abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 februari 2024 @ 13:02:02 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212450314
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:59 schreef DjVero het volgende:
Laat die heilige boontjes maar lekker lullen, TS, pakken wat je pakken kunt! :D Ik las iets van ¤2000 per maand, dat zou dan een mooie rug per maand worden, als je vriendin in haar gelijk staat. Ik had het ook wel geweten!
Gaat niet gebeuren.

Als vriendin ervoor gaat, zal ze waarschijnlijk aanzienlijke kosten moeten maken voor een advocaat en rechtszaken. En dan nog is een positieve uitkomst allerminst gegarandeerd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_212450338
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Gaat niet gebeuren.

Als vriendin ervoor gaat, zal ze waarschijnlijk aanzienlijke kosten moeten maken voor een advocaat en rechtszaken. En dan nog is de uitkomst allerminst gegarandeerd.
Dan niet doen natuurlijk. Maar TS en vriendin worden aangevallen, want familie dit dat, want relaties verzieken voor een paar grijpstuivers, want ordinair dit dat. Duizend piek!
  vrijdag 16 februari 2024 @ 13:07:23 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212450387
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:03 schreef DjVero het volgende:

[..]
Dan niet doen natuurlijk. Maar TS en vriendin worden aangevallen, want familie dit dat, want relaties verzieken voor een paar grijpstuivers, want ordinair dit dat. Duizend piek!
Die rekensom kun je dus zo niet maken.
pi_212450511
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 23:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Draai het om: stel dat je zelf een woning erft van je ouders en dat er na 2 jaar ineens een halfbroer of -zus tevoorschijn komt (waar je geen weet van hebt) die de helft komt claimen?
Helemaal prima als ze daar recht op hebben. Is het zuur? Ja, want het was natuurlijk makkelijker geweest als daar direct rekening mee gehouden had kunnen worden.

Maar als één van mijn ouders nogal laks is geweest op het gebied van onveilige seks en communicatie over de potentiële gevolgen daarvan is dat de overleden ouder aan te rekenen, niet de halfbroer of halfzus die gewoon gebruikt maakt van de rechten die ze hebben.
Dat je uit loyaliteitsconflict liever de schuld geeft aan je halfbroer of halfzus ipv aan die overleden ouder maakt dat niet ineens terecht.
pi_212450796
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 11:17 schreef paardendokter het volgende:
Grappig dat iedereen hier diep het erfrecht in denkt te stappen, terwijl de hoofdvraag natuurlijk is: is er WETTELIJK bewijs dat de Deense Junk de vader is. En dat bewijs ontbreekt.
Grappig dat jij denkt dat zoiets niet wettelijk vast te stellen is.

Dat wettelijke bewijs ontbreekt inderdaad. Nu, op dit moment dus, maar kan via de rechterlijke weg vastgesteld worden met wat DNA-testen. Daar zal ze sowieso wel heen moeten, want de halfzus zal echt niet zomaar de erfenis willen delen vermoed ik zo.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 13:52:22 #106
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212450843
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:48 schreef Inbox het volgende:

[..]

Dat wettelijke bewijs ontbreekt inderdaad. Nu, op dit moment dus, maar kan via de rechterlijke weg vastgesteld worden met wat DNA-testen. Daar zal ze sowieso wel heen moeten, want de halfzus zal echt niet zomaar de erfenis willen delen vermoed ik zo.
En hoe denk je dat dat proces gaat, met vader dood en begraven?
pi_212450880
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Gaat niet gebeuren.

Als vriendin ervoor gaat, zal ze waarschijnlijk aanzienlijke kosten moeten maken voor een advocaat en rechtszaken. En dan nog is een positieve uitkomst allerminst gegarandeerd.
Een huuropbrengst van 2k euro per maand. De woning zal best een behoorlijke waarde hebben. Het gaat niet om een lemen hutje in Afrika.

Wat zal een rechtsgang kosten? Wat zal de opbrengst kunnen zijn?

Waarom denk jij dan dat dit niet gaat gebeuren?
pi_212450906
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]
98% van de inwoners van Kopenhagen wordt gecremeerd: https://dfweurope.com/nl/(...)xt=Maatwerk%20dus.-,',de%20gebouwen%20op%20het%20terrein.

Je zult dus naar een broer of zus (of ouder) van die vader op zoek moeten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212450915
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Een stuk makkelijker dan dna afnemen van iemand die gecremeerd is :D
  vrijdag 16 februari 2024 @ 13:59:53 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212450918
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:55 schreef Inbox het volgende:

[..]
Een huuropbrengst van 2k euro per maand. De woning zal best een behoorlijke waarde hebben. Het gaat niet om een lemen hutje in Afrika.

Ik gaf eerder een linkje.

Het is maar de vraag of vriendin voldoende grond heeft om te verzoeken om een DNA-monster van haar vermeende biologische vader. Ook kunnen familieleden van de overledene het proberen tegen te houden.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 11:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hier is een interessante zaak.

https://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-75655

vrijdag 16 februari 2024 @ 14:01:19 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212450937
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
98% van de inwoners van Kopenhagen wordt gecremeerd: https://dfweurope.com/nl/(...)xt=Maatwerk%20dus.-,',de%20gebouwen%20op%20het%20terrein.

Je zult dus naar een broer of zus (of ouder) van die vader op zoek moeten.
Ook dat nog (crematie).

En die familie, zo die er al is, kan volgens mij niet gedwongen worden om mee te werken.
pi_212450964
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Die rekensom kun je dus zo niet maken.
Huh, die rekensom kun je niet maken maar aan de hand van wat er in dit topic beschreven staat kun jij wel zeggen dat dit nooit gaat gebeuren.

Dat vind ik knap als het gaat om maandelijkse inkomsten van 2k euro uit de verhuur van een geerfd huis. Deze erfenis is waarschijnlijk behoorlijk de moeite waard ondanks dat de man een alcholist was heeft ie kennelijk toch wel wat goeds gedaan in zn leven door een huis na te laten.
pi_212450984
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik gaf eerder een linkje.

Het is maar de vraag of vriendin voldoende grond heeft om te verzoeken om een DNA-monster van haar vermeende biologische vader. Ook kunnen familieleden van de overledene het proberen tegen te houden.
[..]

Natuurlijk kunnen die dat proberen tegen te houden. Maar dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 14:06:07 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212450988
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:03 schreef Inbox het volgende:

[..]
Huh, die rekensom kun je niet maken maar aan de hand van wat er in dit topic beschreven staat kun jij wel zeggen dat dit nooit gaat gebeuren.

Dat vind ik knap als het gaat om maandelijkse inkomsten van 2k euro uit de verhuur van een geerfd huis. Deze erfenis is waarschijnlijk behoorlijk de moeite waard ondanks dat de man een alcholist was heeft ie kennelijk toch wel wat goeds gedaan in zn leven door een huis na te laten.
Het gaat niet gebeuren dat de vriendin de helft van die maandelijkse inkomsten van het appartement tegemoet kan zien.

Zo werkt dat niet met een erfenis.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 14:07:06 #115
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212451009
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:05 schreef Inbox het volgende:

[..]
Natuurlijk kunnen die dat proberen tegen te houden. Maar dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is.
Heb ik gezegd dat het onmogelijk is?

Ik heb gezegd dat het tijd en geld gaat kosten met een onzekere uitkomst.
pi_212451247
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het gaat niet gebeuren dat de vriendin de helft van die maandelijkse inkomsten van het appartement tegemoet kan zien.

Wellicht wel als de halfzussen de enige erfgenamen zijn. Anders niet.

Mocht de vrouw erfgenaam worden door gerechtelijke vaststelling van het vaderschap en dit huis is onderdeel van de nalatenschap dan hebben beide halfzussen van elkaar een claim op die erfenis en daarmee mogelijk ook op de woning en huuropbrengsten.

Of dat de helft is, is idd de vraag en zal afhangen van de situatie. Alles zal opnieuw beoordeeld moeten worden.
pi_212451285
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:24 schreef Inbox het volgende:

[..]
Wellicht wel als de halfzussen de enige erfgenamen zijn. Anders niet.

Mocht de vrouw erfgenaam worden door gerechtelijke vaststelling van het vaderschap en dit huis is onderdeel van de nalatenschap dan hebben beide halfzussen van elkaar een claim op die erfenis en daarmee mogelijk ook op de woning en huuropbrengsten.

Of dat de helft is, is idd de vraag en zal afhangen van de situatie. Alles zal opnieuw beoordeeld moeten worden.
Over het algemeen wordt in zo'n situatie de huur niet verdeeld, maar het appartement verkocht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212451326
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:48 schreef Inbox het volgende:

[..]

Ik denk dat je te veel televisie kijkt .....
pi_212451418
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:55 schreef Inbox het volgende:

[..]

Als de halfzus dat uitvecht tot de hoogste rechter ben je jaren verder en tienduizend(en) euro's lichter waarschijnlijk. Heeft de vriendin van TS dat geld ervoor (over)?
pi_212451430
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:32 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Ik denk dat je te veel televisie kijkt .....
Maar anderszijds is een verhaaltje dat een commerciele databank hep gesegd dat me DNA verdacht veel lijkt op dat van mevrouw X, en dat mevrouw X de dochter is van P½t, en laat m'n moeder nu zeggen dat mijn biologische vader óók P½t heette en bovendien ook een dochter had!
nou niet per se een hele sterke zaak op basis waarvan een rechter naar alle waarschijnlijkheid zal oordelen dat P½t wel na z'n dood kan worden aangewreven de biologische vader te zijn van een meisje in Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 16-02-2024 14:56:39 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 16 februari 2024 @ 14:50:21 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212451524
Denemarken kent overigens erfrecht met een onderdeel ‘gedwongen erfenis’, vergelijkbaar met wat hier het kindsdeel heet. Als vriendin de verwantschap kan laten aantonen, er is geen testament en zij en halfzus zijn de enige erfgenamen, dan zou vriendin recht hebben* op 50%.

Als er wel een testament is, waar vriendin dus niet in staat, dan zou vriendin recht hebben op haar aandeel van 25% ‘gedwongen erfenis’. Als zij en halfzus de enige erfgenamen zijn, deelt ze die 25% met halfzus, dus zou ze recht hebben* op 12,5%.

Edit: * recht kunnen hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lienekien op 16-02-2024 15:05:13 ]
pi_212451717
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:40 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Als de halfzus dat uitvecht tot de hoogste rechter ben je jaren verder en tienduizend(en) euro's lichter waarschijnlijk. Heeft de vriendin van TS dat geld ervoor (over)?
Jaren verder, tienduizenden euro's lichter en wellicht een half huis rijker. Moeite op zich wel waard.

Jij bent erfrecht jurist meen ik op Reddit gelezen te hebben, toch? Dan zal je hier ongetwijfeld wel wat zaken van hebben gelezen om op de hoogte te blijven van de actualiteit.
pi_212451762
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Maar anderszijds is een verhaaltje dat een commerciele databank hep gesegd dat me DNA verdacht veel lijkt op dat van mevrouw X, en dat mevrouw X de dochter is van P½t, en laat m'n moeder nu zeggen dat mijn biologische vader óók P½t heette en bovendien ook een dochter had!
nou niet per se een hele sterke zaak op basis waarvan een rechter naar alle waarschijnlijkheid zal oordelen dat P½t wel na z'n dood kan worden aangewreven de biologische vader te zijn van een meisje in Nederland.
De rechter zal waarschijnlijk eisen dat er voor vaststelling van het vaderschap aan bepaalde eisen voldoen moet zijn. De DNA-testen zullen door een erkende partij moeten worden afgenomen en worden geanalyseerd. Dat zal ie dan wel als keiharde eis stellen.
pi_212451885
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

en vervolgens schrijf je dit:

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:50 schreef Lienekien het volgende:
Denemarken kent overigens erfrecht met een onderdeel ‘gedwongen erfenis’, vergelijkbaar met wat hier het kindsdeel heet. Als vriendin de verwantschap kan laten aantonen, er is geen testament en zij en halfzus zijn de enige erfgenamen, dan zou vriendin recht hebben* op 50%.
-knip-
Edit: * recht kunnen hebben.
Gaat niet gebeuren.. schrijf je dan.

Als ze 50% erfgename is, is 50% van de inkomsten zo raar niet (als de rest van de schulden die de huidige enkele erfgename heeft afgelost ook verrekend worden) en onderling besloten wordt dat het huis niet verkocht gaat worden maar gewoon 50% eigendom van beide wordt.

Maar goed, moet ze wel eerst op papier officieel erfgenaam worden. Daar zal wel wat tijd en een rechtsgang overheen gaan.
pi_212452046
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 15:08 schreef Inbox het volgende:

[..]
Jaren verder, tienduizenden euro's lichter en wellicht een half huis rijker. Moeite op zich wel waard.

Jij bent erfrecht jurist meen ik op Reddit gelezen te hebben, toch? Dan zal je hier ongetwijfeld wel wat zaken van hebben gelezen om op de hoogte te blijven van de actualiteit.
Familierecht, maar van Deense recht heb ik geen kaas gegeten.

Het kan de moeite waard zijn, als je kansen goed zijn en je de kosten kunt dragen en het niet erg vind je familiebanden te verwoesten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')