En ook met 76 kan ie niet zomaar alle buitenlanders uit Nederland gooien.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:11 schreef alopio het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft in Nederland alleen de grootste partij wat te zeggen? De PVV heeft 34 zetels he, geen 76.
Buiten dat is NSC niet verplicht om aan een regering mee te doen. Wij stemmen namelijk niet voor een kabinet maar gewoon voor losse partijen. En die mogen nog altijd zelf bepalen of ze in een regering willen of niet.
Anekdotisch bewijs dus.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:17 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Omdat ik gesprekken met mensen heb. Ik stel dan vragen. Tja en dan kan ik vaak gewoon concluderen dat mensen persoonlijk geen last hebben van de buitenlanders. Veel mensen volgen de politiek ook helemaal niet. Maar de oneliners over buitenlanders doen het dan weer wel heel goed.
Er zijn dan ook meer aspecten van de verkiezing dan enkel die buutenlanders. Ik vind het prima als je halsstarrig wil doen alsof het anti-immigratie gedeelte van de samenleving niet groter is geworden hoor, maar dan negeer je dus wel een aanzienlijk deel van het sentiment in Nederland.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar veel meer mensen hebben niet op de PVV gestemd, dus het valt wel mee met die 'grotere groep stemgerechtigde'. Ze zullen toch moeten samenwerken met andere partijen die het niet zo hebben met 'alle buitenlanders eruit'.
Jouw persoonlijke beleving is niet representatief of statistisch relevant.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:17 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Omdat ik gesprekken met mensen heb. Ik stel dan vragen. Tja en dan kan ik vaak gewoon concluderen dat mensen persoonlijk geen last hebben van de buitenlanders. Veel mensen volgen de politiek ook helemaal niet. Maar de oneliners over buitenlanders doen het dan weer wel heel goed.
En in welke bubbel voer jij deze gesprekken?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:17 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
In het topic zie ik toch bepaalde users praten over dat dat precies de reden is waar Wilders zo veel stemmen heeft. Daar reageer ik op.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:19 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Er zijn dan ook meer aspecten van de verkiezing dan enkel die buutenlanders. Ik vind het prima als je halsstarrig wil doen alsof het anti-immigratie gedeelte van de samenleving niet groter is geworden hoor, maar dan negeer je dus wel een aanzienlijk deel van het sentiment in Nederland.
Ik heb dat ook wel hoor. Zowel in mijn ‘bubbel’ thuis als op m’n werk met collega’s.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:21 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
En in welke bubbel voer jij deze gesprekken?
Dus Nexit, uit de NAVO, verdragen verscheuren en dan al die mensen eruit gooien?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:20 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Jouw persoonlijke beleving is niet representatief of statistisch relevant.
Dus gewoon raus met die profiteurs die het land kaal vreten...
het schijnt dat hij idealen heeft, daar zijn ze bij kamp VVD met Geert en Dilan nog steeds op zoek sinds ene Mark het had over een olifant.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:58 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens mij is die Omtzigt zo verschrikkelijk koppig dat er niet met hem te werken valt.
Ja leuk, de SP stond ook ooit een paar weken voor de verkiezingen op 38 zetels.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:15 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
PVV zit op laatste peiling op iets van 50 ofzo. Na vandaag nog wel meer verwacht ik. Als ik Greet was zou ik in mijn handjes wrijven en aansturen op nieuwe verkiezingen....kijken hoe sterk zijn positie dan wordt....
Snap je de term gratis bier wel in politieke zin? Ben veel genoemd naar een VVD’er is nieuw op fok.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:03 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Want de enige optie is natuurlijk VVD beleid waar we hard bezuinigen op de burger en de multinationals ontzien zoals in de laatste kabinetten.
Somigge users vallen zo hard door de mand. Is het een keer geen VVD beleid dat staat men gelijk op haar achterste poten en roept "gratis bier!!!!11"
Sommige mensen denken van wel ja…ach..ik laat zequote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En ook met 76 kan ie niet zomaar alle buitenlanders uit Nederland gooien.
Ja en ik probeer duidelijk te maken dat dat gedeelte nu dus veel meer mensen omvat dan voorheen. Natuurlijk zijn er ook nog steeds mensen die hun eigen geld belangrijker vinden (VVD) of de diertjes (PvDD). Maar er stemden meer mensen op de PVV dan ooit tevoren en dat afdoen als 'Haha die racisten toch' is nogal kortzichtig en inderdaad een groot probleem als je het resultaat graag anders zou zien.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
In het topic zie ik toch bepaalde users praten over dat dat precies de reden is waar Wilders zo veel stemmen heeft. Daar reageer ik op.
Grappig, mijn ervaring is dus precies andersom.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel hoor. Zowel in mijn ‘bubbel’ thuis als op m’n werk met collega’s.
Verdragen haha, ja om je reet mee af te vegen ja. Wat gaat de EU doen dan als we onze grenzen gaan bewaken, de geldkraan dicht draaien?, oh wacht wij zijn zelf de geldkraan van de EUquote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus Nexit, uit de NAVO, verdragen verscheuren en dan al die mensen eruit gooien?
Het is ook nooit goed in het hart van de democratie.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:15 schreef KlapMongeaul het volgende:
Die Omtzigt is echt een wassen neus. Pretendeert alsof hij alles beter weet en kan maar loopt weg wanneer hij verantwoordelijkheid moet nemen.
Mijn punt is dat ze nu wel degelijk verwachten dat er iets tegen de immigratie en buitenlanders op zich gedaan wordt, maar dan moet je dus eerst de grondwet veranderen, Nexit, verdragen verscheuren, uit de NAVO stappen voordat je gedwongen wordt en ik vergeet vast nog wat. Niet erg realistisch dus en daarnaast zeer schadelijk voor ons land. Ook de mensen die nu tot die zo groeiende groep behoren moeten ergens het concept van een beschaving proberen te snappen. Ja, we kunnen uit alles gaan stappen en mensen het land uit donderen op afkomst of huidskleur, maar ik denk niet dat het zo gaat uitpakken als dat men denkt.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:26 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja en ik probeer duidelijk te maken dat dat gedeelte nu dus veel meer mensen omvat dan voorheen. Natuurlijk zijn er ook nog steeds mensen die hun eigen geld belangrijker vinden (VVD) of de diertjes (PvDD). Maar er stemden meer mensen op de PVV dan ooit tevoren en dat afdoen als 'Haha die racisten toch' is nogal kortzichtig en inderdaad een groot probleem als je het resultaat graag anders zou zien.
[..]
Grappig, mijn ervaring is dus precies andersom.
PVDA, VVD, NSC, D66quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:18 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Hoe wil je over links genoeg zetels halen...
Nee slim plan, hoor! Gewoon overal uitstappen en dan mensen eruit gooien! Succes!quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:28 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Verdragen haha, ja om je reet mee af te vegen ja. Wat gaat de EU doen dan als we onze grenzen gaan bewaken, de geldkraan dicht draaien?, oh wacht wij zijn zelf de geldkraan van de EU
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |