Och, kan het ook een persoonlijk onderzoekje noemen.quote:
De VVD zal nog liever nieuwe verkiezingen willen dan dat ze Timmermans premier maken.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:31 schreef Origami94 het volgende:
[..]
PVDA, VVD, NSC, D66
VVD is voor klimaat, NSC voor bestaanszekerheid, D66 voor de energietransitie, PVDA voor de EU
Ik begrijp wat je zegt, maar je snapt het gewoon niet. Mensen boeit het niks in welk verdrag we zitten of dat je 'hen beschaving wilt bijbrengen (ironisch)'. Zij zijn gewoon klaar met de verloedering van de Nederlandse cultuur en straatbeeld als gevolg van de import van andere culturen hier. Tot het moment dat je dat snapt (je hoeft het er niet mee eens te zijn) is er geen constructief gesprek te voeren hierover.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mijn punt is dat ze nu wel degelijk verwachten dat er iets tegen de immigratie en buitenlanders op zich gedaan wordt, maar dan moet je dus eerst de grondwet veranderen, Nexit, verdragen verscheuren, uit de NAVO stappen voordat je gedwongen wordt en ik vergeet vast nog wat. Niet erg realistisch dus en daarnaast zeer schadelijk voor ons land. Ook de mensen die nu tot die zo groeiende groep behoren moeten ergens het concept van een beschaving proberen te snappen. Ja, we kunnen uit alles gaan stappen en mensen het land uit donderen op afkomst of huidskleur, maar ik denk niet dat het zo gaat uitpakken als dat men denkt.
quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel hoor. Zowel in mijn ‘bubbel’ thuis als op m’n werk met collega’s.
Yeah. Bovendien is het apart aan te dragen als je een partij aanhangt die niet zo best is wat zaken onderbouwen betreft.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel hoor. Zowel in mijn ‘bubbel’ thuis als op m’n werk met collega’s.
Het gaat de VVD om de macht van het pluche, niet om wie de titel heeft van minister-president. VVD met vaklieden op FIN en BZ is machtig.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:32 schreef Cilantro het volgende:
[..]
De VVD zal nog liever nieuwe verkiezingen willen dan dat ze Timmermans premier maken.
Nederland zit al bijna tien jaar ruim onder de EMU-norm en juist de afgelopen tien jaar stapelen de crisissen zich op. Gewoon accepteren dat je de komende tien jaar flink met miljarden moet strooien om de boel weer een beetje op de rails te krijgen. Je kan vaart maken met bijvoorbeeld het verduurzamen van en bouwen van woningen en daar de opeenvolgende twintig jaar profijt van hebben, of je kan tot 2050 aankloten en precies niks voor elkaar krijgen omdat het niet past binnen de begroting.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:24 schreef Document1 het volgende:
[..]
Snap je de term gratis bier wel in politieke zin? Ben veel genoemd naar een VVD’er is nieuw op fok.
Als die mensen niets hebben met verdragen (en daarmee dus de Nederlandse consensuspolitiek) - dan zijn zij juist aanstichter van de verloedering van de Nederlandse cultuur.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:32 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je zegt, maar je snapt het gewoon niet. Mensen boeit het niks in welk verdrag we zitten of dat je 'hen beschaving wilt bijbrengen (ironisch)'. Zij zijn gewoon klaar met de verloedering van de Nederlandse cultuur en straatbeeld als gevolg van de import van andere culturen hier. Tot het moment dat je dat snapt (je hoeft het er niet mee eens te zijn) is er geen constructief gesprek te voeren hierover.
Ja leuk dat ze dat niet boeit, maar dat zegt dus genoeg over het denkniveau. Als je dan een leider wil die zegt wat je denkt, dan heb je een leider met een niet al te best denkniveau. Je hebt wel degelijk te maken met die verdagen , je kunt moeilijk iets van de politiek verwachten als je als kiezer niet eens snapt waarvoor je kiest. Je zult samen moeten werken, want er zijn ook zat andere mensen die niet zo denken. Ook die zijn Nederlander. Ik zie ook op het moment geen enkel politiek figuur die het wel zo kunnen, zo is het ook niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:32 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je zegt, maar je snapt het gewoon niet. Mensen boeit het niks in welk verdrag we zitten of dat je 'hen beschaving wilt bijbrengen (ironisch)'. Zij zijn gewoon klaar met de verloedering van de Nederlandse cultuur en straatbeeld als gevolg van de import van andere culturen hier. Tot het moment dat je dat snapt (je hoeft het er niet mee eens te zijn) is er geen constructief gesprek te voeren hierover.
Is die Dries alweer 130 joh.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:36 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Wat een enorme kneuzen om dit op twitter te doen. Meer woorden ga ik er niet aan vuilmaken. Over 10 jaar krijgen we een Andere Tijden-aflevering met commentaar van een dan 140-jarige Dries van Agt.
Doe is eens een weekendje ter Apel met het gezin. Je klinkt namelijk een beetje wereldvreemd...quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja leuk dat ze dat niet boeit, maar dat zegt dus genoeg over het denkniveau. Als je dan een leider wil die zegt wat je denkt, dan heb je een leider met een niet al te best denkniveau. Je hebt wel degelijk te maken met die verdagen , je kunt moeilijk iets van de politiek verwachten als je als kiezer niet eens snapt waarvoor je kiest. Je zult samen moeten werken, want er zijn ook zat andere mensen die niet zo denken. Ook die zijn Nederlander. Ik zie ook op het moment geen enkel politiek figuur die het wel zo kunnen, zo is het ook niet.
Er is dus geen constructief gesprek mogelijk met die mensen, blijkbaar. Die verdragen en samenwerkingen zijn er ook voor hunzelf, niet alleen om buitenlanders te beschermen. Je gooit dus je eigen glazen in en zo kun je door blijven gaan totdat iedereen weg is die je niet zo leuk vindt.
Ik heb niet op de PVV gestemd hoor, dus dat scheeltquote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
[..]
Yeah. Bovendien is het apart aan te dragen als je een partij aanhangt die niet zo best is wat zaken onderbouwen betreft.
Mensen zijn niet tegen verdragen, mensen zijn tegen verdragen die hun visie van een fijne maatschappij schaden. Dat het dan verdragen zijn doet niets af aan de wens om deze aan te passen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als die mensen niets hebben met verdragen (en daarmee dus de Nederlandse consensuspolitiek) - dan zijn zij juist aanstichter van de verloedering van de Nederlandse cultuur.
De gemiddelde stemmer is dan ook niet volledig ingelezen. Sterker nog, ik durf te wedden dat er van elke partij wel stemmers zijn die niet inzien dat de uitgangspunten van een partij niet voor 100% waargemaakt kunnen worden. Je verschuilen achter verdragen en 'zo is het nu eenmaal' is één van de aanjagers van deze groei. Mensen voelen zich niet serieus genomen. Natuurlijk kan je zo je reet afvegen met een verdrag en kan je zo uit elke overeenkomst dan ook stappen. Stel ik dat voor? Nee natuurlijk niet, dat zou extreem onverstandig zijn. Willen mensen graag enige vorm van actie zien? Ja dat wel.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja leuk dat ze dat niet boeit, maar dat zegt dus genoeg over het denkniveau. Als je dan een leider wil die zegt wat je denkt, dan heb je een leider met een niet al te best denkniveau. Je hebt wel degelijk te maken met die verdagen , je kunt moeilijk iets van de politiek verwachten als je als kiezer niet eens snapt waarvoor je kiest. Je zult samen moeten werken, want er zijn ook zat andere mensen die niet zo denken. Ook die zijn Nederlander. Ik zie ook op het moment geen enkel politiek figuur die het wel zo kunnen, zo is het ook niet.
Er is dus geen constructief gesprek mogelijk met die mensen, blijkbaar. Die verdragen en samenwerkingen zijn er ook voor hunzelf, niet alleen om buitenlanders te beschermen. Je gooit dus je eigen glazen in en zo kun je door blijven gaan totdat iedereen weg is die je niet zo leuk vindt.
Toch is er een grote kans dat de PVV bij nieuwe verkiezingen 60 zetels gaat halen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
We kampen thans met drie grote problemen:quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat is écht rechts beleid volgens jou?
Er zit een risico in en 4 jaar is lang als je met een partij moet regeren die andere idealen heeft.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:28 schreef LXIV het volgende:
Omzigt durft gewoon niet. Dat was eigenlijk al vanaf het begin duidelijk. Hij is veel te voorzichtig. Eerder een hele competente ambtenaar dan een politicus of een leider.
quote:Op woensdag 29 november 2023 19:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is wel een risico voor een nieuwe partij als die van Omtzigt om direct mee te gaan regeren. Hij komt zo met 20 zetels de kamer in denderen, terwijl hij enkele maanden geleden nog amper wist wat hij ging doen.
Niet anders, want hij zit met dezelfde Eerste Kamer waar hij 4 zetels heeft en moet dus goeddeels met dezelfde partijen onderhandelen. Hooguit wordt de sfeer wat zuurder omdat een VVD dan echt niets te verliezen heeft. Wilders heeft geen alternatieven voor de partijen waar hij nu mee praat en kan alleen met rechts.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:15 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
PVV zit op laatste peiling op iets van 50 ofzo. Na vandaag nog wel meer verwacht ik. Als ik Greet was zou ik in mijn handjes wrijven en aansturen op nieuwe verkiezingen....kijken hoe sterk zijn positie dan wordt....
VVD is niet het probleem, maar de NSC. Alle zetels bij nieuwe verkiezingen van snitch partij NSC naar PVV en dan weer proberen met BBB, VVD. Probleem opgelost.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:49 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Niet anders, want hij zit met dezelfde Eerste Kamer waar hij 4 zetels heeft en moet dus goeddeels met dezelfde partijen onderhandelen. Hooguit wordt de sfeer wat zuurder omdat een VVD dan echt niets te verliezen heeft. Wilders heeft geen alternatieven voor de partijen waar hij nu mee praat en kan alleen met rechts.
Bovendien kan Wilders verkiezingen willen, maar hoeft hij die nog niet te krijgen. Een VVD kan dan ook zeggen " dan maar met de PvdA/GL als jij geen verantwoordelijkheid neemt" of kiezen voor een centrumrechts minderheidskabinet met NSC en BBB wat wisselend steun zoekt links en rechts.
Zit hij weer voor 3 of 4 jaar aan de zijlijn.
Spoet wet maken .quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En ook met 76 kan ie niet zomaar alle buitenlanders uit Nederland gooien.
Waar gaat je trein heen?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 23:02 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Spoet wet maken .
Wegens nationale belang. (Italië ook even gedaan)
Moet je op letten hoeveel dan er op eens op een trein worden gezet .
Alles kan namelijk.
Nee Gazaquote:Op dinsdag 6 februari 2024 23:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Waar gaat je trein heen?
Diemen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |