abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212409354
beetje hork reactie, je had beter 1 van deze kunnen gebruiken:

1) ik heb de rust nodig dus ik kom niet
2) ik heb de rust nodig dus ik blijf niet lang
3) ik kan niet
pi_212410990
Grotendeels mee eens.

Ik snap het belang van bedrijfsuitje, met de lokale vestiging.
Zeker voor kantoorfuncties.
Teambuilding hoort er gwn bij.

Bij ons doen ze het ook af en toe, betaalde uren. Als ik kan en het is leuk dan ga ik wel.
Maar ik ga zeker niet mijn best doen om er heen te gaan.

Het blijven collega's, geen vrienden.
pi_212412234
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:20 schreef ...TomTom het volgende:
Beste mede fokkers,

Wat is jullie mening over deze kwestie.
Ik werk voor een vrij groot concern, met meerdere lokaties door het land heen. Dus al die pv-"feesten"/activiteiten en georganiseerde dingen laat ik sowieso voorbij vliegen.

Nu willen ze een activiteit alleen met onze lokatie doen, +-20 medewerkers. Ook daar heb ik zoiets van laat maar schieten. Ik zie deze koppen al minimaal 40 uur in de week, vaak nog meer door overwerk. Daarbij zijn het maar collega's geen vrienden.

Nu word er toch onder "behoorlijke" dwang uitgeoefend dat je toch maar moet komen. Waarbij mijn antwoord was, op de werkvloer/kantoor sta ik voor iedereen klaar. Maar mijn vrije tijd is vrije tijd, en breng deze liever met vrienden door dan met mensen die ik al 5/6 dagen in de week zie. Waarop lichtelijk geïrriteerd door sommige collega's werd gereageerd.

Kleins btw erbij, ik heb 10 jaar geleden een hersenbloeding gehad. En heb er met 40 uur onregelmatig + overwerk al zat aan te halen qua vermoeidheid. Gelukkig nog "maar" 35, dus redelijk goed uitgekomen verder. Behalve vermoeidheid kan een dingetje zijn.

Hoe denken jullie over deze kwestie?
Als je het niet wilt dan moet je het niet doen om 'erbij' te horen. Men heeft altijd wel een goede reden om in de vrije tijd niet naar dat soort evenementen te gaan als men niet wilt.

Ik werd ooit uitgenodigd voor de 40e verjaardag van een nicht van de niet-adellijke kant van de familie. Met tegenzin ging ik er naar toe. De meid zelf begroette mij toen ik binnen kwam, was de rest van de avond op de dansvloer te vinden en pas toen ik wegging vond ze het jammer dat ze niet met me kon praten :') _O- _O- _O-
pi_212415036
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:04 schreef fespo het volgende:
beetje hork reactie, je had beter 1 van deze kunnen gebruiken:

1) ik heb de rust nodig dus ik kom niet
2) ik heb de rust nodig dus ik blijf niet lang
3) ik kan niet
True, iets teveel hart op mijn tong liggen in dat geval haha.
pi_212497479
Bedrijfsuitje op een zaterdag vind ik ook nogal apart eerlijk gezegd..
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_212505414
Ik ga ook nooit heen hoor. Het is mijn vrije tijd en die ga ik absoluut niet met collega's besteden die ik al 32 uur per week zie.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 01:47:29 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_212505667
Ik ga meestal wel naar dat soort dingen. Best gezellig, lekker eten en gratis bier. Vaak nog een hotelovernaching erbij, soms vrouwtje mee ook. Niks mis mee.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 01:49:29 #58
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_212505669
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 14:47 schreef Black-Death het volgende:
Bedrijfsuitje op een zaterdag vind ik ook nogal apart eerlijk gezegd..
Bij ons zijn ze soms een heel weekend :)
pi_212506954
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 01:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Bij ons zijn ze soms een heel weekend :)
Ja het kan natuurlijk wel, maar dat dwingende karakter ervan vind ik dan zo opmerkelijk. Zo had ik het moeten zeggen.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_212596162
Ik ga er eigenlijk altijd wel heen. Zo'n uitje is natuurlijk misschien 2 keer per jaar en voor die paar keer vind ik het altijd wel leuk om eens op een andere manier tijd door te brengen met collega's. Met mijn eigen team ga ik zelfs een stuk regelmatiger weg (om de maand ongeveer) en dat regelen we ook wel eens buiten het bedrijf om op onze eigen kosten. Ben zelfs wel eens op verjaardagen geweest bij collega's thuis. Ik vind het wel belangrijk om niet alleen professioneel maar ook persoonlijk goed te klikken met mensen die ik veel vaker zie dan mijn eigen partner.
pi_212599911
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ga er eigenlijk altijd wel heen. Zo'n uitje is natuurlijk misschien 2 keer per jaar en voor die paar keer vind ik het altijd wel leuk om eens op een andere manier tijd door te brengen met collega's. Met mijn eigen team ga ik zelfs een stuk regelmatiger weg (om de maand ongeveer) en dat regelen we ook wel eens buiten het bedrijf om op onze eigen kosten. Ben zelfs wel eens op verjaardagen geweest bij collega's thuis. Ik vind het wel belangrijk om niet alleen professioneel maar ook persoonlijk goed te klikken met mensen die ik veel vaker zie dan mijn eigen partner.
Gelukkig mogen en kunnen mensen verschillen.

Op professioneel vlak ga uitermate goed met ze om, geintje op zijn tijd etc etc.

Maar goed, ik heb ook een ander verleden. Met mijn hersenbloeding is de pijp na een week leidinggeven/aanspreekpunt punt zijn. Zo'n beetje alle oplossingen pan klaar neer leggen. De koek wel een beetje op, en ben al blij zat als ik een keer mee vrienden een biertje (bij mij meestal kan dan of kroegje kan pakken).

Ook iedere dag koken voor mijn opa doe ik iedere dag, puur uit liefde voor hem. Gun die man alles. Sneu dat oma redelijk vroeg is overleden. Normaal zou ik het mij makkelijker kunnen maken, en gewoon snel een maaltijdsalade ofzo halen. "Het komt er ook bij". Maar wel met alle liefde dus.

Maak daardoor gewoon dagen van bijna 12 uur voordat ik weer thuis ben. En het blijven zoals vermeld, collegas geen vrienden. Ben al blij als ik daar tijd voor kan vrij maken.
  maandag 26 februari 2024 @ 20:46:02 #62
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_212601825
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:20 schreef ...TomTom het volgende:
Beste mede fokkers,

Wat is jullie mening over deze kwestie.
Ik werk voor een vrij groot concern, met meerdere lokaties door het land heen. Dus al die pv-"feesten"/activiteiten en georganiseerde dingen laat ik sowieso voorbij vliegen.

Nu willen ze een activiteit alleen met onze lokatie doen, +-20 medewerkers. Ook daar heb ik zoiets van laat maar schieten. Ik zie deze koppen al minimaal 40 uur in de week, vaak nog meer door overwerk. Daarbij zijn het maar collega's geen vrienden.

Nu word er toch onder "behoorlijke" dwang uitgeoefend dat je toch maar moet komen. Waarbij mijn antwoord was, op de werkvloer/kantoor sta ik voor iedereen klaar. Maar mijn vrije tijd is vrije tijd, en breng deze liever met vrienden door dan met mensen die ik al 5/6 dagen in de week zie. Waarop lichtelijk geïrriteerd door sommige collega's werd gereageerd.

Kleins btw erbij, ik heb 10 jaar geleden een hersenbloeding gehad. En heb er met 40 uur onregelmatig + overwerk al zat aan te halen qua vermoeidheid. Gelukkig nog "maar" 35, dus redelijk goed uitgekomen verder. Behalve vermoeidheid kan een dingetje zijn.

Hoe denken jullie over deze kwestie?
In dit soort gevallen kun je het best enthousiast reageren en dan alsnog afzeggen vanwege ziekte.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 26 februari 2024 @ 21:12:34 #63
78498 classpc
I don't like change
pi_212602190
Van je vrije tijd moeten ze afblijven, en anders is het overwerken en moet het passend betaald worden.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_212618319
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 21:12 schreef classpc het volgende:
Van je vrije tijd moeten ze afblijven, en anders is het overwerken en moet het passend betaald worden.
Passend betaald worden met een activiteit en gratis bier ^O^

Grapje. Iedereen moet het zelf weten. Ik heb ook niet altijd zin maar ga altijd wel. Is oprecht soms goed voor de teamgeest om ook eens iets in een andere setting te doen. Maar verplichten kan niet.
Alius aliud dicit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')