quote:Sanremo 2024 – 1st night
City Sanremo
Hosts Amadeus
Marco Mengoni
Voting 100% press jury (TV, online media)
All 26 artists will perform their songs
2nd night
Host Amadeus + ?
Voting 50% radio jury + 50% televoting
First half (13 artists) will perform their songs again
3rd night
Host Amadeus + ?
Voting 50% radio jury + 50% televoting
Second half (13 artists) will perform their songs again
4th night
Host Amadeus + ?
Voting 33% press jury (TV, online media) + 33% radio jury + 34% televoting
Cover night: Each of the 26 artists will perform a cover of another song.
The artists can perform the song solo or together with an acclaimed Italian or international guest artist.
5th night
Host Amadeus + ?
First round: All 26 songs will be performed again. Televoting from the 5th night combined with the results from the previous nights will select 5 songs for the second round.
Second round: Top-5 songs will be performed again. The result of the second round – and the winner of Sanremo 2024 – will be decided by 33% press jury, 33% radio jury and 34% televoting.
quote:Running order second night
1.Fred De Palma - "Il cielo non ci vuole" (20:55)
2.Renga & Nek - "Pazzo di te"
3.Alfa - "Vai!"
4.Dargen D'Amico - "Onda alta" (21:39)
5.Il Volo - "Capolavoro" (21:53)
6.Gazzelle - "Tutto qui"
7.Emma - "Apnea"
8.Mahmood - "Tuta gold" (23:00)
9.BigMama - "La rabbia non ti basta"
10.The Kolors - "Un ragazzo, una ragazza" (23:46)
11.Geolier - "I' p' me, tu p' te"
12.Loredana Bert - "Pazza" (00:18)
13.Annalisa - "Sinceramente" (00:45)
14.Irama - "Tu no" (1:05)
15.Clara - "Diamanti grezzi"
Maar het zou toch zonde zijn als Loredana alsnog wint? Dan hoop ik oprecht dat ze de ticket voor ESF aan iemand anders geeft.quote:Op woensdag 7 februari 2024 05:57 schreef Em31 het volgende:
[ afbeelding ]
Zoals we al zeiden, je zal er wel Italiaans voor moeten zijn?
De stemmende pers heeft vrij aparte voorkeuren dit jaar.quote:Op woensdag 7 februari 2024 08:58 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Maar het zou toch zonde zijn als Loredana alsnog wint? Dan hoop ik oprecht dat ze de ticket voor ESF aan iemand anders geeft.
Moet je voorstellen dat op ons NSF de inzending voor 1/3 werd bepaald door types als Richard, Reetveger, die van Eenennaam (oid, van die flutstukjes uit het AD) enzoquote:Op woensdag 7 februari 2024 09:13 schreef Greys het volgende:
[..]
De stemmende pers heeft vrij aparte voorkeuren dit jaar.
Horror.quote:Op woensdag 7 februari 2024 09:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Moet je voorstellen dat op ons NSF de inzending voor 1/3 werd bepaald door types als Richard, Reetveger, die van Eenennaam (oid, van die flutstukjes uit het AD) enzo
Als je ziet hoe die televote daar vaak vol voor de mannen gaat zou het me niet eens verbazen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 09:18 schreef Fred_B het volgende:
Overigens denk ik dat deze uitslag vooral goed is voor Angelina en Annalisa. Normaal gesproken moeten die Loredana wel kunnen inhalen bij andere stemmingen.
En met drie vrouwen die erom vechten, kan het ook nog een man/mannengroep worden natuurlijk, als die alle stemmen in die hoek weet te mobiliseren.
Leuk! Hij leek wel wat problemen te hebben met zijn oortjesquote:Op woensdag 7 februari 2024 01:29 schreef Greys het volgende:
Verrassing van de avond wat mij betreft. Kan ook aan het tijdstip liggen maar wat een zaaaaalig deuntje. Doe deze maar naar Malm, dit is m'n Trenulețul 2024!![]()
![]()
Wij waren hier gewoon keihard aan toe vannacht op dat moment.quote:Op woensdag 7 februari 2024 09:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Leuk! Hij leek wel wat problemen te hebben met zijn oortjes
Maar die outfit
Moet wel zeggen dat ik er na een kleine 2 minuten wel klaar mee ben en dan moet ie nog de helft
Dat laatste vind ik ook niet zo rampquote:Op woensdag 7 februari 2024 09:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Wij waren hier gewoon keihard aan toe vannacht op dat moment.![]()
En hij had idd technische problemen maar prima opgelost wmb.
Voor mijn gevoel zit er gn winnend ESF-lied in Sanremo dit jaar maar wel veel gewoon toffe en mooie liedjes.
Het refrein met die telefoonpingeltjes vind ik heel tofquote:
Ja! Echt erg leuk.quote:
Kan, maar het lied heeft er wmb net niet genoeg oompf voor. En ik vind haar qua stage presence (gisteravond tenminste) ook niet hl erg 'ik nail dit' uitstralen met dat ongemakkelijke gewibel in het hele eerste stuk. Dat wordt later in het lied wel beter.quote:Op woensdag 7 februari 2024 09:46 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie in Annalisa in potentie wel een ESF-winnaar eigenlijk, zeker als je ziet wat er tot nu toe allemaal bekend is.
Ja dat zou eventueel nog wel kunnen inderdaad, omdat ik bij haar nummer denk dat inkorten het weleens beter zou kunnen maken voor het ESF. Dat eerste deel is iets te langdradig, dus als dat wat ingekort wordt en je komt dan bij dit stuk aan, mt goede staging, dan zou het best wel kunnen:quote:Op woensdag 7 februari 2024 09:46 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie in Annalisa in potentie wel een ESF-winnaar eigenlijk, zeker als je ziet wat er tot nu toe allemaal bekend is.
Dat is wel waar idd, het begin flink inkorten zou dit lied goed doen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 09:49 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dat zou eventueel nog wel kunnen inderdaad, omdat ik bij haar nummer denk dat inkorten het weleens beter zou kunnen maken voor het ESF. Dat eerste deel is iets te langdradig, dus als dat wat ingekort wordt en je komt dan bij dit stuk aan, mt goede staging, dan zou het best wel kunnen:
[ twitter ]
Ja.quote:
Die heeft wel alles in huis om een grote te worden ja, heerlijke stem.quote:Op woensdag 7 februari 2024 09:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja.En wat een stem he!
Blij dat ik ervoor opgebleven ben.
In het begin denk je even 'dit wordt niet veel' maar oef, die heerlijke kop en die stem. Lied zelf gaat geen grote potten breken denk ik maar prima gedaan!
Hij geeft me wel wat Damiano vibes.quote:Op woensdag 7 februari 2024 09:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die heeft wel alles in huis om een grote te worden ja, heerlijke stem.
Marco kon vorig jaar in de semi bijna niet eens een normaal praatje in het Engels houden, dus lijkt me nou niet het beste idee.quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:34 schreef NailQueen het volgende:
Zoals ik trouwens al eerder zei, Marco mag van mij best het ESF presenteren
Alles beter dan Laura Pausini.
Ze zijn daar gewoon net zo gestoord als in Spanjequote:Op woensdag 7 februari 2024 05:57 schreef Em31 het volgende:
[ afbeelding ]
Zoals we al zeiden, je zal er wel Italiaans voor moeten zijn?
Battle van de grofgebekte mediterraanse oma'squote:Op woensdag 7 februari 2024 12:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Ze zijn daar gewoon net zo gestoord als in Spanje
Ik zou echt niet kunnen voorspellen wie dan zou winnenquote:Op woensdag 7 februari 2024 12:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Battle van de grofgebekte mediterraanse oma's
Ik zou het ook leuk vinden als er weer zo'n simpel vrolijk liedje wintquote:Op woensdag 7 februari 2024 09:46 schreef TheVulture het volgende:
Ach de San Marino voorronde gaat waarschijnlijk 6 avonden TV zijn, 5 halve finales en 1 finale.quote:Op woensdag 7 februari 2024 12:34 schreef Greys het volgende:
Zo leuk met het grootste deel van m'n Twittertimeline die niets met het Songfestival heeft en er twee al verbaasd vragen waarom Sanremo 5 avonden duurt in zo'n dwergstaat.
Sanremo, San Marino, wat scheelt het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |