is ook moeilijk om elke keer 0.21 en 0.24 en 0.29 en 0.31 op te tellenquote:Op maandag 12 februari 2024 13:36 schreef roos94 het volgende:
Ze kunnen mijn bedrag niet inzien wat ik krijg, dat moet nog berekend worden en ik krijg binnen 20 werkdagen bericht met meer info
Prima toch? Na al die jaren kunnen die vier weken er ook nog wel bijquote:Op maandag 12 februari 2024 13:36 schreef roos94 het volgende:
Ze kunnen mijn bedrag niet inzien wat ik krijg, dat moet nog berekend worden en ik krijg binnen 20 werkdagen bericht met meer info
Volg het draadje even (terug), het was al ontzenuwd.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze vraagt toch ook naar een wezenuitkering, in de post die ik quote?
quote:Op maandag 12 februari 2024 13:41 schreef Nizno het volgende:
[..]
is ook moeilijk om elke keer 0.21 en 0.24 en 0.29 en 0.31 op te tellen
Ik ben een nieuwsgierig wezen, nu wil ik het weten ookquote:Op maandag 12 februari 2024 13:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Prima toch? Na al die jaren kunnen die vier weken er ook nog wel bij
Er was alleen gezegd dat wezenpensioen geen wezenuitkering was, of ze recht had op een wezenuitkering stond niet in dit topic en is wel relevante informatie (omdat het ook daar wel eens mis gaat met uitkeren).quote:Op maandag 12 februari 2024 14:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Volg het draadje even (terug), het was al ontzenuwd.
Jawel, daar was ze zelf al achtergekomen.quote:Op maandag 12 februari 2024 15:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er was alleen gezegd dat wezenpensioen geen wezenuitkering was, of ze recht had op een wezenuitkering stond niet in dit topic en is wel relevante informatie (omdat het ook daar wel eens mis gaat met uitkeren).
ze heeft inderdaad haar reactie waarin ze meldt dat ze er al achter was dat dat niet voor halfwees was geeditquote:Op maandag 12 februari 2024 15:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er was alleen gezegd dat wezenpensioen geen wezenuitkering was, of ze recht had op een wezenuitkering stond niet in dit topic en is wel relevante informatie (omdat het ook daar wel eens mis gaat met uitkeren).
waar r1 hier op reageert dusquote:
Ah, ik miste (de betekenis van) 3 letters...quote:Op maandag 12 februari 2024 15:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Jawel, daar was ze zelf al achtergekomen.
NVMquote:Op maandag 12 februari 2024 15:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, ik miste (de betekenis van) 3 letters...
Het telt mee als inkomen in het jaar dat het wordt uitgekeerd, dus kan, volgens mij, wel degelijk van invloed zijn op de toeslagen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 17:16 schreef Rene het volgende:
Even bellen. Kan zijn dat er nog wel wat belastbaarheid in zit qua inkomen. Kan me niet voorstellen dat het belasting of heffingvrij is. Ergens moet er iets afgedragen worden.
Het klopt inderdaad, alleen voor de huurtoeslag kun je vrijstelling krijgen door een brief te sturen. Maar onze huurtoeslag is zo weinig per maaand dat ik daar geen moeite voor ga doen.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 11:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Het telt mee als inkomen in het jaar dat het wordt uitgekeerd, dus kan, volgens mij, wel degelijk van invloed zijn op de toeslagen.
Aan de andere kant: als het een dermate hoog bedrag is dat het de toeslagen ver overstijgt, who cares. Volgend jaar is je inkomen weer 'normaal' en heb je weer wel recht op de toeslagen.
Je bedoelt: gaat tegenvallen?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 11:55 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het klopt inderdaad, alleen voor de huurtoeslag kun je vrijstelling krijgen door een brief te sturen. Maar onze huurtoeslag is zo weinig per maaand dat ik daar geen moeite voor ga doen.
Ik zat nog eens diep te graven in mijn geheugen en realiseerde dat mijn pa heel veel heeft zwartgewerkt, dus denk dat het bedrag mee gaat vallen.
Een nieuwe ereader hopelijkquote:Op vrijdag 16 februari 2024 12:46 schreef jcdragon het volgende:
Ik vind het juist leuk voor TS dat ze nog hopelijk een aardig bedrag krijgt. Weet je al wat je ermee gaat doen?
Nope, alleen wie je vader en moeder zijn, geen BSN.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 17:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar hij had blijkbaar wel een baan.
Wellicht staat nummer het bij jou op mijn.overheid.nl: https://www.rijksoverheid(...)an-overleden-persoon
Ook bsnquote:Op donderdag 22 februari 2024 12:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nope, alleen wie je vader en moeder zijn, geen BSN.
Geduld, geduld.quote:Op donderdag 22 februari 2024 12:33 schreef roos94 het volgende:
Tssss, kreeg een bericht dat ze mijn verzoek tot wezenpensioen nog niet in behandeling hebben genomen omdat bepaalde gegevens zouden ontbreken terwijl ik die gewoon allemaal netjes heb toegestuurd destijdsheb nog mn mail gekeken want misschien was ik iets vergeten maar nee. DUs nu weer langer wachten jaaaa
Met dit soort gevallen/instanties kan het best 6-12 maanden duren hoor voordat ze eens uitgezocht hebben wat je daadwerkelijk gaat ontvangen.quote:
In een notendop precies wat er mis is met de maatschappij.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 16:42 schreef roos94 het volgende:
weet iemand of als ik dit accepteer het invloed heeft op mijn toeslagen
Dat er mensen zich afvragen of ze hun toeslagen moeten aanpassen (ja, dat moet je zelf doen in dat belachelijke systeem van de toeslagen) is wat er mis is in de maatschappij? Volgens mij gaat er juist helaas veel mis omdat mensen zich dat niet afvragen en ze daarna die toeslagen moeten terugbetalen met al uitgegeven geld.quote:Op donderdag 22 februari 2024 13:55 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
In een notendop precies wat er mis is met de maatschappij.
Er was inderdaad iemand op dit forum die dat al vermoedde, maar dat was niet jij....quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:11 schreef roos94 het volgende:
Wat ik al vermoedde bleek juist. Een duo screenshot met alle ingeschreven jaren is geen geldig bewijs voor het feit dat ik zolang heb gestudeerd vinden ze.
Kan het pensioenfonds dan niet in duo of het aan duo vragen? Ik zou aan hen vragen wat ze dan nodig hebben.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:11 schreef roos94 het volgende:
Wat ik al vermoedde bleek juist. Een duo screenshot met alle ingeschreven jaren is geen geldig bewijs voor het feit dat ik zolang heb gestudeerd vinden ze. (Ik heb langer over mijn hbo gedaan dan normaal, dus mogelijk denken ze dat ik er wat "tussenjaren" oid bij wilde sjoemelen voor meer geld, zou kunnen.) Dus ik heb een officieel bewijs van inschrijving (en dus alle jaren als ingeschreven student) aan mijn hogeschool gevraagd inclus stempel en handtekening van hen. En als dat niet voldoende is, weet ik het ook niet. Van mijn mbo moet ik het ook nog aanvragen, maar zij waren gesloten vrijdag.
Mochten ze nog meer bewijs willen moet ik misschien van ieder studiejaar een tentamenuitslag opvragen of zo? Maar ik weet niet in hoeverre de hogeschool daar zin in heeft om aan mee te werken want het lijkt me nogal een klus. Zij denken misschien van ja dag.
Nee, instanties kunnen niet vrijelijk grutten in persoonlijke informatie van (ex)studenten die bij DUO is opgeslagen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kan het pensioenfonds dan niet in duo of het aan duo vragen? Ik zou aan hen vragen wat ze dan nodig hebben.
Maar goed, die bewijzen van inschrijving zouden ook moeten voldoen. Tentamenuitslagen zou gek zijn: ik heb 1,5 jaar over mijn afstudeeropdracht gedaan, toen had ik geen tentamens meer. Dan zou je daar geen bewijs van hebben.
Wat ik wel eens ontmoet aan administratief personeel van hogescholen (en mbo's) is meestal zeer bereid om te helpen, zolang het wettelijk mag.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:11 schreef roos94 het volgende:
Maar ik weet niet in hoeverre de hogeschool daar zin in heeft om aan mee te werken want het lijkt me nogal een klus. Zij denken misschien van ja dag.
Nee, niet vrijelijk. Ik dacht meer aan 'na toestemming'.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, instanties kunnen niet vrijelijk grutten in persoonlijke informatie van (ex)studenten die bij DUO is opgeslagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |