Mogelijke koopkans? Ik wist niet dat ze in InBev zaten.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:55 schreef nostra het volgende:
Freeze op Inbev nu Altria er vanaf wil.
Ze zaten nog in SAB Miller toen die gekocht werden door Inbev. Vroegâh, toen het nog Philip Morris was, hadden ze ook Kraft Foods en van allerlei tabaksongerelateerde pareltjes. Van al die spin-offs alleen had je al een vermogen kunnen verdienen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:58 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Mogelijke koopkans? Ik wist niet dat ze in InBev zaten.
Als je Tesla puur als autofabrikant ziet, dan snap ik jequote:Op vrijdag 15 maart 2024 16:17 schreef monkyyy het volgende:
Tesla voelt nog steeds heel duur aan, even wat getallen op een rijtje gezet:
[ afbeelding ]
Splits dat eens uit in winstgevendheid voor die activiteiten.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 16:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je Tesla puur als autofabrikant ziet, dan snap ik je
Er is meer, o.a.:
- energieopslag (120% groei vorig jaar)
- AI / robots / robottaxi
- energieleverancier
Tesla is 99% fantasiequote:Op vrijdag 15 maart 2024 16:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er is meer, o.a.:
- energieleverancier
quote:De ¦koda Epiq, die in 2025 zijn opwachting maakt, gaat rond de ¤ 25.000 kosten.
Op basis van een lengte van 4,10 meter krijgt hij een ruim opgezet interieur en tot 490 liter aan bagageruimte.
Robots heeft uiteraard z'n tijd nodig maar het is wel de toekomst en ze maken er grote stappen in.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 17:54 schreef dop het volgende:
[..]
Splits dat eens uit in winstgevendheid voor die activiteiten.
Dat zij activiteiten die niet of nauwelijks bijdragen in aan de winst.
En waar totaal geen zicht is op een fatsoenlijk marktaandeel.
Tesla is uniek omdat ze energieopslag projecten geheel kunnen plannen, uitvoeren en beheren voor klanten, inclusief de trading software (o.a. Autobidder). De grootste concurrenten bieden dat niet.quote:Energie storage is van wat je noemt het grootste, maar daar is zeer veel concurrentie.
In een markt als china waar ze met auto's leuk mee kunnen doen, zullen ze in energie storage geen schijn van kans maken.
Energie storage is meer dan alleen batterij storage.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 17:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Robots heeft uiteraard z'n tijd nodig maar het is wel de toekomst en ze maken er grote stappen in.
[..]
Tesla is uniek omdat ze energieopslag projecten geheel kunnen plannen, uitvoeren en beheren voor klanten, inclusief de trading software (o.a. Autobidder). De grootste concurrenten bieden dat niet.
[ afbeelding ]
De groei van energy storage van Tesla was ongeveer 120% in 2023.
Dat ze geen schijn van kans maken is een mening.
Tesla zit nu tussen 2 groeigolven in. Dit jaar zal er niet zoveel gebeuren, verwacht ik.
Dat is op zich wel een probleem als de waardering gebaseerd is op non-stop gigantische groeiquote:Op vrijdag 15 maart 2024 17:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tesla zit nu tussen 2 groeigolven in. Dit jaar zal er niet zoveel gebeuren, verwacht ik.
Het is geen geheim dat er voor dit jaar weinig groei in zit.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 18:38 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat is op zich wel een probleem als de waardering gebaseerd is op non-stop gigantische groei
Er worden genoeg Megapacks buiten China verkocht. Zover ik weet (ik weet niet alles) is er sowieso geen Megapack XL project in China. Die fixatie met China mis ik even in dit verhaal. De vraag van buiten China is iig hoger dan de productie aan kan.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 18:18 schreef dop het volgende:
[..]
Energie storage is meer dan alleen batterij storage.
In een land als China zitten ze helemaal niet te wachten op een leverancier die het geheel uitvoert en beheert.
Full Self Driving werd eind 2016 aangekondigd zover ik me herinner. Dus dat is nog geen 8 jaar geleden. Dat lijkt me nog geen bijzonder lange ontwikkeltijd voor zoiets complex.quote:En als de robots van Tesla net zo snel gaan als de zelfrijdende auto, dan kunnen we daar nog wel een jaar op 20 op wachten.
Voor de komende 4 kwartalen ben ik dat zeker met je eens.quote:Tenzij ze de winst groei jaar op jaar kunnen blijven herhalen zal het aandeel terug zakken naar een lagere waardering.
En zo als het er nu uit zit gaat dat de komende kwartalen toch wat lastiger worden.
In de EV market komen hele grote klappen , die geen enkele EV producent onberoerd zal laten , ook Teslaquote:Op vrijdag 15 maart 2024 17:54 schreef dop het volgende:
[..]
Splits dat eens uit in winstgevendheid voor die activiteiten.
Dat zij activiteiten die niet of nauwelijks bijdragen in aan de winst.
En waar totaal geen zicht is op een fatsoenlijk marktaandeel.
Energie storage is van wat je noemt het grootste, maar daar is zeer veel concurrentie.
In een markt als china waar ze met auto's leuk mee kunnen doen, zullen ze in energie storage geen schijn van kans maken.
https://www.telegraaf.nl/(...)als-bij-zonnepanelenquote:Why is Lucid struggling?
Lucid said its production guidance for 2024 was only 9,000 vehicles, suggesting the company is struggling to find buyers for its EVs.
As TechCrunch notes, that's just 10% of the 90,000 EVs the company predicted when it went public that it could make and sell in 2024.22 Feb 2024
Volvo die stopt ermeequote:Zware rit voor elektrische autobouwers: 'Overheersing door China dreigt net als bij zonnepanelen'
MARK GARRELTS
1 uur geledenin FINANCIEEL
AMSTERDAM - Het zijn sombere tijden voor beleggers in de makers van elektrische auto's Rivian en Polestar. Ook Tesla maakt dit jaar zijn status als paradepaardje niet waar.
De prijzenstrijd in de branche heeft een deuk geslagen in de zonnige vooruitzichten, zeker met de komst van grote concurrentie vanuit China.
quote:Polestar kennen velen van de 2, die in Nederland best goed verkocht.
Liefhebbers kennen het merk ook nog als huistuner van Volvo.
Hoewel Polestar inmiddels al flink wat jaren een opzichzelfstaand merk is, was Volvo nog een belangrijke geldschieter.
Nu komt Volvo met het nieuws naar buiten dat het stopt met investeren in Polestar.
Volvo Cars heeft nu iets minder dan 50 procent van de aandelen in handen.
Het merk zal voor een nog groter deel in handen komen van moederbedrijf Geely.
Verlies bij Polestar
Het gaat al tijden niet echt goed bij Polestar.
Het merk draait fors verlies en deze week werden er nog 450 banen geschrapt.
Waarom Volvo Cars nu exact kiest om te stoppen met de investeringen, is onduidelijk.
https://finance.yahoo.com/quote/RIVNquote:Op vrijdag 15 maart 2024 16:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er is meer, o.a.:
- energieleverancier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please Move The Deer Crossing Sign
Het kon nog verder dippen. Story of my lifequote:Op maandag 18 maart 2024 15:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
34 stuks MSTR gekocht @ $1.670 (net te vroeg, het dipte nog verder) en weer wat bitcoin bijgekocht.
GOEV er tijdelijk even uitgewipt toen het 75% in de plus stond. Dat zal komende weken wel weer kelderen.
is dat aandeel niet gewoon een hype?quote:Op maandag 18 maart 2024 15:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
34 stuks MSTR gekocht @ $1.670 (net te vroeg, het dipte nog verder) en weer wat bitcoin bijgekocht.
GOEV er tijdelijk even uitgewipt toen het 75% in de plus stond. Dat zal komende weken wel weer kelderen.
Ze hebben inmiddels al 205.000 bitcoins ter waarde van $14 miljard.quote:
Ik weet dat Saylor zelf een paar keer verkocht heeft om o.a. ook privé bitcoin bij te kopen.quote:ik zie dat in februari een groot aantal van de bestuurders hun opties gelijk verzilveren.
waarom vraag ik me dan af?
Saylor heeft wel eens anders in de wedstrijd gestaanquote:Speaking on MicroStrategy's fourth-quarter earnings call, Saylor explained that, "I was granted a stock option in 2014 with respect to 400,000 shares, which is going to expire next April if I don't exercise it by then." He added that he plans to exercise and sell 5,000 shares each trading day, starting on January 2nd and ending on April 25th, "subject to a minimum price condition."
Saylor said that, "Exercising this option will allow me to address some financial obligations as well as to acquire additional Bitcoin for my personal account."
Thx voor de insight.quote:Op maandag 18 maart 2024 19:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze hebben inmiddels al 205.000 bitcoins ter waarde van $14 miljard.
Ben wel benieuwd waar het heen gaat.
De koers lijkt redelijk gelijk op te gaan met die van bitcoin (maar dan wat extremer in beide richtingen) dus dat het nu dipt verontrust me nog niet.
Het is een bijzonder geval dat 2 kanten op kan gaan, ik zou het ook niet aanraden.
Als je überhaupt niet in een grote toekomst voor bitcoin gelooft is het niet zo'n best aandeel voor je, sowieso.
[..]
Ik weet dat Saylor zelf een paar keer verkocht heeft om o.a. ook privé bitcoin bij te kopen.
Hoe dat voor de rest is kan ik niet inschatten.
[..]
Saylor heeft wel eens anders in de wedstrijd gestaan![]()
[ x ]
Het bedrijf MicroStrategy doet niets anders dan bitcoin kopen, privé wil hij ze ook bezitten.quote:Op maandag 18 maart 2024 20:19 schreef dop het volgende:
[..]
Thx voor de insight.
Slecht verhaal van saylor, aandelen verkopen om in btc te gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |