ditquote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:24 schreef cabe0002 het volgende:
Vaak is het bij dit soort dingen even de bittere pil nemen en gewoon even meedoen.
Gewoon puur om van het gezeik af te zijn....dit is mijn ervaring.....
Ik lig qua werk duidelijk wél goed in het team (sterker nog, word de spil in het werk genoemd), ik heb gewoon geen zin om buiten werk met collega's om te gaan. Of dit nu op dit of ander werk is.quote:Op zondag 11 februari 2024 09:50 schreef Jeroboam het volgende:
Nieuw werk zoeken, je ligt duidelijk niet goed in het team.
Bij ons gaan collega's om wat voor reden ook nooit mee met dit soort uitjes, daar doet niemand moeilijk over. Bij jou kennelijk wel.quote:Op zondag 11 februari 2024 16:31 schreef ...TomTom het volgende:
[..]
Ik lig qua werk duidelijk wél goed in het team (sterker nog, word de spil in het werk genoemd), ik heb gewoon geen zin om buiten werk met collega's om te gaan. Of dit nu op dit of ander werk is.
Buiten werktijd al genoeg aan handen om vrienden te zien. En kook iedere dag voor mijn opa sinds oma is overleden.
En dan gaan vrienden voor werk of collega's.
Snap het ook niet helemaal. Als ze nu een paar uur iets ingepland hebben oke, maar ze hebben een hele dag ingepland. Ik heb na mijn hersenbloeding nog wat opleidingen afgerond dus zit nu in wat hogere functies. Eerlijk is eerlijk, met eten maken voor opa, consignatie en al weinig tijd voor vrienden heb ik weinig zin om dan een gehele dag voor "werk" in te plannen. Ga dan liever met vrienden een biertje doen, waar ik al nauwelijks aan toe kom.quote:Op zondag 11 februari 2024 16:51 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Bij ons gaan collega's om wat voor reden ook nooit mee met dit soort uitjes, daar doet niemand moeilijk over. Bij jou kennelijk wel.
quote:Op zondag 11 februari 2024 18:00 schreef DutchBlend het volgende: Beter om gewoon een goed excuus te verzinnen.
Waarom? Werk en privé gescheiden houden is voor sommige mensen normaal.quote:Op zondag 11 februari 2024 22:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vrije tijd is vrije tijd. Maar op mijn werk zijn de meeste collega's gewoon mijn vrienden.
Je gaat me niet vertellen dat er tussen die 20 mensen niemand is waarbij je een biertje mee wil drinken.
Anders zou ik maar snel ander werk zoeken
Het is echt kolder om te denken dat zo een hele avond in het teken staat van TS zijn afwezigheid. Hooguit dat iemand zegt ow is TS er niet? En over tot de orde van de dag.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 22:03 schreef SemperLibertas het volgende:
Natuurlijk kies je voor jezelf want je gezondheid gaat tenslotte boven alles. Tegelijkertijd is dit een lastige, zeker gezien de groepsgrootte van circa 20 mensen. Als je er dan niet bent, dan valt dat op. En uiteraard zal er over je gepraat worden en over de reden dat je er niet bent. In die zin moet je jezelf niet teveel buiten spel plaatsen en expliciet je vrije tijd benoemen komt misschien over als 'liever niet met jullie'.
Nee, dat niet, maar als je dat vaak genoeg doet dan val je buiten de groep. Ik ken dat uit eigen ervaring. Ik ga altijd tot het minimale en ben dan wegquote:Op maandag 12 februari 2024 08:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is echt kolder om te denken dat zo een hele avond in het teken staat van TS zijn afwezigheid. Hooguit dat iemand zegt ow is TS er niet? En over tot de orde van de dag.
Datzelfde geldt overigens ook voor familie verplichtingen waar je geen kut zin in hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |