Die twee tbs'ers die in 2022 ontsnapten uit de Pompekliniek, deden dat op een dinsdagavond. De ochtend daarop stond het al in de krant.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Elk geval dat na ontsnapping een week weg weet te blijven haat pas de media. Dat lijkt me een kwalijkere ontwikkeling.
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:42 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Die twee tbs'ers die in 2022 ontsnapten uit de Pompekliniek, deden dat op een dinsdagavond. De ochtend daarop stond het al in de krant.
Zolang je het artikel niet quote en de desbetreffende link niet geeft dan beschouw ik alles wat je schrijft als complete onzin.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:42 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik heb je al verteld wat de bron is.
Ondertussen zie ik op de site van TBS Nederland overigens een ander getal: 41 onttrekkingen in 2022. Ook zij hebben het over ca 85.000 verloven. Dan zou het percentage dus 0,05% zijn. Oftewel, in 99,95% van de verloven gaat het goed.
Ik vind het eigenlijk ook niet zo interessant of het nou 99,99 of 99,95 is. Dat is geneuzel in de marge. Belangrijkste is dat het dus zeer, zeer zelden voorkomt. In tegenstelling tot wat de onderbuikjes hier plegen te beweren.
Je hebt kennelijk ergens het idee opgedaan dat het mij iets uitmaakt wat je van mij denkt. Hetgeen niet zo is. Ik had aanvankelijk het idee dat het je daadwerkelijk interesseert hoe het zit, maar ik besef inmiddels dat je vooral geïnteresseerd bent in je eigen gelijk. Anders had je zelf natuurlijk heel eenvoudig even de site van TBS Nederland kunnen raadplegen (er wordt in je eigen bron nota bene naar gelinkt). Of het artikel over deze zaak, in het AD. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 16:09 schreef Klepper272 het volgende:
Zolang je het artikel niet quote en de desbetreffende link niet geeft dan beschouw ik alles wat je schrijft als complete onzin.
Nu ik het onderzoek waar je naar verwijst nog eens goed bekijk, heb ik wel een vermoeden waar het grote verschil zit. Het onderzoek zet het aantal onttrekkingen af tegen het aantal goedgekeurde verlofaanvragen. Het percentage dat ik noemde, betreft echter het aantal onttrekkingen t.o.v. het aantal verlofbewegingen.quote:0.01% of 0.05% is een factor 5 verschil, dat is zelfs geen geneuzel.
Het is echter 2.5%, dat zijn echter de echte cijfers.
Als het allemaal niet zo moeilijk is dan quote je het even en geef je de link erbij.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 17:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je hebt kennelijk ergens het idee opgedaan dat het mij iets uitmaakt wat je van mij denkt. Hetgeen niet zo is. Ik had aanvankelijk het idee dat het je daadwerkelijk interesseert hoe het zit, maar ik besef inmiddels dat je vooral geïnteresseerd bent in je eigen gelijk. Anders had je zelf natuurlijk heel eenvoudig even de site van TBS Nederland kunnen raadplegen (er wordt in je eigen bron nota bene naar gelinkt). Of het artikel over deze zaak, in het AD. Zo moeilijk is het allemaal niet.
[..]
Nu ik het onderzoek waar je naar verwijst nog eens goed bekijk, heb ik wel een vermoeden waar het grote verschil zit. Het onderzoek zet het aantal onttrekkingen af tegen het aantal goedgekeurde verlofaanvragen. Het percentage dat ik noemde, betreft echter het aantal onttrekkingen t.o.v. het aantal verlofbewegingen.
Dat scheelt nogal. Ze hebben het enerzijds over 11.525 (goedgekeurde) verlofaanvragen tussen 2010 en 2018 - dus ca. 1.280 aanvragen per jaar. Anderzijds over een aantal verlofbewegingen van (destijds) ca. 70.000 per jaar.
Eén goedgekeurde verlofaanvraag kan dus leiden tot tientallen, wellicht zelfs honderden verlofbewegingen. Zo zijn er patiënten die, richting het einde van hun traject, nog wel binnen de muren van de kliniek wonen, maar vanaf daar dagelijks naar hun werk gaan, familie mogen bezoeken, etc. Dan zal natuurlijk niet voor elke werkdag een afzonderlijke verlofaanvraag gedaan worden. Misschien wordt er wel een verlofaanvraag ingediend voor het hele komende jaar. Met 200 werkdagen per jaar.
Juist het afzetten tegen het aantal aanvragen is vreemd, aangezien dat geen vaststaande grootheid is. Wat één verlofbeweging inhoudt is heel duidelijk, maar een aanvraag kan gaan om heel uiteenlopende aantallen: van één keer verlof, tot honderden keren.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 17:35 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Als het allemaal niet zo moeilijk is dan quote je het even en geef je de link erbij.
Anyway, 2.5% ongeoorloofde afwezigheid op verlofaanvragen is een behoorlijk hoog percentage.
Het percentage op bewegingen is cijfermatig een leuk trucje om het werkelijke probleem te verdoezelen.
Lees nu je eigen post nog eens een keer.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 13:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De cijfers over 2023 zijn nog niet bekend, maar in 2022 gingen TBS'ers in totaal ca. 85.000 keer op verlof. Daarbij was vijf keer sprake van een 'onttrekking' (niet of te laat terugkeren van verlof). Vijf onttrekkingen op 85.000 keer verlof dus. Dat wil zeggen dat het letterlijk in 99,99% van de gevallen goed gaat.
Is er sprake van een onttrekking, dan worden ze bovendien in verreweg de meeste gevallen gewoon weer opgesnord, zonder dat er iets ernstigs is gebeurd. Het gaat dus niet 'vaak' goed, het gaat vrijwel altijd goed. Een systeem dat in 99,99% van de gevallen veilig is, lijkt mij een degelijk systeem.
Nee, niet echt. Ik heb je in de posts hierboven duidelijk uitgelegd hoe het zit. Zelfs de bron waarmee je zelf kwam onderschrijft dit. Het enige punt is dat je - volgens de cijfers van TBS Nederland - uitkomt op 99,95% en volgens de cijfers van het AD op 99,99%. Dat zie ik als geneuzel in de marge.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:06 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Lees nu je eigen post nog eens een keer.
Dit is gewoon een pertinente leugen.
En duidelijk aangetoond met bron.
2.5% ongeoorloofde onttrekking.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:46 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Ik heb je in de posts hierboven duidelijk uitgelegd hoe het zit. Zelfs de bron waarmee je zelf kwam onderschrijft dit. Het enige punt is dat je - volgens de cijfers van TBS Nederland - uitkomt op 99,95% en volgens de cijfers van het AD op 99,99%. Dat zie ik als geneuzel in de marge.
OA is ongeoorloofde afwezigheidquote:Bij 2,5% van de verlofaanvragen in 2009-2020 was er een OA en bij 0,15% een OA met een recidive.
Ligt er maar net aan wat je uitrekent, zoals ik je hierboven al aangaf. En zoals jouw eigen bron overigens ook letterlijk zegt. "Dat percentage komt in nog ander perspectief te staan als we niet alle verlof(kader)aanvragen, maar alle verlofbewegingen (schattingen liggen rond de 70.000 per jaar) als context hadden genomen."quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:52 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
2.5% ongeoorloofde onttrekking.
In 97.5 %van de gevallen gaat het niet fout.
Dat zijn de cijfers, deal with it.
[..]
OA is ongeoorloofde afwezigheid
https://www.tijdschriftvo(...)lof-kleine-aantallen
Hahaha, mensen met zo'n hoofd zou je preventief vast moeten zetten. De psychose druipt uit al zijn poriën.quote:
Zo ziet generaties inteelt eruit.quote:Op woensdag 21 februari 2024 12:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hahaha, mensen met zo'n hoofd zou je preventief vast moeten zetten. De psychose druipt uit al zijn poriën.
Is zo inderdaad. Generatie op generatie inteelt leidt tot psychische aandoeningen en algehele retardatie.quote:Op woensdag 21 februari 2024 12:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zo ziet generaties inteelt eruit.
Schizofrenie komt ook veel meer voor bij Marokkaanse mannen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 12:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Is zo inderdaad. Generatie op generatie inteelt leidt tot psychische aandoeningen en algehele retardatie.
Dan ben je wel heel goed van vertrouwen om dit zo te stellen.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:02 schreef Sodemieters het volgende:
Mooi. Zonder incidenten weer in z'n kladden gevat dus.
Dat moet nog maar blijken.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:02 schreef Sodemieters het volgende:
Mooi. Zonder incidenten weer in z'n kladden gevat dus.
Het is moeilijk voorstelbaar hoe Nederland was toen we nog geen kansenparelvolk binnen de grenzen hadden. Ok, toen hadden we ook minder fris volk maar het was tenminste volk van eigen bodem.quote:Op woensdag 21 februari 2024 12:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hahaha, mensen met zo'n hoofd zou je preventief vast moeten zetten. De psychose druipt uit al zijn poriën.
Wanneer was dat dan?quote:Op maandag 26 februari 2024 18:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is moeilijk voorstelbaar hoe Nederland was toen we nog geen kansenparelvolk binnen de grenzen hadden. Ok, toen hadden we ook minder fris volk maar het was tenminste volk van eigen bodem.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |