abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212382204
Ik zie 't Donner wel doen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_212382510
Thom de Graaf
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 februari 2024 @ 08:31:09 #53
426493 crew  PippenScottie
pi_212382531
Eric Lucassen
My friends all drive horses
pi_212382609
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 08:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
Thom de Graaf
Dan ga je uit van een andere samenstelling, of ga je echt een D66er met Wilders, Van der Plas en Yeşilgöz aan tafel zetten? Waar heeft Thom de Graaf dat aan verdiend?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212382759
Kees van der Staaij. Ondanks dat ik het zelden met zijn partij eens ben een uitstekend politicus die 25 jaar lang bewezen heeft bruggen te kunnen slaan over partijpolitieke bezwaren heen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_212382789
quote:
6s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:03 schreef Litpho het volgende:
Kees van der Staaij. Ondanks dat ik het zelden met zijn partij eens ben een uitstekend politicus die 25 jaar lang bewezen heeft bruggen te kunnen slaan over partijpolitieke bezwaren heen.
En, niet onbelangrijk, bij de SGP zit altijd wel een zekere sympathie voor de PVV (of BBB).
  zondag 11 februari 2024 @ 09:09:31 #57
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212382802
Mogen mensen met wat meer afstand tot politiek ook of ;(
pi_212382840
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 08:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan ga je uit van een andere samenstelling, of ga je echt een D66er met Wilders, Van der Plas en Yeşilgöz aan tafel zetten? Waar heeft Thom de Graaf dat aan verdiend?
We hebben al een PvdA er gehad, bij een informatie "over rechts". De kans is klein dat deze optie zonder de NSC gaat slagen.

Dus maar over "links". Deze poging gaat ook mislukken, zodat men weer bij NSC terecht komt.

Gewoon een tactische breuk van NSC om wat punten binnen te hengelen..... Bolkestijn deed precies hetzelfde in de kabinetsformatie wat leidde tot Paars I
pi_212383568
quote:
6s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:03 schreef Litpho het volgende:
En hartstikke rechtsconservatief en rechtsconservatisme is toch wel dé gemene deler van deze vier partijen.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212384852
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mogen mensen met wat meer afstand tot politiek ook of ;(
Dat was idd de bedoeling, nu voldoen Kamp e.d. daar natuurlijk wel aan. Harbers die ik eerder noemde natuurlijk niet, maar de eerste informateur voldeed er ook al niet aan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212384885
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:14 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
We hebben al een PvdA er gehad, bij een informatie "over rechts". De kans is klein dat deze optie zonder de NSC gaat slagen.
Zo klein lijkt dat niet, deze 3 lijken het geweldig te hebben samen. Ik hoop dat er bij de VVD nog iemand zit met het verstand het tegen te houden, van Yeşilgöz zal dat niet moeten komen.
pi_212385363
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 12:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat was idd de bedoeling, nu voldoen Kamp e.d. daar natuurlijk wel aan. Harbers die ik eerder noemde natuurlijk niet, maar de eerste informateur voldeed er ook al niet aan.
Kamp heeft tijdens de parlementaire enquête laten zien dat hij juist amper afstand tot zijn politieke verleden heeft.
pi_212385484
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 12:39 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Kamp heeft tijdens de parlementaire enquête laten zien dat hij juist amper afstand tot zijn politieke verleden heeft.
Dat klopt, maar je krijgt natuurlijk altijd formateurs met een verleden in de politiek. Het ging er dacht ik meer om met die motie dat ze op dit moment geen functie mogen hebben.
pi_212385541
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 12:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zo klein lijkt dat niet, deze 3 lijken het geweldig te hebben samen. Ik hoop dat er bij de VVD nog iemand zit met het verstand het tegen te houden, van Yeşilgöz zal dat niet moeten komen.
VVD wil vooralsnog geen bewindslieden leveren. Spoeling wordt dan wel heel erg dun.....
pi_212385579
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:07 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
VVD wil vooralsnog geen bewindslieden leveren. Spoeling wordt dan wel heel erg dun.....
Dat gedogen heeft Yeşilgöz op het congres toch al overboord gegooid?

Blijft de spoeling natuurlijk dun. Stel je wil 25 bewindspersonen (dat zijn er al 4 minder dan Rutte IV), dan zal PVV er toch zo'n 11 moeten leveren, VVD 9 en dan BBB 5. Maar waar haalt PVV 11 bewindspersonen vandaan als ze al geen eens een informateur kunnen leveren?
  zondag 11 februari 2024 @ 13:37:24 #66
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212385854
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar vooral gezien de voorgeschiedenis tussen Rutte en Wilders is het nu extreem onwaarschijnlijk, dat is belangrijker dan de MP rol van Rutte denk ik.
Dat is een spin van de VVD en PVV. Wilders en Rutte zijn altijd goede vrienden geweest achter de schermen.
  zondag 11 februari 2024 @ 13:39:42 #67
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212385888
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 20:07 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Hoe vaak moet deze man nog zeggen dat hij momenteel geen politieke functie wil bekleden?
Dat zei Halsema ook in haar boek. Een jaar na uitbrengst werd ze burgemeester van Amsterdam.
pi_212385957
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:37 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dat is een spin van de VVD en PVV. Wilders en Rutte zijn altijd goede vrienden geweest achter de schermen.
Rutte had de gave met iedereen goed te kunnen praten, maar hij nam het Wilders nog steeds echt wel heel erg kwalijk hoe Rutte I is geklapt. Waren eigenlijk ook de enige momenten dat hij persoonlijk werd in zijn aanvallen, als het daarover ging.
  zondag 11 februari 2024 @ 13:49:48 #69
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212385991
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Rutte had de gave met iedereen goed te kunnen praten, maar hij nam het Wilders nog steeds echt wel heel erg kwalijk hoe Rutte I is geklapt. Waren eigenlijk ook de enige momenten dat hij persoonlijk werd in zijn aanvallen, als het daarover ging.
politici worden nooit persoonlijk
pi_212386069
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:49 schreef Origami94 het volgende:

[..]
politici worden nooit persoonlijk
Dan heb jij die debatten gemist. En vooral de gezichtsuitdrukkingen bij Rutte op dat moment.

Maar goed, geeft ook niet, Rutte is als er een kabinet gevormd kan worden verleden tijd en Yeşilgöz heeft duidelijk geen problemen met Wilders.
  zondag 11 februari 2024 @ 14:02:15 #71
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212386126
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan heb jij die debatten gemist. En vooral de gezichtsuitdrukkingen bij Rutte op dat moment.

Maar goed, geeft ook niet, Rutte is als er een kabinet gevormd kan worden verleden tijd en Yeşilgöz heeft duidelijk geen problemen met Wilders.
Rutte is een goede acteur, zeker toen hij acteerde dat hij naar eer en geweten niet heeft gelogen over Omtzigt en voor de camera van Nieuwsuur. Notabene de architecht van de oorlog tegen fraude op etnische minderheden.
  zondag 11 februari 2024 @ 14:37:25 #72
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_212386508
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:39 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dat zei Halsema ook in haar boek. Een jaar na uitbrengst werd ze burgemeester van Amsterdam.
Burgemeester is in principe ook geen politieke functie an sich. Hij is geen onderdeel van de Raad, bijvoorbeeld.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_212386605
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 14:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Burgemeester is in principe ook geen politieke functie an sich. Hij is geen onderdeel van de Raad, bijvoorbeeld.
Dat is een wethouder ook niet, een burgemeester is wel lid van het college en heeft daar ook gewoon een portefeuille (in een grote stad alleen openbare veiligheid, in kleinere plaatsen komt er wel eens wat bij).
pi_212387000
quote:
Nouja er schuiven wel 2 partijen aan die ook denken dat sinterklaas bestaat he ;)

OT: ik denk dat het langzaamaan tijd wordt om Tjeenk op te graven en te reanimeren. Een goed getemporiseerde tussenfase om wat mensen los te krijgen zou hier wonderen doen.
pi_212389039
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 14:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
In principe niet, maar na een aantal gevallen waarin Halsema duidelijk aangaf dat Amsterdam best een andere koers kon varen dan alle andere gemeenten in Nederland is het niet meer te verkopen dat zij in ieder geval die functie niet politiek invult.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')