Je zou ze meer waarderen als ze zich laten afslachten?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Liever dat Israël helemaal geen oorlog voert.
Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Daden van Hamas moeten vergolden worden op de levens van miljoenen Palestijnen?
Dat ligt ten zuiden van Rafah.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:19 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Egypte wilde ze toch niet hebben?
Zijn de gegijzelden al vrij, zoals datzelfde hof had bevolen?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:04 schreef Mylene het volgende:
Zuid-Afrika is naar het Internationaal Gerechtshof in Den Haag gestapt vanwege het geplande Israëlische offensief in Rafah. De regering van het Afrikaanse land is bang voor grootschalige verwoestingen en veel slachtoffers in de Gazaanse stad.
Nu.nl
Hamas is geen lid.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:30 schreef Aether het volgende:
[..]
Zijn de gegijzelden al vrij, zoals datzelfde hof had bevolen?
Dat is wat nu gebeurt.quote:
Dit is een van de meest belachelijke dingen die ik hier heb gelezen. Heb je ooit gehoord van de ‘global war on terror’?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je moet een stapje terug. 7 oktober was geen aanval, het was een aanslag. Normaal gesproken starten landen geen oorlog na een aanslag. Dan kun je wel schouderklopjes geven aan de IDF (onterecht mijn inziens) maar dat er uberhaupt een oorlog wordt gevoerd is al fout.
Ze hoeven zich niet te laten afslachten. Geen oorlog voeren =/= je laten afslachten.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je zou ze meer waarderen als ze zich laten afslachten?
Nee, het punt is dat ze het wel steeds blijven proberen en dat ook zelf beloven.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ze hoeven zich niet te laten afslachten. Geen oorlog voeren =/= je laten afslachten.
Uberhaupt is Hamas helemaal niet bij machte om Israël volledig af te slachten. De meeste landen niet overigens.
Die belachelijke oorlog die begonnen is na 9/11 bedoel je? Die oorlog die gestoeld was op leugens en gigantisch veel onschuldige doden, chaos en ellende heeft veroorzaakt?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:35 schreef oblo het volgende:
[..]
Dit is een van de meest belachelijke dingen die ik hier heb gelezen. Heb je ooit gehoord van de ‘global war on terror’?
Ja, precies, en dat ze het een beetje lukt, kniesoor die het daar over heeft, toch.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Uberhaupt is Hamas helemaal niet bij machte om Israël volledig af te slachten.
Langdurige, gerichte operaties op Hamas gecombineerd met verbeteringen in de eigen defensie hadden volstaan.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:38 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Af en toe een pogrom door je Islamofascistische buurman moet geen enkel probleem zijn voor volidioten zoals jij.
De manier waarop je over Palestijnen praat zegt genoeg. Je ziet ze niet als gelijkwaardige en volwaardige mensen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, precies, en dat ze het een beetje lukt, kniesoor die het daar over heeft, toch.
Maar deze discussie hebben we al eerder gehad hé?
Israel gaat geen levens opofferen omdat mensen zoals jij met traantjes in je ogen over die zielige palies achter je toetsenbord zit.
Heeft niets met een 'hip standpunt' te maken. Hij is voor steun aan Oekraine dat in hetzelfde pakket zit. Zo werkt het in het Amerikaanse systeem. Als hij tegengestemd had hij kritiek gekregen dat hij niets om de Oekrainers geeft.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:45 schreef egayalS het volgende:
Dit standpunt is hip momenteel. In woorden doen alsof je ook maar ene fuck geeft om Palestijnen en Israël op zijn minst bekritiseerd terwijl je wapens, geld blijft leveren voor de Israëli Genocidal forces.
Onze Rutte zegt dan tegen Netanyahu, "don't do it", maar gaat vervolgens door met het leveren van F35 onderdelen.
[ twitter ]
Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat jij dingen schrijft die niet waar zijn. Zoals dat het heel uitzonderlijk is dat Israel oorlog voert, dat andere landen dat niet doen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Die belachelijke oorlog die begonnen is na 9/11 bedoel je? Die oorlog die gestoeld was op leugens en gigantisch veel onschuldige doden, chaos en ellende heeft veroorzaakt?
quote:On 7 October 2023, the paramilitary wings of Hamas, Palestinian Islamic Jihad, PRC, PFLP and DFLP launched a series of coordinated armed incursions into the Gaza envelope of neighboring Israeli territory, the first invasion of Israel since the 1948 Arab–Israeli War. The attacks, on a Saturday, initiated the Israel–Hamas war, almost exactly 50 years after Operation Badr and the greater Yom Kippur War of 6 October 1973. Hamas and other Palestinian armed groups named the attacks Operation Al-Aqsa Flood
[…]
The attacks began in the early morning with a rocket barrage of at least 3,000 rockets launched against Israel and vehicle-transported and powered paraglider incursions into its territory.[25][26] Hamas fighters breached the Gaza–Israel barrier, massacring Israeli civilian communities, including in Be'eri, Kfar Aza, and at the Nova music festival,[27][28] and attacking military bases.
Je hebt het over jezelf.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De manier waarop je over Palestijnen praat zegt genoeg. Je ziet ze niet als gelijkwaardige en volwaardige mensen.
Nee hoor, ik zie Palestijnen gelijkwaardig en volwaardig net als Nederlanders, Israëliërs, Noren, Italianen, Kenianen etc. Ik troetel niemand.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hebt het over jezelf.
En het kwaaltje waar jij aan leid heeft een zeer specifieke naam: troetelracisme.
Ze zien zichzelf als verjaagde slachtoffers omdat overgrootopa als kind van drie naar een dorp enkele kilometers verderop werd gebracht. Met zo'n zelfbeeld moet je niet raar opkijken dat je gezien wordt als een onrealistische zeikstraal.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De manier waarop je over Palestijnen praat zegt genoeg. Je ziet ze niet als gelijkwaardige en volwaardige mensen.
Ja, 0,0 verwachten, ze louter als slachtoffers zien, zonder welke mogelijkheid dan ook om ook maar iets te verbeteren aan hun situatie is de definitie van troetelracisme.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zie Palestijnen gelijkwaardig en volwaardig net als Nederlanders, Israëliërs, Noren, Italianen, Kenianen etc. Ik troetel niemand.
Als je denkt dat Israel uberhaupt een groepje special forces kan droppen om gijzelaars te bevrijden of terroristen uit te schakelen in hartje gaza zonder grondinvasie of dat een paar gerichte bommen enig effect hebben op hamas dan snap je er echt niks van. Vergis je je met de west bank? Heb je je niet ingelezen in het conflict? Probeer je expres te trollen?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Langdurige, gerichte operaties op Hamas gecombineerd met verbeteringen in de eigen defensie hadden volstaan.
Ja ik weet het, het is moelijk. Hamas heeft tunnels, ze lopen niet met uniforms rond en ze schuilen tussen burgers. En toch moet je met precisie en geduld handelen. Als er een terrorist in jouw flatgebouw woont dan wordt jouw flatgebouw ook niet volledig opgeblazen. Zou wel makkelijker en sneller zijn, maar toch komt er dan een speciale eenheid die met een plan een precisieoperatie uitvoert.
Israël heeft alle middelen en intel om het te doen. De gijzelaars bevrijden is de enige legitieme reden waarom haast geboden is... maar ook het bevrijden van de gijzelaars gaat niet heel lekker dus daar kan Israël ook niet naar wijzen als verrechtvaardiging van het huidige handelen. De enige conclusie die ik kan trekken is dat er een hoop vergelding, lesje leren en kopje kleiner maken van alle Palestijnen bij zit. Dat Netanyahu baat heeft bij het voortduren van deze "oorlog" helpt ook niet mee.
Ik maak onderscheid tussen aanslag en aanval omdat bij een aanval er een serieuze kans is op gebiedsverovering en/of het omver gooien van de overheid en/of het uitroeien van een volk. Hamas is tot geen enkele van deze dingen in staat. Daarnaast zijn Hamas terroristen. Terroristen plegen aanslagen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:54 schreef oblo het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat jij dingen schrijft die niet waar zijn. Zoals dat het heel uitzonderlijk is dat Israel oorlog voert, dat andere landen dat niet doen.
En dat wat er gebeurde op 7 oktober een “aanslag” was en geen “aanval” en daarom Israel niet het recht heeft om oorlog te voeren snap ik niet helemaal. Kan je dat uitleggen? Geen idee welk semantisch spelletje je probeert te spelen maar als je dit zo leest dan kan je dat niet omschrijven als een “aanval”?
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |