abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212423102
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorieën over het ontstaan van de oorlog.

Westerse invloed: Ukraine on fire.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

Russische invloed:

Een paar redenen waarom Rusland de oorlog is begonnen en zich niet gaat terug trekken.
Hier wordt duidelijk uitgelegd waarom Oekraïne belangrijk is voor Rusland en dus ook andere grootmachten die invloed in de regio willen.

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Kom maar op met jullie ideeën maar houdt het beschaafd, inhoudelijk en volgens de richtlijnen 😉
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212423116
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dan denk jij dat, ik denk wat anders ;)
Denken is hier niet toegestaan joh
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212423127
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:06 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Alweer die alwetendheid.
Ja want ik geef nooit toe als ik iets niet weet natuurlijk :') In tegenstelling tot jou vind ik het geen probleem om te zeggen dat ik iets niet weet. of me er niet genoeg over ingelezen heb om er iets nuttigs over te zeggen. Gister alleen al 2x in dit topic. Dus waar slaat deze steek onder water nou weer op?

Waarom kan jij nooit eens normaal een gesprek voeren? Altijd met die steken onder water. En van die denigrerende opmerkingen. En dan zeuren dat je in andere topics weggepest wordt. Kan me er iets bij voorstellen als je overal op deze manier post.

Nee ben het met candy ook totaal niet eens. Maar die post tenminste normaal terug.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212423182
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dan denk jij dat, ik denk wat anders ;)
Wat denk jij dan? Is rusland niet de enige die elk moment de oorlog kan stoppen?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212423234
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:12 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wat denk jij dan? Is rusland niet de enige die elk moment de oorlog kan stoppen?
Klopt, dat denk ik.
pi_212423240
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:09 schreef over_hedge het volgende:
alleen al 2x in dit topic. Dus waar slaat deze steek onder water nou weer op?

Waarom kan jij nooit eens normaal een gesprek voeren? Altijd met die steken onder water. En van die denigrerende opmerkingen. En dan zeuren dat je in andere topics weggepest wordt. Kan me er iets bij voorstellen als je overal op deze manier post.

Nee ben het met candy ook totaal niet eens. Maar die post tenminste normaal terug.
Ik ben deze laatste discussie heel normaal begonnen tegen voetbalmanager
En dan kom jij ertussen met dat ik maar verhaaltjes neer plets, zonder bronnen, en maar speculaties enz

So what dat ik een gedachte post zonder bronnen ?
Beetje triest dat je alleen maar iets kan denken waar je een krantenartikel naast moet kunnen leggen
pi_212423425
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik ben deze laatste discussie heel normaal begonnen tegen voetbalmanager
En dan kom jij ertussen met dat ik maar verhaaltjes neer plets, zonder bronnen, en maar speculaties enz

So what dat ik een gedachte post zonder bronnen ?
Beetje triest dat je alleen maar iets kan denken waar je een krantenartikel naast moet kunnen leggen
Dat doe je toch ook? Je zegt het net zelf...
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:00 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik speculeer gewoon op wat er zou kunnen gebeuren.
Ik denk en dus vraag ik me af en toe dingen af ja. Jij noemt dat dan weer "verhaaltjes", so be it.
Dus je doet letterlijk dat. Wat van de rest prima is. Maar dan kan je wel tegengeluid verwachten ja. En was het dan zo moeilijk om meteen te zeggen toen er naar gevraagd werd: Ik heb hier geen bronnen voor. Maar is iets wat ik denk/ over speculeer.

En ik zeg nergens dat je dat niet mag doen. Zeg ook nergens dat je overal bronnen voor moet hebben. Alleen als je zulke verhalen/speculaties of hoe je het ook wilt noemen post. Dan ga je daar vragen over krijgen ja. En de vraag of je er bronnen voor hebt of dat het iets is wat je zelf verzint lijkt me toch een vrij logische vraag. Zelfs in bnw..
pi_212423497
Ik gooi er maar weer even een complot in, kom ik net tegen in een telegram kanaal.
Heb het nog niet kunnen controleren op echtheid.
quote:
Ukrainian authorities were preparing an assassination attempt on the French President during Macron’s expected visit to Ukraine – France 24

It is alleged that this is why the French President canceled his visit to Ukraine, arguing it was a security issue.

The French media say that the head of the GUR Budanov worked on the operation to eliminate Macron, and he supervised the killers.

The whole plan was spoiled by the former commander-in-chief of the Armed Forces of Ukraine Valery Zaluzhny, who transmitted information to the French through his own channels.
pi_212423528
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:31 schreef Candymannetje het volgende:
Ik gooi er maar weer even een complot in, kom ik net tegen in een telegram kanaal.
[..]

Nou, dat zou groot nieuws geweest zijn. Eens even kijken of ik er wat van kan vinden op France24....

..Niks gevonden natuurlijk. _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212423585
quote:
[..]

Ja vond het idd ook een eerder rare annulatie.
Alsof ze Rusland ineens bedreigend vinden ?
Alle westerse leiders gaan er toch quasi wekelijks op bezoek ?

Dacht zelf dat het mss te maken had met die 60 franse soldaten van het vreemdelingenlegioen die recentelijk omgebracht werden bij een raketaanval op een hotel, en de franse ambassadeur die op het matje geroepen was enzo
  Forum Admin woensdag 14 februari 2024 @ 13:41:06 #11
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212423618
quote:
[..]

Haha Budanov specifiek zelfs.

Feit dat hij specifiek zo genoemd wordt is voor mij genoeg reden om dit als de zoveelste Kremlin defamation te bestempelen. Dat is zelfs los van de voor en nadelen die het met zich mee zou brengen.

Het past perfect in het plaatje van het zwartmaken van de tegenstander op basis van geruchten. En als je maar genoeg tegen de muur gooit blijft er vanzelf iets plakken. Dat is waarom dit zo schadelijk is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212423708
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:38 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja vond het idd ook een eerder rare annulatie.
Alsof ze Rusland ineens bedreigend vinden ?
Alle westerse leiders gaan er toch quasi wekelijks op bezoek ?

Dacht zelf dat het mss te maken had met die 60 franse soldaten van het vreemdelingenlegioen die recentelijk omgebracht werden bij een raketaanval op een hotel, en de franse ambassadeur die op het matje geroepen was enzo
Geen idee of het waar is hoor, maar dit is wel een mooie plek om er over te praten.
Nu Zaluzhny ontslagen is kan het natuurlijk zo zijn dat hij info gaat lekken wat hij anders niet zou doen.
pi_212423712
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Het past perfect in het plaatje van het zwartmaken van de tegenstander op basis van geruchten.
Zelfde tactiek als ons dus :)
pi_212423724
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:46 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Geen idee of het waar is hoor, maar dit is wel een mooie plek om er over te praten.
Nu Zaluzhny ontslagen is kan het natuurlijk zo zijn dat hij info gaat lekken wat hij anders niet zou doen.
Budanov had de positie van Zalushny toch (zelf) geweigerd ?
pi_212423744
quote:

[..]

Feit dat hij specifiek zo genoemd wordt is voor mij genoeg reden om dit als de zoveelste Kremlin defamation te bestempelen. Dat is zelfs los van de voor en nadelen die het met zich mee zou brengen.

Het past perfect in het plaatje van het zwartmaken van de tegenstander op basis van geruchten. En als je maar genoeg tegen de muur gooit blijft er vanzelf iets plakken. Dat is waarom dit zo schadelijk is.
Toch jammer dat men er hier vol overgave aan mee doet.
pi_212423768
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Budanov had de positie van Zalushny toch (zelf) geweigerd ?
Geen idee maar zit het even uit te pluizen en kom helemaal niks tegen dus zal wel BS zijn.
pi_212423788
quote:

[..]

Het is pas schadelijk als mensen het voor waar aan gaan nemen zonder onderzoek te doen ;)
pi_212423796
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:09 schreef over_hedge het volgende:
En dan zeuren dat je in andere topics weggepest wordt. Kan me er iets bij voorstellen als je overal op deze manier post.

Nog eentje om deze zinloze discussie af te sluiten
Vermits je mij hier weer zonodig even persoonlijk moest pakken

Ten eerste blijf ik gewoon weg uit dat "ander subforum" omdat ik weet en respecteer dat daar mijn plaats niet is. Zou anderen hier sieren moesten ze dat ook beseffen.

Ten tweede zou ik "daar" niet weg gepest worden vanwege mijn houding, maar vanwege mijn mening/gedachten. Als wij hier users met een kuthouding moeten tolereren ga ik ervanuit dat de Fok policy dat ook daar zou voorschrijven.
ps : opmerkingen zijn niet op jou bedoeld
  Forum Admin woensdag 14 februari 2024 @ 13:53:31 #19
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212423803
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het is pas schadelijk als mensen het voor waar aan gaan nemen zonder onderzoek te doen ;)
Weet ik, maar "je" steekt wel een vuurtje aan. En dat is exact hoe het bedoeld is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212423924
quote:
13s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Toch jammer dat men er hier vol overgave aan mee doet.
Volgens mij is dit subforum daar toch voor bedoeld?
Om zulke dingen te bespreken en uit te zoeken?
pi_212424024
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
The (counter) Force is strong in this one ;)

Dat handjevol andersdenkenden kan echt niet door de beugel
pi_212424046
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Is BNW bedoeld voor het verspreiden van geruchten ja?
pi_212424088
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Is BNW bedoeld voor het verspreiden van geruchten ja?
Als je nou de 2e zin ook even had gelezen had je die vraag niet hoeven te stellen.
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 14:44:26 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212424389
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Hebben ze een (bruikbaar) vliegveld om deze gevoelige tuigjes te doen opstijgen/landen ?
hoe moet ik dat nou weten?

geen idee

quote:
En als NATO deze laat aanvliegen uit een naburig land, is Rusland dan gerechtigd deze luchthaven aan te vallen om de (oekraiense) F16's uit te schakelen ?
lijkt me wel maar dan schieten we natuurlijk elke Russische luchthaven van hier tot Vladivostok helemaal plat

vraag me nu trouwens wel ineens af hoe ze de helikopters het land inkrijgen, met de trein of vliegen die ook vanaf Polen naar hun nieuwe thuisbasis?

dan zou die 'rechtvaardiging' voor wat hij waard is er allang zijn, bovendien bombarderen ze ook geen trainstations in Polen vanwaar het materiaal naar Polen vertrekt

quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Tja of ze er echt mee geholpen zijn.
Er zijn er nu honderdduizenden dood en verminkt.
De Oekraïense overheid is er wel mee geholpen maar de burgers?
denk dat die sowieso dood en verminkt zouden zijn geraakt

[ Bericht 10% gewijzigd door sp3c op 14-02-2024 14:50:24 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 14:51:59 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212424472
trouwens ik denk bij nader inzien eigenlijk dat ze niet gerechtvaardigd zijn om die luchthaven plat te gooien tenzij er gewapende sorties vanaf worden gevlogen

geen zin om de regels na te pluizen maar ik denk dat het leveren van materiaal niet per definitie een act of war is

ik weet het niet, ik denk het niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')