abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 februari 2024 @ 08:04:20 #1
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_212396541
Verzekeraars vragen nog steeds naaktfoto's aan borstkankerpatiënten

Tegen de regels in komt het nog steeds voor dat zorgverzekeraars aan borstkankerpatiënten vragen om foto's van hun borsten te maken. Daar wordt vervolgens niet altijd zorgvuldig mee omgesprongen, blijkt uit onderzoek van de NOS. Vrouwen belanden in een lang en niet transparant proces waarbij operaties regelmatig pas vergoed worden na het indienen van een klacht.

Vernederend, vindt ervaringsdeskundige Martine van de Merwe de hele procedure. "Ik dacht: wie zijn jullie om aan mij foto's te vragen van mijn borsten. Ik heb er echt om moeten huilen toen ik die brief las."

Veel vrouwen die hun borsten hebben moeten laten amputeren vanwege borstkanker of preventief vanwege erfelijke belasting, kiezen voor een borstreconstructie. De eerste reconstructie-operatie wordt standaard vergoed. Maar bij vervolgoperaties, vanwege bijvoorbeeld pijn of een contourafwijking moet, anders dan bij alle andere soorten kanker, eerst worden aangeklopt bij de zorgverzekeraar. Juristen noemden dit al "niet te rechtvaardigen" en "discriminatie".

Zelf opsturen voor vergoeding
Zorgverzekeraars eisen in de meeste gevallen foto's om te beoordelen of een vervolgoperatie wordt vergoed. Na commotie in de media in 2021 bepaalde toenmalig zorgminister Kuipers dat verzekeraars niet meer rechtstreeks aan vrouwen zelf mogen vragen om naaktfoto's te maken en op te sturen. Per 1 januari 2023 moeten ze in het ziekenhuis worden gemaakt en worden ze opgestuurd door de plastisch chirurg.

Zorgverzekeraars blijken zich hier niet altijd aan te houden. Bij Christel Frohnert werd een vervolgoperatie na een borstreconstructie met lichaamseigen weefsel afgewezen, terwijl die volgens haar chirurg opnieuw moet. "Mijn borst hangt onder mijn arm. Er zit geen midden in, er hangt gewoon maar wat."

Telefonisch kreeg ze van haar verzekeraar CZ te horen dat ze zelf borstenfoto's moest opsturen per beveiligde mail om alsnog kans te maken op vergoeding. Die stuurde ze "met grote tegenzin" via een beveiligde mail. "Ik ben er elke dag mee bezig. Ik ben alleen en het weerhoudt me ervan om op date te gaan. Het ziet er niet uit."


Rest van verhaal:
https://nos.nl/artikel/25(...)borstkankerpatienten

Belachelijk dat dit nog steeds gebeurt :{

[ Bericht 3% gewijzigd door aloa op 12-02-2024 08:10:28 ]
94257 - 478969
Unbearable, isn't it? The suffering of strangers, the agony of friends. There is a secret song at the center of the world, Joey, and its sound is like razors through flesh. I'm here to turn up the volume.
  maandag 12 februari 2024 @ 08:15:12 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212396591
Waarom moet de verzekering foto's hebben? Of er een vervolgoperatie nodig is, dat bepaal je toch samen met de arts?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 12 februari 2024 @ 08:17:23 #3
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_212396601
quote:
84s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:15 schreef Starhopper het volgende:
Waarom moet de verzekering foto's hebben? Of er een vervolgoperatie nodig is, dat bepaal je toch samen met de arts?
Dit ja. Ik kan me geen andere operatieve ingreep bedenken waarbij je eerst foto's moet sturen.
94257 - 478969
Unbearable, isn't it? The suffering of strangers, the agony of friends. There is a secret song at the center of the world, Joey, and its sound is like razors through flesh. I'm here to turn up the volume.
  maandag 12 februari 2024 @ 08:18:41 #4
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_212396611
Wat een compleet achterlijke werkwijze, stel je voor dat dit voor alles gold.
pi_212396631
Ik vraag me af hoe je borsten er uit moeten zien zodat de verzekeraar kan besluiten niet uit te keren. Dan moet je wel echt een trainwreck in je bloesje hebben hangen
-nee-
  maandag 12 februari 2024 @ 08:29:50 #6
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_212396673
quote:
14s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:22 schreef Marsenal het volgende:
Ik vraag me af hoe je borsten er uit moeten zien zodat de verzekeraar kan besluiten niet uit te keren. Dan moet je wel echt een trainwreck in je bloesje hebben hangen
Het gaat er juist om dat ze voorafgaand aan een noodzakelijk geachte tweede correctieve ingreep niet hun fiat willen geven.
Life is what you make it.
pi_212396700
quote:
4s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:17 schreef aloa het volgende:

[..]
Dit ja. Ik kan me geen andere operatieve ingreep bedenken waarbij je eerst foto's moet sturen.
Die zijn er dan ook niet, lijkt het.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 12 februari 2024 @ 08:34:50 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212396705
quote:
4s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:17 schreef aloa het volgende:

[..]
Dit ja. Ik kan me geen andere operatieve ingreep bedenken waarbij je eerst foto's moet sturen.
Misschien penisvergrotingen? Dan kunnen ze tijdens de vrijdagmiddagborrel lachen om kleine piemeltjes.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212396729
Of het nodig is lijkt me een medische beslissing. Sinds wanneer gaan verzekeraars op de stoel van de arts zitten? Of is dit ook weer zo een fantastisch gevolg van die oh zo efficiente marktwerking in de zorg?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_212396776
Verzekeraars, een niet noodzakelijk kwaad
pi_212396791
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:38 schreef recursief het volgende:
Of het nodig is lijkt me een medische beslissing. Sinds wanneer gaan verzekeraars op de stoel van de arts zitten? Of is dit ook weer zo een fantastisch gevolg van die oh zo efficiente marktwerking in de zorg?
Kennelijk vinden ze zelf wel dat ze iets te zeggen hebben over welke behandeling wel of niet vergoed wordt, want dit staat in het artikel in het kader:

quote:
Brancheorganisatie Zorgverzekeraars Nederland schrijft: "Wij vinden het vervelend voor vrouwen dat ze in deze situatie terechtkomen, maar zorgverzekeraars kunnen niet zonder meer alles wat zorgaanbieders aanvragen vergoeden".
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212396808
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:38 schreef recursief het volgende:
Of het nodig is lijkt me een medische beslissing.
Dat is het alleen vaak niet.
pi_212396813
Wat een stel debielen bij die zorgverzekeraars. En dan ook nog het lef hebben om op de stoel van de arts te gaan zitten. :r
pi_212396822
Ik hoop wel op een verzekeraar die dit voor de tv durft uit te leggen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212396824
Ik ben natuurlijk tegen verzekeringsfraude, maar een hypothetische vraag. Zou men niet AI gewoon die foto kunnen laten maken?
n
pi_212396841
quote:
-Post verwijderd-
@Danny

Misschien duim omlaag een optie voor posts als deze?

[ Bericht 54% gewijzigd door Jippie op 12-02-2024 12:33:19 ]
n
pi_212396861
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is het alleen vaak niet.
Jij bent arts?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212396868
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:11 schreef Kuhn het volgende:

[..]
Huilen vanwege een brief. Kom op zeg.
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 12 februari 2024 @ 08:51:59 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212396871
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:48 schreef KomVissen het volgende:
Ik ben natuurlijk tegen verzekeringsfraude, maar een hypothetische vraag. Zou men niet AI gewoon die foto kunnen laten maken?
Ja. En hoe kom je aan trainingsdata? :') Dan moet je een verzameling van 10000en foto's van tieten hebben :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212396877
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:11 schreef Kuhn het volgende:

[..]
Huilen vanwege een brief. Kom op zeg.
Niet vanwege een brief, maar om de manier hoe die kloten zorgverzekeraars met een mens omgaan. Non empatisch gedrag. Maar daar heb jij ook wat last van lijkt het. :G
pi_212396901
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij bent arts?
Nee, maar het criterium is of er sprake is van een verminking of niet. Er is geen sprake van een beoordeling of iets medisch noodzakelijk is of niet. Dat neemt niet weg dat het bijzonder is dat er blijkbaar bij andere reconstructieoperaties minder moeilijk gedaan wordt door verzekeraars.
pi_212396925
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, maar het criterium is of er sprake is van een verminking of niet. Er is geen sprake van een beoordeling of iets medisch noodzakelijk is of niet. Dat neemt niet weg dat het bijzonder is dat er blijkbaar bij andere reconstructieoperaties minder moeilijk gedaan wordt door verzekeraars.
Medisch is niet alleen fysiek medisch, maar ook psychisch. Bovendien is er ook vaak sprake van pijnklachten (vaak onstaan na de reconstructie), wat het dus wel medisch maakt en niet alleen verbetering van de verminking.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212396940
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:57 schreef miss_sly het volgende:
Medisch is niet alleen fysiek medisch, maar ook psychisch. Bovendien is er ook vaak sprake van pijnklachten (vaak onstaan na de reconstructie), wat het dus wel medisch maakt en niet alleen verbetering van de verminking.
Klopt, in bijjvoorbeeld pijngevallen is een foto natuurlijk sowieso geen bewijsmiddel en lijkt het nogal op een paarse krokodil, waarbij voorbij gegaan wordt aan het psychische component.
pi_212396989
quote:
Reacties van zorgverzekeraars en het ministerie:
Alleen in geval van een klacht kan het voorkomen dat verzekerden om foto's wordt gevraagd, zegt zorgverzekeraar VGZ. Bij voorkeur dienen dit medische foto's te zijn, dus foto's die in het ziekenhuis zijn gemaakt, aldus de verzekeraar. VGZ zegt na onderzoek alleen fouten te hebben geconstateerd bij het door verzekerden onbeveiligd laten sturen van foto's via e-mail. De verzekeraar heeft medewerkers opnieuw geïnstrueerd en gaat extra controles uitvoeren.

Op andere vragen, zoals zoekgeraakte foto's, het van loket naar loket gaan van foto's en de kwaliteit van de (eerste) beoordeling van de aanvragen, wil VGZ niet ingaan. Evenmin op de constatering dat de regels zijn overtreden door het direct vragen van foto's aan verzekerden.

Volgens een woordvoerder van CZ komt het zelden voor dat deze verzekeraar borstenfoto's vraagt aan verzekerden. "Het gebeurt alleen als de plastisch chirurg geen foto's wil sturen." Dat er foto's kwijtraken, gebeurt hoogst zelden. "Heel vervelend", zegt CZ.

Brancheorganisatie Zorgverzekeraars Nederland schrijft: "Wij vinden het vervelend voor vrouwen dat ze in deze situatie terechtkomen, maar zorgverzekeraars kunnen niet zonder meer alles wat zorgaanbieders aanvragen vergoeden".

Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport noemt de verhalen aangrijpend, maar wil verder niet reageren.
https://nos.nl/artikel/25(...)borstkankerpatienten

Wat een laffe reacties weer :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212397006
quote:
84s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja. En hoe kom je aan trainingsdata? :') Dan moet je een verzameling van 10000en foto's van tieten hebben :')
Je bedoelt borsten na die mislukte operatie? Dat is misschien nog wel lastig ja..
n
pi_212397016
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Klopt, in bijjvoorbeeld pijngevallen is een foto natuurlijk sowieso geen bewijsmiddel en lijkt het nogal op een paarse krokodil, waarbij voorbij gegaan wordt aan het psychische component.
Het is erger dan een paarse krokodil, want je vraagt dus aan kwetsbare personen foto's van intieme delen die ook nog eens in veel gevallen op z'n minst de littekens van de verminking dragen. En dan ben je er ook nog eens niet in alle gevallen zo zorgvuldig mee en raken de foto's kwijt of gaan over verschillende afdelingen binnen de verzekering.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212397035
quote:
15s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:48 schreef xpompompomx het volgende:
Ik hoop wel op een verzekeraar die dit voor de tv durft uit te leggen.
Bij kassa of radar. Wel met een kritisch iemand graag.

Wtf.. dit kan toch niet?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212397041
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Bij kassa of radar. Wel met een kritisch iemand graag.


Wtf.. dit kan toch niet?
Idd. En dan graag ook inclusief met vrouwen die dit mee hebben mogen maken in de studio/ aan tafel.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212397042
quote:
15s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:48 schreef xpompompomx het volgende:
Ik hoop wel op een verzekeraar die dit voor de tv durft uit te leggen.
Dit. Hoe kom je überhaupt op het idee om kankerpatiënten om naaktfoto's te vragen. En al kom je op het idee, is er dan niemand aanwezig die zegt: moeten we dit wel doen? Laat ze het maar uitleggen.

En ook bizar dat zo'n verzekeraar het beter denkt te weten dmv een spiegel selfie, dan een chirurg die de patiënt behandeld.

Misselijk wantrouwen in zowel de zorg als je klanten.
  maandag 12 februari 2024 @ 09:15:47 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212397048
quote:
13s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:07 schreef xpompompomx het volgende:
Op andere vragen, zoals zoekgeraakte foto's, het van loket naar loket gaan van foto's en de kwaliteit van de (eerste) beoordeling van de aanvragen, wil VGZ niet ingaan. Evenmin op de constatering dat de regels zijn overtreden door het direct vragen van foto's aan verzekerden.

:') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212397103
quote:
2s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Idd. En dan graag ook inclusief met vrouwen die dit mee hebben mogen maken in de studio/ aan tafel.
Afmaken. Publiek aan de schandpaal er mee.

Uit de reactie blijkt dat de overheid er geen moer mee gaat doen, dan moet de samenleving het naar doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212397140
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:21 schreef Red_85 het volgende:
Afmaken. Publiek aan de schandpaal er mee.
Tja, en dan? Geen zorgverzekering nemen?
pi_212397223
Ronduit schandalig van die graaiende zorgverzekeraars
pi_212397230
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is erger dan een paarse krokodil, want je vraagt dus aan kwetsbare personen foto's van intieme delen die ook nog eens in veel gevallen op z'n minst de littekens van de verminking dragen. En dan ben je er ook nog eens niet in alle gevallen zo zorgvuldig mee en raken de foto's kwijt of gaan over verschillende afdelingen binnen de verzekering.
Dat laatste is natuurlijk volslagen belachelijk en zou door een AP keihard afgestraft moeten worden. De keerzijde van dat eerste is natuurlijk wel dat, hoe hard het ook moge zijn, de grens tussen esthetisch wenselijk en onaanvaardbaar er één is die wel getrokken moet worden en een oncoloog niet degene is die dat kan.
pi_212397255
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat laatste is natuurlijk volslagen belachelijk en zou door een AP keihard afgestraft moeten worden. De keerzijde van dat eerste is natuurlijk wel dat, hoe hard het ook moge zijn, de grens tussen esthetisch wenselijk en onaanvaardbaar er één is die wel getrokken moet worden en een oncoloog niet degene is die dat kan.
Het is dan ook de plastische chirurg die dat doet, want die doet ook de reconstructie.
Oncologie en plastische chirurgie werken ook vaak samen bij dergelijke problematiek.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212397284
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:37 schreef miss_sly het volgende:
Het is dan ook de plastische chirurg die dat doet, want die doet ook de reconstructie.
En daar kom je dus in een conflict of interest terecht. Overigens net zo hard bij de verzekeraar. Dat lijkt me ook de hele basis van het ontstaan van het probleem.
pi_212397325
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:40 schreef nostra het volgende:

[..]
En daar kom je dus in een conflict of interest terecht. Overigens net zo hard bij de verzekeraar. Dat lijkt me ook de hele basis van het ontstaan van het probleem.
Hoezo is er dan een conflict of interest?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212397340
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:44 schreef miss_sly het volgende:
Hoezo is er dan een conflict of interest?
Een plastisch chirurg verdient eraan.
pi_212397391
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:45 schreef nostra het volgende:

[..]
Een plastisch chirurg verdient eraan.
Iedere arts verdient aan zijn werk. Zou raar zijn als het anders was.

Dus wat bedoel je hiermee?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212397419
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En wat is daar :') aan?
Waarom zou je niet deze werkwijze belachelijk kunnen vinden, maar ook huilen om een brief als labiel kunnen zien?
pi_212397423
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoezo is er dan een conflict of interest?
Echt he. Het gaat hier niet om vrouwen die van een cup A naar een cup D oid willen.

Man man man...
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_212397428
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom zou je niet deze werkwijze belachelijk kunnen vinden, maar ook huilen om een brief als labiel kunnen zien?
Dat zou kunnen. Het betekent wel dat je het inlevingsvermogen van een amoebe hebt, maar het kan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212397446
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat zou kunnen. Het betekent wel dat je het inlevingsvermogen van een amoebe hebt, maar het kan.
Logische manier van redeneren wel. Dus je hebt pas inlevingsvermogen als je het huilen na het lezen van zo'n brief proportioneel acht?
pi_212397448
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Iedere arts verdient aan zijn werk. Zou raar zijn als het anders was.

Dus wat bedoel je hiermee?
Dat het logisch is dat er een extra controleslag plaatsvindt op het moment dat een diagnose subjectief van aard kan zijn dan alleen degene die de diagnose stelt en daaraan verdient.
pi_212397460
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Logische manier van redeneren wel. Dus je hebt pas inlevingsvermogen als je het huilen na het lezen van zo'n brief proportioneel acht?
In context.

Maar ik ga hier verder niet op in. Wat jij vindt, moet jij weten, ik heb hierover mijn mening en die krijg jij met zogenaamd rationele vragen niet gewijzigd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212397467
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:56 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat het logisch is dat er een extra controleslag plaatsvindt op het moment dat een diagnose subjectief van aard kan zijn dan alleen degene die de diagnose stelt en daaraan verdient.
Iedere arts verdient aan zijn werk. De oncoloog heeft er ook aan verdiend de borsten te amputeren.

Dus wat bedoel je nu te zeggen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212397473
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:45 schreef nostra het volgende:

[..]
Een plastisch chirurg verdient eraan.
Maar mag een zorgverzekeraar dan wel verdienen aan zorgverzekeren?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 februari 2024 @ 10:01:54 #48
408813 crew  trein2000
pi_212397493
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Iedere arts verdient aan zijn werk. Zou raar zijn als het anders was.

Dus wat bedoel je hiermee?
Dat het op zich niet raar is dat een verzekeraar een vorm van toezicht houdt. Vooraf of achteraf. Is ook vrij gebruikelijk, Google maar eens op ‘materiële controle zorgverzekering.’
De discussie gaat over de manier waarop, die is op z’n zachtst gezegd bijzonder.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_212397498
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Iedere arts verdient aan zijn werk. De oncoloog heeft er ook aan verdiend de borsten te amputeren.

Dus wat bedoel je nu te zeggen?
De diagnose borstkanker is objectief. De diagnose "patiënt is niet tevreden het resultaat, er is een correctie noodzakelijk" kan dat minder zijn. Dat is niet anders dan bij zeg een KNO-arts.
pi_212397510
quote:
5s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar mag een zorgverzekeraar dan wel verdienen aan zorgverzekeren?
Dat is precies eenzelfde conflict of interest ja. Precies daarom dat die er ook wat van moet kunnen vinden. En dat er iets van een orgaan is dat beslist als er tussen die twee partijen verschil van mening blijft bestaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')