Is hij vaak genoeg geweest. Maar vooralsnog zoeken we een informateur.quote:Op donderdag 8 februari 2024 22:56 schreef Elan het volgende:
Kan mark Rutte geen formateur worden? Serieuze vraag ...
Een formateur formeert een kabinet, voegt de poppetjes samen. Daar zijn we nog lang niet aan toe.quote:Op donderdag 8 februari 2024 22:56 schreef Elan het volgende:
Kan mark Rutte geen formateur worden? Serieuze vraag ...
Een zittende minister als informateur is vaker voortgekomen. Best gebruikelijk zelfs. Maar een MP kan ik me niet heugen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 22:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een formateur formeert een kabinet, voegt de poppetjes samen. Daar zijn we nog lang niet aan toe.
En in theorie kan Rutte informateur worden, dat kan namelijk iedereen die gevraagd wordt. Ze kunnen ook Trump, Poetin of de Dalai Lama vragen. Of een kleuter van het schoolplein plukken. Maar het is allemaal niet waarschijnlijk. Dat ze Rutte vragen is ook extreem onwaarschijnlijk. Al zie ik hem over 10/15 jaar wel deze rol spelen, want onderhandelen en mensen samenbrengen kan hij wel goed.
Ja, maar vooral gezien de voorgeschiedenis tussen Rutte en Wilders is het nu extreem onwaarschijnlijk, dat is belangrijker dan de MP rol van Rutte denk ik.quote:Op donderdag 8 februari 2024 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een zittende minister als informateur is vaker voortgekomen. Best gebruikelijk zelfs. Maar een MP kan ik me niet heugen.
Die kunnen het erg goed met elkaar vinden. Op persoonlijk vlak dan.quote:Op donderdag 8 februari 2024 23:07 schreef Hanca het volgende:
Ja, maar vooral gezien de voorgeschiedenis tussen Rutte en Wilders
Dan is dit een nog grotere uitdaging! ;-)quote:Op donderdag 8 februari 2024 23:03 schreef zakjapannertje het volgende:
Sigrid Kaag, nadat ze in het Nabije Oosten vrede heeft gebracht moet dit ook lukken
Nou ja, Henk Kamp is ook wel een wat fout mannetje. Die past wel bij een nieuwe poging iets met de PVV te doen…quote:Op vrijdag 9 februari 2024 07:08 schreef Cupfighter het volgende:
Dat die Henk Kamp derde staat zeg in de poll
Het kan sowieso alleen nog wat worden als de VVD de formatiekar gaat trekken. Dan hebben ze meteen een mooie reden om zelf echt deel te nemen en NSC slechts gedoogsteun te laten geven.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 21:31 schreef Hanca het volgende:
Het zal een VVDer worden die bekend staat om zijn financiële degelijkheid, denk ik. Zalm, net als in 2017? Al zit die nu met een rechtszaak, dacht ik. Minister Harbers zou het kunnen, er zijn vaker ministers tegelijk informateur geweest.
Zalm zou echt schandalig zijnquote:Op vrijdag 9 februari 2024 21:31 schreef Hanca het volgende:
Het zal een VVDer worden die bekend staat om zijn financiële degelijkheid, denk ik. Zalm, net als in 2017? Al zit die nu met een rechtszaak, dacht ik. Minister Harbers zou het kunnen, er zijn vaker ministers tegelijk informateur geweest.
Het enige wat van belang is bij de keuze is of het iemand is die chocola kan maken van de huidige situatie en een advies kan geven wat kans van slagen heeft. Of die persoon nu Zalm, Balkenende of Remkes heet is niet echt relevant.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:11 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zalm zou echt schandalig zijn
Een schandaaltje meer of minder maakt een mogelijk PVV-kabinet zich niet druk om…quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:11 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zalm zou echt schandalig zijn
Dat kan dan alleen Maurice de Hond worden.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:35 schreef PippenScottie het volgende:
Wie hebben we gehad?
Een corrupte senator die tegen zijn partijleider verzwijgt dat er rechtszaken tegen hem lopen.
Een telegraaf columnist.
Ik pak de popcorn vast voor deel drie.
Live peilen tijdens de gesprekkenquote:Op zaterdag 10 februari 2024 01:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kan dan alleen Maurice de Hond worden.
Khalid heeft weer tijd hoorde ikquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:48 schreef probeer het volgende:
Een random praatprogramma host. Maakt niet uit welke, ze zijn allemaal kut.
In de podcast van De Volkskrant werd Hans Hoogervorst geopperd. Best een optie denk ik.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 21:31 schreef Hanca het volgende:
Oh ja diegene die dit fantastische zorgstelsel ons door de strot heeft geduwdquote:Op zaterdag 10 februari 2024 18:17 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
In de podcast van De Volkskrant werd Hans Hoogervorst geopperd. Best een optie denk ik.
quote:Op zaterdag 10 februari 2024 18:17 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
In de podcast van De Volkskrant werd Hans Hoogervorst geopperd. Best een optie denk ik.
Vullings en Van der Wulp noemden Kamp ook.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 20:04 schreef Hanca het volgende:
Ik las ergens (kan het niet weer vinden) dat ze dachten dat het Kamp, Rosenthal of Zijlstra ging worden: een VVDer uit Rutte 1, die dus meer met Wilders heeft gewerkt.
Tja, zo ken ik er over Remkes ook nog wel een paar. Als dat een criterium is wordt de spoeling aan informateurs wel erg dunquote:Op zaterdag 10 februari 2024 18:20 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Oh ja diegene die dit fantastische zorgstelsel ons door de strot heeft geduwd
Ja klopt maar die Hoogervorst vind ik wel een erg vervelend figuurquote:Op zaterdag 10 februari 2024 20:14 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Tja, zo ken ik er over Remkes ook nog wel een paar. Als dat een criterium is wordt de spoeling aan informateurs wel erg dun
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |