Ik ben een paar goede vrienden/vriendinnen helaas kwijtgeraakt. Een vreemd soort bijna bovennatuurlijke haat en nijd, rancune, en valsheid ervaren die ik niet aan zag komen. De diepste slechtheid in de mens bestaat. Beschaving en liefde is slechts een laagje zo lijkt het. Ik vlak mijzelf niet uit. Ik wil me niet beter achten dan een ander of boven een ander staan.quote:Op zondag 11 februari 2024 14:57 schreef _I het volgende:
Ook al is Covid voor velen van ons voorbij, toch lijkt er een vraag te zijn naar een BNW topic over Covid. Deze mogelijkheid moet er dan ook zijn om te praten over hoe wij de afgelopen jaren ervaren hebben.
Joah, de mens is best halsstarrig als het op de overtuigingen aan komt. Wel lekker dat er nieuwe mensen voor in de plaats zijn gekomen. En het gaat voor mij niet om goed of fout, het is voor een individu toch allemaal niet te controleren. Of slechter of beter. Ik vind het logisch dat mensen doen wat ze doen.quote:Op zondag 11 februari 2024 15:21 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Ik ben een paar goede vrienden/vriendinnen helaas kwijtgeraakt. Een vreemd soort bijna bovennatuurlijke haat en nijd, rancune, en valsheid ervaren die ik niet aan zag komen. De diepste slechtheid in de mens bestaat. Beschaving en liefde is slechts een laagje zo lijkt het. Ik vlak mijzelf niet uit. Ik wil me niet beter achten dan een ander of boven een ander staan.
Ik had nooit voor mogelijk gehouden dat mensen zo konden veranderen. Is dat wat er gebeurde tijdens en voor de 2e wereldoorlog? Is dat wat er speelde in het voormalige Oost Duitsland? Mag je het daarom niet ter sprake brengen? Zodat je het niet kunt vergelijken en doorzien? Het verborgen en openlijk totalitarisme? Familie blijf je houden en dat gaat gelukkig weer wat beter. Ook hier 2 kampen tussen meerderen binnen de familie. Het is echt iets van wat men "massa vorming" noemt. Alsof er op een dag een soort "Rasta Rostelli" verscheen die de massa heeft gehypnotiseerd. Ook is heel de wereld ineens veranderd. Oorlog dichterbij en iedereen lijkt afgestompt en aan zichzelf te denken. Gelukkig heb ik er in die tijd nieuwe vrienden en vriendinnen bij gekregen.![]()
Een complottheorie is gewoon iets waarvan overheden niet willen dat je het hoort en niet willen dat je erover nadenkt...quote:Op zondag 11 februari 2024 14:48 schreef Wantie het volgende:
Ik ben helaas niet zo van de complotten
En ze gaan verder met hun ducklips plaatsen op instagramquote:Op zondag 11 februari 2024 15:42 schreef _I het volgende:
[..]
Men zegt gewoon in dezelfde zin; liever niet, zeker met alles wat je om je heen hoort, maar als ik niet meer naar buiten mag, denk ik wel dat ik het weer doe. Al is het maar voor de QR.
Ignorance...quote:Op zondag 11 februari 2024 16:10 schreef Monomeism het volgende:
[..]
En ze gaan verder met hun ducklips plaatsen op instagram
Ook gewoon platte de-generatie We worden naïef en slaafs gemaakt en gehouden en weinigen hebben door dat dat letterlijk gaande is. Waar ben je anders naïef voor he?quote:
quote:Op zondag 11 februari 2024 20:21 schreef ems. het volgende:
Zo treurig het soort mensen wat met Carlin aan de haal gaat
Ach, het laat wel mooi zien hoe ze zichzelf hersenspoelen.quote:Op zondag 11 februari 2024 20:21 schreef ems. het volgende:
Zo treurig het soort mensen wat met Carlin aan de haal gaat
Hoe dan precies? Heb je daar voorbeelden van?quote:Op zondag 11 februari 2024 21:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ach, het laat wel mooi zien hoe ze zichzelf hersenspoelen.
quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh dat is geen probleem, Covid was een generale repetitie, waarbij 85% zich vrijwillig liet vaccineren. De volgende keer gewoon een virus uit een lab laten ontsnappen die zich op jongeren richt en de meerderheid stemt in met verplichte vaccinatie.
En dan simpelweg een vaccin ontwikkelen dat maar 2 jaar werkt.
Alle problemen opgelost.
Dat ben jij dus.quote:Op woensdag 7 februari 2024 21:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik stel voor dat gewoon iedereen elk jaar verplicht gevaccineerd wordt.
Dan hebben we ook geen hype meer nodig.
Gezien je persoonlijke aanvallen weet je precies waar ik op doel.quote:Op zondag 11 februari 2024 21:49 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Hoe dan precies? Heb je daar voorbeelden van?
Jij bent allang door de mand gevallen als iemand die slechts met moeite pretendeert ook maar een micro-moertje te geven om het welzijn, gezondheid en levensgeluk van z’n naaste medemens. Ziekte, ellende of paniek in de samenleving door biologische vergiftiging toe te juichen vanuit een LAB door maakbare virussen de wereld in te brengen met als gevolg een echt serieus ernstige pandemie gericht op jongeren, (!) om zodoende de meerderheid in de wereld vaccinaties op te kunnen dringen is voor jou kennelijk geen enkel probleem. Dat masker van jou viel maar heel even af door je onvoorzichtigheid je emotie niet te kunnen bedwingen, maar voor mij was dat kleine kiertje dat jij vorige week liet zien ruim genoeg om je intenties en de gevoelloosheid te zien. Vermoed had ik het al eerder, al gaf ik het het eerst nog het voordeel van de twijfel. Elk bericht van jou nadien lees ik nu in een heel andere context.
[..]
[..]
Dat ben jij dus.
Zelfs nu vind je nog geen geen greintje zelfreflectie in jezelf. Helemaal niets.quote:Op zondag 11 februari 2024 22:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gezien je persoonlijke aanvallen weet je precies waar ik op doel.
Als je tegen je vrienden ook zo neerbuigend aan het lullen geslagen bent, kan ik me voorstellen dat ze je verder links hebben laten liggen.quote:Op zondag 11 februari 2024 15:48 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Een complottheorie is gewoon iets waarvan overheden niet willen dat je het hoort en niet willen dat je erover nadenkt...
Vroeger had je nog echte journalistenDie lagen in de struiken met een camera en opereerden soms zelfs met gevaar voor eigen leven. De politiek was bang voor journalisten. Nu is dat andersom haha
Complot denken is gewoon na-denken. Men verward onderzoek en na-denken met waanbeelden en abstracte paranoia. Ze hebben wat dat betreft de massa met succes wijsgemaakt dat je nooit moet beginnen aan zelf nadenken en onderzoeken:
Mensen zijn succesvol geconditioneerd met het waanzinnige idee dat complotten niet bestaan in de wereld politiek.
Maar wie er geen complotten verwacht in deze wereld is bij uitstek iemand die voortdurend zal worden misleid.
Ik zou dus zeggen dat er in de realiteit of: succesvol of: on-succesvol complot denken bestaat.
Er is helemaal niets mis met complot denken. Het is zelfs een basis vaardigheid van een serieus onderzoeks-journalist. Van een detective. Een generaal moet kunnen complot denken. Criminelen blijven in leven door "complot te denken".
Want complotten beheersen hun leven. Romeinse Keizers werden aan de lopende band vermoord vanwege complotten.
Elke veiligheids dienst moet kunnen complot denken.
Zalensky moet kunnen complot denken voordat ze hem een keer omleggen
Putin moet complot denken voordat ze hem een keer omleggen
Als iedereen het denk-werk had gedaan hadden we ook niet met de hele westerse wereld opgetrokken tegen "weapons of mass destruction" Dat was nog eens een complot. Complot denken is dus gewoon noodzakelijk in deze scheve wereld.
"The War on Terror", "the search for weapons of mass destruction" is dus een heel duidelijk voorbeeld.
Heel de wereld geloofde het complot.
Complotten werken het beste wanneer niemand meer gelooft dat ze bestaan.
Je gelooft toch niet zomaar alles wat ze jou vertellen? Omdat het een "officieel" en "wetenschappelijke" stempel heeft gekregen? Van de politiek.
Welcome to my clubquote:
Echt zieke shit hier idd. Ik twijfel al een tijdje aan dit hele forum als ik heel eerlijk ben. Niet te harden soms.quote:
Moet je ook enkele topics terug lezen waarom hij zo reageert op 1 bepaalde user.quote:Op zondag 11 februari 2024 22:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je tegen je vrienden ook zo neerbuigend aan het lullen geslagen bent, kan ik me voorstellen dat ze je verder links hebben laten liggen.
Heeft heel weinig met corona te maken en heel veel met je houding
Ach joh laat gaan.quote:Op zondag 11 februari 2024 22:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Moet je ook enkele topics terug lezen waarom hij zo reageert op 1 bepaalde user.
En niet enkel afgaan op deze ene post van hem.
Ja joh en het went nietquote:Op zondag 11 februari 2024 22:31 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Echt zieke shit hier idd. Ik twijfel al een tijdje aan dit hele forum als ik heel eerlijk ben. Niet te harden soms.
Maar dit spant toch gvd de kroon?quote:Op zondag 11 februari 2024 22:37 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja joh en het went niet
Eerst word je met je mening hier overal uitgekotst en verbannen naar dit uithoekje van het forum. Geen probleem maar hier word je achtervolgd door elkeen die zin heeft om je uit te lachen met je opinie, of gewoon de topics komen verzieken, en die moeten wij BNWers dan liefdevol ontvangen en te woord staan, want BNW is er voor iedereen...jeuj
Diegenen die hier komen voor een respectvolle discussie kan je op een paar vingers tellen helaas.
Al zijn posts zijn bedoeld om de ander op stang te jagen en topics te kapen zodat niemand nog een degelijk gesprek kan voeren.quote:Op zondag 11 februari 2024 22:43 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Maar dit spant toch gvd de kroon?
Dat je überhaupt zo kan denken zonder een spier te verrekken over wat je neer plemt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |