abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216504504
Dood in Qatar.

quote:
Wanneer journalist Lex Boon door kunstdetective Arthur Brand wordt benaderd om samen een mysterie te onderzoeken, raakt hij verwikkeld in een intrigerende zaak: de raadselachtige dood van Jacob die werkte in het museum van een steenrijke sjeik in Qatar. De 7-delige serie is te beluisteren via de app van NPO Luister.
pi_216504896
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 10:26 schreef Blues het volgende:
Dood in Qatar.

[ afbeelding ]
[..]

Dank, ga hem luisteren!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216504930
Niet helemaal crime, maar als je hier geïnteresseerd bent kan ik ook wel onder Curatoren Podcast van BNR aanraden, ook veel puzzelen :)
pi_216504952
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 11:01 schreef raptorix het volgende:
Niet helemaal crime, maar als je hier geïnteresseerd bent kan ik ook wel onder Curatoren Podcast van BNR aanraden, ook veel puzzelen :)
Dank! Ik zet m in mijn app.
pi_216540198
1e afl. van Dood in Qatar geluisterd. Intrigerend vreemd verhaal.

quote:
Natuurlijke dood of moord?
Jacob deed onderzoek naar de herkomst van museumstukken. Sommige stukken, zoals een topstuk van het museum--een afgesneden tapijt--waren mogelijk gestolen. "Hij wist misschien te veel", zegt Boon. Kort na Jacobs overlijden verdwenen zijn laptop en telefoon, wat de familie alleen maar meer vragen gaf.

Het museum leek een droomplek, maar had volgens Boon een schaduwkant. Veel stukken waren gekocht zonder duidelijke herkomst, of waren afkomstig uit verdachte bronnen. Jacob werkte nauwkeurig en serieus, maar dat kon hem in problemen hebben gebracht.

De zoektocht gaat verder
Lex Boon reisde naar Qatar en sprak met mensen die Jacob kenden. Hij is ervan overtuigd dat er meer achter zijn dood zit. "Het is heel moeilijk om bewijs te vinden, maar er zijn teveel losse eindjes om aan een natuurlijke dood te denken.

Jacobs familie blijft hopen op duidelijkheid. Wat begon als een droom in de woestijn, eindigde in een mysterie dat hen tot op de dag van vandaag bezighoudt
"
pi_216542422
Mick van Wely wil graag een reportage maken en een podcast en verhalen voor de krant over het volgen van jeugdzittingen waar je normaalgesproken als journalisten niet bij aanwezig mag zijn. Maar ze zijn nu in overleg met de Raad van de Rechtspraak om het wel te doen en er is nu groen licht gegeven. Ze moeten nog even kijken wanneer ze gaan beginnen maar hou het gerust in de gaten.

Bron
Misdaadbureau podcast (3 februari 2025)
  dinsdag 4 februari 2025 @ 11:48:44 #182
318507 Jester65
Stay frosty
pi_216545653
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:12 schreef Blues het volgende:
1e afl. van Dood in Qatar geluisterd. Intrigerend vreemd verhaal.
[..]

Ja, ik zag hem ook langskomen, ben benieuwd. Sowieso altijd leuk om een podcast met Arthur Brand te luisteren.
pi_216549043
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 11:48 schreef Jester65 het volgende:

Ja, ik zag hem ook langskomen, ben benieuwd. Sowieso altijd leuk om een podcast met Arthur Brand te luisteren.
Ik heb de app NPO luister er maar op gezet, want dit is er eentje om te bingen zeg :o
Wat een verhaal. Heb ook meteen het boek van die Kees Wieringa gereserveerd bij de bieb.
quote:
Na zijn ervaring als directeur van culturele instituten en musea werd hij in 2016 benoemd tot algemeen directeur van het Sheikh Faisal Bin Qassim Al-Thani Museum in Qatar. Daar wordt hij geconfronteerd met intriges, wapenhandel, kunstsmokkel en geloofsstrijd. Hij schreef er een boek over: Inshallah. Museumdirecteur in Qatar.
VK had er ook een artikel over.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 17:22:58 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216549106
Grappig om te lezen. In mijn vorige werk werden er ook mensen van over de hele wereld gerecruteerd om de nieuwe Nationale Bibliotheek van Qatar op te zetten. Echt, de bonussen konden niet op. Ze hebben daar echt heel hard gewerkt om zichzelf een beetje op de kaart te zetten en het culturele niveau wat op te krikken. :Y
pi_216549205
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 17:22 schreef BE het volgende:
Grappig om te lezen. In mijn vorige werk werden er ook mensen van over de hele wereld gerecruteerd om de nieuwe Nationale Bibliotheek van Qatar op te zetten. Echt, de bonussen konden niet op. Ze hebben daar echt heel hard gewerkt om zichzelf een beetje op de kaart te zetten en het culturele niveau wat op te krikken. :Y
Hopelijk gaat het er in die bieb er niet zo aan toe als in dat museum ;)
pi_216556777
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 17:16 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik heb de app NPO luister er maar op gezet, want dit is er eentje om te bingen zeg :o
Wat een verhaal. Heb ook meteen het boek van die Kees Wieringa gereserveerd bij de bieb.
[..]

Dit wordt weer een prima podcast, inderdaad eentje om te bingen. Lex Boon en Arthur Brand waren samen bij Eva afgelopen maandag, interessant om terug te kijken.
pi_216557730
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:18 schreef Jester65 het volgende:

[..]
Dit wordt weer een prima podcast, inderdaad eentje om te bingen. Lex Boon en Arthur Brand waren samen bij Eva afgelopen maandag, interessant om terug te kijken.
Dank!
pi_216562826
Zes afleveringen volgens RTL Boulevard.

twitter

Het zal op alle streamingsdiensten (gratis) te luisteren zijn. Ook via onze website vanaf morgen:
https://www.peterrdevries.nl/

Bekijk deze YouTube-video

Podcast · Peter R. de Vries Foundation · Wat betekent het als een moord nooit wordt opgelost? Als een dierbare verdwijnt en er geen antwoorden komen? In ‘Cold cases: Tegen het licht’, een podcast van de Peter R. de Vries Foundation, brengen Kelly de Vries en Annemiek van Spanje in elke aflevering één onopgeloste moord- of vermissingszaken onder de aandacht.Directeur Kelly de Vries spreekt met nabestaanden en achterblijvers op plekken die voor hen van grote betekenis zijn. Advocaat Annemiek van Spanje duikt in de dossiers en gaat in gesprek met forensische experts, rechercheurs en journalisten. Samen gaan zij op zoek naar antwoorden. Elke aflevering een nieuw mysterie. Een nieuwe zoektocht naar gerechtigheid.Vijf weken lang verschijnt er elke donderdag een nieuwe aflevering.In elke zaak die we bespreken in de podcastserie ‘Cold cases: Tegen het licht’ is een beloning van €100.000 uitgeloofd voor dé gouden tip. Dit geldt voor tips die leiden tot het vinden van een vermiste persoon of de definitieve veroordeling van de dader(s) bij een misdrijf. De beloningsperiode loopt tot 14 mei 2025. Om in aanmerking te komen voor de beloning, moet de gouden tip vóór deze datum bij de Peter R. de Vries Foundation binnen zijn gekomen. Tippen kan ook anoniem. Meer informatie of een tip doorgeven? Ga naar www.peterrdevries.nl of mail naar tip@peterrdevries.nl. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
pi_216565750
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 17:16 schreef Blues het volgende:

[..]
[..]

Zijn die personeelsfoto's ergens te bekijken? Ze hebben het daar over in afl. 2 of 3.
anonieme razernist
pi_216566579
quote:
5s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:52 schreef NoCigar het volgende:

Zijn die personeelsfoto's ergens te bekijken? Ze hebben het daar over in afl. 2 of 3.
Heb ook al gezocht maar kan niks vinden.
pi_216578782
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 11:48 schreef Jester65 het volgende:

[..]
Hij is een paar keer bij de Willem Podcast langs geweest, toffe vent, kan goed vertellen.
Als je hem in interessant vind, zoek dan ook eens wat op over Michiel van Rijn, over ekte bazen gesproken! Helaas is hij ik meen vorig jaar overleden.
pi_216593204
Crosspost uit LIT, past mss ook wel hier:

Blues in LIT / Bespreking podcasts #5
pi_216596273
Spionnen op de Noordzee.

https://pointer.kro-ncrv.(...)onnen-op-de-noordzee

quote:
Een onderzeese gasleiding wordt kapotgetrokken door het anker van een vrachtschip. Een ongeluk, of sabotage? Om dat uit te vinden sporen we Russische bemanningsleden op, analyseren Morse code en traceren verdachte Russische schepen met zwaarbewapende militairen in onze Noordzee. 'In geval van oorlog willen we weten waar jullie onderzeese infrastructuur ligt.'
Nog meer leesvoer hierover op pointer:
https://pointer.kro-ncrv.(...)O6e6Hr7pwh_t3tYycnDA
pi_216667421
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 10:26 schreef Blues het volgende:
Dood in Qatar.

[ afbeelding ]

N.a.v. deze podcast dit boek net gehaald bij de bieb

pi_216670613
verkeerde topic
pi_216764819

aflevering 34, die van september 24 is een heel gesprek met Frank vd Goot.
Echt zijn manier van denken/kijken/uitleggen _O_

Oh en aan het eind heeft ie het over een toxicologisch onderzoek waarbij de theorie worst onderzocht dat olie in de motor van een vliegtuig mogelijk in de cabine kan komen en dat mensen daar neurologische gekkigheid van kan krijgen :o :o

[ Bericht 30% gewijzigd door Blues op 20-02-2025 16:55:27 ]
pi_216768530
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:12 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]

aflevering 34, die van september 24 is een heel gesprek met Frank vd Goot.
Echt zijn manier van denken/kijken/uitleggen _O_

Oh en aan het eind heeft ie het over een toxicologisch onderzoek waarbij de theorie worst onderzocht dat olie in de motor van een vliegtuig mogelijk in de cabine kan komen en dat mensen daar neurologische gekkigheid van kan krijgen :o :o
Die heeft haar haar blond geverfd. Vraag me af of dat handig is als je blond wilt overkomen.

Gaat het nou over een helicopterview, of het vogelvluchtperspectief hebben. Dat met die gifstoffen in de cabine is trouwens al een behoorlijk oude zaak van piloten die het erkend wilden krijgen als beroepsziekte, en verboden in de vliegtuigindustrie. Cockpit stinkt naar oude stadsbus, maar dan moet je wel weten waar een cockpit, en een oude stadsbus naar ruikt.

[ Bericht 5% gewijzigd door yessie234 op 20-02-2025 20:41:25 ]
pi_216769480
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:50 schreef yessie234 het volgende:

Die heeft haar haar blond geverfd. Vraag me af of dat handig is als je blond wilt overkomen.

Gaat het nou over een helicopterview, of het vogelvluchtperspectief hebben. Dat met die gifstoffen in de cabine is trouwens al een behoorlijk oude zaak van piloten die het erkend wilden krijgen als beroepsziekte.
Zullen we het niet over niet er zake doende uiterlijkheden hebben?

Ik had er nog nooit over gehoord.. over die gifstoffen.. dus vond het wel een interessant onderzoek.
Heb je het geluisterd?
pi_216769884
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 20:30 schreef Blues het volgende:

[..]
Zullen we het niet over niet er zake doende uiterlijkheden hebben?

Ik had er nog nooit over gehoord.. over die gifstoffen.. dus vond het wel een interessant onderzoek.
Heb je het geluisterd?
Heeft Zembla tien jaar geleden al een uitzending over gemaakt. Maar hij heeft een manier van spreken waardoor ik nogal eens in de lach schiet, en dat neem ik mezelf kwalijk. Als ik mijn trommelvliezen dan weer even doorprik, dan voel ik eigenlijk alleen maar walging.

[ Bericht 6% gewijzigd door yessie234 op 20-02-2025 20:48:54 ]
pi_216772232
Hij= Frank vd Goot?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')