abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 februari 2024 @ 22:31:23 #276
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_212326247
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:18 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Anekdotisch bewijs dus.
Och, kan het ook een persoonlijk onderzoekje noemen.

Ook een vermoeiend iets, dat te pas en te onpas “anekdotisch bewijs” roepen.
pi_212326259
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:31 schreef Origami94 het volgende:

[..]
PVDA, VVD, NSC, D66

VVD is voor klimaat, NSC voor bestaanszekerheid, D66 voor de energietransitie, PVDA voor de EU
De VVD zal nog liever nieuwe verkiezingen willen dan dat ze Timmermans premier maken.
pi_212326267
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:29 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mijn punt is dat ze nu wel degelijk verwachten dat er iets tegen de immigratie en buitenlanders op zich gedaan wordt, maar dan moet je dus eerst de grondwet veranderen, Nexit, verdragen verscheuren, uit de NAVO stappen voordat je gedwongen wordt en ik vergeet vast nog wat. Niet erg realistisch dus en daarnaast zeer schadelijk voor ons land. Ook de mensen die nu tot die zo groeiende groep behoren moeten ergens het concept van een beschaving proberen te snappen. Ja, we kunnen uit alles gaan stappen en mensen het land uit donderen op afkomst of huidskleur, maar ik denk niet dat het zo gaat uitpakken als dat men denkt.
Ik begrijp wat je zegt, maar je snapt het gewoon niet. Mensen boeit het niks in welk verdrag we zitten of dat je 'hen beschaving wilt bijbrengen (ironisch)'. Zij zijn gewoon klaar met de verloedering van de Nederlandse cultuur en straatbeeld als gevolg van de import van andere culturen hier. Tot het moment dat je dat snapt (je hoeft het er niet mee eens te zijn) is er geen constructief gesprek te voeren hierover.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 22:34:30 #279
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_212326309
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:23 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik heb dat ook wel hoor. Zowel in mijn ‘bubbel’ thuis als op m’n werk met collega’s.
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:23 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik heb dat ook wel hoor. Zowel in mijn ‘bubbel’ thuis als op m’n werk met collega’s.
Yeah. Bovendien is het apart aan te dragen als je een partij aanhangt die niet zo best is wat zaken onderbouwen betreft.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 22:34:59 #280
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212326320
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:32 schreef Cilantro het volgende:

[..]
De VVD zal nog liever nieuwe verkiezingen willen dan dat ze Timmermans premier maken.
Het gaat de VVD om de macht van het pluche, niet om wie de titel heeft van minister-president. VVD met vaklieden op FIN en BZ is machtig.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 22:35:14 #281
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_212326327
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:24 schreef Document1 het volgende:

[..]
Snap je de term gratis bier wel in politieke zin? Ben veel genoemd naar een VVD’er is nieuw op fok.
Nederland zit al bijna tien jaar ruim onder de EMU-norm en juist de afgelopen tien jaar stapelen de crisissen zich op. Gewoon accepteren dat je de komende tien jaar flink met miljarden moet strooien om de boel weer een beetje op de rails te krijgen. Je kan vaart maken met bijvoorbeeld het verduurzamen van en bouwen van woningen en daar de opeenvolgende twintig jaar profijt van hebben, of je kan tot 2050 aankloten en precies niks voor elkaar krijgen omdat het niet past binnen de begroting.

Nederland teert nog op de welvaart die onze grootouders gebracht hebben in de jaren 50 tot de jaren 80. We zien dat dat ieder jaar een stukje minder aan het worden is.
pi_212326346
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:32 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Ik begrijp wat je zegt, maar je snapt het gewoon niet. Mensen boeit het niks in welk verdrag we zitten of dat je 'hen beschaving wilt bijbrengen (ironisch)'. Zij zijn gewoon klaar met de verloedering van de Nederlandse cultuur en straatbeeld als gevolg van de import van andere culturen hier. Tot het moment dat je dat snapt (je hoeft het er niet mee eens te zijn) is er geen constructief gesprek te voeren hierover.
Als die mensen niets hebben met verdragen (en daarmee dus de Nederlandse consensuspolitiek) - dan zijn zij juist aanstichter van de verloedering van de Nederlandse cultuur.
Allah Al Watan Al Malik
pi_212326348
Wat een enorme kneuzen om dit op twitter te doen. Meer woorden ga ik er niet aan vuilmaken. Over 10 jaar krijgen we een Andere Tijden-aflevering met commentaar van een dan 140-jarige Dries van Agt.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 22:37:03 #284
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212326361
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:32 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Ja leuk dat ze dat niet boeit, maar dat zegt dus genoeg over het denkniveau. Als je dan een leider wil die zegt wat je denkt, dan heb je een leider met een niet al te best denkniveau. Je hebt wel degelijk te maken met die verdagen , je kunt moeilijk iets van de politiek verwachten als je als kiezer niet eens snapt waarvoor je kiest. Je zult samen moeten werken, want er zijn ook zat andere mensen die niet zo denken. Ook die zijn Nederlander. Ik zie ook op het moment geen enkel politiek figuur die het wel zo kunnen, zo is het ook niet.

Er is dus geen constructief gesprek mogelijk met die mensen, blijkbaar. Die verdragen en samenwerkingen zijn er ook voor hunzelf, niet alleen om buitenlanders te beschermen. Je gooit dus je eigen glazen in en zo kun je door blijven gaan totdat iedereen weg is die je niet zo leuk vindt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 6 februari 2024 @ 22:37:54 #285
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_212326384
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:36 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Wat een enorme kneuzen om dit op twitter te doen. Meer woorden ga ik er niet aan vuilmaken. Over 10 jaar krijgen we een Andere Tijden-aflevering met commentaar van een dan 140-jarige Dries van Agt.
Is die Dries alweer 130 joh.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_212326386
twitter
pi_212326452
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja leuk dat ze dat niet boeit, maar dat zegt dus genoeg over het denkniveau. Als je dan een leider wil die zegt wat je denkt, dan heb je een leider met een niet al te best denkniveau. Je hebt wel degelijk te maken met die verdagen , je kunt moeilijk iets van de politiek verwachten als je als kiezer niet eens snapt waarvoor je kiest. Je zult samen moeten werken, want er zijn ook zat andere mensen die niet zo denken. Ook die zijn Nederlander. Ik zie ook op het moment geen enkel politiek figuur die het wel zo kunnen, zo is het ook niet.

Er is dus geen constructief gesprek mogelijk met die mensen, blijkbaar. Die verdragen en samenwerkingen zijn er ook voor hunzelf, niet alleen om buitenlanders te beschermen. Je gooit dus je eigen glazen in en zo kun je door blijven gaan totdat iedereen weg is die je niet zo leuk vindt.
Doe is eens een weekendje ter Apel met het gezin. Je klinkt namelijk een beetje wereldvreemd...
graag op anoniem
pi_212326455
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:34 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
[..]
Yeah. Bovendien is het apart aan te dragen als je een partij aanhangt die niet zo best is wat zaken onderbouwen betreft.
Ik heb niet op de PVV gestemd hoor, dus dat scheelt :)
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Als die mensen niets hebben met verdragen (en daarmee dus de Nederlandse consensuspolitiek) - dan zijn zij juist aanstichter van de verloedering van de Nederlandse cultuur.
Mensen zijn niet tegen verdragen, mensen zijn tegen verdragen die hun visie van een fijne maatschappij schaden. Dat het dan verdragen zijn doet niets af aan de wens om deze aan te passen.
quote:

[..]

De gemiddelde stemmer is dan ook niet volledig ingelezen. Sterker nog, ik durf te wedden dat er van elke partij wel stemmers zijn die niet inzien dat de uitgangspunten van een partij niet voor 100% waargemaakt kunnen worden. Je verschuilen achter verdragen en 'zo is het nu eenmaal' is één van de aanjagers van deze groei. Mensen voelen zich niet serieus genomen. Natuurlijk kan je zo je reet afvegen met een verdrag en kan je zo uit elke overeenkomst dan ook stappen. Stel ik dat voor? Nee natuurlijk niet, dat zou extreem onverstandig zijn. Willen mensen graag enige vorm van actie zien? Ja dat wel.
pi_212326478
quote:

[..]

Toch is er een grote kans dat de PVV bij nieuwe verkiezingen 60 zetels gaat halen.

(nee, ik heb er zelf niet op gestemd)
pi_212326496
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 20:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat is écht rechts beleid volgens jou?
We kampen thans met drie grote problemen:
1. Woningnood
2. Migratiestroom
3. Overheidsfinanciën

Echter deze problemen zijn ook enigszins aan elkaar gerelateerd. Om een simpel voorbeeld te geven, als er volgende maand 10.000 woningen zijn gebouwd, maar er zijn in die maand ook 30.000 migranten ons land binnengekomen heeft het netto dus niets opgeleverd.

Met rechts beleid bedoel ik dat je het lef moet hebben om de migrantenstroom flink te beperken, woningen durven bij bouwen ook als daardoor klimaatdoelen niet gehaald worden en er voor zorgen dat de staatsschuld niet oploopt zodat een volgende generatie daar niet veel last van heeft.

Nu is het zo dat klimaat ook een probleem is dat we moeten oplossen. Echter Nederland is een klein land dat mondiaal gezien natuurlijk niet het verschil maakt. De oorlog in Oekraïne veroorzaakt al meer uitstoot (zeker gezien de wapenproductie die daar mee gepaard gaan) dan heel Nederland bij elkaar.

Door links wordt gepredikt dat we van alles kunnen doen voor het klimaat, maar dat is vooral symboolpolitiek. Op zich niets mis mee, maar niet in een tijd dat er nog grotere problemen zijn. Je kan aan niemand uitleggen dat je nu 35 miljard in een klimaatfonds stopt om 0.000001 graad opwarming tegen te gaan.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_212326553
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:28 schreef LXIV het volgende:
Omzigt durft gewoon niet. Dat was eigenlijk al vanaf het begin duidelijk. Hij is veel te voorzichtig. Eerder een hele competente ambtenaar dan een politicus of een leider.
Er zit een risico in en 4 jaar is lang als je met een partij moet regeren die andere idealen heeft.

Daarnaast haal ik een oude quote van mezelf terug:

quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 19:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is wel een risico voor een nieuwe partij als die van Omtzigt om direct mee te gaan regeren. Hij komt zo met 20 zetels de kamer in denderen, terwijl hij enkele maanden geleden nog amper wist wat hij ging doen.
pi_212326586
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:15 schreef cabe0002 het volgende:

[..]
PVV zit op laatste peiling op iets van 50 ofzo. Na vandaag nog wel meer verwacht ik. Als ik Greet was zou ik in mijn handjes wrijven en aansturen op nieuwe verkiezingen....kijken hoe sterk zijn positie dan wordt....
Niet anders, want hij zit met dezelfde Eerste Kamer waar hij 4 zetels heeft en moet dus goeddeels met dezelfde partijen onderhandelen. Hooguit wordt de sfeer wat zuurder omdat een VVD dan echt niets te verliezen heeft. Wilders heeft geen alternatieven voor de partijen waar hij nu mee praat en kan alleen met rechts.

Bovendien kan Wilders verkiezingen willen, maar hoeft hij die nog niet te krijgen. Een VVD kan dan ook zeggen " dan maar met de PvdA/GL als jij geen verantwoordelijkheid neemt" of kiezen voor een centrumrechts minderheidskabinet met NSC en BBB wat wisselend steun zoekt links en rechts.

Zit hij weer voor 3 of 4 jaar aan de zijlijn.
pi_212326664
Ik snap heel goed dat Omtzigt het niet zag zitten om 4 jaar met Geert samen te werken maar de smoes is gewoon heel slecht.
Daar hadden ze iets meer tijd in mogen steken.
pi_212326696
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:49 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Niet anders, want hij zit met dezelfde Eerste Kamer waar hij 4 zetels heeft en moet dus goeddeels met dezelfde partijen onderhandelen. Hooguit wordt de sfeer wat zuurder omdat een VVD dan echt niets te verliezen heeft. Wilders heeft geen alternatieven voor de partijen waar hij nu mee praat en kan alleen met rechts.

Bovendien kan Wilders verkiezingen willen, maar hoeft hij die nog niet te krijgen. Een VVD kan dan ook zeggen " dan maar met de PvdA/GL als jij geen verantwoordelijkheid neemt" of kiezen voor een centrumrechts minderheidskabinet met NSC en BBB wat wisselend steun zoekt links en rechts.

Zit hij weer voor 3 of 4 jaar aan de zijlijn.
VVD is niet het probleem, maar de NSC. Alle zetels bij nieuwe verkiezingen van snitch partij NSC naar PVV en dan weer proberen met BBB, VVD. Probleem opgelost.
graag op anoniem
pi_212326754
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En ook met 76 kan ie niet zomaar alle buitenlanders uit Nederland gooien.
Spoet wet maken .
Wegens nationale belang. (Italië ook even gedaan)

Moet je op letten hoeveel dan er op eens op een trein worden gezet .

Alles kan namelijk.
pi_212326792
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:02 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Spoet wet maken .
Wegens nationale belang. (Italië ook even gedaan)

Moet je op letten hoeveel dan er op eens op een trein worden gezet .

Alles kan namelijk.
Waar gaat je trein heen?

Diemen?
pi_212326814
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:05 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Waar gaat je trein heen?

Diemen?
Nee Gaza
graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo