abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212327444
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 00:01 schreef Document1 het volgende:
Rechts kan wel schuimbekken maar Omtzigt heeft een prima verhaal waarom hij een coalitie niet ziet zitten.
Oh nee, de financiën zijn niet op orde. Dan wil ik niet in de regering om de zaken om te draaien hoor.

Is dat een prima verhaal? Om nog maar te zwijgen over het artikel na Kaag haar exit dat ze de financiën zo goed had achtergelaten.
  woensdag 7 februari 2024 @ 00:04:29 #52
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212327452
Als er nu wel een 'links' kabinet komt kun je het zooitje wel opdoeken.

Democratie tot het stembureau.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_212327454
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 00:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Oh nee, de financiën zijn niet op orde. Dan wil ik niet in de regering om de zaken om te draaien hoor.

Is dat een prima verhaal? Om nog maar te zwijgen over het artikel na Kaag haar exit dat ze de financiën zo goed had achtergelaten.
Hij wil geen holle beloften doen die niet waargemaakt kunnen worden. Dat lijkt mij nou juist een prima verhaal maar schuimbek vooral nog even door.
  woensdag 7 februari 2024 @ 00:05:06 #54
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212327457
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 00:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja volgens jou ja.
Was je er bij aan die tafel?
Dit komt letterlijk uit de mond van Pietertje. Dat van Geert is wel pure speculatie, eens.
Je bent een waardeloze agent.
pi_212327460
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:59 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ik vraag me bij jou altijd af of je wel uit Nederland komt.
100%.
Dyslexie is het probleem.
Bezit de zwaarste versie.
Voor mij zweven de letters namelijk maar bedankt dat je vraagt.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)asterk-over-formatie

De linkse partijen in de Tweede Kamer willen snel een debat met informateur Ronald Plasterk over de stand van zaken in de kabinetsformatie. "Nederlanders verwachten dat problemen worden opgelost, niet dat ze weglopen", zegt Rob Jetten.

"Elk kabinet krijgt vroeg of laat te maken met financiële uitdagingen, dat kan geen reden zijn om geen nieuwe regering te vormen", vervolgt de D66'er.

Meer bezig met een ander de schuld geven dan problemen oplossen", reageert partijleider Frans Timmermans van GroenLinks-PvdA op het berichtenplatform X. GroenLinks-PvdA dient morgen een verzoek in dat gesteund wordt door in ieder geval SP, Volt, DENK en de Partij voor de Dieren voor een debat.

"Problemen kunnen niet blijven wachten op formatie. Nederland verdient leiderschap en oplossingen. Zo snel mogelijk debat om te bepalen hoe nu verder."

Wat Volt-voorman Laurens Dassen betreft is het 'experiment' met de PVV aan het stuur van de kabinetsformatie zo snel mogelijk voorbij. "Wilders propageert al twintig jaar levensgevaarlijke ideeën en belooft nepoplossingen die niet te betalen zijn. Tijd voor een andere formatiekoers."

SP-leider Jimmy Dijk wil dat 'alle cijfers over de overheidsfinanciën die bij de formatie op tafel lagen' met de hele Kamer worden gedeeld. "Maak duidelijk wat er op tafel lag, hoe het ervoor staat, waarover gesproken werd en doe niet aan geheimhouding van deze cijfers en informatie.".

Wow ze happen er gelijk in.

Wel jullie hoef ik ook niet te hebben.
Verraden timmermans die verantwoordelijk is geweest om Dublin te teken terwijl nederland democratie nee heeft gezegt tegen de eu wetten.

Jetten die paar miljard kwijt is met de mondkapjes deal.

Sp is de enigste die blijkbaar iets meer verstand heeft.

Volt wat is dat ? Stroom aansluitin ?
Nieuw batterij?
Niemand bezonders dus.
  woensdag 7 februari 2024 @ 00:06:38 #56
pi_212327465
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 00:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja deze shit valt echt niet te rijmen met elkaar....
  woensdag 7 februari 2024 @ 00:07:23 #57
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212327472
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 00:05 schreef suijkerbuijk het volgende:
100%.
Dyslexie is het probleem.
Bezit de zwaarste versie.
Voor mij zweven de letters namelijk maar bedankt dat je vraagt.
Niet lullig bedoelt maar het lijkt alsof je er de ene dag meer last van hebt dan andere dagen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_212327478
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:58 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Weer vvd aan de macht?
Laten we hopen van niet.
Dan gaat de land helemaal naar de klote.
Alles is al kapot bezuinigd en de asielbeleid is onthoudbaar wat miljarden kost.

O wacht ik weet wel wat .
Na het melken met electrische wagens in 2025 voor wegenbelasting.
En alles belastingen tussen tijd omhoog gaat.

Laten we belasting extra gaan betalen.
Zal vast via koopwoning nog wel wat te melken zijn.

De suiker tax vult het laatje ook al.

Vlees tax misschien een goed idee voor de toekomst .
Even daar wat extra op belasten.
Oja ik weet er nog een .
Extra belasting op electrische wagens via klm geld .
Die kan vaste nog wel even hoger in 2027.

Jip geld moet binnen komen hoe dan ook.
Je noemt allemaal maatregelen waar ik ten volle achter sta. Dus ja, laat maar komen
Wie dit leest is gek
pi_212327487
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:46 schreef cabe0002 het volgende:

[..]
Nee, simpelste is nieuwe verkiezingen, 60 zetels voor PVV en 0 zetels voor Pietertje. Deze man heeft het te hoog in zijn bol gekregen...
We schieten weinig op met nieuwe verkiezingen. Zie de meest recente peilingen: Wilders vreet zijn beoogde coalitiepartners leeg. De links/rechts verhoudingen blijven ongeveer hetzelfde.

Kortom, ook als de PVV 50+ zetels haalt, heeft hij de VVD, BBB en NSC nodig.

Wilders hoopt wellicht dat JA21 en FvD heel groot worden, maar als deze partijen stijgen in de peilingen gaat dat weer ten koste van de PVV zelf. Dat zijn communicerende vaten.

Bij nieuwe verkiezingen wordt de zetelverdeling heen en weer gehusseld, maar het verandert niets aan de potentiële coalities.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_212327501
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 00:04 schreef Document1 het volgende:

[..]
Hij wil geen holle beloften doen die niet waargemaakt kunnen worden. Dat lijkt mij nou juist een prima verhaal maar schuimbek vooral nog even door.
Als je niet doorziet dat het verhaaltje van Omzigt slechts een voorwendsel is om ermee te kappen ben je naïef. Dit zijn ouderwetse politieke spelletjes. Omtzigt zag het vanaf het begin niet zitten. Hij zocht een reden om er zonder gezichtsverlies uit te stappen. Maar jammer joh, dat is niet gelukt. Het positieve beeld dat veel kiezers van Omtzigt hadden is toch wel aan diggelen.
pi_212327510
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 00:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Niet lullig bedoelt maar het lijkt alsof je er de ene dag meer last van hebt dan andere dagen.
Klopt.
Moe en of stress en enzz .
Kan ook mijn medicatie zijn.
Geeft invloed op de hersens.
Zeker de medicatie die ik nu heb.
Die werken op de hersens voor de zenuwen banen wegens de pijn die ik heb.

Ene dag ben ik helder dan de anderen.
pi_212327524
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 00:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
We schieten weinig op met nieuwe verkiezingen. Zie de meest recente peilingen: Wilders vreet zijn beoogde coalitiepartners leeg. De links/rechts verhoudingen blijven ongeveer hetzelfde.

Wilders hoopt wellicht dat JA21 en FvD heel groot worden, maar als deze partijen stijgen in de peilingen gaat dat weer ten koste van de PVV zelf. Dat zijn communicerende vaten.

Bij nieuwe verkiezingen wordt de zetelverdeling heen en weer gehusseld, maar het verandert niets aan de potentiële coalities.
Dat, bovendien wordt hier wel eens vergeten dat we ook een Eerste Kamer hebben en die toch echt voor nog ruim 3 jaar vast ligt.

Daar zit de uitdaging hier ook. PVV en NSC zijn groot in de Tweede Kamer maar nauwelijks relevant in de Eerste.
  woensdag 7 februari 2024 @ 00:16:34 #63
pi_212327526
quote:

[..]

Ik denk persoonlijk niet echt dat links recht spectrum zo in balans met elkaar beweegt. Jaren terug wel, maar tegenwoordig is dat niet meer zo. Je hebt veel zwevende kiezers nu en eendagsvliegen als partijen die vanuit het niets heel groot kunnen worden (of juist weer net zo snel uit elkaar valt)....
pi_212327549
quote:

[..]

Deels mee eens hoor. Al heeft de laatste verkiezingen het rechtse/conservatieve blok wel groter gemaakt. Er is nu een rechtse/conservatieve meerderheid (PVV, VVD, NSC, BBB, FvD en JA21), dat was er eerst niet.
pi_212327558
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 00:04 schreef inslagenreuring het volgende:
Als er nu wel een 'links' kabinet komt kun je het zooitje wel opdoeken.

Democratie tot het stembureau.
Een Kamer meerderheid is een Kamer meerderheid, of jij het nu eens bent met politieke richting of niet.

Lulkoek dus om te beweren dat het niet democratisch zou zijn.
  woensdag 7 februari 2024 @ 00:34:36 #67
pi_212327606
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 00:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Een Kamer meerderheid is een Kamer meerderheid, of jij het nu eens bent met politieke richting of niet.

Ja laten we vooral doorgaan met het minachten van het volk. De rekening komt wel vroeg of laat....
pi_212327616
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 00:34 schreef cabe0002 het volgende:

[..]
Ja laten we vooral doorgaan met het minachten van het volk. De rekening komt wel vroeg of laat....
Onzin weer, een Kamer meerderheid hebben betekent dat de meerderheid van het volk op die partijen heeft gestemd. Alle Nederlanders die stemmen zijn "het volk".

Een democratie draait om een meerderheid zowel van de stemmen als de zetels.
  woensdag 7 februari 2024 @ 00:38:36 #69
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212327622
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 00:14 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Klopt.
Moe en of stress en enzz .
Kan ook mijn medicatie zijn.
Geeft invloed op de hersens.
Zeker de medicatie die ik nu heb.
Die werken op de hersens voor de zenuwen banen wegens de pijn die ik heb.

Ene dag ben ik helder dan de anderen.
Het is in elk geval altijd wel leesbaar.
  woensdag 7 februari 2024 @ 00:39:22 #70
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212327625
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 00:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Geen lulkoek. Links is net gedecimeerd bij de laatste verkiezingen, laat staan de huidige peilingen.

Een geforceerd kabinet over links gaat finaal contrair aan de geest van de democratie en wederom de wil van de meerderheid.

Kun je wijzen op een systeem uit 1956 alsof dat het summum van democratie is. Maar dat is een andere discussie.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_212327635
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 00:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Geen lulkoek. Links is net gedecimeerd bij de laatste verkiezingen, laat staan de huidige peilingen.

Een geforceerd kabinet over links gaat finaal contrair aan de geest van de democratie en wederom de wil van de meerderheid.

Kun je wijzen op een systeem uit 1956 alsof dat het summum van democratie is. Maar dat is een andere discussie.
Nou nee, PvdA/GL is de 2e partij geworden en dus helemaal niet gedecimeerd. En er is helemaal geen kabinet over links mogelijk, ook weer lulkoek, er is een kabinet mogelijk wat 100% midden is met VVD-NSC-PvdA/GL en D66. Dat is totaal geen linkse regering.
  woensdag 7 februari 2024 @ 00:45:25 #72
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212327640
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 00:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Waarom mogen ze het niet proberen dan als deze partijen er blijkbaar niet uit komen?

PvdA was de tweede partij afgelopen verkiezingen.

En "wil van de meerderheid". Vergeet niet dat driekwart van de stemmers niet op de PVV hebben gestemd.
  woensdag 7 februari 2024 @ 00:49:03 #73
pi_212327651
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 00:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waarom mogen ze het niet proberen dan als deze partijen er blijkbaar niet uit komen?

PvdA was de tweede partij afgelopen verkiezingen.

En "wil van de meerderheid". Vergeet niet dat driekwart van de stemmers niet op de PVV hebben gestemd.
Krijgen we dit riedeltje weer. Ja en nog meer mensen hebben niet op PVDA gestemd. En nu?
  woensdag 7 februari 2024 @ 00:52:14 #74
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212327663
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 00:49 schreef cabe0002 het volgende:

[..]
Krijgen we dit riedeltje weer. Ja en nog meer mensen hebben niet op PVDA gestemd. En nu?
Dus geen enkele partij heeft een meerderheid. Dat betekent dat er samengewerkt moet worden. Maar als er een partij tussen zit die onrealistische en onbetaalbare plannen heeft, en ook al heeft bewezen niet te vertrouwen is, moet je niet raar opkijken als ze daar liever niet mee willen regeren. Vooral niet als er alternatieven zijn.
  woensdag 7 februari 2024 @ 01:06:08 #75
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212327697
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:34 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Je geeft een totaal valse voorstelling van zaken. Immigratie beperken binnen de huidige juridische lijntjes is wel mogelijk, en als verdragen Nederland beperken is het misschien een idee om eens wat assertiever te worden en aan te sturen op verdragswijziging.
Immigratie beperken tot daaraantoe, maar veel kiezers verwachten ook dat 'niet echte Nederlanders' ook weg moeten.

En succes met de verdragswijziging, in de praktijk is dat gewoon het verdrag verscheuren.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')