abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 februari 2024 @ 16:51:28 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_212360905
Dit is helaas een deel 3 van een topic waarvan ik nooit gedacht zou hebben dat ik het zou openen.

Ik woon in een prachtig groot huis in het buitengebied in het schone en nijvere Twente. Het huis is zo groot dat het ook door mijn ouders bewoond wordt (wat in het buitengebied in Twente veel vaker voorkomt dan je zou denken). We hebben dezelfde voordeur, maar eigen woonkamers, slaapkamers, etc.

Al voor de kerstdagen hadden wij thuis last van water dat het huis binnendrong door de muren. We dachten in eerste instantie dat het te maken had met de vele regenval en het hoge water in de beek naast ons huis, maar niets bleek minder waar. Het is grondwater afkomstig van het natuurgebied waar wij naast wonen en waarvan besloten is dat het 'natte hei' moet worden. Het waterschap had niet verwacht dat we hier last van zouden gaan krijgen, maar helaas heeft het water zich niet aan de berekeningen gehouden.

Op dit moment is ons volledige souterrain onbewoonbaar verklaard. Twee slaapkamers, de hal waar wat apparatuur stond, een badcel en een toilet moeten volledig gerenoveerd worden. De inboedel is gelukkig onaangetast, want goede vrienden van ons hebben op 26 december de boel leeg gehaald. Er staan pompen, maar op dit moment doen die niets (iets met bevroren slangen). Dat is helaas echt niet te voorkomen.
In de kelder waar onze meterkast is, komt het water via het trappetje naar binnen. Om de zoveel tijd is het daar hozen, waterstofzuigen en dergelijke. Ook daar zijn al een heleboel spullen verdwenen of hoog gezet. Tot op het moment van schrijven is het nog te doen.

Nee op dit moment is er geen neerslag en de rivieren dalen. Goed nieuws toch? Nee, dit heeft helaas geen effect, omdat het gaat om grondwater. Het natuurgebied wordt vochtig gehouden en de duikers zijn nog steeds dicht waardoor er geen water weg kan stromen uit het gebied (behalve dus via het grondwater naar ons huis (en dat van de buren enzo). Nee, de verzekering vergoedt de schade niet, want muren horen waterdicht te zijn. Helaas wordt er niet gekeken naar de 43 jaar dat het terrein niet vochtig werd gehouden door het waterschap waardoor er dus geen sprake was van zoveel water. Onze hoop moeten we richten op een of ander schademeldpunt van de provincie.

We wonen aan een zandpad, al is dat al maanden een modderpad. Dat heeft ook te maken met de hoeveelheid grondwater. Het zandpad is dus niet te vergelijken met een gewoon zandpad in het buitengebied zonder dat water. De grote hoeveelheid regen de afgelopen tijd heeft uiteraard wel effect gehad, maar is niet de oorzaak. Op dit moment parkeren we de auto's op een paar minuten lopen, zodat we in ieder geval weg kunnen als dat nodig is.

De twee weken kerstvakantie zijn 'nuttig besteed'. Mijn twee zoons zijn weer naar school, ik ben weer aan het werk en mijn ouders zitten alleen in een nat huis. Het moge duidelijk zijn dat we dus eigenlijk geen vakantie gehad hebben, zeker niet in de periodes dat we in de nacht ons bed uit moesten om tegen het water te vechten.

Meest recente update:

Inmiddels is het heel duidelijk te zien dat het probleem echt zit in de grondwaterstand. Dat is ook de lijn waarop je keurig de schimmel ziet ontstaan en waar de verf losbladdert.

We zijn er inmiddels ook achter dat de kelder al veel ouder is dan de rest van het huis: de kelder was ook al aanwezig in het vorige (afgebrande) huis. De kelder is gebouwd met inachtneming van de grondwaterstand die toen normaal was en volgens de bouwnormen die toen golden. Het verhogen van de grondwaterstand heeft dus wel effect op ons huis helaas ;)

Overigens was er zonder de ophoging van de grondwaterstand nog een 30 cm veiligheidsmarge, dus het is niet zo dat de kelder vlak boven de oude grondwaterstand gebouwd is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vonkenboer op 09-02-2024 18:18:53 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212361094
Mogelijk heb ik het gemist maar hoe is het nu opgelost met de twee kamers minder beschikbaar in huis?
  vrijdag 9 februari 2024 @ 18:07:50 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_212361581
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 17:09 schreef qajariaq het volgende:
Mogelijk heb ik het gemist maar hoe is het nu opgelost met de twee kamers minder beschikbaar in huis?
De rommelkamer is de kamer geworden van de oudste en mijn werkkamer is de kamer geworden van de jongste. Mijn werkplek zit dus in de woonkamer, naast de koelkast en de vriezer en wat wasrekken :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator vrijdag 9 februari 2024 @ 18:19:14 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_212361705
Heb even een topic pointer toegevoegd; daar komt de tekst beter tot zijn recht.
pi_212361714
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 18:07 schreef Troel het volgende:

[..]
De rommelkamer is de kamer geworden van de oudste en mijn werkkamer is de kamer geworden van de jongste. Mijn werkplek zit dus in de woonkamer, naast de koelkast en de vriezer en wat wasrekken :)
Blij dat je de humor er weer een beetje in kan zien. Hopelijk is de ergste stress nu over. Afwachten op de verzekering en de bouwkundigen. We blijven volgen.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 20:39:39 #6
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212363491
Ik lees weer mee. Zakt het grondwater al?
Resistance is futile.
pi_212365763
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 20:39 schreef Seven. het volgende:
Ik lees weer mee. Zakt het grondwater al?
:D
Ik weet niet waar jij woont, maar in het zuiden is er zoveel gevallen dat er eerder sprake is van een stijging dan van een daling.
pi_212366551
quote:
We zijn er inmiddels ook achter dat de kelder al veel ouder is dan de rest van het huis: de kelder was ook al aanwezig in het vorige (afgebrande) huis. De kelder is gebouwd met inachtneming van de grondwaterstand die toen normaal was en volgens de bouwnormen die toen golden. Het verhogen van de grondwaterstand heeft dus wel effect op ons huis helaas ;)

Overigens was er zonder de ophoging van de grondwaterstand nog een 30 cm veiligheidsmarge, dus het is niet zo dat de kelder vlak boven de oude grondwaterstand gebouwd is.
Dit klopt niet volgens de regels van het bouwbesluit. Ook al is de kelder oud, deze had altijd bescherm moeten zijn tegen intreding van grondwater.
(Volgens de instanties die de regels bedenken)
Vakman pur sang
pi_212366579
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 23:08 schreef Queller het volgende:

[..]
Ik weet niet waar jij woont, maar in het zuiden is er zoveel gevallen dat er eerder sprake is van een stijging dan van een daling.
Er gaat nog veel meer vallen komende weken.
Ik snap ook niet, we reden net weer door buitengebied, dat na de afgelopen toch overwegend droge weken de grondwaterstand helemaal niks gezakt is.
De ondergelopen sloten en weilanden ligger er nog net zo vol bij en zullen de komende weken weer fors stijgen.
Vakman pur sang
  zaterdag 10 februari 2024 @ 08:02:11 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212367515
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 23:08 schreef Queller het volgende:

[..]
Wishful thinking.
Resistance is futile.
pi_212369493
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 08:02 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wishful thinking.
Ik think wishful met je mee, want hier loopt het water alweer een dag of drie naar binnen.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 11:50:50 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212369668
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:29 schreef Queller het volgende:

[..]
Ik think wishful met je mee, want hier loopt het water alweer een dag of drie naar binnen.
Ja, hier ook ;( en onze dompelpomp ging ineens dood dus we hebben gisteravond weer leuke avonturen beleefd met gauw nieuwe pomp kopen, kelder leegpompen en dat soort zaken.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 10 februari 2024 @ 12:08:31 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_212369837
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:29 schreef Queller het volgende:

[..]
Dan kunnen we elkaar (helaas) de hand schudden. Hier namelijk ook.
Grondwaterstand lijkt ook niet bepaald lager te worden.
pi_212370205
De grondwaterstand zakte de afgelopen paar weken heel traag, maar na de regen van de afgelopen dagen is het weer hoger dan daarvoor.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 12:57:04 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_212370305
De daling van de grondwaterstand heeft hier maar zijdelings te maken met de hoeveelheid regenval, omdat het natuurgebied natgehouden wordt. De grondwaterstand is dus hoe dan ook hoger dan je zou verwachten als het alleen om de regenval gaat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212371361
Ik zie in de OP dat er niets te doen is aan jullie bevroren slangen. Ik weet dat je altijd grondig te werk gaat maar wellicht ken je Thermolint of verwarmingslint nog niet. Het heeft in een winter van -12 de waterleiding (20 meter) naar onze stacaravan niet laten bevriezen.
Spoilers!
  zondag 11 februari 2024 @ 14:16:21 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_212386253
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 14:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zie in de OP dat er niets te doen is aan jullie bevroren slangen. Ik weet dat je altijd grondig te werk gaat maar wellicht ken je Thermolint of verwarmingslint nog niet. Het heeft in een winter van -12 de waterleiding (20 meter) naar onze stacaravan niet laten bevriezen.
Ah, dat klinkt wel interessant. Dat kende ik inderdaad niet. Inmiddels komt het echt gewoon weer door de muren in straaltjes naar binnen, dus een extra pomp is ook alweer ingevlogen. Helaas nog steeds geen duidelijkheid over of we bronbemaling mogen gaan toepassen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212492782
Duidelijkheid zou fijn zijn nu denk ik?
Ik zou gewoon bronbemaling toepassen
Ze hebben toch ook niet met jou overlegt toen ze de waterstand verhoogden?
Vakman pur sang
  maandag 19 februari 2024 @ 10:06:22 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_212493717
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 08:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Duidelijkheid zou fijn zijn nu denk ik?
Ik zou gewoon bronbemaling toepassen
Ze hebben toch ook niet met jou overlegt toen ze de waterstand verhoogden?
nee, maar het laatste waar we op zitten te wachten is een claim aan onze broek omdat we bronbemaling toegepast hebben terwijl dat niet mag vanwege de archeologische staat van het kavel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 februari 2024 @ 13:07:06 #20
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_212496314
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:57 schreef Troel het volgende:
De daling van de grondwaterstand heeft hier maar zijdelings te maken met de hoeveelheid regenval, omdat het natuurgebied natgehouden wordt. De grondwaterstand is dus hoe dan ook hoger dan je zou verwachten als het alleen om de regenval gaat.
Maar jullie liggen buiten het risicogebied van de vernatting. Of hebben ze inmiddels aangegeven dat de inschatting in het rapport onjuist was?
Zonder deze absurde regenval had je geen overlast gehad. Ik zou het dus niet 'zijdelings' noemen.

I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  maandag 19 februari 2024 @ 15:43:55 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_212498256
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 13:07 schreef Elpis het volgende:

[..]
Maar jullie liggen buiten het risicogebied van de vernatting. Of hebben ze inmiddels aangegeven dat de inschatting in het rapport onjuist was?
Zonder deze absurde regenval had je geen overlast gehad. Ik zou het dus niet 'zijdelings' noemen.

[ afbeelding ]
Zonder de regenval stonden de sloten al vol. Zelfs bij gewone neerslag had de grond het dus niet meer op kunnen nemen. Voor wat ik heb begrepen (ik was er zelf natuurlijk niet bij) heeft de persoon van de provincie aangegeven dat men niet verwacht had dat het bij ons effect had, maar dat het wel degelijk effect had dat er vernat was.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 februari 2024 @ 21:24:34 #22
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_212503458
quote:
7s.gif Op maandag 19 februari 2024 15:43 schreef Troel het volgende:

[..]
Zonder de regenval stonden de sloten al vol. Zelfs bij gewone neerslag had de grond het dus niet meer op kunnen nemen. Voor wat ik heb begrepen (ik was er zelf natuurlijk niet bij) heeft de persoon van de provincie aangegeven dat men niet verwacht had dat het bij ons effect had, maar dat het wel degelijk effect had dat er vernat was.
Ik ben benieuwd of ze met de kennis van nu daar nog wat mee gaan doen.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 12:58:59 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_212509924
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 21:24 schreef Elpis het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd of ze met de kennis van nu daar nog wat mee gaan doen.
Ik ook. Ik ben er inmiddels bang voor ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 11 maart 2024 @ 12:28:10 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_212784445
Flinke update:

Er zijn duikers open gezet en geloof het of niet: er stroomt dus nu geen water meer naar binnen. Nu is het nog zaak om de schimmel die zo hoog staat als het maaiveld weg te krijgen en binnenkort komt er dus een bedrijf om te kijken wat en hoe.
Eind februari zou het rapport van de hydroloog klaar zijn, maar daar hebben we nog niets van gehoord.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212784723
*O* voor geen water meer dat naar binnen komt!

Nu de rest nog :*
Fake it till you make it...
pi_212784911
Bedankt voor de update en goed om te horen dat de instroming van water gestopt is. ^O^
pi_212785307
quote:
2s.gif Op maandag 11 maart 2024 12:28 schreef Troel het volgende:
Flinke update:

Er zijn duikers open gezet en geloof het of niet: er stroomt dus nu geen water meer naar binnen.
Is dat permanent of tijdelijk?
  maandag 11 maart 2024 @ 13:47:18 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_212785338
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 13:44 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Is dat permanent of tijdelijk?
Ik durf het je niet te zeggen. Vooralsnog ga ik uit van tijdelijk. In ieder geval is het geen reden om de boel niet aan te pakken, wie weet wat de toekomst brengt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 21 maart 2024 @ 20:27:39 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212907949
Ondertussen nog gehoord van de hydroloog?
Resistance is futile.
  Manager PR/Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 07:36:15 #30
269689 crew  Viv
pi_212910444
Ik had de update gemist dat het water niet meer binnenstroomt, wat fijn! :* Hopelijk gaat het nog steeds goed.
  vrijdag 22 maart 2024 @ 09:58:47 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_212912016
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2024 20:27 schreef Seven. het volgende:
Ondertussen nog gehoord van de hydroloog?
Nee :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 april 2024 @ 12:33:01 #32
35189 Troel
scherp en bot
pi_213168722
Nog niets gehoord. Ook niet van het bedrijf wat langs zou komen om de boel te fixen. Ik vind daar wel wat van :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213168728
Dus de hydroloog loog 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 11 april 2024 @ 12:49:16 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_213168873
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 12:33 schreef StateOfMind het volgende:
Dus de hydroloog loog 😱
De hydroloog ja ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213173764
Jammer dat het niet opschiet Troel. Hoe is de situatie binnen? Zijn de muren droog? Schimmelvorming?
  donderdag 11 april 2024 @ 20:52:07 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_213173823
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:45 schreef Ronzz het volgende:
Jammer dat het niet opschiet Troel. Hoe is de situatie binnen? Zijn de muren droog? Schimmelvorming?
De muren zijn droog. Schimmel staat op maaiveldhoogte.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213174247
Hopelijk heb je de laatste weken een beetje ‘rust’ kunnen vinden samen met iedereen. Ondanks dat het niet op schiet, nu wel op naar betere tijden! En bedankt voor de updates.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 14:51:21 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213605608
Hoe is het hier?
Resistance is futile.
  maandag 27 mei 2024 @ 03:50:01 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_213698946
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 14:51 schreef Seven. het volgende:
Hoe is het hier?
Inmiddels is er 'vooruitgang' de rapportage van de hydroloog van de provincie die eind februari zou komen, komt in juni. Er is eindelijk een bedrijf geweest dat de boel waterdicht kan en wil maken. Kosten: halve ton. Daarna de boel nog opnieuw inrichten ;(
Afgelopen week de provincie over de vloer gehad die toch echt blijven volhouden dat het niet aan de vernatting kan liggen. Daar was ook een schadebureau bij overigens. Die uitslag vind ik niet raar, want de berekeningen zijn gedaan door dezelfde hydroloog die het plan doorberekend heeft. Dat het vasthouden van water in de buurt een 'olievlek' veroorzaakt bij zulke hoeveelheden water gaat er niet bij ze in.
Saillant detail: de testresultaten van de peilbuizen vlakbij ons huis zijn niet online te vinden, het is maar de vraag of die de laatste jaren nog afgelezen zijn. Een peilbuis van het weerstation paar kilometer verderop laat zien dat in 2017 het grondwaterpeil net zo hoog stond, zonder gevolgen voor het souterrain (en dus ook zonder gevolgen voor de rest van de straat). Buurman verderop moest watermeter checken die normaal nagenoeg droog staat, maar nog nu nog steeds (afgelopen week) meer dan een halve meter onder water staat. Sommige sloten staan ook nog steeds vol, waar die dus in september voor het eerst water hadden.

Het ellendige is dat je dus eigenlijk nu een droge winter nodig hebt om te kunnen 'bewijzen' dat het inderdaad door de vernatting komt, terwijl je ook de boel zo snel mogelijk geregeld wilt krijgen.

O en de oplossing van de hydroloog: 70 cm onder het maaiveld drainage aanleggen. Dat is nog boven het punt waar het water door de muur kwam. |:(
Dat afvoeren naar de zwemvijver en die weer afvoeren naar de beek. Het afvoeren naar de beek werd ook gedaan bij de buren die extra pompen kregen van de provincie omdat het water zo hoog stond dat er dus niets afgevoerd kon worden.
Grootste shit is natuurlijk dat het natte gebied een ander waterschap is dan waar wij zitten en waar de beek ligt en dat de sloten van de gemeente zijn en de provincie ook nog weer dingen vindt.

Maar hey! We zijn er wel achter dat in geval van nood er een traumahelikopter in de tuin kan landen! (Monteur van zonnepanelen struikelde na het afstappen van de ladder en viel achterover over een opstaande vaste bloembak in de opgang van de kelder. Gebroken wervel (maar gelukkig geen gebroken nek!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 mei 2024 @ 06:54:27 #40
147316 crew  DJMO
#trut
pi_213699096
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2024 03:50 schreef Troel het volgende:
Maar hey! We zijn er wel achter dat in geval van nood er een traumahelikopter in de tuin kan landen! (Monteur van zonnepanelen struikelde na het afstappen van de ladder en viel achterover over een opstaande vaste bloembak in de opgang van de kelder. Gebroken wervel (maar gelukkig geen gebroken nek!)
Dus er moesten serieus eerst ongelukken gebeuren voor ze ernst van de situatie inzien :')

Gelukkig was het de monteur en niet een van jullie :X
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Manager PR/Moderator maandag 27 mei 2024 @ 07:52:37 #41
269689 crew  Viv
pi_213699251
@Troel wat absurd dat ze dezelfde hydroloog stuurden als die van het plan dat jullie als oorzaak beschouwen. Doen ze in dat vakgebied niet aan een second opinion? :X
  maandag 27 mei 2024 @ 07:54:29 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_213699258
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 07:52 schreef Viv het volgende:
@:Troel wat absurd dat ze dezelfde hydroloog stuurden als die van het plan dat jullie als oorzaak beschouwen. Doen ze in dat vakgebied niet aan een second opinion? :X
Er is al aangegeven door de schade-expert dat er mogelijk een ander bij moet komen. Slager die zijn eigen vlees keurt zo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213699357
Eigenlijk is de oplossing voor de hele buurt dat de beheerder ophoudt met de “vernatting”.
Anders wordt het een lang lopende zaak waarbij de instanties over elkaar heen buitelen om niet te vergoeden. Groningen in de Achterhoek
Vakman pur sang
  maandag 27 mei 2024 @ 08:27:58 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213699478
Jemig.... Wat een juridisch getouwtrek.. en hopelijk komt de monteur er helemaal bovenop.

Kun je geen second opinion doen met een andere hydroloog (of dat afdwingen)? Aangezien de hydroloog in deze niet objectief is.
Resistance is futile.
  maandag 27 mei 2024 @ 09:22:39 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_213699793
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 08:06 schreef Lospedrosa het volgende:
Eigenlijk is de oplossing voor de hele buurt dat de beheerder ophoudt met de “vernatting”.
Anders wordt het een lang lopende zaak waarbij de instanties over elkaar heen buitelen om niet te vergoeden. Groningen in de Achterhoek
Ja, maar dan heb je weer shit met Europa, want Natura2000 in slechte staat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 27 mei 2024 @ 09:25:09 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_213699815
quote:
9s.gif Op maandag 27 mei 2024 08:27 schreef Seven. het volgende:
Jemig.... Wat een juridisch getouwtrek.. en hopelijk komt de monteur er helemaal bovenop.

Kun je geen second opinion doen met een andere hydroloog (of dat afdwingen)? Aangezien de hydroloog in deze niet objectief is.
Ik denk dat dat uiteindelijk wel gaat gebeuren hoor. De man van het schadeloket van de provincie gaf wel aan dat als duidelijk is dat de provincie niet de 'schuldige' is, dat ze dan wel willen gaan zoeken naar wie wel de schuldige is, omdat we dus met zoveel verschillende instanties zitten. Dat vond ik dan wel weer fijn eigenlijk. Maarja, voor mij als waterleek is het heel erg simpel: verderop wordt de boel natgehouden. Al het water wat daar valt kan daar dus niet de grond in en gaat daarnaast de grond in. Als je dus zoveel regenval hebt als vorig jaar (want niet de schuld van de provincie is!), dan heeft dus een steeds groter gebied last van water. Als je dan gewoon zag dat het water van de buren onze kant op stroomde (de buren waar ze nog wel maatregelen genomen hebben), dan is toch 1 en 1 = 2 lijkt me :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213993484
Las dit in Trouw.
https://www.trouw.nl/binn(...)-maar-aan~b3d906d19/

“Wen er maar aan” wordt er gezegd.
Vakman pur sang
pi_213994742
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 07:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Las dit in Trouw.
https://www.trouw.nl/binn(...)-maar-aan~b3d906d19/

“Wen er maar aan” wordt er gezegd.
Dat zegt niet iedereen:

quote:
Verzekeringen dekken de waterschade niet, tot ongenoegen van veel gedupeerden. Vereniging Eigen Huis wil dat dit verandert. Bewoners hebben in de meeste gevallen zelf geen invloed op het waterpeil, vindt de organisatie.

“Je zou kunnen spreken van een gedeelde verantwoordelijkheid’’, zegt Andy van den Dobbelsteen, hoogleraar duurzame bouw. “Waterschappen kunnen deels water wegpompen, en gemeenten kunnen kiezen voor meer groen. Dat heeft een sponseffect.”

Maar ook huiseigenaren kunnen een steentje bijdragen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 14:12:20 #49
35189 Troel
scherp en bot
pi_213996723
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat zegt niet iedereen:
[..]

Ach ja. Hier nog steeds geen duidelijkheid overigens.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 21 juni 2024 @ 14:46:45 #50
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213997121
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
Maar ook huiseigenaren kunnen een steentje bijdragen.
Ok, hoe dan?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')