Jij had zijn gegevens (BSN) toch ook niet (alsof het een junk was ofzo) en nu heb je ineens wel zijn gegevens gevonden?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 20:30 schreef roos94 het volgende:
Vind het sws raar dat ik 14jr na dato pas dit krijg terwijl ik het al in 2010 moest krijgen. Ze hadden mn gegevens niet zeggen ze dan (alsof ik hier illegaal verblijf ofzo) en nu hebben ze ineens wel mijn gegevens gevonden?want ik heb me nergens aangemeld of wat dan ook
Ik zie het verband niet. Zijn werk had natuurlijk sowieso wel zijn BSN. Als het pensioenfonds normaal wel de kinderen van een overleden medewerker kunnen vinden, waarom dan Roos niet?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Jij had zijn gegevens (BSN) toch ook niet (alsof het een junk was ofzo) en nu heb je ineens wel zijn gegevens gevonden?
Dat weet ik niet. Wel dat Roos klaarblijkelijk geen enkel document of A4-tje had waar zijn BSN opstaat, waarom niet?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet. Zijn werk had natuurlijk sowieso wel zijn BSN. Als het pensioenfonds normaal wel de kinderen van een overleden medewerker kunnen vinden, waarom dan Roos niet?
Waarom wel? Ze had kennelijk een slechte band met hem.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Wel dat Roos klaarblijkelijk geen enkel document of A4-tje had waar zijn BSN opstaat, waarom niet?
En die kon wel eens heel erg wederzijds zijn. Dat zou e.e.a. verklaren.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom wel? Ze had kennelijk een slechte band met hem.
Verklaren waarom het pensioenfonds haar niet eerder aanschreef? Hoe dan.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:25 schreef r_one het volgende:
[..]
En die kon wel eens heel erg wederzijds zijn. Dat zou e.e.a. verklaren.
Als het pensioenfonds niet van haar bestaan wist?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Verklaren waarom het pensioenfonds haar niet eerder aanschreef? Hoe dan.
Ik denk dat het pensioenfonds die gegevens via de BRP opvraagt.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Als het pensioenfonds niet van haar bestaan wist?
Moet het wel in de BRP staan.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat het pensioenfonds die gegevens via de BRP opvraagt.
Is dat raar? Ik heb ook geen documenten met de BSNs van m’n ouders voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Wel dat Roos klaarblijkelijk geen enkel document of A4-tje had waar zijn BSN opstaat, waarom niet?
En ook nooit gehad?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat raar? Ik heb ook geen documenten met de BSNs van m’n ouders voor zover ik weet.
Als vader zijn dochter nooit zou hebben erkend, dan waren ze nu ook niet bij haar uitgekomen.quote:
Fixed.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 01:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als vader zijn dochter nooit zou hebben erkend, dan waren ze nu in 2022 ook niet bij haar uitgekomen.
Hoe kom je bij 2022?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 01:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Fixed.
En tot 2022 was er geen informatie over haar bekend, vanaf 2022 wel.
Vraag is dus: wat is er dan in 2022 in de BRP veranderd?
Dat staat in de brief van BpfBouw uit de OP.quote:
Hoe weet je zo zeker dat ze dat destijds verzuimd hebben?quote:Ik denk dat de vraag eerder is waarom ze destijds hebben verzuimd de check te doen
Er moet in 2022 dus iets gebeurd zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ze protocollair jaarlijks de BRP bevragen bij iemand die al 14 jaar dood is.quote:en wat ze op het spoor heeft gezet om dat recentelijk alsnog te doen.
Ik zie de brief niet meer, kan me niet herinneren dat daarin 2022 werd genoemd.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 01:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat staat in de brief van BpfBouw uit de OP.
[..]
Voor zover ik het begrijp hebben ze dat wel gedaan maar "doordat wij geen informatie van u hadden", zonder resultaat. De BRP heeft haar toen niet uitgespuugd als zijnde dochter. Kennelijk.
[..]
Er moet in 2022 dus iets gebeurd zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ze protocollair jaarlijks de BRP bevragen bij iemand die al 14 jaar dood is.
https://postimg.cc/Z0DmhK64quote:Op zaterdag 10 februari 2024 02:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie de brief niet meer, kan me niet herinneren dat daarin 2022 werd genoemd.
Maar we weten het dus niet.
Je kunt je ook afvragen of ze de brief in 2022 wel gekregen heeft.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 02:15 schreef r_one het volgende:
[..]
https://postimg.cc/Z0DmhK64
Je kunt je tevens afvragen waarom TS in 2022 al niet gereageerd heeft.
En wat we wel weten, is dat ze in 2010 geen erfgenaam was.
Ja, dat kun je je afvragen maar dan kun je je afvragen hoe dat dan komt. Je kunt je ook afvragen dat de brief wel bezorgd is maar ze er geen kennis van heeft genomen; dat lijkt me meer voor de hand liggend.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 02:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen of ze de brief in 2022 wel gekregen heeft.
Ze kan overigens best erfgenaam zijn geweest, maar als hij amper wat had, kan het prima dat er destijds geen notaris aan te pas is gekomen.
Deal with it, this is WMLquote:
Ja dat zeg ik.quote:
Substantieel maar irrelevant.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 03:23 schreef r_one het volgende:
Searching nails on low water.
Laying salt on every snake.
Maar het zijn wel substantiële vragen na post #11 (en het ontwijkende "want junk" antwoord in #13).
Dat mag jij vinden.quote:
Tering hee. Wat een zoektocht naar drama of niet?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 02:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja, dat kun je je afvragen maar dan kun je je afvragen hoe dat dan komt. Je kunt je ook afvragen dat de brief wel bezorgd is maar ze er geen kennis van heeft genomen; dat lijkt me meer voor de hand liggend.
Geen erfgenamen zonder erfenis. Roos stelt dat er geen erfenis was. Een negatieve erfenis (lees: schulden) is ook een erfenis. Als er wél erfgenamen zijn, zullen ze de erfenis doorgaans verwerpen (bij mijn weten moet dat via de kantonrechter). Ik lees daar allemaal niks over. Ook niet hoe / door wie vader destijds dan begraven of gecremeerd heeft, wie een uitvaartondernemer opdracht heeft gegeven e.e.a. te regelen, wie de successieaangifte heeft gedaan, wie het F-biljet (vader had immers wel inkomen), etc. etc. etc.
Dat kan allemaal buiten een notaris om.
Drama en sensatiequote:Op zaterdag 10 februari 2024 05:01 schreef roos94 het volgende:
[..]
Tering hee. Wat een zoektocht naar drama of niet?
1. Mijn vader heeft mij niet "onterfd" of wat dan ook.
2. Wij hadden contact, maar slechte band, want mijn vader was een "functionerende" drugsgebruiker al voor mijn geboorte. En heftige drugsgebruikers zijn vaak niet de leukste mensen. Hij jatte bijvoorbeeld mijn spaarpotje leeg voor drugs en kwam niet opdagen naar mijn eindmusical omdat hij blackout op de bank lag van de drugs.
3. Ja hij had een baan, maar vraag me niet hoeveel ellende daarover was, er zijn vele werkgevers de revue gepasseerd omdat hij verzuimde op te komen dagen of bonje had met collega's.
4. Ik was een puber toen hij overleed. 14 jaar geleden. En jij verwijt mij nu dat ik in dit topic niet de details heb over de erfenis terwijl hij geen cent te makken had, notarisverhalen, wie de uitvaartondernemer opdracht heeft gegeven en wie de successieaangifte heeft gedaan ?? Ik heb helemaal niets hoeven regelen of organiseren want ik was een kind.
5. Stop met drama en sensatie zoeken, er is geen spannender verhaal dan dit. Erg vreemd en ongepast ook.
Je hoeft toch niet op iedereen in te gaan, dan maak je er zelf een drama van. En wat er al eerder stond gewoon na het weekend even bellen dan weet je vast veel meer dan wat iedereen hier roept en denkt.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 05:01 schreef roos94 het volgende:
[..]
Tering hee. Wat een zoektocht naar drama of niet?
1. Mijn vader heeft mij niet "onterfd" of wat dan ook.
2. Wij hadden contact, maar slechte band, want mijn vader was een "functionerende" drugsgebruiker al voor mijn geboorte. En heftige drugsgebruikers zijn vaak niet de leukste mensen. Hij jatte bijvoorbeeld mijn spaarpotje leeg voor drugs en kwam niet opdagen naar mijn eindmusical omdat hij blackout op de bank lag van de drugs.
3. Ja hij had een baan, maar vraag me niet hoeveel ellende daarover was, er zijn vele werkgevers de revue gepasseerd omdat hij verzuimde op te komen dagen of bonje had met collega's.
4. Ik was een puber toen hij overleed. 14 jaar geleden. En jij verwijt mij nu dat ik in dit topic niet de details heb over de erfenis terwijl hij geen cent te makken had, notarisverhalen, wie de uitvaartondernemer opdracht heeft gegeven en wie de successieaangifte heeft gedaan ?? Ik heb helemaal niets hoeven regelen of organiseren want ik was een kind.
5. Stop met drama en sensatie zoeken, er is geen spannender verhaal dan dit. Erg vreemd en ongepast ook.
bepaalde nare insinuaties wilde ik toch niet over mijn kant laten gaan. Ik heb ze gemaild, met alle informatie die ik heb dus ik wacht het even af. Als ik later in de week geen mail terugkrijg bel ik ze wel. Maar heb wat rondgespeurd op internet en lees dat sommige mensen uit een wezenpensioen maar 14 euro of 30 euro per maand kregen, dus ik denk dat het bedrag niet echt hoog zal zijn. Ik weet ook dat mijn pa soms ontslagen is bij bepaalde bedrijven, weet niet of dat invloed heeft op de hoogte maar wss wel.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 07:56 schreef 111210 het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet op iedereen in te gaan, dan maak je er zelf een drama van. En wat er al eerder stond gewoon na het weekend even bellen dan weet je vast veel meer dan wat iedereen hier roept en denkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |