Als fatsoenlijke rechtse stemmer is er bar weinig keuze toch? SGP, CDA, VVD en dan is het wel op.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:58 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
En mooi dat het niet moeilijk is voor u om een goede partij te vinden. Ik heb op rechts best wel wat twijfelmomenten gehad de laatste jaren in het stemhokje.
Inderdaad, wel klote dat het constand op het bordje komt van links. Dat is ook lastig om je tegen te verdedigen omdat juist links meer voor de idealen gaat dan aan de rechterflank. Die slikken over het algemeen makkelijker wat in om mee te kunnen doen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:05 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik denk dat dit het is. Het 'linkse verhaal' doet het slecht in oneliners. Dat is in de tijd van snelle ophef, hypes en sociale media een enorme handicap.
Neem dat zogenaamde 'woke'-gedoe. Dat bestaat niet of nauwelijks, maar het wordt links wel aangewreven. Maar ja, wat moet links dan? Zeggen dat gelijke rechten niet zo boeiend zijn? Pleiten tegen diversiteit?
Dat woke gedoe bestaat wel degelijk - weliswaar in de in de anglosphere meer dan hier- maar is vooral op het internet vrij groot en daar is de anglo-sphere leidend. Een groot deel van de jonge(re) kiezers zit daar ook, en juist die worden en stemmen steeds conservatiever.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:05 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik denk dat dit het is. Het 'linkse verhaal' doet het slecht in oneliners. Dat is in de tijd van snelle ophef, hypes en sociale media een enorme handicap.
Neem dat zogenaamde 'woke'-gedoe. Dat bestaat niet of nauwelijks, maar het wordt links wel aangewreven. Maar ja, wat moet links dan? Zeggen dat gelijke rechten niet zo boeiend zijn? Pleiten tegen diversiteit?
Hoe kan het dan dat ik het als blanke heteroman nog nooit tegen ben gekomen in het dagelijks leven? Vraag een vrouw of ze weleens last heeft van seksisme: gegarandeerd ja. Vraag een donker persoon of die weleens last heeft van discriminatie: gegarandeerd ja. Of een jood naar antisemitisme. Een homostel naar homohaat. Dat zijn bestaande verschijnselen waar mensen daadwerkelijk last van hebben. Maar 'woke'? Dat bestaat eigenlijk alleen op internet en dan ook nog eens vrijwel uitsluitend bij de mensen die er fel tegen ageren.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:26 schreef AgLarrr het volgende:
Dat woke gedoe bestaat wel degelijk - weliswaar in de in de anglosphere meer dan hier- maar is vooral op het internet vrij groot en daar is de anglo-sphere leidend. Een groot deel van de jonge(re) kiezers zit daar ook, en juist die worden en stemmen steeds conservatiever.
Op de voet gevolgd door "het is de schuld van links (omdat ze niet streng genoeg zijn tegen de buitenlanders)!"quote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Links schreeuwt hun oplossingen voor belangrijke problemen van de daken, maar mensen horen liever dat alles, inclusief hun verregende weekend, de schuld is van dE bUiTeNlAnDeRs.
Het speelt hier minder dan in de VS en het VK, maar toch: iedereen online zwemt veelal in gemeenschappen zwaar beïnvloed door de anglo-sphere, en daarmee ook met alles onder de woke paraplu (en overigens ook de ellende aan de rechterkant). Je kunt ook niet met droge ogen beweren dat digitale gemeenschappen het echte leven niet beïnvloeden. Praktisch: het hele discours over wit privilege, giftige mannelijkheid, de aandacht voor het slavernij verleden: allemaal anglo-import. Als je daar niks van hebt meegekregen in NL dan kijk je geen nieuws, lees je geen kranten en werk je niet in of met publieke instellingen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:33 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat ik het als blanke heteroman nog nooit tegen ben gekomen in het dagelijks leven? Vraag een vrouw of ze weleens last heeft van seksisme: gegarandeerd ja. Vraag een donker persoon of die weleens last heeft van discriminatie: gegarandeerd ja. Of een jood naar antisemitisme. Een homostel naar homohaat. Dat zijn bestaande verschijnselen waar mensen daadwerkelijk last van hebben. Maar 'woke'? Dat bestaat eigenlijk alleen op internet en dan ook nog eens vrijwel uitsluitend bij de mensen die er fel tegen ageren.
Oké, noem maar iets concreets dan: hoe heb jij in het dagelijks leven (buiten het internet dus) last gehad van 'woke'? En dan wel écht het 'woke' waar zoveel gedoe over is hè? Kritiek op het slavernijverleden bestaat al honderden jaren.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:39 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het speelt hier minder dan in de VS en het VK, maar toch: iedereen online zwemt veelal in gemeenschappen zwaar beïnvloed door de anglo-sphere, en daarmee ook met alles onder de woke paraplu (en overigens ook de ellende aan de rechterkant). Je kunt ook niet met droge ogen beweren dat digitale gemeenschappen het echte leven niet beïnvloeden. Praktisch: het hele discours over wit privilege, giftige mannelijkheid, de aandacht voor het slavernij verleden: allemaal anglo-import. Als je daar niks van hebt meegekregen in NL dan kijk je geen nieuws, lees je geen kranten en werk je niet in of met publieke instellingen.
1 term wat zonder de WOKE nooit bestaan had , Grensoverschrijdend gedrag.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:58 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Oké, noem maar iets concreets dan: hoe heb jij in het dagelijks leven (buiten het internet dus) last gehad van 'woke'? En dan wel écht het 'woke' waar zoveel gedoe over is hè? Kritiek op het slavernijverleden bestaat al honderden jaren.
Jij bent van grensoverschrijdend gedrag beschuldigd? En je wordt lastiggevallen door BLM? Of zijn dit ook weer verhalen van het internet?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:15 schreef RAVW het volgende:
[..]
1 term wat zonder de WOKE nooit bestaan had , Grensoverschrijdend gedrag.
En dan vooral dat mannen zich hier alleen schuldig aan maken, want een dame kan niet grensoverschrijdend zijn.
Waarom moet altijd de man toestemming vragen om wat te willen , ( ik als man heb nooit toestemming gegeven aan mijn exen) waarom is het bij een dame NOOIT bij de eerste keer NEE gelijk afgelopen maar blijft ze dagen door blaten.
Nu dus alles wat niet wenselijk is voor een dame word op een hoop gegooid van grensoverschrijdend gedrag.
En de Woke gaat vaak maar 1 kant uit en vergeet de andere kan......
Black lives matter.... en de rest dan? Elk leven doet er om .. niet alleen Zwart.
En zo kan ik nog wel meer dingen verzinnen waar je de WOKE liever kwijt ben dan rijk.Of lees Sociaalmedia beter verboden worden.
Want als ik nu hoor en leest is elke man bijna wel een verkrachter, want alle dames hebben wel eens een verkrachting mee gemaakt.
Het probleem is dat veel vrouwen gaan zoeken naar hun bevestiging en daar is Internet een verkeerd medium voor.
Vroeger wist niet niet eens wat er buiten je stad gebeurden.
Ja wat er op het nieuws kwam, Nu kan je bijna in elke huiskamer binnen komen en je gal spugen.
En veel post wall dames zijn daar gevoelig voor.
Probleem is alleen dat de meeste mensen die roepen dat mensen zo dom zijn of zich beter moeten verdiepen in de politiek eigenlijk enkel willen zeggen dat mensen zich er in moeten verdiepen zodat ze dan wél juist (vaak links/sociaal correct) zullen stemmen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:46 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens. Ik denk dat het voor de maatschappij wel beter is, ongeacht of je links/rechts bent. Hoe meer je er vanaf weet, hoe meer je je ook kan verplaatsen in de ander.
Ik heb op dezelfde manier last van woke als ik last hebt van haar rechtste tegenhanger: het populisme. Alleen ik zit in een bubbel met grootstedelijk hoogopgeleiden dus in mijn omgeving is woke veel invloedrijker: de manier waarop onderwerpen aangevlogen (moeten) worden, zaken waar op de werkvloer aandacht aan besteed moet worden, woorden die ineens "niet meer kunnen", de constante barrage in de 'kwaliteitskranten' en een groot deel van de publieke omroep over onderwerpen die in die hoek belangrijk gevonden worden. Het is een cultuur die me niet bevalt maar die ik op steeds meer plekken tegenkom / iets mee moet.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:58 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Oké, noem maar iets concreets dan: hoe heb jij in het dagelijks leven (buiten het internet dus) last gehad van 'woke'? En dan wel écht het 'woke' waar zoveel gedoe over is hè? Kritiek op het slavernijverleden bestaat al honderden jaren.
Deels eens met je. Op rechts gebeurt het ook. Van die 'wappies' die alleen maar roepen; verdiep je in X want daardoor WEF, chemtrails. Klaus Schwab etc etc. Is wel een 'probleem' aan beide kanten van het spectrum.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat de meeste mensen die roepen dat mensen zo dom zijn of zich beter moeten verdiepen in de politiek eigenlijk enkel willen zeggen dat mensen zich er in moeten verdiepen zodat ze dan wél juist (vaak links/sociaal correct) zullen stemmen.
Ik ervaar het hetzelfde als jou overigens en veel mensen in mn omgeving ook. Links draait tegenwoordig vooral om politiek correct, klimaat, diversiteit e.d., terwijl het vroeger wel wat anders aanvoelde bij links. Maar iedereen ervaart dat anders, dat kan.
Vind je het nu kwalijk dat er een woord/naam op geplakt wordt? Of wil je aangeven dat dit eerder niet voorkwam?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:15 schreef RAVW het volgende:
[..]
1 term wat zonder de WOKE nooit bestaan had , Grensoverschrijdend gedrag.
En dan vooral dat mannen zich hier alleen schuldig aan maken, want een dame kan niet grensoverschrijdend zijn.
Waarom moet altijd de man toestemming vragen om wat te willen , ( ik als man heb nooit toestemming gegeven aan mijn exen) waarom is het bij een dame NOOIT bij de eerste keer NEE gelijk afgelopen maar blijft ze dagen door blaten.
Nu dus alles wat niet wenselijk is voor een dame word op een hoop gegooid van grensoverschrijdend gedrag.
En de Woke gaat vaak maar 1 kant uit en vergeet de andere kan......
Op rechts gebeurt het zeker ook. Radicale identiteitspolitiek vind je op beide flanken.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:35 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Deels eens met je. Op rechts gebeurt het ook. Van die 'wappies' die alleen maar roepen; verdiep je in X want daardoor WEF, chemtrails. Klaus Schwab etc etc. Is wel een 'probleem' aan beide kanten van het spectrum.
Dat laatste is inderdaad wel war, iedereen ervaart het anders.
Idd. Helaas maar waar.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:36 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Op rechts gebeurt het zeker ook. Radicale identiteitspolitiek vind je op beide flanken.
Oh, daarom zei ik ook ''vaak'', implicerend dat het lang niet altijd enkel bij links gebeurd.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:35 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Deels eens met je. Op rechts gebeurt het ook. Van die 'wappies' die alleen maar roepen; verdiep je in X want daardoor WEF, chemtrails. Klaus Schwab etc etc. Is wel een 'probleem' aan beide kanten van het spectrum.
Dat laatste is inderdaad wel war, iedereen ervaart het anders.
Maar welke zijn dan echt typisch 'woke'? Want culturele veranderingen zijn er altijd geweest. Neem de bekende kinderboekjes uit de jaren '50. Oki en Doki bij de nikkers, dat soort titels. Of dat vrouwen vroeger ontslagen werden zodra ze trouwden. Dat homoseksualiteit strafbaar was. Noem maar op. Of zouden we de veranderingen daarvan tegenwoordig ook 'woke' noemen?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:35 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik heb op dezelfde manier last van woke als ik last hebt van haar rechtste tegenhanger: het populisme. Alleen ik zit in een bubbel met grootstedelijk hoogopgeleiden dus in mijn omgeving is woke veel invloedrijker: de manier waarop onderwerpen aangevlogen (moeten) worden, zaken waar op de werkvloer aandacht aan besteed moet worden, woorden die ineens "niet meer kunnen", de constante barrage in de 'kwaliteitskranten' en een groot deel van de publieke omroep over onderwerpen die in die hoek belangrijk gevonden worden. Het is een cultuur die me niet bevalt maar die ik op steeds meer plekken tegenkom / iets mee moet.
Ik heb een biertje op en las over die 'vaak' heen, als in, jouw context. Ik zit lekker van het weekend te genieten maar ik snap je nu nog beter.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oh, daarom zei ik ook ''vaak'', implicerend dat het lang niet altijd enkel bij links gebeurd.
Woke is niet zo afgebakend, het is een container begrip. Net als populistisch. Ik bestempel de contemporaine radicaal progressieve cultuurhoek als woke. En dat er dingen veranderen dat is niets nieuws. Maar deze mix van post-moderne decadentie is dat wel.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:46 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Maar welke zijn dan echt typisch 'woke'? Want culturele veranderingen zijn er altijd geweest. Neem de bekende kinderboekjes uit de jaren '50. Oki en Doki bij de nikkers, dat soort titels. Of dat vrouwen vroeger ontslagen werden zodra ze trouwden. Dat homoseksualiteit strafbaar was. Noem maar op. Of zouden we de veranderingen daarvan tegenwoordig ook 'woke' noemen?
Ben het met je eens hoor, maar zoals ik laatst las dat mensen het VOC schip bij het scheepvaart museum weg willen hebben, dat vind ik zelf te ver gaan.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:58 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dit lijkt me een uitstekend voorbeeld. 1 figuur in Amsterdam wil iets, een landelijke krant gaat ermee aan de haal en hop: ophef. Gaat echt helemaal nergens over.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ben het met je eens hoor, maar zoals ik laatst las dat mensen het VOC schip bij het scheepvaart museum weg willen hebben, dat vind ik zelf te ver gaan.
Niemand pleit ervoor om alles uit te wissen.quote:Maar weet niet zeker of dat onder 'Woke' valt. Wel denkt ik dat het schadelijk is als je alles gaat uitwissen.
Ja ik heb een valse aangifte gehad van grensoverschrijdend gedrag door een vrouwelijke client,en ben in me gelijk gesteld.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:22 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Jij bent van grensoverschrijdend gedrag beschuldigd? En je wordt lastiggevallen door BLM? Of zijn dit ook weer verhalen van het internet?
IK zal je nog sterker vertellen , ik heb van mijn Moeder geleerd dat je een dame op een voetstuk moet zetten en respect moet geven , en complimentjes moet geven.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Vind je het nu kwalijk dat er een woord/naam op geplakt wordt? Of wil je aangeven dat dit eerder niet voorkwam?
Misschien moet je je moeder eens vragen hoe dat in haar jeugd was, of dat nu echt iets unieks is van deze tijd?
Of snap ik je nu niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |