abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214520487
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:40 schreef BE het volgende:

[..]
Wat een heerlijke podcast! O+ Interessant verhaal en op een hele fijne manier gebracht en verteld. :Y
Ja he, één van mijn favorieten!
pi_214527969
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:06 schreef Blues het volgende:
En weer een nieuwe via de mail:

De diamantroof.

[ afbeelding ]
[..]

Wel een aardige om even tussendoor te bingen.
pi_214528874
Deze wat oudere Vlaamse is ook wel interessant: Senor Sarens
Je moet je wel even door de 1e heen slaan, maar echt het wordt heel interessant.
https://www.vrt.be/vrtmax/podcasts/vrt1/s/senor-sarens/

Een Vlaamse zakenman wordt om het leven gebracht in Mexico. Achille Van Ingelgem en Luc Haekens duiken met hulp van de familie Sarens in hun tragische verhaal.

https://www.tijd.be/onder(...)-mexico/9470488.html

[ Bericht 37% gewijzigd door Blues op 03-08-2024 17:16:45 ]
pi_214544346
Speciale aflevering met de TBS directeur

quote:
Negentig A4’tjes hebben deskundigen in het Pieter Baan Centrum dikwijls nodig om de rechtbank te adviseren over de geestestoestand van een verdachte. Het kleinste huisje van bewaring is een begrip in Nederland, maar hoe gaat het er achter die gesloten deuren aan toe?

Daarover gaan rechtbankverslaggever Saskia Belleman en presentator Wilson Boldewijn in gesprek met de directeur van het PBC, Arjan van den Nagel.

Wat vindt de psycholoog ervan dat rechters vaker adviezen van deskundigen aan de kant lijken te schuiven?
Vanaf 5:35
Episode · De zaak ontleed · Negentig A4’tjes hebben deskundigen in het Pieter Baan Centrum dikwijls nodig om de rechtbank te adviseren over de geestestoestand van een verdachte. Het kleinste huisje van bewaring is een begrip in Nederland, maar hoe gaat het er achter die gesloten deuren aan toe? Daarover gaan rechtbankverslaggever Saskia Belleman en presentator Wilson Boldewijn in gesprek met de directeur van het PBC, Arjan van den Nagel. Wat vindt de psycholoog ervan dat rechters vaker adviezen van deskundigen aan de kant lijken te schuiven?See omnystudio.com/listener for privacy information.
pi_214613472
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 19:14 schreef Blues het volgende:
Heb ze net alletwee geluisterd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren Sicco, de verdwenen marechaussee beluisterd. In de podcast over Hanno van Mill kwam deze zaak al kort onder de aandacht, ik vond het toen al interessant.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214613879
https://pca.st/episode/e3924ed3-d8d9-4677-b273-7da79923aae8

Frank vd Goot _O_ en _O-

Je kunt het zo raar niet bedenken of forensisch patholoog Frank van de Goot heeft het meegemaakt. Alle 5000 lijken die hij onderzocht, hebben een verhaal. John en Frank praten over de impact van het werk. Emoties die Frank vrijwel niet toelaat, terwijl John de schade aan alle kanten ondervond.

Waarschuwing: deze aflevering bevat omschrijvingen van dode lichamen en zelfmoord.

Deze afkortingen en woorden worden soms gebruikt:
PD = plaats delict
FO = forensische opsporing
NFI = Nederlands Forensisch Instituut
Signi = een stichting die honden inzet op zoek naar dode lichamen.
pi_214615219
Die gaat op mijn lijstje!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_214707005
Ontluisterende aflevering over de brandweer Amsterdam deze week bij Bloemen Plukken Langs Het Ravijn. :o

quote:
Politiecommissaris Leen Schaap moest het Brandweercorps in Amsterdam totaal hervormen. Met bedreiging en intimidatie tot gevolg. Ondanks alles bleef Leen staan voor zijn waarden en ging hij stoïcijns door, tot dat hij van Burgemeester Halsema plaats moest maken.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_214707267
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 19:10 schreef Blues het volgende:
https://pca.st/podcast/69ec20d0-298f-013d-18df-0acc26574db2

Gestolen gezicht.
Erg goed onderzoek.
Ongelofelijk hoe dit in zijn werk gaat :o

https://www.nporadio5.nl/podcasts/gestolen-gezicht
pi_214732876
Was opzoek naar een nieuwe podcast daar is dit topic ook uitstekend voor geschikt.

Janny's zoektocht. @Blues

Zou het door die rechtszaak van Jort Kelder en John de Mol met hun gestopt zijn?

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2024 20:35:29 ]
pi_214743296
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 21:50 schreef Felixa het volgende:
Ontluisterende aflevering over de brandweer Amsterdam deze week bij Bloemen Plukken Langs Het Ravijn. :o
[..]

Met klapperende oren zitten luisteren. 8)7 8)7 8)7
  maandag 19 augustus 2024 @ 14:44:10 #105
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_214753650
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 11:02 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Met klapperende oren zitten luisteren. 8)7 8)7 8)7
Je moet wel een beetje tegen dat Amsterdamse accent kunnen maar ik vond het een prima podcast.

Wat een doodeng sfeertje. En weer een disasterclass van Femke Halsema.
pi_214761035
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 19:42 schreef Blues het volgende:
Deze wat oudere Vlaamse is ook wel interessant: Senor Sarens
Je moet je wel even door de 1e heen slaan, maar echt het wordt heel interessant.
https://www.vrt.be/vrtmax/podcasts/vrt1/s/senor-sarens/

Een Vlaamse zakenman wordt om het leven gebracht in Mexico. Achille Van Ingelgem en Luc Haekens duiken met hulp van de familie Sarens in hun tragische verhaal.

https://www.tijd.be/onder(...)-mexico/9470488.html
SPOILER
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:21:52 #107
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_214784333
twitter
pi_214784394
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:21 schreef maxi-mus het volgende:
[ x ]
Lensink is weg bij De Willem?
pi_214786038
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:31 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Lensink is weg bij De Willem?
De Willem is toch gestopt?
pi_214786387
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 17:59 schreef Nober het volgende:

[..]
De Willem is toch gestopt?
Naar podimo
pi_214786787
Deze nieuwe is ook van Podimo maar dus niet exclusief voor Podimo.
pi_214786975
Valt me op dat sommige pc's dan toch op de gratiezzz platforms komen.
Of een aantal uit de podimo-reeksen.
pi_214786986
Paar van de Bizar reeks van Henrik Slagter (broer van Dionne van Moordcast die ook naar podimo is gegaan) staan ook online in mijn pocketcast.
pi_214790014

Trailer klinkt wel interessant.
Engelstalig.

quote:
Ergens in de Californische bergen ligt een dorpje dat Idyllwild heet. Daar woonde Dia Abrams op een grote ranch. Een blonde, rijke weduwe van in de zestig, met een paar goeie vriendinnen, een toegewijde verloofde en twee volwassen kinderen met wie ze een moeizame relatie had. Als Dia in 2020 spoorloos verdwijnt, zonder haar auto, telefoon of dierbare hondje mee te nemen, is al snel duidelijk dat hier iets allesbehalve pluis is. In het spannende en goed vertelde Where’s Dia spreekt de Britse journalist Lucy Sherriff onder anderen met Dia’s zoon, verloofde en beste vriendin, maar algauw blijkt dat hun verhalen behoorlijk rammelen. (Katja de Bruin)
pi_214790243
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 20:34 schreef Blues het volgende:
Valt me op dat sommige pc's dan toch op de gratiezzz platforms komen.
Of een aantal uit de podimo-reeksen.
Het lijkt me gewoon een keuze van de makers zelf. Bij exclusieve podcasts zal er wel een kleine vergoeding zijn en anders niet.
  zondag 25 augustus 2024 @ 09:01:35 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214798112
Lijkt me meer een geval van luisteraars geïnteresseerd krijgen en daarna achter een betaalmuur in de hoop dat mensen gaan betalen.
pi_214805207
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 18:53 schreef Blues het volgende:

[..]
Naar podimo
En inmiddels gestopt.

https://podimo.com/nl/sho(...)60-afd6-fdf567950f14

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 20:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Deze nieuwe is ook van Podimo maar dus niet exclusief voor Podimo.
Was wel irritant toen Gonzo naar podimo vertrok kreeg je op spotify ineens reclame voor Gonzo van Merel Westrik. :')

Heeft podimo veel abonnees?
pi_214805564
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 19:33 schreef Nober het volgende:
Heeft podimo veel abonnees?
Ik heb wat zitten Googlen maar kan dat niet vinden. Volgens mij is van de mensen die hier regelmatig reageren niemand lid.
pi_214805752
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 20:03 schreef TargaFlorio het volgende:

Ik heb wat zitten Googlen maar kan dat niet vinden. Volgens mij is van de mensen die hier regelmatig reageren niemand lid.
Er staat een heel stuk in de VK hierover.

quote:
Overname van Nederlandse Tonny Media door Podimo laat abonneehonger van Deense podcastreus zien
Het Deense podcastconglomeraat Podimo neemt Tonny Media over, het podcastbedrijf van Volkskrant-columnist Sander Schimmelpenninck en zanger Jaap Reesema. De gratis podcasts van Tonny Media zullen door de overname niet achter een betaalmuur verdwijnen, zeggen de bedrijven.

Thom Canters en Dana Holscher 23 augustus 2024, 17:16

Tonny Media staat bekend om de vele podcasts van bekende Nederlanders die het bedrijf uitgeeft. Naast de Zelfspodcast van Schimmelpenninck en Reesema zelf, produceert Tonny Media ook andere populaire zogeheten chatcasts, zoals die van influencers Monica Geuze en Kaj Gorgels (Geuze en Gorgels) en Aaf Brandt Corstius en Lies Visschedijk (Aaf en Lies lossen het wel weer op). Met een bereik van zo’n 6,5 miljoen luisteraars per maand is Tonny Media volgens zakenblad Quote goed voor 40 procent van de Nederlandse markt.

Dat is precies de reden dat Tonny Media aantrekkelijk is voor Podimo, zegt podcastmaker Hidde Bruinsma, die aan de NHL Stenden Hogeschool de minor ‘the business of podcasting’ doceert. ‘Podimo wil hét bedrijf zijn waar mensen zich abonneren om podcasts te beluisteren’, zegt hij. ‘Er is simpelweg een enorme vraag naar het soort podcast waar Tonny Media zo goed in is. Deze overname is een perfect voorbeeld van hoe spelers als Podimo blijven zoeken naar manieren om de consument aan zich te binden.’

Over de auteurs
Thom Canters en Dana Holscher zijn nieuwsverslaggevers van de Volkskrant.

De overname van Tonny Media volgt op die van Dag en Nacht, het podcastbedrijf van twee oud-journalisten van weekblad Vrij Nederland dat in maart 2022 al werd ingelijfd door Podimo. Destijds ging het om de grootste investering van het Deense bedrijf op de buitenlandse markt. Hoeveel er met de huidige deal gemoeid is, is niet bekendgemaakt.

Betaalmuur
Volgens Florentine Vos, die de Nederlandse tak van Podimo leidt, heeft het Deense bedrijf veel geleerd van de overname van Dag en Nacht. ‘We hebben gezien dat het hybride businessmodel het beste werkt. Voor sommige podcastformats en -makers is een abonnementsvorm beter, andere zijn geschikter voor de advertentiemarkt.’ Volgens Vos hoeven vaste Tonny-luisteraars dus niet bang te zijn dat de podcasts die nu gratis te beluisteren zijn achter een betaalmuur verdwijnen.

Vos zegt de merkwaarde van Tonny Media te willen behouden. ‘Ze doen dingen die wij niet doen, en zijn daar heel goed in.’ Zo waagde Tonny Media zich afgelopen oktober aan de productie van televisieprogramma Sander versus de socials, dat werd uitgezonden bij de NPO. Ook de populaire podcast van Monica Geuze en Kaj Gorgels kreeg vorige zomer een visuele spin-off op Videoland. Vos: ‘Voor ons is die uitbreiding naar videoformats heel interessant, dus dat blijven we zeker doen.’

Bij de lancering van de Nederlandse tak, twee jaar geleden, zei Podimo-oprichter Morten Strunge tegen NRC te mikken op twee miljoen Nederlandse abonnees. Vandaag stelt hij dat aantal in het Financieele Dagblad bij naar één miljoen. Valt die Nederlandse markt dan toch tegen? Vos, lachend: ‘Morten vind het leuk om dat soort getallen te noemen. Ons uiteindelijke doel ligt natuurlijk nog veel hoger.’ Hoeveel Nederlandse abonnees Podimo op dit moment telt, wil het bedrijf niet prijsgeven.

Of de ambitie van miljoenen Nederlandse abonnees ook haalbaar is, betwijfelt Michael Petit, marketingmanager bij onderzoeksbureau Markteffect. ‘We zien dat het aantal podcastluisteraars de afgelopen jaren na een flinke groei nu stabiel blijft’, zegt hij. ‘Bovendien is het aanbod in Nederland zo groot, dat je als bedrijf wel een heel exclusief aanbod moet hebben om het aantrekkelijk te maken om een abonnement af te sluiten.’

Intensievere samenwerking
Het in 2020 opgerichte Tonny Media en Podimo werkten al twee jaar samen. Enkele van de meest beluisterde podcasts van Tonny Media, zoals de Zelfspodcast, waren voor abonnees al exclusief te beluisteren bij Podimo.

‘Die samenwerking is goed bevallen’, zegt Schimmelpenninck. ‘Dus na een aantal jaar komt dan de logische vraag: moeten we niet nog intensiever gaan samenwerken?’ Hoewel er volgens hem niet veel zal veranderen, biedt de overname volgens hem kansen om het huidige aanbod te verbreden.

Meer geld, meer mogelijkheden om te investeren in betere én nieuwe producties, beaamt ook Bruinsma. Volgens hem is de overname nog om een andere reden interessant voor Tonny Media. ‘Tonny Media drijft vooralsnog voornamelijk op advertentiegelden’, zegt hij. ‘Podimo is juist bezig om steeds meer abonnees aan zich te binden. De advertentiemarkt is onderhevig aan de economische conjunctuur, waar inkomsten via abonnees mogelijk een stabielere inkomstenbron betekenen.’ Afgelopen maart verhoogde Podimo de abonnementsgelden met 40 procent, van 4,99 euro naar 6,99 euro.

Nu Tonny Media ook in handen valt van Podimo, lijken de Denen wel een heel gezichtsbepalende rol te gaan spelen in het Nederlandse podcastlandschap. Dreigt daarmee ook het gevaar van eenheidsworst?

‘Consolidatie behoort tot de wetten van de markt, kijk maar naar de kranten, waar twee spelers het landschap domineren’, zegt Schimmelpenninck. ‘Maar in tegenstelling tot de kranten, zijn de opstartkosten voor een podcast nagenoeg nihil.’ Zorgen over een monopolie maakt hij zich dan ook niet: ‘Als jij morgen een podcast wil beginnen, houdt niemand je tegen.’

zondag 25 augustus 2024 @ 21:00:00 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214806346
Ik kan het vooralsnog prima af zonder Podimo.
Ik betaal (met liefde) een maandelijkse bijdrage voor Teun & Gijs maar dat is vooralsnog de enige. Ik heb echt geen zin om weer eens zo'n enorme media-reus te sponsoren zolang het ook zonder kan. ;)
En ik luisterde graag naar Gonzo idd, maar jammer dan, niet via Podimo.
pi_214849024
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:21 schreef maxi-mus het volgende:
[ x ]
twitter
pi_214849205
Stond er al ;)
Maar ik heb er 1 geluisterd (er zijn er nog niet meer geloof ik) maar ik vind Harry Lensink wel weer erg veel aan het woord. Net als bij de Willem..
pi_214906701
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:44 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Je moet wel een beetje tegen dat Amsterdamse accent kunnen maar ik vond het een prima podcast.

Wat een doodeng sfeertje. En weer een disasterclass van Femke Halsema.
Die oudrechercheur is we erg tevreden met zichzelf, in true crime pro's ook, kan er steeds slechter naar luisteren, en dat kutaccent maakt het er niet beter op, eersteklas pipo. :r

[ Bericht 1% gewijzigd door TweedeKlum op 06-09-2024 12:28:05 ]
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_214908883
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 12:10 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Die oudrechercheur is we erg tevreden met zichzelf, in true crime pro's ook, kan er steeds slechter naar luisteren, en dat kutaccent maakt het er niet beter op, eersteklas pipo. :r
Grootste nadeel van de podcast is dat deze te weinig diepgang heeft.

Die met de patholoog was nog wel interessant, al had daar veel meer uitgehaald kunnen worden. Die met de ex-brandweercommandant vond ik de beste maar dat was meer omdat ik niet wist wat ik hoorde. De volgende twee vond ik niet zo interessant. Die met de helikopterpilote heb ik nog niet beluisterd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')