abonnement Unibet Coolblue
pi_212376741
Beste mede fokkers,

Wat is jullie mening over deze kwestie.
Ik werk voor een vrij groot concern, met meerdere lokaties door het land heen. Dus al die pv-"feesten"/activiteiten en georganiseerde dingen laat ik sowieso voorbij vliegen.

Nu willen ze een activiteit alleen met onze lokatie doen, +-20 medewerkers. Ook daar heb ik zoiets van laat maar schieten. Ik zie deze koppen al minimaal 40 uur in de week, vaak nog meer door overwerk. Daarbij zijn het maar collega's geen vrienden.

Nu word er toch onder "behoorlijke" dwang uitgeoefend dat je toch maar moet komen. Waarbij mijn antwoord was, op de werkvloer/kantoor sta ik voor iedereen klaar. Maar mijn vrije tijd is vrije tijd, en breng deze liever met vrienden door dan met mensen die ik al 5/6 dagen in de week zie. Waarop lichtelijk geïrriteerd door sommige collega's werd gereageerd.

Kleins btw erbij, ik heb 10 jaar geleden een hersenbloeding gehad. En heb er met 40 uur onregelmatig + overwerk al zat aan te halen qua vermoeidheid. Gelukkig nog "maar" 35, dus redelijk goed uitgekomen verder. Behalve vermoeidheid kan een dingetje zijn.

Hoe denken jullie over deze kwestie?

[ Bericht 0% gewijzigd door ...TomTom op 10-02-2024 21:26:01 ]
  zaterdag 10 februari 2024 @ 21:24:20 #2
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212376838
Volledig met je eens hoor. Vrije tijd is vrije tijd.
Vaak is het bij dit soort dingen even de bittere pil nemen en gewoon even meedoen.
Gewoon puur om van het gezeik af te zijn....dit is mijn ervaring.....
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_212376896
Als ze dat zo belangrijk vinden doen ze het maar onder werktijd, de groeten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_212377133
Als de baas mijn aanwezigheid betaalt ben ik erbij.

Als mijn uren niet betaald worden hangt het geheel en al van mijn zin af of ik kom, en ik heb zelden zin in zulke partijtjes.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 10 februari 2024 @ 21:50:47 #5
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212377472
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:24 schreef cabe0002 het volgende:
Vaak is het bij dit soort dingen even de bittere pil nemen en gewoon even meedoen.
Gewoon puur om van het gezeik af te zijn....dit is mijn ervaring.....
dit

gewoon dikke joint roken
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zaterdag 10 februari 2024 @ 21:53:39 #6
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_212377542
Een investering van een paar uur. Ik zou lekker gaan. Gratis bier/eten.
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 10 februari 2024 @ 22:03:28 #7
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212377795
ga je niet dan loop je kans dat ze vervelend tegen je gaan doen, groepsvorming, omdat je de enige bent die niet naar 't feestje is geweest, ben je gegarandeerd buitenbeentje en ze kunnen zelfs raar gaan doen dat je je werk niet meer leuk vind en soms gaan ze zo kut doen dat ze jou als misfit gaan behandelen en regelen dat je niet meer binnen 't team past en dan word je ontslagen en zo kan je echt een diepe downfall linken aan 't niet gaan naar 't feestje.

gewoon plak hash halen bij de coffeeshop, de duurste beste hash en als je thuis bent van 't feestje dikke jonko opsteken, echte ganjaman in da house
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zaterdag 10 februari 2024 @ 22:03:35 #8
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212377801
Natuurlijk kies je voor jezelf want je gezondheid gaat tenslotte boven alles. Tegelijkertijd is dit een lastige, zeker gezien de groepsgrootte van circa 20 mensen. Als je er dan niet bent, dan valt dat op. En uiteraard zal er over je gepraat worden en over de reden dat je er niet bent. In die zin moet je jezelf niet teveel buiten spel plaatsen en expliciet je vrije tijd benoemen komt misschien over als 'liever niet met jullie'.
Le Diable
  zaterdag 10 februari 2024 @ 22:03:58 #9
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212377806
als je niet gaat dan gaan ze je wegpesten
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212378483
Begrijp best dat je er geen zin in hebt. Is het een optie om eventueel kort je gezicht te laten zien (lees: max 2 uur en dan lekker naar huis). Ben je er toch geweest.
pi_212382475
Volledig met je eens. Vrije tijd is vrije tijd. Ze kunnen de boom in. Iets willen houdt niet in dat je het ook automatisch krijgt.
pi_212382506
Toon ballen! Een ander gaat je vrije tijd toch niet bepalen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_212382612
Ik ken die druk, maar ze wilden echt nooit overuren betalen voor dit soort dingen. Ik was er dus bijna nooit of zo snel mogelijk weg. Maar waarom plannen ze dat niet gewoon op een werkdag? Ik zou dat als eerste vragen, als het zo belangrijk is, dan kan het werk ook wel een dag blijven liggen.
pi_212383147
Nieuw werk zoeken, je ligt duidelijk niet goed in het team.
pi_212388356
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:50 schreef Jeroboam het volgende:
Nieuw werk zoeken, je ligt duidelijk niet goed in het team.
Ik lig qua werk duidelijk wél goed in het team (sterker nog, word de spil in het werk genoemd), ik heb gewoon geen zin om buiten werk met collega's om te gaan. Of dit nu op dit of ander werk is.

Buiten werktijd al genoeg aan handen om vrienden te zien. En kook iedere dag voor mijn opa sinds oma is overleden.

En dan gaan vrienden voor werk of collega's.

[ Bericht 4% gewijzigd door ...TomTom op 11-02-2024 16:37:39 ]
pi_212388697
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 16:31 schreef ...TomTom het volgende:

[..]
Ik lig qua werk duidelijk wél goed in het team (sterker nog, word de spil in het werk genoemd), ik heb gewoon geen zin om buiten werk met collega's om te gaan. Of dit nu op dit of ander werk is.

Buiten werktijd al genoeg aan handen om vrienden te zien. En kook iedere dag voor mijn opa sinds oma is overleden.

En dan gaan vrienden voor werk of collega's.

Bij ons gaan collega's om wat voor reden ook nooit mee met dit soort uitjes, daar doet niemand moeilijk over. Bij jou kennelijk wel.
pi_212388831
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 16:51 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Bij ons gaan collega's om wat voor reden ook nooit mee met dit soort uitjes, daar doet niemand moeilijk over. Bij jou kennelijk wel.
Snap het ook niet helemaal. Als ze nu een paar uur iets ingepland hebben oke, maar ze hebben een hele dag ingepland. Ik heb na mijn hersenbloeding nog wat opleidingen afgerond dus zit nu in wat hogere functies. Eerlijk is eerlijk, met eten maken voor opa, consignatie en al weinig tijd voor vrienden heb ik weinig zin om dan een gehele dag voor "werk" in te plannen. Ga dan liever met vrienden een biertje doen, waar ik al nauwelijks aan toe kom.

Dus ik zie het probleem ook niet.
pi_212389820
Er is ook geen probleem en je hebt imo volledig gelijk. Echter dit is bij veel bedrijven tegenwoordig de fake-ass realiteit. Kijk alleen al naar vacatures waarin gesproken wordt over borrels en het jaarlijks ski-uitje. Om van te kotsen.

Alleen je snijdt jezelf in de vingers door eerlijk te zijn over je mening in deze. Beter om gewoon een goed excuus te verzinnen.
pi_212391116
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 18:00 schreef DutchBlend het volgende: Beter om gewoon een goed excuus te verzinnen.
:{w
Nee, niet.

« Waarom was je er niet gisteravond? ».
-Omdat ik geen zin had.

En klaar en verder.
pi_212393784
Vrije tijd is vrije tijd. Maar op mijn werk zijn de meeste collega's gewoon mijn vrienden.

Je gaat me niet vertellen dat er tussen die 20 mensen niemand is waarbij je een biertje mee wil drinken.

Anders zou ik maar snel ander werk zoeken
pi_212396359
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 22:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vrije tijd is vrije tijd. Maar op mijn werk zijn de meeste collega's gewoon mijn vrienden.

Je gaat me niet vertellen dat er tussen die 20 mensen niemand is waarbij je een biertje mee wil drinken.

Anders zou ik maar snel ander werk zoeken
Waarom? Werk en privé gescheiden houden is voor sommige mensen normaal.
pi_212396537
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 22:03 schreef SemperLibertas het volgende:
Natuurlijk kies je voor jezelf want je gezondheid gaat tenslotte boven alles. Tegelijkertijd is dit een lastige, zeker gezien de groepsgrootte van circa 20 mensen. Als je er dan niet bent, dan valt dat op. En uiteraard zal er over je gepraat worden en over de reden dat je er niet bent. In die zin moet je jezelf niet teveel buiten spel plaatsen en expliciet je vrije tijd benoemen komt misschien over als 'liever niet met jullie'.
Het is echt kolder om te denken dat zo een hele avond in het teken staat van TS zijn afwezigheid. Hooguit dat iemand zegt ow is TS er niet? En over tot de orde van de dag.

Datzelfde geldt overigens ook voor familie verplichtingen waar je geen kut zin in hebt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 12 februari 2024 @ 08:30:04 #23
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212396676
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:03 schreef vosss het volgende:

[..]
Het is echt kolder om te denken dat zo een hele avond in het teken staat van TS zijn afwezigheid. Hooguit dat iemand zegt ow is TS er niet? En over tot de orde van de dag.

Datzelfde geldt overigens ook voor familie verplichtingen waar je geen kut zin in hebt.
Nee, dat niet, maar als je dat vaak genoeg doet dan val je buiten de groep. Ik ken dat uit eigen ervaring. Ik ga altijd tot het minimale en ben dan weg :')
Le Diable
pi_212400110
Groot gelijk!

Op maandag zie je ze al en praat je ... voornamelijk over werk. En misschien wat over het afgelopen weekend.
Op dinsdag zie je ze al en praat je ... voornamelijk over werk.
Op woensdag zie je ze al en praat je ... voornamelijk over werk. En misschien wat over je kutkinderen of je kuthypotheek.
Op donderdag zie je ze al en praat je ... voornamelijk over werk.
Op vrijdag zie je ze al en praat je ... voornamelijk over werk. En misschien wat over wat je in het weekend gaat doen.

En dan moet je ze ook nog in je vrije tijd zien, om wat...wederom voornamelijk over werk te wauwelen. Needless to say, ik ga ook vrijwel nooit naar dat soort gelegenheden. Hooguit eens een etentje...voornamelijk voor juist, het - hopelijk - lekkere eten.
  maandag 12 februari 2024 @ 14:23:12 #25
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_212400266
Het maakt volgens mij niet zo heel veel uit of je wel of niet gaat. Vroeger was ik zoals jij en ging ik nooit.
Tegenwoordig denk ik... ach, die twee keer per jaar, dat overleef ik ook wel weer, en breng ik de tijd door met lullen met collega's met wie ik het wel okee kan vinden. Soms komen er nog wel eens interessante werkgerelateerde zaken aan de orde maar meestal niet. Soms maakt een collega zich belachelijk, maar ook niet altijd.
Ach ja.
pi_212400561
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:03 schreef vosss het volgende:

[..]
Het is echt kolder om te denken dat zo een hele avond in het teken staat van TS zijn afwezigheid. Hooguit dat iemand zegt ow is TS er niet? En over tot de orde van de dag.

Datzelfde geldt overigens ook voor familie verplichtingen waar je geen kut zin in hebt.
"Is TS er niet?"
"Nee natuurlijk niet, die komt nooit met dit soort dingen."
"Oh dat is ook zo ja, niet echt collegiaal en wat asociaal."
"Ja echt he? Vindt ons zeker te min, zal wel de hele dag op internet zitten te klagen over alles en nog wat"

etc etc :W
pi_212400685
Toen ik nog jonger was, was ik op elk bedrijfsuitje te vinden.

Op latere leeftijd had ik daar geen trek meer in en ging ik zelden tot nooit meer.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212400888
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212402220
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:20 schreef ...TomTom het volgende:
Beste mede fokkers,

Wat is jullie mening over deze kwestie.
Ik werk voor een vrij groot concern, met meerdere lokaties door het land heen. Dus al die pv-"feesten"/activiteiten en georganiseerde dingen laat ik sowieso voorbij vliegen.

Nu willen ze een activiteit alleen met onze lokatie doen, +-20 medewerkers. Ook daar heb ik zoiets van laat maar schieten. Ik zie deze koppen al minimaal 40 uur in de week, vaak nog meer door overwerk. Daarbij zijn het maar collega's geen vrienden.

Nu word er toch onder "behoorlijke" dwang uitgeoefend dat je toch maar moet komen. Waarbij mijn antwoord was, op de werkvloer/kantoor sta ik voor iedereen klaar. Maar mijn vrije tijd is vrije tijd, en breng deze liever met vrienden door dan met mensen die ik al 5/6 dagen in de week zie. Waarop lichtelijk geïrriteerd door sommige collega's werd gereageerd.

Kleins btw erbij, ik heb 10 jaar geleden een hersenbloeding gehad. En heb er met 40 uur onregelmatig + overwerk al zat aan te halen qua vermoeidheid. Gelukkig nog "maar" 35, dus redelijk goed uitgekomen verder. Behalve vermoeidheid kan een dingetje zijn.

Hoe denken jullie over deze kwestie?
Vriend, ik ken jouw hele casus niet, maar denk er niet te licht over. Als je nu 35 uur werkt, en de activiteit staat gepland tijdens de 5 uur dat je vrij bent (b.v. vrijdagmiddag) dan kan je wel verplicht worden aanwezig te zijn. Lees deze casus anders even:

https://www.amsadvocaten.(...)sen-buiten-werktijd/

Natuurlijk zijn vakanties in het weekend van een andere orde, maar als een manager een teambuilding plant tijdens werkuren en jij bent toevallig vrij die dag, kan je werkgever je verplichten aanwezig te zijn voor die ene maal.

Ik snap dat je het allemaal liever niet doet want werk = werk en prive = prive en allemaal andere redenen, maar soms kom je er niet zo makkelijk vanaf.

Succes met je keuzes.
Heb je het trouwens wel naar je zin op werk?
pi_212402352
Ik heb er ook nooit zin in maar ga uiteindelijk altijd om maar geen gezeik te hebben en heb daar achteraf nooit spijt van. Ik microdose dan wel vooraf een beetje LSD, maakt het net iets leuker. (Zeker als je gaat karten of een escape room doet!)
-nee-
pi_212403748
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 17:16 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Vriend, ik ken jouw hele casus niet, maar denk er niet te licht over. Als je nu 35 uur werkt, en de activiteit staat gepland tijdens de 5 uur dat je vrij bent (b.v. vrijdagmiddag) dan kan je wel verplicht worden aanwezig te zijn. Lees deze casus anders even:

https://www.amsadvocaten.(...)sen-buiten-werktijd/

Natuurlijk zijn vakanties in het weekend van een andere orde, maar als een manager een teambuilding plant tijdens werkuren en jij bent toevallig vrij die dag, kan je werkgever je verplichten aanwezig te zijn voor die ene maal.

Ik snap dat je het allemaal liever niet doet want werk = werk en prive = prive en allemaal andere redenen, maar soms kom je er niet zo makkelijk vanaf.

Succes met je keuzes.
Heb je het trouwens wel naar je zin op werk?
Nee, dit uitje valt op een zaterdagmiddag/avond. Dus compleet buiten werktijd en/of betaald.

Op het werk heb ik het prima naar mijn zin. Enkele collega's die mij wat beter/minder liggen. Maar dat heb je bij ieder bedrijf. Je hebt altijd te maken met mensen die je goed of minder goed liggen
pi_212403808
quote:
Waarbij mijn antwoord was, op de werkvloer/kantoor sta ik voor iedereen klaar. Maar mijn vrije tijd is vrije tijd, en breng deze liever met vrienden door dan met mensen die ik al 5/6 dagen in de week zie
Lompe hork :') :')
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_212403931
Stel je niet zo aan man :') dat gelul ook over vrije tijd en niet betaald worden enz

Dat je niet bij iedere activiteit van het bedrijf bent lijkt me echt prima maar dat gejank over die ene keer dat er een activiteit is met je directe collega’s.. Ga gewoon.
pi_212403952
Blij dat ik bijna altijd wel op werkplekken heb gezeten waarbij het ook leuk en gezellig kan zijn na werk.

Mijn collega’s hoeven idd geen vrienden te zijn, maar af en toe gezellig bieren, bbq/uit eten of een game avondje op kosten van de baas heb ik altijd wel gezellig gevonden.

Moet er niet aan denken dat ik de hele week 40 uur met mensen in een pand zit waarmee ik totaal niks heb en blij wordt als ik om 6uur weer naar huis mag.
pi_212403998
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 19:43 schreef 111210 het volgende:
Blij dat ik bijna altijd wel op werkplekken heb gezeten waarbij het ook leuk en gezellig kan zijn na werk.

Mijn collega’s hoeven idd geen vrienden te zijn, maar af en toe gezellig bieren, bbq/uit eten of een game avondje op kosten van de baas heb ik altijd wel gezellig gevonden.

Moet er niet aan denken dat ik de hele week 40 uur met mensen in een pand zit waarmee ik totaal niks heb en blij wordt als ik om 6uur weer naar huis mag.
Dit idd

En dat ‘ik heb wel iets beters te doen dan onbetaald tijd doorbrengen met collega’s’ is waarschijnlijk niets meer dan met je partner zielig naar een tv/Netflix-scherm staren omdat je elkaar geen ene reet te vertellen hebt
pi_212404074
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 19:45 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dit idd

En dat ‘ik heb wel iets beters te doen dan onbetaald tijd doorbrengen met collega’s’ is waarschijnlijk niets meer dan met je partner zielig naar een tv/Netflix-scherm staren omdat je elkaar geen ene reet te vertellen hebt
Ik heb geen partner.
Na mijn hersenbloeding heb ik al genoeg tijd voor mijzelf nodig om de batterij weer op te laden in het weekend, want (zo voelt het) alles word in mijn schoenen geschoven want die weet het toch wel.

Als het niet uitrusten is drink ik dan liever een biertje met vrienden. Dan ook wéér tijd maken voor collega's. En vrienden zie ik al weinig tot nauwelijks omdat ik vaak zat in de weekenden wel weer opgeroepen word. Dus als ik tijd heb, gaat mijn voorkeur naar vrienden eigenlijk.

Heb ik zo'n "blind-spot"?
pi_212404168
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 19:43 schreef 111210 het volgende:
Blij dat ik bijna altijd wel op werkplekken heb gezeten waarbij het ook leuk en gezellig kan zijn na werk.

Mijn collega’s hoeven idd geen vrienden te zijn, maar af en toe gezellig bieren, bbq/uit eten of een game avondje op kosten van de baas heb ik altijd wel gezellig gevonden.

Moet er niet aan denken dat ik de hele week 40 uur met mensen in een pand zit waarmee ik totaal niks heb en blij wordt als ik om 6uur weer naar huis mag.
Dit is dezelfde discussie als over thuiswerken, iedereen heeft een andere mening, dat jij dat leuk vindt, prima. Jij denkt gelijk dat je dan niets met je collega's hebt, ik vond het genoeg om ze tijdens werktijd te zien. Ik zat niet te wachten op activiteiten in mijn weekend met collega's.

Team building dagen werden bij het bedrijf waar ik werkte bijna altijd tijdens werktijd gepland, dus dan was ik er wel, alleen de borrel sloeg ik altijd over (ik drink niet meer).
pi_212404192
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 19:49 schreef ...TomTom het volgende:

[..]
Ik heb geen partner.
Na mijn hersenbloeding heb ik al genoeg tijd voor mijzelf nodig om de batterij weer op te laden in het weekend, want (zo voelt het) alles word in mijn schoenen geschoven want die weet het toch wel.

Als het niet uitrusten is drink ik dan liever een biertje met vrienden. Dan ook wéér tijd maken voor collega's. En vrienden zie ik al weinig tot nauwelijks omdat ik vaak zat in de weekenden wel weer opgeroepen word. Dus als ik tijd heb, gaat mijn voorkeur naar vrienden eigenlijk.

Heb ik zo'n "blind-spot"?
Tja als je een hersenbloeding hebt gehad en de gevolgen daarvan zo ingrijpend zijn dan neem ik aan dat je werkgever daar ook van op de hoogte is. In dat geval zou je volgens mij ook vrij gemakkelijk onder die ‘behoorlijke dwang’ uit moeten kunnen komen.
pi_212404349
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 19:55 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Tja als je een hersenbloeding hebt gehad en de gevolgen daarvan zo ingrijpend zijn dan neem ik aan dat je werkgever daar ook van op de hoogte is. In dat geval zou je volgens mij ook vrij gemakkelijk onder die ‘behoorlijke dwang’ uit moeten kunnen komen.
Waarheid. Niet bij nagedacht.

Opzich heb niet zoveel last van mijn hersenbloeding verder, maar het zit in mij om op het werk altijd 120% te willen presteren.

Die andere doen dan maar 80%. Wat ik dan vervolgens wel weer opknap. Daar kom ook mede de vermoeidheid aan. Eigenlijk zou ik ZELF bij nader inzien gewoon op 100% moeten gaan zitten. En diegenen waar geen output bij uit komt, koken vanzelf bovendrijven.

Nu mijn gedrevenheid daarin zien te temperen :')
pi_212404604
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 20:03 schreef ...TomTom het volgende:

[..]
Waarheid. Niet bij nagedacht.

Opzich heb niet zoveel last van mijn hersenbloeding verder, maar het zit in mij om op het werk altijd 120% te willen presteren.

Die andere doen dan maar 80%. Wat ik dan vervolgens wel weer opknap. Daar kom ook mede de vermoeidheid aan. Eigenlijk zou ik ZELF bij nader inzien gewoon op 100% moeten gaan zitten. En diegenen waar geen output bij uit komt, koken vanzelf bovendrijven.

Nu mijn gedrevenheid daarin zien te temperen :')
Ja of bijvoorbeeld eerlijk bij je leidinggevende aangeven dat zo’n activiteit je veel energie kost. En dat je daarom deze week eens op 80% gaat werken ipv 120%, zodat je hopelijk nog genoeg energie hebt voor de activiteit. Dan laat je je goede wil zien en misschien wordt dan ook nog duidelijk hoe hard je normaal gesproken eigenlijk werkt
  maandag 12 februari 2024 @ 20:26:41 #41
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212404684
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 20:03 schreef ...TomTom het volgende:

[..]
Waarheid. Niet bij nagedacht.

Opzich heb niet zoveel last van mijn hersenbloeding verder, maar het zit in mij om op het werk altijd 120% te willen presteren.

Die andere doen dan maar 80%. Wat ik dan vervolgens wel weer opknap. Daar kom ook mede de vermoeidheid aan. Eigenlijk zou ik ZELF bij nader inzien gewoon op 100% moeten gaan zitten. En diegenen waar geen output bij uit komt, koken vanzelf bovendrijven.

Nu mijn gedrevenheid daarin zien te temperen :')
Het is maar werk, echt. Ik snap je gedrevenheid, maar aan het einde van de rit is het maar werk, een economische transactie.
Le Diable
pi_212404764
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 20:19 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ja of bijvoorbeeld eerlijk bij je leidinggevende aangeven dat zo’n activiteit je veel energie kost. En dat je daarom deze week eens op 80% gaat werken ipv 120%, zodat je hopelijk nog genoeg energie hebt voor de activiteit. Dan laat je je goede wil zien en misschien wordt dan ook nog duidelijk hoe hard je normaal gesproken eigenlijk werkt
Dat hebben ze pas al gemerkt, had 2 weken griep. De ploeg waar ik normaal in zit, kreeg letterlijk niks zelf opgelost. Meestal is het dan weer, Tom; doe jij dat ff. Sure, geen probleem. Maar komt ook weer bij mij terecht, bovenop mijn eigen werkzaamheden.

Dus ik zoals ik al, qua collegialiteit en werk naar collega's op kantoor/werkvloer zit het wel prima. Ben ik echt niet de moeilijkste in. Maar ze hebben al gemerkt nu dat het veel op mij aankomt. Dit is ook al meerdere malen aangegeven bij mijn leidinggevenden.

Ik ben zelf vaak ook zoekende, omdat ik na mijn letsel mijn vermoeidheid gewoon letterlijk niet voel aankomen. Ik snap dat het voor mijn leidinggevenden ook lastig in te schatten is hoe/wat.

Ben binnenkort 4 weken vrij, mag ook wel een keer 2 jaar geleden had ik 62 extra opkomsten. Dat betekend minimaal 1 maal per week 8 uur extra werken, maar dat werden er vaak 12. Ook toen in de valkuil aangelopen van ik voel mijn vermoeidheid niet aankomen, tot het te laat is eigenlijk. :')

Dus ik kan niet alles op mijn leidinggevenden afschuiven ik ben zelf een hele makkelijke ja-knikker. Ook naar collega's op kantoor/werkvloer.

Hierin sta ik dan wat moeilijker in, puur omdat ik vrije tijd moet opgeven. Die ik al nodig heb om bij te komen. Dan heb ik zoiets. Plan het onder werktijd of begrijp dat ik er gewoon niet bij kan zijn.
pi_212404787
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:38 schreef sigme het volgende:
Als de baas mijn aanwezigheid betaalt ben ik erbij.

Als mijn uren niet betaald worden hangt het geheel en al van mijn zin af of ik kom, en ik heb zelden zin in zulke partijtjes.
Precies mijn mening ik ga maar zelde naar bedrijfsfeestjes
No bitch to me
pi_212404803
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 20:26 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Het is maar werk, echt. Ik snap je gedrevenheid, maar aan het einde van de rit is het maar werk, een economische transactie.
Dat ja, die gedrevenheid zit in mij. Heb op mijn 25ste een hersenbloeding gekregen, toen ik bijna luchtverkeersleider was. Heb toen hard moeten knokken om ergens een baan in te krijgen, precies op het juiste moment een vast contract gekregen en een opknappertje kunnen kopen. 2019, eigenlijk net een dipje in de huizenmarkt. Gelukje bij een ongelukje.

Nu overigens 35 en huis al bijna afbetaald. Ook gedrevenheid. :+
  maandag 12 februari 2024 @ 20:39:34 #45
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212404874
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 20:34 schreef ...TomTom het volgende:

[..]
Dat ja, die gedrevenheid zit in mij. Heb op mijn 25ste een hersenbloeding gekregen, toen ik bijna luchtverkeersleider was. Heb toen hard moeten knokken om ergens een baan in te krijgen, precies op het juiste moment een vast contract gekregen en een opknappertje kunnen kopen. 2019, eigenlijk net een dipje in de huizenmarkt. Gelukje bij een ongelukje.

Nu overigens 35 en huis al bijna afbetaald. Ook gedrevenheid. :+
Dat is niet niks en alleen al op basis van je inzet en je gedrevenheid hoef je helemaal niet naar zo'n feestje. Je hebt legitieme redenen om niet te gaan en je bent niemand verantwoording schuldig.
Le Diable
pi_212404924
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 20:39 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Dat is niet niks en alleen al op basis van je inzet en je gedrevenheid hoef je helemaal niet naar zo'n feestje. Je hebt legitieme redenen om niet te gaan en je bent niemand verantwoording schuldig.
Dat is precies hoe ik er dus ook in sta. Vervelend dat collega's en baas daar anders over denken. :W

Denk alleen mijn verwoording naar de collegas en het werk toe beter zou kunnnen.

Maar ik heb gewoon gezegd, ik heb eigenlijk geen behoefte aan om collega's buiten werktijd te zijn.
pi_212405042
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 19:42 schreef Raw85 het volgende:
Stel je niet zo aan man :') dat gelul ook over vrije tijd en niet betaald worden enz

Dat je niet bij iedere activiteit van het bedrijf bent lijkt me echt prima maar dat gejank over die ene keer dat er een activiteit is met je directe collega’s.. Ga gewoon.
Zie stukje hersenbloeding en rust moeten hebben. Ben er vorig jaar 62x extra geweest ofzo. Overwerk dan he..
pi_212405490
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 19:53 schreef Managarm het volgende:

[..]
Dit is dezelfde discussie als over thuiswerken, iedereen heeft een andere mening, dat jij dat leuk vindt, prima. Jij denkt gelijk dat je dan niets met je collega's hebt, ik vond het genoeg om ze tijdens werktijd te zien. Ik zat niet te wachten op activiteiten in mijn weekend met collega's.

Team building dagen werden bij het bedrijf waar ik werkte bijna altijd tijdens werktijd gepland, dus dan was ik er wel, alleen de borrel sloeg ik altijd over (ik drink niet meer).
Ja daarom zeg ik toch ook dat ik blij ben dat ik daar wel met plezier aan mee deed.

Een borrel kan overigens ook leuj zijn zonder drank hoor :)
pi_212408547
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 19:32 schreef ...TomTom het volgende:

[..]
Nee, dit uitje valt op een zaterdagmiddag/avond. Dus compleet buiten werktijd en/of betaald.

Op het werk heb ik het prima naar mijn zin. Enkele collega's die mij wat beter/minder liggen. Maar dat heb je bij ieder bedrijf. Je hebt altijd te maken met mensen die je goed of minder goed liggen
Ja, op zaterdag middag & avond onbetaald kan je naar mijn inziens gewoon weigeren.
pi_212408574
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 20:42 schreef ...TomTom het volgende:
Maar ik heb gewoon gezegd, ik heb eigenlijk geen behoefte aan om collega's buiten werktijd te zijn.
Natuurlijk kan je dat ook anders verworden, zoals d.m.v. mijn hersenbloeding x aantal jaar geleden ben ik liever thuis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')