abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 februari 2024 @ 18:29:21 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212321783
Het langverwachte VK artikel over Van Nieuwkerk is eindelijk gepubliceerd

twitter

twitter

twitter

Niet mijn OP

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 06-02-2024 18:36:05 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 6 februari 2024 @ 18:30:37 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212321795
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 15:40 schreef luxerobots het volgende:
Van nu.nl.

Omroep kreeg ook meldingen over seksueel en fysiek wangedrag Van Nieuwkerk

Matthijs van Nieuwkerk heeft zich in zijn tijd als presentator van DWDD mogelijk ook schuldig gemaakt aan seksueel en fysiek grensoverschrijdend gedrag. BNNVARA heeft daar meldingen over ontvangen, zegt omroepbaas Suzanne Kunzeler in de Volkskrant. Van Nieuwkerk ontkent deze beschuldigingen.
Zo zou Van Nieuwkerk een medewerker bij de keel hebben gegrepen en tegen de muur hebben gedrukt. "Van dat incident hebben we gehoord", zegt Kunzeler tegen de krant. Maar "uit respect voor de betrokken medewerker" geeft ze geen details.

Volgens haar kwamen in gesprekken met oud-medewerkers ook ongepaste relaties aan bod. Op de vraag of dit alleen over de presentator of ook over anderen ging, antwoordt ze: "Bij ons aan tafel is het in het kader van ongepaste relaties niet over andere leidinggevenden gegaan."

Een vrouw kreeg bij haar vertrek 20.000 euro vanwege een gestrande affaire met Van Nieuwkerk, meldt de Volkskrant op basis van documenten. Door de beëindigde affaire zou een onwerkbare situatie zijn ontstaan.

Sprake van 'ongelijke machtsverhouding' bij affaire
"Dit is destijds gewogen als een gelijkwaardige relatie met wederzijdse instemming", zegt Kunzeler daarover. "De vrouw in kwestie wilde na het stoppen van de relatie niet langer bij BNNVARA werken. Daarom is besloten haar dienstverband te beëindigen."

Dat ze geld meekreeg, is volgens Kunzeler niet ongebruikelijk. De vrouw kreeg een aantal maandsalarissen mee "vanwege haar lange duur van dienst en het abrupte einde".

Nu vindt Kunzeler dat Van Nieuwkerk erop aangesproken had moeten worden, omdat er sprake was van een "ongelijke machtsverhouding". Dat dit niet is gebeurd, noemt ze spijtig. "Temeer omdat het grote gevolgen heeft gehad voor de vrouw in kwestie."

Van Nieuwkerk ontkent de 'nieuwe' beschuldigingen
Van Nieuwkerk ontkent de 'nieuwe' beschuldigingen, zegt hij tegen De Volkskrant. De presentator benadrukt dat de commissie-Van Rijn dit ook niet heeft vastgesteld. "Ik heb mij niet schuldig gemaakt aan seksueel of fysiek grensoverschrijdend gedrag. Om vandaag van mijn oud-werkgever deze beschuldigingen te lezen, is werkelijk verbijsterend. Kunzeler bewijst zich hiermee een zeer onbetrouwbare (oud-)werkgever."

Van Nieuwkerk heeft donderdag wel opnieuw zijn excuses aangeboden voor het grensoverschrijdende gedrag dat eerder al bekend was en waar hij eerder ook al spijt voor heeft betuigd. Achter de schermen van het programma was sprake van een angstcultuur, onder meer omdat Van Nieuwkerk medewerkers toeschreeuwde, vernederde en intimideerde

Tientallen mensen vielen ziek uit vanwege de werkomstandigheden. "Dat we zoveel mensen achter de schermen ongelukkig hebben gemaakt. Ziek hebben gemaakt. Dan schaam je je helemaal kapot", zei hij vorig jaar tegen NRC.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 6 februari 2024 @ 18:31:21 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212321802
quote:
6s.gif Op maandag 5 februari 2024 12:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
RTL en Matthijs van Nieuwkerk stellen samenwerking voorlopig uit

RTL en presentator Matthijs van Nieuwkerk stellen hun samenwerking uit. Dat heeft RTL maandag gemeld. De zender zegt dat de conclusie „gezamenlijk” is genomen. Het besluit betekent dat de voorgenomen programma’s voorlopig niet doorgaan.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)erking-voorlopig-uit

quote:
6s.gif Op maandag 5 februari 2024 13:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
maandag 5 februari 2024

Naar aanleiding van het onderzoek van de Commissie-Van Rijn spreekt Coen Verbraak met Jeroen Pauw, Janine Abbring, Hanneke Groenteman, Amber Kortzorg, Mart Smeets, Arjan Lock en Jan Slagter, én mensen 'achter de schermen' over de werkcultuur bij de publieke omroep. Het onderzoek richtte zich op grensoverschrijdend gedrag, maar wáár liggen die grenzen en wie bepaalt dat?

https://ntr.nl/Buiten-Beeld/579/detail/Buiten-Beeld/VPWON_1354412

Ff. Kijken dus 8-)
twitter

[ Bericht 19% gewijzigd door golfer op 06-02-2024 18:36:41 ]
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 6 februari 2024 @ 18:50:47 #4
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212321967
Ik kan me best voorstellen dat je op basis van de bevindingen van die commissie van Nieuwkerk af kan serveren, maar ik vind de hele gang van zaken met die Kunzeler wel heel opmerkelijk.

Het grote probleem nu voor RTL is dat de hele boel weer opgeschud wordt door beschuldigingen van fysiek geweld, terwijl niemand daarmee is gekomen en dit uit geen enkel onderzoek gekomen is. Dit komt uit de koker van één iemand en is nergens door gestaafd. Het lijkt me dat als dit via de geijkte kanalen bij de oudwerkgever terecht gekomen is, dit ook bij de onderzoeken bekend moet zijn.

Ik vind het echt een heel raar verhaal
Laffe huichelaar
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 februari 2024 @ 20:47:51 #5
862 Arcee
Look closer
pi_212324117
Fysiek grensoverschrijdend gedrag, zoals iemand naar de grond werken of over de tafel heen trekken, zie ik eigenlijk niet echt voor me bij MvN. In DWDD kwam-ie altijd over als een bange fysieke poeperd.

Dat-ie achter de schermen een totale verbale lul was, dat geloof ik dan weer wel.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 20:49:07 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212324144
Houdt dat toezicht houden nog wat in, of is dat slechts schaamteloos cashen?
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212324900
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 18:50 schreef timmmmm het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat je op basis van de bevindingen van die commissie van Nieuwkerk af kan serveren, maar ik vind de hele gang van zaken met die Kunzeler wel heel opmerkelijk.
Ik heb het interview met haar gelezen en vond het een keurig interview. Van Nieuwkerk is er woedend om. Ik vond zijn berouw eerder geloofwaardig, maar nu niet meer. Hij haalt uit naar anderen en bagatelliseert. Dat is wat iemand doet die vindt dat-ie niet echt fout bezig was, maar z’n eer en z’n carrière wil redden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 21:44:05 #9
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212325377
quote:
Bestuur is duidelijk beter met papierwerk dan op het vlak van een menselijke organisatie runnen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 6 februari 2024 @ 21:45:16 #10
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212325396
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb het interview met haar gelezen en vond het een keurig interview. Van Nieuwkerk is er woedend om. Ik vond zijn berouw eerder geloofwaardig, maar nu niet meer. Hij haalt uit naar anderen en bagatelliseert. Dat is wat iemand doet die vindt dat-ie niet echt fout bezig was, maar z’n eer en z’n carrière wil redden.
Ik geloof helemaal niks van het waarheidsgehalte van haar beweringen
Laffe huichelaar
  dinsdag 6 februari 2024 @ 22:26:40 #11
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_212326164
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:45 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik geloof helemaal niks van het waarheidsgehalte van haar beweringen
:{w
Neen, ze neemt zo'n groot risico dit te delen met een eventuele rechtszaak die zou kunnen volgen.

Fan zijn v Van Nieuwkerk :D
love & heet
  dinsdag 6 februari 2024 @ 22:38:36 #12
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_212326394
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 18:50 schreef timmmmm het volgende:

Het grote probleem nu voor RTL is dat de hele boel weer opgeschud wordt door beschuldigingen van fysiek geweld, terwijl niemand daarmee is gekomen en dit uit geen enkel onderzoek gekomen is. Dit komt uit de koker van één iemand en is nergens door gestaafd. Het lijkt me dat als dit via de geijkte kanalen bij de oudwerkgever terecht gekomen is, dit ook bij de onderzoeken bekend moet zijn.

Ik vind het echt een heel raar verhaal
Het zal ook vast in het rapport staan. Maar dan zonder naam.
En er zijn meldingen van geweest: "Volgens haar (Kunzeler) was er bij DWDD sprake van anonieme meldingen over fysiek geweld door Van Nieuwkerk, die dus ontkent" https://www.trouw.nl/cult(...)%2Fwww.google.com%2F

En: "opmerkelijk"?
Sterk juist.
Span dan een rechtszaak aan als het niet gebeurd is. Dat zou ieder publiek figuur doen die van zulke daden beschuldigd wordt.
Goede actie juist om zulke ernstige feiten juist niet af te dekken met de mantel der liefde, maar te openbaren.
Want waarom deze ernstige aanvulling op eerdere daden voorbij laten gaan zonder ze weg te stoppen en door te gaan met het wederom doodzwijgen van ernstige misstanden?
Oh ja: om de machtspotentaat weer in het zadel te helpen bij RTL omdat hij al genoeg gestraft is :'(
love & heet
pi_212328004
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 20:49 schreef Perrin het volgende:
Houdt dat toezicht houden nog wat in, of is dat slechts schaamteloos cashen?
[ twitter ]
Who the fuck is KIM VAN KEKEN nou weer
pi_212329056
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 16:48 schreef Perrin het volgende:
Toch benieuwd wie en wat Claudia hier bedoelt.

[ afbeelding ]
Nu is zij sowieso om te kotsen, maar als dit dan gebeurt is vertel je verhaal en toon ff wat ballen ipv onderdeel van het probleem te zijn door te zwijgen. Laat zien wie dit gedaan heeft + bewijs. :Y
pi_212329513
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:38 schreef sly-nl het volgende:
Span dan een rechtszaak aan als het niet gebeurd is. Dat zou ieder publiek figuur doen die van zulke daden beschuldigd wordt.
Dat is de omgekeerde wereld hè.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_212330647
quote:
10s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is de omgekeerde wereld hè.
Daarnaast zal die boomert ook wel snappen dat hij nat gaat, omdat ie gaat verliezen.
  woensdag 7 februari 2024 @ 13:13:37 #17
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_212331220
Een bescheiden Matthijs in 1997. Interessant.

twitter
pi_212332547
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:13 schreef Eightyone het volgende:

[ tweet ]
Iemand kan gewoon een rol spelen he. Wat vinden we nou raar? Dat hij niet op dat moment zegt dat hij een debiel en tiran op de werkvloer is?

Waarom gaan we kijken naar excuses voor deze debiel? Dat hij zo "gemaakt" is. Dat is natuurlijk niet een verantwoording. Zo kan je elk misdrijf ook goedpraten.
  woensdag 7 februari 2024 @ 15:09:02 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212332585
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 15:06 schreef Duiveltja het volgende:

Dat hij niet op dat moment zegt dat hij een debiel en tiran op de werkvloer is?

Dat was hij in zijn tijd bij Het Parool ook niet.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 7 februari 2024 @ 15:26:59 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212332850
quote:

[ tweet ]
Toen was zijn ego nog niet opgeblazen door zijn succes, I guess.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 7 februari 2024 @ 17:30:23 #21
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_212334551
quote:

[ tweet ]
Haha, "denk veel aan dit fragment" :D
Tijdens het fietsen, eten, werken en slapen! Werkelijk de hele dag, joh!
"Ik neem het voor Matthijs op met dit top-twietje, misschien krijg ik dan een bedankbriefje" O+

Slap stukje ook verder. Tuurlijk was Matthijs in '97 al de vervelende kerel die hij later liet zien. Enige verschil was dat hij toen nog geen controle had over een hele redactie bij de vara. En zich nog verder omhoog moest werken..
love & heet
pi_212341391
Rapport-Van Rijn aangepast: pijnlijke alinea's over directie NOS verwijderd :') :r

https://www.rtlnieuws.nl/(...)uit-rapport-van-rijn

[ Bericht 17% gewijzigd door ikweethetookniet op 08-02-2024 11:40:52 ]
  donderdag 8 februari 2024 @ 11:26:04 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212343869
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:30 schreef sly-nl het volgende:

Tuurlijk was Matthijs in '97 al de vervelende kerel die hij later liet zien.
Jij werkte in 1997 ook met hem samen?
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 8 februari 2024 @ 18:06:11 #25
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_212349191
quote:
81s.gif Op donderdag 8 februari 2024 11:26 schreef golfer het volgende:

[..]
Jij werkte in 1997 ook met hem samen?
Ik schreef nergens dat hij zich misdroeg toen. Lezen!@
De schrijver v het slappe twiet-verhaaltje komt met een retorische vraag die ik nogal lachwekkend vind: "hoe kon de leidinggevende Matthijs van toen zó extreem veranderen?"
Zijn karakter en vooral geweten (of gebrek aan -) was in 1997 allang gevormd, hoorr. Als je een jaar of 11 bent moet er al een redelijk moreel besef zijn. Wat ik wilde zeggen is dat Matthijs in 1997 geen ander mens was. Dat hij die vervelende kerel altijd al was lijkt mij duidelijk. Dat hij zich niet of wel misdroeg bij eerdere functies zegt daar geen reet over.
love & heet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')