Prijs per m2 en of je echt micro omvormers nodig hebt als ze het je aanbiedenquote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:50 schreef MissRelin het volgende:
Ik ben onlangs verhuisd en wil graag een aantal zonnepanelen op mijn dak laten leggen. Nu is dit een wereld waar ik nog bar weinig van weet. Waar moet ik vooral op letten bij het opvragen van offertes?
Dit, onbetrouwbare overheid.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:43 schreef investeerdertje het volgende:
Nou, de rijken worden rijker.
Betreurenswaardige keuze dit.
Geen enkel bedrijf kan lang bestaan zonder winst, behalve overheidsbedrijven want die draaien aan de belastingknop.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik las gisteren dat Eneco toestemming heeft voor een zonnepark van 88.000(!) panelen. Dan is er ineens geen netcongestie blijkbaar, maar als die panelen op daken liggen dan is er een probleem.
Natuurlijk maken ze zich daar niet druk om. Ze maken zich maar druk om 1 ding en dat is hun eigen winst. En dat is logisch, daar zijn het bedrijven voor, maar kom daar dan gewoon voor uit.
Over 14 dagen leggen ze bij mij SolarEdge systeem voor ¤950/kWp.quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:28 schreef archito het volgende:
Gisteren precies 1 jaar in het bezit van zonnepanelen, 3200 kwh opgewekt waarbij mijn inschatting 3000 kwh was. Dus best netjes. Ongeveer 2000 kwh zelf gebruikt en de rest voor een heel laag bedrag teruggeleverd.
Ik heb de 9 panelen wel in een heel dure tijd laten leggen, dus die 850 euro terugbetaling van de energieleverancier is volgens mij minder dan het prijsverschil als ik ze nu zou laten leggen.
1) De keuze voor het systeem: met Enphase, SolarEdge optimizers of uitsluitend een omvormer. E.e.a. is afhankelijk van de bezonning. De PV-panelen zijn bijna goedkoper dan de Enphase micro-omvormersquote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:50 schreef MissRelin het volgende:
Ik ben onlangs verhuisd en wil graag een aantal zonnepanelen op mijn dak laten leggen. Nu is dit een wereld waar ik nog bar weinig van weet. Waar moet ik vooral op letten bij het opvragen van offertes?
https://www.eigenhuis.nl/(...)9j3vKsUaAv9qEALw_wcBquote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:50 schreef MissRelin het volgende:
Wat valt er uit handen te nemen? Serieuze vraag.quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:56 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.eigenhuis.nl/(...)9j3vKsUaAv9qEALw_wcB
Deze eens bekijken. Goede ervaringen mee. Is een gezamelijke inkoop van Vereniging Eigen Huis. Je hoeft er geen lid van te zijn. Ze nemen je stap voor stap mee in het proces, en nemen je (bijna) alles uit handen.
Advies voor de meterkast, advies type paneel en omvormer, een schouw van je dak etc.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:19 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Wat valt er uit handen te nemen? Serieuze vraag.
Je belt een bedrijf, krijgt een offerte, geeft de opdracht. Je betaald. Klaar 😅
Ik had ze ook via VEH omdat ze op dat moment het goedkoopste waren, 1 euro per wp voor Enphase (in 2021).quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:19 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Wat valt er uit handen te nemen? Serieuze vraag.
Je belt een bedrijf, krijgt een offerte, geeft de opdracht. Je betaald. Klaar 😅
Dit zijn diensten die elke zonnepanelen aanbieder die hier en bij onze buren geweest is aanbied. Dat is onderdeel van het offerte uitbrengen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Advies voor de meterkast, advies type paneel en omvormer, een schouw van je dak etc.
Zo hebben wij een plat dak waar ik niet bij kan komen. Ik had dus geen idee hoeveel panelen er eigenlijk op konden (ivm opstaande randen) etc. Laat staan hoe de bekabeling moet lopen. En dan in combinatie met al deze factoren. Want je hoeft natuurlijk niet perse een drie fasen aansluiting. Ligt er allemaal maar net aan wat je laat plaatsten.
Het is voor jou misschien allemaal gesneden koek. Maar dat is het voor veel mensen niet.
Dank voor alle tips. Wilde sowieso al meerdere offertes op gaan vragen, zodat ik kan vergelijken.quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:38 schreef blomke het volgende:
[..]
1) De keuze voor het systeem: met Enphase, SolarEdge optimizers of uitsluitend een omvormer. E.e.a. is afhankelijk van de bezonning. De PV-panelen zijn bijna goedkoper dan de Enphase micro-omvormers
2) Hoeveel Wp ga je leggen en is je meterkast voorbereid evt. met 3 fasen? Is er al een aparte groep voor?
3) De garantie, de subsidie
4) Qua systeem: Wp/m2 en ¤/Wp
Ik zou die schaampanelen gewoon lekker laten wat ze zijn als ze tenminste niet in de weg zitten voor je eigen systeem. Anders gewoon er af halen en zien of iemand in de buurt wil uitbreiden met die van jou.quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:00 schreef Joene het volgende:
Heb in m’n huidige oost/west opstelling 20 panelen op Apsystems eigenlijk zeer tevreden over , we zijn bezig met een nieuw te bouwen huis. Nog geen idee hoeveel panelen er straks op het dak passen , was er nog niet actief mee bezig mede door versobering salderingsregeling, nu dit (voorlopig) van de baan is denk ik er over om m’n dakvlakken weer zoveel mogelijk te vullen. Wat mij betreft met AP maar weet niet hoe projectbouwer erover denkt want krijg 3 “gratis” panelen met de bouw mee ivm een of andere subsidie .
Zo te lezen ivm een gunstiger energielabelquote:Op donderdag 15 februari 2024 17:00 schreef Joene het volgende:
Heb in m’n huidige oost/west opstelling 20 panelen op Apsystems eigenlijk zeer tevreden over , we zijn bezig met een nieuw te bouwen huis. Nog geen idee hoeveel panelen er straks op het dak passen , was er nog niet actief mee bezig mede door versobering salderingsregeling, nu dit (voorlopig) van de baan is denk ik er over om m’n dakvlakken weer zoveel mogelijk te vullen. Wat mij betreft met AP maar weet niet hoe projectbouwer erover denkt want krijg 3 “gratis” panelen met de bouw mee ivm een of andere subsidie .
Het zijn echt niet alleen "rijken" met zonnepanelen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:43 schreef investeerdertje het volgende:
Nou, de rijken worden rijker.
Betreurenswaardige keuze dit.
dat laatste , maar we hebben nog niet gesproken met de elektricien / pv heren dus weet nog geen merk niks misschien is het prima en kunnen we mooi uitbreidenquote:Op donderdag 15 februari 2024 19:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo te lezen ivm een gunstiger energielabel
Of omdat de bouwer anders niet aan de eisen voldoet.
Je was toch bezig met Enphase?quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Over 14 dagen leggen ze bij mij SolarEdge systeem voor ¤950/kWp.
Mijn definitie van rijk ligt op een procentueel deel van de samenleving. Niet op mensen met minstens 10 miljoen in hun portemonnee.quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zijn echt niet alleen "rijken" met zonnepanelen.
Genoeg sociale huurwoningen waar de laatste jaren panelen op gelegd zijn en nog gelegd worden.
En die huurders betalen meestal extra huur voor hun panelen.
Daarnaast ook genoeg modale gezinnen met panelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |