abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212429943
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 22:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dus er is “een puzzel” en die ben jij aan het “oplossen”?
Uh ja, ik doe een poging. Wat was ook weer de subtitle van BNW..

quote:
De zoektocht naar de wereld die achter de façade van alledag ligt.
;)
pi_212429988
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 22:08 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Er zijn mensen die hun twijfels hebben en die gaan op onderzoek uit, die mensen verzamelen zich ook en komen tot conclusies.. Eerste conclusie is dus dat er wellicht iets niet klopt en gaan niet zonder meer uit van de informatie die de overheid geeft. Men mag zelf denken toch? En als er latere berichten komen uit andere media die niet van de overheid zijn gaan ze verder zoeken. En terecht ook, dat zou ieder vrij mens mogen doen.. En zo krijg je "connecting the dots" Dat is het eigenlijk in een notendop.

De tijd zal ons leren wie gelijk heeft gehad :)
Ik ben heus niet zo overheids minded als van die ouwe Boomers die alles geloven.

Maar met “connecting the dots” of “de puzzel” oplossen, ben je bezig met een zoektocht om geheim verbond te ontrafelen.
Alsof je de Davinci Code aan het lezen bent. Allemaal heel spannend dit dat. Maar het echte leven hangt aan elkaar van toevalligheden, de wet van chaos, dingen die samenvallen.
Vaak is er niks op te lossen. Zolang we leven gebeuren er dingen die andere zaken in beweging brengen.
Kijk maar naar de hele geschiedenis, en verloop van oorlogen, plagen, keizerrijken enz.

Er is geen geheim verbond, de WEF is ook maar een praatclub die uiteindelijk niet veel voorstelt.
Bill Gates een oude rijke Boomer die ook gewoon doorgaat. Enz
Vakman pur sang
pi_212430039
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik ben heus niet zo overheids minded als van die ouwe Boomers die alles geloven.

Maar met “connecting the dots” of “de puzzel” oplossen, ben je bezig met een zoektocht om geheim verbond te ontrafelen.
Alsof je de Davinci Code aan het lezen bent. Allemaal heel spannend dit dat. Maar het echte leven hangt aan elkaar van toevalligheden, de wet van chaos, dingen die samenvallen.
Vaak is er niks op te lossen. Zolang we leven gebeuren er dingen die andere zaken in beweging brengen.
Kijk maar naar de hele geschiedenis, en verloop van oorlogen, plagen, keizerrijken enz.

Er is geen geheim verbond, de WEF is ook maar een praatclub die uiteindelijk niet veel voorstelt.
Is ook prima als jij er zo instaat, maar de mogelijkheid moet er ook zijn voor mensen die dieper in bepaalde dingen willen duiken. Dat maakt ze geen "gekkies" of wat dan ook. En wellicht zijn er zaken die echt stinken en die zo aan het licht komen.. Als we allemaal maar met de neus dezelfde kant op gedirigeerd worden komen er nooit zaken aan het licht die we als "burger" behoren te weten.. En ik ben blij dat we de mogelijkheid hebben om over dat soort zaken openlijk in discussie te kunnen.
Lach met een schone bips
pi_212430052
quote:

[..]

Daar denken mensen op BNW over het algemeen anders over en dat is verder ook prima, we hoeven elkaar immers niet te overtuigen.
pi_212430454
quote:

[..]
Ik ben benieuwd. Waaruit blijkt voor jou dat het uiteindelijk niet veel voorstelt?
Ben je er ingedoken en heb je het een beetje gevolgd?
WEF heeft geen invloed maar iedereen zit steeds braaf in Davos.
Binnen het WEF hebben ze de wens en de plannen om de biologische menselijke natuur genetisch en ziel-loos te willen gaan versmelten met A.I
Tags zijn ”The internet of Things”, of ook wel: ”The internet of Bodies”
Of: “Under the skin Surveillance”, “biologic mass control” etc. etc.

"We" hebben de meesten van deze mensheid helemaal "niet meer nodig". Aldus Yuval Noah Harrari
Gates praat al jaren lang over de-population. Bij het WEF hebben ze de mond ervan vol.
Maar dat is maar een ‘’praat clubje”? Lekkere praatjes dan.
Verkiezingen en het stemmen worden straks opgeheven. Agenda is ook duidelijk. Boeren zijn onafhankelijke producenten van voedsel en dat wil de elite ( Vanguard,BlackRock, Gates, WEF ) niet. Zij willen de totale controle over het voedsel systeem. De boeren zijn niet zomaar overal aan het protesteren.
De wereld voeden met insecten, geprint, gekweekt en gemodificeerd voedsel aangevuld met de vaccinaties vanuit BigPharma ( BlackRock. Gates, WHO, WEF ) Het is wat dat betreft helemaal geen puzzel hoor. Je kunt het allemaal gewoon controleren. En de geïnfiltreerde WEF regeringen werken er actief aan mee.
Bye bye westerse democratieën. Die zijn er straks waarschijnlijk niet meer als ze zijn "uitgepraat"
Ik denk eerder dat je deze zaken niet hebt gevolgd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monomeism op 14-02-2024 23:10:52 ]
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_212430696
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 23:05 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd. Waaruit blijkt voor jou dat het uiteindelijk niet veel voorstelt?
Ben je er ingedoken en heb je het een beetje gevolgd?
WEF heeft geen invloed maar iedereen zit steeds braaf in Davos.
Binnen het WEF hebben ze de wens en de plannen om de biologische menselijke natuur genetisch en ziel-loos te willen gaan versmelten met A.I
Tags zijn ”The internet of Things”, of ook wel: ”The internet of Bodies”
Of: “Under the skin Surveillance”, “biologic mass control” etc. etc.

"We" hebben de meesten van deze mensheid helemaal "niet meer nodig". Aldus Yuval Noah Harrari
Gates praat al jaren lang over de-population. Bij het WEF hebben ze de mond ervan vol.
Maar dat is maar een ‘’praat clubje”? Lekkere praatjes dan.
Verkiezingen en het stemmen worden straks opgeheven. Agenda is ook duidelijk. Boeren zijn onafhankelijke producenten van voedsel en dat wil de elite ( Vanguard,BlackRock, Gates, WEF ) niet. Zij willen de totale controle over het voedsel systeem. De boeren zijn niet zomaar overal aan het protesteren.
De wereld voeden met insecten, geprint, gekweekt en gemodificeerd voedsel aangevuld met de vaccinaties vanuit BigPharma ( BlackRock. Gates, WHO, WEF ) Het is wat dat betreft helemaal geen puzzel hoor. Je kunt het allemaal gewoon controleren. En de geïnfiltreerde WEF regeringen werken er actief aan mee.
Bye bye westerse democratieën. Die zijn er straks waarschijnlijk niet meer als ze zijn "uitgepraat"
Ik denk eerder dat je deze zaken niet hebt gevolgd.
Misschien zijn die mensen wel gewoon veel slimmer dan jou; en is dit een louter positieve ontwikkeling om de wereld leefbaar te houden?

En dat is gelijk het gevaar van complot denken, je noemt een aantal partijen waarvan je suggereert dat ze allemaal samenwerken en TEGEN jou zijn.
De geheime elite, het is al duizenden jaren dezelfde angstmuse
Vakman pur sang
pi_212430724
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 23:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Maakt dat het minder waar dat de mogelijkheid er is?
Lach met een schone bips
pi_212430754
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 23:39 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Maakt dat het minder waar dat de mogelijkheid er is?
Nee maar al zijn ze er (en spannen ze allemaal samen; wat belachelijk is, er kunnen nog geen 2 partijen fatsoenlijk samenwerken) dan doe je er toch niks aan.

Maar anyhow de kans is velen malen groter dat je je leven aan onderzoek kwijt bent en op je stelfbed denkt: Gog eigenlijk is er niks van uitgekozen en kabbelde het leven voort.
Vakman pur sang
pi_212430770
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 23:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee maar al zijn ze er (en spannen ze allemaal samen; wat belachelijk is, er kunnen nog geen 2 partijen fatsoenlijk samenwerken) dan doe je er toch niks aan.

Maar anyhow de kans is velen malen groter dat je je leven aan onderzoek kwijt bent en op je stelfbed denkt: Gog eigenlijk is er niks van uitgekozen en kabbelde het leven voort.
Dat vraag ik me af, ik vind het namelijk machtig interessant allemaal.. Ga nog steeds lekker op vakanties en leef mijn leven. Ik denk dat het voor de meesten niet anders is.
Lach met een schone bips
pi_212430773
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 23:46 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dat vraag ik me af, ik vind het namelijk machtig interessant allemaal.. Ga nog steeds lekker op vakanties en leef mijn leven. Ik denk dat het voor de meesten niet anders is.
Veel verliezen zich totaal, raken alle vrienden kwijt en komen in een angstpsychose van het doemdenken.
Vakman pur sang
pi_212430805
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 23:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Veel verliezen zich totaal, raken alle vrienden kwijt en komen in een angstpsychose van het doemdenken.
Veel? Nee dat denk ik niet. Al zijn er wel een paar die ik ken die het echte leven willen verlaten en inderdaad alternatief willen leven of zo een gemeenschap willen opbouwen.. Wat dat betreft wil ik je dan ook graag verwijzen naar het Autonoom leven topic hier in BNW :) WIl ik zoiets, nope.. Ik hecht teveel waarde aan mijn gemak van leven. Maar die open blik over alles wat er speelt daar ben ik wel heel blij mee, en waardeer daarom ook onze samenleving dat ik zelf keuzes kan maken. Maar dat wil niet zeggen dat die vrijheid oneindig is.
Lach met een schone bips
pi_212431385
quote:

[..]
Misschien zijn die mensen wel gewoon veel slimmer dan jou; en is dit een louter positieve ontwikkeling om de wereld leefbaar te houden?

En dat is gelijk het gevaar van complot denken, je noemt een aantal partijen waarvan je suggereert dat ze allemaal samenwerken en TEGEN jou zijn.
Als je kijkt waar ze mee bezig zijn dan zijn ze meer bezig om absolute macht en controle te krijgen over de bevolking dan met het leefbaar houden van de planeet.
pi_212431386
quote:

[..]

Ik suggereer niets. Het zijn geen ideeën die ik zelf bedenk en hier even gezellig aan elkaar knoop.
Ik noem onderwerpen op die zij zelf in real life presenteren en die je zelf gewoon kunt opzoeken. Het is duidelijk gezien je antwoord dat je dat dus niet eerder hebt gedaan daar je de onderwerpen niet kent maar er juist zelf naar begint te raden. Wel is het zo dat wanneer je wel zou weten waar het over gaat je het er mee eens kunt zijn of niet. Verder noem ik boven slechts feiten op zoals zij die zelf presenteren en presenteer hier dus geen persoonlijke gedachten stroom, complot of zelfs ook maar een mening. Je maakt het hier ingewikkelder dan het is.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_212431396
Gekke metadiscussie. Waarom zou dat alleen gelden bij dit onderwerp, en niet bij politiek (NL of VS), oorlog (Oekraïne of Gaza), boerenprotesten, immigratie of bij de mensen die tv programma's volgen of gek zijn op handwerken. Wat is het "nut" hiervan? Wat brengt men dit?

Ik werk, "ontwikkel producten en breng deze op de markt" en lees daarnaast veel over dingen die over gezondheid en zorg gaan. Waarom, omdat ik dit kan toepassen op mezelf en mijn omgeving.

Hoef de wereld niet te redden, zit niet angstig in een hoekje te scrollen... En buiten dat ik het fascinerend vind, zit er ook een financieel component aan. Als een leverancier aankondigt een RSV vaccin op de markt te gaan brengen, en de gezondheidsraad brengt uit dat alle kinderen een RSV vaccinatie zouden moeten nemen, zal dat effecten hebben op het aandeel.

Kamerbrief over advies van Gezondheidsraad over immunisatie tegen RSV in 1e levensjaar

Je hoeft niet te denken dat er een groot complot is, het is genoeg om te zien dat er samenhang tussen zaken is en hiervan gebruik te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door _I op 15-02-2024 06:18:05 ]
pi_212431408
quote:
10s.gif Op donderdag 15 februari 2024 06:05 schreef _I het volgende:

Je hoeft niet te denken dat er een groot complot is, het is genoeg om te zien dat er samenhang tussen zaken is en hiervan gebruik te maken.
Ja want complotten bestaan er natuurlijk helemaal niet. En al helemaal niet in de politiek.
― Thomas Sowell
pi_212431436
quote:
7s.gif Op donderdag 15 februari 2024 06:17 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Ja want complotten bestaan er natuurlijk helemaal niet. En al helemaal niet in de politiek.
"Je hoeft het niet te geloven"

Ik geloof het wel, heb dingen zien gebeuren waardoor ik weet dat het bestaat.
Plus dat het niet nodig is dat er een kamer is met 4 mensen die "een groot plan" bedenken, er zijn nou eenmaal netwerken, opleidingen en werkomgevingen die dit in de hand werken.

Er is lobbyisme, corruptie, fraude.. Overheden die miljoenen/miljarden kwijt zijn en dus de ideale kandidaat zijn voor de invoering van een blockchain om de overheidsuitgaven te monitoren, maar in plaats daarvan worden alle betalingen van demense gevolgd. Bedrijfsbelangen, persoonlijke belangen, smeergeld etc etc etc etc

Persoonlijk vind ik het naïef om te denken dat alle wetenschappers onfeilbaar zijn en iedereen in de politiek daar zit met pure motieven.
pi_212431505
quote:
10s.gif Op donderdag 15 februari 2024 06:26 schreef _I het volgende:

[..]

Plus dat het niet nodig is dat er een kamer is met 4 mensen die "een groot plan" bedenken, er zijn nou eenmaal netwerken, opleidingen en werkomgevingen die dit in de hand werken.

Er is lobbyisme, corruptie, fraude.. Overheden die miljoenen/miljarden kwijt zijn en dus de ideale kandidaat zijn voor de invoering van een blockchain om de overheidsuitgaven te monitoren, maar in plaats daarvan worden alle betalingen van demense gevolgd. Bedrijfsbelangen, persoonlijke belangen, smeergeld etc etc etc etc

Persoonlijk vind ik het naïef om te denken dat alle wetenschappers onfeilbaar zijn en iedereen in de politiek daar zit met pure motieven.
Maar dat mes snijdt twee kanten op he?

Daarom is 'doe je eigen onderzoek ' vrij onzinnig, omdat je als leek niet de expertise hebt om de informatie te duiden.
pi_212431517
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 06:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dat mes snijdt twee kanten op he?

Daarom is 'doe je eigen onderzoek ' vrij onzinnig, omdat je als leek niet de expertise hebt om de informatie te duiden.
Maar "je eigen onderzoek doen" is ridiculiseren. Wetenschappers zijn het vaak met elkaar oneens, zaken als het pandemie verdrag is gewoon door te nemen, en als je alleen het nieuws volgt of de krant leest, zijn er al voldoende inconsistenties om te kunnen concluderen dat niet alles zwart-wit is.

En niet iedereen is gelijk. We hebben allemaal een andere achtergrond, opleiding en intellect. Kan me voorstellen dat je jezelf niet vertrouwt om zulke informatie door te nemen, maar het is wat onzinnig om dat voor een ander te bepalen.
pi_212431654
quote:
10s.gif Op donderdag 15 februari 2024 06:58 schreef _I het volgende:

[..]
Maar "je eigen onderzoek doen" is ridiculiseren. Wetenschappers zijn het vaak met elkaar oneens, zaken als het pandemie verdrag is gewoon door te nemen, en als je alleen het nieuws volgt of de krant leest, zijn er al voldoende inconsistenties om te kunnen concluderen dat niet alles zwart-wit is.

En niet iedereen is gelijk. We hebben allemaal een andere achtergrond, opleiding en intellect. Kan me voorstellen dat je jezelf niet vertrouwt om zulke informatie door te nemen, maar het is wat onzinnig om dat voor een ander te bepalen.
Dat wetenschappers het met elkaar oneens zijn is de basis van de wetenschap. En uiteraard is alles niet zwartwit.

En uiteraard heeft iedereen een andere achtergrond.
Maar als je geen achtergrond hebt mbt tot het onderwerp bestaat er het gevaar dat je jezelf verkeerd laat inlichten.
Wat mij opvalt in de informatie die hier gepost wordt is dat die eenzijdig is.

Mij wordt vaak verweten dat ik hier ben, maar het BNW narratief niet volg.
Maar dat betekent juist dat ik hier de andere kant te zien krijg.
pi_212431656
quote:
10s.gif Op donderdag 15 februari 2024 06:26 schreef _I het volgende:

[..]

Ooh maar hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik loop wat te lang mee in de zakenwereld en het echte leven om naïef te zijn. Lobyisme is waar het allemaal om draait in de politiek. En ook zakelijk komt je er heel ver mee: het is belangrijker met wie je golft dan hoe goed je bent in je werk.
Vakman pur sang
pi_212431675
Wat ik wel schrijnend vind is dat de meute gelijk het woord van een “wetenschapper” gelooft, een hoogleraar, of een die duidelijk geld verdient bij een bepaalde richting.
Onafhankelijke wetenschappers zijn er juist nauwelijks, aangezien onderzoeken niets oplevert tenzij je er betaalt voor wordt.
Zoals Marion Koopmans tijdens COVID. Wat een verschrikkelijk wijf is dat bah.
Vakman pur sang
pi_212431701
Alle “klimaatwetenschappers” die moeten ze ook ophangen.
Waarom moet je in godsnaam een klimaatwetenschapper hebben? Angstbrengers, overdrijvers, activisten. Meer niet
Vakman pur sang
pi_212431846
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 07:31 schreef Wantie het volgende:
Wat mij opvalt in de informatie die hier gepost wordt is dat die eenzijdig is.

Mij wordt vaak verweten dat ik hier ben, maar het BNW narratief niet volg.
Maar dat betekent juist dat ik hier de andere kant te zien krijg.
Die eenzijdigheid is toch logisch. Als op de gangbare plekken overal hetzelfde geluid is te horen (we doen er alles aan om de prikbereidheid en het vertrouwen in de overheid hoog te houden), dan wordt dit een plek om tegengeluid te geven.

En niet alles is van dezelfde kwaliteit, dat ben ik met je eens. Maar heb niet het idee dat hier mensen zijn die denken de waarheid in pacht te hebben, of zich niet bewust zijn van de andere kant.

Ik ben helemaal niet tegen vaccinaties, of medische vooruitgang. Ik ben wel tegen drang/dwang en collectieve dwangmiddelen. Voor mij is dit meer een uitlaat voor alles wat ik tegenkom, wat ontbreekt in de reguliere kanalen. Plus dat ik vind dat een gezonde portie scepsis bij het introduceren van een nieuw medicijn niet verkeerd is. Of dat het enorm verschil maakt in onderzoeksresultaten als je definities gaat aanpassen (gevaccineerd is 14 dagen na vaccinatie).

Als er mensen om me heen ziek worden sta ik niet te blèren dat het door de vaccinaties komt. Denk ook niet dat iedereen dood neer zal vallen, of rondloopt met bloedstollingen. Maar vind wel dat je gewoon mag definiëren dat iemand gevaccineerd is vanaf minuut 1 na injectie voor een zuiver beeld.

Naast dit alles... Zal autisme en hyperfocus er ook iets mee te maken hebben, dat gecombineerd met mijn eigen ervaringen met artsen en diagnosis. En zo heeft iedereen z'n eigen redenen, ga ik maar vanuit.
pi_212431869
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 07:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ooh maar hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik loop wat te lang mee in de zakenwereld en het echte leven om naïef te zijn. Lobyisme is waar het allemaal om draait in de politiek. En ook zakelijk komt je er heel ver mee: het is belangrijker met wie je golft dan hoe goed je bent in je werk.
Geld, idd. Wie betaalt de onderzoekers en stelt het geld beschikbaar.

Als medicatie voor een fractie gemaakt kan worden dan waar het voor verkocht wordt, dan kan je er zeker van zijn dat er een hoop wensdenken en lobby achter zit.
pi_212431932
De WHO onderzoekt de afkomst van het virus met 4 onderzoeksvragen naar zoönose en 1 naar een lableak, maar als dan het antwoord richting het laatste gaat, stoppen ze met onderzoeken.

"Het is nooit aangetoond dat het van een lab kwam".

Nee, als je het niet onderzoekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')