abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 februari 2024 @ 23:08:53 #1
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212326851
quote:
Formatie geklapt: NSC van Pieter Omtzigt stapt eruit

NSC-leider Pieter Omtzigt trekt zich terug uit de formatiegesprekken. De poging om tot een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB te komen, is vooralsnog gestrand.

De gesprekken waren volgens de hoofdrolspelers de afgelopen dagen in een 'cruciale' en 'moeilijke' fase, maar dat zijn de partijleiders dus niet te boven gekomen.

Vanavond besloot Pieter Omtzigt dat verder praten geen zin heeft. Dat heeft volgens hem te maken met de 'staat van de overheidsfinanciën'. Ministeries hebben met de formatietafel gedeeld hoe het er op de ministeries voor staat. Volgens Omtzigt gaat het om een 'twintigtal' brieven met 'deels vertrouwelijke informatie' waarvan Omtzigt 'zeer geschrokken' zegt te zijn. In een brief aan zijn leden schreef hij: ,,Door het lezen van de brieven vandaag is NSC zeer geschrokken. NSC stelt vast dat we sinds vandaag met andere financiële verwachtingen voor de komende jaren zitten. NSC wil onder geen enkel beding beloftes maken aan Nederlanders, waarvan zij van tevoren weet dat dit loze beloftes zijn die de komende kabinetsperiode niet waargemaakt kunnen worden. Bestaanszekerheid bouw je niet met luchtkastelen."

Opvallend is wel: de formerende partijen beschikken al een week over de informatie: de brieven werden tussen 23 en 31 januari ontvangen.

Omtzigt gooit wel (vooralsnog althans) de deur dicht voor een meerderheidskabinet van een combinatie van PVV, VVD, NSC en BBB. Hij wil hooguit vanaf de zijlijn meedoen: ,,Dat kan bijvoorbeeld door constructieve steun aan een minderheidskabinet of een breed extraparlementair kabinet. Voor nu is het werk voor NSC afgerond in deze ronde en wacht Nieuw Sociaal Contract het verslag van informateur Plasterk af."
Je bent een waardeloze agent.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 23:11:45 #2
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212326899
Pietertje is meer van de afdeling kwaliteitscontrole. Andersmans werk afkraken maar zelf de verantwoordelijkheid niet aankunnen.

Ff wisselen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 6 februari 2024 @ 23:19:56 #3
pi_212327017
Pietertje is als die ene kutkeeper in je amateur elftal
pi_212327053
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:11 schreef inslagenreuring het volgende:
Pietertje is meer van de afdeling kwaliteitscontrole. Andersmans werk afkraken maar zelf de verantwoordelijkheid niet aankunnen.

Ff wisselen.
Omtzigt gaf voor de verkiezing al aan dat hij weinig zag in een regering met Wilders.

Als zijn stemmers daardoor nu verrast zijn hebben ze voorheen niet opgelet.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 23:25:29 #5
pi_212327095
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:22 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Omtzigt gaf voor de verkiezing al aan dat hij weinig zag in een regering met Wilders.

Als zijn stemmers daardoor nu verrast zijn hebben ze voorheen niet opgelet.
Ok dus nu maar even bewust 2 maanden van mijn tijd verspeelt?
pi_212327120
cabe0002 is al 301+ posts WOEDEND
  dinsdag 6 februari 2024 @ 23:27:53 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212327135
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:29 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Het is ook nooit goed in het hart van de democratie.

Neemt de PVDA verantwoordelijkheid in Rutte 2 worden ze gedecimeerd. Idem dito voor het CDA en D66.

Doet Omtzigt dit niet is het hetzelfde verhaal.

Misschien willen sommige Nederlandse kiezers gewoon niks.
Het is ook zowat het meest ondankbare beroep dat je kunt hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_212327140
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:25 schreef cabe0002 het volgende:

[..]
De meest genoemde coalities hebben allemaal ongeveer 25% kans van slagen, ook deze coalitie. Dan kun je er voor kiezen om het maar helemaal niet te proberen, of toch een poging te wagen wetende dat de kans 75% is dat het niet lukt.

Wat wil je dan? Weer verkiezingen? En dan komt er eenzelfde uitslag uit, wat ga je dan doen?
Dit is onderdeel (of het risico, net hoe je er naar kijkt) van de staatsvorm die we hebben, een parlementaire democratie met inmiddels veel kleine partijen. Coalities vormen wordt gewoon steeds lastiger.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 23:31:08 #9
pi_212327166
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:28 schreef Shreyas het volgende:

[..]
De meest genoemde coalities hebben allemaal ongeveer 25% kans van slagen, ook deze coalitie. Dan kun je er voor kiezen om het maar helemaal niet te proberen, of toch een poging te wagen wetende dat de kans 75% is dat het niet lukt.

Wat wil je dan? Weer verkiezingen? En dan komt er eenzelfde uitslag uit, wat ga je dan doen?
Dit is onderdeel (of het risico, net hoe je er naar kijkt) van de staatsvorm die we hebben, een parlementaire democratie met inmiddels veel kleine partijen. Coalities vormen wordt gewoon steeds lastiger.
Waarom denk iedereen maar dat we als land lekker kunnen blijven aankloten op onze dooie gemak. Ze moeten daar in Den Haag is een keer iets doen waarvoor ze royaal worden vergoed. En dat allemaal van mijn belastingcenten. Niet te geloven dit....
  dinsdag 6 februari 2024 @ 23:31:13 #10
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212327167
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:25 schreef cabe0002 het volgende:

[..]
Politici hebben nooit haast en kijken zoals het hogere bedrijfsleven altijd een jaar vooruit. Neem de Toeslagenaffaire. Dat zal waarschijnlijk pas in 2027 opgelost zijn 10 jaar nadat het naar buiten kwam.

Stikstof idem dito. Al zal dat langer duren. Er kan niet gebouwd worden? Dat is beleid.
pi_212327176
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:28 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Komt omdat er te veel partijen zijn .
Nederland is namelijk helemaal versplinterd.
Ene partij na een achterlijk partij die bepaalde dingen willen.
Een normale fatsoenlijk partij is er gewoon niet meer.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 23:33:07 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212327189
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:31 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Laten we om te beginnen FvD eruit gooien. Dat scheelt al een splinter.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212327193
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:31 schreef cabe0002 het volgende:

[..]
Waarom denk iedereen maar dat we als land lekker kunnen blijven aankloten op onze dooie gemak. Ze moeten daar in Den Haag is een keer iets doen waarvoor ze royaal worden vergoed. En dat allemaal van mijn belastingcenten. Niet te geloven dit....
Niemand denkt dat, maar je kan ook niet van democratisch gekozen partijen verwachten dat ze hun halve verkiezingsprogramma in de prullenbak gooien om maar een coalitie te krijgen met een regeerakkoord waar eigenlijk geen enkele burger blij mee is.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 23:34:08 #14
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212327204
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:26 schreef Origami94 het volgende:
cabe0002 is al 301+ posts WOEDEND
Je moet je als palletsorteerder een beetje kunnen afreageren op de wereld hè.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 6 februari 2024 @ 23:34:22 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212327207
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:31 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Liever dat dan zo'n Amerikaans gedrocht.
Kun je kiezen tussen een mongool en een debiel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_212327210
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:29 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mijn punt is dat ze nu wel degelijk verwachten dat er iets tegen de immigratie en buitenlanders op zich gedaan wordt, maar dan moet je dus eerst de grondwet veranderen, Nexit, verdragen verscheuren, uit de NAVO stappen voordat je gedwongen wordt en ik vergeet vast nog wat. Niet erg realistisch dus en daarnaast zeer schadelijk voor ons land. Ook de mensen die nu tot die zo groeiende groep behoren moeten ergens het concept van een beschaving proberen te snappen. Ja, we kunnen uit alles gaan stappen en mensen het land uit donderen op afkomst of huidskleur, maar ik denk niet dat het zo gaat uitpakken als dat men denkt.
Je geeft een totaal valse voorstelling van zaken. Immigratie beperken binnen de huidige juridische lijntjes is wel mogelijk, en als verdragen Nederland beperken is het misschien een idee om eens wat assertiever te worden en aan te sturen op verdragswijziging.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 23:38:33 #17
pi_212327238
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:33 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Niemand denkt dat, maar je kan ook niet van democratisch gekozen partijen verwachten dat ze hun halve verkiezingsprogramma in de prullenbak gooien om maar een coalitie te krijgen met een regeerakkoord waar eigenlijk geen enkele burger blij mee is.
Nou volgens mij heeft Greet zo een beetje de helft van zijn programma in de bak gegooid om er maar iets van te kunnen maken. Maar ja die ijdele Pietertje he. Eerst was het zogenaamd grondrechten en nu zogenaamd overheidsfinancien die er heel slecht voor staan.... en ondertussen maar lekker iedere maand 10k vangen. Een schop onder hun hol mogen ze krijgen....
  dinsdag 6 februari 2024 @ 23:38:57 #18
pi_212327240
...
  dinsdag 6 februari 2024 @ 23:39:06 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212327244
Maargoed, Plasterk eruit. Dan Mat Herben of Rita Verdonk ofzo erin, en dan verder met zijn vieren denk ik.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 23:39:32 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212327248
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:39 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, Plasterk eruit. Dan Mat Herben of Rita Verdonk ofzo erin, en dan verder met zijn vieren denk ik.
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212327268
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:38 schreef cabe0002 het volgende:

[..]
Nou volgens mij heeft Greet zo een beetje de helft van zijn programma in de bak gegooid om er maar iets van te kunnen maken. Maar ja die ijdele Pietertje he. Eerst was het zogenaamd grondrechten en nu zogenaam overheidsfinancien die er heel slecht voor staan.... en ondertussen maar lekker iedere maand 10k vangen. Een schop onder hun hol mogen ze krijgen....
Allemaal speculatie, we weten niet welke concessies Wilders heeft gedaan en ook niet hoe goed of slecht de overheidsfinanciën er thans voorstaan, deze stukken zijn niet openbaar gemaakt. Het is nog even afwachten voordat we weten wat er precies is gebeurd en voordat we kunnen oordelen.

Maar ik ben wel met je eens dat het voor iedereen flink balen is dat we nu weer terug bij af lijken te zijn.
pi_212327277
Het simpelste is dat NSC het huidige kabinet gedoogsteun gaat geven. Wat reshuffelen met de posten en voor 1 maart op het bordes van Noordeinde.
Wie dit leest is gek
pi_212327278
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:38 schreef cabe0002 het volgende:
...
Goed punt ! (Die derde)
pi_212327285
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:41 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Allemaal speculatie, we weten niet welke concessies Wilders heeft gedaan en ook niet hoe goed of slecht de overheidsfinanciën er thans voorstaan, deze stukken zijn niet openbaar gemaakt. Het is nog even afwachten voordat we weten wat er precies is gebeurd en voordat we kunnen oordelen.

Maar ik ben wel met je eens dat het voor iedereen flink balen is dat we nu weer terug bij af lijken te zijn.
Echt super balen dit 🙂
pi_212327294
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:39 schreef Hexagon het volgende:
Nog even en Tjeenk Willink wordt weer opgegraven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')