Als je het niet wilt dan moet je het niet doen om 'erbij' te horen. Men heeft altijd wel een goede reden om in de vrije tijd niet naar dat soort evenementen te gaan als men niet wilt.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:20 schreef ...TomTom het volgende:
Beste mede fokkers,
Wat is jullie mening over deze kwestie.
Ik werk voor een vrij groot concern, met meerdere lokaties door het land heen. Dus al die pv-"feesten"/activiteiten en georganiseerde dingen laat ik sowieso voorbij vliegen.
Nu willen ze een activiteit alleen met onze lokatie doen, +-20 medewerkers. Ook daar heb ik zoiets van laat maar schieten. Ik zie deze koppen al minimaal 40 uur in de week, vaak nog meer door overwerk. Daarbij zijn het maar collega's geen vrienden.
Nu word er toch onder "behoorlijke" dwang uitgeoefend dat je toch maar moet komen. Waarbij mijn antwoord was, op de werkvloer/kantoor sta ik voor iedereen klaar. Maar mijn vrije tijd is vrije tijd, en breng deze liever met vrienden door dan met mensen die ik al 5/6 dagen in de week zie. Waarop lichtelijk geïrriteerd door sommige collega's werd gereageerd.
Kleins btw erbij, ik heb 10 jaar geleden een hersenbloeding gehad. En heb er met 40 uur onregelmatig + overwerk al zat aan te halen qua vermoeidheid. Gelukkig nog "maar" 35, dus redelijk goed uitgekomen verder. Behalve vermoeidheid kan een dingetje zijn.
Hoe denken jullie over deze kwestie?
True, iets teveel hart op mijn tong liggen in dat geval haha.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:04 schreef fespo het volgende:
beetje hork reactie, je had beter 1 van deze kunnen gebruiken:
1) ik heb de rust nodig dus ik kom niet
2) ik heb de rust nodig dus ik blijf niet lang
3) ik kan niet
Bij ons zijn ze soms een heel weekendquote:Op maandag 19 februari 2024 14:47 schreef Black-Death het volgende:
Bedrijfsuitje op een zaterdag vind ik ook nogal apart eerlijk gezegd..
Ja het kan natuurlijk wel, maar dat dwingende karakter ervan vind ik dan zo opmerkelijk. Zo had ik het moeten zeggen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 01:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bij ons zijn ze soms een heel weekend
Gelukkig mogen en kunnen mensen verschillen.quote:Op maandag 26 februari 2024 13:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ga er eigenlijk altijd wel heen. Zo'n uitje is natuurlijk misschien 2 keer per jaar en voor die paar keer vind ik het altijd wel leuk om eens op een andere manier tijd door te brengen met collega's. Met mijn eigen team ga ik zelfs een stuk regelmatiger weg (om de maand ongeveer) en dat regelen we ook wel eens buiten het bedrijf om op onze eigen kosten. Ben zelfs wel eens op verjaardagen geweest bij collega's thuis. Ik vind het wel belangrijk om niet alleen professioneel maar ook persoonlijk goed te klikken met mensen die ik veel vaker zie dan mijn eigen partner.
In dit soort gevallen kun je het best enthousiast reageren en dan alsnog afzeggen vanwege ziekte.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:20 schreef ...TomTom het volgende:
Beste mede fokkers,
Wat is jullie mening over deze kwestie.
Ik werk voor een vrij groot concern, met meerdere lokaties door het land heen. Dus al die pv-"feesten"/activiteiten en georganiseerde dingen laat ik sowieso voorbij vliegen.
Nu willen ze een activiteit alleen met onze lokatie doen, +-20 medewerkers. Ook daar heb ik zoiets van laat maar schieten. Ik zie deze koppen al minimaal 40 uur in de week, vaak nog meer door overwerk. Daarbij zijn het maar collega's geen vrienden.
Nu word er toch onder "behoorlijke" dwang uitgeoefend dat je toch maar moet komen. Waarbij mijn antwoord was, op de werkvloer/kantoor sta ik voor iedereen klaar. Maar mijn vrije tijd is vrije tijd, en breng deze liever met vrienden door dan met mensen die ik al 5/6 dagen in de week zie. Waarop lichtelijk geïrriteerd door sommige collega's werd gereageerd.
Kleins btw erbij, ik heb 10 jaar geleden een hersenbloeding gehad. En heb er met 40 uur onregelmatig + overwerk al zat aan te halen qua vermoeidheid. Gelukkig nog "maar" 35, dus redelijk goed uitgekomen verder. Behalve vermoeidheid kan een dingetje zijn.
Hoe denken jullie over deze kwestie?
Passend betaald worden met een activiteit en gratis bierquote:Op maandag 26 februari 2024 21:12 schreef classpc het volgende:
Van je vrije tijd moeten ze afblijven, en anders is het overwerken en moet het passend betaald worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |