Qua mooiheid weet ik het niet, maar ik dacht dat Cork 'meer Iers' is als Dublin. Maar goed, wat ik daarna lees over Dublin klinkt ook al gaaf, dan zal Cork nog mooier zijn.quote:Op maandag 15 juli 2024 22:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niet de mooiste stad vergeleken met wat?
Cork ben ik alleen over de snelweg langs gereden, ben er wel in de buurt verder geweest maar dus niet de stad zelf.quote:Op maandag 15 juli 2024 23:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Qua mooiheid weet ik het niet, maar ik dacht dat Cork 'meer Iers' is als Dublin. Maar goed, wat ik daarna lees over Dublin klinkt ook al gaaf, dan zal Cork nog mooier zijn.
Joehoequote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor volgend jaar maar eens serieus de Faeroer eilanden onderzoeken. Iemand van hier daar al eens geweest toevallig?
Waterfiets, maar dat is meer voor [HTL] geloof ik.quote:
huhquote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:17 schreef flipsen het volgende:
[..]
Waterfiets, maar dat is meer voor [HTL] geloof ik.
Oude koeien uit de sloot aan het halen?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:17 schreef flipsen het volgende:
[..]
Waterfiets, maar dat is meer voor [HTL] geloof ik.
Newbiequote:
Gewoon, niet per se een mooie stadquote:Op maandag 15 juli 2024 22:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, het is niet mooier dan een Barcelona of Rome, maar goed welke steden komen daar wel in de buurt? (Weinig).
In dit geval werd Belfast als optie ipv Dublin aangeraden en dan zou ik 1000% voor Dublin gaan.
Phoenix Park, de verschillende grote brouwerijen, Dublin Castle, Trinity College, St Patricks cathedral, the Spire, Temple bar (wijk en bar zelf), en dan nog vele musea over de historie.
En daarnaast dus gewoon de super gezellige sfeer in Dublin. Ieren zijn gewoon een fantastisch volk.
Veel live muziek overal te vinden, heerlijke stad om gewoon lekker te genieten.
En dan kan je vanaf Dublin ook prima wat dagreizen maken (Glendalough/Wicklow Mountains is bv een hele mooie). En een dagje naar Belfast kan ook prima.
Belfast heeft het Titanic Center natuurlijk, maar zelf vond ik het verder niet echt een uitstraling hebben. En heeft zeker niet meer dingen te doen als Dublin.
Blijft allemaal een mening natuurlijk of je de dingen in Dublin leuk vindt om te doen.
Maar Belfast heeft sowieso niet meer dingen om te doen.
Yupquote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor volgend jaar maar eens serieus de Faeroer eilanden onderzoeken. Iemand van hier daar al eens geweest toevallig?
Al die bekende techbedrijven (Facebook, Google etc.) die in Dublin gevestigd zijn zullen best invloed hebben op hoe Iers Dublin nog overkomt maar dat kun je je bij Amsterdam natuurlijk ook (al) afvragen.quote:Op maandag 15 juli 2024 23:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Qua mooiheid weet ik het niet, maar ik dacht dat Cork 'meer Iers' is als Dublin. Maar goed, wat ik daarna lees over Dublin klinkt ook al gaaf, dan zal Cork nog mooier zijn.
Het zal vooral een kwestie van smaak zijn maar wat Belfast ook indrukwekkend maakt is de zichtbare geschiedenis van de troubles, in hoeverre je over geschiedenis mag spreken. De scheiding is er heden ten dage nog steeds. Verder heeft Belfast net als Dublin ook makkelijk bereikbare, mooie zo niet mooiere natuur met de Giant's Causeway op dagtrip afstand. Eigenlijk moet je in een weekje gewoon beide doen, zo ver liggen Dublin en Belfast niet uit elkaar.quote:Op maandag 15 juli 2024 22:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, het is niet mooier dan een Barcelona of Rome, maar goed welke steden komen daar wel in de buurt? (Weinig).
In dit geval werd Belfast als optie ipv Dublin aangeraden en dan zou ik 1000% voor Dublin gaan.
Phoenix Park, de verschillende grote brouwerijen, Dublin Castle, Trinity College, St Patricks cathedral, the Spire, Temple bar (wijk en bar zelf), en dan nog vele musea over de historie.
En daarnaast dus gewoon de super gezellige sfeer in Dublin. Ieren zijn gewoon een fantastisch volk.
Veel live muziek overal te vinden, heerlijke stad om gewoon lekker te genieten.
En dan kan je vanaf Dublin ook prima wat dagreizen maken (Glendalough/Wicklow Mountains is bv een hele mooie). En een dagje naar Belfast kan ook prima.
Belfast heeft het Titanic Center natuurlijk, maar zelf vond ik het verder niet echt een uitstraling hebben. En heeft zeker niet meer dingen te doen als Dublin.
Blijft allemaal een mening natuurlijk of je de dingen in Dublin leuk vindt om te doen.
Maar Belfast heeft sowieso niet meer dingen om te doen.
Geschiedenis heb je in Dublin ook zat. De Ierse geschiedenis, rebellies, hongersnood en meer.quote:Op woensdag 17 juli 2024 11:28 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Het zal vooral een kwestie van smaak zijn maar wat Belfast ook indrukwekkend maakt is de zichtbare geschiedenis van de troubles, in hoeverre je over geschiedenis mag spreken. De scheiding is er heden ten dage nog steeds. Verder heeft Belfast net als Dublin ook makkelijk bereikbare, mooie zo niet mooiere natuur met de Giant's Causeway op dagtrip afstand. Eigenlijk moet je in een weekje gewoon beide doen, zo ver liggen Dublin en Belfast niet uit elkaar.
Wat mogen we blij zijn dat roken in cafes en pubs niet meer mag zeg!quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:53 schreef Individual het volgende:
Dublin is wel gezellig en dat komt vooral door de Ieren zelf en hun alcoholmisbruik. De eerste keer was tijdens een zakenreisje toen ik 20 was. Mocht je nog roken in de pubs
Maar Belfast is bijzonder met heel veel geschiedenis. Het is/was een ruige stad met veel lagen en daar hou ik wel van.
Ik vond niet alle straatjes in Genua schattig, het is wel echt een bijzondere stad. Als je op roadtrip bent zou ik liever naar Turijn gaan, ik heb zo'n vermoeden dat parkeren ook beter gaat in Turijn. Die natuur kun je wel elders tijdens je roadtrip zien. Genua zou ik een keer als losse trip bezoeken icm cinque terre tijdens het laagseizoen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 23:02 schreef RockNijntje het volgende:
Iemand hier ervaring met Turijn en Genoa/Genua? Vast welWelke van de twee vonden jullie mooier/leuker?
Een deel van een roadtrip die ik dit jaar wil maken zal van Milaan naar Monaco gaan en dan zou ik ook graag een van deze twee steden bezoeken, maar ik weet niet zo goed welke. Vooralsnog neig ik iets meer naar Genoa omdat dat mooi aan zee ligt, schattige straatjes heeft en mooie natuur heeft, terwijl Turijn een beetje saai en eentonig lijkt met alleen maar wat gebouwen als bezienswaardigheden. Maar ik weet niet of dat klopt
Ik vond Turijn een verrassend mooie stad. In Genua ben ik nog nooit geweest.quote:Op woensdag 17 juli 2024 23:02 schreef RockNijntje het volgende:
Iemand hier ervaring met Turijn en Genoa/Genua? Vast welWelke van de twee vonden jullie mooier/leuker?
Een deel van een roadtrip die ik dit jaar wil maken zal van Milaan naar Monaco gaan en dan zou ik ook graag een van deze twee steden bezoeken, maar ik weet niet zo goed welke. Vooralsnog neig ik iets meer naar Genoa omdat dat mooi aan zee ligt, schattige straatjes heeft en mooie natuur heeft, terwijl Turijn een beetje saai en eentonig lijkt met alleen maar wat gebouwen als bezienswaardigheden. Maar ik weet niet of dat klopt
Urban exploration geeft wel een kick!quote:Op woensdag 17 juli 2024 22:20 schreef bianconeri het volgende:
Belfast heeft historie wat de gebouwen hebben, maar dan een grauwe ruwe kant. Wat gewoon qua uitstraling en bouw heel donker en zielloos is.
Vind ik overigens soms ook bij steden waar ik wel dol op ben. In de Oost-blok kant van Europa is dat net zo.
En wat is dan de gedachte achter die regelgeving vraag ik me afquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)iter-norm-handbagage
En niet eens vanwege de "veiligheid".
Want regeltjesneuken is belangrijker dan winnen.quote:Omdat de Europese Commissie wil
dat alle luchthavens dezelfde
internationale normen hanteren,wordt
die versoepeling nu weer teruggedraaid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ik hoor juist mindere verhalen over Saigon ten opzichte van Hanoi. Ben je ook in het noorden geweest?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 03:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vorige week lang in weekeinde Saigon gedaan ( einde schoolvakantie vieren ). Wat een leuk land is Vietnam. Smaakt zeker naar meer, en ben benieuwd naar de rest van het land !
Ik heb vorig jaar Vietnam gedaan. Ik vond Hanoi super en inderdaad Saigon tegenvallen. Hanoi voelt wat authentieker/ouder terwijl Saigon meer aandeed als een Aziatische metropool. Dus veel moderner.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik hoor juist mindere verhalen over Saigon ten opzichte van Hanoi. Ben je ook in het noorden geweest?
Wij gaan hoogstwaarschijnlijk volgend jaar een paar weken en twijfelen of we het zuiden ook mee moeten pakken. Eventueel nog in combinatie met Cambodja
Welke periode?quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:20 schreef MaJo het volgende:
Ik heb nu tickets voor Vietnam gevonden, 675 euro pp met 1 overstap in Hong Kong. Boeken? Of toch nog even wachten?
Is prima.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:20 schreef MaJo het volgende:
Ik heb nu tickets voor Vietnam gevonden, 675 euro pp met 1 overstap in Hong Kong. Boeken? Of toch nog even wachten?
Februari/maart. Een maand geleden was het 800 pp dus dit is al flink lager. We gaan buiten het hoogseizoen dus dat scheeltquote:Op maandag 12 augustus 2024 15:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Welke periode?
En heb je gekeken naar wat de ticketprijzen normaal een beetje doen? Ben je vast ervaren genoeg in hoor haha.
Maar zelf kijk ik altijd een beetje naar de maanden er om heen of de prijzen normaal hoger of lager zitten en ook kijkende naar wat voor periode het is.
Dan heb je een beetje een idee of het goedkope, normale of dure prijzen zijn.
Maar klinkt eerlijk gezegd vrij goedkoop (al heb ik geen idee van de prijzen naar Vietnam).
Ok dan moeten we het maar doen denk ikquote:
Andquote:Op maandag 12 augustus 2024 13:20 schreef MaJo het volgende:
Veel beter gaat het denk ik haast niet worden .... Is Cathay Pacific ? Die hadden voor ons ook een mooie aanbieding, om met kerst met het hele gezin naar Nederland te vliegen. Mooie prijs, temeer omdat het in premium economy kan kanquote:Op maandag 12 augustus 2024 13:20 schreef MaJo het volgende:
Cathay inderdaadquote:Op woensdag 14 augustus 2024 12:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
And
[..]
Veel beter gaat het denk ik haast niet worden .... Is Cathay Pacific ? Die hadden voor ons ook een mooie aanbieding, om met kerst met het hele gezin naar Nederland te vliegen. Mooie prijs, temeer omdat het in premium economy kan kan
Top ! Hong Kong is ook een leuke stad !quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Cathay inderdaad
We hebben geboektHeen naar Saigon met 3 dagen overstap in Hong Kong en terug vanaf Hanoi. 3 weken Vietnam in totaal
![]()
Vind ik echt geen reet meer aan tegenwoordig als ik eerlijk ben.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 23:26 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Top ! Hong Kong is ook een leuke stad !
Het verandert wel, maar zo erg als jij het stelt, vind ik het nog niet.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 23:28 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Vind ik echt geen reet meer aan tegenwoordig als ik eerlijk ben.
Al het unieke is daar de laatste jaren uitgesloopt door de CCP
Ik ben benieuwd! Dit jaar zijn we er alleen overgestapt naar/van Bangkok en ik wilde dit keer toch een paar dagen blijven.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 23:26 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Top ! Hong Kong is ook een leuke stad !
Ik weet niet hoe het eerder was dus dat scheeltquote:Op woensdag 14 augustus 2024 23:28 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Vind ik echt geen reet meer aan tegenwoordig als ik eerlijk ben.
Al het unieke is daar de laatste jaren uitgesloopt door de CCP
Dat is zeker apart ja!quote:Op donderdag 15 augustus 2024 03:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het verandert wel, maar zo erg als jij het stelt, vind ik het nog niet.
Wel apart is dat vaak de oudere mensen engels spreken en de jongeren niet. Meestal is dat anderso
Oeh ik ben benieuwd naar een verslag inclusief foto'squote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:54 schreef RockNijntje het volgende:
Prachtige reis, Kazachstan, Oezbekistan, Tadzjikistan en Kirgizië. Nu de laatste paar dagen in Kirgizië en dan weer naar huis
Een verslag ga ik niet maken aangezien ik Polarsteps al erg veel werk vind en er niet nog meer bij wil/kan doen. Foto's zitten al meerdere FOK!kers op te wachten dus dat overweeg ik wel te doenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oeh ik ben benieuwd naar een verslag inclusief foto's
Je mag me ook een linkje naar je Polarsteps sturenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:54 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Een verslag ga ik niet maken aangezien ik Polarsteps al erg veel werk vind en er niet nog meer bij wil/kan doen. Foto's zitten al meerdere FOK!kers op te wachten dus dat overweeg ik wel te doen
Dit jaar voor het eerst geweest.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:38 schreef UIO_AMS het volgende:
Weer terug uit Porto. Leuke stad. Prettiger dan Lissabon naar mijn mening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |