Ah, maar de tonen zijn voor mij ook al een probleem. Ik ben totaal niet in staat een toon te horen en die dan te reproduceren. Jij kan bij wijze van een a voordoen en dan hang ik hem heel overtuigd ergens tussen een d en een e of zo, liefst zo vals mogelijk.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:39 schreef Strani het volgende:
[..]
HahaNou ja ik heb verder geen idee hoe het klinkt hoor dus dat ik de tonen kan pakken zegt verder niet zo veel. Ik oefen de laatste tijd wel veel met de ademhaling en het geluid meer uit de borstkas te laten komen. Ik weet niet of dat per se hoort maar het voelt een stuk prettiger.
Die man heeft zo veel gevoel in z'n stem, heel uniekquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:42 schreef H_T het volgende:
[..]
Die kan ik me niet direct voor de geest halen. Four sheets to the wind (Waltzing Matilda) vind ik wel prachtig
Ahh oké ja dan wordt het wel moeilijk. Tonen nadoen lukt me welquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:43 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ah, maar de tonen zijn voor mij ook al een probleem. Ik ben totaal niet in staat een toon te horen en die dan te reproduceren. Jij kan bij wijze van een a voordoen en dan hang ik hem heel overtuigd ergens tussen een d en een e of zo, liefst zo vals mogelijk.
Zie mijn antwoord op Strani, dat helpt niet zelfs als je Tom Waits doet.quote:
Theaterquote:
Zou leuk zijn als je het weer oppakt!quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:45 schreef H_T het volgende:
[..]
TheaterNu alweer een tijdje niet, maar wil ik wel weer gaan doen. Ik ben een behoorlijk beperkte zanger, maar bij de laatste zangpartij die ik kreeg hoefde ik maar iets van 3 noten te kunnen. Dąt lukte wel met een stukje coaching
Nee, er zit gewoon ergens een disconnect waardoor ik de toon die ik hoor niet gelijk kan trekken naar het geluid wat ik produceer, of zo. Op welke manier dan ook.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Ahh oké ja dan wordt het wel moeilijk. Tonen nadoen lukt me wel
Met fluiten ook niet trouwens?
Ah ja oké. Nou ja dat hebben heel veel mensen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:46 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nee, er zit gewoon ergens een disconnect waardoor ik de toon die ik hoor niet gelijk kan trekken naar het geluid wat ik produceer, of zo. Op welke manier dan ook.
Voor een live-versie ook best indrukwekkend!quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:48 schreef Roger_Epiales het volgende:
Als Queen fan voel ik me toch geroepen om te zegen dat het origineel beter is.
Maar dit is toch ook niet slecht hoor.
Altijd doenquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:47 schreef GeorgeM het volgende:
Toch nog maar even blijven zitten voor Il Volo
Ja, al vond ik het persoonlijk iets te veel worden ergens.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Voor een live-versie ook best indrukwekkend!
Niet iets wat makkelijk te reproduceren is in tekst. Vooral dat ik me moest ontspannen en niet te veel in mijn hoofd moest zitten, want daar werd het niet beter op. Iemand van de theatergroep (niet de coach) liet me een keer een nummer doen terwijl ik moest proberen Netta te imiteren. Omdat ik dįįr toen druk mee was en minder met hoe het zou klinken schijnt het beter geklonken te hebbenquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als je het weer oppakt!
Wat was qua coaching echt nuttig advies om beter te kunnen zingen?
Daar blijf ik ook nog zeker voor.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:52 schreef NailQueen het volgende:
Ik wil toch Diodato nog zien. Dus nog eentje dan..
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |