SPOILER: Kun je stoppen met 1 product bij een leverancier en de andere er wel houden?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Breitling - Instruments for Professionals
Duurder.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:08 schreef sturmpie het volgende:
deze winter overgestapt van electrische kachel naar CV-vloerverwarming
zou dit duurder of goedkoper zijn ?
Als die kachel echt een basic elektrische kachel is die simpelweg stroom omzet in warmte, dan is vloerverwarming vele malen goedkoper qua gebruik.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:08 schreef sturmpie het volgende:
Niet zomaar te stellen...... verwarm je het CV-water ook elektrisch, gedurende welke periode(n) en in welk tempo of doe je dat anders ?quote:Op maandag 12 februari 2024 19:08 schreef sturmpie het volgende:
nee dat is cv ketel op gas.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:11 schreef Vallon het volgende:
verwarm je het CV-water ook elektrisch
Dan zal vanwege de lagere kosten per kWh, op gas verwarmen ws goedkoper uitpakken.quote:
Gisteren was nog bij Radar dat deze graaiers geen garanties willen geven om terugleverboetes af te schaffen als de salderingsregeling eraf is. Ook Jetten kon hierover geen garanties geven en gooit het over de schutting van de waardeloze ACM.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:54 schreef Ericr het volgende:
Denk dat het niet zulk goed nieuws is als wordt gedacht. Zonnepanelen eigenaars worden dan op andere wijze belast. Bij Vandebron en Budget Energie gebeurt het al en grote kans dat andere grote energieleveranciers ook zullen volgen.
Salderen is op de lange termijn niet houdbaar.
Omdat het een ordinaire cash grab is. Natuurlijk willen ze dat niet afschaffen want het 'mag' en het is extra geld, dus ik snap prima dat ze dat willen doen, maar draai er dan niet zo omheen en noem het beestje gewoon bij de naam.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Gisteren was nog bij Radar dat deze graaiers geen garanties willen geven om terugleverboetes af te schaffen als de salderingsregeling eraf is. Ook Jetten kon hierover geen garanties geven en gooit het over de schutting van de waardeloze ACM.
Bij een nieuw wetsvoorstel om de salderingsregeling kan dan meteen een verbod op dit soort praktijken worden opgenomen zodra de salderingsregeling eraf gaat.
Als er 1 instantie waardeloos is, is het de ACM wel. Ja.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Gisteren was nog bij Radar dat deze graaiers geen garanties willen geven om terugleverboetes af te schaffen als de salderingsregeling eraf is. Ook Jetten kon hierover geen garanties geven en gooit het over de schutting van de waardeloze ACM.
Bij een nieuw wetsvoorstel om de salderingsregeling kan dan meteen een verbod op dit soort praktijken worden opgenomen zodra de salderingsregeling eraf gaat.
Inderdaad, ik ben als eigenaar van een mooie set zonnepanelen best voor het afschaffen van de salderingsregeling omdat ik zie dat die onhoudbaar is (zie mensen met dynamische contracten die hun zonnepanelen zelfs uit zetten op bepaalde momenten, dan zie je dat stroom soms minder dan niks waard is). Maar dan moet er wel gelijk een verbod op dergelijke acties.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De eerste kamer kan alleen maar goedkeuren of afkeuren, niet iets er tussen in. De hele wet is dus van tafel.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:54 schreef capricia het volgende:
Kan iemand mij vertellen over dat niet doorgaan van het afbouwen van de salderingsregeling:
Is het afbouwen een onderdeel van een totaalpakket, wat nu in zijn geheel als pakket niet doorgaat? Of is het een losstaand iets?
Hoe heet die wet? Die nu dus volledig van tafel is..ik ben benieuwd wat er nog meer allemaal niet door gaat.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:27 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De eerste kamer kan alleen maar goedkeuren of afkeuren, niet iets er tussen in. De hele wet is dus van tafel.
Maar het blijft natuurlijk wel boven de markt hangen dus komt er spoedig een andere wet of gaan de leveranciers moeilijk doen of beiden...
https://www.eerstekamer.n(...)w_salderingsregelingquote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe heet die wet? Die nu dus volledig van tafel is..ik ben benieuwd wat er nog meer allemaal niet door gaat.
Thanks man!quote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:43 schreef qajariaq het volgende:
[..]
https://www.eerstekamer.n(...)w_salderingsregeling
. En gaat enkel over het afbouwen van die salderingsregeling.quote:Afbouw salderingsregeling voor kleinverbruikers
Tis inderdaad een wijziging op de energiewet.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Thanks man!![]()
Het is dus de wet
[..]
. En gaat enkel over het afbouwen van die salderingsregeling.
Niet een of andere groter geheel wat nu niet doorgaat. Je weet wel, een heel pakket met nieuwe wetten die een hele transitie moeten regelen of zo.
Dat vroeg ik me af.
Jetten was gelukkig slim genoeg dit in een losse wet te stoppen, dit was vanaf het begin al controversieel namelijk.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe heet die wet? Die nu dus volledig van tafel is..ik ben benieuwd wat er nog meer allemaal niet door gaat.
Ik ben benieuwd hoe groot die schade volgens jou daadwerkelijk is wanneer jij als niet-geprivileguieerde optimaal gebruik maakt van de honderden uren aan gratis stroom die je van zonnepanelen bezitters kunt krijgen, zonder daarvoor zelf een investering te hoeven doen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:26 schreef Vallon het volgende:
Mooi dat de salderingsregeling kennelijk moet blijven van de EK en ik ga benieuwd zijn hoe de wetgever ervoor gaat zorgen dat zij die niet (kunnen) salderen, schadeloos worden gesteld zodat zij niet blijven opdraaien voor de winsten van geprivilegieerden (pff wat een woord) oftewel: graaiers.
Welke uren gratis stroom van en aan wie heb je het ?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe groot die schade volgens jou daadwerkelijk is wanneer jij als niet-geprivileguieerde optimaal gebruik maakt van de honderden uren aan gratis stroom die je van zonnepanelen bezitters kunt krijgen, zonder daarvoor zelf een investering te hoeven doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |