote Leider oppakt en met een beetje pech voor 10 jaar of langer opsluit in een soort concentratiekamp op de poolcirkel. Of als kanonnenvlees naar het front stuurt. Waar mensen die kritiek hebben op Poetin vergiftigd worden en uit ramen vallen. Minstens de helft van je woorden lijkt me overigens met de gekende propaganda van het Kremlin overeen te komen. Kopieer je dat uit je bubbel of wordt het je voorgezegd?
Wat denk je dat er met Edward Snowden gebeurt zodra hij voet zet op Amerikaanse bodem? Dan belandt hij op een plek die erger is dan een concentratiekamp, namelijk ADX Florence. Of wat dacht je van het vasthouden van mensen zonder enige vorm van proces in Guantanamo Bay? Het onder valse voorwendselen vernietigen van Irak?

De VS is voor ons toevallig de good guy omdat wij zijn opgegroeid in onze Westerse bubbel. Ik geloof niet dat de wereld zo zwart/ wit is dat Rusland per definitie de bad guy is. Dat is alles wat ik zeg.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lokale_Notabele op 17-02-2024 10:25:50 ]
pi_212463700
quote:

[..]. Ik behoor niet tot die groep relativisten die vindt dat het Westen geen recht van spreken heeft - ik leef vele malen liever hier dan in Rusland - maar het braafste jongetje van de klas zijn we niet bepaald.
Wie of wat is dan wel het braafste jongetje van de klas.
pi_212463717
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 10:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Wat denk dat er met Edward Snowden gebeurt zodra hij voet zet op Amerikaanse bodem? Dan beland hij op een plek die erger is dan een concentratiekamp, namelijk ADX Florence. Of wat dacht je van het vasthouden van mensen zonder enige vorm van proces in Guantanamo Bay? Het onder valse voorwendselen vernietigen van Irak?

De VS is voor ons toevallig de good guy omdat wij zijn opgegroeid in onze Westerse bubbel.
Whataboutisms zijn nooit geldige argumenten. Je zit hier keihard een repressief, antidemocratisch regime te verdedigen dat zijn opstandige burgers vermoordt. Hoe Snowden wordt behandeld verandert daar helemaal niets aan.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 10:34:23 #293
438527 MissButterflyy
pi_212463813
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 10:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wie of wat is dan wel het braafste jongetje van de klas.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
pi_212463825
quote:

[..]

Ik vind de verwijzingen naar Snowden en Assange altijd wat ongepast als het over Navalny gaat. Snowden en Assange hebben staatsgeheimen doorgegeven, terwijl dat gewoon strafbaar is en er (vooral in de VS) ook erg hoge straffen op staan. En dat is ook goed te verklaren, de overheid moet haar burgers en personeel beschermen. Dan is het dus niet toegestaan om informatie die een militaire tegenstander of allerlei terroristische groepen kunnen helpen zomaar te publiceren.

Nog los van de militaire geheimen heeft Assange ook de namen van twee Saoedische tienermeisjes die verkracht zijn gedeeld. In Nederland ligt er al een stigma op slachtoffers van seksueel geweld, en dat is in Saoedi-Arabië natuurlijk alleen maar veel erger.

Assange had natuurlijk best geheimen kunnen doorgeven, maar dan had hij dat wel volgens de journalistieke normen moeten doen, waarbij bepaalde dingen gecensureerd moeten worden.

Snowden zit trouwens in Rusland, hij heeft daar asiel gekregen, dat is eigenlijk ook behoorlijk opvallend. Want journalisten in Rusland die kritisch durven te zijn worden opgesloten, of zelfs vermoord. Maar Snowden verhuist juist die kant op.

Wat betreft Navalny, is hij juist iemand die gewoon journalistiek en politiek werk doet, iets dat je in Nederland normaal kan doen. Maar wat je in Rusland met de dood moet bekopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 17-02-2024 10:47:11 ]
pi_212463992
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 09:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Toen ik destijds schreef dat het hoogst onwaarschijnlijk was dat Rusland de pijplijn had opgeblazen wist ook vrijwel iedereen dat ik gek was…

Poetin heeft 0,0 belang hierbij en zeker niet op dit moment.
pi_212464126
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 09:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zeker weten.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_212464130
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 10:02 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Ach Putin, als hij wat zegt, doet hij de dag daarna volstrekt het tegengestelde.

Die gast, die een eerder executiebevel heeft overleefd, was aan het afsterven in een cel. Of Putin dan nog een laatste trap heeft gegeven eergisteren kan men over discussiëren. Maar het resultaat is hetzelfde.

Met de (schijn)verkiezing in aantocht komt het wonderbaarlijk goed uit.
Onder Russen was Navalny allesbehalve populair.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 11:11:58 #298
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_212464156
Ik denk ook niet dat Poetin op dit moment belang heeft bij zijn dood. Hij zal er zeker niet van wakker liggen. Maar hij zou meer hebben aan een Navalny die langzaam wegkwijnt en vergeten wordt, dan een martelaar.
Ik heb zo’n vermoeden dat ze in die gevangenis Navalny net iets te hard hebben aangepakt waardoor hij is omgekomen.
En binnenkort valt de gevangenisdirecteur uit een raam ;(
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_212464172
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 11:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Onder Russen was Navalny allesbehalve populair.
Waarom mocht Navalny dan niet meedoen aan de verkiezingen?

Als Navalny niet populair was, zou Poetin er toch niet van te vrezen hebben?
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 februari 2024 @ 11:15:05 #300
7889 tong80
Spleenheup
pi_212464211
quote:
:D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')