abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 februari 2024 @ 09:56:50 #151
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_212520737
https://www.nu.nl/economi(...)nnepanelenklant.html

Greenchoice kiest er dus ook voor om groene klanten extra te gaan belasten. Voelt wat wrang.

Wel interessant dat ze dal en normaal gaan omdraaien. Daar geloof ik dan best wel in :)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_212521228
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2024 09:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)nnepanelenklant.html

Greenchoice kiest er dus ook voor om groene klanten extra te gaan belasten. Voelt wat wrang.

Wel interessant dat ze dal en normaal gaan omdraaien. Daar geloof ik dan best wel in :)
In het weekend probeer ik ook in de middag warm te eten nu (inductie-kookplaat) :P
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:02:59 #153
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_212521367
quote:
11s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:52 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
In het weekend probeer ik ook in de middag warm te eten nu (inductie-kookplaat) :P
Ik zet nu bewust wasmachine en vaatwasser na 21u of in het weekend aan ivm daltarief. Als ze dat gaan omwisselen, graag! Dan kan ik de hele dag door het huishouden doen tijdens het thuiswerken.

Mijn verschil is wel 34 om 24 cent geloof if, dus dat moet wel groot genoeg zijn wil ik echt mn gedrag aanpassen. Voor een cent verschil tussen dal en normaal kom ik mn bed niet uit.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_212521570
Bij mij scheelt het rond de 4 cent vorige zondag, tussen 12u en 18u, maar 18u was ook meteen het duurste uurtje van de dag ook
pi_212526266
Essent verlaagt mijn tarief van 38.5 naar 33.8 cent per kWh per 1 april.
pi_212528184
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 17:11 schreef investeerdertje het volgende:
Essent verlaagt mijn tarief van 38.5 naar 33.8 cent per kWh per 1 april.
Nog steeds meer dan net na de oorlog.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_212528258
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nog steeds meer dan net na de oorlog.
En veel meer dan na de tweede wereldoorlog.
pi_212528456
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:57 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
En veel meer dan na de tweede wereldoorlog.
Altijd blijven lachen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_212528474
Ik zit op +- 23ct per kwh.

Aansluiting:
Stroom
Contractduur:
02-07-2021 - 02-07-2024

Variabel bij de ANWB lijkt ook op 26 cent per Kwh te staan?

[ Bericht 43% gewijzigd door ludovico op 21-02-2024 20:17:23 ]
pi_212535923
Hoe zit het eigenlijk met overstappen en saldering? Ik overweeg om over te stappen (variabel contract) maar ik sta nu in de min betreft electra verbruik. Afrekening is normaal in oktober, op dit moment heb ik een stuk meer verbruikt dan opgewekt wat normaal recht getrokken wordt door de zomer periode.

Als ik nu overstap, krijg ik dan een laatste afrekening van mijn huidige leverancier waardoor ik flink moet bij betalen? En kan ik dan beter wachten tot augustus/september om over te stappen?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_212536506
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 12:52 schreef boegschroef het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met overstappen en saldering? Ik overweeg om over te stappen (variabel contract) maar ik sta nu in de min betreft electra verbruik. Afrekening is normaal in oktober, op dit moment heb ik een stuk meer verbruikt dan opgewekt wat normaal recht getrokken wordt door de zomer periode.

Als ik nu overstap, krijg ik dan een laatste afrekening van mijn huidige leverancier waardoor ik flink moet bij betalen? En kan ik dan beter wachten tot augustus/september om over te stappen?
Ja, dan moet je inderdaad bij betalen en begin je bij de nieuwe leverancier met een schone lei. Het moment van je jaarafrekening is dan ook een ander moment geworden.

Of je het wel of niet moet doen moet je zelf weten. Afgezien dat het nu geld kost maakt het je uit op welk moment je de afrekening krijgt? Het verschil is dat je met oktober altijd moet inhalen wat je verbruikt hebt en rond deze tijd dat je eerst opwekt en dan pas gaat gebruiken.
  Moderator donderdag 22 februari 2024 @ 13:46:26 #162
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_212536588
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 12:52 schreef boegschroef het volgende:

Dan moet je betalen ja. Ik had begin deze maand het omgekeerde. Ik stond in de plus, als je het zo wil zeggen, met andere woorden, ik had juli afgelopen jaar t/m januari meer terug geleverd dan ik afgenomen had en (deels daardoor) had ik ook geen opzegboete (omdat ik dus voor einde contract weg ging, na een half jaar), dus ik kreeg geld terug, en dat heb ik ook gekregen. Jij hebt het omgekeerde, dus jij zult dan inderdaad moeten bijbetalen.

In theorie kan het zijn dat dat handiger is maar tegen die tijd zullen alle partijen wel iets van kosten rekenen voor terugleveren, terwijl je nu nog de kans hebt om dat in ieder geval voor een jaartje nog tegen te houden. De vraag wordt dan is wat je aan kosten zou moeten betalen hoger is dan wat je nu zou moeten afrekenen omdat je meer hebt afgenomen dan je hebt terug geleverd.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_212539250
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een lang, vast contract. 3 jaar essent kan je nog afsluiten bij de Essent medewerkers in de Mediamarkt
pi_212592230
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 18:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is niet waar, dat heb je wel degelijk, dat weten we beiden

Er zijn geen onduidelijkheden. Ik snap ook niet hoe je daar bij komt. Je moet je registreren. Je kunt niet terugleveren zonder dat er er een installatie staat geregistreerd op je adres, en je kunt ook niet een energiecontract afsluiten zonder op te geven dat je panelen hebt en dan niét door de mand vallen, want het feit dát je terug levert betekent dat je panelen hebt, iets wat je hebt achter gehouden bij het afsluiten.

Dan heb je nog helemaal niets te maken met kwartieren en wat al niet meer. Je kunt niet struisvogelen. Je kunt niet verbergen dat je panelen hebt.

Om kosten in rekening te gaan brengen betekent dat het modelcontract aangepast moet worden want NU mogen er geen extra kosten gerekend worden.

Dat kan makkelijk. Je wordt gevraagd je verbruik te schatten niet of je panelen hebt of niet.
Je kunt prima panelen hebben zonder terug te leveren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator maandag 26 februari 2024 @ 09:34:08 #165
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_212592451
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat kan makkelijk. Je wordt gevraagd je verbruik te schatten niet of je panelen hebt of niet.
Er wordt wél gevraagd of je panelen hebt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_212592483
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Er wordt wél gevraagd of je panelen hebt.
Nee hoor. Niet toen ik mijn contract afsloot in augustus.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_212592507
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Mja iedereen die standaard panelen heeft zonder allerlei 'rare fratsen', levert per definitie terug.
pi_212592569
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:39 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Mja iedereen die standaard panelen heeft zonder allerlei 'rare fratsen', levert per definitie terug.
Oh mee eens hoor. Zakelijk hoed dat trouwens niet en stel dat je maar 2 schaampanelen hebt dan hoeft het ook niet.
pi_212592599
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Oh mee eens hoor. Zakelijk hoed dat trouwens niet en stel dat je maar 2 schaampanelen hebt dan hoeft het ook niet.
Denk dat je met twee schaampanelen op een mooie mei dag om 14 uur nog steeds regelmatig teruglevert. Je verbruik zal dan echt niet altijd 600+ watt zijn.
pi_212603852
Het huidige aanbod van mijn energiemaatschappij Van de Bron (vdb)
1 jarig contract:
De leverprijs per kWh voor normaaltarief is ¤ 0,27777 en voor daltarief ¤ 0,25184. Deze is berekend door het leveringstarief per telwerk en de energiebelasting bij elkaar op te tellen.
3 jarig contract:
De leverprijs per kWh voor normaaltarief is ¤ 0,28197 en voor daltarief ¤ 0,25760. Deze is berekend door het leveringstarief per telwerk en de energiebelasting bij elkaar op te tellen.

Al komt daar nog wel kosten bij voor het hebben van zonnepanelen (wat voor mij 4 euro per maand is). Het geschatte maandbedrag is 40 euro volgens vdb inclusief alles.

Dit betaal ik nu voor mijn variabel contract bij vdb:
Variabel nu:
De totale leveringsprijs voor elektriciteit is 0,35362 voor normaal tarief en 0,30805 voor daltarief.

En per 1 april wordt het dit (variabel is steeds 3 maanden vaste tarieven bij vdb)
Variabel per 1 april:
De leverprijs per kWh voor normaaltarief ¤ 0,28695 en voor daltarief ¤ 0,27409. De totaalprijs is berekend door het leveringstarief per telwerk en de energiebelasting bij elkaar op te tellen.

Ben nog aan het dubben op welk punt ik nu een 3 jarig contract moet nemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Delenlill op 27-02-2024 00:25:44 ]
  Moderator dinsdag 27 februari 2024 @ 00:33:43 #171
236264 crew  capricia
pi_212603891
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 00:20 schreef Delenlill het volgende:
Het huidige aanbod van mijn energiemaatschappij Van de Bron (vdb)
1 jarig contract:
De leverprijs per kWh voor normaaltarief is ¤ 0,27777 en voor daltarief ¤ 0,25184. Deze is berekend door het leveringstarief per telwerk en de energiebelasting bij elkaar op te tellen.
3 jarig contract:
De leverprijs per kWh voor normaaltarief is ¤ 0,28197 en voor daltarief ¤ 0,25760. Deze is berekend door het leveringstarief per telwerk en de energiebelasting bij elkaar op te tellen.

Al komt daar nog wel kosten bij voor het hebben van zonnepanelen (wat voor mij 4 euro per maand is). Het geschatte maandbedrag is 40 euro volgens vdb inclusief alles.

Dit betaal ik nu voor mijn variabel contract bij vdb:
Variabel nu:
De totale leveringsprijs voor elektriciteit is 0,35362 voor normaal tarief en 0,30805 voor daltarief.

En per 1 april wordt het dit (variabel is steeds 3 maanden vaste tarieven bij vdb)
Variabel per 1 april:
De leverprijs per kWh voor normaaltarief ¤ 0,28695 en voor daltarief ¤ 0,27409. De totaalprijs is berekend door het leveringstarief per telwerk en de energiebelasting bij elkaar op te tellen.

Ik vind het altijd moeilijk om op dit soort dingen te reageren. De kWh tarieven zijn bijv niet zo belangrijk als je ongeveer evenveel opwekt als je verbruikt.

En staat die terugleverboete dan ook voor 3 jaar vast?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212603895
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 00:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het altijd moeilijk om op dit soort dingen te reageren. De kWh tarieven zijn bijv niet zo belangrijk als je ongeveer evenveel opwekt als je verbruikt.

Het is geen boete. Het is een heffing, contractueel aangegaan, honderd procent een eigen keuze.
  Moderator dinsdag 27 februari 2024 @ 00:37:34 #173
236264 crew  capricia
pi_212603898
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 00:35 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het is geen boete. Het is een heffing, contractueel aangegaan, honderd procent een eigen keuze.
Oh ja, een 'heffing'. :D
Nou ja, je snapt mijn strekking.

Als je ongeveer even veel verbruikt als wat je opwekt, dan maken die kWh tarieven niet zo veel uit.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212603900
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 00:20 schreef Delenlill het volgende:

Dat blijft altijd moeilijk en vooral een gevoelskwestie.

De enige manier waarbij je het zeker goed zal doen is als je een glazen bol zou hebben…

Achteraf weet je pas of je wel of niet de juiste keuze hebt gemaakt.
pi_212603905
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 00:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is meer een heffing voor het hebben van zonnepanelen. En het hangt ervan af van hoeveel je terugleverd hoe hoog deze is:
https://vandebron.nl/blog/vaste-terugleveringskosten

Ik zit zelf onder de 1000 kWh per jaar. Maar als ik meer zonnepanelen zou krijgen binnen het 3 jarig contract, en dus in een hogere schaal zou komen bijvoorbeeld, dan zou dit wel omhoog gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 27-02-2024 00:46:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')