Het maakt verder niet uit wie de 76 uiteindelijk bij elkaar weten te rapen, het blijft hetzelfde aantal stemmers natuurlijk. Dus ja, ook miljoenen mensen hebben gestemd voor wat anders dan PVV.quote:Op woensdag 7 februari 2024 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik weet het, wat dan inderdaad?
Het "probleem" zit 'm een beetje in het sentiment van de Nederlandse maatschappij anno 2024. Miljoenen mensen willen Wilders dus graag de kans geven om een frisse wind door de politiek te laten waaien, maar in de praktijk lijkt men er dus niet uit te komen. Het is niet zo dat die achterban dan opeens denkt; laten we dan maar over links gaan stemmen.
Al met al krijg je dan een onbestuurbare situatie ja.
Links en de traditionele “grootste” partijen zullen ook het liefst een kabinet met Wilders en de BBB zien dunkt me. Liever nieuwe verkiezingen nadat het nieuwe kabinet brandend ineen is gestort dan dat ze er niet uit komen. Liever goed duidelijk dat de PVV en BBB incapabel zijn dan dat ze in de slachtofferrol (nog meer) kunnen kruipen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:57 schreef probeer het volgende:
[..]
En dan? Stel nou he ..
Deze formaties lopen helemaal stuk.
Juni 2024 nieuwe verkiezingen.
PVV stijgt naar 45+. VVD, NSC, BBB dalen. PvdGLA krimpt ietsjes. CDA en D66 herstellen 1-3 zetels (terugkrabbelaars van NSC en PvdGLA). Christenen blijven ongeveer gelijk, FvD blijft irrelevant.
Zomerreces.
Nieuwe formatie. PVV mag eerst, en kan eigenlijk alleen maar weer met dezelfde partijen rond de tafel.
Wat is er dan veranderd? Is Geerts onderhandelingspositie aan die tafel dan sterker, wanneer hij nog net zo hard als nu, die andere 3 partijen nodig heeft om uiteindelijk bij de koning zijn krabbeltje te zetten (of hoe dat dan ook gaat) voor Wilders 1?
Ik wil de PVV in een kabinet, maar misschien moet hij wat minder tweeten en wat meer focussen op het rond krijgen van een PVV/VVD/BBB kabinet. Voordat we straks inderdaad weer richting een links (oh nee, wacht, VVD/NSC/D66/GL is eigenlijk centrum rechts) kabinet stormen. Want die nieuwe verkiezingen gaan inderdaad niet komen.quote:
En maar oppositie voeren.quote:
Wie bepaalt er eigenlijk of er nieuwe verkiezingen komen?quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik wil de PVV in een kabinet, maar misschien moet hij wat minder tweeten en wat meer focussen op het rond krijgen van een PVV/VVD/BBB kabinet. Voordat we straks inderdaad weer richting een links (oh nee, wacht, VVD/NSC/D66/GL is eigenlijk centrum rechts) kabinet stormen. Want die nieuwe verkiezingen gaan inderdaad niet komen.
De kamer gok ik als er een meerderheid voor is.quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:15 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Wie bepaalt er eigenlijk of er nieuwe verkiezingen komen?
Op dit moment gaat het primair om migratie. Dus de rest is bijzaak.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:57 schreef KaheemSaid het volgende:
Om welke thema’s behalve migratie precies?
Dat is geen meerderheid. Een coalitie zonder NSC wordt een bijna onmogelijke opgave. En als Pieter zegt dat hij het opgeeft omdat de schatkist er zo slecht voor staat, dan wil dat zeggen dat hij in geen enkel kabinet wil. Dus nieuwe verkiezingen, met een grote kans dat NSC flink gaat verliezen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik wil de PVV in een kabinet, maar misschien moet hij wat minder tweeten en wat meer focussen op het rond krijgen van een PVV/VVD/BBB kabinet. Voordat we straks inderdaad weer richting een links (oh nee, wacht, VVD/NSC/D66/GL is eigenlijk centrum rechts) kabinet stormen. Want die nieuwe verkiezingen gaan inderdaad niet komen.
Met hem weet je het maar nooit. Denk dat het gewoon een excuus is om niks met de PVV te hoeven doen. Als er andere partijen aankloppen zullen die slechte financiën opeens geen probleem meer zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:44 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat is geen meerderheid. Een coalitie zonder NSC wordt een bijna onmogelijke opgave. En als Pieter zegt dat hij het opgeeft omdat de schatkist er zo slecht voor staat, dan wil dat zeggen dat hij in geen enkel kabinet wil. Dus nieuwe verkiezingen, met een grote kans dat NSC flink gaat verliezen.
Ik hoop wel dat dit kabinet er komt, en dat daarna een hele hoop PVV stemmers zich heel hard gaan afvragen waarom ze nou precies een rechts kabinet wilden.quote:
Dat weten ze al, de Buut'nlanders moeten het slechter hebben dan zijzelf.quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat dit kabinet er komt, en dat daarna een hele hoop PVV stemmers zich heel hard gaan afvragen waarom ze nou precies een rechts kabinet wilden.
Inderdaad ja. Toen wist ik dat alleen al op basis van een vertrouwensband die je wel in een formatie moet hebben het sowieso ging falen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:03 schreef grrrrg het volgende:
Toen Geert Wilders hem een katholieke gluiperd noemde, wist ik dat het nooit wat zou worden.
AI is wel zeer goed in het analyseren van schema's en werkflows. Ooit een SF verhaaltje gelezen waar het juist de managers en afdelingshoofden waren die als eerste door AI werden vervangen. AI kon immers veel beter precies de arbeidsbehoefte per locatie bepalen en in de oortjes van de arbeiders doorgeven wat ze moesten uitvoeren voor optimale efficientie.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:04 schreef dop het volgende:
[..]
Billen wassen, tomaten plukken, en schoonmaak werkzaamheden zijn te min voor AI.
Ze is nu juist niet zo goed in handwerk en laag betaalde baantjes
Vandaar ook dat het me niet zou verbazen als het in essentie gaat om de noodzaak van arbeidsmigratie om de financiën op orde te houden en in Wilders' fantasieland moet de realiteit buigen voor zijn wens, waar de andere rechtse partijen dat wel accepteren, maar niet zo hardop zeggen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:44 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat is geen meerderheid. Een coalitie zonder NSC wordt een bijna onmogelijke opgave. En als Pieter zegt dat hij het opgeeft omdat de schatkist er zo slecht voor staat, dan wil dat zeggen dat hij in geen enkel kabinet wil. Dus nieuwe verkiezingen, met een grote kans dat NSC flink gaat verliezen.
Als ik het goed begrepen heb, wil de PVV slechts dat de criminele buitenlanders het hier niet al te goed hebben.quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat weten ze al, de Buut'nlanders moeten het slechter hebben dan zijzelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |